25 Юли, 2016 10:50 25 887 6

Неуспелият американски хиперкар

  • daimler-benz-
  • chrysler-
  • me four-twelve concept
Неуспелият американски хиперкар - 1
Свръх агресивен дизайн, централно разположен V12 от AMG с четири турбокомпресора и ускорение от 0 до 160 км/ч. за 6.2 секунди - всичко това звучи великолепно за почитателите на т.нар. хиперкари. Тези интересни характеристики принадлежат на един американски хиперкар, наречен Chrysler ME Four-Twelve Concept. Именно за него ще ви разкажем сега.Неуспелият американски хиперкар

Ако се качим на DeLorean и се завърнем в 2004 година ще си припомним, че по онова време Chrysler беше част от Daimler-Benz и благодарение на това сливане се появиха няколко съвместни модела. Най-интересните от тях бяха роудстъра Crossfire, минивана Pacifica и седана 300 С. Всички тези модели се характеризираха с подчертано американски стил и същевременно с надеждни компоненти от Mercedes.

Днес, това сливане между Chrysler и Daimler се разглежда от болшинството експерти като провал, защото Mercedes беше принуден да продаде Chrysler, губейки от сделката милиарди долари. В САЩ пък обвиняват Mercedes и по-конкретно техния лош мениджмънт и неспособността им да сближат две автомобилни течения, позиционирани на двата полюса. В това сътрудничество обаче има и добри моменти.Неуспелият американски хиперкар

Като апогей на връзката между Chrysler и Daimler се счита модела ME Four-Twelve . Когато този автомобил дебютира в Детройт през 2004 година, като концепция, той бива харесван, както от широката публика, така и от специалистите. Веднага му е приписано бляскаво бъдеще и едва ли не още тогава е коронясан като новия крал на хиперавтомобилите.

Името ME Four-Twelve (четири - дванайсет) се разшифрова като mid-engine (централно разположен двигател), четири турбокомпресора и дванайсет цилиндъра. Това за онези години, а и за днес, си е много сериозен мотор. Създаден е в лабораториите на AMG, той е способен да извади 850 конски сили при 5750 об/мин, а максималният му въртящ момент е 1152 Нм. в диапазона 2500-4500 об/мин.Неуспелият американски хиперкар

Всичката тази мощ се предава на задните колела през седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. Благодарение на карбоново-алуминиевото шаси и всички останали елементи, които са максимално олекотени, ME Four-Twelve тежи само 1310 килограма, но има и нещо друго, което прави този хиперкар особен.

Той е бърз, но това е разбираемо. Ускорението от 0 до 100 км/ч. е само 2.9 секунди. По-интересното е, че съотношението между мощност и тегло е по-добро от това на най-известните хиперкари Bugatti Veyron, McLaren F1 и Ferrari Enzo. Концептуалният Chrysler разполага и с доста сложно окачване с по две активни щанги отпред и отзад, регулируеми амортисьори и още куп нови технологии.Неуспелият американски хиперкар

И разбира се дизайнът! Привлекателен и много агресивен, но в същото време елегантен. В средата на първата декада от новия век, този автомобил се счита за най-добре изглеждащият Chrysler, като дори и днес дизайнът му е съвременен и уникален. Вътре автомобилът прилича на прототип, но в същото време е далеч по-функционален от подобни концепции.

На очи се набиват "срязан" в долната част спортен волан, луксозни и в същото време спортно изглеждащи кресла със силно изразена странична поддръжка, както и напълно реалистично и съвременно арматурно табло. Шоукърът, показан в Детройт през 2004-а обаче все още не е бил годен за каране. Специалистите от SRT обаче правят функциониращ прототип само за четири месеца и през август същата година го изкарват на пистата "Лагуна Сека".Неуспелият американски хиперкар

Първоначално дори шефът на алианса Дитер Цетше казва, че има вероятност на проекта да бъде дадена зелена светлина и той да се изправи срещу Ferrari и Bugatti, но за съжаление през 2005 година Chrysler ME Four-Twelve е "убит". По информация на Detroit News, вътрешнофирмено изследване показва, че автомобилът ще излезе много скъпо на марката и тези разходи не са оправдани.

Фенове на Chrysler дори протестират пред централата, като аргументите им са, че тази кола е много по-добра от Mercedes McLaren SLR и е способна на рекордни скорости от над 400 км/ч., но това само раздразва още повече германските шефове и проектът е окончателно прекратен. Днес спирането на този хиперкар се отчита като грешка, защото подобен автомобил определено бе нужен на американската автомобилна промишленост.Неуспелият американски хиперкар

Неуспелият американски хиперкар


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    9 0 Отговор
    Много интересна количка, Жалко, че е останала само като прототип.
  • 2 гост

    7 0 Отговор
    Ето, малката печалба или нулевата такава са сряли производството. А това дали е добро или не, няма значение щом счетоводителите не покажат исканите цифри на мениджмънта. Ако Мъск беше такъв нямаше да има Тесла и другите негови компании. Той сам каза, че мениджърите на големите компании работят за милионите, а не за идеята и възможностите. Когато те дадат всичкото си богатство за благото и съществуването на фирмата, тогава могат да му дават съвети на него, но никой от тях не го прави, понеже са лакоми за пари, а не за технологии.
  • 3 Иванов

    3 2 Отговор
    Има 2 малки грешки в статията.

    1. Chrysler никога не е бил част от Daimler-Benz, тъй като компаниите се сляха като равни и никой никога не е притежавал другия.

    2. Mercedes не е продал Chrysler. Мерцедес продаде само своя дял в компанията.


  • 4 Гост

    4 4 Отговор
    Помня колата, която се рекламираше през 2004 година. Наистина беше нещо уникално. От тогава започна залеза на Мерцедес при суперкарите!
    Може ли преди 12 годни да имат 850 к.с. двигател, а сега в най-мощните им модели да са едва 630 (колкото бяха и през 2004 година)?
    VW си позволиха Bugatti Veyron, а Мерцедес станаха скучни и посредствени. Жалко за богата спортна история на марката - ще през 3-те години са имали двигател от 700 к.с. Сега ще останат основно производител на камиони и автобуси.
  • 5 koki

    0 8 Отговор
    6.2 или 2.9 от 0-100 ??????

    Коментиран от #6

  • 6 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "koki":

    Чети бре написано едното е до 100 км. другото е до 100 мили.