Тази година руската марка УАЗ празнува своя 75-годишен юбилей. Във връзка с това събитие компанията обнови своя музей, в който се появиха някои нови и много интересни прототипи. Автомобилите, за които ви разказваме така и не са стигнали до поточните линии, но представляват интерес, особено за почитателите на off road страшилището УАЗ. Ето ги.
Автомобилът-амфибия УАЗ-3907 Ягуар е създаден на основата на модела 469. Каросерията му обаче е оригинална и е с две врати. Под водонепромокаемото дъно са монтирани два винта, позволяващи на возилото да се придвижва по вода със скорост от 9 км/ч. За съжаление серийната версия на модела така и не вижда бял свят, защото на разпадащия се по същото време Съветски съюз въобще не му е до подобни коли-амфибии.
Това е един от най-интересните автомобили с емблемата на УАЗ, който за съжаление също не е пуснат в серийно производство. УАЗ-3165 Симба представлява интересна кръстоска между всъдеход и микробус. Той може да превозва девет души и още с представянето на концепцията предизвиква огромен интерес. Въпреки това, по незнайни причини, не стига до конвейера.
Още едно разклонение от популярната УАЗ-ка. Моделът УАЗ-2315 представлява експериментален пикап, който е завършен през 1996 година. Производството му не изисква особени усилия от страна на марката, колата е доста функционална, но въпреки това и тя не вижда бял свят.
Моделът е планиран да е нещо като гражданска версия на военния вариант. За целта конструкторите правят изцяло метален таван, като за да подобрят аеродинамиката намаляват клиренса до 220 мм. Колата изглежда прилично, но и на нея не и е било писано.
Още един нереализиран проект, целта на който е да замени остаряващият вече УАЗ 469. Моделът 3172 е проектиран така, че да притежава още по-добра проходимост. Налични са блокировки и на предния, и на задния, и на междуосовия диференциали. Клиренсът пък е чудовищен - 325 мм. Макар да преминава всички тестове успешно, през 1993 година завода изпада във финансова криза и серийната версия остава само мечта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
10:35 23.09.2016
2 Бай Иван
Как да сме ги виждали, като никога не са произвеждани!!!!!!!!!!!!!!!!
Пияния Руснак е пълен с прототипи, но произвежда едно и също.
Последните години се опитва с производство на нещо по различно.
12:10 23.09.2016
3 Димитър Колев
12:31 23.09.2016
4 Кракра
12:39 23.09.2016
5 bub
13:38 23.09.2016
6 КИРО
13:50 23.09.2016
7 gdfdg
14:40 23.09.2016
8 Слушайте са
15:43 23.09.2016
9 КАВЪРМАТА
16:23 23.09.2016
10 gorbachov
20:49 23.09.2016
11 гост
21:14 23.09.2016
12 Горбачов
Коментиран от #13
21:19 23.09.2016
13 Смех
До коментар #12 от "Горбачов":
Абе всички дето се кефите на тия дънери карате немски коли, а? Що не си карате волгите и ладите? Ревете за съюза, а все на запад бягате ...21:41 23.09.2016
14 Mercedes-Benz
Коментиран от #24, #39
22:30 23.09.2016
15 Ганка тъпче луканка
Коментиран от #17, #36
22:40 23.09.2016
16 qwerty
23:37 23.09.2016
17 Mercedes-Benz
До коментар #15 от "Ганка тъпче луканка":
Спри самогона, че ставаш за смях... Ако японските джипове са котори, то руското трябва да се забрани за ползване от хора!01:03 24.09.2016
18 сделано
06:27 24.09.2016
19 Коча
06:44 24.09.2016
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 прост
07:25 24.09.2016
22 Гост
07:51 24.09.2016
23 СССР
ТОВА СА МАШИНИ, КОИТО СЕ КАРАТ ПО 30-50 ГОДИНИ!!!
ЗАВИСТЛИВИ ХОРА!
В КОЕТО И СЕЛО ДА ОТИДЕТЕ В БЪЛГАРИЯ ЩЕ ВИДИТЕ ПОНЕ 10 ОТ ТЯХ!!!
СВАЛЯЙТЕ ШАПКА НА ТАЗИ ТЕХНИКА НЕРАЗУМНИ ЛЮДЕ!
07:54 24.09.2016
24 Кольо
До коментар #14 от "Mercedes-Benz":
Къв самурай дрънкаш да не говорим , че скъсах задния мост на нивата да дърпам един Land Cruiser от кишата в една нива прибирайки се след лов и накрая пак бай Геньо - пощата го извади с УАЗ-ката а нивичката стоя една седмица там заради тез проходими япончета. Не ставайте смешни като вземете да сравнявате безхаберно. Да имат много добра проходимост ама не и по-добра от УАЗ.КККоментиран от #30, #46
08:10 24.09.2016
25 Pepi
09:18 24.09.2016
26 LeLe LeLe
13:27 24.09.2016
27 гост
13:56 24.09.2016
28 мъжкар
19:33 24.09.2016
29 Air Conditioner
19:50 24.09.2016
30 стоян георгиев
До коментар #24 от "Кольо":
коле я ми разкажи кое му е толкова проходимо на уаза?дърпал си крузер ама като си спал и на сън.ладата коле нито може да гази като крузера нито да дърпа .може да си го дърпал само ако ти си бил на твърдо ,а тои в каляка при никви други ситуации.ладата с тва умряло моторче не мож откина да не говорим че ще окантари далеч преди тоиотата за уаза даже и няма да говоря бус от 1940 година ще трябва да коментирам ква голяма работа е !Коментиран от #31
23:43 24.09.2016
31 Димитър Колев
До коментар #30 от "стоян георгиев":
За другото може и да си прав, ама че ша се окантари лесно Нива къса база са глупасти......Коментиран от #32
00:15 25.09.2016
32 стоян георгиев
До коментар #31 от "Димитър Колев":
гаранция ще окантари казвам ти го от опит.хаилукса дето е по-нисък от крузера е по-висок от нивата.попадал съм в коловоз след хаилукс с нива и окантарих та се наложи да ме вади.бях с високи гуми за плнината и пак окантарих,а пикапа ме издърпа.освен това западния джип има възможности за широко тунинговане ,а при лада и уазка тва се нарича художествена самодеиност!тук за тези дръгели пишат обикновенно ловджии от село дето друго не са виждали освен лади и уазки и само тва си знаят ,колко били проходими как теглели незнам кво си и т.н.те ако бяха толкова голяма работа щеше на запад да ги сглабят и до сега ,щото тва са западни модели от 40-50 те години!Коментиран от #40
16:11 25.09.2016
33 Жони
17:56 25.09.2016
34 Юбре
Коментиран от #35, #45
14:21 26.09.2016
35 стоян георгиев
До коментар #34 от "Юбре":
ти на кое викаш дръгел бе симпатяга?на немското и японското ?демек ладата и уаза са недръгели:)?в пет реда написа 10 лъжи.нямало японски проходими коли преди 30 години.пиши ленд крузер 1986 година и гледаи,сега в нета са по-скъпи от две лади ниви на 5-6 години.немците били слaби:))????тва на село ли ви учиха?слабо било г то или унимока.там където се качва и слиза унимока ти пеш не би могъл.поне сега има интернет може да гледаш,а не само да пасеш кравите!уаз е американско шаси от 40 те години с много лошо изпълнение от руснаци на градус.Коментиран от #41
22:34 26.09.2016
36 пепката
До коментар #15 от "Ганка тъпче луканка":
пич, моля те не приказвай глупоси .. запознай се с някой притежател на здраво Сузуки и тогава обяснявай как УАЗ-а е по-проходим, по-здрав и т.н. ... това е джип от 80-те години, който до ден днешен си държи стабилна цена - явно има защо .. не си ли се замислял ?23:10 26.09.2016
37 Ник38389
09:19 10.02.2017
38 ivan
23:48 10.02.2017
39 Някой си
До коментар #14 от "Mercedes-Benz":
той самурая е проходим само когато го дърпа уазката22:00 28.05.2017
40 Селянина
До коментар #32 от "стоян георгиев":
Ми ние от село нема да караме някакви ленд кораби дето едно че парите не стигат ама и да имаше пари нямаше да го купя щот е проходим само по асвалта елате на село да видите уазка с ХУБАВИ ГУМИ какво прави из кал и сняг и тогава пишете колко проходими били ленд корабите !!!22:08 28.05.2017
41 Не обиждам никой
До коментар #35 от "стоян георгиев":
Прав си за унимога ама като се замислиш да даваш 20бона за проходимост дето ше купя уаз-ка за 2бона ще и сложа касети от бтр по 400лв една купувам две за преден и заден мост после гуми forward saffari 500 горе доло към 800 лв . Колко става 3600лв е не казвам че всяка уазка е 2бона и не че ще е проходима като унимога но поне ще се доближи до проходимостта му.И за мен унимога е голяма машина но парите са ключа към него...22:23 28.05.2017
42 гост
01:08 15.06.2017
43 Говедото
14:59 15.06.2017
44 Duff
07:22 11.06.2018
45 Николенко
До коментар #34 от "Юбре":
Явно не си се качвал никога на УАЗ, че да видиш какъв боклук е . Такива като тебе само гледат отстрани и дават "експертни" мнения . УАЗ е със слаб мотор, силно податлив на корозия и нестабилен при всички условия .08:07 11.06.2018
46 Николенко
До коментар #24 от "Кольо":
Скъсал си задния мост, що'т са много "здрави" коли, нали !?08:14 11.06.2018