BMW M Motorsport представи ново оръжие за частните състезателни отбори: M2 Racing - машина, ориентирана към пистата, базирана на последното поколение M2. Този нов състезателен автомобил от начално ниво, който ще се появи на пистите през сезон 2026-та.
Най-значителното отклонение от пътния M2 се крие под капака. Отказвайки се от 3.0-литровия редови шестцилиндров двигател с два турбокомпресора на стандартния модел, M2 Racing използва по-малък, 2.0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, специално настроен за трудностите на състезанията на писта. Този четирицилиндров двигател развива 308 к.с. (230 kW) и 420 Нм въртящ момент - забележимо намаление в сравнение с мощните 473 к.с. (353 kW) и 600 Нм на уличния M2. Въпреки това този избор на двигател носи съзнателно ехо от миналото, връщайки се към легендарния четирицилиндров двигател с атмосферно пълнене, задвижващ оригиналния E30 M3, който доминираше в DTM и Европейския шампионат за туристически автомобили от 1987 до 1992 година.

Мощността на този четирицилиндров двигател, пригоден за писта, се насочва към задните колела чрез седемстепенна ZF скоростна кутия и механичен диференциал с ограничено приплъзване, оборудван със собствена специална охладителна система, която е от решаващо значение за устойчивото представяне по време на взискателните състезания. Вече способното шаси на стандартния M2 е допълнително подобрено с компоненти за състезания, включително регулируеми амортисьори KW и по-големи спирачки BMW M Compound.
Интериорът на M2 Racing е разработен с цел функционалност, както се очаква за машина, създадена за абсолютна скорост. Шофьорът е настанен в единична, хомологирана от FIA състезателна седалка Sabelt GT-AM, заобиколена от цялостна, одобрена от FIA клетка и задължителен пожарогасител. Пътническата седалка се предлага като допълнителна опция за тези, които желаят да споделят адреналина (или може би страха). Изненадващо е, че като се има предвид неговата насоченост към пистата, климатикът е част от стандартното оборудване - добре дошъл комфорт по време на знойните летни състезателни уикенди.
BMW има за цел да направи M2 Racing сравнително достъпен за частни клиентски екипи. В Европа стартовата цена на състезателния автомобил ще бъде 98 000 евро. Макар че това представлява значителна премия спрямо стартовата цена от 77 500 евро на обикновения M2 в Германия, тя поставя M2 Racing значително по-ниско от по-сложното и значително по-скъпо BMW M4 GT3, чиято стартова цена е 415 000 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Глупости
21:15 28.04.2025
2 Мда
21:31 28.04.2025
3 Сър Мастър Бейтс
Коментиран от #4
22:01 28.04.2025
4 СЗО
До коментар #3 от "Сър Мастър Бейтс":
Ако му сложат и турбо.....00:17 29.04.2025