Според една любопитна информация, изнесена от МВР, става ясно кои автомобилни марки са сред най-предпочитаните в България. Данните са за регистрирани автомобили към месец юни тази година и показват отчетливо превъзходство на германски автомобили.
Първата позиция в тази своеобразна класация се заема от Volkswagen. От народната германска марка, а оказва се и българска, има регистрирани 80 000 коли повече, отколкото вторият в класацията Opel. След VW-тата и Opel-ите, нашенецът залага на премиум автомобили.
Марката Mercedes-Benz е трета по брой регистрирани коли у нас. Що се отнася до екзотични автомобили у нас са регистрирани 189 Bentley-та, 59 Rolls-Royce-а, 80 Ferrari-та и по 25 екземпляра от марките Aston Martin и Lamborghini.
Информацията не е напълно показателна, тъй като в ней фигурират доста автомобили от бившите соц. страни, които се водят регистрирани, но доста от тя отдавна не са в движение.
Друг неточен показател в статистиката на МВР е броят на автомобилите с автомобилни газови уредби. От министерството посочват, че те са само 24 000, но в действителност бройката им е далеч по-голяма. Просто само 24 000 са регистрирани.
По отношение на бензинови или дизелови автомобили предпочита българинът, то превес имат бензиновите леки коли. От тях у нас са регистрирани 1 363355 броя, а дизелите са 1 190354. Електромобилите, регистрирани в България са само 650.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Класатор
12:01 11.07.2018
2 Иван
Каското оскъпява сделката, но ... поне за сега ще си правя.
Коментиран от #6, #12, #15, #16, #18, #19, #38
12:11 11.07.2018
3 Шокиран
12:12 11.07.2018
4 Вътю
12:24 11.07.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Антон
До коментар #2 от "Иван":
Един нормално мислещ човек.Колата не е луксозна или мега бърза.но е нова и в гаранция. Това ознавача няколко години без съществени проблеми или незначителки такива.
Сега знам какво ще стане, ще последват коментарите за дървения интериор и т.н. Е да ама се замислете - човека дава 200лв. и си кара, няма особени претенци за колата. А вие с претенциите карате бракуваните трошки на европа и се радвате че вашата кола е маркова.Маркова е била преди 20 год., сега е скрап.
И това е масовото мислене на европейците, карат нови предимно нисък клас коли, които сменят след 4-5 год. Пък нека са заблудени. От отворени ганьовци вижъе държавата къде е .
Коментиран от #11
12:37 11.07.2018
7 953
Коментиран от #23
13:15 11.07.2018
8 Лъчо
До коментар #5 от "Совтрансавто":
Като е била нова ес класата едва ли е била кошник. Но в един момент като е карана без подръжка е станала такава. Кой знае на колко километра е. Сигурно ако се хвърлят 10 - 15 хилки може да се възстанови до по-добро ниво, но залужава ли си ... май не13:16 11.07.2018
9 Иии
13:20 11.07.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Random
До коментар #6 от "Антон":
Ти нали беше голям баровец?Що ми се струва че си поредният селянин дето цепи стотинката на две...
Аре кажи други плюсове на новите корейски боклуци пред "стар" немски премиум или каквото и да е, освен разходите.
Няма.
13:52 11.07.2018
12 Така
До коментар #2 от "Иван":
И на извънградско се влачиш зад камионите и им лапаш канцерогенния дим, защото няма сила да изпревариКоментиран от #24
13:53 11.07.2018
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 пост
До коментар #2 от "Иван":
1,2 литра е три цилиндъра. Четвъртият са ти го откраднали от магазино. Приятно ходене по мъките.14:38 11.07.2018
16 Пичо с фичо
До коментар #2 от "Иван":
Аз предпочетох старо Фиатче Пунто (1-ва) генерация.Има същите екстри като твоята, само дето е по-икономична.Каско не правя. Псувам алчните застрахователи за високата 160 лв. гражданска. И на мен ми умира колата по нанагорното с климатик, но се чудя откъде имаш толкова пари да подаряваш на банката и застрахователите, това са си 18 000 лева.14:39 11.07.2018
17 Пичо с фичо
Коментиран от #22
14:43 11.07.2018
18 Проф Кучков
До коментар #2 от "Иван":
Имал бол, пари дал.Те будалите нямат свършване!14:48 11.07.2018
19 Пенчо
До коментар #2 от "Иван":
И аз, но Дачия Сандеро. За същата сума е 100 пъти по-добра от 301.Виж ако беше 208 примерно е друга бира.
Коментиран от #20
15:02 11.07.2018
20 Чавдар войвода
До коментар #19 от "Пенчо":
Ще споделиш ли, защо според теб, гнусната дачия е 100 пъти по-добра от въпросното Пежо?Коментиран от #39
16:23 11.07.2018
21 КРАЙСЛЕР ВОЯДЖЕР
Коментиран от #40, #45
16:46 11.07.2018
22 HHO cars
До коментар #17 от "Пичо с фичо":
Намери някой в региона си, да ти я направи хибрид на бензин и вода. Сваляш разхода с 15-25% и не разбиваш мотора, както се случва с газово.Коментиран от #43
17:36 11.07.2018
23 CL500
До коментар #7 от "953":
Ако наистина си вярваш, че азиатските и американски марки превъзхождат съответните модели на европейски марки, значи хал хабер си нямаш от автомобили. Има само един показател, по който са по-добре - цената, но затова са по-евтини, защото всичко друго им е по-зле. Другото единствено нещо е нелошата надеждност на някои азиатски модели, главно японски и тук-таме корейски. Но за качество на материали, комфорт, сглобки, директно управление, лукс, технологичност и пр., няма място за сравнение.Коментиран от #27, #28
18:22 11.07.2018
24 ЛОГАН 900 кубика
До коментар #12 от "Така":
Аз пък имам Дачия 0.9 турбо. Ела да видиш как се влача зад камионите. Задминавам ги на ред. Който може да кара и с малък мотор си кара.Който не може- му требва 3 литра мотор ,че да задмине камион дето върви с 85 км/ч. Явно си от вторите.Коментиран от #34
18:24 11.07.2018
25 Корола
18:29 11.07.2018
26 Иво
18:39 11.07.2018
27 иии
До коментар #23 от "CL500":
Американските и азиатските коли струват повече пари в Европа от колкото българските. Нужно ли е да ти пиша спецификации или ще си отвориш очите и разбереш с промития си мозък, че една мъсъл кар е в пъти по-мощна от същия клас немска каруца? Технологии - виж кой е измислил първия ДВГ. Това, че Ото е патентовал не означава, че той е иноваторът. Дизайн, напиши в гугъл Мерцедес/Ауди/ФВ/БМВ 1967 и ГМ/шеви/додж/форд/мазда т.н. 1967 и сравни кочината. Новите немски модели, примерно М8 копира изцяло мустанг преди 3 години. Бъди роб на "марката", която смучи с надценките си без това ниската ти заплатаКоментиран от #30
18:56 11.07.2018
28 иии
До коментар #23 от "CL500":
европейските*. Немците са картел и държат надценка, но задължават вносните да са х2, х3 пъти по-скъпи, за да си продават своите. За измамите им - прочети малко новини. Допълнително лансират вече изчезващите печки, защото са алчни за още по-голяма надценка. Да сравняваш тромаво БМВ дизел с високо октанов бензин на Вайпър е меко казано дебилско. От към всеки показател доджът е по-добрият избор. "Качеството", което е единственият ти аргумент е субективно. Със сигурност нямаш капацитета да го определиш. Shelby GT500 издухва CL500 с 200 коня отгоре, а дори не е в луксозния клас.19:14 11.07.2018
29 Ivan
Само съм сядал в Пежо 301, няма такава евтина бангия а с мотор 3 цилиндъра..нямам думи.
Залъгвате се че са хубави но в сравнение с какво? Wartburg?
19:54 11.07.2018
30 CL500
До коментар #27 от "иии":
Взех да ти чета глупостите и като стигнах до тъпнята, като сравняваш американски масъл-кар със съответна европейска кола и .. спрях. Просто няма смисъл ... Само ще ти кажа, че американските масъл-кари като цяло имат само един мощен ниско-технологичен мотор. Пластмасите и всички материали в купето са супер евтини, дизаин на интериор - ужасен, много скоро започват да скърцат пластмасите вътре, сглобки и луфтове - също ужасни. Сега малко пооправиха управлението си в завои (преди бяха супер зле за напречна скорост), но все още са много далеч от спортните европейски модели. Ако не си забелязал те се продават най-вече в САЩ, нищо, че и тук можеш да си вземеш такава доста по-евтина от европейска спортна кола с такава мощност.Поне да беше казал за японските - поне те имат надеждност и двигателите им са в друга класа от американските.
21:04 11.07.2018
31 Ильо войвода
Коментиран от #32
21:23 11.07.2018
32 CL500
До коментар #31 от "Ильо войвода":
Скрий се някъде с тези смешни 240 коня :-) Карал си досега някаква каруца 120 коня и сега се чувстваш като недосегаем, хахха Това, че ти ускоряваш, а другите с тези марки си карат спокойно, те кара да си въобразяваш разни нелепости.Имаш смешно моторче със смешни к.с. и си се разпенил тука :-)
Коментиран от #33, #48
21:34 11.07.2018
33 Ильо войвода
До коментар #32 от "CL500":
Да, защото го мога и го правя, на мен са ми супер, щото то не е само в конете, но и в задкормилното устройство, а при тия с мерцедесите, дето пишките им не работят и избиват комплекси със скъпата марка, и карането им като ебането... Силят се, силят се, а резултат никакъв...Коментиран от #35, #36, #37
22:03 11.07.2018
34 Така
До коментар #24 от "ЛОГАН 900 кубика":
О да, Изпреварваш. Като спреш насрещното, как няма да изпревариш.... На такива "моторетки" гражданската им трябва 1500 да я направят, защото точно те са най-опасните!Коментиран от #46
22:06 11.07.2018
35 тъйва
До коментар #33 от "Ильо войвода":
ильоооо,добре, че войводите ни не бяха като теб, че щяхме да си ходим с чаршафите около главите!.....а на другите четници ще кажа, че всичко 10-15 годишно немско що е било скъпо е по-добро от пиклива кола нова за 20-50000лв22:11 11.07.2018
36 CL500
До коментар #33 от "Ильо войвода":
Нелепостите ти продължават, дори се усилват :-) Как аджеба прецени тези с Мерцедесите какви п.шки имат и как е.ат? Имаш опит с такива ли, щом знаеш, значи мерцедесаджии са те мандрисали и не ти е харесало. Друго обяснение няма. А, всъщност има - нарича се завист и без никой да се изтъква с Мерцедеса си, ти си проявяваш комплексарщината си за малоценност.22:24 11.07.2018
37 Ivan
До коментар #33 от "Ильо войвода":
Вярваш ли си? Ако си мислиш че Форд Еко..не знам си какво е по-добра кола от Мерцедес нещо не си в час.Карал съм и съм поддържал нови Форд, Опел и тн, както и Мерцедес и БМВ, сори пич но си в грешка.
22:26 11.07.2018
38 Алфа Ромео
До коментар #2 от "Иван":
Ами лошо няма, новата кола си е нова, лично аз не бих купил колата с толкова малък мотор. Карал съм навремето кола с по-малък мотор, но вече не бих купил кола със по-малък от 1.8 двигател, не че не върши работа но трудно се изпреварва с такава кола, разхода не е толкова малък колкото очаква човек. При продължителен баир със пътници и багаж, климатик много зле става работата.23:47 11.07.2018
39 Пенчо
До коментар #20 от "Чавдар войвода":
Да, за същата стойност (23660 излезе моята) има повече екстри и по-мощен мотор. И материалите са на едно ниво. Както казах 208 е друго нещо, но там за аналогично обурудване цената е 30000. Отделно че съм доставчик и правя 45-50 хил. км. годишно и разходът е малко по-малък, което може да е нищо, но при тия км се натрупва.06:31 12.07.2018
40 Язе
До коментар #21 от "КРАЙСЛЕР ВОЯДЖЕР":
Моя "кенеф" при 2500об.е на на 150км.Ква Хонда ква монда.10:06 12.07.2018
41 Шаран БГ
Българинът, за да предпочита немските автомобили,има няколко причини, които / според мен/ са :
1.Немската техника е тази, която нахлува и завладява България преди и по време на ВСВ.
2. Въпреки усилията на СССР да ни "влюби" във всичко съветско, не се получи, поради недоброкачествените изделия, които имаха.
3. В миналото немските инженери са мислели и за ремонта на техниката. Голяма част от инструментите и техническото оборудване на работилниците / автосервизите/ по-вече от 50 години бе немско.
4. Нямам нищо против всяка една машина - ДОСТАТЪЧНО МИ Е, ДА МОГА САМ ДА Я РЕМОНТИРАМ !! В това отношение, назад в годините най-добри бяха чехските и немските автомобили.
5. Бавно, но сигурно, времето на " гараж-ма,сторите" като мен , отминава.
6. И последно....ако сега се сдобия с френски автомобил, няма да мога да му развия половината болтове, понеже са на друга /френска/ система. Да не говорим за САЩ машините, които я карат на цолове и инчове.....
С нахлуването на всякаква техника по нашите земи, вече не ни се и мисли за ремонти. Блъскаме да изкараме пари, ставаме "консумативно общество", караме максимум десетина години, хвърляме , вземаме друга, има автосервизи, хората се специализират, бързо,"лесно" и качествено ти правят ремонта и бягаш отново за "пари " ! Имахме песничка : " Менят се бързо времената - светът ухае на бензин...."
Коментиран от #44
11:03 12.07.2018
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Язе
До коментар #22 от "HHO cars":
Глупости.С АГУ сваляш разхода с близо 50% в парично изражение.Това с разбиването на мотора е само в твоята глава.16:33 12.07.2018
44 Язе
До коментар #41 от "Шаран БГ":
6. И последно....ако сега се сдобия с френски автомобил, няма да мога да му развия половината болтове, понеже са на друга /френска/ система.Явно нямаш достатъчно инструмент.Аз с моя любителски комплект си развивам всичко.
16:37 12.07.2018
45 Бобо
До коментар #21 от "КРАЙСЛЕР ВОЯДЖЕР":
Ти бъзикаш ли се та всяка 2-ка hdi на 6-та при 115 км. е под 2000 оборота.Коментиран от #47
16:48 12.07.2018
46 ЛОГАН 900 кубика
До коментар #34 от "Така":
Говори си ,не ми пречиш смешнико. Качвай се на 15-годишния си отпадък и почвай да ги изпреварваш камионите.Я кажи кво караш ? Дай малко инфо20:03 12.07.2018
47 ВОЛВО
До коментар #45 от "Бобо":
Додж Вайпър на последна предавка с 80 км/ч е на 1000 оборота.20:05 12.07.2018
48 аууууууууу
До коментар #32 от "CL500":
Ти цл500 ли караш? Ама на сън. хахах Нали разбираш ,че тук всеки кара 500 коня, ама пред монитора само. И като излезеш на вън -айдеее ц-класата на 16 години 220дКоментиран от #49, #51
20:10 12.07.2018
49 Антон
До коментар #48 от "аууууууууу":
Искам да те питам защо смятате че всеки който кара по-хубава кола от вашата задължително си измисля.Те хората с такива коли, не могат да пишат в нета,нямат право да изказват мнение, могат да говорят за колата си само ако е мин.15-20 год., и т.н.
10:39 13.07.2018
50 Бармана
13:33 13.07.2018
51 CL500
До коментар #48 от "аууууууууу":
Разбира се, че колата ми е ЦЛ 500, за съжаление вече 10-на годишна. Ако се замислиш, че ако исках да си измислям някакъв модел, защо аджеба щях да пиша ЦЛ 500, а не Ес-купе 63 АМГ примерно. Пожелавам си скоро да си сменя ника на този другия, че повече ми харесва :-) , ама ще минат години, защото, както неведнъж съм писал тук, за обезценяващи се ламарини повече от 60-70 хил. не давам. Сигурен съм, че тук има десетки хора, които имат далеч по-скъпи автомобили, така че не се превъзбуждай толкова (но има и лапета-лаладжийй, разбира се).Коментиран от #53
14:58 13.07.2018
52 Щот не съм циганин
10:14 15.07.2018
53 аууууууууу
До коментар #51 от "CL500":
Добре, да ти обясня с 2 думи. Аз пък и 22 000 не исках да давам, колкото струва Дачията. Но все пак предпочитам колата ми да е нова , от колкото на 10 години. Моите приоритети са съвсем други- аз съм на 45 ,имам семейство и повечето ми пари са похарчени за дома ми. Къщата ми 15-на пъти по-скъпа от колата ,ако си сметна всичко похарчено през годините. Моето изискване към колата е да е нова, за да не се чупи. Не ме интересуват немски премиуми, 300 коня и кво и да е там друго. Возя си детето на училище и преди 2 месеца градушката като я направи цялата на трапчинки- боли ме дедовия.15:43 15.07.2018