11 Юли, 2018 11:48 13 185 53

Българинът предпочита VW, Opel и Mercedes

  • автомобили-
  • марки-
  • родажби-
  • регистрации-
  • българия

Според една любопитна информация, изнесена от МВР, става ясно кои автомобилни марки са сред най-предпочитаните в България. Данните са за регистрирани автомобили към месец юни тази година и показват отчетливо превъзходство на германски автомобили.

Първата позиция в тази своеобразна класация се заема от Volkswagen. От народната германска марка, а оказва се и българска, има регистрирани 80 000 коли повече, отколкото вторият в класацията Opel. След VW-тата и Opel-ите, нашенецът залага на премиум автомобили.

Марката Mercedes-Benz е трета по брой регистрирани коли у нас. Що се отнася до екзотични автомобили у нас са регистрирани 189 Bentley-та, 59 Rolls-Royce-а, 80 Ferrari-та и по 25 екземпляра от марките Aston Martin и Lamborghini.

Информацията не е напълно показателна, тъй като в ней фигурират доста автомобили от бившите соц. страни, които се водят регистрирани, но доста от тя отдавна не са в движение.

Друг неточен показател в статистиката на МВР е броят на автомобилите с автомобилни газови уредби. От министерството посочват, че те са само 24 000, но в действителност бройката им е далеч по-голяма. Просто само 24 000 са регистрирани.

По отношение на бензинови или дизелови автомобили предпочита българинът, то превес имат бензиновите леки коли. От тях у нас са регистрирани 1 363355 броя, а дизелите са 1 190354. Електромобилите, регистрирани в България са само 650.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Класатор

    30 9 Отговор
    Предпочита ... като постоянно се тръби и се споделят немски класации. Те немските неща в техните автомобили поизчезват, но ние продължаваме да купуваме азиатски продукти с немска надценка ) Ще минат още някоя друга година и ще лъсне и тази "гейт октрития"
  • 2 Иван

    25 30 Отговор
    Аз предпочетох Пежо 301 ново, 1.2 82 коня за 21 000 лева, ниво Актив. Взех си заем от банка, а не на лизинг. Така автокаското ми е малко по-скъпо, но граждансаката пада доста, както и таксите по лизинга. Не карам с повече от 110 км/ч, а и тази толкова може с двама възрастни и багаж с климатик. доволен съм, нова е и не е претенциозна. Изплащам 84 месеца по 220 лева.
    Каското оскъпява сделката, но ... поне за сега ще си правя.

    Коментиран от #6, #12, #15, #16, #18, #19, #38

  • 3 Шокиран

    15 20 Отговор
    О не! След толкова години рекламиране тук на БМВ, Хонда, Субару и Лада че са най-добрите коли , как е възможно това.....?
  • 4 Вътю

    35 10 Отговор
    Българинът отдавна купува кочини. Всяка марка има добри и лоши модели, ама Ганю е роб на марката.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Антон

    40 16 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    Един нормално мислещ човек.
    Колата не е луксозна или мега бърза.но е нова и в гаранция. Това ознавача няколко години без съществени проблеми или незначителки такива.
    Сега знам какво ще стане, ще последват коментарите за дървения интериор и т.н. Е да ама се замислете - човека дава 200лв. и си кара, няма особени претенци за колата. А вие с претенциите карате бракуваните трошки на европа и се радвате че вашата кола е маркова.Маркова е била преди 20 год., сега е скрап.
    И това е масовото мислене на европейците, карат нови предимно нисък клас коли, които сменят след 4-5 год. Пък нека са заблудени. От отворени ганьовци вижъе държавата къде е .

    Коментиран от #11

  • 7 953

    13 13 Отговор
    При 80% дебилност не е учудващо. Но това се случи така, защото европейският пазар умишлено оскъпява вносните марки и по този начин ни задължават да предпочитаме немските надценени боклуци. Всеки има интернет и може да провери цени, качество и спецификации. Американските и азиатските марки превъзхождат във всеки показател.

    Коментиран от #23

  • 8 Лъчо

    18 1 Отговор

    До коментар #5 от "Совтрансавто":

    Като е била нова ес класата едва ли е била кошник. Но в един момент като е карана без подръжка е станала такава. Кой знае на колко километра е. Сигурно ако се хвърлят 10 - 15 хилки може да се възстанови до по-добро ниво, но залужава ли си ... май не
  • 9 Иии

    6 16 Отговор
    Допълнително немците могат само да копират иновативните технологии от другите марки, включително и дизайн.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Random

    16 9 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    Ти нали беше голям баровец?
    Що ми се струва че си поредният селянин дето цепи стотинката на две...
    Аре кажи други плюсове на новите корейски боклуци пред "стар" немски премиум или каквото и да е, освен разходите.
    Няма.
  • 12 Така

    19 16 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    И на извънградско се влачиш зад камионите и им лапаш канцерогенния дим, защото няма сила да изпревари

    Коментиран от #24

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 пост

    11 14 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    1,2 литра е три цилиндъра. Четвъртият са ти го откраднали от магазино. Приятно ходене по мъките.
  • 16 Пичо с фичо

    11 9 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    Аз предпочетох старо Фиатче Пунто (1-ва) генерация.Има същите екстри като твоята, само дето е по-икономична.Каско не правя. Псувам алчните застрахователи за високата 160 лв. гражданска. И на мен ми умира колата по нанагорното с климатик, но се чудя откъде имаш толкова пари да подаряваш на банката и застрахователите, това са си 18 000 лева.
  • 17 Пичо с фичо

    10 3 Отговор
    Не ме е срам, че колата ми струва една средна заплата.Мисля си дали да не и сложа газ, ама чак пък такъв спестовник не съм. Ако имах тези пари бих разгледал света със семейството си.

    Коментиран от #22

  • 18 Проф Кучков

    4 15 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    Имал бол, пари дал.Те будалите нямат свършване!
  • 19 Пенчо

    4 15 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    И аз, но Дачия Сандеро. За същата сума е 100 пъти по-добра от 301.
    Виж ако беше 208 примерно е друга бира.

    Коментиран от #20

  • 20 Чавдар войвода

    12 3 Отговор

    До коментар #19 от "Пенчо":

    Ще споделиш ли, защо според теб, гнусната дачия е 100 пъти по-добра от въпросното Пежо?

    Коментиран от #39

  • 21 КРАЙСЛЕР ВОЯДЖЕР

    3 9 Отговор
    АКО НЯКОЙ ЕВРО КЕНЕФ ПРИ 115 КМ.Ч Е НА 2000 ОБОРОТА КУПУВАМ ОЩЕ ЕДИН КЕНЕФ НА СОБСТВЕНИКА. ТИЯ ХАРАКТЕРИСТИКИ ГИ ИМА САМО ХОНДА АКОРД .

    Коментиран от #40, #45

  • 22 HHO cars

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Пичо с фичо":

    Намери някой в региона си, да ти я направи хибрид на бензин и вода. Сваляш разхода с 15-25% и не разбиваш мотора, както се случва с газово.

    Коментиран от #43

  • 23 CL500

    11 10 Отговор

    До коментар #7 от "953":

    Ако наистина си вярваш, че азиатските и американски марки превъзхождат съответните модели на европейски марки, значи хал хабер си нямаш от автомобили. Има само един показател, по който са по-добре - цената, но затова са по-евтини, защото всичко друго им е по-зле. Другото единствено нещо е нелошата надеждност на някои азиатски модели, главно японски и тук-таме корейски. Но за качество на материали, комфорт, сглобки, директно управление, лукс, технологичност и пр., няма място за сравнение.

    Коментиран от #27, #28

  • 24 ЛОГАН 900 кубика

    6 9 Отговор

    До коментар #12 от "Така":

    Аз пък имам Дачия 0.9 турбо. Ела да видиш как се влача зад камионите. Задминавам ги на ред. Който може да кара и с малък мотор си кара.Който не може- му требва 3 литра мотор ,че да задмине камион дето върви с 85 км/ч. Явно си от вторите.

    Коментиран от #34

  • 25 Корола

    9 1 Отговор
    А аз тойота корола купих я през 2007 г на 8г.за 2500евро и от тогава я карам всеки ден почти без проблеми сменял съм само масло,2пъти ангренажния ремък с помпата и ролките,накладки 3 пъти и тази година задните амортисьори.За 11години имам навартяни около 120000км и разходи за подръжка около 1000лв.Разходите за смяна на гуми не съм ги написал защото каквато и да е колата гумите се сменят на определен пробег.Сменял съм ги 3 пъти.И честно надявам се да я карам поне още толкова години
  • 26 Иво

    17 1 Отговор
    В действителност българинът никак не предпочита бензоновите автомибили, тъй като веднага след покупката ги газифицира. Тук се кара или на дизел или на пръдня.
  • 27 иии

    7 10 Отговор

    До коментар #23 от "CL500":

    Американските и азиатските коли струват повече пари в Европа от колкото българските. Нужно ли е да ти пиша спецификации или ще си отвориш очите и разбереш с промития си мозък, че една мъсъл кар е в пъти по-мощна от същия клас немска каруца? Технологии - виж кой е измислил първия ДВГ. Това, че Ото е патентовал не означава, че той е иноваторът. Дизайн, напиши в гугъл Мерцедес/Ауди/ФВ/БМВ 1967 и ГМ/шеви/додж/форд/мазда т.н. 1967 и сравни кочината. Новите немски модели, примерно М8 копира изцяло мустанг преди 3 години. Бъди роб на "марката", която смучи с надценките си без това ниската ти заплата

    Коментиран от #30

  • 28 иии

    7 9 Отговор

    До коментар #23 от "CL500":

    европейските*. Немците са картел и държат надценка, но задължават вносните да са х2, х3 пъти по-скъпи, за да си продават своите. За измамите им - прочети малко новини. Допълнително лансират вече изчезващите печки, защото са алчни за още по-голяма надценка. Да сравняваш тромаво БМВ дизел с високо октанов бензин на Вайпър е меко казано дебилско. От към всеки показател доджът е по-добрият избор. "Качеството", което е единственият ти аргумент е субективно. Със сигурност нямаш капацитета да го определиш. Shelby GT500 издухва CL500 с 200 коня отгоре, а дори не е в луксозния клас.
  • 29 Ivan

    8 4 Отговор
    Къде остана БМВ? По улиците е пълно с тях.
    Само съм сядал в Пежо 301, няма такава евтина бангия а с мотор 3 цилиндъра..нямам думи.
    Залъгвате се че са хубави но в сравнение с какво? Wartburg?
  • 30 CL500

    8 1 Отговор

    До коментар #27 от "иии":

    Взех да ти чета глупостите и като стигнах до тъпнята, като сравняваш американски масъл-кар със съответна европейска кола и .. спрях. Просто няма смисъл ... Само ще ти кажа, че американските масъл-кари като цяло имат само един мощен ниско-технологичен мотор. Пластмасите и всички материали в купето са супер евтини, дизаин на интериор - ужасен, много скоро започват да скърцат пластмасите вътре, сглобки и луфтове - също ужасни. Сега малко пооправиха управлението си в завои (преди бяха супер зле за напречна скорост), но все още са много далеч от спортните европейски модели. Ако не си забелязал те се продават най-вече в САЩ, нищо, че и тук можеш да си вземеш такава доста по-евтина от европейска спортна кола с такава мощност.
    Поне да беше казал за японските - поне те имат надеждност и двигателите им са в друга класа от американските.
  • 31 Ильо войвода

    6 7 Отговор
    Карам мондео трета генерация с 2.0 ecoboost 240 конски сили и направо се кефя тия с изброените предпочитани марки как им обръщам огледалата наопъки, като ги задминавам.....

    Коментиран от #32

  • 32 CL500

    9 8 Отговор

    До коментар #31 от "Ильо войвода":

    Скрий се някъде с тези смешни 240 коня :-) Карал си досега някаква каруца 120 коня и сега се чувстваш като недосегаем, хахха Това, че ти ускоряваш, а другите с тези марки си карат спокойно, те кара да си въобразяваш разни нелепости.
    Имаш смешно моторче със смешни к.с. и си се разпенил тука :-)

    Коментиран от #33, #48

  • 33 Ильо войвода

    8 9 Отговор

    До коментар #32 от "CL500":

    Да, защото го мога и го правя, на мен са ми супер, щото то не е само в конете, но и в задкормилното устройство, а при тия с мерцедесите, дето пишките им не работят и избиват комплекси със скъпата марка, и карането им като ебането... Силят се, силят се, а резултат никакъв...

    Коментиран от #35, #36, #37

  • 34 Така

    4 7 Отговор

    До коментар #24 от "ЛОГАН 900 кубика":

    О да, Изпреварваш. Като спреш насрещното, как няма да изпревариш.... На такива "моторетки" гражданската им трябва 1500 да я направят, защото точно те са най-опасните!

    Коментиран от #46

  • 35 тъйва

    7 6 Отговор

    До коментар #33 от "Ильо войвода":

    ильоооо,добре, че войводите ни не бяха като теб, че щяхме да си ходим с чаршафите около главите!.....а на другите четници ще кажа, че всичко 10-15 годишно немско що е било скъпо е по-добро от пиклива кола нова за 20-50000лв
  • 36 CL500

    8 8 Отговор

    До коментар #33 от "Ильо войвода":

    Нелепостите ти продължават, дори се усилват :-) Как аджеба прецени тези с Мерцедесите какви п.шки имат и как е.ат? Имаш опит с такива ли, щом знаеш, значи мерцедесаджии са те мандрисали и не ти е харесало. Друго обяснение няма. А, всъщност има - нарича се завист и без никой да се изтъква с Мерцедеса си, ти си проявяваш комплексарщината си за малоценност.
  • 37 Ivan

    3 7 Отговор

    До коментар #33 от "Ильо войвода":

    Вярваш ли си? Ако си мислиш че Форд Еко..не знам си какво е по-добра кола от Мерцедес нещо не си в час.
    Карал съм и съм поддържал нови Форд, Опел и тн, както и Мерцедес и БМВ, сори пич но си в грешка.
  • 38 Алфа Ромео

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    Ами лошо няма, новата кола си е нова, лично аз не бих купил колата с толкова малък мотор. Карал съм навремето кола с по-малък мотор, но вече не бих купил кола със по-малък от 1.8 двигател, не че не върши работа но трудно се изпреварва с такава кола, разхода не е толкова малък колкото очаква човек. При продължителен баир със пътници и багаж, климатик много зле става работата.
  • 39 Пенчо

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Чавдар войвода":

    Да, за същата стойност (23660 излезе моята) има повече екстри и по-мощен мотор. И материалите са на едно ниво. Както казах 208 е друго нещо, но там за аналогично обурудване цената е 30000. Отделно че съм доставчик и правя 45-50 хил. км. годишно и разходът е малко по-малък, което може да е нищо, но при тия км се натрупва.
  • 40 Язе

    5 4 Отговор

    До коментар #21 от "КРАЙСЛЕР ВОЯДЖЕР":

    Моя "кенеф" при 2500об.е на на 150км.Ква Хонда ква монда.
  • 41 Шаран БГ

    6 2 Отговор
    Бъдете реалисти - без разни пристрастия и изсилвания !
    Българинът, за да предпочита немските автомобили,има няколко причини, които / според мен/ са :
    1.Немската техника е тази, която нахлува и завладява България преди и по време на ВСВ.
    2. Въпреки усилията на СССР да ни "влюби" във всичко съветско, не се получи, поради недоброкачествените изделия, които имаха.
    3. В миналото немските инженери са мислели и за ремонта на техниката. Голяма част от инструментите и техническото оборудване на работилниците / автосервизите/ по-вече от 50 години бе немско.
    4. Нямам нищо против всяка една машина - ДОСТАТЪЧНО МИ Е, ДА МОГА САМ ДА Я РЕМОНТИРАМ !! В това отношение, назад в годините най-добри бяха чехските и немските автомобили.
    5. Бавно, но сигурно, времето на " гараж-ма,сторите" като мен , отминава.
    6. И последно....ако сега се сдобия с френски автомобил, няма да мога да му развия половината болтове, понеже са на друга /френска/ система. Да не говорим за САЩ машините, които я карат на цолове и инчове.....
    С нахлуването на всякаква техника по нашите земи, вече не ни се и мисли за ремонти. Блъскаме да изкараме пари, ставаме "консумативно общество", караме максимум десетина години, хвърляме , вземаме друга, има автосервизи, хората се специализират, бързо,"лесно" и качествено ти правят ремонта и бягаш отново за "пари " ! Имахме песничка : " Менят се бързо времената - светът ухае на бензин...."

    Коментиран от #44

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Язе

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "HHO cars":

    Глупости.С АГУ сваляш разхода с близо 50% в парично изражение.Това с разбиването на мотора е само в твоята глава.
  • 44 Язе

    1 2 Отговор

    До коментар #41 от "Шаран БГ":

    6. И последно....ако сега се сдобия с френски автомобил, няма да мога да му развия половината болтове, понеже са на друга /френска/ система.


    Явно нямаш достатъчно инструмент.Аз с моя любителски комплект си развивам всичко.
  • 45 Бобо

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "КРАЙСЛЕР ВОЯДЖЕР":

    Ти бъзикаш ли се та всяка 2-ка hdi на 6-та при 115 км. е под 2000 оборота.

    Коментиран от #47

  • 46 ЛОГАН 900 кубика

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Така":

    Говори си ,не ми пречиш смешнико. Качвай се на 15-годишния си отпадък и почвай да ги изпреварваш камионите.Я кажи кво караш ? Дай малко инфо
  • 47 ВОЛВО

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Бобо":

    Додж Вайпър на последна предавка с 80 км/ч е на 1000 оборота.
  • 48 аууууууууу

    5 2 Отговор

    До коментар #32 от "CL500":

    Ти цл500 ли караш? Ама на сън. хахах Нали разбираш ,че тук всеки кара 500 коня, ама пред монитора само. И като излезеш на вън -айдеее ц-класата на 16 години 220д

    Коментиран от #49, #51

  • 49 Антон

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "аууууууууу":

    Искам да те питам защо смятате че всеки който кара по-хубава кола от вашата задължително си измисля.
    Те хората с такива коли, не могат да пишат в нета,нямат право да изказват мнение, могат да говорят за колата си само ако е мин.15-20 год., и т.н.
  • 50 Бармана

    0 2 Отговор
    Само BMW, другите не са коли!
  • 51 CL500

    1 1 Отговор

    До коментар #48 от "аууууууууу":

    Разбира се, че колата ми е ЦЛ 500, за съжаление вече 10-на годишна. Ако се замислиш, че ако исках да си измислям някакъв модел, защо аджеба щях да пиша ЦЛ 500, а не Ес-купе 63 АМГ примерно. Пожелавам си скоро да си сменя ника на този другия, че повече ми харесва :-) , ама ще минат години, защото, както неведнъж съм писал тук, за обезценяващи се ламарини повече от 60-70 хил. не давам. Сигурен съм, че тук има десетки хора, които имат далеч по-скъпи автомобили, така че не се превъзбуждай толкова (но има и лапета-лаладжийй, разбира се).

    Коментиран от #53

  • 52 Щот не съм циганин

    1 0 Отговор
    Тойота Рав4, досега само наливам бензин и сменявам масло и гуми, вече 7 години, чакам някой тук да ме отвори че след още два пъти по 7 години щяла да изгние.
  • 53 аууууууууу

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "CL500":

    Добре, да ти обясня с 2 думи. Аз пък и 22 000 не исках да давам, колкото струва Дачията. Но все пак предпочитам колата ми да е нова , от колкото на 10 години. Моите приоритети са съвсем други- аз съм на 45 ,имам семейство и повечето ми пари са похарчени за дома ми. Къщата ми 15-на пъти по-скъпа от колата ,ако си сметна всичко похарчено през годините. Моето изискване към колата е да е нова, за да не се чупи. Не ме интересуват немски премиуми, 300 коня и кво и да е там друго. Возя си детето на училище и преди 2 месеца градушката като я направи цялата на трапчинки- боли ме дедовия.