На 21 юли 1913 г. в Мюнхен е създадена Bayerische Motoren Werke – BMW.
През 1913 г. в северната част на Мюнхен Карл Рап и Густав Ото, син на Николаус Аугуст Ото, създават две малки фирми за самолетни двигатели. Започващата Първа световна война веднага предизвиква порой от поръчки. Затова Рап и Ото решават да се обединят в един авиационен завод. Така в Мюнхен възниква компанията за самолетни двигатели, която на 21 юли 1917 г. е регистрирана под името Баварски моторни заводи. За директор на фабриката е назначен предприемчивият Франц-Йозеф Поп.
През 1916 г. компанията сключва договор за производство на двигатели V12 за Австро-Унгария. Нуждаейки се от финансиране, Рап получава подкрепата на Камило Кастильони и Макс Фриц. През 1917 г. Рап напуска и компанията е поета от австриеца Франц Йозеф Поп, като през 1918 г.е преименувана на BMW AG. След края на Първата световна война производството на самолети в Германия е забранено и BMW се преориентира към производство на влакови спирачки.
През 1923 г. BMW конструира първия си мотоциклет R32, с обем 500 куб.см и въздушно охлаждане. През 1927 г. фирмата Fahrzeugfabrik Eisenach AG в град Айзенах започва производството на леката кола Dixi (базиран на Austin 7) по лиценз на Austin Motor Company (впоследствие станала част от Rover). Следвайки желанието си да навлезе в автомобилния бизнес, BMW закупува айзенахската фирма и така Dixi става първият автомобил на BMW. В следващите години BMW разширява производството си, като произвежда 6-цилиндрови спортни коли и седани. Произвеждат 327 купе и кабрио и 328 роудстър, както и 335 - луксозен седан, припомня радио „Дарик“.
Любопитен факт е, че създадената тогава бяло-синя кръгла емблема на BMW се използва и до днес. Погрешно е обаче впечатлението, че емблемата представлява въртяща се перка. Всъщност бялото и синьото представляват цветовете на Бавария.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #2, #4
07:46 21.07.2018
2 СссереМ
До коментар #1 от "onq s konq":
А моето още не се е родило,даже не е и заченато.07:54 21.07.2018
3 Пупи
07:59 21.07.2018
4 YAMAHA
До коментар #1 от "onq s konq":
А кога умря или то си е мъртво родено08:36 21.07.2018
5 Гост
Коментиран от #6
11:10 21.07.2018
6 Филакишията
До коментар #5 от "Гост":
Колите не убиват хора.Хората убиват хора!
11:39 21.07.2018
7 BRABUS
Коментиран от #8, #14
13:00 21.07.2018
8 Random
До коментар #7 от "BRABUS":
То затова на мерджаните им слагат ск. кутии от бмв...Коментиран от #9
14:32 21.07.2018
9 CL500
До коментар #8 от "Random":
Аз лично не съм чувал Мерцедес да слагат кутия на БМВ, но знам, че БМВ (както и Ауди и Порше) слагат на повечето си най-добри модели кутии ZF. Тези кутии са може би най-добрите за масовите автомобили. Така, че явно БМВ не могат или не искат да сложат тяхна кутия за най-добрите си модели.Коментиран от #12
17:52 21.07.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Антон 1
До коментар #9 от "CL500":
За “масовите “ автомобили ?Не разбрах ! ZF въобще не се слага на “масови” автомобили !
Най -добрата кутия , най !
Коментиран от #13
09:25 22.07.2018
13 CL500
До коментар #12 от "Антон 1":
Масови имам в предвид всичко под супер спортните автомобили или супер луксозните, такива, каквито всеки ден можеш да видиш по улиците. Затова и масови. А, че ZF е призната за една от най-добрите кутии, спор няма. Може и да е най-добрата за този род автомобили, не мога да твърдя със сигурност, но класациите са показателни. Хвалят им автоматиците с плавното превключване, както и икономия на гориво. А за немасови автомобили - ами примерно Ферари, МакЛарън и т.н., където кутиите са спортни и различни, превключването е за няколко милисекунди.Коментиран от #15
10:16 22.07.2018
14 Алфа Ромео
До коментар #7 от "BRABUS":
Скоростите им са здрави, виж моторите не ги бива много, минават за голяма работа но със големи уговорки....Коментиран от #17
11:29 22.07.2018
15 Антон 1
До коментар #13 от "CL500":
Разбрах !:)Съгласен !
00:47 23.07.2018
16 Teo
12:06 23.07.2018
17 Teo
До коментар #14 от "Алфа Ромео":
Имам приятел със сервиз и от 50 човека с БМВ и общо сменените и ремонтирани кутии са сигурно 80. Един приятел смени на Х5 две кутии, а след това на Е46 още 1...Коментиран от #19
12:10 23.07.2018
18 Stelvio
14:21 23.07.2018
19 Алфа Ромео
До коментар #17 от "Teo":
Бе стараят се хората, някой ден и те ще успеят да направят читава кола, засега са добри със коледната украса със техните ейнджъл айс и разни други премигващи лампички.00:30 24.07.2018
20 hellmaker
A колкото до това ,че има често повредени БМВта има 3 други фактора ,които явно ви убягват: марката е много разпространена, карат се изключително агресивно и много често поддръжката е лоша (понеже е относително скъпа,а собственика обикновено е младеж с ниско образование и статус/най-често/ и пак за съжаление градят лоша слава на тази страхотна.. може би велика марка). Това не значи ,че не е издръжлива. Има класации- информирайте се, почти винаги е сред най-издръжливите марки. Почти веднага след Волво ,Мерцедес и Хонда обикновено. Даже ,често е пред Мерцедес,който се славеше преди с прочута здравина. Глупостите ,които пишете, се превръщат във ваша визитка... Сами се замислете ,ако бяха наистина такива трошляци ,щеше ли БМВ да е с Мерцедес и Тойота в топ 3 на най-скъпите авто-брандове в света от години и световните лидери ,политици и знаменитости да се возят (особено по официални поводи) в Мерцедеси и БМВ-та.
Ясно е ,че доста хора са "падали" от баварци или просто"гроздето е кисело" ,но в никакъв случай не ви прави чест,който има такава, да бълвате ... логорея.
15:26 24.07.2018