28 Септември, 2018 08:42 68 701 48

Електромобили по $1000 завладяват Китай

  • lsev-
  • електромобили-
  • китай
Електромобили по $1000 завладяват Китай - 1
LSEV

Знаете ли, че популярността на т.нар. електрическите микромобили помага на Китай да се превърне в най-големият в света пазар на електрически коли. Според представители на бранша, през 2017 г. в Поднебесната държава са продадени 1.75 милиона микро електрически коли, а продадените стандартни електромобили са само около 777 000.

Този пазар продължава да расте бързо, тъй като правителството предоставя щедри субсидии за производителите на електрически и микроколи. 400 китайски компании произвеждат въпросните превозни средства, които постепенно заливат Китай. Но евтините, бавните и примитивни модели не са това, което Пекин очаква. Много китайци искат забраната им, но не са малко и тези, които ги подкрепят. Повече по темата четем в една статия на The Wall Street Journal, която ви преразказваме накратко.

Напоследък властите на много китайски градове дори напълно забранят микроелектромобилите, надявайки се да увеличат търсенето на стандартни модели, задвижвани с електричество. Два са основните аргументи на противниците на миниатюрни електрически автомобили: те използват по-евтини оловно киселинни батерии, които са вредни за околната среда, и нямат никаква защита в случай на злополука.

Електромобили по 00 завладяват Китай

Но такава политика е трудно да си представим в град Гаотан, където живеят около 500 000 души. Според местните жители, в почти всяко семейство има по няколко микроелектромобила. Заради инвазията на такива превозни средства правителството иска да установи правила, които позволяват продажбата само на висококачествени високоскоростни електрически превозни средства (LSEV). Според предварителната версия на новите правила, максималната им скорост трябва да бъде в диапазона 40-70 км/ч. Също така ще се приемат ограничения за масата и размера, както и за задължителната защита срещу катастрофи. Новите микроелектромобили трябва да са и с литиевойонни батерии.

Ако промените бъдат приети LSEV автомобилите ще бъдат с габарити като тези на Smart. Продуктът на Daimler обаче може да достигне скорост от над 150 км/ч, но и струва около $15 000, докато въпросните микро ел. коли в момента се продават на цени от порядъка на $ 1000. Те обаче не предпазват пътниците. Но сигурността е относителна величина, казва Джао Тонгвей от град Джинан. "Това определено е по-безопасно, отколкото да се вземат децата от училище със скутер", казва той. - А през зимата на децата няма да им е и студено.

Шофьорите на микроелектромобили използват също и вратички в закона за движение по пътищата в Китай, като избягват задръстванията минавайки по алеите за велосипедисти. Друго голямо предимство на микроелектромобилите, според китайците, е, че не се нуждаят от свидетелство за правоуправление, за да ги карат.

Електромобили по 00 завладяват Китай

Микроелектромобилите подпомагат не само жителите в ежедневието им, но и икономиката на град Гаотан, например, където има няколко компании, които ги произвеждат. Jiujiuxing произвежда такива машини за всички нужди, включително миниатюрни модели за пожарната и за полицията. Във фабриката работниците получават готови компоненти в кашони и събират мини електромобилите ръчно, което, предвид евтината работна ръка в Китай, обяснява изключително ниската им цена.

Търсенето на такива коли обаче създава проблеми за големите производители на автомобили, които инвестират милиарди в технологии за безопасни електрически автомобили. "Ние знаем, че големите компании лобират за интересите си срещу нас, защото ние отнемаме голям пазарен дял от тях", - казва Ван Шихон, собственик на една от компаниите на микроелектромобили Hongdi.

Положението в тази индустрия потвърждава и още един негативен факт - този на безочливото копиране на имена и дизайн. Известно е, че все още търговските марки не са добре защитени в Китай. На ежегодното изложение в Джинан се предлагаха самоделни микро електрически коли под марките Mini, Subaru, Mitsubishi, Ford и дори модел с името Jeep, без те да имат нищо общо със съименниците си.

Въпреки недостатъците, микроелектромобилите се налагат все повече и в големите градове. Анализаторът Джеф Цай от J.D. Power China твърди, че на едно стандартно място за паркиране могат да се наредят три такива машини. Те лесно се маневрират и в задръствания. Поради тези причини, както и поради изключително ниската им цена, много хора ги предпочитат за кратки пътувания. Цай призовава за подобряване на качеството на микроелектромобилите чрез "меко регулиране", и се обявява твърдо против забраняването им.

Електромобили по 00 завладяват Китай


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 29 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Електрошок

    153 3 Отговор
    Изглежда добре и цената е велосипед!

    Коментиран от #3

  • 2 куку руку ку

    69 15 Отговор
    Това от снимката е LSEV и хич не е $1000. Ако човек погледне какво представляват количките за по без пари, може да се хване за главата. Могат да се опишат така, палатка с шаси и мотор.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 цистит

    46 5 Отговор
    в българия за специалната оферта започваща от 29 800 лв без ддс или примерна вноска от 299.99 на месец
  • 5 Насо

    82 6 Отговор
    За 1000$ можеш да си купиш колело. Електрическите тротинетки са по 500 и нагоре. За 2 бона е без пари всеки в София би си взел такава. Те са освободени от данък от платената зона ,сигурно и преглед нямат. За една година и си ги избил тези пари. Давайте я че ми писна за 1.2 км. да паля трактора(дизела).
  • 6 Димов

    69 6 Отговор
    Това е правилният начин, електромобилите да станат популярни и предпочитани, възможно най-бързо. Чак след това може да се мисли за изтребители на ток, с 0-100 за 2сек, а не както някой почват да строят къща от покрива надолу.

    Коментиран от #9, #11

  • 7 дивака

    42 2 Отговор
    много добре - но в БЪЛГАРИЯ колко ли ще струват
  • 8 Бургазлията

    26 21 Отговор
    Сам си сглобявах ново колело с 1000ватов мотор и ми излезе 1600лева. На пазара под 2000лв трудно може да се намери колело с такъв мотор повечето са до 250вата, така че шансовете една електрическа количка да е 1000$ е направо нищожен...

    Коментиран от #10, #42

  • 9 куку руку ку

    28 3 Отговор

    До коментар #6 от "Димов":

    Кажи го на Мъск, да спре да прави самоходни киносалони.
  • 10 куку руку ку

    38 0 Отговор

    До коментар #8 от "Бургазлията":

    При серийно производство цената на цялото изделието винаги е по-ниска спрямо това, да се купуват компоненти и да се сглобяват. Така че изводът от написаното от теб означава, че търговците са алчни. В Рим в обикновено магазинче за дом. потреби продаваха и електро велосипеди на цена 650 евра.

    Коментиран от #15

  • 11 асддса

    13 15 Отговор

    До коментар #6 от "Димов":

    Напровтив, ако Тесла бяха започнали с обикновена кола вече щяха да са фалирали. Обикновени електромобили има от години на други марки и са двойно по-скъпи и неспособни от тези с двигател. Нито една марка не успя да наложи електромобили преди тесла. Model S си струва парите и предлага нещо, което другите нямат. Това с градско автомобилче няма как да стане със сегашните технологии.

    От десетки години няма марка в която да е започнала да прави масови автомобили като всички други и да е успяла. Италианците дори с нормални коли не могат да успеят. С Great wall какво стана ?

    Ако бяха пуснали първо модел 3 тесла нямаше да съществува сега

    Коментиран от #24, #48

  • 12 Чичо Манчо

    24 2 Отговор
    Някой ако знае от къде да си я купя да пише. Прекрасен коледен подарък за жената пък може и аз да си взема ако ми хареса
  • 13 Прогноза

    34 5 Отговор
    Максимум до 5 години тези возила ще превземат света !
  • 14 бат мишо

    23 16 Отговор
    зимайте си електрички че кът са вабутвате в дифовете под ТИР а ми да не стават пожари и да цапа платното горивото - а после като падне търсенето ще падне и бензина и ще се житкам с москвича както си житках по комунистическо на 60 стинки бенза и не ми дремеше на сайдера ПРЕДИ ДА ДОДЕТЕ скапани герберасти - електричество в дупарите ви да прекарат дано- АЗ ДА ДРЪПНА ШАЛТЕРА - и ще му закача табела не пипай работи група ......

    Коментиран от #19

  • 15 Бургазлията

    10 3 Отговор

    До коментар #10 от "куку руку ку":

    Нещо явно говорим за различни неща ....серийно производство на велосипед с над 250W мотор няма защото изискванията на евросъюза са такива, а 250W са само за подпомагане и макс.скорост е ограничена на 25км/ч и да толкова може да струват тези велосипеди,но моят е 1000W с опция може да стане и 2000W и на този етап без проблеми вдига над 60км/ч така че естествено че с каквито компоненти искам да си го сглобя ще ми излезе най евтино...

    Коментиран от #20

  • 16 Алфа Ромео

    13 0 Отговор
    Тая количка е много готина, кефи ме, бих карал нещо подобно във града.
  • 17 Пръцко

    6 0 Отговор
    Симпатично, кара се по тротоарите, бавничко, 1400$:
    https://huajiangelectriccar.en.made-in-china.com/product/PBpnJiQOTrYR/China-Huajiang-New-Pattern-The-Four-Round-Elderly-Scooter-Electric-Car.html
  • 18 Ranbo Silek

    21 3 Отговор
    Кога ще ги стигнем братята китайци? Велик Народ!

    Коментиран от #27, #28

  • 19 куку руку ку

    9 10 Отговор

    До коментар #14 от "бат мишо":

    С бензина ще стане това, което стана с коне-ездачите... ще останат в миналото.
    Освен ако не си намериш нефтен кладенец и не си рафинираш бензин за москвича. Така че купувай дизелак, поне може да караш на олио.
  • 20 Вуте

    12 3 Отговор

    До коментар #15 от "Бургазлията":

    А ел. енергия от къде ще има ако всички минат на електрокари?

    Коментиран от #29

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 СТЕФАН НИКОЛОВ ФЕЙЗБУК

    14 0 Отговор
    КОГА СЕ ОЧАКВА ДА ДОКАРАТ И В БЪЛГАРИЯ ТАКИВА КОЛИЧКИ - ДАНО ДА СА ТАКА ЕВТИНИ
  • 23 Иван

    11 0 Отговор
    продават се онлайн в Али Експрес има опция с доставка до БГ
  • 24 Бай

    11 3 Отговор

    До коментар #11 от "асддса":

    Айде малко по-сериозно...тоя паляк Мъск го лансира правителството. Доста преди него, като имаше електромобили и то доста по-ефективни от кенефите на марката, подиграваща се с името на великия учен - Тесла, що точно правителството ги потулваше, А???!!!! Марката Тесла на оная подлога Мъск, както и на другите, които играят със световното правителство никога няма да фалират. Или поне не истински, ами ше е както нашите тука в БГ - прибира парата и "фалира". Ако имаш малко мозък в главата и искаш да мислиш и търсиш истината - ще спреш да пишеш глупости. Може да се направи автомобил с минимален разход на енергия, с добра мощност, безопасен и безвреден - и са правени такива автомобили. Познай защо не се пускат за простолюдието и защо няма масово производсво! Защо даже и "стандартните" автомобили почноха да ги правят "еднодневки". Те вече и ден не издържат де - още от магазина са счупени...
  • 25 Алфа Ромео

    11 1 Отговор
    Количката на снимката е италияно-китайска разработка и ще се продава от догодина във Италия и Китай на цена 10 000 евро. Ще развива до 100 км/ч и ще изминава до 150 км със едно зареждане, много е далеч от 1000 $
  • 26 Сани бой

    5 1 Отговор
    За тез пари Скутер в БГ.
  • 27 Дзоро

    15 2 Отговор

    До коментар #18 от "Ranbo Silek":

    Да, китайците са дали много на света. Ние не можем стигна и албанците, камо ли Китай. Докато не дойдат със совалките и не разкарат Джудит мафията от тук няма дори и вероятност да се лправят нещата. Другият вафиант е апокалипсис, но няма за кого. Корнелия щяла да спира сделката с ЧЕЗ. ГЕРБерите са продажници и СДС, ОДС, РБ, ДПС, НДСВ... Патриотите и дума не обелиха да се променят условията по договора с компаниите, дето ни изсмукват ресурсите злато, мед,... и тия всичките паразити продажници, заедно с умрелите ни военни и МВР щели да градят България? И да ни пазят? ЪПСУРТЪ! Китайците нямат толкова джандърмерии у тях, затова ще изпреварят всички. А Тиксун плаче на евреите, елате ни доограбете, елате ни доизсмучете!??? И десетки генерала на тлъсти заплати вместо да му сритат топките мму пляскат? С тия ли ще съградиш България? Тия, освен за лакеи прислужници не стават за друго,. Те ако ставаха, да ни свършат работа полезна, нямаше да пишем сега.

    Коментиран от #34, #40

  • 28 Дзоро

    8 4 Отговор

    До коментар #18 от "Ranbo Silek":

    Когато онова леке Костов подписваше договора за златото ни, тия слугинчета за шари от Ген. Щаба създадени да пазят българите и България пръста си не мфъднаха да ни защитят. Ма нас бълггарите те не позволяват и продажните ченгета безполезни да си добиваме ресурсите, да сме добре, но ги подариха на Ротшийлдови и куо еврейски тарикати, нали? Когарюто българи биваха бити ограбвани осакатявани убивани, мачкани от институции тия "защитници" на българите и България си свиркаха, нали? Когато еврейчетата и Соломон Пасси ни ликвидираха и нац. суверинитет и ни поставиха в Нато, а Шимон Сакскобурга ликвидира суверинитета ни като ни завряха в Еврейския съюз ЕС, тия лакейчета пак ни дума не обелиха, камо ли да спрат разрухата. Но един бивш военен гръмна банкерка рекетьорка и го осъдиха, нали. С тия лакеи на грабителите ни ли ще градиш България, бе? Та тия са чужди лакеи всичките и геноцид за нас българите, как ще съградиш България? Камо ли да стигнеш китайците... Тоя чифут тиква ББ сам ти каза, че беге мафията не иска национализъм. А как ще градиш беге нафод без беге национализъм? Ми то армия, полис, покитици ликвидират българското, каква България те гони, бе,? Калоян би избил и армията и ченгета и политици дори и заради продажния им антибългарски морал. България сънувал? То няма един българин по морал в институциите, той китайците ще стигал?
  • 29 Бургазлията

    6 3 Отговор

    До коментар #20 от "Вуте":

    Споко особено закостенелите българи скоро няма да минат на ток тях от нафтовите печки и газените барутници скоро не можеш да ги свалиш.Аз давам 2 хилки за ел.колело пък те масово тръгнали да ми говорят ама знаеш ли за тия пари каква кола ще си взема...

    Коментиран от #30, #31, #32

  • 30 олала

    13 1 Отговор

    До коментар #29 от "Бургазлията":

    Защо да не те подкрепим? Да, хубаво си направил с колелото. Но не е автомобил. Въпроса е, защо ние българите не си правим евтин автомобил, който би стеувал по 4000 лева реално, а мафията тук пречи? Какво ми пука че нейде правели? Длъжен ли съм да бачкам с години да изплащам кола по 30-40000, за да пълня гушите на мафиоти тук и по света?
  • 31 олала

    8 2 Отговор

    До коментар #29 от "Бургазлията":

    В България липсват пейтриътс като Хенри Фофд. Гой е гонил масовото задоволяване на хората с достъпни автомобили. И е сглобил конвейр и... днес караш клла. С времето автогогангите са създали картел с петролните магнати и бълват скъпи, горелки. Дбес малцина притежават и авто и горивни коньесии и си поставят правителства като Винету, за да им служат на интереса. Гриша Ганчев можеше да сглоби икономичен електромобил, до 6-7000 лева, и да ни осигури евтин електик аутомобил, но не го прави? И други можеха, но не го правят? Тиквун можеше да не пръска милиарди по обръчи и да направят с тези пари едно заводче, но кой да краде беге фолка и да козирува на мормоните в САЩ и еврейчетата? И ти искаш да пляскам, че китайците правеки и да се срамувам че ние не купуване техните? Ами ти си същия слугинаж като Тиквун - вместо да направите евтино, качествено тук, за нас, вие лобирате все за чуждото? Ами с пед. ли по морал, каква България да се съгради? То няма българско пфоизводство.

    Коментиран от #37

  • 32 олала

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Бургазлията":

    Аз карам байк. Рам-че. Според мен в хубав кюиматичен ден колело, скутер, мотоцайкъл са практични. Но в дъжд, сняг, студ, не са. Автомобила има хупе. Донякъде са прави, които са ти казали за колата. А ти би ли карал ел. велосипеда си в дъжд студ сняг?
  • 33 Нострадамус

    4 1 Отговор
    Дайте и на нас, ще се изчисти въздуха. Ще е евтино. Аз бих си взел.
  • 34 юнак гюро

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Дзоро":

    А Вие защо не си пиете хапчетата😠
  • 35 Дзоро

    1 1 Отговор
    Посочи ми, в кое греша и ако си прав, обещавам да ида на лекар, за да ми предпише!
  • 36 Stefko 88

    3 2 Отговор
    Това на снимката не ми се вярва че струва 1700лв. И ти ново! Само гумите са 300лв-нови. А акумулатори, задвижващ агрегат,кормилна уредба, окачване,салон,спирачна уредба,табло,осветителна уредба,окабеляване? Не че нещо ама сметката не излиза.7-8000лв може.

    Коментиран от #41

  • 37 Random

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "олала":

    Ахахаххахаахаха.Хенри Форд е правил състезателни коли, две фирми е направил и двете са фалирали,докато братята Додж не го наемат и не му дават пари за да сглоби модел Т. После става параноик и се опитва да се отдели от Додж.На тях им писва след време и се отказват от него.
  • 38 Паркинги и гаражи

    1 0 Отговор
    Бих си купил такава количка за софията.
  • 39 Али Баба

    3 1 Отговор
    Какво спамите тук? Влезте в Али баба и ги разгледайте. Пълно е с електрически колички, скутери, мотори и какво ли не още.
  • 40 Алфа Ромео

    9 0 Отговор

    До коментар #27 от "Дзоро":

    Ей това като се сетя как канадците ни изнасят злато за милиарди а народа мизерства всеки път ми идва да вляза във парламента и да ги зачеша със един калашник. Полудявам напрао!!!!!!
  • 41 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Stefko 88":

    10 000 евро, прочети номер 25
  • 42 мариа тзивара

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Бургазлията":

    аз си купих ел моторче тип скутер за 1500 лв от Българиа китайско и много съм доволна
  • 43 Кико

    2 0 Отговор
    От 5 дни почти по три часа съм на лаптопа и точно тия смешничета са на цена 2000-2200 $ там в завода.Чакам днес да ми дадат оферта колко ще ми бъде шипинга до Солун.Много скоро може да видите обява с такива ел. играчки...
  • 44 Наско

    1 0 Отговор
    За всички които искат да научат повече за конспирацията относно ел. автомобили изгледайте този филм:
    http://www.dokumentalni.com/archives/593
  • 45 Георги Георгиев

    4 0 Отговор
    Познавам човек който внася електро автомобили от Китай,
    найстина са евтини в сравнение с всички останали , но не са по $1000.
    Тези са като смарт автомобилите на външен вид.
    Който се интересува да звъни на 0896 600310.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Ами

    0 0 Отговор
    Няма и как градски например на мен ми трябва точно евтин стар прототип на балканкар фибростъкло обаче изчезна сега вероятно понеже заради работата ако сменям кола 2к са ми много. Ако е за гъзария 20к вероятно обаче работа и гъзария има разлика особено бг заплата. Повече пари да извадя е в затвора лесно се влиза така че 2к са много ама много пари
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.