Знаете ли, че популярността на т.нар. електрическите микромобили помага на Китай да се превърне в най-големият в света пазар на електрически коли. Според представители на бранша, през 2017 г. в Поднебесната държава са продадени 1.75 милиона микро електрически коли, а продадените стандартни електромобили са само около 777 000.
Този пазар продължава да расте бързо, тъй като правителството предоставя щедри субсидии за производителите на електрически и микроколи. 400 китайски компании произвеждат въпросните превозни средства, които постепенно заливат Китай. Но евтините, бавните и примитивни модели не са това, което Пекин очаква. Много китайци искат забраната им, но не са малко и тези, които ги подкрепят. Повече по темата четем в една статия на The Wall Street Journal, която ви преразказваме накратко.
Напоследък властите на много китайски градове дори напълно забранят микроелектромобилите, надявайки се да увеличат търсенето на стандартни модели, задвижвани с електричество. Два са основните аргументи на противниците на миниатюрни електрически автомобили: те използват по-евтини оловно киселинни батерии, които са вредни за околната среда, и нямат никаква защита в случай на злополука.
Но такава политика е трудно да си представим в град Гаотан, където живеят около 500 000 души. Според местните жители, в почти всяко семейство има по няколко микроелектромобила. Заради инвазията на такива превозни средства правителството иска да установи правила, които позволяват продажбата само на висококачествени високоскоростни електрически превозни средства (LSEV). Според предварителната версия на новите правила, максималната им скорост трябва да бъде в диапазона 40-70 км/ч. Също така ще се приемат ограничения за масата и размера, както и за задължителната защита срещу катастрофи. Новите микроелектромобили трябва да са и с литиевойонни батерии.
Ако промените бъдат приети LSEV автомобилите ще бъдат с габарити като тези на Smart. Продуктът на Daimler обаче може да достигне скорост от над 150 км/ч, но и струва около $15 000, докато въпросните микро ел. коли в момента се продават на цени от порядъка на $ 1000. Те обаче не предпазват пътниците. Но сигурността е относителна величина, казва Джао Тонгвей от град Джинан. "Това определено е по-безопасно, отколкото да се вземат децата от училище със скутер", казва той. - А през зимата на децата няма да им е и студено.
Шофьорите на микроелектромобили използват също и вратички в закона за движение по пътищата в Китай, като избягват задръстванията минавайки по алеите за велосипедисти. Друго голямо предимство на микроелектромобилите, според китайците, е, че не се нуждаят от свидетелство за правоуправление, за да ги карат.
Микроелектромобилите подпомагат не само жителите в ежедневието им, но и икономиката на град Гаотан, например, където има няколко компании, които ги произвеждат. Jiujiuxing произвежда такива машини за всички нужди, включително миниатюрни модели за пожарната и за полицията. Във фабриката работниците получават готови компоненти в кашони и събират мини електромобилите ръчно, което, предвид евтината работна ръка в Китай, обяснява изключително ниската им цена.
Търсенето на такива коли обаче създава проблеми за големите производители на автомобили, които инвестират милиарди в технологии за безопасни електрически автомобили. "Ние знаем, че големите компании лобират за интересите си срещу нас, защото ние отнемаме голям пазарен дял от тях", - казва Ван Шихон, собственик на една от компаниите на микроелектромобили Hongdi.
Положението в тази индустрия потвърждава и още един негативен факт - този на безочливото копиране на имена и дизайн. Известно е, че все още търговските марки не са добре защитени в Китай. На ежегодното изложение в Джинан се предлагаха самоделни микро електрически коли под марките Mini, Subaru, Mitsubishi, Ford и дори модел с името Jeep, без те да имат нищо общо със съименниците си.
Въпреки недостатъците, микроелектромобилите се налагат все повече и в големите градове. Анализаторът Джеф Цай от J.D. Power China твърди, че на едно стандартно място за паркиране могат да се наредят три такива машини. Те лесно се маневрират и в задръствания. Поради тези причини, както и поради изключително ниската им цена, много хора ги предпочитат за кратки пътувания. Цай призовава за подобряване на качеството на микроелектромобилите чрез "меко регулиране", и се обявява твърдо против забраняването им.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Електрошок
Коментиран от #3
09:01 28.09.2018
2 куку руку ку
09:27 28.09.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 цистит
10:27 28.09.2018
5 Насо
10:57 28.09.2018
6 Димов
Коментиран от #9, #11
11:32 28.09.2018
7 дивака
12:14 28.09.2018
8 Бургазлията
Коментиран от #10, #42
12:23 28.09.2018
9 куку руку ку
До коментар #6 от "Димов":
Кажи го на Мъск, да спре да прави самоходни киносалони.12:24 28.09.2018
10 куку руку ку
До коментар #8 от "Бургазлията":
При серийно производство цената на цялото изделието винаги е по-ниска спрямо това, да се купуват компоненти и да се сглобяват. Така че изводът от написаното от теб означава, че търговците са алчни. В Рим в обикновено магазинче за дом. потреби продаваха и електро велосипеди на цена 650 евра.Коментиран от #15
12:28 28.09.2018
11 асддса
До коментар #6 от "Димов":
Напровтив, ако Тесла бяха започнали с обикновена кола вече щяха да са фалирали. Обикновени електромобили има от години на други марки и са двойно по-скъпи и неспособни от тези с двигател. Нито една марка не успя да наложи електромобили преди тесла. Model S си струва парите и предлага нещо, което другите нямат. Това с градско автомобилче няма как да стане със сегашните технологии.От десетки години няма марка в която да е започнала да прави масови автомобили като всички други и да е успяла. Италианците дори с нормални коли не могат да успеят. С Great wall какво стана ?
Ако бяха пуснали първо модел 3 тесла нямаше да съществува сега
Коментиран от #24, #48
13:07 28.09.2018
12 Чичо Манчо
15:35 28.09.2018
13 Прогноза
15:58 28.09.2018
14 бат мишо
Коментиран от #19
16:24 28.09.2018
15 Бургазлията
До коментар #10 от "куку руку ку":
Нещо явно говорим за различни неща ....серийно производство на велосипед с над 250W мотор няма защото изискванията на евросъюза са такива, а 250W са само за подпомагане и макс.скорост е ограничена на 25км/ч и да толкова може да струват тези велосипеди,но моят е 1000W с опция може да стане и 2000W и на този етап без проблеми вдига над 60км/ч така че естествено че с каквито компоненти искам да си го сглобя ще ми излезе най евтино...Коментиран от #20
16:58 28.09.2018
16 Алфа Ромео
17:50 28.09.2018
17 Пръцко
https://huajiangelectriccar.en.made-in-china.com/product/PBpnJiQOTrYR/China-Huajiang-New-Pattern-The-Four-Round-Elderly-Scooter-Electric-Car.html
17:51 28.09.2018
18 Ranbo Silek
Коментиран от #27, #28
17:56 28.09.2018
19 куку руку ку
До коментар #14 от "бат мишо":
С бензина ще стане това, което стана с коне-ездачите... ще останат в миналото.Освен ако не си намериш нефтен кладенец и не си рафинираш бензин за москвича. Така че купувай дизелак, поне може да караш на олио.
18:28 28.09.2018
20 Вуте
До коментар #15 от "Бургазлията":
А ел. енергия от къде ще има ако всички минат на електрокари?Коментиран от #29
18:49 28.09.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 СТЕФАН НИКОЛОВ ФЕЙЗБУК
19:51 28.09.2018
23 Иван
20:43 28.09.2018
24 Бай
До коментар #11 от "асддса":
Айде малко по-сериозно...тоя паляк Мъск го лансира правителството. Доста преди него, като имаше електромобили и то доста по-ефективни от кенефите на марката, подиграваща се с името на великия учен - Тесла, що точно правителството ги потулваше, А???!!!! Марката Тесла на оная подлога Мъск, както и на другите, които играят със световното правителство никога няма да фалират. Или поне не истински, ами ше е както нашите тука в БГ - прибира парата и "фалира". Ако имаш малко мозък в главата и искаш да мислиш и търсиш истината - ще спреш да пишеш глупости. Може да се направи автомобил с минимален разход на енергия, с добра мощност, безопасен и безвреден - и са правени такива автомобили. Познай защо не се пускат за простолюдието и защо няма масово производсво! Защо даже и "стандартните" автомобили почноха да ги правят "еднодневки". Те вече и ден не издържат де - още от магазина са счупени...20:50 28.09.2018
25 Алфа Ромео
22:10 28.09.2018
26 Сани бой
01:14 29.09.2018
27 Дзоро
До коментар #18 от "Ranbo Silek":
Да, китайците са дали много на света. Ние не можем стигна и албанците, камо ли Китай. Докато не дойдат със совалките и не разкарат Джудит мафията от тук няма дори и вероятност да се лправят нещата. Другият вафиант е апокалипсис, но няма за кого. Корнелия щяла да спира сделката с ЧЕЗ. ГЕРБерите са продажници и СДС, ОДС, РБ, ДПС, НДСВ... Патриотите и дума не обелиха да се променят условията по договора с компаниите, дето ни изсмукват ресурсите злато, мед,... и тия всичките паразити продажници, заедно с умрелите ни военни и МВР щели да градят България? И да ни пазят? ЪПСУРТЪ! Китайците нямат толкова джандърмерии у тях, затова ще изпреварят всички. А Тиксун плаче на евреите, елате ни доограбете, елате ни доизсмучете!??? И десетки генерала на тлъсти заплати вместо да му сритат топките мму пляскат? С тия ли ще съградиш България? Тия, освен за лакеи прислужници не стават за друго,. Те ако ставаха, да ни свършат работа полезна, нямаше да пишем сега.Коментиран от #34, #40
01:40 29.09.2018
28 Дзоро
До коментар #18 от "Ranbo Silek":
Когато онова леке Костов подписваше договора за златото ни, тия слугинчета за шари от Ген. Щаба създадени да пазят българите и България пръста си не мфъднаха да ни защитят. Ма нас бълггарите те не позволяват и продажните ченгета безполезни да си добиваме ресурсите, да сме добре, но ги подариха на Ротшийлдови и куо еврейски тарикати, нали? Когарюто българи биваха бити ограбвани осакатявани убивани, мачкани от институции тия "защитници" на българите и България си свиркаха, нали? Когато еврейчетата и Соломон Пасси ни ликвидираха и нац. суверинитет и ни поставиха в Нато, а Шимон Сакскобурга ликвидира суверинитета ни като ни завряха в Еврейския съюз ЕС, тия лакейчета пак ни дума не обелиха, камо ли да спрат разрухата. Но един бивш военен гръмна банкерка рекетьорка и го осъдиха, нали. С тия лакеи на грабителите ни ли ще градиш България, бе? Та тия са чужди лакеи всичките и геноцид за нас българите, как ще съградиш България? Камо ли да стигнеш китайците... Тоя чифут тиква ББ сам ти каза, че беге мафията не иска национализъм. А как ще градиш беге нафод без беге национализъм? Ми то армия, полис, покитици ликвидират българското, каква България те гони, бе,? Калоян би избил и армията и ченгета и политици дори и заради продажния им антибългарски морал. България сънувал? То няма един българин по морал в институциите, той китайците ще стигал?02:00 29.09.2018
29 Бургазлията
До коментар #20 от "Вуте":
Споко особено закостенелите българи скоро няма да минат на ток тях от нафтовите печки и газените барутници скоро не можеш да ги свалиш.Аз давам 2 хилки за ел.колело пък те масово тръгнали да ми говорят ама знаеш ли за тия пари каква кола ще си взема...Коментиран от #30, #31, #32
02:01 29.09.2018
30 олала
До коментар #29 от "Бургазлията":
Защо да не те подкрепим? Да, хубаво си направил с колелото. Но не е автомобил. Въпроса е, защо ние българите не си правим евтин автомобил, който би стеувал по 4000 лева реално, а мафията тук пречи? Какво ми пука че нейде правели? Длъжен ли съм да бачкам с години да изплащам кола по 30-40000, за да пълня гушите на мафиоти тук и по света?02:32 29.09.2018
31 олала
До коментар #29 от "Бургазлията":
В България липсват пейтриътс като Хенри Фофд. Гой е гонил масовото задоволяване на хората с достъпни автомобили. И е сглобил конвейр и... днес караш клла. С времето автогогангите са създали картел с петролните магнати и бълват скъпи, горелки. Дбес малцина притежават и авто и горивни коньесии и си поставят правителства като Винету, за да им служат на интереса. Гриша Ганчев можеше да сглоби икономичен електромобил, до 6-7000 лева, и да ни осигури евтин електик аутомобил, но не го прави? И други можеха, но не го правят? Тиквун можеше да не пръска милиарди по обръчи и да направят с тези пари едно заводче, но кой да краде беге фолка и да козирува на мормоните в САЩ и еврейчетата? И ти искаш да пляскам, че китайците правеки и да се срамувам че ние не купуване техните? Ами ти си същия слугинаж като Тиквун - вместо да направите евтино, качествено тук, за нас, вие лобирате все за чуждото? Ами с пед. ли по морал, каква България да се съгради? То няма българско пфоизводство.Коментиран от #37
03:05 29.09.2018
32 олала
До коментар #29 от "Бургазлията":
Аз карам байк. Рам-че. Според мен в хубав кюиматичен ден колело, скутер, мотоцайкъл са практични. Но в дъжд, сняг, студ, не са. Автомобила има хупе. Донякъде са прави, които са ти казали за колата. А ти би ли карал ел. велосипеда си в дъжд студ сняг?03:41 29.09.2018
33 Нострадамус
08:25 29.09.2018
34 юнак гюро
До коментар #27 от "Дзоро":
А Вие защо не си пиете хапчетата😠08:42 29.09.2018
35 Дзоро
09:11 29.09.2018
36 Stefko 88
Коментиран от #41
10:47 29.09.2018
37 Random
До коментар #31 от "олала":
Ахахаххахаахаха.Хенри Форд е правил състезателни коли, две фирми е направил и двете са фалирали,докато братята Додж не го наемат и не му дават пари за да сглоби модел Т. После става параноик и се опитва да се отдели от Додж.На тях им писва след време и се отказват от него.14:54 29.09.2018
38 Паркинги и гаражи
16:31 29.09.2018
39 Али Баба
17:14 29.09.2018
40 Алфа Ромео
До коментар #27 от "Дзоро":
Ей това като се сетя как канадците ни изнасят злато за милиарди а народа мизерства всеки път ми идва да вляза във парламента и да ги зачеша със един калашник. Полудявам напрао!!!!!!18:27 29.09.2018
41 Алфа Ромео
До коментар #36 от "Stefko 88":
10 000 евро, прочети номер 2518:36 29.09.2018
42 мариа тзивара
До коментар #8 от "Бургазлията":
аз си купих ел моторче тип скутер за 1500 лв от Българиа китайско и много съм доволна22:16 07.11.2018
43 Кико
08:35 10.01.2019
44 Наско
http://www.dokumentalni.com/archives/593
22:57 13.01.2019
45 Георги Георгиев
найстина са евтини в сравнение с всички останали , но не са по $1000.
Тези са като смарт автомобилите на външен вид.
Който се интересува да звъни на 0896 600310.
21:19 02.04.2019
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Ами
20:39 16.11.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.