11 Октомври, 2018 12:29 6 440 137

Tesla вече продава повече от Jaguar, Model 3 изпревари Corolla

  • tesla-
  • продажби-
  • статистика

15 години след създаването си Tesla Motors продава повече автомобили, отколокото легендата Jaguar. През първите девет месеца на 2018 г. компанията на Илон Мъск е успяла да пласира 154 000 електромобила, с 20 000 повече, отколкото британската компания (136 000 коли, сред които и пренебрежимо малък брой на ток).

Пазарните резултати на Tesla за третото тримесечие на годината са още по-впечатляващи. Само от Model 3 са купени 55 840 екземпляра срещу 41 940 за цялата моделна гама на Jaguar в световен мащаб.

Най-достъпната Tesla се продава толкова добре, че вече се подрежда в челната петица на най-търсените леки автомобили в САЩ. По данни на GoodCarBadCar през септември Model 3 е изпреварил Toyota Corolla (22 500 срещу 20 797 бройки).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    47 51 Отговор
    Поредната тъпня - ми едното се бори за масова продукция другото е ексклузивна луксозна марка. A Тойота в световен мащаб продава по 1 Корола на всеки 15 секудни да не говорим, че за нея няма политическо лоби нито държавни субсидии. Писна ми от мaлoyмнa пропаганда за тия електрически кенефи!

    Коментиран от #2, #55

  • 2 1118

    39 35 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Ганьовците да затварят човките и да продължавт да си тровят децата

    Коментиран от #3

  • 3 Driving pleasure

    35 41 Отговор

    До коментар #2 от "1118":

    Ганьовец, от къде ти идва тока за кошника? от още по-мръсните ТЕЦове! Кога някой е глупав наистина е завинаги!
    ДВГ с евро 6 е далеч по-чист и безопасен за здравето на децата ти от тая пародия на МПС но явно ти е сложно да го обмислиш и осъзнаеш!

    Коментиран от #11, #26, #65

  • 4 дамммммммм

    33 4 Отговор
    Ягуар никога не е имал големи продажби-затова не са критерии....

    Коментиран от #7, #54

  • 5 гост

    27 15 Отговор
    Тесла може да е създадена преди 15 години , но има МАСОВО производство от само 6 (шест) !!!!! И е не по-малко "ексклузивна луксозна марка " от Ягуар , да не говорим , че е много по-добра по ред показатели и в СЪЩИЯ ценови сегмент !!! А САЩ е първия или най-много втория пазар на Корола , ако Китай вече ги е изпреварил !! Във всеки случай това е ОГРОМНО постижение , което показва какво искат и ще получат купувачите много скоро , а плювачите само ще си чешат клавиатурите и ще ги сърбят ушите от всичко което биха чули , ако нямаше модератори , хахахха !!!

    Коментиран от #25

  • 6 Фейк Нюз

    9 11 Отговор
    Ами, бощлаф, на теслата дръжката... Хай, със здраве!
  • 7 гост

    12 7 Отговор

    До коментар #4 от "дамммммммм":

    Ооо , ама разбира се , те въобще не искат да имат ПОВЕЧЕ продажби , даже тия мислят да намалят , хахаххахах !!! Благодари се , че това е ПЪРВА година за Модел 3 , ама ако беше сметнал 56 000 Модел 3 плюс поне 10 000 за С и Х са 66 000 месечно , което за година прави почти 800 000 и то без растеж за цялата следваща година , което е абсурд при положение , че досега под 50-60 % ръст не са падали !!!! И тогава си заминават Порше , Ауди , Волво и диша във врата на Мерцедес и БМВ !!!!! И това ли ти се вижда "малко" ??? Хахаххаах !!

    Коментиран от #9

  • 8 асддса

    9 16 Отговор
    Тесла са продали НО не са произвели тези модел 3.

    Коментиран от #16, #20

  • 9 Driving pleasure

    20 16 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    За 9 месеца Тойота е продала 720 000 САМО от Корола

    И за другия хапльо уточнявам, че Тесла не е ексклузивна луксозна марка. Всъщност качеството на изработката отговаря на изработката на индийската ТАТА.

    И уточнявам за всички останали хапльовци - че пазара не иска това! махнете субсидиите махнете законовите промени и данъчни облекчения за електрическия кошник и ще видите какво всъщност иска пазара!

    Коментиран от #12, #13, #28

  • 10 Мужик

    16 7 Отговор
    Аууу, сега, ако кажете, че Тесла е задминала и Бугати по продажби, направо ще падна...
  • 11 866866

    20 13 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Явно на теб ти е проблем да осъзнаеш че първо нефта се добива / нещо да си чувал за аварията Deep Horizon? / след това се превозва от мястото на добив до рафинерия / катастрофата Exxon Valdez /. След това нефта се преработва като за добива на литър бензин се харчи над един киловат от същото мръсно според теб електричество? А транспорта от рафинерията до бензиностанцията дали можем да го добавим и него?

    Когато си прост казват че било завинаги...

    Коментиран от #18

  • 12 123456

    17 7 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Ами тогава да махнем и акциза на горивата в европа, да махнем винетките, данък автомобил, гражданската и да видим какво иска пазара.

    Аз викам да махнем и идиотите от света да видим какво ще стане

    Коментиран от #17

  • 13 гост

    12 7 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Сега остана да уточним , че Корола в щатите е около 15 000 долара , а в Китай и третия свят и под 10 000 !!!! Тоест тия 720 000 отговарят на не повече от 180 000 Тесла , даже след субсидии !!!! А по точно въобще не е нито в сегмента на Тесла , нито конкурент , а това че Тесла я бие в САЩ по продажби при такава разлика в цените значи само едно , НИКОЙ не ще пушилници , и когато електричките спаднат до 20 000 долара , което е мноооого скоро , НИКОЙ няма и да си помисли да купи повече такива !!!
  • 14 Пуйо

    5 16 Отговор
    Като му срежа жиците на този с Теслата само ще ме гледа как си изкарвам Тойотата от гаража
  • 15 1234

    11 9 Отговор
    Със субсидии всеки може
  • 16 гост

    10 2 Отговор

    До коментар #8 от "асддса":

    За твое съжаление точно са ги произвели и доставили , продадоха ги още преди две години !!!
  • 17 Антиелектрика

    15 10 Отговор

    До коментар #12 от "123456":

    Интересно ми е ако има само електрички, дали няма да има акциз на тока и данъци? Наистина май глупаците трябва да изчезнат, но уви - ставате все повече. Аз лично нямам нищо против Тесла, но имам много против лъжливите глупци!

    Коментиран от #19

  • 18 Driving pleasure

    13 14 Отговор

    До коментар #11 от "866866":

    Баце за производството (до колонка) на дизел се отделят 26 г СО2 на км. Само за производството на батериите се отделят по 13 г СО/км. От там насетне при експлоатация имаме 120 г/км средно за дизелов автомобил и в развита Германия 152 г СО2/км за производство на електричество (в БГ над 200) до тук сме вече с 12% ПО-МРЪСНО ЕЛЕКТРОЗАДВИЖВАНЕ и не са смятани загубите пренос по мрежата, а те не са малки. Трудно ще изкараш електрическия кошник чист - и всъщност никой не го и рекламира като такъв - всички хвалят колко бързо ускорявал, а не колко е чист! А КАКВА ОТВРАТИТЕЛНА ЕКО-КАТАСТРАФА Е ДОБИВА НА СУРОВИНАТА ЗА БАТЕРИИ ОСТАВЯМ САМ ДА ОТКРИЕШ!!!

    Коментиран от #23, #29, #31, #32, #33, #35

  • 19 Driving pleasure

    10 12 Отговор

    До коментар #17 от "Антиелектрика":

    Кво знаеш ти - на тях даже ще им плащат за да зареждат :D И лошото е, че вярват, а даже и Илончо след като захлеби първите баламурници (а те си го платиха и надплатиха в цената) сега ги чарджи за всеки речардж и дефакто това му е единствената компания на печалба :) По спомен цитирам от един тест на Автобилд - бяха им откъснали главата с 11 евро на зарядна станция с която са минали 27 км - но за глyпак платил 3 пъти по-скъпо за кола и това е втино :D
  • 20 Ъъъъ

    9 3 Отговор

    До коментар #8 от "асддса":

    Всъщност са произвели много повече отколкото са доставили. В момента имат проблем с доставките, а не с производството.
  • 21 циститтттт

    2 2 Отговор
    изпреварил королата ама 2019 модела дето не е излязъл в европа още
  • 22 Сивата гъска

    6 11 Отговор
    Ей Бамбуци....колко Ягуара и Тесли виждате по БГ пътища😆 Аз щото днес невидях,,,,ама видях 7 Короли
  • 23 Да да

    11 9 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    Една подробност! Ако сложим ТЕЦ пред входа на блока или насред нищото, къде ще ти е по приятно? Ако на кръстовище работят 100 коли на дизел и 100 елки, къде ще ти е по приятно? А ако не си разбрал, енергетиката върви в посока намаляване на СО2 с нови технологии. Обясни как точно ще свалиш отделяните отрови от ДВГ и ще повишиш КПД-то му, след 100 и повече години разработки! Защо мислиш че няма да затварят ТЕЦ-ове, след като не отговарят на ооределени норми? Бил ли си някога в тунел, по-дълъг от 3-4 километра? Минавал ли си през "Траянови врата" когато пуснаха движението само в едната тръба? Що си мисля че живееш в град с един светофар или си на село!

    Коментиран от #24, #27

  • 24 Driving pleasure

    7 11 Отговор

    До коментар #23 от "Да да":

    Още една подробност - Бош вече обявиха че са готови с технология гарантираща 3 пъти по-ниски от приетите от ЕС за 2020 емисии. А има и нещо наречено синтетични горива - които гарантират АБСОЛЮТНА НУЛА при емисиите! освен това на тия кръстовища с по 100 автомобила трябва да минава само градски транспорт като най-ефкасен... Само че всички идиoти пак са се качили на грешния влак!
  • 25 Язе

    8 9 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Тесла луксозна марка!!!!!????Това сериозно ли?Ако има луксозен бамбук,пластмаса и луксозен картон значи е луксозна.Тогава съм съгласен.

    Коментиран от #34

  • 26 gost

    9 6 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Ганьо тока идва от слънце, вятър, вода и аец в нормалните държави. Само у нас и в тимбукту идва от тецове на газ :)
  • 27 Язе

    5 7 Отговор

    До коментар #23 от "Да да":

    И още една подробност-От къде ти идва питейната вода-от града?Като закопаят "рециклираните"батерии в нищото познай какво ще стане.Града може да се изчисти от мръсния въздух,който обаче съвсем не е само от колите но за сметка на водата примерно.
  • 28 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Тесла вече нямат субсидии понеже прехвърлиха бройката, а в чуббина им налагат ограничение за цената, което след мито орязва възможностите за получаване на скъпите модели С и Х. Както казвате колко бройки имала корола, но тя се предлага в цял свят, докато модел 3 се предлага само в САЩ. Представи си другата година когато заявките намалеят, а производството се увеличи още, защото все пак завода им е още в строеж, и започнат да изнасят модел 3 за 35х.долара, да го сглабят в ЕС и Китай. Тогава тези бройки дали ще останат такива или ще се увеличат при положение, че модел 3 ще е на сходна цена с голф-е, лийф и бмв и3, а предлага тройно повече пробег и мощност? Дали няма да пуснат и версия без вградени радари и автопилот, която да свали цената с 5х.долара? Или пък да прехвърлят печалбите от обемите при батериите към клиента щом сега 1квч батерия струва 180долара, а е планирано да достигне към 110долара? И ето ти ги още 5х.долара. Не го мислете Мъск, той успя да направи кацащи ракети за 10г. разработка докато другите ги хвърлят в океана, а след 10г. какво ще достигне при автомобили и ракети, представете си го и замълчете с плюенето, защото намалиха кобалта до 20% от първоначалната употреба, ама никой не говори за това.

    Коментиран от #30

  • 29 driving pleasure е педал

    6 8 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    Ела да те повозя , че тъкмо ми дойде Модел С 60кwh , да мирясаш и най-накрая с глупостите , които пишеш , Пожелавам ти един ден да се затвориш в гаража с твоя евро 6 дизел да си дишаш чистия въздух !
  • 30 Зомби с квадратно чело

    7 4 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Не е зле да си провериш информацията!!! След края на 2018 започва субсидия та поетапно да намалява и в края на 2019 ще отпадне. Тоест в момента тя е 100% и чак 2020 ще бъде 0%.
  • 31 Дрън дрън

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    "От там насетне при експлоатация имаме 120 г/км средно за дизелов автомобил и в развита Германия 152 г СО2/км за производство на електричество (в БГ над 200)"

    И един мармот завива шоколада в станиол. Най-мръсните тецове на въглища, отделят 1кг СО2 за произведен киловатчас. Искаш да кажеш че в България 130% от електроенергията се произвежда от тец-ове? Май си скаран с математиката! Аналогът на дизелов автомобил отделящ 120 грама СО2 на километър, изразходва 160 ватчаса на километър. Ако го зареждаш директно от ТЕЦ, са 160 грама СО2 на километър. В Германия повечето тец-ове са на газ, така че замърсяването е минимално. Освен това на година изграждат повече ВЕИ мощности отколкото ще са необходими за зареждането на електромобилите, които ще се продадат през следващите 5 години. Следователно замърсяването ще намалява.
  • 32 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    Няма нито една държава в света , в която тока от ТЕЦ да е повече от 50% от общия микс на държавата , дори в България е малко повече от 40 , а средно за Европа е под 30% даже !! Да неговорим колко от ТЕЦовете са на газ , а не на въглища , да не говорим пък , че до 2030 изобщо ще бъдат спрени ВСИЧКИ тецове на въглища в Европа , включително и в България !! И какво стана със "сметката" ти ?? Ойде у ряката , без да смятаме откровените лъжи за емисиите за киловат !!! Виждал ли си как "пуши" ТЕЦ на газ , хахаххаха !!! Иди до някой от ТЕЦовете в София и погледай , само да не решиш , че това бялото е пушек , хахахах , водна пара е за твое съжаление и даже има повече валежи заради нея !!!!!

    Коментиран от #37, #41

  • 33 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    И за да се успокоиш още повече , в следващите 10-15 години по ЗАКОН сградите и индустрията трябва да намалят потреблението на ток почти 70% , тоест даже не трябва увеличаване на мощностите , електричките просто ще заместят това намаление , иначе трябва масово да затварят централи , то не че пак няма да ги затворят заради ВЕИтата , хахаххах !!!
  • 34 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #25 от "Язе":

    Вече няколко пъти ти казах да не приемаш собствените си "вкусове" за норма , щото си мнооооого не в час !!! А кое е луксозна марка вече гласуваха хората с парите , засега в САЩ , скоро и в Европа , макар че на някои места и тук отдавна са гласували !!!!

    Коментиран от #39

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Здравейте

    4 0 Отговор
    Дойдох само да прочета коментарите.. Не ми обръщайте внимание.
  • 37 Антиелектрика

    9 3 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    А така, сега пък ти ми обясни след като излиза само водна пара като се гори газ, защо тази газ да не се гори в ДВГ, вместо да се правят токсични батерии? Май сам си падна в капана, г-н Теслофилев?!

    Коментиран от #40, #56, #61

  • 38 Теслар

    6 2 Отговор
    Продажби на зомбираните които отдавна направиха депозити и дълго чакаха
  • 39 Язе

    6 4 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Това не е моя норма а на Илончо.Той ви внушава,че велурените седалки са лукс.Лукс за който ви взима по 5хил$.Моята кола е с кожа за която съм платил и получил.Виж къде е разликата-получил.Дори тапицерията ми е в еднакъв цвят,нещо рядко случващо се с Тесла.И само за протокола-бронята не ми е падала от локвите.А за пробега Тесла може да си мечтае.

    Коментиран от #42

  • 40 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    Еми има един отдавна паднал дървен философ , ама айде пак ще ти отварям очите !!! Първо иди в първия магазин за газови котли или попитай чичко ти гугъл какво кпд имат съвременните газови котли !!! И като видиш едни цифри НАД 100% за кондезните почни да си мечтаеш как ще изобретиш ДВГ с поне 90% , хахаххахаха !!!! Второ 70% топлина с която любимото ти двг "топли" асфалта , в случая наистина топли и дава гореща вода на цели градове !!!! Трето емисиите на ДВГ нямат НИЩО общо с емисиите на ТЕЦ , няма да ти обяснявам щото трябват пет коментара !!! И накрая виж цената на газа за ТЕЦ и на метанстанция и ако можеш си обясни що последната е почти 6 ПЪТИ по-скъпа !!! И съвсем накрая ми кажи кое е по-лесно да се контролира за емисии , един ТЕЦ или 1 МИЛИОН автомобила , които му отговарят !!!! Мога да продължавам до утре , ама знам , че не те интересува , ти просто си мрънкаш за "любимото" изкопаемо ДВГ !!!!

    Коментиран от #44, #59

  • 41 Зомби с квадратно чело

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Гост ти виждал ли си на каква цена излиза от централата кВч на газ и на въглища???
    Да в градовете ТЕЦовете са на газ но те се ползват главно за парно и топла вода. Тока който дават е нищожен в сравнение с общото потребление.

    Коментиран от #43, #45

  • 42 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #39 от "Язе":

    Еми супер , карай си я още 7-8 годинки , щото после няма да можеш и да искаш , хахахха !!!! А за другите глупости можеш да се самоуспокояваш докато гледаш как Тесла поглъща като алигатор любимците ти , бавно но сигурно , хахаххахах !!!
  • 43 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #41 от "Зомби с квадратно чело":

    Пак грешка , зомби , актуализирайте я тая информация , че се излагате като кифладжии вече !! А ти виждал ли си какви станаха цените за емисии само за последните месеци и знаеш ли какви ще станат също само след месеци ??? Не чу ли поне защо ТЕЦ 2 излезе на 400-500 милона загуба за няма и половин година и каква ПРЕДСТОИ да стане тая загуба ??? Въглищата ги забрави , те умряха , финито !!!! До 1-2 години въглищата ще са МНОГО по-скъпи даже от фотоволтаиците , за газа да не говорим !! Да не говорим колко по-оперативна е газова централа за пускане и спиране , което ще е ежедневие с нарастването на ВЕИтата !!! И въобще никой не ти говори , че ТЕЦовете ще са друго освен за покриване на върхови натоварвания и временно изключване на някои от другите !!!

    Коментиран от #50

  • 44 Антиелектрика

    5 2 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    То трудно ще се намери по-голям дървен философ от теб. Ти дори не може да направиш разлика между КПД на ел. двигател и КПД на батерия. И викаш вкарването на батериите в уравнението е рентабилно, с цялата минно-добивна и отровна промишленост на литиево-йонните батерии с тегло минимум от по 500 кг в миксерите?

    Коментиран от #48

  • 45 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "Зомби с квадратно чело":

    За мощностите също си в много голяма грешка ! Трите теца в Марица Изток са общо към 3000 Мвт ! И ще са само те , щото останалите ще затворят още 2020 !! Ако вземеш всички топлофикации в страната са поне 4000 и могат да се увеличат поне до 6000 , щото половината градове дето има не са обхванати от мрежата , даже София !! Така , че маришките много скоро може да са "студен резерв"
  • 46 гойко митич

    4 1 Отговор
    Тесла продава конфекция,Ягуар автомобили.
  • 47 Driving pleasure

    6 2 Отговор
    Я... някви ватмани се опитват да ми правят изречения... недейте! Изгарянето на 1 кг въглища (качествени) дава 1.25 кВ енергия и отделя 2.38 кг CO2. Електричките използват средно около 20 кВ на всеки 100 км. В добре развита Германия 40% от енергията идва от ТЕЦ следователно 8 кВ от употребената от вашата „еко” щайга са мръсни. За тези 8 кВ се нуждаете от 6.4 кг въглища, които изпускат 15.23 кг СО или с други думи 152 грама на километър... на грешното място се опитвате да си закачите шапките драги ватманчета! ;)
  • 48 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #44 от "Антиелектрика":

    Е естествено , то викаш пък "цялата минно добивна дейност" за въглища и нефт беше и е най-незамърсяващото нещо , хахахха !!! И те хората са луди да "закопават" нещо , щото то въглищата и нефта ги "рециклираха" ми как , хахаххах !! Пък да не говорим , че никой даже не е намекнал , че след 10 години няма да има батерии и без кобалт , щото лития е толкова вреден , че всеки ден го ядеш , а като идеш на море и направо се къпеш в него , аууу как се изтървах , сега няма да смееш на море да идеш , хахахахх !!!

    Коментиран от #53

  • 49 на тслата дръжката

    3 1 Отговор
    Така е. У нас всеки има поне по една тесла. Виж Ягуар-и нямаме.
  • 50 Зомби с квадратно чело

    4 3 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Незнам ти в колко ТЕЦа си работил, че си така компетентен, щото аз съм работил в няколко. Я кажи един ТЕЦ извън града, който да е на газ? Газта е скъпа, въглищата евтини а бизнесмените алчни.
  • 51 onq s konq

    2 2 Отговор
    Аз пък като мина през нашата мааала с бееемвето опушвам ги наред.

    Коментиран от #52

  • 52 хвани мезакуро

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "onq s konq":

    Трай коньо за зелена трева....
  • 53 Антиелектрика

    4 3 Отговор

    До коментар #48 от "гост":

    Ти май не помниш с кой какво спориш? Това за въглищата май си го сънувал, че съм им поддръжник. А и за първи път чувам, че нефтът се добива в мини, но на теб ти е простено. Интересно обаче кой е този, който рециклира лития? Още по-интересно е как смяташ лития за полезен като се запали в една батерия? Всъщност и въглеродния двуокис е полезен за организма, ама в определени граници, а за лития не съм чувал да участва при обмяната на веществата в организма. Сега обаче си изпаднал в амок от новината и сигурно си се подмокрил от кеф, та кои сме ние да ти разваляме кефа. Я забрави за науката и ни остави нас неразбиращите теслофилията ти.
  • 54 Не глеам таувизия

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "дамммммммм":

    Хаха тата продава повече от джагг.. Маркетилозите на ТСЛА са го втасали като чичко Мъск който беше изритан от борда.. Ем не е Обонго вече президенте.. ;) сънувайте си екологийка... Рано е още:)...
  • 55 Boxer

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Не съм привърженик на крайните мнения, като твоето. Според мен ЗА ВСЕКИ ТИП ЗАДВИЖВАНЕ СИ ИМА ПОДХОДЯЩО ПРИЛОЖЕНИЕ. Ако редовно пътуваш по магистрала, с високи постоянни натоварвания, на големи разстояния, дизелът е най-подходящ. Ако редовно пътуваш Казанлък-Шипка-Габрово и обратно – електричката би ти паснала идеално. За градско шофиране – също, като разликата е в по-късите интервали на ускорение/спиране. Колкото по-вече ти се налага да натскаш спирачката – толкова повече РЕКУПЕРАЦИЯТА би ти била от полза. На моя начин на шофоране (на къси разстояния, с често натискане на спирачките, дълъг престой по светофарите, още по-дълъг престой паркирана някъде, тъкмо колкото да изстине двигателя и пак да я запаля за 2-3км и така много пъти през деня) би ми паснала една електричка, НО не обичам някой да си прави експерименти на мой гръб и аз да си плащам за това. Има хора, които обаче явно нямат нищо против... За мен и приятелите ми бензинка на газ (автомат, 4х4 AWD), за колата пред мен – нека да е ЕЛЕКТРИЧКА : )

    Коментиран от #57

  • 56 Boxer

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    Здрасти! Ще се опитам да ти отговоря по-добре от него. Първо Ел. Централа има 2 пъти по-висок КПД от двигателчетата на колите. Второ електричките предлагат РЕКУПЕРАЦИЯ. Трето батериите тепърва ще се развиват – така, че не се тревожи – никой нама да заравя пари в земата. Според мен ЗА ВСЕКИ ТИП ЗАДВИЖВАНЕ СИ ИМА ПОДХОДЯЩО ПРИЛОЖЕНИЕ. Ако редовно пътуваш по магистрала, с високи постоянни натоварвания, на големи разстояния, дизелът е най-подходящ. Ако редовно пътуваш Казанлък-Шипка-Габрово и обратно – електричката би ти паснала идеално. За градско шофиране – също, като разликата е в по-късите интервали на ускорение/спиране. Колкото по-вече ти се налага да натскаш спирачката – толкова повече РЕКУПЕРАЦИЯТА би ти била от полза. На моя начин на шофоране (на къси разстояния, с често натискане на спирачките, дълъг престой по светофарите, още по-дълъг престой паркирана някъде, тъкмо колкото да изстине двигателя и пак да я запаля за 2-3км и така много пъти през деня) би ми паснала една електричка, НО не обичам някой да си прави експерименти на мой гръб и аз да си плащам за това. Има хора, които обаче явно нямат нищо против... За мен и приятелите ми бензинка на газ (автомат, 4х4 AWD), за колата пред мен – нека да е ЕЛЕКТРИЧКА : )

    Коментиран от #70, #80

  • 57 Driving pleasure

    5 3 Отговор

    До коментар #55 от "Boxer":

    Boxer, нещо си се объркал. КПД на електроценрала с изкопаемо гориво им по-висок КПД, но не е двойно! Една модерна централа с високо топлинна ефективност стига до около 65% КПД (електромоторите са тези с двойното, около 98% КПД), докато модерен дизелов, двигател има около 48% тази разлика обаче се изяжда стабилно от загубите на енергия при преноса и от централата до крайния потребител. И аз не съм краен противник на Електричките - краен противник съм на безсмислени талиги на Тесла и на цирковете на Свети Илон!!!! Ти сам го каза всяко задвижване си има приложение и за да е ефкасна и екологична една електричка трябва да е малка градска кола с малка батария и заряд за не повече от 100тина км. нещо от рода на първия електрически смарт! Моделите на Тесла не са екологични при никакви положения и е смешно да се твърди обратното - сметката по-горе няма как да я изкараш друга - а в нея дори не влизат ония 175 кг CO2 които производството на всеки киловат батерия отделя - този 1 кВ се равнява на почти 1500 км изминати на дизел (средно при него 120 г/км) или за най-малката 40 кВ батерия са 60 000 км преди да започнем да смятаме колко вредни емисии сме изхвърлили в атмосферата, за да се призведе тока...
    Така че отново (перефразирани) твоите думи - не обичам да ме правят на баламурник като ми обясняват, че електричките щели да спасят света... на всичко отгоре разитаме на няква бъдеща неоткрита още батерия, а в същото време БОШ показаха готов за производство катализатро
  • 58 Driving pleasure

    4 3 Отговор
    ...катализатор, който свежда тия 120 гр. до 30 гр/км. а най-много ме драззни, че цялата тая безумна електрификация ми се налага с масова пропаганда по един принудителен начин от малоумни политически лобита!

    Коментиран от #64, #68, #71

  • 59 Driving pleasure

    3 3 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    И понеже сега изчетох всички коментари - ами предлагам тогава да заменим електрическите двигатели с 98% кпд с такива с кондезни котлета с над 100% - ко ше каеш?! Ще обясниш ли колко конски сили и въртящ момент правят кондензните котли и дали при тях целта не е термична ефективност - т.е. преобразуването на даден енергиен източник в топлина, а не в извършена работа за единица време... както казаха и други колеги - давайте да минаваме на газ тогава вместо на отровните батерии ;)
  • 60 вива Тесла вива електро

    3 3 Отговор
    Колко мъка ги чака феновете на двг-то, оттук нататък все така ще е и все по-зле ще става. Откажете се докато е рано, че ще се съсипете...

    Коментиран от #72

  • 61 ДВГ е гнил глух клон

    7 5 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    ЗАЩОТО:
    На гнусното ДВГ смяташ ли му маслата, които се хвърлят всяка година. Има много над 1 милиард автомобили в света и се увеличават непрестанно, но нека бъдат 1 млрд. Х 5 литра на година (и това е супер нереалистично, много повече е, защото има големи мотори, а някои хвърлят масло по няколко пъти в година, а колко доливат към тия 5 литра....) това са 5 МИЛИАРДА литра на година, смятай за десетилетия и т.н. А двг-то няма ли акумулатор, че вече и по два им слагат? А колко са вредните емисии от производството на филтри, ремъци, ролки, свещи, дюзи, накладки (при него няма пестене с рекуперация) и всички други гадости без които тая долна машина не може да се движи, а се сменят периодично? А всяко произведено нещо генерира вредни емисии.... И нещо МНОГО ВАЖНО - долното ДВГ може ли само да си произвежда енергия "от нищото", както прави електрика при продължителни спускания, при всяко спиране!
    Акумулатори се рециклират и то не на сред улицата, където двг-то си бълва отровите, а и как ще ги рециклираш вредни газове и за какво ще ги ползваш. А шума от тая жалка машина смяташ ли го, защото ЕС обяви за един от най-големите убийци в Европа точно шумовото замърсяване, а гнусната дизелова смрад щрака като перфоратор или купулна картечница - което си харесаш повече...
    Темата е безкрайна, просто няма смисъл, става това което трябва и никой не ви пита и няма да ви пита....

    Коментиран от #78, #81, #90

  • 62 Яко бате Теслата

    6 6 Отговор
    Бега бате Теслата, няма пушек, няма смрад, свирят гуми при потегляне, а фрънка пълен с био зарзават.
    Пичове се кефят, мацки цвилят с кеф, технология това е бате, не е ДВГ кенеф!
  • 63 ДВГ безумие

    7 4 Отговор
    Масовото производство на коли с ДВГ беше безумен, идиотски експеримент, които съсипа климата, замърси единствената планета, на която хората могат да живеят с кеф: Земята. И всичко това, за да могат едни хора да вземат едни пари, а ние останалите тъпанари да се кефим на състезания, бърнаути, нови модели, вместо да си правим сутрешния секс и да си пием кафенцето. Тъпо, много тъпо, а за тъпотията се плаща.
  • 64 Boxer

    3 2 Отговор

    До коментар #58 от "Driving pleasure":

    Според мен, Тесла "поведе хорото" (въпреки, че не е първата) и най-накрая всички големи марки вадят сериини електрички, което е стъпка в правилната посока. Вече не е фатастика, не е в бъдещето, ами се случва. Което води и косвен натиск върху ДВГ-тата да вадят по-добри КПД-та и технологии (тоя катализатор, примерно). Така, че това също е полза и резултат от конкуренцията между различните задвижвания. Така, че грешките, тяхното отстраняване и усъвършенстване на електричките, тепърва предстоят. Добре е да гледаш и малко по-напред и може би ще видиш по-разумно приложение и на електричките и на ДВГ-тата. Замислям се за създаване на алгоритъм, за подбор на задвижването и купето спрямо капризите на шофьора и условията на ползване на автомобила. Но това е голяма тема за размисъл и коментари...
  • 65 ехааааа

    5 4 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Ти още ли не си прозрял идеята на колите на ток? Естествено,че за да се прави ток , пак се замърсява.Разликата е ,че ТЕЦ-овете на са в центъра на града,под прозореца ти, а сегашните коли димят под прозореца ти. По тоя начин замърсяването се изнася извън градовете и ти и децата ти ще дишате по чист въздух и ще живеете по-дълго.Набии си тва в главата.

    Коментиран от #69, #74

  • 66 ехааааа

    3 4 Отговор
    Колкото и да се пенявите, колите ще стават на ток .Вървете и дърпайте един голям заем от банка и си купете по некоя кошница от магазина и я вкарвайте в един гараж.Така след време децата ви ще могат да видят кво е тва кола на бензин/дизел/
  • 67 Boxer

    4 3 Отговор
    А, относно КПД на ДВГ при колите, има няколко неоспорими особености. Даже и да има КПД 47%, това е при оптимална температура на двигателя, т.е. само когато е добре загрят, а не при студен старт. За сравнение блоковете на централите работят седмици и месеци, без спиране. Реално, поне 1/3 от времето двигателя на колата ми е недозагрят, например. А какво става при промяна на натоварването, което става (с изключение на постоянна скорост по магистрала) практически, постоянно, в големи амплитуди 10 до 90% и обратно? Дали КПД-то остава толкова високо? Освен това при пътуване на голяма надморска височина, въздуха е разреден и това също влияе негативно на КПД-то, докато електричката ще ти дава същата мощност даже и на Еверест ; ) Виждаш ли приложението им при пожарните, например, когато има задимен участък или химическа авария? Където ДВГ-то би угаснало заедно с живота на хората вътре, а такива случаи има. Така че КПД-то на ДВГ-то не е толкова високо в реална експлоатация, а електричките имат безброй приложения, за които тепърва ще се досещаме ...

    Коментиран от #75

  • 68 Boxer

    2 3 Отговор

    До коментар #58 от "Driving pleasure":

    А, относно КПД на ДВГ при колите, има няколко неоспорими особености. Даже и да има КПД 47%, това е при оптимална температура на двигателя, т.е. само когато е добре загрят, а не при студен старт. За сравнение блоковете на централите работят седмици и месеци, без спиране. Реално, поне 1/3 от времето двигателя на колата ми е недозагрят, например. А какво става при промяна на натоварването, което става (с изключение на постоянна скорост по магистрала) практически, постоянно, в големи амплитуди 10 до 90% и обратно? Дали КПД-то остава толкова високо? Освен това при пътуване на голяма надморска височина, въздуха е разреден и това също влияе негативно на КПД-то, докато електричката ще ти дава същата мощност даже и на Еверест ; ) Виждаш ли приложението им при пожарните, например, когато има задимен участък или химическа авария? Където ДВГ-то би угаснало заедно с живота на хората вътре, а такива случаи има. Така че КПД-то на ДВГ-то не е толкова високо в реална експлоатация, а електричките имат безброй приложения, за които тепърва ще се досещаме ...

    Коментиран от #84

  • 69 Driving pleasure

    3 4 Отговор

    До коментар #65 от "ехааааа":

    А ти уещаш ли върховното безумие на вашата идея?!!! Заради няколко милион набутани в мегаполисите, на които им било мръсно ще изпържите цялата планета което гарантира милиарди жертви! В тия градове просто трябва да се ползва градски транспорт а за всичко останало ДВГ е по-екологичния избор! Просто - но не за прости хора! В момента тече една лобистка кампания и става дума за много пари! Най-големия противник на дизелите в Германия е с 1 милион финансиране от производтел на "еко" коли, който няма добро представяне при продажбите на дизела - пари, пари и пак пари! А ти си вярвай, че на някого му пука за здравето ти...
  • 70 Димов

    4 2 Отговор

    До коментар #56 от "Boxer":

    Четвърто: Нямало е, няма и няма и да има, нова технология, която да не смогнат алчните магнати да превърнат от полезна, в крайно вредна и опасна. После най-нагло вдигат цените и данъците, заради това, което самите те са причинили, уж да търсят по-модерна, по-безвредна технология, която също да опропастят. И така, порочният кръговрат си се врътка, "чичковците" дебелеят, наивниците все си мечтаят за светло бъдеще, а магаретата теглят.
  • 71 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #58 от "Driving pleasure":

    Ако 120гр се сведат до 30гр, нарушеният баланс, между СО2 емисиите от МПС, и количествата, усвоявани от растенията, ще се възстанови в полза на екологията. Ако пък и овладеят безразборното изсичане..... Но ще остане проблемът с основните СО2 емитери - ТЕЦовете.

    Коментиран от #76

  • 72 Димов

    3 3 Отговор

    До коментар #60 от "вива Тесла вива електро":

    ДВГ служи вярно на човечеството в продължение на 100 г. Работи в екстремни условия, при температури от -50ºС, до +50ºС. Доказал се е с издържливостта си на студ, на пек, на зверски бури и на наводнения. Корава машина, която при някои повреди (преди джендърските возила) можеше да се сервизира на пътя. Електрокарите тепърва имат да се доказват.
  • 73 qwerty

    4 5 Отговор
    Тази година пътувах до Италия, догодина също планувам разходка до там - 1500км в едната посока. Чудя се ако имам Модел 3 за колко ли седмици ще стигна до там? По пътя освен бензиностанции друго не видях. Това си е градски автомобил според мен ако ще да му дават и 500 км. с едно зареждане.
  • 74 Димов

    1 3 Отговор

    До коментар #65 от "ехааааа":

    Леките автомобили са на по-задна позиция, по замърсяване. Основен източник са ТЕЦ, самолет, влак, кораб, камион. Колите пушат по улиците, а горящото сметище къде? На луната ли?
  • 75 Димов

    2 2 Отговор

    До коментар #67 от "Boxer":

    Никой не оспорва разликата в КПД. Електромоторът е почти съвършената машина. Въпросът е за екология и дали я има в електрокарите дотолкова, колкото някой хора си мислят. Мен силно ме съмнява. Времето ще покаже. Покарайте на ток, пък ще видим.

    Коментиран от #77

  • 76 Driving pleasure

    2 2 Отговор

    До коментар #71 от "Димов":

    Аз лично от години задавам въпросът - а какво правим с дърветата! Защо борейки се за по-чиствъздух правим и невъзможното да унищожим горите!!! Всъщност ако погледнем картите за обезлесяване през последните 20тина години ще видим, че проблема не е в увеличения брой автомобили, а в драстично, бих казал престъпно намалелите площо на горите! Едно дърво абсорбира и въглеродния диоксид и потенциално опасни газове като серния диоксид или въглероден оксид - ама на кого пък ще му пука за едно дърво... просто всичко е пари - в основата на проблема е човешката алчност и докато тренираме едно консуматорско обество няма да има обрат и само ще се замазват очите без извинение на глупаците, че електричките щели да решат всичките им проблеми!

    Коментиран от #79

  • 77 Driving pleasure

    2 3 Отговор

    До коментар #75 от "Димов":

    Аз съм убеден, че екология няма! Към момента производството на електричество е еквивалентно като замърсяване с изгарянето на горива. В далечно бъдеще може би ще има промяна в електрическия микс, но за момента е безкрайно мръсен - а при правилни приоритети по същото това време може вече да разчитаме на синтетични био горива, за производството на които се извлича СО2 от атмосферата правеки ги истински "Нулеви емисии" в крайна сметка това е една проста фотозинтеза в индустриални условия и прородата ни е показала какво да правим. 90%, че след 10-15 год ще има ново "събуждане" и ще се осъзнае безсмислието на електрическата мобилност на батерии
  • 78 Димов

    3 2 Отговор

    До коментар #61 от "ДВГ е гнил глух клон":

    75% от материалите в един автомобил се рециклират. Ролките са метал и се рециклират на почти 100%. Маслата и ремъците също се рециклират. Само за инфо: Електрокарите също ползват масла, но доста по-малко от ДВГ. Някои електромотори за електромобили са с маслено охлаждане. Маслото им се охлажда във водно-маслен топлообменник. Не го горят, не се сменя на 10-15хил км, и не е 4-5л, като при ДВГ, но го има. Акомулатор на ДВГ е смешно да се сравнява с батерия на електромобил. Ще се въздържа от коментар. Накладки има и при двата вида коли. Рекуперацията не значи, че нямаш спирачна с-ма. При ДВГ също има технология за рекуперация - КЕРЦ. Но е толкова скъпо, че за сега се прилага само във Ф1. Струва колкото мотора на колата. Колкото до шума - почти си прав. Съвременен бензин върви по тиха улица без почти да го чуваш. Ако не го видиш може да мине отгоре ти, без да си го чул. Проблем са келешлъците с изкорубените гърнета, те и мен ме дразнят.

    Коментиран от #118

  • 79 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #76 от "Driving pleasure":

    Точно алчността стои в основата на всичко. Тя е причината основни средства да се изтеглят от маса хора, и да се концентрират в ограничен кръг от хора. Заради нея се изопачават очевадни истини, прикриват се факти, стъкмяват се статистики. Много хора пренебрегват силата й, както и влиянието й, върху най-влиятелните хора. Върху тези, които вземат решения, проповядват, лансират и налагат на другите. Хипнотизираният човек въздиша по шарената реклама и не се запитва, защо някъв си, ще жертва милиарди, за рахата на простолюдието? И атомната енергия беше усвоена за добро, ама....
  • 80 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #56 от "Boxer":

    И аз ще ти отговоря и дано този път го прочетеш и проумееш. Първо, КПД на ТЕЦ-а не е функцията, която е единствена за изчисляването на КПД на електричка. Когато заредиш батерията през зимата и не караш миксера 3-4 дни и после в батерията няма почти никой, какви 90% КПД ще има? Не знам за кой път трябва да напиша, че само влаковете и тролеите могат да имат високо КПД, но там, където има батерии нещата са различни.
    Второ, рекуперацията е само рекламен трик, който работи само при идеални условия, защото ако се ползва често, ще запали батерията. Има доста информация в нета за това. Просто се замисли защо модел 3 беше със най-лошите спирачки в тестовете. А да ми изтъкваш като факт, че батериите щели да се развиват, е супер елементарно съждение, все едно ДВГ и алтернативните горива не се развиват.

    Коментиран от #82

  • 81 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #61 от "ДВГ е гнил глух клон":

    Поредния ти ник, но със същите лъжи и простотии. Толкова ли ти е трудно да четеш и да се образоваш малко? Миксерите имат и филтри и накладки и дори антифриз. Това за рекуперацията го написах в предния пост, а ти си вярвай, че при всяко спиране батерията се зарежда. То е много трудно да проумееш, че всяка батерия има най-много 1000 цикъла на заряд и ако от всяко спускане и натискане на спирачките, животът и свършва бързо. А шума в една изправна кола се генерира от гумите, ама от къде да знаеш?! То освен да разчиташ на диктатура, какво друго ти остава. Само гледай чичко Тръмп да не ви разбие еврогейски илюзийки.

    Коментиран от #119

  • 82 Технологии

    3 0 Отговор

    До коментар #80 от "Антиелектрика":

    Разбира се че и ДВГ и батериите се развиват. Единствената разлика е че ДВГ е в края на развитието си, а развитието на батериите за електромобили тепърва започва и е на съвсем начален етап. Сам си направи сметка коя технология какъв потенциал има. На всеки шест години, капацитетът за един и същ обем и тегло на батериите се увеличава двойно, при два пъти по-ниска цена. Да ми кажеш какво беше развитието за последните шест години при ДВГ и алтернативните горива? Дай пример за алтернативно гориво?

    Коментиран от #85

  • 83 Поредната простотия

    2 0 Отговор
    "То е много трудно да проумееш, че всяка батерия има най-много 1000 цикъла на заряд и ако от всяко спускане и натискане на спирачките, животът и свършва бързо."

    Знаеш ли колко стотин/хиляди километра е необходимо да те дърпа някой ТИР, докато ти натискаш спирачките, за да направиш един пълен цикъл на зареждане от тези 1000, след които капацитетът на батерията ще падне с 10%?

    Или пък си мислиш, че ако включиш батерията на зарядното хиляда пъти по за пет минути, батерията ще е за изхвърляне?

    Коментиран от #86

  • 84 Димов

    2 2 Отговор

    До коментар #68 от "Boxer":

    Преди 30г прекосихме р.Борущенска с един дърт Вартбург, дето си е жив варел с моторетка под капака. Водата влизаше през праговете и през педалите, но машината продължи и не спря. Като го направиш същото с Теслата - ела ми се обади. Колко ти е голям проблемът пък при голяма надморска височина с ДВГ, щом самолетите летят с тях? Самолет на ток, колко нависоко лети?
  • 85 Антиелектрика

    3 3 Отговор

    До коментар #82 от "Технологии":

    Начален етап на електромобилите??? Да не живееш в 19-ти век, когато първите електрички са пуснати през 1836 г. та смяташ, че са нова технология? То бива лъжи и простотии, но постоянно да се лъже е вече прекалено.
  • 86 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #83 от "Поредната простотия":

    Как ли ще ме разбереш като единственото ти кредо е писането с различни никове? Много ясно съм написал каквото трябва.

    Коментиран от #88

  • 87 Технологии

    1 1 Отговор
    Можеш ли да четеш? Къде съм писал за развитие на електромобилите? Писал съм само за батериите им. Нека не се връщаме толкова назад във времето, а да те питам само преди 15 години за колко разработки на батерии за електромобили си чувал? Двигателите с вътрешно горене се развиват от 150 години, докато електромобилите проспаха 130 от тях и сега са в Ренесанс. пак да те питам какво е развитието на алтернативните горива или ДВГ през последните 6 години през които батериите повишиха двойно капацитета си а цената им падна няколко пъти, а не проценти?
  • 88 Поредната простотия

    1 1 Отговор

    До коментар #86 от "Антиелектрика":

    Да много ясно разбрах че според тебе живота на батерията ще свърши след 1000 натискния на спирачките. Само където това въобще не е вярно и батерията въобще не й пука дали ще я зареждаш през спирачките чрез рекуперация или на зарядно, а циклите се броят от празно до пълно.

    Коментиран от #93

  • 89 Driving pleasure

    1 2 Отговор
    И един може би последен П.С. - аз лично бих забранил изцяло електрическите автомобили като абсолютно пилеене на ресурси! Хубрид с 13-15 кВ батерия и малък 1.5 - 2 литра ДВГ е едно смислено задвижване имаш чистите 50-70 км за ежедневни градски нужди но без безумните батерии по 100кВ имаш и удобството на дизелов или бензинов ДВГ за всеки друг случай! И регулациите трябва да са освен за емиссии и за тегото на автомобилите като вски килограм в повече е повече ресурс и повече гориво.
  • 90 Зомби с квадратно чело

    2 2 Отговор

    До коментар #61 от "ДВГ е гнил глух клон":

    Автомобилните акумулатори се рециклират и то доста добре. Теслата има две батерии освен тази за двигателят има и 24V. Тесла също има масло в диференциала.Има и антифриз за охлаждане на мотора. Колкото и странно да звучи един автомобил с ДВГ се рециклира почти на 100%. Освен това петрола който се изгаря не оставя отпадък а само замърсява въздуха. В момента светият граал не е измислен за абсолютна безвредност, но все пак някой правилно каза трябва супер много да се стимулира ползването на градският транспорт, който пък изцяло да се изчисти от ДВГ. За извън града ДВГто е доста добър вариант.

    Коментиран от #120

  • 91 Майкъл Кар Маднес

    2 1 Отговор
    Антиелектрика, и аз искам V8 на водород, ама намисли как да се прави без да се гори нефт! Зомби с квадратно чело, имаш логика, но проблема е, че има много маймуни на клона и всеки иска кола. Трябва контрол на населението: 1 е ОК, две е добре, три и повече света ще пре..е. Не важи за БГ, но Азия и Африка трябва да се спрат да еб...

    Коментиран от #94

  • 92 Майкъл Кар Маднес

    1 0 Отговор
    Антиелектрика, и аз искам V8 на водород, ама намисли как да се прави без да се гори нефт! Зомби с квадратно чело, имаш логика, но проблема е, че има много маймуни на клона и всеки иска кола. Трябва контрол на населението: 1 е ОК, две е добре, три и повече света ще пре..е. Не важи за БГ, но Азия и Африка трябва да се спрат да еб...

    Коментиран от #95

  • 93 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #88 от "Поредната простотия":

    Какво си разбрал, като нищо не си разбрал? Цикъл на литиево-йонните батерии е пълното и зареждане - т. е. ако тръгнеш от вас и след 500 метра започнеш да слизаш, дали рекуперацията няма да зареди от 99 на 100% и да се брои за цикъл, а? Дали ако караш с 140 км/ч по магистралата и натиснеш внезапно спирачките, ще има рекуперация с риск да запалиш батерията? Ето това са ограничения, които явно не може да проумееш.

    Коментиран от #97, #106

  • 94 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #91 от "Майкъл Кар Маднес":

    Единственото което искам е истина и липса на лобизъм. Водород може да се добива от ВЕИ-та, но е факт, че няма алтернатива по екологичност. И аз 1000 пъти вече пиша, че проблема на планетата не е в ДВГ, а безконтролната раждаемост при негрите и обезлесяването. И тези пари от анцизите на горивата, вместо да се дават като субсидии за миксери, могат да се дават за залесяване, ама лобизма е отвратителен.
  • 95 Зомби с квадратно чело

    1 2 Отговор

    До коментар #92 от "Майкъл Кар Маднес":

    Навремето имаше един много хубав филм, който показваше как идиотите завземат света а умните постепенно изчезват!!!!
    Намаляване на раждаемостта не може да стане чрез кастрация, глоби и т.н. а чрез образованост. И още нещо тази религия която мъти главата на хората колкото по-бързо изчезне толкова по-добре вече сме 21 век нима някой вярва в добри старци и магьосници???

    Коментиран от #96

  • 96 Boxer

    1 1 Отговор

    До коментар #95 от "Зомби с квадратно чело":

    Този филм се казва "Идиокрация" и ние живеем по неговия сценарий...
  • 97 Поредната простотия

    3 2 Отговор

    До коментар #93 от "Антиелектрика":

    Значи много правилно съм те разбрал, защото примерът който даваш е поредната простотия. Това се брои за 0,01 брой цикли. Освен това само абсолютен простак би си заредил батерията на 100% ако не смята да я ползва напълно през следващото пътуване. Зареждането на батерията над 80% съкращава живота и повече, отколкото да я заредиш два пъти от 10 до 80%. Освен това отнема много повече време.
    Това със спирането със 140 километра беше поредната глупост. все едно да кажеш че скоростта на зареждане на телефона от запалката на автомобила зависи от това колко амперчаса е акумулатора на автомобила и какъв стартов ток може да осигури. Токът на рекуперация се ограничава електронно и може да се регулира от менюто колко агресивно да бъде след като отпуснеш педала на газта. На някои автомобили дори това става с лопатки на волана, за да регулираш адаптивно спирачното усилие в завой при спускане в зависимост от условията.

    Коментиран от #99

  • 98 12345

    4 2 Отговор
    Вчера се прибирам от Чехия през Румъния и гледам една Тесла с пловдивска регистрация я карат с малък автовоз/бус към БГ. След автовозчето се движи баровски Рейндж Ровър със софийска регистрация. Викам си това пък защо? После ми светва, че за задължителното техническо обслужване на ел.иконата трябва да се иде в представителство на фирмата, а такова най-близо има във Виена. Та значи баровеца е наел автовоз за да си закара тостера за ТО, а той отзаде бичи със скапания дизелов Рейндж, защото с Теслата няма как да иде до Виена и обратно. Е сигурно може ама ще трябва да отдели за това начинание поне една седмица. После не ми говорете колко са практични тези ел играчки.
  • 99 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #97 от "Поредната простотия":

    Ти четеш ли изобщо какво пиша или пак си плямпаш, да си намираш на работа? Нали казвам, че това са ограничения и рекуперацията не може да замени спирачните апарати. http://www.ecars.bg/blogs/techno-1/2016-koe-spuva-rekuperaciata-pri-elektromobilite Не е трудно да разбереш какво ти пее радиото, но очаквам да зациклиш пак за функционалната неграмотност, г-н Многоников.
  • 100 Поредната простотия

    1 1 Отговор
    "Цикъл на литиево-йонните батерии е пълното и зареждане - т. е. ако тръгнеш от вас и след 500 метра започнеш да слизаш, дали рекуперацията няма да зареди от 99 на 100% и да се брои за цикъл, а?"

    Това ти ли си го писала или не Или не помниш? Та брои ли се за цикъл както твърдеше или не се брои както аз твърдя?

    Линка който си дал само потвърждава тезата ми, че мощността на рекуперация се ограничава до безопасната степен за батерията, което се равнява на максималнатса зарядна мощност която може да понесе батерията от бързо зарядно. При Тесла това означава около 200 конски сили обратно ускорение без никакъв негативен ефект върху батерията. Колкото по-голям е капацитетът на батерията толкова повече мощност може да поеме. Точно затова увеличаването на килограмите от батерията с по-голям капацитет се компенсира от подобрената рекуперация и почти няма разлика в пробегът за единица енергия.

    Коментиран от #102, #104

  • 101 Поредната простотия

    0 0 Отговор
    Извинявам се за женския род. Не беше умишлено.
  • 102 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #100 от "Поредната простотия":

    Пък при ДВГ акумулаторът се зарежда и при моторна спирачка, и при ускорение ;) А ся де!...

    Коментиран от #103

  • 103 Бисеров

    1 2 Отговор

    До коментар #102 от "Димов":

    Поредния безсмислен пост, родил поредния Бисер. Да питам на свой ред зареждането на акумулатора увеличава или намалява мощността на двигателя? Подобрява ли ускорението за което говориш?

    Коментиран от #109

  • 104 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #100 от "Поредната простотия":

    То да ми беше прочел мнението докрай, вместо да вадиш думи от контекста. Още ли диктуваш на телефона си, вместо да пишеш, че бъркаш родовете?
  • 105 Поредната простотия

    1 1 Отговор
    Това ли да прочета в края на мнението ти?

    "Дали ако караш с 140 км/ч по магистралата и натиснеш внезапно спирачките, ще има рекуперация с риск да запалиш батерията? Ето това са ограничения, които явно не може да проумееш."

    Разбира се че ще има рекуперация без никакъв риск да запалиш батерията. Тези запалвания са само в главата ти. Не е като да се запалиш и да изгориш жив в с 1 литровото прехвърлено двигателче на Ford, защото колата те е заключила вътре, а двигателя е прегрял и се е запалил. Защо ли досега не се тръбеше по медиите като са се запалили много повече такива автомобили, отколкото Tesla?

    Коментиран от #107

  • 106 Нови батерии

    1 1 Отговор

    До коментар #93 от "Антиелектрика":

    Не знам защо смяташ че всички акумулатори имат характеристиките на оловно-киселинните, които се зареждат с една десета от капацитета за 10 часа. Батериите търпят бурно развитие и скоро ще могат да се зареждат по-бързо отколкото си пълниш резервоара, като ще поемат цялото спирачно усилие вместо спирачните апарати. Ето ти една новина от преди няколко дни:

    Австралийската компания Holden направи електромобил с впечатляващата мощност от 1360 коня.
    Прототипът Time Attack е посветен на 50-ата годишнина от първата победа на марката в 1000-километровото състезание на писта "Маунт Панорама" в Батърст.

    Хиперавтомобилът с шаси от въглеродни влакна и корпус от кевлар е оборудван с четири електрически двигателя, чиято сумарна мощност е 1340 к.с.

    Системата за задвижване на всички колела позволява гъвкаво да се променя натоварването на всяко от тях. Графеновата батерия с капацитет 25 кВт/ч поддържа зарядна станция с мощност до 1000 киловата е се зарежда напълно само за минута и половина.

    Коментиран от #108

  • 107 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #105 от "Поредната простотия":

    Тази пък тъпотия изобщо не мисля да коментирам.
  • 108 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #106 от "Нови батерии":

    Поредната ти смехотворна глупост с поредния абсурден ник. 1360 к. с. да ги захраниш с батерия 25kW/h - уникално!!! Спокойно ще може да минеш цели 20 км - епохално направо! Дай следващия ник със следващата нелепица.
  • 109 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #103 от "Бисеров":

    Самият факт, че си се вързал на закачката ми, към спорът на двамата колеги, обезсмисля нуждата, да отговоря на въпроса ти. Не видя ли намигването в поста ми, или просто реши да се включиш?

    Коментиран от #110

  • 110 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #109 от "Димов":

    Всъщност това е един и същ субект, пишещ с различни никове, за да създава чувство за масовост. Нелеп и смехотворен прийом, на който почти никой вече не се връзва.
  • 111 Поредната простотия

    1 1 Отговор
    За коя тъпотия говориш, за тази ли:

    "Ford ще ремонтира безплатно турбодвигателите от серията Еcoboost във Великобритания, след като разследване на ВВС показа масови сериозни проблеми с тях, включително и самозапалвания. В ЮАР собственик на Ford Kuga с такъв мотор загина, след като колата му се запали и заключи. Отделна сервизна акция е открита за автомобили с по-големия 1.6-литров EcoBoost, при които имаше няколко случая на самозапалване в движение. Джордж Робъртс от град Брандън разказа пред ВВС, че неговата Fiesta ST се възпламенила в движение и изгоряла напълно само за 6 минути. Мнозина се питат защо тази сервизна акция идва чак сега, при положение, че заради подобни случаи на самозапалване аналогична акция бе обявена в САЩ още през 2012 година. В ЮАР акцията бе обявена през януари 2017 след 48 случая на самозапалване, при един от които загина 33-годишният Решал Джими. "
    Ако за тебе това е тъпотия, за всеки психично здрав човек това е трагедия! Доста по-голяма от тази, някоя Тесла да се удари в бетонно препятствие и да спаси живота на шофьора си, А след няколко минути да се самозапали, като щетите по нея са минимални.

    Коментиран от #113, #114

  • 112 ааааааааааа

    1 1 Отговор
    Дано сме живи всички след 15 години- тогава пак ще говорим. ДВГ коли в магазина нови няма да има. Само у източна Европа по улиците ще има.
  • 113 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #111 от "Поредната простотия":

    Това го кажи на изгорелите хора в Тесли. Само в болното ти съзнание няма изгорели хора в миксери, да не говорим, че дори и след седмица се самозапалват. Ама то за теб е едно и също да се самозапалят 2 коли от 500 000 и два миксера от 20 000. Та всичко, което си написал е една тъпотия и наглост. Писна ми от твоите многобройни никове и лъжи. Сега остава пак да започнеш да пишеш дебилщини с моя ник!

    Коментиран от #115

  • 114 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #111 от "Поредната простотия":

    Ще ги видим Теслите, при първият порой. Представи си поредното езеро под някой мост и няколко електрички хванати в капан там, потънали до джама. Ако не пламнат за секунди, със сигурност ще ги изхвърлят още на другия ден.
  • 115 Поредната простотия

    1 2 Отговор

    До коментар #113 от "Антиелектрика":

    "В ЮАР акцията бе обявена през януари 2017 след 48 случая на самозапалване, при един от които загина 33-годишният Решал Джими"

    За всички е ясно че не можеш да смяташ затова ще ти направя сметката. По твоята логика за да изгорят 48 само в ЮАР, трябва да са продадени 24 милиона само от този модел на Форд. Абе ти въобще чуваш ли се какви ги плещиш? Дори Ти вярваш ли си на това което пишеш? Откакто са започнали производство на всички модели, от Тесла няма 48 запалени автомобила дори след катастрофи.
    А да кажеш нещо за тази статистика:Луиз О'Риърдън, собственичка на засегнат от проблема Ford с 1-литров мотор, направила група във Facebook, която вече има над 3000 членове. От тях при 1200 двигателят е отказал поради прегряване, като хиляда от случаите са през тази година. Групата се разраства средно със сто нови члена месечно. "

    Коментиран от #116

  • 116 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #115 от "Поредната простотия":

    Май наистина си болен!?! Първо, никъде не съм казвал, че миксер ще се самозапали от рекуперация, а че производителят ги ограничава заради това. Второ, сега ми пишеш за някакви фордове и сравняваш всяка повреда със самозапалване. Трето, казваш, че никой не си зарежда миксера на 100%, а на 80% - много КПД-дейско, няма що. Глупостите ти край нямат, защото няма как да отречеш, че миксерите имат антифриз, спирачки и филтри!

    Коментиран от #117

  • 117 Поредната простотия

    1 1 Отговор

    До коментар #116 от "Антиелектрика":

    И отново простотия за да не се изневериш на кпд-то... IQ-то де. Какво общо има КПД на батерията с процента на заряд? На практика, всичко е на обратно на представите ви, че трябва да се наредите на колонка на бързите зарядни станции за да заредите за 10 минути за да ви е по-ефективно. Най-ефективно е зареждането в домашни условия с нисък ток за по-дълго време. Тогава няма никакво загряване, което си е чиста загуба, отделно не е нужно да работят вентилаторите които също харчат ток. Да не говорим че по този начин се вдига КПД на цялата електропреносна система, защото ако има натоварване нощно време, няма да е нужно да се изключват мощности или да се помпи вода в ПАВЕЦ, което е много по-неефективно отколкото зареждане в батерии.

    Ама какво ли разбирам аз от КПД-та. Така и никой досега не ми отговори въпреки че десетки пъти съм задавал въпроса, нащо нощната енергия се продава на загуба и под себестойност? Само от този излишък, през 90% от годината могат да се зареждат поне един милион електромобила нощно време без да се пипа нищо по електропреносната система.
  • 118 ДВГ е гнил глух клон

    0 1 Отговор

    До коментар #78 от "Димов":

    Изредените компоненти ( и това не са всички) мен не ме интересуват, че се рециклират, а че се произвеждат и същите липсват при електрическата кола (ЕК), защото всяко производство/рециклиране консумира енергия - т.е. замърсява. Защо трябва да харча енергия за 5 литра масло, (и част от него неизбежно да го изгоря-няма кола в света, която да не гори, дори и да е 50 грама до смяна), част от него да отиде по улиците и паркингите (защото % аварии при двг с теч на масло са неизбежни), да харча енергия да го събирам /транспортирам до мястото за "оползотворяване", (да не говорим за тези, които го изхвърлят или изгарят нерегламентирано), като мога просто да НЯМАМ НУЖДА от тия 5 литра! И не е само с маслото, а с всички останали компоненти, които ЕК няма! Даже и просто като инфо е безсмислено сравнението на трансмисионното маслото в едностепенната кутия на Тесла с това в двг-и като количество и като честота на смяна. Най-мощния и като цяло най-добър електромобил е на Тесла - двигателя не се охлажда с масло. Точно тая двг-"рекуперация" е направо комична, а и говориш за някаква технология дето само ф1 я има, а аз за тази дето е на пазара от 2012 г. (Тесла С). При слизане от високият връх Пайкс Пийк в Скалистите планини в САЩ за 31-километровото спускане, електрическият Ауди SUV връща толкова енергия в батерията, че може след това да измине почти същото разстояние с тази енергия (денивелацията е около 1900 метра) - мислиш ли че Ф1 ще произведе там енергия за 30 км? Забр

    Коментиран от #122, #123, #126

  • 119 ДВГ е гнил глух клон

    0 1 Отговор

    До коментар #81 от "Антиелектрика":

    Този пост няма нищо общо с тези които виждам че си спорил - "Поредната простотия", "Технологии". За другото чети 118

    Коментиран от #121

  • 120 ДВГ е гнил глух клон

    1 1 Отговор

    До коментар #90 от "Зомби с квадратно чело":

    Не знам дали съзнаваш какво си написал: "Освен това петрола който се изгаря не оставя отпадък а само замърсява въздуха."
    Не оставя отпадък!? Въпросното "само замърсява въздуха" какво е - толкова обичаните дизели бълват канцерогенни (ракообразуващи) сажди, токсичните азотни окиси - това ако не е отпадък не зная как да го нарека - здравословен био продукт ли? Относно рециклирането - #118.
  • 121 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #119 от "ДВГ е гнил глух клон":

    Напротив, няма кой да ти вярва, че пишеш за първи път и това е единствения ти ник. Ама сега друга песен запя. Ама разбира се, че най-големия проблем са 5 литра масло - хахахаха Хайде по-сериозно, че пак ще се стигне до абсурда на многониковия, че реактивните презокеански самолети с ДВГ трябвало да се махнат за сметка на влакове под земята - бухахахахаха Излагате се!!!

    Коментиран от #130

  • 122 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #118 от "ДВГ е гнил глух клон":

    Като дребниш всяко действие на елементарните му поддействия, с цел да имитираш натрупване на повече негативни факти, не правиш нищо друго, освен да ме караш да чета фермани. Тъп приом за петокласници. Разликите при материалите в кола с ДВГ и при електрокар са само в мощностният агрегат, в енергоисточника и в преносната с-ма между двете. Всички останали материали при двата вида коли са еднакви, и няма защо да се мъчиш да представяш общите им компоненти, като негатив само на едните. ДВГ е изцяло метален. Рециклирането му е 100%, а докато дойде време за това, той изминава средно по четвърт милион км. Батерията ти ще живее доста по-малко, щото при редовно, ежедневно каране, ще я зареждаш да речем през ден, и хилядата и цикъла живот ще приключат за 5-6г. Изключваме пластмасовите шукарий, щото такива има и при електромоторите (клеми, капачки и пр.). Немалка част от маслата, преди да се рециклират минават на вторична употреба, след което отиват на рециклиране. Аз вече 10г давам тонове горени масла на едни фирми, които ги сипват в дъртите си, непретенциозни преси и ги ползват още 3 г, преди да ги издадат за рециклиране. И всичките ми познати правят същото. Можеш ли това да го направиш с кобалтовият оксид, от батерията? Можеш ли да го направиш с железният фосфат или с мангановият оксид? А с разните му хекса-мекса-флуорофосфати, поливинилнезнамсиквоси електролити? А рециклирането на тези тежки метали в батерията, не отнема ли енергия? Не е ли нужно разделно събиране

    Коментиран от #129

  • 123 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #118 от "ДВГ е гнил глух клон":

    Не трябва ли и за тях транспорт? Не е ли нужно и там складиране и всички онези стъпчици, които си ми надребнил, уж са само проблем при ДВГ. А батерията ти не старее ли при складиране? Не губи ли немалка част от капацитета си, при 2г престой на рафтовете в склада? А нещо за thermal runaway да кажеш? За това, че тия батерий се замовзривяват ей тъй, както си седят? А как ти се струва вероятността, корпусът на електрокара да се офази, при повредена изолация или утечка? И както си се облегнал на него, да те споходят едни 350V? Мислиш ли, че като караш електрокар, всъщност си яхнал един трансформатор, който при една нищо и никаква, пропукана изолация може да те убие?

    Коментиран от #124

  • 124 Електротехник

    2 1 Отговор

    До коментар #123 от "Димов":

    Хайде на бас че ако хванеш единият полюс независимо плюса или минуса на една 500 волтова батерия нищо няма да ти стане, та даже няма да разбереш че си го хванал?

    Коментиран от #125

  • 125 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #124 от "Електротехник":

    Знам! Примерът беше неподходящ. Но ти явно не си си изтървал гаечният ключ, да падне на клема и корпус, да видиш заря. При висок волтаж възможностите за беля са безброй. Нека така го обобщя.

    Коментиран от #127

  • 126 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #118 от "ДВГ е гнил глух клон":

    И никоя Тесла няма да направи това, което направи Ари Ватанен с Пежото, още преди амнайсет години на Пайкс Пиик.

    Коментиран от #128

  • 127 Електротехник

    2 1 Отговор

    До коментар #125 от "Димов":

    Единственият кабел който провежда високият волтаж е между батерията и инвертора. Той е дълъг само няколко сантиметра, намира се под автомобила и е много добре защитен. Така или иначе обаче, минусът на батерията е свързан с корпусът и Какъвто и кабел да се опре до него просто ще стане късо съединение, но няма никаква опасност да те хване ток. Много по-голяма е вероятността у вас да те хване тока от неизправен уред.

    Коментиран от #131

  • 128 Бисеров

    2 3 Отговор

    До коментар #126 от "Димов":

    И какво направи Пежото му на пайкс пийк, което никоя Тесла не може да направи? Спука му се резервоара?

    Коментиран от #132

  • 129 ДВГ е гнил глух клон

    0 2 Отговор

    До коментар #122 от "Димов":

    Публикувано във факти.бг:" Аз вече 10г давам тонове горени масла на едни фирми..."
    С това трябваше да започнеш. И за да не ме упрекваш пак, че ти пише "петокласник", то ще цитирам един, който не е - Рон Барън: "Първо, автопроизводителите не искат електромобилите, защото са вложили огромни капитали в заводи за производство на двигатели с вътрешно горене и трансмисии. Второто е, че профсъюзите не искат електромобилите, защото са много по-прости за производство, а това означава по-малко работни места. И трето дилърите също не искат електромобили, първо защото по директния модел за продажби на Tesla те остават отрязани. И освен това електромобилите са по-прости за обслужване и дилърите няма да печелят от сервиз както сега с огромните им печалби от постоянни поправки на ДВГ коли." Прибави и най-ниското ниво в схемата (нищо лично)- сервизите и кварталните "майстори". По твоята логика не трябваше сега да има мобилни телефони, а да ходим с телефон с шайба в ръка и макара с кабел на гърба, за да не съсипем бизнеса със стационарна комуникация. За радост такива никой не ги слуша и когато е дошло време за нещо ново, то се случва. Преориентирай си бизнеса с мъзга докато е време..... Този спор тук е излишен, нито ти, нито аз можем да променим това което става. Разликата е, че единия го приема с радост, а другия не. Въпрос на личен избор...

    Коментиран от #134

  • 130 ДВГ е гнил глух клон

    1 1 Отговор

    До коментар #121 от "Антиелектрика":

    Не съм казал НИКЪДЕ, че пиша за първи път и това е единствения ми ник!!!!!!!!!!!!!, а че нямам нищо общо с изброените никове с които си спорил в тая тема. Петте литра са просто символика за един напълно ненужен и сложен процес, на който му е дошло времето да си ходи, завинаги, не се хващай за тях като удавник за сламка, много добре си разбрал смисъла на написаното.

    Коментиран от #133

  • 131 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #127 от "Електротехник":

    Мислех, че при електромобилите минусът върви на отделен кабел. Много по-безопасно е, при схеми с висок волтаж. Ако е на корпус, както твърдиш, значи вероятността за севиозни повреди и случайни токови удари е мноооого по-голяма, отколкото предполагах.
  • 132 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #128 от "Бисеров":

    Направи фурор. Карането му по това трасе си беше живо изкуство. Поезия в действие. Клипът, заснет към него, спечели награда за видео на годината. Единственият минус, който аз намерих е, че не е гарниран с музикален фон. За това, сам съм му добавял няколко такива.
  • 133 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #130 от "ДВГ е гнил глух клон":

    Хайде малко да мислим първо. Електромобилите са с половин век по-стара технология и историята веднъж ги е отхвърлила. Всичко е лобизъм и на никой не му пука за екологията. Ако беше така всичко щеше да е на спирт, метан и водород, а не на токсични батерии.
  • 134 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #129 от "ДВГ е гнил глух клон":

    Ама ти наистина нищо не си разбрал. Аз съм твърдо ЗА новите технологии. Но съм твърдо ПРОТИВ прикритите им недостатъци. Разликата между нас е, че ти гълташ шарени реклами и сладкодумни пропаганди, без дори да се замислиш за последствията, скрити зад тях. Аз ти показвам тези, прикрити последствия, а ти упорито стискаш очи и отказваш да погледнеш. Дори не съм споменал най-лошите последствия от електромобилостроенето. И точно те оборват твърдението на Барън, че електрокарите щели да закрият много фими и работни места. Точно обратното - ще са нужни двойно повече произведени автомобили, отколкото досега. Не просто проценти, а пъти. Защото в момента, автомобилната индустрия задоволява само ползвателите на чисто нови коли. Останалият свят просто доизносва старите обувки на богатите. При електрокарите, бизнесът с коли втора ръка ще изчесне, или поне ще се свие почти до нула. Щото богатият ще си купи нов електромобил, ще го кара 5-8г, след което батерията му ще става само за боклука, ще се отърве от него, но никой бедняк няма да му го купи за 8 бона, като знае, че трябва да вземе и нова батерия за още 20хил $. Тази огромна маса народ ще иска все нещо да кара. А лакомата индустрия ще се полакоми да вземе пари и от тях. Ще почне да произвежда евтини коли и за тях. Два пъти повече, отколкото се произвеждат сега. Ще са някакви тотални боклуци с най-евтините материали, или дори с рециклирани батерии. Или дори ще предложат конверсионни китове за сегашните им коли, да ги
  • 135 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 136 Димов

    1 0 Отговор
    Или дори ще предложат конверсионни китове за сегашните им коли, да ги конвертират от ДВГ, на електро задвижване, както правят новозеландците. Всякакви схеми, само и само да се осигури продукт, достъпен до покупателната способност на средната и ниската класа. Това удвояване на произвоството ще удвои и енергопотреблението от него. И потреблението на суровини, услуги и всякакви свързани с него ресурси. Ще отвори много повече работни места, от сега. И ще е причина за още по-голямото индустриално замърсяване на планетата. И всичкото това, само и единствено заради сегашните батерии. Не заради електромоторите. Не заради друг компонент, а заради батериите. Как мислиш? В колко места по света ще се рециклират стари батерии? Дали навсякъде ще е както в белите страни? Дали ма**алите от Индия, Пакистан, Алжир, Нигерия, Судан, Малайзия, Индонезиа, Боливия, Ангола, Чад, Виетнам.... абе, почти всички страни от третият свят.... дали тия або**гени ще си рециклират батериите? Аз мисля, че просто ще ги метнат на бунището, или в някоя нива, където ще тровят подпочвените води с хилядолетия. И всички фенове на електромобилите не обръщат внимание на това, щото са прекалено прехласнати по 17 инчовият монитор в Теслата. Електромобилът е идеалната кола, но само за идеалните условия. Не се ли изнамери нова батерия - електромобилът ще е крахът на екологията. Не е проблем електромотора. Просто човешката алчност няма да отстъпи пред разума. Искрено се надявам да греша.
  • 137 Този коментар е премахнат от модератор.