Палма де Майорка, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Имаше времена, когато собствениците на класически Mercedes-и се отнасяха скептично към т.нар. baby-Benz или познат ни още с индекса 190. Времената обаче се промениха и компанията от Щутгарт започна да прави още по-малки коли, при това с предно предаване. Компактните Mercedes-и започнаха да се правят и във вариант хечбек, а впоследствие се появи и т.нар. микрован. В моделната гама на германците той се позиционира като B-Klasse, а сега на ход е новата генерация на този малък ван. Екипът ни направи обстоен тест на новата B-Klasse W247, впечатленията си от който ще ви разкажем сега.
Екстериор
Въпреки подчертания семеен характер на този автомобил, и при него ясно личат някои от AMG-гените на марката. В долната част на задната броня се забелязва ефектен дифузьор и два блестящи ауспухни накрайника. Отпред новата B-Klasse прилича на по-малката A-Klasse, но някак си изглежда "по-възмъжала". Формите са по-закръглени, точно като тези на един семеен мъж. А за да може вътре да се поместят жена и три деца, например, таванът е станал по-висок, салонът е изтеглен напред, капакът на моторния отсек е скосен. Така се получава една, можем да кажем не от най-запомнящите се визии на типичен компактен ван. Автомобилът има спортни нотки, но не е впечатляващ. За сметка на това пък е много практичен, което се забелязва веднага щом човек влезе в салона.
Интериор
Интериорът също е взел много неща от новата A-Klasse. Приборният панел и новата мултимедийна система MBUX са обединени в един клъстер, състоящ се от два съседни дисплея. Аналогови уреди вече няма, а изкуственият интелект на MBUX предлага много удобства и определено е насочен към по-младите и модерни хора. Уникална характеристика на тази система, разшифроването на която означава Mercedes-Benz User Experience, е способността ѝ да се самообучава благодарение на вградения софтуер с изкуствен интелект. Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя.
Най-любопитното за нас обаче е, че тази система е изцяло разработена в България от експертните екипи на Visteon България и то само в едно устройство. MBUX интегрира в себе си управлението на няколко традиционно отделни продукта - инструментално табло, дисплей, хед-ъп дисплей, аудио система и модул за свързване с мобилни устройства. Още нещо любопитно е, че MBUX се предлага още в базовото оборудване на новата B-Klasse. Що се отнася до комфорта в салона, то той определено е на лице. По-вертикално разположение на водача и пасажерите прави усещането като в кросоувър, остъклената площ пък създава визуален простор, а седалките са меки, ергономични и удобни. Багажното пространство също е функционално, а обемът му е 420 литра. Като цяло салонът не блести с лукс, но пък е практичен и просторен, а качеството на материалите и това на самата сглобка са на познатото ни прецизно немско ниво.
Двигатели
Новите дизелови мотори на B-Klasse работят съвместно с осемстепенна роботизирана скоростна кутия, която е собствена разработка на Mercedes. Всички двигатели, които се монтират на W247, покриват нормите на екологичния стандарт Евро-6, но в Испания миниванът дебютира с двулитрови дизели с мощност от 150 до 190 к.с. в зависимост от модификацията. Именно тези два агрегата са най-оптимални, както спрямо характера, така и спрямо конструкцията и теглото на B-Klasse. Останалите агрегати в гамата ще се предлагат със седемстепенен автомат 7G-DCT. Те са 1.5-литров турбодизел със 116 к.с. и 1.3-литровия бензинов двигател, разработен съвместно с Renault. Той ще развива 136 или 163 коня. На по-късен етап ще започне предлагането на още няколко моторизации и версия с двойно предаване.
Ходови характеристики
Колата разполага с няколко режима, сред които и спортен, но на този автомобил най-му подхожда режимът Comfort. Окачването е меко, подобно на това на по-големите Mercedes-и, но от волана има още какво да се желае. Той не е достатъчно информативен, което се усеща особено много при по-спортна езда. Всъщност, този автомобил въобще не е предвиден за "улични състезатели". По-високият център на тежестта също се усеща при завои с висока скорост. Кренът не е малък, но пък за сметка на това, както вече споменахме, возията е много мека. В заключение можем да кажем, че наглед скучноватата B-Klasse, всъщност е може би най-добрият градски автомобил на марката. На магистрала колата също се чувства абсолютно комфортно, като един от минусите, за нашата страна особено, е доста сниженият клиренс, който може да създава леко неудобство по разбити пътища, каквито у нас съвсем не липсват.
Цена
Първите автомобили пристигат у нас през февруари 2019-а, като базовата цена е 58 350 лева с ДДС. От вносителя на Mercdes-Benz в България споделиха, че цените са с 15% по-ниски от тези на предходната генерация, а базовото оборудване е по-богато. За тези пари получавате автомобил, който е доказателство, че минивановете все още не са отживелица. Разполага със сравнително спортен (за миниван) екстериор, с екстри, присъщи на по-луксозните автомобили и с типично меката возия на Mercedes-Benz.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
12:08 09.12.2018
2 Иво
12:54 09.12.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 a m g
13:01 09.12.2018
5 Емил
Коментиран от #11, #22, #25
13:22 09.12.2018
6 Т.о.ш.и.б.и.я.н
До коментар #3 от "Гошо":
И руснаците щели да ходят на марс и ужким били на луната преди 50 години ама не можаха да направят мотора на бараката на жужето та порше го правиКоментиран от #9
14:01 09.12.2018
7 гост
14:58 09.12.2018
8 Алфа Ромео
15:56 09.12.2018
9 Алфа Ромео
До коментар #6 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":
Вярно е, на Самарата двигателя Порше го прави, той беше и единственото хубаво нещо в цялата кола.15:59 09.12.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Гост
До коментар #5 от "Емил":
Ех Емиле,Емиле....комплексарче си ти :)Коментиран от #15
16:27 09.12.2018
12 Тойота
16:48 09.12.2018
13 Майор Костов
Нов автомобил не сте виждали дори в Интер Експо Център, защото сте от село.
Коментиран от #24, #26
16:50 09.12.2018
14 Гост
17:51 09.12.2018
15 Емил
До коментар #11 от "Гост":
фактът, че те е срам от името ти, говори достатъчно!18:44 09.12.2018
16 Японеца
19:07 09.12.2018
17 Plameni
До коментар #3 от "Гошо":
Не коментира и бъдещото сливане на с VW с Ford19:15 09.12.2018
18 гост
Коментиран от #20, #23
19:51 09.12.2018
19 оняга
22:31 09.12.2018
20 123
До коментар #18 от "гост":
Пльос! Това е звука, знаеш на кое!22:47 09.12.2018
21 Коко
22:56 09.12.2018
22 Коко
До коментар #5 от "Емил":
Емиле,ти каква кола караш ако не е тайна22:58 09.12.2018
23 гост
До коментар #18 от "гост":
Работил съм по първата Б-класа и втората А-класа, моето виждане е, че са неоснователно надценени коли, защото не се отличават с нищо типично за марката, освен с високата цена. Първото издание не беше нито луксозно, нито с високо качество, добави към то ва и скъпото обслужване и капризните скоростни кутии и става още по-цветуща картинка. Един голф има по-добро ниво на комфорт, по-евтин е и оттам по-икономичен. Законите на физиката повеляват, че по-тежката кола вози по-добре, но при А и Б класа това не е така. Затова казвам, че едно Рено вози много по-добре, като не знам втората генерация колко е по-добра от първата, но поне съм карал новото Рено Колеос и знам как вози и какви плюсове има.08:52 10.12.2018
24 Мерцедес
До коментар #13 от "Майор Костов":
Много правилно който не я харесва няма пари да си я купиии... а който има отива в магазина и казва "можели една "B" за цената за дъщерята и за любовницата... Има една лаф * на крива ракета космоса и пречел* ...11:08 10.12.2018
25 леопард на егрек
До коментар #5 от "Емил":
е щом не ти аресва мерцедесо иела я чети дадем да пояздиш леопардо егати стане кеф21:20 11.12.2018
26 Този коментар е премахнат от модератор.