9 Декември, 2018 12:00 11 957 26

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes

  • mercedes-benz-
  • тест-
  • b-klasse
Тествахме новата B-Klasse на Mercedes - 1

Палма де Майорка, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Имаше времена, когато собствениците на класически Mercedes-и се отнасяха скептично към т.нар. baby-Benz или познат ни още с индекса 190. Времената обаче се промениха и компанията от Щутгарт започна да прави още по-малки коли, при това с предно предаване. Компактните Mercedes-и започнаха да се правят и във вариант хечбек, а впоследствие се появи и т.нар. микрован. В моделната гама на германците той се позиционира като B-Klasse, а сега на ход е новата генерация на този малък ван. Екипът ни направи обстоен тест на новата B-Klasse W247, впечатленията си от който ще ви разкажем сега.

Екстериор

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes


Въпреки подчертания семеен характер на този автомобил, и при него ясно личат някои от AMG-гените на марката. В долната част на задната броня се забелязва ефектен дифузьор и два блестящи ауспухни накрайника. Отпред новата B-Klasse прилича на по-малката A-Klasse, но някак си изглежда "по-възмъжала". Формите са по-закръглени, точно като тези на един семеен мъж. А за да може вътре да се поместят жена и три деца, например, таванът е станал по-висок, салонът е изтеглен напред, капакът на моторния отсек е скосен. Така се получава една, можем да кажем не от най-запомнящите се визии на типичен компактен ван. Автомобилът има спортни нотки, но не е впечатляващ. За сметка на това пък е много практичен, което се забелязва веднага щом човек влезе в салона.

Интериор

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes


Интериорът също е взел много неща от новата A-Klasse. Приборният панел и новата мултимедийна система MBUX са обединени в един клъстер, състоящ се от два съседни дисплея. Аналогови уреди вече няма, а изкуственият интелект на MBUX предлага много удобства и определено е насочен към по-младите и модерни хора. Уникална характеристика на тази система, разшифроването на която означава Mercedes-Benz User Experience, е способността ѝ да се самообучава благодарение на вградения софтуер с изкуствен интелект. Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя.

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes

Най-любопитното за нас обаче е, че тази система е изцяло разработена в България от експертните екипи на Visteon България и то само в едно устройство. MBUX интегрира в себе си управлението на няколко традиционно отделни продукта - инструментално табло, дисплей, хед-ъп дисплей, аудио система и модул за свързване с мобилни устройства. Още нещо любопитно е, че MBUX се предлага още в базовото оборудване на новата B-Klasse. Що се отнася до комфорта в салона, то той определено е на лице. По-вертикално разположение на водача и пасажерите прави усещането като в кросоувър, остъклената площ пък създава визуален простор, а седалките са меки, ергономични и удобни. Багажното пространство също е функционално, а обемът му е 420 литра. Като цяло салонът не блести с лукс, но пък е практичен и просторен, а качеството на материалите и това на самата сглобка са на познатото ни прецизно немско ниво.

Двигатели

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes


Новите дизелови мотори на B-Klasse работят съвместно с осемстепенна роботизирана скоростна кутия, която е собствена разработка на Mercedes. Всички двигатели, които се монтират на W247, покриват нормите на екологичния стандарт Евро-6, но в Испания миниванът дебютира с двулитрови дизели с мощност от 150 до 190 к.с. в зависимост от модификацията. Именно тези два агрегата са най-оптимални, както спрямо характера, така и спрямо конструкцията и теглото на B-Klasse. Останалите агрегати в гамата ще се предлагат със седемстепенен автомат 7G-DCT. Те са 1.5-литров турбодизел със 116 к.с. и 1.3-литровия бензинов двигател, разработен съвместно с Renault. Той ще развива 136 или 163 коня. На по-късен етап ще започне предлагането на още няколко моторизации и версия с двойно предаване.

Ходови характеристики

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes


Колата разполага с няколко режима, сред които и спортен, но на този автомобил най-му подхожда режимът Comfort. Окачването е меко, подобно на това на по-големите Mercedes-и, но от волана има още какво да се желае. Той не е достатъчно информативен, което се усеща особено много при по-спортна езда. Всъщност, този автомобил въобще не е предвиден за "улични състезатели". По-високият център на тежестта също се усеща при завои с висока скорост. Кренът не е малък, но пък за сметка на това, както вече споменахме, возията е много мека. В заключение можем да кажем, че наглед скучноватата B-Klasse, всъщност е може би най-добрият градски автомобил на марката. На магистрала колата също се чувства абсолютно комфортно, като един от минусите, за нашата страна особено, е доста сниженият клиренс, който може да създава леко неудобство по разбити пътища, каквито у нас съвсем не липсват.

Цена

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes


Първите автомобили пристигат у нас през февруари 2019-а, като базовата цена е 58 350 лева с ДДС. От вносителя на Mercdes-Benz в България споделиха, че цените са с 15% по-ниски от тези на предходната генерация, а базовото оборудване е по-богато. За тези пари получавате автомобил, който е доказателство, че минивановете все още не са отживелица. Разполага със сравнително спортен (за миниван) екстериор, с екстри, присъщи на по-луксозните автомобили и с типично меката возия на Mercedes-Benz.

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    24 10 Отговор
    Добро ревю и готино семейно миниванче.
  • 2 Иво

    23 7 Отговор
    На мен нещо не ми прилича на ван, пък бил той и мини.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 a m g

    9 11 Отговор
    по скоро сие хечбек, какьв мини ван глупости все едно ауди a3 дае мини ван
  • 5 Емил

    22 25 Отговор
    Всички мерцедеси под Е-класата са смешки - задоволяват болни амбиции на хора, искащи мерцедес, ама бедни!

    Коментиран от #11, #22, #25

  • 6 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    8 11 Отговор

    До коментар #3 от "Гошо":

    И руснаците щели да ходят на марс и ужким били на луната преди 50 години ама не можаха да направят мотора на бараката на жужето та порше го прави

    Коментиран от #9

  • 7 гост

    7 13 Отговор
    Кенеф
  • 8 Алфа Ромео

    7 14 Отговор
    Грозна раута, тва ако е Мерцедес я съм Илон Мъск!
  • 9 Алфа Ромео

    6 7 Отговор

    До коментар #6 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Вярно е, на Самарата двигателя Порше го прави, той беше и единственото хубаво нещо в цялата кола.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Гост

    9 5 Отговор

    До коментар #5 от "Емил":

    Ех Емиле,Емиле....комплексарче си ти :)

    Коментиран от #15

  • 12 Тойота

    10 13 Отговор
    Защо Мерцедес е измислил В класа? За да докаже , че може да се направи по-грозна кола от А класа.
  • 13 Майор Костов

    17 5 Отговор
    Да качим снимка на талона на нашия автомобил и тогава да коментираме, а?
    Нов автомобил не сте виждали дори в Интер Експо Център, защото сте от село.

    Коментиран от #24, #26

  • 14 Гост

    3 7 Отговор
    Трябва ли едно и също табло да се монтира на всички модели!?Или така е по-евтино за поточната линия....
  • 15 Емил

    7 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    фактът, че те е срам от името ти, говори достатъчно!
  • 16 Японеца

    0 9 Отговор
    Платени журналисти на немската тройка!Тази реклама струва много 💰!
  • 17 Plameni

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "Гошо":

    Не коментира и бъдещото сливане на с VW с Ford
  • 18 гост

    7 8 Отговор
    За същите пари ще си вземеш Рено Колеос, голям, икономичен и красив сув, който има двойно предаване, автоматична ск. кутия, мощен дизел и икономичен. Също има голям клиренс подходящ за разбитите пътища у нас.

    Коментиран от #20, #23

  • 19 оняга

    4 6 Отговор
    Аз това го нямам за мерцедес.
  • 20 123

    0 5 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Пльос! Това е звука, знаеш на кое!
  • 21 Коко

    7 2 Отговор
    Типични коментари тип Бай Ганьо!Кара кола на 15 години,но плюе по новите коли!
  • 22 Коко

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Емил":

    Емиле,ти каква кола караш ако не е тайна
  • 23 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Работил съм по първата Б-класа и втората А-класа, моето виждане е, че са неоснователно надценени коли, защото не се отличават с нищо типично за марката, освен с високата цена. Първото издание не беше нито луксозно, нито с високо качество, добави към то ва и скъпото обслужване и капризните скоростни кутии и става още по-цветуща картинка. Един голф има по-добро ниво на комфорт, по-евтин е и оттам по-икономичен. Законите на физиката повеляват, че по-тежката кола вози по-добре, но при А и Б класа това не е така. Затова казвам, че едно Рено вози много по-добре, като не знам втората генерация колко е по-добра от първата, но поне съм карал новото Рено Колеос и знам как вози и какви плюсове има.
  • 24 Мерцедес

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "Майор Костов":

    Много правилно който не я харесва няма пари да си я купиии... а който има отива в магазина и казва "можели една "B" за цената за дъщерята и за любовницата... Има една лаф * на крива ракета космоса и пречел* ...
  • 25 леопард на егрек

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Емил":

    е щом не ти аресва мерцедесо иела я чети дадем да пояздиш леопардо егати стане кеф
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.