9 Март, 2019 13:00 25 265 32

Тествахме Mercedes-Benz CLS

  • mercedes-benz-
  • cls-
  • тест
Тествахме Mercedes-Benz CLS - 1

За първи път за CLS се заговори през 2004 година, когато първото поколение на този автомобил сериозно разбуни духовете в автомобилната общественост. Дизайнерите от Щутгарт бяха иноватори в създаването на т.нар. купе с четири врати, като дълго време след това се появиха алтернативите от Audi и BMW. Първата генерация не се превърна в бестселър, но утвърди марката, като законодател в модните течения. Втората генерация се появи през 2010 година, като колата беше далеч по-практична и също толкова иновативна и модерна.

Това не попречи на специалистите от Mercedes да направят рестайлинг само четири години след това. Той обаче беше минимален, защото моделът беше много успешен. Сега обаче дойде време формите на тази своеобразна икона да бъдат сериозно променени. Mercedes пое риск с настоящата, трета генерация на модела, която хем прилича, хем не прилича на предшественика си. Новият CLS беше представен в Детройт, след това се появи в Европа и сега вече се продава и на нашия пазар. Екипът ни направи обстоен тест на третата генерация и първите ни впечатления са, че колата има всички шансове да продължи и да надгради върху успешната линия на развитие на модела.

Екстериор

Тествахме Mercedes-Benz CLS


Дизайнерите са направили чудеса от храброст, за да може новото поколение да е запомнящо се, дръзко, фирмено разпознаваемо и в същото време да разполага с още по-добър коефициент на въздушно съпротивление. Първото впечатление от новия CLS може да се определи като шокиращо - радиаторна решетка с отрицателен ъгъл на наклон, доста различен светлинен подпис, който е ефектно интегриран в изцяло диодните фарове и агресивни въздухозаборници. Агресивната предница ефектно преминава в стилни странични линии, като само задна част на колата може да се определи като недотам изразителна на фона на останалите екстериорни елементи. Вратите без рамки също изглеждат странно, но пък те продължават традицията на модела.

Интериор

Тествахме Mercedes-Benz CLS


Виждайки радикалната екстериорна промяна, би могло да се предположи, че такава ще има и в салона. Германците обаче са си консервативни по природа и рядко променят нещо, което се продава добре. И след като измениха външния вид, явно са решили, че интериора трябва да е като на всеки друг Mercedes от високия клас. С други думи салонът е подобен на този при E-Klasse. Материалите са свръхкачествени и скъпи, амбиентното осветление се мени според предпочитанията на водача и пасажерите, а седалките са ергономични и удобни.

Тествахме Mercedes-Benz CLS

Те не са големи, но пък са снабдени с много регулировки и са изключително удобни. Изненадата тук е свързана със задните места за сядане. Те не изглеждат удобни, но настани ли се човек там, комфортът е осезаем. Отзад обаче могат да се возят безпроблемно само двама души. Остъклената площ не е голяма и видимостта назад е леко ограничена, но предвид всевъзможните електронни помощници, едва ли някой би изпитал дискомфорт при паркиране. "Черешката" е уникалната аудиосистема Burmester, която разполага с 13 високоговорителя и прави саунда в купето уникален.

Ходови характеристики

Тествахме Mercedes-Benz CLS


Част от бутоните на волана са сензорни и с това трябва да се свикне. Иначе возията и обезшумеността на купето са такива, че ако водача не следи скоростомера е все едно дали се движи с 60 или 110 км/ч. Колата е еднакво тиха и стабилна във всички режими на движение. Автомобилът разполага с доста нисък общ център на тежестта, което го прави идеален за управление на път със завои, при това с доста висока скорост. Крен в завоите почти няма, а динамиката е осезаема. В завоите или при задействане на спирачките въздушното окачване редуцира ефективно напречните колебания около надлъжната ос. Като цяло обаче возията е по-твърда от тази на съплатформеника E-Klasse, като това се дължи, освен на настройки в окачването и на изключително нископрофилните гуми.

Тествахме Mercedes-Benz CLS

Джантите са ефектни, размерът им е 20 цола, но именно това прави возията по-твърда. Нископрофилни гуми пък съвсем не са удачен за родните разбити пътища. Иначе многокамерното въздушно окачване с непрекъснато регулируемо демпфериране се адаптира към актуалната пътна ситуация, независимо дали колата е в режим комфорт или спорт. 4х4 системата е оптимална за модела, като му придава изключителна стабилност и сигурност. Вместо блокировка на диференциала, фирмената 4MATIC използва електронно управлявана система за контрол на сцеплението 4ETS и освен това работи съвместно със серийната електронна стабилизираща програма.

Двигател

Тествахме Mercedes-Benz CLS


Автомобилът, който ни беше предоставен за тест драйв разполагаше с 4х4 система и с по-мощния дизелов двигател. Става дума за версията CLS 400 d 4MATIC, разполагаща с дизелов двигател, който е изцяло нова разработка. Въртящият момент се предава на колелата през деветстепенна автоматична скоростна кутия, като смяната на предавките става изключително неусетно. С мощност от 340 коня и пиков момент от 700 Нм, този мотор предоставя истинско удоволствие от шофирането.

Тествахме Mercedes-Benz CLS

Динамиката е налична в огромен диапазон от обороти и прави ускорението и доускорението отлично. Колата тежи над два тона, но това определено не се усеща. Ускорението до 100 става за 5 секунди, а още по-интересното е, че това не се отразява и на разхода на гориво. Комбинираният такъв, който отчете борд компютъра след теста, беше точно 7.1 литра на 100 километра пробег.

Цена

Тествахме Mercedes-Benz CLS


Всички тези високи технологии, скъпи материали, комфорт и динамика обаче не са евтини. Базовата цена за новия CLS стартира от 126 740 с ДДС, а в зависимост от нескончаемите екстри и многобройните електронни системи, може да нарасне значително. За тези пари обаче получавате оригиналът на четиривратите купета, на които в днешно време подражават почти всички. За качеството на изработка смятаме, че не е нужно да казваме каквото и да е. То е на традиционното изключително високо ниво за марката.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    52 31 Отговор
    ейй тъкмо за дъщерята в холандия като първа кола е идеална. Предлага ли се с 1.5 dCi ?????
  • 2 Brabus

    40 14 Отговор
    Аз го тествах мин година- страхотен автомобил(400d)
  • 3 Ссссс

    65 39 Отговор
    Хубава кола ама не може да се мери с дачията.

    Коментиран от #22

  • 4 bot

    45 23 Отговор
    Като го гледам май по правилно означение за модела би било PVC.
  • 5 Фен

    33 21 Отговор
    Фен съм на Мерцедес,но този нископокривен модел винаги за мен е просто един схлупеняк!
    Защото му липсва едно от основните достойнства на марката,вътрешният простор!

    Коментиран от #17, #21

  • 6 dsadsa

    40 22 Отговор
    Взех си такъв ама един лунатик с дачия ме изпревари на магистралата и го смених за новия дъстър
  • 7 ванката

    46 7 Отговор
    този модел беше най-красивия модел на мерцедес преди да излезе това от статиятата

    Коментиран от #25

  • 8 бмв

    42 10 Отговор
    Интериора долу горе бива , но екстериора е направо трагичен.Съсипали са най-хубавата черта на ЦЛС , а това е дизайна.

    Коментиран от #10

  • 9 Случаен

    39 6 Отговор
    Айде задницата и страничният профил биват, ама предницата е 100% А класа. Интериора няма да го коментирам, с тоя престижио таблет залепен с капчица на нищо не мяза.
  • 10 Някой

    13 11 Отговор

    До коментар #8 от "бмв":

    Що ми се струва че на повечето колите им харесват по "приети" критерии? Големи джанти, скосена линия, марка... На мен цлс никога не ми е харесвал, все са ми някакви разплути, обли, похлупаци. А интериора гризноват, пак някакъв объл, някакви чупки...
  • 11 майстора

    16 19 Отговор
    Ето сега това вече е кола !!!! А не ония мазди ,клиота, двеста и осмаци и подобни кошове от сутринта
  • 12 БАРО

    35 6 Отговор
    В Щутгарт Май никой не е ходил в час по рисуване
  • 13 Прр

    44 4 Отговор
    Баш първата генерация си стана голям хит, втората беше много красива, но това тук е отврат.
  • 14 Сектант

    16 9 Отговор
    Наскоро в Пампорово извлачих един такъв от преспите,така се беше окопал и само псуваше кирливия куатроматик.

    Коментиран от #16

  • 15 159

    12 2 Отговор
    Много е 'арен! Аз пък не намирам, че изотзад не го бива - стилен, расов и моментално разпознаваем автомобил, но?! Цената!!! За тези парички с доста повече кончета можеш да се сдобиеш! Пак четириврати купета, също с високо ниво на оборудване и изработка. Ама... Мерцедес!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 159

    8 0 Отговор

    До коментар #5 от "Фен":

    "Дрескодът" тук е КУПЕ"!!!
  • 18 Ти да видиш

    31 3 Отговор
    Това малко на нов модел пежо 607 ми иде :)
    За задницата става въпрос
  • 19 111

    9 2 Отговор
    Най-култов е шутингбрейк варианта от предната генерация защото няма никакви чупки в профилната линия, за разлика от седана. Със сигурност един ден ще стане класика защото комбито го спряха при новата генерация.

    Коментиран от #20

  • 20 Plameni

    9 1 Отговор

    До коментар #19 от "111":

    Комби варианта при Мерцедес винаги е излизал по- късно,не вярвам да са го спрели ,ще е много жалко. Шутинг брейк варианта при Mercedes CLS е уникален.
  • 21 Гостенин

    7 10 Отговор

    До коментар #5 от "Фен":

    Това е спортно семейно купе,въпреки това е по просторна от е класата .Имам Пежо 508 sw и миналата година юли купих същата cls 450 4 Matic бензин мога да те уверя кола звяр не подлежи изобщо на сравнение уникална е заслужава си цената 98 000€
  • 22 Простолюдие

    13 15 Отговор

    До коментар #3 от "Ссссс":

    Ква дачия, кви 5 лева, трябва да си много зле за да си мислиш че имаш кола! Мерцедес е звезда в автомобилните технологии.
  • 23 дедазнам

    21 6 Отговор
    Първата генерация беше изпреварила времето си. Втората беше зализан фейс на първата. Това, което представят тук е пълна трагедия. С тая задница не знам кой ще го купи. Печално. Хубавото е, че конкуренцията не спи. Ауди и БМВ имат по-красиви предложение в този ценови клас...
  • 24 Карл Бенц

    10 6 Отговор
    Абе къде са феновете на руските автомобили, бе???????????????

    Коментиран от #26

  • 25 АLFA Q 4

    9 6 Отговор

    До коментар #7 от "ванката":

    ВЯРНО Е
    КАТО ЧЕ ШВАБИТЕ ИМАТ НЯКАКЪВ КОНКУРС КОЙ ЩЕ НАПРАВИ ПО ГРОЗЕН ДИЗАИН
    ДОСТА УСПЯХА ВЕЧЕ С ТЕЯ ГРОЗИЛИ

    Коментиран от #28

  • 26 Random

    8 4 Отговор

    До коментар #24 от "Карл Бенц":

    Това че ми харесват и руски автомобили не значи че не признавам други марки, все пак не съм комунист. Последните 10-ина години БМВ изпревариха Мерцедес по отношение на дизайна и качеството. За управление няма какво да спорим. Японците ги знаем - може да са здрави,но няма душа, някога(90-те) е имало,сега няма. Британците са гола-вода, коли не могат да правят,а хамерите още не са разбрали че 60-те минаха и че да се направи двигател с по 4 клапана на цилиндър не е нито скъпо,нито сложно и че целият заден мост вече се ползва само за евтините коли и камионите...
  • 27 Гостенин CLS

    5 3 Отговор
    И на мен ми харесваше комбито на предишния модел и исках да го купя но вече поръчки за нея не приемаха предложиха ми нова вече поръчана и правена за друг ,отказах и изчаках докато видя новия модел и миналата година март месец след кратка проба я поръчах любов от пръв поглед .Получих я в началото на юли,от тогава до сега без значение дали съм в Германия,Франция или Австрия и най вече през лятната почивка когато бях в България е снимана хиляди пъти ,винаги когато я паркирам някъде се събират зяпащи и снимащи.Само през първата седмица докато свикна със всичките екстри и удобства ,някои от които даже мисля че са излишни се чувствах като “наказан “ в нея но сега не мисля за друга и с нетърпение чакам какъв ще е следващия модел след няколко години.Кола без забележки.
  • 28 Емигрант

    5 4 Отговор

    До коментар #25 от "АLFA Q 4":

    Яж си макароните в италианския кенеф и не се прави на разбирач

    Коментиран от #29

  • 29 АLFA Q 4

    2 3 Отговор

    До коментар #28 от "Емигрант":

    А ТИ ИМИГРИРАЙ ТАМ ОТКАДЕТО СИ ДОШЪЛ
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 амг вечна мощ

    11 2 Отговор
    Хората каращи 25-30 годишни бараки коментират проблемите на чисто нов Бенц....
  • 32 А класа

    3 1 Отговор
    Раздута А класа на 4творна цена.....