Новият плъгин хибрид на Mercedes-Benz E-Klasse е оборудван с дизелов двигател и електромотор и е мечта за всички любители на икономичната езда. Колко точно обаче харчи тази кола? Отговор на въпроса ни дават специалистите от Motor1, които правят тест в абсолютно реални условия.
По-конкретно става дума за версията E 300 EQ Power, под капака на която е монтиран двулитров турбодизел с мощност 194 коня, а в корпуса на деветстепенната автоматична трансмисия е интегриран електромотор с мощ от 122 коня.
Моделът има още една особеност - той е с подобрен коефициент на въздушно съпротивление, който е Сх=0,23. Резултатите от всички тези иновации правят впечатляващ среден разход от 3.45 литра на 100 километра пробег. Реалното тестово шофиране е на 360 километрова дистанция. При такъв разход с един резервоар могат да бъдат изминати 1 913 километра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 за гъби съм
Коментиран от #13
15:32 14.05.2019
2 BMW
15:44 14.05.2019
3 Vectra c
Коментиран от #21, #26, #52
16:09 14.05.2019
4 Vectra c /2
16:11 14.05.2019
5 гост
Коментиран от #12, #15, #27
16:19 14.05.2019
6 асен
Коментиран от #65
16:28 14.05.2019
7 Антиелектрика
Коментиран от #8
16:32 14.05.2019
8 Антиелектрика
До коментар #7 от "Антиелектрика":
А защо трябва да пишеш с моя ник?16:43 14.05.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Японеца
Коментиран от #11, #14
16:59 14.05.2019
11 Мерцедес
До коментар #10 от "Японеца":
Стига с тея самурайски таралясници,да си видял някъде такава консерва правителствена кола?-няма и да видишКоментиран от #23, #51, #63
17:21 14.05.2019
12 Крива ти е сметката
До коментар #5 от "гост":
5 300 лв е по-скъп17:26 14.05.2019
13 асддса
До коментар #1 от "за гъби съм":
Кое му е измисленото бе, гъбар ? 2 литра дизел дава 4.5-5 на сто на магистрала. Сложи му хибридна система и пада надолу.Това че ти не можеш да караш икономично не означава че колата не дава такъв разход.
Коментиран от #16
17:27 14.05.2019
14 Plameni
До коментар #10 от "Японеца":
Ако сравняваме заводски данни Mercedes C 300de системен разход 1,6л на 100км.17:27 14.05.2019
15 асддса
До коментар #5 от "гост":
Не знабравяй, че е доста по-мощен и се сравнява с по-пощния дизелов вариант. Там цената се оеднаквява.Коментиран от #25
17:29 14.05.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Гост
До коментар #16 от "за гъби съм":
А ако няма и нафта в резервоара, хептен пада разхода на 017:58 14.05.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Вики
Коментиран от #28
18:38 14.05.2019
21 Занов
До коментар #3 от "Vectra c":
Беше ли запалил колата?18:41 14.05.2019
22 Анонимус
Коментиран от #24
19:04 14.05.2019
23 Читател
До коментар #11 от "Мерцедес":
Правителствените коли са с народни пари, не им правят сметка, но ако харчиш свои ще си купиш икономични и здраво, за краткост--японско19:36 14.05.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 гост
До коментар #15 от "асддса":
А ти не забравяй , че след малко повече от година влиза Евро 7 и изискване за 95 гр на км , което значи 2,6 /100 !!!!!!! И никъде не пише , че за "по-мощни" не важи !!!!!!20:24 14.05.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Жоро
До коментар #5 от "гост":
Едно смислено мнение. Точно 2 литра повече харчи E класата само с този дизелов двигате. Този плъгин хирбрид ще върви малко по-добре. Лошото е че е плъгин хибрид и ако искате да докарате този разход - трябва да го дозареждате. И след това идва твоят отговор - колко ще спестите? 3200 евра на 100000 км в Германия. Факт е че разходът е нисък, но факт е и дизелите са си икономични. Просто се чудят как да им смъкнат емисиите :)Коментиран от #30, #31
21:06 14.05.2019
28 Гост 5
До коментар #20 от "Вики":
Глупости !!!21:09 14.05.2019
29 Иво
21:18 14.05.2019
30 гост
До коментар #27 от "Жоро":
Това което го спестиш,ще го дадеш по-късно заради сложната система.Истината е в чистите електрички с възможно най-дълга гаранция,когато се сравняват нови коли.21:23 14.05.2019
31 Plameni
До коментар #27 от "Жоро":
Разликата е в това, че в градовете където ще има забрана за движение на автомобили с двигатели с вътрешно горене ще може да се движи изцяло електрически за разлика от дизеловия който не е Plug-in Hybrid .Барселона въвежда забрана за движение в центъра на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2024 г.Коментиран от #32
21:24 14.05.2019
32 гост
До коментар #31 от "Plameni":
Хибридите също не ги пускат,защото не те знаят дали си заредил батерията и се движиш на ток или на бензин/дизел.Коментиран от #36
21:27 14.05.2019
33 Не разбира
21:58 14.05.2019
34 Не разбира
22:01 14.05.2019
35 Пустиняци
22:04 14.05.2019
36 Plameni
До коментар #32 от "гост":
И като те спрат и ти се движиш изцяло електрически ,какво следва? И от къде знаеш, че Plug-in Hybrid няма да ги допускатслед като могат да се движат изцяло електрически.Коментиран от #37
22:05 14.05.2019
37 гост
До коментар #36 от "Plameni":
И кой ще си играе да спира хиляди автомобили да гледа в какъв "режим" се движат , щом съществува реална възможност да сменят режима за секунди ??? Това може да стане само при напълно автономна кола НЕЗАВИСЕЩА от шофьора , а дотогава "хибридите" ще са умрели 100 % !!Коментиран от #39
22:14 14.05.2019
38 Митко
До коментар #26 от "Auto Data":
Правил съм засичане София Китен с хронометър. Под 100км много редко и накрая средна скорост 67км/ч.Коментиран от #45
22:39 14.05.2019
39 Plameni
До коментар #37 от "гост":
Нещо не разбирам. В бъдещата автономна кола, човекът няма да може да контролира движението? Или хибрид не може да бъде автономна кола, че щели да са умрели22:40 14.05.2019
40 Ботев
Коментиран от #41, #43, #59
22:50 14.05.2019
41 Емигрант
До коментар #40 от "Ботев":
Прав си колега, японците са вече на 5 генерация- самозареждащ се хибрид, германците едва прохождат при хибридите, а и според мен всичко свързано с горивото ДИЗЕЛ е обречено.Коментиран от #44
22:57 14.05.2019
42 Астра Н
Карам по нормален път с около 90 разход около 6.5
Опелчето ще си го карам и хич не ми дреме
23:20 14.05.2019
43 Q4 00
До коментар #40 от "Ботев":
Колко е реалния разход на Тойота Камри хибрид ,за да го сравни с разхода от статията за Мерцедес ?Коментиран от #53
23:22 14.05.2019
44 MIB
До коментар #41 от "Емигрант":
Колегата да сравнява идентични автомобили. Едно просто сравнение в ауто дата показва ,че примерно разхода на Тойота Авалон хибрид е 5.3л/100км ,а при Мерцедес е 1.41 за дизел ,и 1.47 за бензин иразполага със 100 кс повече. Сравнението е за автомобили 2019г23:43 14.05.2019
45 Q4 00
До коментар #38 от "Митко":
Купи си малко по - нов автомобил и ще ти показва средната скорост и разхода .Какви са тия хронометри.Коментиран от #47
23:50 14.05.2019
46 Смешника
До коментар #26 от "Auto Data":
Малолетен си, нали? Коментарът ти е безсмислен.00:58 15.05.2019
47 onq s konq
До коментар #45 от "Q4 00":
Изобщо не вярвай на борд-компютъра нито за ср. скорост,за горивото пък СЪВСЕМ,защото разликите с действителните числа са драстични.Мери се единствено по резервоар "пълен-пълен" за разхода и по часовник-"тръгване-пристигане" от табела до табела между началния и крайния град за средната скорост.Коментиран от #50
01:25 15.05.2019
48 Усмивката
02:57 15.05.2019
49 Петров
03:50 15.05.2019
50 Q4 00
До коментар #47 от "onq s konq":
Разсъждения на собственик на автомобил от 80те години07:57 15.05.2019
51 Комбина
До коментар #11 от "Мерцедес":
Задаваш въпрос, а не отговаряш. А отговора е: заради коплекси.Тойота, Хонда и най-вече Субару са велики марки. Субару-то е най-доброто 4х4 и още много най...
09:23 15.05.2019
52 ПенаОтНощнатаСмена
До коментар #3 от "Vectra c":
баце .. да те светна, бордовия комп дава един разход, а реалния е съвсем друг.. ти немаш дебитомер на горивото, а компа го изчислява по некви приблизителни формули.Да измериш разхода точно - пълниш резервоара до горе, засичаш колко км си минал, пак пълниш догоре и от там смяташ.. при мен бордовия ми дава 5/100 разход, а реално е към 5.5 / 100
Коментиран от #55, #74
10:12 15.05.2019
53 Ботев
До коментар #43 от "Q4 00":
Мерцедеса е плъг/ин/хибрид, а Камрито обикновен хибрид. При Мерцедеса броят и километрите само на ток и съответно 0 литра разход за този пробег. Не виждам смисъл да се обяснявам на дизелови кратуни които никога не са карали хибрид. Аз съм на 11 години хибриден стаж( 3 Приуса и сега Лексус) Да живеят ДЪРВЕНИТЕ философи, каращи нафтови печки.Коментиран от #54
10:27 15.05.2019
54 Q4 00
До коментар #53 от "Ботев":
Плъгин мъдинг важното е ,че Мерцедес е по- икономичен10:37 15.05.2019
55 Смешника с вектрата
До коментар #52 от "ПенаОтНощнатаСмена":
Баце знам ги тез неща и затова написах, че е по борд. Идеята на коментара ми беше да акцентирам, че разхода на старата ми и евтина кола не е непоносимо далеч от рекламирания рекорден разход и 5.5 да е. Едва ли ще се втурна да хвърлям 40к евро за нов Мерцедес само защото е много икономичен. Производителите ще трябва да направят доста по добър продукт, за да ме откажат от старата кола.За мен лукса е на последно място, стиснат съм и пари не давам лесно...жив и здрав!10:56 15.05.2019
56 незнайко
Коментиран от #57
11:03 15.05.2019
57 Plameni
До коментар #56 от "незнайко":
Реално 2000 км.се изминават за около месец и половина от 80%от хората.Какъв е проблемът веднъж седмично да заредиш батерията11:18 15.05.2019
58 Иван
БМВ 7 хибрид с 2 л бензин е 6,6 на сто. Не съм го чел от някъде, а съм го видял с очите си.
Напълно нормално е дизел хибрид да слезе под 4. Друг е въпроса, че и с 2 л бензин данните на МБ Ц-класе са почти същите и обезсмисля дизела.
12:26 15.05.2019
59 Иван
До коментар #40 от "Ботев":
Говориш пълни глупости ако сравняваш Приус с МБ.Освен това Приуса не слиза под 5,5-6.0 дори с иконоично шофиране в града, а на магистрала над 130 разхода ще се вдигне експоненциално ...
12:28 15.05.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Reptile
По спецификация е 2.0 л на 100 км при напълно заредена батерия - ами не е постижимо. Под 4.0 л не можеш да го свалиш на 100 км в никакъв случай. Среден разход не се дава, но аз под 7.2 не успях да падна. При настъпване на 300 км, като 60 - 70 км са по периферика на Париж и малко в Париж, ми даде 7.5 л разход, но не съм карал с 90 и съм я настъпил поне 10-на пъти до макс... Предполагам, че с пенсионреско каране са възможни едни 6-6.5, което за 280 к.с кола е феноменално постижение. И моля да спрете да приказвате за японските щайги, защото когато този Мерц дойде в БГ, Хондата ще е отишла на скрап, ще е претопена, произведена отново и пак ще се запътила към Надин, а ние ще си купуваме Мерц-а на 700К "супер запазен"...
Коментиран от #62
14:56 15.05.2019
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Матей Тодореев
До коментар #11 от "Мерцедес":
То само в правителствени коли се возим.19:40 15.05.2019
64 Матей Тодореев
19:41 15.05.2019
65 Mercedes-Benz
До коментар #6 от "асен":
Асене, кажи колко стотинки да ти дам, за да престанеш да говориш глупости?22:11 15.05.2019
66 Даниел
Всеки си е чорбаджия на кесията.
Моята не е препълнена, но не е и празна. Карам едно пасатче и съм много доволен. Купето ми е удобно- седалки, видимост и т.н.
Смених музиката, изолирах купето с шумоизолация, смених ремъка и амортисьорите с пружините, ударих му една нова боица и едни нови джанти и ще ме изкара още 10тина годинки. Цялата работа ми излезе 5000 евро.
Не зная колко струва тоя мерчо, ама под 50 европейски хилки няма да е...
Една нормална къща...
Не, че не искам да карам и аз кола за 50 000 евра, ама аз искам и майбах да карам... И не, че не мога да взема кредит от банката и да си взема една Е класа, просто тия пари мога да ги изхарча за по-приятни неща.
Но всеки си има приоритети в тоя живот...
23:44 15.05.2019
67 Ицо
22:52 20.05.2019
68 Ицо
22:58 20.05.2019
69 Свирещия анус
21:26 26.08.2019
70 Георги Коларов
14:11 27.08.2019
71 Фен на МБ 190
17:45 27.08.2019
72 К. К.
01:37 30.08.2019
73 К К
Но това са глезотии. Колата е супер за градско до 40 км. на ден. После зареждаш в гаража на нощна тарифа батерията за около 2 лв. 40км=2 лв градско...
20:28 07.11.2019
74 Пенчо Ставрев Пенев
До коментар #52 от "ПенаОтНощнатаСмена":
Прав сте колега!Но!
Трябва сам да си зареждаш колата - защото "пълно до горе" е променлива величина поне с 1 литър!
Ако я оставиш на бензинджията да зареди - нямаш гаранция че еточно до горе и ще те в излъже изчислението на разхода.
Много пяна се образува над горивото и на новите коли с хоризонтален резервоар /не като на жигули/ последните сантиметри са разтлани на голяма площ... Пяната пречи на зареждането - и "пълен до горе" е супер променлива величина.
Професионалното засичане се прави с външен калибриран резервоар, но това е друга тема...
Подкрепям колегата с ЯПОНСКИ бензин - хибрид ...
Който не е карал поне 100км. - стар Лексус RH 400h - няма как да има мнение. Да не говорим за RH450h...
19:24 19.03.2022