Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Четвъртото поколение на Mazda3 прави още една крачка към т.нар. премиум сегмент - факт, който започва с новия дизайн, повлиян от концепцията Kodo и завършва със значително подобрение на двигателната гама и технологиите, интегрирани в колата. В това успяхме да се убедим по време на първите тестове, които японците организираха в Португалия. Ето и първоначалните ни впечатления от новата Mazda3.
Екстериор
Японците показаха в Португалия и хечбека, и седана, но акцентът, на който наблегнаха, беше хечбек версията. Този автомобил се очаква да се превърне в бестселър за марката, както за Европа, така и за нашия пазар в частност. Той е проектиран и съобразен с европейския вкус, разполага с различна радиаторна решетка и предна броня.
Външността на новия японски хечбек несъмнено го откроява от масата, независимо че някои харесват масивната задна колонка на покрива, а други я намират за прекалено грозновато несъразмерна. Задното стъкло е прекалено малко, а видимостта в него - почти нулева, но пък за сметка на това новата "тройка" изглежда изключително динамично и същевременно - масивно.
Иначе, четвъртата Mazda3 е по-къса от предшественика си с 16 мм, по-широка е с 2 мм и е по-ниска с 15 мм. Междуосието обаче е по-дълго с 25 мм. Като цяло колата е станала по-агресивна и по-спортна на външен вид.
Интериор
Салонът е изчистен и следва минималистичния стил. На приборния панел има три скромни циферблата, блок за климатичната инсталация и въздуховоди без излишни рамки. Бутоните на волана също са правени така, че да изглеждат незабележими, но в същото време са удобни.
Воланът се регулира с два сантиметра повече на височина и заедно с оптималните регулировки на седалката значително повишава комфорта на шофиране. Самите седалки не са големи, разполагат с изразена странична поддръжка и са ергономични. Мястото за водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а отзад, то е по-малко, но пък не е причина за дискомфорт.
Напред обзорът на водача е станал по-добър, което се дължи на по-тънките А-колонки. Назад обаче видимостта, както вече споменахме, е по-малка. С изключение на по-малката остъклена площ, която "свива" визуално салона, всичко останало е без забележки. Материалите, както и самата сглобка са на познатото ни за японците високо ниво.
Двигатели
Първото, което прави впечатление, подкарате ли новата Mazda3, е изключителното обезшумяване на салона. Независимо дали двигателят е дизелов или бензинов, той въобще не се чува в салона. Японците продължават да не разчитат за турбокомпресори на бензиновите си мотори. Те са атмосферни, икономични са, но не предлагат максимална динамика. Това, което помага на динамиката е наличието на т.нар. мека хибридна система, представляваща електромотор с мощност 8 к.с. Този агрегат помага при потегляне и при изпреварване, когато добавя още мощ към агрегата точно в моментите, когато тя му е най-нужна.
За съжаление истинската технологична звезда в гамата - свръхикономичният 2.0-литров Skyactiv-X с механичен компресор и технологията SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition, "възпламеняване чрез сгъстяване, управлявано с искрово запалване) не присъстваше на тестовете в Португалия. Японците заявиха, че той ще постъпи в продажба по-късно през годината. Така най-интересен се оказа новият дизелов мотор на марката - 1.8-литров дизел Skyactiv-D. Този мотор харчи под 5 на 100 и разполага с отличен въртящ момент и много прилична динамика.
Ходови характеристики
"Тройката" е построена по новата технология Skyactive-Vehicle Architecture, която позволява едновременно снижаване на теглото и повишаване на якостта на каросерията. Окачването е с по-спортни настройки, но от това не страда возията на колата. Тя може да се определи по-скоро като твърда, но пък крен в завоите почти липсва. Интересно е решението на японците да опростят задното окачване, което от многолостово е станало полузависимо. Това обаче е причина за по-голяма плавност на движението, без да се отразява на управляемостта. В гамата ще бъде налична и версия с 4х4 предаване, която също не успяхме да тестваме. Тази версия разполага с i-Activ система, муфа и с функция G-Vectoring Control Plus, регулираща тягата между колелата.
Цени и оборудване
Предвид конкурентните модели на другите марки, можем да кажем, че базовата версия на новата "тройка" разполага с доста богато оборудване. Информативно развлекателният комплекс е с осем високоговорителя и с 8.8-инчов дисплей. Като опция може да се поръча и доста по-мощна аудиосистема Bose. От електронните помощници интерес представляват системата Front Cross Traffic Alert, която сканира пространството пред автомобила, както и системата Cruising & Traffic Support, която може самостоятелно да ускорява, забавя и даже да коригира движението на автомобила в задръствания. Новата Mazda3 вече може да се поръча и у нас, като цената и стартира от 40 980 лв с ДДС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кирил
Коментиран от #3, #11, #16
10:14 18.03.2019
2 Марто
Коментиран от #57
10:16 18.03.2019
3 Жоро
До коментар #1 от "Кирил":
Ако си от София 3йката я има в шоурума до бившия Сити Център София (сега май се казва Парк Център София)10:21 18.03.2019
4 Перър
10:23 18.03.2019
5 smeh
10:27 18.03.2019
6 Миризлив пор
Коментиран от #35, #39
10:36 18.03.2019
7 anti vag
Коментиран от #9
10:38 18.03.2019
8 mitaka
10:46 18.03.2019
9 Направо
До коментар #7 от "anti vag":
Взе ми думите от устата, както се казва.10:49 18.03.2019
10 Прав чеп
"Публикувано във факти.бг: За съжаление истинската технологична звезда в гамата - свръхикономичният 2.0-литров Skyactiv-X с механичен компресор и технологията SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition, "възпламеняване чрез сгъстяване, управлявано с искрово запалване) не присъстваше на тестовете в Португалия."
Е както тогава тествахте???
Коментиран от #14
10:57 18.03.2019
11 Ракетата
До коментар #1 от "Кирил":
Кире, Кире, 40 000 стартова цена. Колко трябва да си успял българин, за да си купуваш кола за 40 - 50 000 лева? Май отново се пишат общи приказчици.........Според теб колко българи могат да си го позволят? А и да ти кажа, повечето, които могат да отделят 50 000 за кола, едва ли ще си купят това недоразумение!Коментиран от #13
10:58 18.03.2019
12 Julio
11:02 18.03.2019
13 Селтаци
До коментар #11 от "Ракетата":
Недоразумението си ти,отивай взимай някой ГоУф и не се занимавай11:20 18.03.2019
14 Иван Иванов
До коментар #10 от "Прав чеп":
Май ти не четеш. Тества ли са атмосферния бензин с ел.генератор и дизела. Новият бензин с нагнетател и с технология на дизел са го отложили за края на годината. Иначе по темата. Колата е отлична за парите си.Коментиран от #17, #18
11:25 18.03.2019
15 12345
..........................................................................................
Октавия 150 коня бензин или 115 коня дизел с предпоследното ниво на оборудване / преди L&K / са между 37 и 39 хиляди цена по каталог!
11:49 18.03.2019
16 Гост
До коментар #1 от "Кирил":
А не мога ли да си взема за същите пари дизелов Авенсис с камера при паркиране, City Brake и т.н. - тъкмо в офиса имаме един такъв служебен 40560 лева беше със ДДС!11:51 18.03.2019
17 Миризлив пор
До коментар #14 от "Иван Иванов":
И кое му е отличното? градска кола, която ще паркираш със проблеми? Дано не ти се случва групичка тарикати да те издебнат на някой паркинг и като започнеш да паркираш да чуеш удар отзад и като спреш да видиш какво става а там да има някой на земята дето крещи и се гъне във всички посоки а отстрани да има поне 2-ма "случайни свидетели". Естествено е че не си го блъснал но в първоначалната паника "ама ти що не го видя, ти нарочно удари човека бееее" или ще се занимаваш с полиция (ударен и 2-ма свидетели твърди каквото искаш) или вадиш всичко от джобовете а "ударения" кога получи парите по чудо се излекува и хуква да бяга. В случая може да се почувстваш като адвентистки пастор от началото на '90-те - отива до инвалида в количката, слага ръка на главата му и онзи става и започва да ходи. Между другото съм виждал такава постановка и със количка с дете вътре - най-лошото е, че си бяха чисто бели а не от "тъмнозелените" просто стоят и дебнат подобни коли.Коментиран от #19
11:54 18.03.2019
18 Въпрос
До коментар #14 от "Иван Иванов":
Щом за теб базов малък автомобил за 41 000 е ОК като цена няма да го коментираме. Глупави хора дал господ. Дори новата Корола Хибрид Хечбек е по-евтина.11:57 18.03.2019
19 Антон
До коментар #17 от "Миризлив пор":
Защото само българския ганя може да се връзва на такива постановки. Причината естествено да се прави на по-хитър от системата. При положение че са ми редовни документите, не съм пил, и съм съборил некой с колата, знаеш ли колко ми дреме колко квичи. Звъня на 112 чакам кат, това е положението. Те за убит на пешеходна пътека дават условна, какво остава да съборя някой с колата. Имам си го , да квичи измамника и да симулира. Да не говорим че тези вече си ги водят на отчет в застрахователите и да не се окаже че този пет шест пъти е бутан от кола.А маздата е хубава ама за окол 30 хил.лв да струва. Базова цена 40 хил хехе да ме извинават. Отделно мазда и премиум нещо не се връзват
Коментиран от #24
12:25 18.03.2019
20 гост
Коментиран от #28
12:31 18.03.2019
21 ДА НЕ ДАВА ГОСПОД, АМА Е ДАЛ
АЗ КАТО КАРАМ, ГЛЕДАМ В ПЪРЯ
КОЛАТА Е СУПЕР БЕЗ ТЕЛЕВИЗОРА НА ТАБЛОТО, НО ТОВА Е ЗАБОЛЯВАНЕ ПРИ ВСИЧКИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ!
12:31 18.03.2019
22 Философа
12:51 18.03.2019
23 КатоПочнат
13:01 18.03.2019
24 Миризлив пор
До коментар #19 от "Антон":
За съжаление авторите на постановката не са нашенци колкото и да ми се иска. Тази схема се върти от много време и иде отвън. Просто се причаква подходящ автомобил на подходящото място и т.н. Например "полицейските" астри са перфектни за тази постановка, просто като слезеш само прояви малко мекота или съмнение в себе си особено като знаеш колата и те налазват, в момента в който започнеш да звъниш на 112 и онзи хуква да бяга а свидетелите те са просто преминаващи. Достатъчно съм работил по курортите и мога ти кажа че поне от 5 4 дават... Кога си на кола с много добър кръгозор много ясно че ще го видиш тариката как те дебне и не го удряш ами рита колата отзад с коляно и ляга отстрани така че не рискуват като слезеш да го зариташ както е легнал. И това е добрия вариант... има и вариант да се удари някой дето се е загледал в телефона си което е наистина лош вариант. Айде да не оплюваме колата, хубава е, на "маздова" цена, интериора не е лош НО ако се качите в пежо 301 и ще се псувате че сте дали толкова пари - главно заради интериора.13:45 18.03.2019
25 Шофьор
13:55 18.03.2019
26 ПИФ
13:57 18.03.2019
27 123
14:10 18.03.2019
28 БатП
До коментар #20 от "гост":
Напълно съм съгласен с тебе, с тази изтумбена задница стои несъразмерно, а стартовата цена е направо нелепа. 308, което е от същия клас, е с 10к надолу, не си мисли, че е купе и задницата му не е прекопирана от Алфа Ромео Брера. Королата се продава за 34к, а не мога да кажа, че Мазда е особено по-луксозна марка.14:12 18.03.2019
29 МаздаФен
14:23 18.03.2019
30 Дедо Ви Я
15:09 18.03.2019
31 Вики
15:17 18.03.2019
32 Nikolai
Коментиран от #50
15:54 18.03.2019
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Токо
Коментиран от #55
16:59 18.03.2019
35 Реалист
До коментар #6 от "Миризлив пор":
С парктроник отзад са всички, видимоста наистина е мизерна. Имат добра система за автоматично спиране която обаче може да изненада лошо шофьора. Особенно при влизане в мол или подземен гараж при наклоните - засича че отпред има препятствие и набива кучките...17:03 18.03.2019
36 Токо
Мдаам...
17:03 18.03.2019
37 Гост
17:49 18.03.2019
38 Цар Вул
Коментиран от #46
18:06 18.03.2019
39 тони
До коментар #6 от "Миризлив пор":
Жена ми има 3ка от 2014та и е дълга почти 4.5м. Така че не е съвсем градска кола.18:13 18.03.2019
40 123
19:25 18.03.2019
41 Ввв
Коментиран от #42, #43
20:01 18.03.2019
42 123
До коментар #41 от "Ввв":
Еми скъпа е, факт! Ти що, да не би да си я купиш, че ти се вижда евтина!Хората ти казват, че е скъпа за това което предлага, ма ти Ганьовци били!
20:06 18.03.2019
43 кобрата
До коментар #41 от "Ввв":
За киселото гроздето си прав, но наистина тая кола е компактен хечбек а за 50 000 лева (в България това са много пари), можеш да намериш доиста по-хубава кола. В крайна сметка, да не забравяме, че Мазда е известна с това, че не е известна с нищо - нито е луксозна, нито спортна, нито супер качествена, нито красива, така че от Мазда да си гледат работата, няма д аим се получат нещата, поне тук в България (колкото ималък пазар да е това)!Коментиран от #44, #53
20:10 18.03.2019
44 Ввв
До коментар #43 от "кобрата":
Съгласен съм,че е надута цената,но да кажеш,че е грозна или некачествена...това е несериозно.Все пак въпрос на вкусКоментиран от #45
20:17 18.03.2019
45 кобрата
До коментар #44 от "Ввв":
За дизайна, да въпрос на вкус е, но за качеството, като цяло маздите са гниларки и този проблем е от одавна. Митове и легенди са за японското качество, вече е така при новите коли...........Коментиран от #56
20:22 18.03.2019
46 Антонн
До коментар #38 от "Цар Вул":
Този майстор 100% е самопровъзгласявам се.Няма кой да ти каже вземи френско ,вместо японско.
20:26 18.03.2019
47 Gfd
21:13 18.03.2019
48 йьйь
21:30 18.03.2019
49 muko
22:09 18.03.2019
50 159
До коментар #32 от "Nikolai":
Че много ясно. Те не са се спряли япончетата в упражнението. Като започнем от ин- и екстериор, цялостна купе концепция, и стигнем до запалителни с/ми у др. Всеки знае японската авто "доктрина": кради ноу-хау и го прави "по-надеждно"!22:18 18.03.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 монтьор
22:30 18.03.2019
53 Евксиноград
До коментар #43 от "кобрата":
Чакам линк към чисто нова конкурентна кола на Мазда 3 - 2019г. със 160 000 км. гаранция и минимум пет години - която е по-евтина от 45 000 лева и 150 к.с.!!!! - само не ми изкарвай линкаове към 4-5 годишни!!! Само гаранционни със 150 000 км. гаранция 150 к.с.! Чакам с нетърпение линк!01:16 19.03.2019
54 PlimP
01:34 19.03.2019
55 Дистрибутор
До коментар #34 от "Токо":
А парфюмите и козметиката с панелка ли да ги доставям?07:08 19.03.2019
56 Кокал
До коментар #45 от "кобрата":
Този проблем го няма от 5-6 години насам при нито една Мазда. Явно както 80% от пишещите тук не си наясно с това какво се случва днес, но държиш да изкажеш "компетентно" мнение.13:38 15.05.2019
57 El coyote
До коментар #2 от "Марто":
Имам мазда 3 2.0 2018 г фейс лифт165 коня
Тази кола е прекрасна ускорява за 8.2 сек до 100 км двигатела не се чува в купето
02:35 21.09.2019
58 Петър Бонев
17:15 24.10.2020