Докато всички автомобилни производители се състезават за увеличаване на капацитета на батерията на своите електромобили, което осигурява рекорден пробег без презареждане, Mazda пуска електрическия кросоувър MX-30 с много скромна батерия от 35,5 киловатчаса и пробег от едва 200 километра.
Оказва се, че проблемът с подобно решение изобщо не е в липсата на ресурси или технологии - според директорът на изследователския център на марката в Европа Кристиан Шулце, компанията просто отговорно подхожда към въпроса за създаването на електромобил и не гони конкурентите безмислено. В разговор с Automotive News той обясни, че дори MX-30 с малка батерия през целия жизнен цикъл ще отделя толкова въглероден двуокис, колкото дизеловия хечбек Mazda3.
Подмяната на батерията, която вече може да се случи на 160 хиляди километра, не решава ситуацията, а по-скоро я изостря: въпреки липсата на вредни емисии по време на работа, те присъстват по време на етапите на производство и изхвърляне. В същото време, колкото по-голям е капацитетът на батерията, толкова по-големи са емисиите в атмосферата.
Например, най-често срещаните батерии с 95 киловатчаса, които са инсталирани в електромобили като Tesla Model S и Model X, отделят още повече CO2. Освен това те консумират повече енергия и съответно с подмяната на батерията общите емисии ще се увеличат още повече.
Електрическият кросоувър Mazda MX-30 дебютира в края на октомври на автосалона в Токио. По размер колата е сравнима с модела CX-3. За задвижване се използва електромотор със 143 конски сили и батерия от 35,5 киловатчаса. Автономният пробег е 200 километра. Според представители на Mazda тази цифра значително надвишава средния дневен пробег на европейците, който е 48 километра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кнаус 485
Коментиран от #119
19:04 07.01.2020
2 JPower
Коментиран от #9, #58, #125
19:07 07.01.2020
3 Хайл
Коментиран от #70, #92
19:10 07.01.2020
4 тттт
Коментиран от #10, #48, #105, #124, #141, #163
19:14 07.01.2020
5 Driving pleasure
Коментиран от #8, #138
19:15 07.01.2020
6 Доооообре
Коментиран от #122
19:15 07.01.2020
7 тттт
19:17 07.01.2020
8 Хайл
До коментар #5 от "Driving pleasure":
За пореден път електричките ще изчезнат както през 20-30 години на ХХ век19:22 07.01.2020
9 Borislav Popov
До коментар #2 от "JPower":
Няма да се плашиш, Русия внче изаяви желание да рециклира отработените батерии, така, че за Баце може и да не остане ред - "Минпромторг рассказал о готовности России к переработке батарей электромобилей", мога и линк да ти дам, ако искаш.Коментиран от #131
19:23 07.01.2020
10 Хайл
До коментар #4 от "тттт":
Нафтени не дишаш, но дишаш сажди от теца който ти зарежда "колата".после ще дишаш и отровите от батериите-спокойноКоментиран от #11, #12, #16, #51
19:24 07.01.2020
11 тттт
До коментар #10 от "Хайл":
Най-близкият ТЕЦ със сажди е на 200км. от мен, а 2 000 000 автомобила ме обгазяват под носа всеки ден и нощ. А познай, кое е по-еко и по-здравословно!Коментиран от #13, #14, #21, #110
19:27 07.01.2020
12 Driving pleasure
До коментар #10 от "Хайл":
тях ще ги и зоба с вода и храна...19:29 07.01.2020
13 аз и той
До коментар #11 от "тттт":
То най добре е да отидеш в гората или в джунглата19:32 07.01.2020
14 Хайл
До коментар #11 от "тттт":
2 000 000 коли!?!?!?-има ли смисъл да те опровергавам като сам направи това.ти не мислиш за природата а само за гъза си с това си обяснение че имало тец на 200 км от теб и не ти дреме за хората до теца...Коментиран от #18
19:35 07.01.2020
15 Ту тууу
19:35 07.01.2020
16 ТЕЦА
До коментар #10 от "Хайл":
Колко процента е електричеството от ТЕЦ? Знаеш ли?Коментиран от #19, #20
19:36 07.01.2020
17 Мунчовци с Шлемофони
Идеята е да не се замърсяват градските пространства, за да може здравословно да се придвижваме с колело, скутер, скейтборд и т.н., като за извън града трябва инфраструктура, която все още не съществува, следователно трябват по-големи батерии, защото решението е взето...
Мазда вероятно продават на половин цена, кола за градско и друга за извънградско?!:)
Коментиран от #49
19:37 07.01.2020
18 тттт
До коментар #14 от "Хайл":
Дебил, ТЕЦ-овете на кюмюр вече са в рядко населени райони, а в големите градове живеят по няколко хиляди човека на кв. км. За тях мисля и за себе си, защото хората умират от мръсния въздух който дишат, а не от незначителното замърсяване на стратосферата. И двете се пречистват по естествен път, само, че едното през дробовете на хората, а другото с естествения кръговрат.Коментиран от #39, #160
19:41 07.01.2020
19 Хайл
До коментар #16 от "ТЕЦА":
Кажи ти-тецовете още произвеждат по-голямото количество ток.аец козлодуй е с 2 реактора...така че кажиКоментиран от #36
19:42 07.01.2020
20 Driving pleasure
До коментар #16 от "ТЕЦА":
Абе не знам... ама евро другарите се жалваха, че не могат да стигнат заложените 20% възобовяема енергия до 2020 ми с клизми са го добутали до 18%...А само да попитам толкова ли си глъпав да мислиш, че правителствата ще се лишат от милиарди приходи от акциз на горивата - ми о целия им бюджет ще се взриви. Като люснат данъци на тока тогава вече па обещавам да аргасвам на ред с винкело всеки електрофил
Коментиран от #34, #113
19:43 07.01.2020
21 БАН
До коментар #11 от "тттт":
Доказаха че една печка на въглища замърсява въздуха колкото 18 дизелови автомобили. Всеки самолет при излитане и кацане замърсява колкото 100 коли. Производството на батерии е едно от най-замърсяващите природата. Най - чисто е да ходим пеша, както преди хилядолетия.19:46 07.01.2020
22 Ганчоо,
Коментиран от #29
19:47 07.01.2020
23 Тошо
Коментиран от #56
19:54 07.01.2020
24 Овчар
Коментиран от #27, #121
19:54 07.01.2020
25 Казал
И не, аз не съм против електрическите возила, просто съм против това ,да бъдат наричани "екологични" по на съвременните технологии.
Друг е въпросът, ако ти е сбъркана кратуната и смяташ, че всичко което каже "ТЕЛЕВИЗОРА" е истина. И особено ако искаш да си модерен на всяка цена!
Такива хора с такова мислене сега са на мода и преобладват, така че ....... майната и на екологията и здравия разум!
Коментиран от #31
19:58 07.01.2020
26 Смех,смех!
Коментиран от #59
20:03 07.01.2020
27 ВАГ
До коментар #24 от "Овчар":
Овчи , човека ти казва ,че ел.автомоболите са по-вредни от дизелите и нищо друго.То се знае ,че ДВГ рано или късно ще изчезнат ,петрола все пак има някакъв лимит ,но повярвай няма да ги заменят електричките.Коментиран от #94
20:04 07.01.2020
28 бахаха
20:06 07.01.2020
29 Driving pleasure
До коментар #22 от "Ганчоо,":
Ганчо, жив Ганьо си си...най-лесното нещо е да удвоиш батерията - твоя Идол Илон да не прави нещо друго? С 35 кВч батерия ще мине 200-230 км... а той слага минимум 75 и минава 400 и нещо! Или 100 кВч и пробега скача до 500.
Само че не всеки е престъпник като Илон и не на всеки му се налага да предлага конкурент на неговите простотии!
Коментиран от #38, #80, #104
20:07 07.01.2020
30 ПАОК
20:09 07.01.2020
31 Кво си казал бе!?
До коментар #25 от "Казал":
Кой си ти и на кой му дреме какво си казал?!Какви са мазда,та да дават наклон на шапката на Мъск?Малко ли се оср@ха с ванкеловия двигател?20:10 07.01.2020
32 Усмивката
Коментиран от #43
20:14 07.01.2020
33 дявола
20:16 07.01.2020
34 До шматко
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Виж се как тролиш! 20 процента? Статистиката за Германия, възобновяема енергия в Германия 46 процента!!! Държава, която се смята че има много ТЕЦ! 46 процента възобновяема енергия!https://www.energy-charts.de/ren_share.htm?source=ren-share&period=monthly&year=all#
Коментиран от #37
20:18 07.01.2020
35 Мазда
20:21 07.01.2020
36 Ти прочете ли
До коментар #19 от "Хайл":
Колко е възобновяемата енергия в Германия? 46 процента, това е вятър, вода и слънце! 46 процента! А има и на газ и АЕЦ, нали? Колко остава на ТЕЦ?Коментиран от #41
20:26 07.01.2020
37 Driving pleasure
До коментар #34 от "До шматко":
Хахахахах и останалите от ТЕЦ. То в Швеция е още по-висок дела ама кво от тва като общата цел беше 20% и тя не е стигната - а за 2030 целта е 30 или 32% и пак е малко вероятно да се достигнеКоментиран от #52
20:27 07.01.2020
38 Ганчоо,
До коментар #29 от "Driving pleasure":
Мислиш ли,че Мъск,при който са най-добрите специалисти в света не мисли за технология за рециклиране?Фотоволтаици,батерии,ел.коли,ракети носители за многократно използване-Всичко това се подобри с появата на Мъск.Обаче ти Ганчо се ровиш в личния му живот,банковите сметки и чакаш със злорадство да фалира.Обикновено тук се дава примера с лисицата и коча,но аз ще пропусна.Коментиран от #40, #46, #73
20:28 07.01.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 омъскаряване
До коментар #38 от "Ганчоо,":
"Мъск" някой ден, ще е мръсна дума ! "Свети" Илон, като всеки фалшив пророк мисли единствено и само за пари, а зомби сектантите електроджендъри вярват в "чудесата" му !Коментиран от #53
20:37 07.01.2020
41 Хайл
До коментар #36 от "Ти прочете ли":
Ти в германия ли живееш или в България...видяла жабата че подковават вола и тя вдигнала крак-първо като даваш примери мисли къде си и второ-не се сравнявай с държави в които не си бил20:39 07.01.2020
42 ГруЮ
За отливането на блок, глава или корпус на скоростна кутия са необходими кокс ( дооста СО2 отделя ) или високочестотна енергия, която не може да се получи по никакъв начин от възобновяеми източници-само от изкопаеми горива.
Има и куп други компоненти в една кола с ДВГ, които трябва да се вложат, а просто не са необходими при електрическите автомобили.
Едно е сигурно- никой не може да върне прогреса назад.
ДВГ няма да изчезнат - на север няма как да бъдат изместени от батерии.
20:40 07.01.2020
43 Ганчоо,
До коментар #32 от "Усмивката":
И ти си фатално необразован.Хибрида е преходен вариант и носи недостатъците на ДВГ и ел.колите!Няма да обяснявам технически,защото няма да вденеш.Виждам,че си тук само за участието.Коментиран от #69
20:40 07.01.2020
44 фил
20:41 07.01.2020
45 И кво кат умрем 😂😂чудо големо
20:41 07.01.2020
46 Хайл
До коментар #38 от "Ганчоо,":
Мъск те шиба през гащите и те гали по главата,а ти се радваш на сапунените мехури които ти обещаваКоментиран от #62
20:42 07.01.2020
47 Behemoth
Коментиран от #132, #162
20:44 07.01.2020
48 Никой
До коментар #4 от "тттт":
Ами в Швеция имат на водород. Газта също не е толкова вредна. Що тряа да дишаш нафта?20:44 07.01.2020
49 Аааа
До коментар #17 от "Мунчовци с Шлемофони":
Идеята е да "не замърсяваме градските пространства"...Ами "селските" пространства на кого ги остави, сбъркан еколоже?20:47 07.01.2020
50 Гостилничаря
Коментиран от #85
20:47 07.01.2020
51 Японеца
До коментар #10 от "Хайл":
Админите търпят хитлеристки поздрави! Факти са антисемити, позволяват мнимия на фашисти, хайл и хитлер! Факти са тъпаци. И ще ми изтрият поста!Коментиран от #164
20:50 07.01.2020
52 До шматко
До коментар #37 от "Driving pleasure":
Има АЕЦ, има на газ така че за ТЕЦ е доста по-малко. А къде са твоите 20 процента, еййййй!!! Жалко, не са 20 процента нали?20:51 07.01.2020
53 Ганчоо,
До коментар #40 от "омъскаряване":
Какво ми дреме за какво мисли Мъск,кой му плаща и с кой спи?!Гледам само крайните резултати.Едисон също е бил оплюван,но плювалниците никой не ги помни.Една нация ще разбереш колко е напред,по отношението и към електромобилите.Горните коментари показват къде се намираме.Коментиран от #71
20:52 07.01.2020
54 И друго нещо
20:53 07.01.2020
55 Plovdiv
Коментиран от #57, #60, #87, #91, #99
20:56 07.01.2020
56 Ганчоо,
До коментар #23 от "Тошо":
А сега Тоше ни разкажи за най-гоУемите екокатастрофи!!Да не пропуснеш катастрофиралите танкери и петролните разливи,примерно в Мексиканския залив!21:01 07.01.2020
57 Ко ма напрай!
До коментар #55 от "Plovdiv":
Апчетата редовно!21:04 07.01.2020
58 Николенко
До коментар #2 от "JPower":
Нема се плашиш, да си е.еш майката .21:06 07.01.2020
59 Литий
До коментар #26 от "Смех,смех!":
Симбиана е добра система. Работи с малко ресурс памет и е практична. Има и достатъчно приложения за необходимото. Колко ли приложения ползваш? Браузър, чистач, камера, офис... Около 10-15 несистемни. А твърдението на Мазда има основание, но замърсяването е при производствата, а при ДВГ и при пробега. Но са недостъпни емобилите още.Коментиран от #68
21:06 07.01.2020
60 ГруЮ
До коментар #55 от "Plovdiv":
Не върши за сега водорода. В момента основни се добива от природен газ, защото това е по-изгодно. Със съответните загуби за преобразуване. Докато не се появи евтин източник на енергия, за да може водорода да се добива чрез електрилиза от вода, няма да стане масово горивоКоментиран от #88
21:11 07.01.2020
61 3ряве
Коментиран от #76, #81
21:19 07.01.2020
62 Ганчоо,
До коментар #46 от "Хайл":
Кой кого шиба си личи по комплексарския ти ник,който говори за чувство за малоценност и хомосексуални наклонности,а стила ти на писане-за ограничен интелект21:21 07.01.2020
63 Дада
21:22 07.01.2020
64 Доктор Тръмп
Коментиран от #89
21:24 07.01.2020
65 Julio
Коментиран от #74
21:33 07.01.2020
66 0000
21:34 07.01.2020
67 Мъск
21:36 07.01.2020
68 Смех,смех.
До коментар #59 от "Литий":
Твърдението на Мазда е невярно!Производството на ДВГ е замърсяващо,а също и преработката на петрола!21:36 07.01.2020
69 Усмивката
До коментар #43 от "Ганчоо,":
Както виждам най големият ти недостатък е умът.Всеко нещо ,дори и за такива кат тебе, има и недостатъци ....но и предимства.Аз като съчетавам в разсъжденията си говора за предимствата ,преди всичко.А ти не прави опити да разсъждаваш.Нищо не ще се получи.21:44 07.01.2020
70 Факти
До коментар #3 от "Хайл":
Само пропускаш факта, че дизела замърсява в градска среда, където са повечето хора и дишат въздуха. Ел. Колите не са идеалния вариант, но изнасят лошия въздух извън града. Тик малко въпроса е кое вреди повече на въздуха в града- автобуса на дизел или тролея?21:45 07.01.2020
71 Усмивката
До коментар #53 от "Ганчоо,":
Брачед.Бензина в градско каране ,харчи два пъти повече , погледни бордовия си компютър. И съответно отнима много гориво и мощност.При електродвигателите КПД е почти еднакъв и при високи и приниски обороти и натоварвания.Затова предимството им в града е неоспоримо.Но се спори с умен и образован.Не с глупав каруцарКоментиран от #75, #77
21:50 07.01.2020
72 гкгк
21:53 07.01.2020
73 Ами
До коментар #38 от "Ганчоо,":
Не естествено затова е България аец затворен горене на боклуци да. Тец много вода за народа няма парите за мъск. Чувстваш ли се зелен. Няма кола няма къпане пари но всичко е точно. Любов и електорат да има хигиената не е проблем.21:58 07.01.2020
74 Госあ
До коментар #65 от "Julio":
Абсолютно съгласен. Дали е "зелена" или петролна мафия все тая. И да вземат да престанат куци и сакато да се изхождат по въпроса. А кой е тоя мъск по точно че да се изказва ? Кой им даде думата на тея21:58 07.01.2020
75 Тъгата
До коментар #71 от "Усмивката":
Проблема със замърсяването не е само СО2. Големият проблем е прахът. Дали фин или не е все тая. Просто фините частици се дишат по-лесно. Та при тая мръсотия наоколо виж улиците градинките банкета има ли значение СО2. Но виновни не сме хората а природата. Двата последно изригнали вулкана са изхвърлили замърсители за цяла година авто транспорт в света. Факт.Коментиран от #78
22:02 07.01.2020
76 5993
До коментар #61 от "3ряве":
Радвам се че има мислещи хора, а не само първосигнални цъкачи на плюсове за глупости, които са им уж изгодни в краткосрочен план.22:03 07.01.2020
77 Ганчоо,
До коментар #71 от "Усмивката":
Какво общо има това с #53?Не е лошо да замезваш,иначе бързо те хваща и плещеш глупости!Коментиран от #79
22:08 07.01.2020
78 Усмивката
До коментар #75 от "Тъгата":
За слепите това не е факт.Слушкат Фандъкова,Данчо Ментата,Делю Хазарта.22:08 07.01.2020
79 Усмивката
До коментар #77 от "Ганчоо,":
Предполагам има общо със заглавието по темата22:09 07.01.2020
80 А, специалиста
До коментар #29 от "Driving pleasure":
Ти да не работиш на ел. коли та така ги разбираш. Само слагаш по-голяма батерия и готово. Ами те и Ауди сложиха голяма батерия, а не минават повече километри от Тесла с най-малката батерия. Та даже и Тайкан така.22:34 07.01.2020
81 въглеводородораст
До коментар #61 от "3ряве":
Много си прав,обаче не мога да разбера тея носталгични кратуни,които реват за ДВГ!22:36 07.01.2020
82 дедо Йоцо
22:43 07.01.2020
83 гост
22:46 07.01.2020
84 serjant
23:25 07.01.2020
85 Как не си
До коментар #50 от "Гостилничаря":
Прав, още по зле е този боклук дето внасят,къде се гори у кюмбето не става. Май към тецовете отива23:29 07.01.2020
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 po-znaesht
До коментар #55 от "Plovdiv":
И ти си заблуден..Мнооого!!!!Казваш,че бъдещето и на горивото ВОДОРОД??Защото ,за да произвеждаш водород,той се получава от разлагане на водата С ТОК!!Понимаеш или слабо загряваш???23:33 07.01.2020
88 Вместо
До коментар #60 от "ГруЮ":
Глупостите който правят, е.мобилите са още млади, неса узрели. За сега най чисти да газ и метан,да правят колите със заводско газови уредби и малък резервоар за 2-30л бензин.23:35 07.01.2020
89 Путин
До коментар #64 от "Доктор Тръмп":
Нареди колите от завода с газово23:38 07.01.2020
90 Буко Баламата
00:06 08.01.2020
91 Пловдив майна
До коментар #55 от "Plovdiv":
Водорода,получен чрез електролиза е преносител на 60,% от вложената ел.енергия!След това следват загуби от компресиране,съхранение и скъпи водородни станции.Следва двг с максимален кпд 30-50%,или горивна клетка с кпд 60%.Темата за водорода като гориво е за необразовани интернет потребители и любима дъвка на глупаците!07:42 08.01.2020
92 ддд
До коментар #3 от "Хайл":
Хората от Мазда са едни от най-заслужилите уважение в днешно време, защото не се повлияха от малоумните движения за тип двигател и др. Ето, те са единственните предлагащи големи атмосферни двигатели все още, единственни предлагаха и ще предлагат занапред ванкел, единственни разработиха нов тип двигател с бензин и променлива компресия, който е на пазара. Освен това цените не са високи и с добър доход може да си позволиш такава кола.08:53 08.01.2020
93 ДИДО
Коментиран от #96, #97
08:53 08.01.2020
94 Комбайн ер 5
До коментар #27 от "ВАГ":
Що бе, мое да е електрична ма без батерии. Тока да се "прави" в самия автомобил.09:03 08.01.2020
95 Ивайло
09:04 08.01.2020
96 Евала Дидо,
До коментар #93 от "ДИДО":
Само че аз не мога така спокойно да обяснявам на малоумниците.09:08 08.01.2020
97 Random
До коментар #93 от "ДИДО":
Много си повярва. Да не мислиш че са забравили за тия неща? Просто батериите са толкова мръсни за производство.09:33 08.01.2020
98 Зомби с квадратен волан
Коментиран от #100, #158
10:00 08.01.2020
99 Водород между ушите
До коментар #55 от "Plovdiv":
Как не зацепихте,че той само пренася енергия!10:00 08.01.2020
100 Random
До коментар #98 от "Зомби с квадратен волан":
Хахаха, ма вервай си. То от тогава вече не едно или две изследвания показаха че не е така, ма едно си баба знае, едно си бае. Ей това електроджендърията сте неспасяеми. Гадното е че повличате и други хора.Коментиран от #102
10:03 08.01.2020
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Супер прост
До коментар #100 от "Random":
си...Вие ДВГ джендърята не разбрахте, че ДВГ въобще не е въпрос на избор, той ще остане в миналото, ще отмре! Или пък цивилизацията ще си отиде с него. Едно от двете. Не може разумен, човек да ползва за придвижване нещо, което произвежда толкова вредни газове.Но те разбирам, ти си просто заблуден, като останалите ДВГ батки, не четеш, не мислиш, дезинформират те.
Коментиран от #106, #108
10:14 08.01.2020
103 Александър
10:48 08.01.2020
104 ссс
До коментар #29 от "Driving pleasure":
Не знам за каква престъпност говориш. За теб да мине един изкормен дизел и да те обгази с канцероген директно явно е здравословно, а електричката минавайки покрай теб без грам емисия е много зле. Както лекарствата и отровите, така и при колите е въпрос на концентрация, а електричката прави точно това, в населените места намалява концентрацията. Батериите се рециклират и могат да се употребяват дълги години след като капацитета им спадне под 80%, ти можеш ли да рециклираш саждите от дизела? Абсурдно е това, което говориш, няма престъпност, Тесла са единствените които си върнаха субсидиите предсрочно, а данъчните облекчения са валидни за всички бизнеси които отварят работни места. Тесла не са спасявани с милиарди пари на данъкоплатци както са останалите, Тесла не са глобявани милиарди за измами и лъжи на клиентите, нито пък за смъртоносни повреди със знанието на компанията. Да, с техните коли се убиха хора, но изрично се казва, че автопилота изисква намесата на шофьор, все тази е дали е автопилот на ауди или на тесла ако не го ползваш по предназначение, хората са си виновни, агенцията така или иначе им разследва инцидентите и ако имаше умишлена вина или небрежност щяха да са ги разкъсали досега, не смяташ ли?10:54 08.01.2020
105 Ахахахаа
До коментар #4 от "тттт":
Ама ти си бил мнооого неук и заблуден, като обцЪ си. Знаеш ли колко е полезно електромагнитното поле, което се образува по врреме на работа на ел.моторите в електричката ти и това при заряд-разпад на батерията. Ами ще ти подскажа малко да не тормозиш зомбираният си птичи мозък. Първи стадии и най-безобиден е, че води в над 78% до безплодие /сиреч ще си с мека п...ка и неспособен/, а останалите по-тежки последици не са доказани и няма да ти изброявам /списъкът е толкова дълъг, че ще се откажеш да четеш преди да си почнал/. Айде със здраве и се радвай на 2-та лева за 100 км нищо, че е цената на ...11:19 08.01.2020
106 Как не те е срам
До коментар #102 от "Супер прост":
Ама ти си бил най-умният от всички Оххх на всички мангусти най-умното то. По-умен си от всички инженери, които чсно на съвсем простичък език са ти го обяснили ама ти не та не. Вредни са електричките, колкото и ДВГ, пък ти ако искаш си дръж главата заровена в пясъка, пък заднитети части нали са навън да те онождат, какво ти пука нали това искаш, какво като не виждашм кой те минава.11:31 08.01.2020
107 некойси
Приятен ден.
11:31 08.01.2020
108 Водород между ушите
До коментар #102 от "Супер прост":
Не е до дезинформация и нечетене.Това са просто потомците на онези маймуни,които не са искали да слезнат от дърветата и чак когато са останали сами на клона тихо са се спуснали.11:39 08.01.2020
109 жпи
12:14 08.01.2020
110 Гост
До коментар #11 от "тттт":
къде живееш, че в града ти има 2 000 000 коли, а теца е на 200км?12:23 08.01.2020
111 hmhmhm
12:34 08.01.2020
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Призрак
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Селяндур.12:55 08.01.2020
114 ГостЪ
че сляпото яхане не вълната и рекламите
ще довърши всички ни .
13:04 08.01.2020
115 Грую
13:21 08.01.2020
116 дедо вия
Коментиран от #117
13:39 08.01.2020
117 Бамбино
До коментар #116 от "дедо вия":
Дедо яж ми чучурката.Тк си дишай отровата ,аз ще си карам на ток.И докато не забранят в големите градове дизел Бенц о т.н няма да се спрем.Искаме чист въздух и площадки за игра за децата не само паркинги за многото коли които тровят въздуха.Ай със здраве дедовия и не се пъни много да не те цапне някой удар.Коментиран от #128
14:03 08.01.2020
118 Гост
14:24 08.01.2020
119 Иван Донев
До коментар #1 от "кнаус 485":
Точно така е! Статията е напълно вярна! За рециклиране на батериите ще са нужни големи ресурси и ще има голямо замърсяване! Още докато се ползват тези батерии/акумулатори отделят CO2 и замърсяват! Нали уж точно затова забраняват дизелите, а ще излезе, че те ще са по-безопасни в края на целия цикъл на ползване и на едните и на другите! Това е същото като с електрическите крушки с волфрамови жички. Добавят към волфрама допълнително друг метал, за да горят крушките по-бързо и накрая ни казват колко вредни били. А крушките с волфрамова жичка са напълно безвредни. В пожарната на малко американско градче от над 100 години все още свети електрическа крушка с чиста волфрамова жичка! Какво ще кажете?! Сегашните батерии и начина им на производство и рециклиране са много по-вредни, отколкото ни се представя! Може би след време с графенови батерии и т.н. с още по-нови технологии може би ще е по-добре, но сега това не е вариант. Може би водородния двигател е най-безвреден!Коментиран от #120, #127, #145
14:30 08.01.2020
120 Гост
До коментар #119 от "Иван Донев":
Проблемът не е във волфрама че гори проблемът е в КПД.КПД на крушката с волфрам е 5 % на светодиодната е 90 %. Кпд на ДВГ е 35% дали не беше и по малко на Елекромобила е 90 %. Вземи научи нещо и после слагай минуси. Дизелите стават само за мините и за скрап.Никаква файда пушат като за световно енергоемки скъпа нафта една дюза е 700 лв.Какви аргументи искаш още.Коментиран от #134, #137
14:41 08.01.2020
121 Анонимен
До коментар #24 от "Овчар":
Пропускаш че тогава никой не е субсидирал автомобилите или пък облагал с допълнителни данъци, акцизи и правила каруците . Така че автомобилите са се наложили сами , нещо което далече не може да се каче за електромобилите .14:57 08.01.2020
122 нафто
До коментар #6 от "Доооообре":
Ти преди да пишеш простотии ,малко помисли.15:04 08.01.2020
123 Алфа Ромео
15:05 08.01.2020
124 джендаро
До коментар #4 от "тттт":
язе ще ти боднем един катализатор изозадека, тогаз и нафталин да ти мирише , ти нема разбереш .15:06 08.01.2020
125 Алфа Ромео
До коментар #2 от "JPower":
Те направо ще ги горят Винету е компания.Коментиран от #126
15:07 08.01.2020
126 Алфа Ромео
До коментар #125 от "Алфа Ромео":
...и компания...15:08 08.01.2020
127 Прост
До коментар #119 от "Иван Донев":
Я обясни Иванчо как батериите отделят СО2докато работят?15:21 08.01.2020
128 джендаро
До коментар #117 от "Бамбино":
ааа и ти ли си следващия за поставяне на катализатуро изозаде , га ви ебем у мършите без покритие , едно време бабати се у електровоз се е возила на каруцата , лумпен.15:37 08.01.2020
129 Каменно дизелова ера
Коментиран от #133
16:17 08.01.2020
130 Радослав
17:07 08.01.2020
131 Хахото
До коментар #9 от "Borislav Popov":
А бе ти прочете ли статията, или само Русия ти е в чутурата? При производството и при експлоатацията на батериите се консумира много повече енергия е написано17:26 08.01.2020
132 Бабун
До коментар #47 от "Behemoth":
Ама ти не знаеш ли? Производството на батерии вече е изнесено на Луната.17:49 08.01.2020
133 Хахото
До коментар #129 от "Каменно дизелова ера":
Чул те господ, тогава бензина ще стане по 50ст и да ти таковам и електричките.17:52 08.01.2020
134 Димов
До коментар #120 от "Гост":
КПД на електромобила не е 90%. Това е КПД на електромотора. На автомобила КПДто му е съвкупност от кпд на всичките му агрегати, като при електромобилите влиза и това на батерията. А то хич не е завидно.Коментиран от #136
18:14 08.01.2020
135 шперца
18:24 08.01.2020
136 Гост
До коментар #134 от "Димов":
КПД на литиева батерия - 80 процента. Кажете сега колко ток се харчи в рафинерията за добив на един литър бензин и вярно ли е че електро енергията потребена за производство на 10 литра бензин стига на нормален електромобил за 100 км.Коментиран от #146
18:28 08.01.2020
137 Джейми Карагър
До коментар #120 от "Гост":
Първоначално не възнамерявах да се намесвам, но прочетох и твоята версия на случващото се... Всичко това е така, ДВГ е несъвършена, една дюза може да ти легне и доста повече от 700 лв. Въпросът обаче никога не е бил трябва ли да бъдат забранени дизелите и ДВГ конкретно, а кога електричките ще навлязат пълноценно. Е, сега помисли - в къща ли си или апартамент; ако ти и съседите ти имате електрички за колко време ще зареждат, защото няма да е с безплатен ток от МакДоналдс; паркингите ще бъдат ли оборудвани със зарядни и кой ще ги охранява, за да не се краде оборудването, тока и да не издържа цял цигански катун, който ще ти се грее на портфейла... Всичко е много красиво на приказки и идея, но до 100%-вото реализиране остават десетилетия... Или ти не говориш за България, а за САЩ?! Боже Господи, те са си добре и сега, а китайците не смогват да лапат електрички...18:32 08.01.2020
138 Boxer 3.0
До коментар #5 от "Driving pleasure":
Благодарение на споровете с теб и Антиелектрика, ми се промени мнението за съвременните електрички. По-точно за батериите им.Аз съм за електричките, но не с тези батерии!
Да не говорим пък и колко струват, като нови, като стари и липсата ифраструктура за тях.
Поздрави!
Коментиран от #139
18:55 08.01.2020
139 незнайко
До коментар #138 от "Boxer 3.0":
Изчетах всички коментари за тази статия и не видях коментар от Антиелектрика. Може би се знаете с този господин ако пише и под други имена. За написаното в поста Ви сте прав .Коментиран от #140
19:16 08.01.2020
140 Boxer 3.0
До коментар #139 от "незнайко":
От близо две години, по различни статии...Коментиран от #142
19:27 08.01.2020
141 Кукувец
До коментар #4 от "тттт":
Минаваш, а след по малко-от 5години децата ти ще дишат КАКВО? Двата спестени лева ли?20:08 08.01.2020
142 незнайко
До коментар #140 от "Boxer 3.0":
Да, но под тази статия няма негов коментар, затова попитах. Извинявам се.Коментиран от #144
20:22 08.01.2020
143 123
Искам 1 час да стои на кръстовище в центъра на София в пиков час, и да ми каже, че не се е натровил и ще получи 3 вида болести и рак повече от електрическа кола отколкото от тея мизерии с вътрешно горене :) Само производството на бетриите е мръсно, но 20 милиона пъти е по-добре от ДВГ, поне не се случва пред домът ти, пред носът ти, 24/7 да те трови !!!!!!!
20:52 08.01.2020
144 Антиелектрика
До коментар #142 от "незнайко":
Няма мой коментар, защото ми писна.То и Господ да каже на електрофилите, че миксерите не са по-екологични, те пак ще продължат да се държат като шайка лумпени.
Коментиран от #151
20:57 08.01.2020
145 richi235
До коментар #119 от "Иван Донев":
Специално за волфрама,не си прав.Първо,волфрама е доста скъп материал.2.Кой има сметка да прави вечни крушки?3.Хората бягат от нажежаемата лампа защото КПД-то е ниско,харчат много електричество,дават слаба и жълтеникава светлина и отделят много топлина.4.Не съм запознат с технологията,но може би е много трудно да се създаде реотан от чист волфрам,или е икономически неизгодно...20:58 08.01.2020
146 Димов
До коментар #136 от "Гост":
Аз с тия 10л ще измина 200км. Твоята батерия с 80% кпд ти дава двойно по-малко пробег от моят ДВГ с 37% кпд. При това батерията ти тежи колкото една малка кола. ДВГ дава много повече за размерите, теглото и КПДто си, отколкото батерията.Коментиран от #147
21:25 08.01.2020
147 Антиелектрика
До коментар #146 от "Димов":
Я го питай инвертора какво КПД има. Тя статията е за екология, но електрофилите само КПД сънуват.Коментиран от #152
21:36 08.01.2020
148 Александър Владимиров Иванов
21:40 08.01.2020
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Статия за наивници
В света няма такава батерия, но това за журналята и антиелектриците са само технически подробности, които не ги интересуват. Някой да е чул за каквото и да е замърсяване около Гигафабриката на Тесла, която произвежда почти половината литиево-йонни батерии в света? Според тези статии, там трябва да е най-замърсеното място на Земята.
23:36 08.01.2020
151 Инженер Мангъров
До коментар #144 от "Антиелектрика":
Не може да бъдеш по-далеч от истината. Първо, горната статия не превежда коректно изявлението на Мазда, което казва, че еко цикъла на автомобил с батерия от 35,5 киловатчаса е сравним с такъв на МОДЕРЕН дизелов автомобил с ФТЧ. Сравним, но не по-лош. После те казват, че по-големите батерии били по-лоши за екологията, но това е вярно само със съвременната технология, ако електричеството идва от ТЕЦ на въглища и до първите 60 хил. км. След изминати 60 хил. км, дори ел. автомобилите с по-големите батерии изпреварват по екологичност модерните дизелови автомобили. Разликата идва от по-големите CO2 емисии по време на производството на по-големите батерии. Но липсата на вредни емисии в процеса на експлоатация обръща сметките в полза на ел. автомобилите, дори при зареждане с електричество от ТЕЦ на въглища. А, ако се зарежда от ВЕЦ, вятър или слънце, сметката е в полза на ел. автомобили от самото начало.Нещата трябва да се разглеждат системно, а не на парче. Но това не е по силите на всеки. Прочети статията: Mazda wrongly says long-range EVs are worse for CO2 than diesel cars
09:05 09.01.2020
152 Димов
До коментар #147 от "Антиелектрика":
Той и за КПД на литиево-йонната батерия е збъркал. По-високо е. Към 95%. Това, което е постнал (80%), е за киселинен акумулатор. Щом за нещо толкова дребно е сгрешил, какво очакваш да даде за по-комплексни данни? А какво остава, ако трябва да изчисли съвкупното кпд на целият електромобил. А да разбере, защо нещо с повече кпд ти дава по-малък пробег? Много време трябва да се обяснява, а не мисля да го прахосвам. По-добре да правя пари.Коментиран от #153
09:12 09.01.2020
153 Стига бе
До коментар #152 от "Димов":
Ба си, тъпите опорки.09:43 09.01.2020
154 Градинарят
12:36 09.01.2020
155 Стефан
Коментиран от #156
13:16 09.01.2020
156 Прочетох
До коментар #155 от "Стефан":
Всеки може да греши, статията е от 2016! От тогава чул ли си за друг глобен! Даже може и парите да са му върнали! А и виж какъв разход са написали, за Модел С - 44 кВ на 100!!!! Е не е толкова!13:53 09.01.2020
157 :D:D:D:D
Коментиран от #161
14:27 09.01.2020
158 Любопитен
До коментар #98 от "Зомби с квадратен волан":
Явно не си запознат, но мантрите за изчерпване се пускат само за да се поддържа висока цената. Наскоро да си прочел за новото голямо находище на Норвегия, което планират да експлоатират поне 50 години? Вярно е нефта ще се изчерпи, но съвсем няма да е толкова скоро, колкото повечето невежи си мислят.08:46 10.01.2020
159 умен
17:22 26.04.2020
160 умен
До коментар #18 от "тттт":
Хората умират от нисъкия стандарт на живот у нас.Некачествена ,храна,некачествено здравеопазване,некачествени услуги,некачествени автомобили,некачествени пътища и т.н и т.н.Купи си и карай чисто нов дизел и виж дали пуши и тогава плямпай глупости.Новите ел хибриди като дойдат у нас отдавна ще са минали срока на годност и просто ще станем склад на акумолаторни отпадъци по път и над път.17:45 26.04.2020
161 Бачо Киро
До коментар #157 от ":D:D:D:D":
Че ква мислиш е идеята на Бил Гейтс примерно? Той в речите си обвинява точно популацията най-вече и идеята им е да я контролират на "произволен" принцип уж, чрез имунизации. Като знаеш как работи светът обаче ти става ясно колко "произволно и на базата на късмет" ще стават тези работи...11:10 27.07.2020
162 случаен
До коментар #47 от "Behemoth":
ами нали и там работят и живеят хора,или по важно е ти да си добре и твоят въздух да е чист,те така мислят западняците,затуй сме на тоз хал16:26 08.09.2022
163 електроинженер
До коментар #4 от "тттт":
за да заредиш 35 квт часова батерия,трябва да изхабиш около45 киловатчаса електроенергия-като отчетеш загубите от пренос и кпд.сметни цената на тока и изчисли колко даваш за ел.енергията и колко ти струва 1 час път-тоест 100 километра изминато разстояние,ако напъваш добре колата-физичен закон-неоспорим.00:31 09.09.2022
164 Те трият
До коментар #51 от "Японеца":
псновно ако кажеш нещо срещу сзо и черният им етиопски вожд, познай защо09:36 09.09.2022