27 Юли, 2020 08:49 13 123 91

Редно ли е дизеловите коли у нас да плащат по-скъпа "Гражданска отговорност"?

  • гражданска отговорност-
  • дизелови автомобили

Редно ли е дизеловите коли у нас да плащат по-скъпа "Гражданска отговорност"? - 1

Конкретен отговор на този въпрос все още няма от страна на Закона, но факторът ценообразуване на гражданската отговорност на база вид гориво вече съществува у нас.

Към момента той се прилага само от една застрахователна компания и разликите са в границите на десетина лева, но тенденцията е за все по-голямо диференциране в цената на данък "Гражданска отговорност" в полза на бензиновите и електрифицирани автомобили.

В момента някои компании правят отстъпка в този данък за електрифицирани автомобили, като идеята е електромобили и хибриди да плащат с около 10% по-ниска ГО, а колите с дизелови мотори - с десетина процента по-скъпа ГО.

Дали това трябва да се прави у нас или е все още рано за подобна стъпка и смятате ли, че това ще доведе до намаляване на дизеловите коли по родните пътища? Можете да споделите мнението си в коментарите по-долу.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 45 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Редно е еко норми евро1 и евро2

    46 112 Отговор
    Да ходят в музея, а не да се търкалят по българските пътища! И като написах пътища, там също има ГОЛЯМ проблем!

    Коментиран от #15, #61, #67

  • 2 Komapak

    107 23 Отговор
    Ако кажа какво точно мисля за нафтовите печки ще ме изтрият. Всички данъци трябва да са на изминаи километри, а не на вид и тип гориво.

    Коментиран от #7, #47

  • 3 Не и не

    204 8 Отговор
    Няма никаква логика за данък дизели в ГО в данъка на колата да, но в ГО не !!! ГО, какво общо има с екологията !?!? Застрахователите не изплащат щети на пострадали вдишали дизелови изпарения, като почнат да плащат тогава !!!

    Коментиран от #16

  • 4 Друг въпрос

    162 2 Отговор
    Редно ли е и в България бензиностанциите да продават качествен дизел?

    Коментиран от #20

  • 5 nm gn

    75 5 Отговор
    Не съм виждал дизелова кола да плаща какъвто и да е данък. Най-често собствениците им плащат такъв. Това , че разбираме какво искате да кажете не значи , че сте го написали подходящо за медийна изява.

    Коментиран от #76

  • 6 Олимпийска надежда

    135 22 Отговор
    Рискът от пожар е най голям при газовите уредби, след това при бензиновите коли и най- накрая при дизелите. Цената на застраховката измерва риска и се определя от риска.За екологичност си има екологични такси.

    Коментиран от #18, #19, #77

  • 7 Гост

    101 1 Отговор

    До коментар #2 от "Komapak":

    Ама отдавна си има такъв данък, викат му акциз. Ама що да смучат кръвта на човек от едно място, може от десет.
  • 8 Дизеловите

    90 1 Отговор
    Камиони автобуси кораби трактори багери комбайни ко ще ги правим
  • 9 2loop

    17 66 Отговор
    Като се напъне някоя масларка да те изпреварва и видиш черните кълба дим отзад и си отговаряш на въпроса

    Коментиран от #73

  • 10 алф

    44 17 Отговор
    в дизела е миналото и бъдещето.
  • 11 Керосиновите

    63 3 Отговор
    Чудовища дето харчат по 125 хиляди кила на полет какво ще ги правим
  • 12 Бай

    74 2 Отговор
    ПРАВИЛАТА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА СА ЕДНИ ЗА ВСИЧКИ!!!ТОВА НЕ Е ЕКО ТАКСА А ЦЕНАТА Е БРУТАЛНО СКЪПА НА ЗАСТРАХОВКАТА КОЙТО НЕ покрива НИЩО !!!застрахователи Те ТРЯБВА ДА ВРЪЩАТ ПРЕМИЯТА КАТО КОЛАТА БЪДЕ ДЕРИГИСТРИРАНА ОТ КАТ ПОРАДИ СПИРАНЕ ОТ ДВИЖЕНИЕ КАТО СИ ПИЯН ПРИМЕРНО ИЛИ ДРУГО!!!!
    НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО КОЛКО МИЛЬОНА ПЕЧАЛБА ОТ ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ ИМАТЕ ЗА 2019Г МИЛИОНИ СЕ НАЛАПАХТЕ И НАРОДА МЪЛЧИ
  • 13 Дизел 3500см

    78 1 Отговор
    И защо ако те блъсна с другата на газ/бензин по безболезнено ли ще е???
  • 14 Shponka

    21 44 Отговор
    Все по често ми се случва да карам след автомобили с дизелови двигатели, които изхвърлят големи количества сажди. С 10 лева по висока цена на гражданската отговорност не виждам как ще намалеят дизеловите автомобили. В същност и сега продължават да се внасят и продават стари дизели, зая които мерките за спазване на екологичните стандарти трябва да са по строги!
  • 15 Редно е

    27 4 Отговор

    До коментар #1 от "Редно е еко норми евро1 и евро2":

    Да си изпиеш хапчетата.80 процента от българите тогава освен ТИ да ни носиш на гръб Ъ....

    Коментиран от #30, #32

  • 16 Язе

    36 9 Отговор

    До коментар #3 от "Не и не":

    Напълно подкрепям мнението Ви. И само ще добавя, че по-голяма опастност от ПТП има при по-бързите и по-бързо ускоряващите автомобили. В момента при повечето застрахователи кубатурата на колата участва в изчисляването на ГО, но 2000 кубика дизел (136 к.с.) е по-бавен и по-тромав от 1.4 бензин 150 к.с.
  • 17 ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ

    61 4 Отговор
    ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ И БАНКИТЕ СА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО БАНДИТСКИ ОРГАНИЗАЦИЯ И ТРЯБВА ДА БЪДАТ НАЦИОНАЛИЗИРАНИ ЕДНА БАНКА И ТО ДЪРЖАВНА С ДЪРЖАВНИ НИСКИ ТАКСИ И ЕДИН ЗАСТРАХОВАТЕЛ С ДЪРЖАВНИ НИСКИ ТАКСИ НЕ МОЖЕ ВСЕКИ НОВОИЗЛЮПЕН БАНДИТ И ПРЕСТЪПНИК ДА СТАВА ЗАСТРАХОВАТЕЛ ИЛИ ДА ОТВАРЯ БАНКА КРАДЛИВА ДА ИЗЯЖДА ЗАПЛАТИТЕ И ПЕНСИИТЕ С ТАКСИ ПРЕСТЪПНИЦИ!!!!
  • 18 Един друг

    12 4 Отговор

    До коментар #6 от "Олимпийска надежда":

    Покритие пожар не се изплаща по гражданска отговорност.Отговора ти няма връзка с въпроса.
  • 19 Тук

    11 1 Отговор

    До коментар #6 от "Олимпийска надежда":

    Не забравяйте че с Гражданска отговорност се изплащат щети на ТРЕТИ лица! Ако човека плаща Каско може да се използват вашите аргументи
  • 20 Аз .....

    33 2 Отговор

    До коментар #4 от "Друг въпрос":

    Няма никакъв шанс.
    Старото ми Опелче Астра г в Гърция без катализатор не чадеше.
    Тук с чисто нов катализатор за 670лв. пак димеше , като Икарус.
    Качество....
  • 21 ники

    49 2 Отговор
    няма логика автомобил с дизелов двигател да плаща повече за Г.О тя няма връзка с екология тя покрива вреди виновно причинени от шофьора.
  • 22 Вуйчо

    26 3 Отговор
    Според мен трябва да има и промени в правилника за движение по пътищата. Дизелът да няма никакви предимства по кръстовищата, при изпреварване, при паркиране и други, за които не се сещам в момента. На клошаря, дето мие стъклото на светофара дължи повече, и помпането на гумите също. Дано законотворците разберат сарказъма, и да не ги въведат веднага, без да мислят!
  • 23 Ццц

    50 0 Отговор
    Какво общо има вида гориво със застраховката?! В данъка - ОК. Мошеници и крадци са всички застрахователи.
  • 24 Не не е редно това

    30 0 Отговор
    Нещата нямат връзка. Застраховката е за отговорност за вреди, може да а е в зависимост от само от нарушения и от техническо състояние на МПС, имащо отношение към безопасността на пътя. Еконормите са друго нещо и се отчитат в данъци, екотакси и акцизи на горивата.
  • 25 123

    41 3 Отговор
    А редно ли е аз да минавам 1000 км на година, а друг 20000 км и да плащаме едно и също. Данък, гражданска, винетка трябва да се плащат като малък процент от горивото. Караш плащаш, не караш не плащаш.
  • 26 дсц

    30 3 Отговор
    Най добре всичко като ГО, винетка да е в цената на горивото. Караш повече плащаш повече. Един пенсионер не може да си позволи на година да си кра колата повече от 1000 км. за добро или лошо и плаща като този който не я спира цела година. Хей управляващи къде сте?
  • 27 Мнение

    35 10 Отговор
    Абе ненормалници с промити мозъци!
    Вие били ли сте покрай работещ бензинов двигател, че ни разправяте колко са безвредни?! Смърди буквално на отрова!!!
    Как не ви е срам да наричате едното по-малко вредно от другото????
    Знаете ли, че от т. нар. бензинови ("безвредни") ауспуси излизат (освен CO2) и супер много въглеводороди, които са абсолютна токсична отрова за живите организми!!!
    Не твърдя, че дизелите са по-малко вредни, но с необходимия евростандарт, не се отличават по нищо от бензиновите! Още повече, че са с поне 30% по-икономични от тях!!! Също така в дизела има и % рапично масло, т.е. е отчасти са с ВЕИ!!!
    Освен това само леките автомобили ли са на дизел????? Камионите, локомотивите, строителната техника, корабите, самолетите, а за тях нещо да кажете, те не замърсяват ли???!!! Що не ги направите и тях на безвредния ви бензин ааа???
    Некав овчар от САЩ изви за т.нар. дизелгейт и овцете по света забляха в един глас! И как няма, дизелите започнаха да преобладават над бензините в някои страни и муриканците се изплашиха, че потреблението ще намалее!!!!!

    Коментиран от #71, #85

  • 28 Тишо

    28 1 Отговор
    Това е практически приравняване на застраховка към еко такса! Нима при дизеловите автомобили е по голяма вероятността за причиняване щети на трети лица????
  • 29 Данък

    21 1 Отговор
    За велосипедистите. И то троен.Като се мотаят м/У колите те пушат повече .Освен това дишат напълно БЕЗПЛАТНО скъпите изгорели газове. Не е правилно...А сега?????
  • 30 За прогрес

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Редно е":

    Се изисква промяна! Ще те нося, няма проблем?!?
  • 31 Вълк

    1 20 Отговор
    Да редно е
  • 32 Надявам се

    0 6 Отговор

    До коментар #15 от "Редно е":

    Не си некъв 150 килограмов СОМ!?

    Коментиран от #42

  • 33 Еразъм

    32 3 Отговор
    Тази застраховка трябва да се определя САМО от факторите, които й влияят:
    1. Масата на автомобила - колкото е по-голяма масата, толкова по-трудно спира и при удар по-големи щети нанася.
    2. Габаритите на колата - колкото по-големи габарити, толкова по-голяма вероятност да закачи нещо или някой при движението си.
    3. Мощността на двигателя - съвсем логично по-голяма сила и мощ ще направи по-голяма беля.

    Видът на горивото няма НИКАКВО значение!
  • 34 любител

    27 1 Отговор
    да не би дизелите да катастрофират повече от другите горива. поредната простотия на управляващите.
  • 35 Гост

    26 0 Отговор
    Колко данъка или санкции трябва да се платят за 1 нещо в тази държава? Може и по-висок данък доход и осигуровки за собствениците на дизелови автомобили? Също и по-високи сметки телефон? Тази статия говори единствено за по-голяма печалба на застрахователите на гърба на потребителя. И ни питат дали го искаме???
  • 36 Някой си

    24 0 Отговор
    И какво точно отношение към пътната безопасност има вида гориво?!
  • 37 Шаран БГ

    18 0 Отговор
    А нима е редно дизеловото гориво да е по-скъпо или наравно с бензина, когато производството му е шест /6/ пъти по-евтино ?Алчността човешка край няма !! Държавата не е нещо изсмукано от пръстите - това са също хора! Безкрайно алчни и безсъвестни. За една кола да "влезе в пътя", ГРАЖДАНИНЪТ ходи като / правят го на идиот/ ненормален да плаща на четири-пет места . Никой не осчетоводява загубата на време в държавен мащаб на гражданите. Каква е разликата между ВИНЕТНИЯ СТИКЕР и ПЪТНИЯТ ДАНЪК ? Защо е необходимо да се измислят множество причини за да се вземат за едно и също нещо съвсем ЗАКОННО пари от хората?
  • 38 БАРС

    14 3 Отговор
    Всичко тръгна от дебелите американци можеби и от тоя Мъск дето прави ел.колите Тесла.Понеже американците почнаха да губят пазари а тоя явно плащта на някого да въведът ограничения за дизела понеже дизелови коли в америка са много по малко а те правят повече бензинови и да почнат да се копуват по европа електрически коли.Ако колите им се копуват по малко то другите производители на ел.коли то те ще трябва да копуват от Сащ батерии с една дума все нещо американско или свързано от америка чрез друга страна ще се копува.Това е едно.Друго миналата година когато Путин отговаряше на въпроси от над 1000 журналиста от цял свят му зададоха въпроса за екологията и най вече за автомобилостроенето той отговори така-ДО СЕГА НЯМА ДОКАЗАТЕЛСТВА ЧЕ АВТОМОБИЛИТЕ СА ПРИЧИНА ЗА КАТАКЛИЗМИТЕ В ПРОМЯНА НА КЛИМАТА НИТО ФАБРИКИТЕ А ТИЯ БАТИРИИ КАЗА ПОСЛЕ ПРИ СЪХРАНЕНИЕ НОСЯТ МНОГО ПО ГОЛЯМА ОПАСТНОСТ ЩЕ ОТРОВЯТ ПОЧВАТА ЗА СЕГА няма къде да се съхраняват.А тизастраховки не знам какво общо има катастрофата с екологията или пък крадушките и кражбите.

    Коментиран от #41

  • 39 не е редно

    5 8 Отговор
    Поради причините изброени от коментиращите по-горе.Редно е данъка да е по-висок в пъти за по-старите автомобили в зависимост колко замърсява!

    Коментиран от #49

  • 40 Gost

    19 0 Отговор
    От кога Гражданска отговорност пое върху себе си екологични нюанси? Какво е разликат в тази отговорност дали карам бензин или дизел? Ако съм недисциплиниран, все едно с каква кола съм, а? Или нещо не разбирам ....
  • 41 не е точно така

    3 4 Отговор

    До коментар #38 от "БАРС":

    В глобален мащаб е ясно вече,че замърсяването е танто за кукуриго между ДВГ и ел. МПС-тата.Основното предимство на ела,че локално особено в големите градове замърсяване е нулево.Така хората живещи в тях и велосипедистите няма да дишат диртно мръсните газове на МПС-тата.Това се доказа преди месеци когато поради рестрикциите въздуха в градовете беше по-чист.
  • 42 Редно е

    4 2 Отговор

    До коментар #32 от "Надявам се":

    185см/120кг...За протокола. Който няма 100кг не е Българин....Веганите не ги броя изоПщо...

    Коментиран от #57

  • 43 Ясен отговор

    10 0 Отговор
    Не, не е редно
  • 44 Антони

    4 12 Отговор
    Не не е редно. Редно е да се забранят, защото не мога да им търпя отровите.

    Коментиран от #48

  • 45 Чичо Тони

    12 0 Отговор
    Какво общо има вида гориво с поведението и отговорността на водача на пътя??? Нарича се ГРАЖДАНСКА отговорност, не горивна такава. Това са последните измишльотини на тарикатите застрахователи. При работещо и бързо правораздаване няма да има нужда от задължителна ГО и тогава застрахователите (в конкурентна среда) много бързо ще стигнат до работещ бонус-малос. Има смисъл да се повиши гражданската на колите с десен волан тъй като при тях водача е с намалена видимост при изпреварване и съответно е по рисков.
  • 46 Бозар

    9 0 Отговор
    Видът двигател няма отношение към ГО. Ако толкова искат да намалят дизелите, нека да сменят формулата за данък МПС и да го увеличат. Или пък да въведат някаква "екотакса". Но да свързваш ГО за нанесени щети с вида двигател е пълна глупост.
  • 47 Тони

    11 0 Отговор

    До коментар #2 от "Komapak":

    Аз не мога да разбера какво отношение има с какво гориво е колата с ПТП. Тата който засягат гражданската отговорност тя се сключва с цел да покрие щетите от ПТП на другия автомобил какво общо тук има горивото пълен абсурд до кога ще търпим този произвол от застрахователите

    Коментиран от #50

  • 48 Гоги

    9 0 Отговор

    До коментар #44 от "Антони":

    Кой си ти да казваш кое е редно и кое не по тази логика всичко требва да се забрани и вредните храни и ракията и цигари да не се произвеждат и всички горива и отоплението на дърва и тецовете с въглища и да забрани е всичко вредно защо само дизеловите коли и всички камйона трактори самосвали багери и така няма кой да строи ще прекарваме с колелета цимент и д-р.строителни материали щото всички товарни коли са дизел
  • 49 Коки

    7 1 Отговор

    До коментар #39 от "не е редно":

    Епа даите по 5000евро заплата като в Европа и Сичко ще караме нови коли на лизинг хората карат стари коли защото зимат 500лв заплата не щото им е кеф а от немайкаде каде
  • 50 Бачо Киро

    10 1 Отговор

    До коментар #47 от "Тони":

    Абсолютно прав си, типът гориво е абсолютно без значение за ПТП. Няма никаква логика да плащаш повече застраховка, понеже караш на бензин или нафта... Пътния данък да има връзка със замърсяване е съвсем друго нещо, но не просто - щом караш дизел плащаш повече. Модерните дизели са много по-чисти от много бензини ако става въпрос, въпреки че никога не съм бил фен на нафтата. Гражданската отговорност обаче въобще няма връзка с горивото... Български факирщини пак, за да оскубят хората...

    Коментиран от #55

  • 51 Радек от Боктор

    14 2 Отговор
    Явно говорите за екология?! Ама сте много смотани!!! Колите и дизелите са ви виновни!!! Замислете се за самолетите и корабите.,.те какво бълват и дали имат еко норми? За корабите по-добре вземете и се ограмотете що за боклук горят.....най-голям производител и дистрибутор на най-гадното корабно гориво е САЩ!!! Започвате ли да стопляте за екологията??? Сега ще говорим ли за военната техника и самолетите, а за снарядите и ракетното гориво.....чист планински въздух!!!! Ще кажем ли нещо и за акумулаторите и батериите за електричните, за утилизация та и замърсяването......и там всичко е кристално чисто и еко.......
    Дизелите са ви виновни!!!!
  • 52 НЛауда

    3 12 Отговор
    А бе тези таралясници ни изтровиха. Всички по селата карат 30годишни дизеларки, които пушат като кюмбета. Супер вредни и отровни автомобили.
  • 53 Мамата

    2 5 Отговор
    ДА замърсяват и пушат якоо.а с агу на 50%
  • 54 tupo

    9 0 Отговор
    Хайде да обясни някои застраховател, как зависи от типа гориво (при изправен технически автомобил) рисковият фактор на застраховане!?
  • 55 Komapak

    5 0 Отговор

    До коментар #50 от "Бачо Киро":

    Дори е обратното! Бензина има доста по-голяма вероятност да гръмне от нафтата. Ама това е за каското, а за гражданската....
  • 56 Пенсиониран застраховател

    8 0 Отговор
    Докато има невежи по върховете на застрахователната верига ще създават безумни закони . Горивото на МПС няма нищо общо с условията по застраховка Гражданска отговорност на автомобилистите срещу трети лица. То самото заглавие дава отговор защо се сключва тази застраховка.
  • 57 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Редно е":

    Ти как се движиш въобще?
  • 58 Алфа Ромео

    3 2 Отговор
    По-висока еко-такса и данъци но гражданска не.
  • 59 Amix

    10 1 Отговор
    Редно е колите с обратен волан - десен.
    Да плащат по скъпо!!!
  • 60 БАРС

    4 1 Отговор
    Частните коли да не плащат екология всички други които са служебни автобуси кораби локомотиви камиони бусове леки коли самолети да плащтат.Аз с колата отивам на работа и я паркирам пред офиса на фирмата и цял ден стои на паркинга а много като мене са така а има дето им стоят в гаражите и от време на време ги изкарват защо трябва да плащаме.Нека като искат чист въздух нека всички фирмени и държавни превозни средства да ги подменят на ел.А за частни нужди всеки да си кара и да си копува където иска без забрани
  • 61 сектант

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Редно е еко норми евро1 и евро2":

    ти като го надървиш, дали има значение дали е малък или голям, като няма да таковаш?
  • 62 Нане

    1 3 Отговор
    Абсолютно-ДА!
  • 63 един

    4 0 Отговор
    Редно е . Най-вече тия с над 2 литра мотори. Видиш ли Ауди 3.0 ТДИ - 90 % вероятност да е некоя куха лейка,дето нарушава яко ограниченията и съсдава предпоставки за ПТП.
  • 64 Манечи

    4 0 Отговор
    Пълна простотия! Не се натъпкаха!
  • 65 иво

    7 0 Отговор
    за пореден път разделят общедтвото по римския способ Разделяй и владей. Сега простолюдието не вижда че едни тарикати гледат как да си узаконят едни парички от ГО . народа да си издере очите в спорове кой е пи екологичен а тв тихомълком гушкат манги.Жалки сте бе хора ,наивни.
  • 66 Ха ха

    0 5 Отговор
    Тука има много болни мозъци яжте пийте серете дизел деградирали Психопати с 30г бараки умствено изостанали без гънка мозък.
  • 67 type-R

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Редно е еко норми евро1 и евро2":

    Нормите сами по себе си НИЩО не значат. Трябва да се спре вноса на стари дизелаци, защото в момента в който стъпят на българска земя, всички очистващи системи се изтърбушват! Но. И тук има "но". Макар и без катализатор моята бензинова Хонда (на бензин, не на газ) дава всички изгорели газове в нормите на технически преглед. Просто дизела не еза лични коли, а за тежки машини, но Германия, понеже там по незнайна малоумица дизела е по-евтин, продължава да ги бълва! Оттам идва проблем. Когато българските граници се затворят за немските дизели и държавата стане държава да облекчава собствениците на бензино и коли на газ, които не ПО ТАЛОН, а на технически преглед докажат че не бълват СМРАД, само тогава нещата ще тръгнат в правилната посока. А НЕ ДА НИ КАЧВАТ НА КОЛЕЛЕТА, СКУТЕРИ И ПРОЧИЕ, както предлага оня Софийски дрисльо, дето щеше да стеснява булеварди!!!
  • 68 Така е справедливо

    3 0 Отговор
    Ако увеличат ГО за дизелите , трябва да намалят тази за газовите устройства , електромобилите . Аз не виждам никаква логика в това с какво гориво работи автомобила , и причинените щети на трети лица. За системни нарушители съм съгласен да се увеличи . Като цяло цялата система трябва да се промени , всеки с шоф. книжка трябва да има досие , с бонус-малус , според това да плаща .
  • 69 Някой си

    2 0 Отговор
    Сменяте застрахователя. Ако не на площада и протест

    Коментиран от #70

  • 70 type-R

    7 0 Отговор

    До коментар #69 от "Някой си":

    Всички застрахователи ядат и пият на една и съща маса. Също както ония мафиоти в народното събрание. Това което Ви дават в новините е цирк и постановка. България от много години се управлява отвън!
  • 71 правилно

    4 4 Отговор

    До коментар #27 от "Мнение":

    И аз това се опитвам да обясня на невежите . Ако се затворят два автомобила в два еднакви гаража с еднакви кубатури на моторите , едната на бензин , другата на дизел , запалват се да работят на място , и се пусне по една котка във всеки гараж , то котката при бензиновият автомобил мре първа. Ако с дизеловият автомобил всичко е наред , зад ауспуха му можеш да дишаш , и това , че един бензинов автомобил , видимо не изпушва като някой разцентрован дизел не значи , че не изхвърля отрови . Иначе ми е все тая каква кауза да защитавам, една кола имам на дизел , и две на газ.

    Коментиран от #86

  • 72 Диамантената ръка

    6 2 Отговор
    А дали бензин евро 3, харчещ 8 на 100 е по-чист от дизел евро 6 с 5 на 100?
  • 73 ТЕЦ Марица

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "2loop":

    Купи си свестен дизелов автомобил и ще спре да пуши!
  • 74 Гражданин

    5 0 Отговор
    Не разбирам защо ГО се заплаща за автомобили.Все пак отговорността е на водача.И стига с това замърсяване.Най голямото замърсяване е от производството и рециклиране на акумулатора.
  • 75 Гост

    2 0 Отговор
    Просто не се застраховайте в тази компания.
  • 76 Smu4ki

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "nm gn":

    от Футки е тая статийка неква.
  • 77 Габдулла

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Олимпийска надежда":

    Обърка реда. Температура на запалване: газ 1150 гр. Бензин 930-950. Нафта 620-650.
  • 78 Габдулла

    5 2 Отговор
    Може ли да кажа нещо, от погледа ми под милиционерската фуражка. Проблемът е в оправията ни и в бездействието на полицията. А това е престъпно бездействие. Още през осемдесетте години, поголовно спирахме всеки пушещ автомобил. Спира се от движение, до минаване на успешен технически преглед. Нямаше глоба, нито висока такса за прегледа. Обаче, ако си скъсал пломбата( разбирай попитал мотора) то тогава- жална ти майка. Пише се един акт , но нарушенията са няколко. Сега под пет процента са износените дизели. Всичко останало е чипирано. Това никой не го санкционира, а трябва. Да видим, какви са нарушенията при чипиране. Първото е промяна на конструкцията.От тука следва второто- съзнателно замърсяване на околната среда. Тука глобите са особено солени, но са все още нищо, защото третото е фалшиво деклариране на мощност, с което се лъже НВ Данъчното. А четвъртото, както се досещате е лъжене на застрахователя. Ето как, ако се спазват законите от полицията, само са седмица ще се изчисти въздуха. Обаче е къде по- лесно да клечиш в храстите и да мастурбират, за да ти мине времето. Те такива милиционерски мисли ми бръмчат под шачката
  • 79 вики лексъс

    3 0 Отговор
    И коя е тази застрах.компания? Не я виждам в калкулатора на най-големите оператори на застраховки СДИ България - всички българи в 97.7 % ползват за Гр.отговорност Бул Инс или Лев ИНС....при тях няма разлика в цените за дизел или бензин при масовия двигател 1900-2000 сс - от 1800 до 2000 сс е еднаква цена та за мотор без значение бензин или дизел 2000 сс и над 120 коня до 151 коня е еднаква цената при масово обичанитее за Гр.отгвр. Бул инс и Лев инс ! Та айде стига лъжи!
  • 80 ДЕДО

    1 2 Отговор
    Защо трябва да плащам повече след като карам само нови дизели
  • 81 Васил

    2 0 Отговор
    Редно и дизела да е по скъп от бензина
  • 82 Дон Хуан

    0 3 Отговор
    Това е просто начин да се събират допълнителни пари под благодиден предлог и с овациите на екоглупаците! Ако намерите откровен служител на ГТП, ще ви каже, че на прегледите дизелите се представят далеч по-добре от бензините. Не говорим за новите, а поне за 10-годишните. По-назад е по-добре. Карам 26-годишен мерцедес и на прегледа преди месец имах показател за димност за евро-5. Да не говорим, че новите бензинови с директно впръстване са пълна трагедия като екология. Ама глупаците аплодират...
  • 83 Няма логика

    2 0 Отговор
    Всичко е за пари, не мога да разбера тези които
    подкрепят тая глупост толкова ли са тъпи или просто не карат дизели.Ок ама нали се сещате, че после ще се вдигне Го и на другите така че колеги сами си го набутвате!!
  • 84 Вуте

    2 0 Отговор
    По пътищата се движат десетки хиляди автобуси, тежкотоварни камиони, по-малки камиони, бусове и пикапи, които са гръбнакът на транспортаи търговията, на снабдяването, строителството и туризма.Всички са с дизелови двигатели. Хайде сега запитайте и тях акво мислят по въпроса. И колко ще ви струва всичко, ако се оскъпи с още някой и друг процент? искате ли?
  • 85 ФауВе

    3 2 Отговор

    До коментар #27 от "Мнение":

    Потърси в нета съставите на отработените газове на ДВГ с бензин и на такова с дизел. Виждам, че си нямаш представа, колко повече отрови бълват дизелите, спрямо бензините.

    Коментиран от #87

  • 86 ФауВе

    2 0 Отговор

    До коментар #71 от "правилно":

    И за теб - коментар 85.
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Бг Пародия

    1 0 Отговор
    Камионите и автобусите какво ще ги правите!?
    Имате ли представа, че целия товарен авто транспорт е дизелови двигатели!?
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 аз ще ви кажа

    0 0 Отговор
    Какво се гледа на запад, стаж зад волана, нарушения, точки и недай си боже да си хващан с алкохол по добре да се качиш на тротинетка, казвам хващан а не избил хора по тротоарите. Та то самото име на застраховката си го казва ..Отговорност като Гражданин...също Технически Преглед ама ние си го знаем като Почерпка за Техника.