Конкретен отговор на този въпрос все още няма от страна на Закона, но факторът ценообразуване на гражданската отговорност на база вид гориво вече съществува у нас.
Към момента той се прилага само от една застрахователна компания и разликите са в границите на десетина лева, но тенденцията е за все по-голямо диференциране в цената на данък "Гражданска отговорност" в полза на бензиновите и електрифицирани автомобили.
В момента някои компании правят отстъпка в този данък за електрифицирани автомобили, като идеята е електромобили и хибриди да плащат с около 10% по-ниска ГО, а колите с дизелови мотори - с десетина процента по-скъпа ГО.
Дали това трябва да се прави у нас или е все още рано за подобна стъпка и смятате ли, че това ще доведе до намаляване на дизеловите коли по родните пътища? Можете да споделите мнението си в коментарите по-долу.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Редно е еко норми евро1 и евро2
Коментиран от #15, #61, #67
08:54 27.07.2020
2 Komapak
Коментиран от #7, #47
08:54 27.07.2020
3 Не и не
Коментиран от #16
08:56 27.07.2020
4 Друг въпрос
Коментиран от #20
08:57 27.07.2020
5 nm gn
Коментиран от #76
08:57 27.07.2020
6 Олимпийска надежда
Коментиран от #18, #19, #77
08:58 27.07.2020
7 Гост
До коментар #2 от "Komapak":
Ама отдавна си има такъв данък, викат му акциз. Ама що да смучат кръвта на човек от едно място, може от десет.08:59 27.07.2020
8 Дизеловите
08:59 27.07.2020
9 2loop
Коментиран от #73
08:59 27.07.2020
10 алф
09:01 27.07.2020
11 Керосиновите
09:01 27.07.2020
12 Бай
НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО КОЛКО МИЛЬОНА ПЕЧАЛБА ОТ ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ ИМАТЕ ЗА 2019Г МИЛИОНИ СЕ НАЛАПАХТЕ И НАРОДА МЪЛЧИ
09:02 27.07.2020
13 Дизел 3500см
09:02 27.07.2020
14 Shponka
09:04 27.07.2020
15 Редно е
До коментар #1 от "Редно е еко норми евро1 и евро2":
Да си изпиеш хапчетата.80 процента от българите тогава освен ТИ да ни носиш на гръб Ъ....Коментиран от #30, #32
09:06 27.07.2020
16 Язе
До коментар #3 от "Не и не":
Напълно подкрепям мнението Ви. И само ще добавя, че по-голяма опастност от ПТП има при по-бързите и по-бързо ускоряващите автомобили. В момента при повечето застрахователи кубатурата на колата участва в изчисляването на ГО, но 2000 кубика дизел (136 к.с.) е по-бавен и по-тромав от 1.4 бензин 150 к.с.09:07 27.07.2020
17 ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ
09:08 27.07.2020
18 Един друг
До коментар #6 от "Олимпийска надежда":
Покритие пожар не се изплаща по гражданска отговорност.Отговора ти няма връзка с въпроса.09:10 27.07.2020
19 Тук
До коментар #6 от "Олимпийска надежда":
Не забравяйте че с Гражданска отговорност се изплащат щети на ТРЕТИ лица! Ако човека плаща Каско може да се използват вашите аргументи09:11 27.07.2020
20 Аз .....
До коментар #4 от "Друг въпрос":
Няма никакъв шанс.Старото ми Опелче Астра г в Гърция без катализатор не чадеше.
Тук с чисто нов катализатор за 670лв. пак димеше , като Икарус.
Качество....
09:12 27.07.2020
21 ники
09:12 27.07.2020
22 Вуйчо
09:12 27.07.2020
23 Ццц
09:14 27.07.2020
24 Не не е редно това
09:15 27.07.2020
25 123
09:15 27.07.2020
26 дсц
09:17 27.07.2020
27 Мнение
Вие били ли сте покрай работещ бензинов двигател, че ни разправяте колко са безвредни?! Смърди буквално на отрова!!!
Как не ви е срам да наричате едното по-малко вредно от другото????
Знаете ли, че от т. нар. бензинови ("безвредни") ауспуси излизат (освен CO2) и супер много въглеводороди, които са абсолютна токсична отрова за живите организми!!!
Не твърдя, че дизелите са по-малко вредни, но с необходимия евростандарт, не се отличават по нищо от бензиновите! Още повече, че са с поне 30% по-икономични от тях!!! Също така в дизела има и % рапично масло, т.е. е отчасти са с ВЕИ!!!
Освен това само леките автомобили ли са на дизел????? Камионите, локомотивите, строителната техника, корабите, самолетите, а за тях нещо да кажете, те не замърсяват ли???!!! Що не ги направите и тях на безвредния ви бензин ааа???
Некав овчар от САЩ изви за т.нар. дизелгейт и овцете по света забляха в един глас! И как няма, дизелите започнаха да преобладават над бензините в някои страни и муриканците се изплашиха, че потреблението ще намалее!!!!!
Коментиран от #71, #85
09:19 27.07.2020
28 Тишо
09:20 27.07.2020
29 Данък
09:20 27.07.2020
30 За прогрес
До коментар #15 от "Редно е":
Се изисква промяна! Ще те нося, няма проблем?!?09:23 27.07.2020
31 Вълк
09:27 27.07.2020
32 Надявам се
До коментар #15 от "Редно е":
Не си некъв 150 килограмов СОМ!?Коментиран от #42
09:28 27.07.2020
33 Еразъм
1. Масата на автомобила - колкото е по-голяма масата, толкова по-трудно спира и при удар по-големи щети нанася.
2. Габаритите на колата - колкото по-големи габарити, толкова по-голяма вероятност да закачи нещо или някой при движението си.
3. Мощността на двигателя - съвсем логично по-голяма сила и мощ ще направи по-голяма беля.
Видът на горивото няма НИКАКВО значение!
09:29 27.07.2020
34 любител
09:31 27.07.2020
35 Гост
09:33 27.07.2020
36 Някой си
09:33 27.07.2020
37 Шаран БГ
09:48 27.07.2020
38 БАРС
Коментиран от #41
09:50 27.07.2020
39 не е редно
Коментиран от #49
09:53 27.07.2020
40 Gost
09:57 27.07.2020
41 не е точно така
До коментар #38 от "БАРС":
В глобален мащаб е ясно вече,че замърсяването е танто за кукуриго между ДВГ и ел. МПС-тата.Основното предимство на ела,че локално особено в големите градове замърсяване е нулево.Така хората живещи в тях и велосипедистите няма да дишат диртно мръсните газове на МПС-тата.Това се доказа преди месеци когато поради рестрикциите въздуха в градовете беше по-чист.09:59 27.07.2020
42 Редно е
До коментар #32 от "Надявам се":
185см/120кг...За протокола. Който няма 100кг не е Българин....Веганите не ги броя изоПщо...Коментиран от #57
10:00 27.07.2020
43 Ясен отговор
10:00 27.07.2020
44 Антони
Коментиран от #48
10:07 27.07.2020
45 Чичо Тони
10:16 27.07.2020
46 Бозар
10:19 27.07.2020
47 Тони
До коментар #2 от "Komapak":
Аз не мога да разбера какво отношение има с какво гориво е колата с ПТП. Тата който засягат гражданската отговорност тя се сключва с цел да покрие щетите от ПТП на другия автомобил какво общо тук има горивото пълен абсурд до кога ще търпим този произвол от застрахователитеКоментиран от #50
10:40 27.07.2020
48 Гоги
До коментар #44 от "Антони":
Кой си ти да казваш кое е редно и кое не по тази логика всичко требва да се забрани и вредните храни и ракията и цигари да не се произвеждат и всички горива и отоплението на дърва и тецовете с въглища и да забрани е всичко вредно защо само дизеловите коли и всички камйона трактори самосвали багери и така няма кой да строи ще прекарваме с колелета цимент и д-р.строителни материали щото всички товарни коли са дизел10:46 27.07.2020
49 Коки
До коментар #39 от "не е редно":
Епа даите по 5000евро заплата като в Европа и Сичко ще караме нови коли на лизинг хората карат стари коли защото зимат 500лв заплата не щото им е кеф а от немайкаде каде10:50 27.07.2020
50 Бачо Киро
До коментар #47 от "Тони":
Абсолютно прав си, типът гориво е абсолютно без значение за ПТП. Няма никаква логика да плащаш повече застраховка, понеже караш на бензин или нафта... Пътния данък да има връзка със замърсяване е съвсем друго нещо, но не просто - щом караш дизел плащаш повече. Модерните дизели са много по-чисти от много бензини ако става въпрос, въпреки че никога не съм бил фен на нафтата. Гражданската отговорност обаче въобще няма връзка с горивото... Български факирщини пак, за да оскубят хората...Коментиран от #55
11:04 27.07.2020
51 Радек от Боктор
Дизелите са ви виновни!!!!
11:07 27.07.2020
52 НЛауда
11:23 27.07.2020
53 Мамата
11:31 27.07.2020
54 tupo
11:41 27.07.2020
55 Komapak
До коментар #50 от "Бачо Киро":
Дори е обратното! Бензина има доста по-голяма вероятност да гръмне от нафтата. Ама това е за каското, а за гражданската....11:52 27.07.2020
56 Пенсиониран застраховател
12:04 27.07.2020
57 гост
До коментар #42 от "Редно е":
Ти как се движиш въобще?12:36 27.07.2020
58 Алфа Ромео
12:37 27.07.2020
59 Amix
Да плащат по скъпо!!!
12:51 27.07.2020
60 БАРС
13:17 27.07.2020
61 сектант
До коментар #1 от "Редно е еко норми евро1 и евро2":
ти като го надървиш, дали има значение дали е малък или голям, като няма да таковаш?14:27 27.07.2020
62 Нане
14:43 27.07.2020
63 един
14:44 27.07.2020
64 Манечи
15:27 27.07.2020
65 иво
15:50 27.07.2020
66 Ха ха
15:50 27.07.2020
67 type-R
До коментар #1 от "Редно е еко норми евро1 и евро2":
Нормите сами по себе си НИЩО не значат. Трябва да се спре вноса на стари дизелаци, защото в момента в който стъпят на българска земя, всички очистващи системи се изтърбушват! Но. И тук има "но". Макар и без катализатор моята бензинова Хонда (на бензин, не на газ) дава всички изгорели газове в нормите на технически преглед. Просто дизела не еза лични коли, а за тежки машини, но Германия, понеже там по незнайна малоумица дизела е по-евтин, продължава да ги бълва! Оттам идва проблем. Когато българските граници се затворят за немските дизели и държавата стане държава да облекчава собствениците на бензино и коли на газ, които не ПО ТАЛОН, а на технически преглед докажат че не бълват СМРАД, само тогава нещата ще тръгнат в правилната посока. А НЕ ДА НИ КАЧВАТ НА КОЛЕЛЕТА, СКУТЕРИ И ПРОЧИЕ, както предлага оня Софийски дрисльо, дето щеше да стеснява булеварди!!!16:07 27.07.2020
68 Така е справедливо
16:09 27.07.2020
69 Някой си
Коментиран от #70
16:14 27.07.2020
70 type-R
До коментар #69 от "Някой си":
Всички застрахователи ядат и пият на една и съща маса. Също както ония мафиоти в народното събрание. Това което Ви дават в новините е цирк и постановка. България от много години се управлява отвън!16:22 27.07.2020
71 правилно
До коментар #27 от "Мнение":
И аз това се опитвам да обясня на невежите . Ако се затворят два автомобила в два еднакви гаража с еднакви кубатури на моторите , едната на бензин , другата на дизел , запалват се да работят на място , и се пусне по една котка във всеки гараж , то котката при бензиновият автомобил мре първа. Ако с дизеловият автомобил всичко е наред , зад ауспуха му можеш да дишаш , и това , че един бензинов автомобил , видимо не изпушва като някой разцентрован дизел не значи , че не изхвърля отрови . Иначе ми е все тая каква кауза да защитавам, една кола имам на дизел , и две на газ.Коментиран от #86
16:25 27.07.2020
72 Диамантената ръка
16:30 27.07.2020
73 ТЕЦ Марица
До коментар #9 от "2loop":
Купи си свестен дизелов автомобил и ще спре да пуши!17:21 27.07.2020
74 Гражданин
19:36 27.07.2020
75 Гост
19:41 27.07.2020
76 Smu4ki
До коментар #5 от "nm gn":
от Футки е тая статийка неква.21:27 27.07.2020
77 Габдулла
До коментар #6 от "Олимпийска надежда":
Обърка реда. Температура на запалване: газ 1150 гр. Бензин 930-950. Нафта 620-650.21:55 27.07.2020
78 Габдулла
22:11 27.07.2020
79 вики лексъс
23:00 27.07.2020
80 ДЕДО
11:19 28.07.2020
81 Васил
16:14 28.07.2020
82 Дон Хуан
21:36 28.07.2020
83 Няма логика
подкрепят тая глупост толкова ли са тъпи или просто не карат дизели.Ок ама нали се сещате, че после ще се вдигне Го и на другите така че колеги сами си го набутвате!!
23:40 28.07.2020
84 Вуте
09:24 29.07.2020
85 ФауВе
До коментар #27 от "Мнение":
Потърси в нета съставите на отработените газове на ДВГ с бензин и на такова с дизел. Виждам, че си нямаш представа, колко повече отрови бълват дизелите, спрямо бензините.Коментиран от #87
09:40 29.07.2020
86 ФауВе
До коментар #71 от "правилно":
И за теб - коментар 85.09:40 29.07.2020
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Бг Пародия
Имате ли представа, че целия товарен авто транспорт е дизелови двигатели!?
04:19 26.07.2021
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 аз ще ви кажа
06:22 26.11.2022