В епоха, в която твърденията „Произведено в Америка“ се проверяват с интензивността на предсъстезателна инспекция, американските марки, които изтъкват своите местни корени, се оказват под микроскоп.
Само няколко дни след като Илон Мъск публично намали твърденията си за производството на Teslaв САЩ, Stellantis сега натиска спирачките на собствения си патриотичен маркетингов клип. Няколко от последните реклами на автомобилния гигант бяха изтеглени след въпроси за това колко „американски“ са техните автомобили.
Миналия уикенд Dodge, Ram и Jeep, които са под шапката на Stellantis, пуснаха реклами, в които гордо подчертават американското си наследство - навременна тема, като се имат предвид високите 25-процентни мита на президента Тръмп върху вносните автомобили и автомобилни части. Jeep напомня за военното му наследство, като смело се обявява за „най-патриотичната марка на Америка“, докато Dodge уверено твърди, че автомобилите му се произвеждат в Щатите, а Ram отиде още по-далеч, заявявайки, че пикапите им са „построени от нулата в Америка“.
Макар че много потребители да приемат тези твърдения за чиста монета, независимата организация „Истината в рекламата“ нямаше намерение да ги остави да се разминат без последствия. Във вторник сутринта организацията изпрати писмо до Stellantis, в което твърди, че техните автомобили не отговарят на стриктната дефиниция на Федералната търговска комисия за „американско производство“, която изисква автомобилите, претендиращи за такъв произход, да не съдържат „никакво - или незначително - чуждестранно съдържание“.
От „Истината в рекламата“ посочват, че нито един модел на Jeep, Dodge или Ram не отговаря на този строг критерий, като дори отбелязват, че Model 3 на Tesla, който често се посочва като най-американския автомобил по съдържание, все пак включва 12,5% вносни части. Надзорният орган твърди, че автомобилите на американските марки на Stellantis са по-точно описани като „американски сглобени“, използвайки компоненти, доставени от глобална мрежа от доставчици, включително Мексико, Канада, Азия и Европа, заедно с части, произведени в САЩ.
„Истината в рекламата“ подчертава, че макар Stellantis да има пълното право да рекламира своите американски заводи за сглобяване и създадените от тях американски работни места, тя не може законно да раздува мащаба на местното производство. Организацията твърди, че подобна подвеждаща реклама е особено вредна в чувствителен период за американските потребители, които купуват автомобили.
До вторник следобед, след съобщението на „Истината в рекламата“, рекламите в YouTube бяха изтеглени, за да бъдат преработени и да отразяват по-точно произхода на автомобилите, въпреки че оригиналните реклами все още се излъчваха по телевизията на следващия ден, подчертавайки деликатния баланс между патриотичния маркетинг и проверимите данни за „Произведено в Америка“ в автомобилния пейзаж за американските марки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Aлфа Bълкът
10:55 11.04.2025
2 алхимик
Коментиран от #3
10:59 11.04.2025
3 Варна 3
До коментар #2 от "алхимик":
Най-любимите на САЩ пикапи като Форд F150 и Тойота Тундра. Но пък сега целият автопарк се състои повечето от леки автомобили и СУВ със среден размер и с двигател I4, а пък тези с голям размер, вкл. Тундрата и F150, с двигател V8 се намират обикновено.11:04 11.04.2025
4 Искам да знам
11:05 11.04.2025
5 хех
11:47 11.04.2025