Едва ли има някой, интересуващ се от автомобили, който да не е чувал за т.нар. "чип-тунинг" или познат още в разговорния жаргон като "ремап". Знаете ли обаче какво всъщност представлява тази процедура, предназначена, както за бензинови, така и за дизелови автомобили?
Най-общо казано чип-тунингът представлява настройка на режимите на рaбота на електронните контролери чрез коригиране на програмите за вътрешно управление (firmware). По принцип концепцията се използва за препрограмиране основно на електронния блок за управление на двигателя на автомобила, а целта е - промяна на индивидуалните характеристики на двигателя.
Качественият чип-тунинг води до увеличаване на мощност и максимален въртящ момент и до икономия на гориво. Чип-тунингът обаче носи и рискове: загуба на гаранция, намален живот на двигателя, скоростната кутия и други възли и агрегати, нарушават се и екологичните норми на двигателя. Заради това трябва да знаете към кого да се обърнете.
У нас фирмите, занимаващи се с "чип-тунинг" не са никак малко, но след задълбоченото проучване, което направихме, става ясно, че не всички са препоръчителни. Важното е да избягвате т.нар. гаражни сервизи, защото повечето ще навредят на автомобила ви.
Качествените сервизи за "чип-тунинг" са онези, които работят с доказани и сертифицирани от автомобилните производители компании
В България има няколко фирми, работещи по този начин, като можем да препоръчаме швейцарската Digital Tuning, Prospeed или Overdrive. Тези сервизи работят с петгодишна гаранция, като намесата им в електрониката на автомобила не влияе на заводската му гаранция.
При тях има предварително зададени промени в мощността, въртящият момент и в икономията на гориво, които са различни за различните типове автoмобили (бензинови, дизелови, такива с атмосферни и с турбомотори). Най-осезаем резултат се постига при турбодизеловите автомoбили, но чип-тунингът е препоръчителен и за атмосферните бензинови мотори.
Как биха се променили характеристиките на вашия автомобил можете да видите ТУК, но независимо от вида му, трябва да знаете, че ще постигнете по-голяма мощност в целия оборотен режим, без спадове и "дупки", увеличаване на Нютонметрите и намаляване на средния разход на гориво. Но още веднъж ви предупреждаваме - чип-тунингът е добре да се прави от сертифицирани компании.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
10:36 03.02.2020
2 zeus
Коментиран от #57
10:41 03.02.2020
3 Експерт
10:44 03.02.2020
4 NikNay
10:44 03.02.2020
5 Boxer 3.0
Чипосването трябва да е умерено, 10-20 % макс.
Ако е повече, даже и двигателят да издържа, ще трябва да се модифицира охлаждането и спирачната система. А, съединителя и скоростната кутия ще са под въпрос.
Колкото е по-краен тунингът, толкова е по-краткотраен...
Коментиран от #87
10:46 03.02.2020
6 Пурко
Моят съвет е не правете това.
А ако вече сте го направили, задължително сменете маслото на двигателя с по-висок клас. За да не се чудите защо турбото ви фаулира.
Коментиран от #18, #23
10:51 03.02.2020
7 Синдикат на Ало Измамниците
10:59 03.02.2020
8 Komapak
10:59 03.02.2020
9 Гоуст
11:00 03.02.2020
10 Миро
С него наистина е бегачка особено при ускорение но и гори повече, сега е на 264 хил.км. и нямам никакви проблеми!!!!
Коментиран от #35
12:09 03.02.2020
11 Коректен
Коментиран от #30
12:20 03.02.2020
12 Кирил
12:33 03.02.2020
13 11111
Коментиран от #27
12:37 03.02.2020
14 заз на газ
Коментиран от #21, #85
12:54 03.02.2020
15 Ивайло
12:54 03.02.2020
16 Готин
Ако си купите кренвирш, ще ядете кренвирш. Ако си купите суджук, ще ядете суджук.
На един кренвирш, колкото и подправки да му туриш, той няма да стане суджук!
Коментиран от #29, #72, #88
12:59 03.02.2020
17 Японеца
13:07 03.02.2020
18 Jack Bauer
До коментар #6 от "Пурко":
Абсолютно си прав, но както казват кеф сена няма. Щеше да е добре в статията да се обясни че след "чипосването" следват разпределителни валове, съединител, скоростна кутия и доста често колянов вал, клапани ...Коментиран от #26
13:08 03.02.2020
19 спец
13:09 03.02.2020
20 ТТТ
13:31 03.02.2020
21 Караиванов
До коментар #14 от "заз на газ":
Изришно е казано, че е подходящ и за атмосферни, не четеш ли. И за каква реклама говорите, като са споменати най-големите конкуренти на нашия пазар и трите. А именно там си заслужава да се направи тунинг, а не при гаражните, които те питат колко коня искаш.Коментиран от #52
13:46 03.02.2020
22 Driver
13:54 03.02.2020
23 neon
До коментар #6 от "Пурко":
Не е нужно да се увеличават оборотите, достатъчно е да се увеличи въртящия момент (което е основната полза от този тунинг) и той да идва по-рано.Коментиран от #74
14:17 03.02.2020
24 Ввв
14:33 03.02.2020
25 някой си
14:41 03.02.2020
26 запознат
До коментар #18 от "Jack Bauer":
Турбото също става консуматив след чипа.15:02 03.02.2020
27 То тва е целта да ти земат парите
До коментар #13 от "11111":
😂😂😂не разбра ли че в бегето сичко е грабеж лъжа и измама15:07 03.02.2020
28 Като искате бързи коли
15:09 03.02.2020
29 VW-фен
До коментар #16 от "Готин":
Евала,Готин, много добре го каза-кратко, точно, стегнато и ясно!С две изречения обобщи цялата процедура и ползата от нея! Абсолютно вярно! Респект!!15:13 03.02.2020
30 Boxer 3.0
До коментар #11 от "Коректен":
Един от многото отговори на твоят въпрос е че автопроизводителите се подчиняват на еконормите, което преди оставяше възможност за чипосване, което не се съобразява с екологията.Най-новите двигатели са толкова съобразени с екологията, че даже и при нормалната им експлоатация, животът им е под голям въпрос. Те нямат конструкционният запас , за да понесат чипосване.
15:18 03.02.2020
31 Borislav Popov
Коментиран от #42, #68
15:34 03.02.2020
32 инж Химик
15:38 03.02.2020
33 Пежо
15:50 03.02.2020
34 Пасаториста
Коментиран от #36
16:08 03.02.2020
35 PlimP
До коментар #10 от "Миро":
щото не си си купил нафта на ориг. 120 000км.(620 000км.), то живец няма те ремапче му бацат, дюзички рециклират, помпички гърмят, ама нищо, нека дават кинтаци, читавите фирми вдигат мощността с около 15%, тук ги лепят с по 30%+ и после се чудят що им умират таратайките16:15 03.02.2020
36 68333
До коментар #34 от "Пасаториста":
И като повиши с 32 коня и стана 163 коня кво стана да не ускорява от 0 до 100 за 2 секунди :))))))))) същата кошница е. Както е писано за кренвирша и суджука, тунинг се прави на спортни или бързи колиКоментиран от #37
16:18 03.02.2020
37 Пасаториста
До коментар #36 от "68333":
Не, не вдига 100 за 2сек., но ме кефи повече от кошница 131кс. Жена ти, като сложи малко грим, и секси парцалки, да не става мис България? Не, нали? Но те кефи повечеКоментиран от #65
16:53 03.02.2020
38 Янко
17:54 03.02.2020
39 Интересно
18:01 03.02.2020
40 Born from Jets
18:20 03.02.2020
41 Уестия
18:58 03.02.2020
42 КОМУНИСТ
До коментар #31 от "Borislav Popov":
Za na jena ti putkana SA...19:21 03.02.2020
43 Призрак
Извън градско до 100км/ч разход до 8.1 л нафта от ОМВ. Градско до 14.5 внимателно каране с много задръствания.
Само дизел Макс Моушън от ОМВ с добавка на FUSCH антигел.
Коментиран от #45
20:11 03.02.2020
44 Генерал Иванушка Водков
На буханката по няколко чеп тунинга, щот заднио мост редко следваще предниу.
Коментиран от #50
20:23 03.02.2020
45 ФАКТ
До коментар #43 от "Призрак":
Вече 2 години откакто платих за ремап на колата ми BMW 535D - колата от 286кс заводско отиде на 350кс ( имам дино графика ) и кефа е много по голям ! След ремапа вече 2 години само я карам наливам нафта и се усмихвам ;)Коментиран от #54, #83
20:37 03.02.2020
46 ] ъъъ
20:51 03.02.2020
47 Стефан
Коментиран от #80
20:52 03.02.2020
48 Порно
20:52 03.02.2020
49 Ужас
20:58 03.02.2020
50 Гошо
До коментар #44 от "Генерал Иванушка Водков":
И на московеца на капака отзад с черен изолирбанд TURBO, и два гръмоотвода на задната броня ако му избушат батериите!21:08 03.02.2020
51 мани мани
21:17 03.02.2020
52 Граматиков
До коментар #21 от "Караиванов":
Излишно или Изрично?!21:23 03.02.2020
53 Старата школа
21:23 03.02.2020
54 Дедо
До коментар #45 от "ФАКТ":
Усмихваш се, докато не се озъбиш накрая.21:25 03.02.2020
55 Старата школа
21:26 03.02.2020
56 Opel zafira tourer cdti 165hp
Коментиран от #58, #66, #67
21:41 03.02.2020
57 Монтьора
До коментар #2 от "zeus":
Трак Мрак Ебах Майка ти После получи рак и умря!КРАЙ НА ТАЗИ ИСТОРИЯ! ДЕМОКРАТ ЩЕ МИ ЛИЖЕШ ЧЕРВЕНИЯ МАДАК!!21:48 03.02.2020
58 некЪФ
До коментар #56 от "Opel zafira tourer cdti 165hp":
Купи си камион, кво претоварваш тоя кошник и искаш да лети22:01 03.02.2020
59 бай Шиле
Коментиран от #60, #61
22:19 03.02.2020
60 Заради
До коментар #59 от "бай Шиле":
Еконормите това е ....отгоре им пускат закона ако искат да продават ще изпълняват....е някои послъгват ама където играят много пари знаеш как е....22:39 03.02.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Пешо
23:23 03.02.2020
64 vasik atanasova
23:53 03.02.2020
65 Бате бате
До коментар #37 от "Пасаториста":
То и сегашните мис Българии са едни красавици, направо ум да ти зайде.23:57 03.02.2020
66 Vivo
До коментар #56 от "Opel zafira tourer cdti 165hp":
Тоя Опел/Пежо е по принцип мъртво роден. Имам си F11 530d. E, 3 литровият мотор си е 3 литров. Имам 245 коня и са ми абсолютно достатъчни. Все пак е семейно комби, но когато искам мога да бягам до някъде с другите коли.23:58 03.02.2020
67 Гост
До коментар #56 от "Opel zafira tourer cdti 165hp":
No replacement for displacement са казали краварите03:26 04.02.2020
68 Прихващача
До коментар #31 от "Borislav Popov":
Много си зле бе07:42 04.02.2020
69 Каруцаръ
07:43 04.02.2020
70 Механик
Как мислите, чипосано моторче 1.6литра до 220к.с. и 3.0литра двигател със само 120к.с , как ще се представят? Нещо да сравним, нещо да кажем?!
Все едно да ми кажете, че жена пълна със силикон е по-за предпочитане и вървежна от натурална, едрогърда, стройна и пъргава красавица. Или да ми сравните някой, съвременен БГ артист с Г. Парцалев, Т. Колев,С. Мутафова и т.н.
Коментиран от #86
08:36 04.02.2020
71 wwwcommonrailbg
08:51 04.02.2020
72 гуньо простия
До коментар #16 от "Готин":
Готин, примера трябва да е следния: имаш кренвирш, но ти е обелен до половината, слагат ти чип- белиш другата половина и го извждаш целия!И в прекия и в преносния смисъл.09:04 04.02.2020
73 Тони
12:07 04.02.2020
74 type-R
До коментар #23 от "neon":
Защо? Ремарке със слама ли ще теглиш или искаш скорост? Въртящ момент = трактор. Мощност = скорост!Коментиран от #78
13:55 04.02.2020
75 дсса
Във формула 1. От 1000 кубика изкарват 1000 конски сили мощност. И двигателят изминава 1000 километра. Две състезания с тренировките. На следващите две са с друг двигател. Имах опел астра Ф 1,6 бензин 75 к.с.. Сега гледам, че има астра Й 1,6 бензин 180 к.с.. Само че, металургията е стара технология, доближила е границите на усъвършенстване на материалите отдавна, за 20 години не може да направи 2,5 пъти по-здрави и устойчиви материали. Повече мощност от същото количество метал означава само едно - работа на двигателя при по-тежки и разрушаващи условия. А който е оцелял пет години след чип тунингът, да благодари на Господ и да не си насилва късмета като сменя колата!
Коментиран от #81
20:11 04.02.2020
76 Венци Радев
12:31 05.02.2020
77 Много чупосани дизели
13:15 05.02.2020
78 neon
До коментар #74 от "type-R":
Понеже явно си Хонда фен, а те като повечето японски автомобили не се славят с много Nm ще ти поясня. Въртящия момент отговаря за ускорението, а конските сили - за максималната скорост. Е поради тази причина аз предпочитам да имам добро ускорение, вместо успокоението, че мога да вдигна 200-230км/ч, които вероятно никога няма да използвам.П.П. Има една мисъл на Крол Шелби - "Horsepower sells cars, torque wins races!"
16:08 05.02.2020
79 Дизел център
https://commonrail.bg/
08:59 09.02.2020
80 Юри
До коментар #47 от "Стефан":
Аз не Осещем нищо, а усещам че си неграмотен.😂13:29 18.05.2020
81 инж химик
До коментар #75 от "дсса":
Даа, помня си компа това... Cyrix 486 133Mhz, 1mb video, 32 ram... The Tetris Monster!07:58 10.07.2020
82 Дардалина
15:32 10.07.2020
83 Тодор
До коментар #45 от "ФАКТ":
Къде и кой ви прави ремапа?22:22 31.08.2020
84 Петар Петров
19:52 12.10.2020
85 Туба
До коментар #14 от "заз на газ":
Газаджиите да не коментират.15:35 30.10.2020
86 Туба
До коментар #70 от "Механик":
Не пич, това е все едно да сравниш Ивет Лалова с някоя дебела свиня. Не, мерси - избирам Ивет Лалова15:40 30.10.2020
87 Мариян
До коментар #5 от "Boxer 3.0":
И аз мисля да си сложа чип на колата но някой хора ми викат като хода да си сложа чип дане е на макс а да е около 20 кс но незнам на кой да вярвам някой ми викат че сеидинител се чупи други викат че турбо гарми и незная на кой да вярвам искам да си сложа чип на голф 3 1.9 тди 90кс но можете ли да ми кажете колко конски сили да кача от горе на тия 90кс и ако можете да ми кажете някакъв добър маистор в гр монтана които може да ми сложи тоя чип благодаря на всички предварително!15:34 25.02.2021
88 Пешо
До коментар #16 от "Готин":
На човека с кремвирша,ще дам пример с моят мотор поставян на фолксваген файтон 3.0 тди комън рейл от 2004 до 2016г.от 2004до2007 е 224к.с.от 2007до 2009 е 233к.с.
от 2009 до 2014 е 239к.с.
и от 2014-е 245 к.с.
един и същт мотор с 4 мощности дефакто ако си с 224к.с. можеш да превърнеш кремвирша в суджук 245к.с.
аз ремапнах моят до 260к.с.
Коментиран от #89
15:33 02.11.2021
89 AUDI
До коментар #88 от "Пешо":
Тея 3.0 TDI са толкова еднакви, колкото VW е AUDI.13:06 09.11.2021