3 Февруари, 2020 10:32, обновена 7 Юли, 2022 13:42 103 893 89

Ползи и вреди от "чип-тунинг" на автомобилите у нас

  • чип тунинг-
  • ремап-
  • автомобили
Ползи и вреди от "чип-тунинг" на автомобилите у нас - 1

Едва ли има някой, интересуващ се от автомобили, който да не е чувал за т.нар. "чип-тунинг" или познат още в разговорния жаргон като "ремап". Знаете ли обаче какво всъщност представлява тази процедура, предназначена, както за бензинови, така и за дизелови автомобили?

Най-общо казано чип-тунингът представлява настройка на режимите на рaбота на електронните контролери чрез коригиране на програмите за вътрешно управление (firmware). По принцип концепцията се използва за препрограмиране основно на електронния блок за управление на двигателя на автомобила, а целта е - промяна на индивидуалните характеристики на двигателя.

Качественият чип-тунинг води до увеличаване на мощност и максимален въртящ момент и до икономия на гориво. Чип-тунингът обаче носи и рискове: загуба на гаранция, намален живот на двигателя, скоростната кутия и други възли и агрегати, нарушават се и екологичните норми на двигателя. Заради това трябва да знаете към кого да се обърнете.

Ползи и вреди от "чип-тунинг" на автомобилите у нас

У нас фирмите, занимаващи се с "чип-тунинг" не са никак малко, но след задълбоченото проучване, което направихме, става ясно, че не всички са препоръчителни. Важното е да избягвате т.нар. гаражни сервизи, защото повечето ще навредят на автомобила ви.

Качествените сервизи за "чип-тунинг" са онези, които работят с доказани и сертифицирани от автомобилните производители компании

В България има няколко фирми, работещи по този начин, като можем да препоръчаме швейцарската Digital Tuning, Prospeed или Overdrive. Тези сервизи работят с петгодишна гаранция, като намесата им в електрониката на автомобила не влияе на заводската му гаранция.

При тях има предварително зададени промени в мощността, въртящият момент и в икономията на гориво, които са различни за различните типове автoмобили (бензинови, дизелови, такива с атмосферни и с турбомотори). Най-осезаем резултат се постига при турбодизеловите автомoбили, но чип-тунингът е препоръчителен и за атмосферните бензинови мотори.

Как биха се променили характеристиките на вашия автомобил можете да видите ТУК, но независимо от вида му, трябва да знаете, че ще постигнете по-голяма мощност в целия оборотен режим, без спадове и "дупки", увеличаване на Нютонметрите и намаляване на средния разход на гориво. Но още веднъж ви предупреждаваме - чип-тунингът е добре да се прави от сертифицирани компании.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 86 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    123 29 Отговор
    Digital Tuning и overdrive са наистина много добри, третата не я знам, а съветътъ да не ползвате гаражни майстори е от изключително значение.
  • 2 zeus

    203 23 Отговор
    Чип на атмосферен бензин са пари на вятъра.

    Коментиран от #57

  • 3 Експерт

    45 8 Отговор
    Prospeed е на Ники Златков
  • 4 NikNay

    161 10 Отговор
    Реклама., реклама. . . .
  • 5 Boxer 3.0

    165 9 Отговор
    Първо проучете да ли двигателят може да го понесе (новите и без чипосване си умират на пътя).
    Чипосването трябва да е умерено, 10-20 % макс.
    Ако е повече, даже и двигателят да издържа, ще трябва да се модифицира охлаждането и спирачната система. А, съединителя и скоростната кутия ще са под въпрос.
    Колкото е по-краен тунингът, толкова е по-краткотраен...

    Коментиран от #87

  • 6 Пурко

    97 14 Отговор
    Казвате мощност...Мощността е функция от оборотите и въртящия момент. Каквото и да си говорим, повишаването на оборотите повече от 10% от зададените от производителя не е добре. Всеки двигател е проектиран за 24 часова работа с 10% повече от максималната мощност и 30% повече в рамките на един час.
    Моят съвет е не правете това.
    А ако вече сте го направили, задължително сменете маслото на двигателя с по-висок клас. За да не се чудите защо турбото ви фаулира.

    Коментиран от #18, #23

  • 7 Синдикат на Ало Измамниците

    65 3 Отговор
    Ре кла мааа.......
  • 8 Komapak

    131 9 Отговор
    Не знам за къде бързате. Всички ще стигнем до едно и също място. Някои по-бързо, някои по-бавно...
  • 9 Гоуст

    116 21 Отговор
    От опита ми най-много биха навредили оторизираните сервизи: както на колата, така и на джоба ви... А не гаражните майстори, за които говорите
  • 10 Миро

    29 7 Отговор
    Преди почти 10 години купих от колега колата му и той ми каза че има чип модул за повишаване на мощността и да внимавам къде какъв бензин зареждам.
    С него наистина е бегачка особено при ускорение но и гори повече, сега е на 264 хил.км. и нямам никакви проблеми!!!!

    Коментиран от #35

  • 11 Коректен

    52 46 Отговор
    Ако съм производител на автомобили защо ще ми е да настройвам двигателя така, че да има нужда от допълнителна настройка от частни фирми, които да правят бизнес на мой гръб?

    Коментиран от #30

  • 12 Кирил

    71 7 Отговор
    Кефи ме рекламата която правите на тези сервизи. Може да са добри но защо не направите реклама на няколко от тъй наречените гараж и сервизи където кадър и момпета работят на половин цена спрямо тези големи и така добри сервизи. Платената реклама си е доста добре за страните хахахах
  • 13 11111

    98 8 Отговор
    Digital Tuning са измамници, преди 5г. ми сложиха чип, никаква разлика в ускорението а уж от 163к.с. стана на над 200к.с. преди 3 г. си я замерих на Дино стенд, стенда показа 164к.с. тоест никакво повишаване на мощността не е имало, пълна измама.

    Коментиран от #27

  • 14 заз на газ

    69 14 Отговор
    Чип-тунинга като цяло повишава налягането на турбокомпресора.Няма да се впускам в подробности,само ще отбележа че след процедурата колата посещава много по-често сервизите и това е добре дошло за майсторите.

    Коментиран от #21, #85

  • 15 Ивайло

    24 2 Отговор
    Пепино прави чудеса.
  • 16 Готин

    188 8 Отговор
    Сега, малко антиреклама, о мен.
    Ако си купите кренвирш, ще ядете кренвирш. Ако си купите суджук, ще ядете суджук.
    На един кренвирш, колкото и подправки да му туриш, той няма да стане суджук!

    Коментиран от #29, #72, #88

  • 17 Японеца

    36 3 Отговор
    Голяма реклама, няма що! Не стъпвам в тези фирми, само при Златков за ремонт. Другите са нелогично скъпи!
  • 18 Jack Bauer

    38 7 Отговор

    До коментар #6 от "Пурко":

    Абсолютно си прав, но както казват кеф сена няма. Щеше да е добре в статията да се обясни че след "чипосването" следват разпределителни валове, съединител, скоростна кутия и доста често колянов вал, клапани ...

    Коментиран от #26

  • 19 спец

    58 5 Отговор
    Ремонт на разрушени двигатели след чиптунинг-0898998527
  • 20 ТТТ

    53 9 Отговор
    който кара бързо бавно го носят
  • 21 Караиванов

    10 18 Отговор

    До коментар #14 от "заз на газ":

    Изришно е казано, че е подходящ и за атмосферни, не четеш ли. И за каква реклама говорите, като са споменати най-големите конкуренти на нашия пазар и трите. А именно там си заслужава да се направи тунинг, а не при гаражните, които те питат колко коня искаш.

    Коментиран от #52

  • 22 Driver

    55 35 Отговор
    Да караш кола с турбо и да не я чипосаш си е грехота !
  • 23 neon

    33 5 Отговор

    До коментар #6 от "Пурко":

    Не е нужно да се увеличават оборотите, достатъчно е да се увеличи въртящия момент (което е основната полза от този тунинг) и той да идва по-рано.

    Коментиран от #74

  • 24 Ввв

    45 6 Отговор
    Малиии,колко майстори...щяло да посещава често сервиза дрън дрън,ако се завиши мощността до 30-40 к.с.което е максимално допустимо без да се пипат охладителни системи и да се вкарвате във филми и ако човекът знае какво прави,кефът е голям!!!
  • 25 някой си

    25 4 Отговор
    Патена реклама !
  • 26 запознат

    36 18 Отговор

    До коментар #18 от "Jack Bauer":

    Турбото също става консуматив след чипа.
  • 27 То тва е целта да ти земат парите

    26 3 Отговор

    До коментар #13 от "11111":

    😂😂😂не разбра ли че в бегето сичко е грабеж лъжа и измама
  • 28 Като искате бързи коли

    27 8 Отговор
    Просто си купувате коли над 500 кони и готово а пък ако сте тарикати си земате слаб модел и тургате мотор от силен модел и така
  • 29 VW-фен

    22 1 Отговор

    До коментар #16 от "Готин":

    Евала,Готин, много добре го каза-кратко, точно, стегнато и ясно!С две изречения обобщи цялата процедура и ползата от нея! Абсолютно вярно! Респект!!
  • 30 Boxer 3.0

    39 2 Отговор

    До коментар #11 от "Коректен":

    Един от многото отговори на твоят въпрос е че автопроизводителите се подчиняват на еконормите, което преди оставяше възможност за чипосване, което не се съобразява с екологията.
    Най-новите двигатели са толкова съобразени с екологията, че даже и при нормалната им експлоатация, животът им е под голям въпрос. Те нямат конструкционният запас , за да понесат чипосване.
  • 31 Borislav Popov

    29 39 Отговор
    Чип - тунингите са за комплексари !

    Коментиран от #42, #68

  • 32 инж Химик

    68 19 Отговор
    Сега ще ви кажа какви са ползите от ремап, изключване на ЕГР, махане на DPF и "натегнато турбо".. ползите са, че не се диша зад такива келеши..
  • 33 Пежо

    24 2 Отговор
    Естествено,който започне много да се кефи и натиска като за последно,след чипосването е много вероятно да си има доста проблеми.Ама,и без чип,ако има "голямо желание",за 10000 км може да се съсипе всеки автомобил.Най-важното е да не се използва постоянно,и на максимум повишената мощност,а... с усет,и тогава едва ли ще се счупи нещо
  • 34 Пасаториста

    53 5 Отговор
    Аз пък си чипосах Пасата в Адлер ауто /от 131кс на 163кс/, като преди това ми направиха профилактика на турбото. Никакви ядове, само кеф. Не карам бързо, но "Важното е да знаеш че можеш".

    Коментиран от #36

  • 35 PlimP

    29 2 Отговор

    До коментар #10 от "Миро":

    щото не си си купил нафта на ориг. 120 000км.(620 000км.), то живец няма те ремапче му бацат, дюзички рециклират, помпички гърмят, ама нищо, нека дават кинтаци, читавите фирми вдигат мощността с около 15%, тук ги лепят с по 30%+ и после се чудят що им умират таратайките
  • 36 68333

    44 26 Отговор

    До коментар #34 от "Пасаториста":

    И като повиши с 32 коня и стана 163 коня кво стана да не ускорява от 0 до 100 за 2 секунди :))))))))) същата кошница е. Както е писано за кренвирша и суджука, тунинг се прави на спортни или бързи коли

    Коментиран от #37

  • 37 Пасаториста

    156 7 Отговор

    До коментар #36 от "68333":

    Не, не вдига 100 за 2сек., но ме кефи повече от кошница 131кс. Жена ти, като сложи малко грим, и секси парцалки, да не става мис България? Не, нали? Но те кефи повече

    Коментиран от #65

  • 38 Янко

    37 9 Отговор
    Чип тунинг и икономия на гориво голямата смях
  • 39 Интересно

    2 41 Отговор
    Какво мислите за Дунев сервиза в София за чипосване.
  • 40 Born from Jets

    25 6 Отговор
    Карам SAAB 9-5 Aero. Настроена от Devile Tune Performance от 230к.с. на 280к.с. .... Полет нормальный!
  • 41 Уестия

    20 14 Отговор
    Никакви Плюсове няма ,,,,,,само минуси за двигателя и след това за собственика .......ако бъдем реалисти :) но временно може и да бяга повече но е до Време......
  • 42 КОМУНИСТ

    8 6 Отговор

    До коментар #31 от "Borislav Popov":

    Za na jena ti putkana SA...
  • 43 Призрак

    12 16 Отговор
    От 220 на 270 к.с и стана самолет. От 510нМ на 620нМ. Мерцедес W164 320CDI.
    Извън градско до 100км/ч разход до 8.1 л нафта от ОМВ. Градско до 14.5 внимателно каране с много задръствания.
    Само дизел Макс Моушън от ОМВ с добавка на FUSCH антигел.

    Коментиран от #45

  • 44 Генерал Иванушка Водков

    31 2 Отговор
    На ладите, москвичите и уазките им туряхме чеп тунинг.
    На буханката по няколко чеп тунинга, щот заднио мост редко следваще предниу.

    Коментиран от #50

  • 45 ФАКТ

    17 15 Отговор

    До коментар #43 от "Призрак":

    Вече 2 години откакто платих за ремап на колата ми BMW 535D - колата от 286кс заводско отиде на 350кс ( имам дино графика ) и кефа е много по голям ! След ремапа вече 2 години само я карам наливам нафта и се усмихвам ;)

    Коментиран от #54, #83

  • 46 ] ъъъ

    14 1 Отговор
    А търкат ли билетчета..
  • 47 Стефан

    17 12 Отговор
    Не пипаите колите защото с чипа само щеси отворите проблеми непитаи старило а питаи патило.първото нещо което ще осетите е овеличеният разход..........и много други неща......

    Коментиран от #80

  • 48 Порно

    18 2 Отговор
    То в последните години двигателя го направиха конкуматив , вие ремап. Но пък който има бол пари , да ги харчи за каквото му е кеф.
  • 49 Ужас

    35 3 Отговор
    Аз чипосах моя дизел и се опраси..
  • 50 Гошо

    17 0 Отговор

    До коментар #44 от "Генерал Иванушка Водков":

    И на московеца на капака отзад с черен изолирбанд TURBO, и два гръмоотвода на задната броня ако му избушат батериите!
  • 51 мани мани

    34 0 Отговор
    само при турбините се слага чип, за да нагнетява повече и по-скоро ще хвърляш турбинката на боклука и джоба ти олеква... и не разбирам digitaltuning защо на картинката чип са си сложили swiss made, след като са китайски, а швейцовете не са и чували за чипове да се правят у тях :) часовници да, шоколади да, ама чипове... беги :)
  • 52 Граматиков

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Караиванов":

    Излишно или Изрично?!
  • 53 Старата школа

    16 3 Отговор
    ЧИПОВЕТЕ ПО ДВИГАТЕЛЯ УВЕЛИЧАВА МОЩНОСТТА ,ПОВДИГА ГЪЗАРИЯТА,НАМАЛЯ РЕСУРСА НА ДВИГАТЕЛЯ,СЛЕД КОЕТО БЪРКА ДЪЛБОКО В ДЖОБ
  • 54 Дедо

    16 5 Отговор

    До коментар #45 от "ФАКТ":

    Усмихваш се, докато не се озъбиш накрая.
  • 55 Старата школа

    11 3 Отговор
    ЧИПОВЕТЕ ПО ДВИГАТЕЛЯ УВЕЛИЧАВА МОЩНОСТТА ,ПОВДИГА ГЪЗАРИЯТА,НАМАЛЯ РЕСУРСА НА ДВИГАТЕЛЯ,СЛЕД КОЕТО БЪРКА ДЪЛБОКО В ДЖОБ
  • 56 Opel zafira tourer cdti 165hp

    28 2 Отговор
    Горд собственик на актуалната Зафира съм. Закупена нова още в само начало я чипосах в Диджитал Тунинг на бул. Черни връх. От 165 на 190к.с. Интервенцията се наложи понеже пътувам по работа в чужбина, багаж и то никак малко + 500 литров затворен багажник на тавана........и познай. С тези дълги предавателни числа все едно беше умрял кон! Сега е доста по добре но пак е (по малко) умрял кон. Абе истината е в по голямата кубатура, а не в чипосването, поне такова е мнението ми.

    Коментиран от #58, #66, #67

  • 57 Монтьора

    5 16 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Трак Мрак Ебах Майка ти После получи рак и умря!КРАЙ НА ТАЗИ ИСТОРИЯ! ДЕМОКРАТ ЩЕ МИ ЛИЖЕШ ЧЕРВЕНИЯ МАДАК!!
  • 58 некЪФ

    17 3 Отговор

    До коментар #56 от "Opel zafira tourer cdti 165hp":

    Купи си камион, кво претоварваш тоя кошник и искаш да лети
  • 59 бай Шиле

    17 2 Отговор
    Не ми е мястото тук,понеже не съм разбирач.Все пак имам въпрос:защо производителят не "чипосва" стандарто БМВ 320 или Бенц C,след като не е толкова скъпо?

    Коментиран от #60, #61

  • 60 Заради

    9 1 Отговор

    До коментар #59 от "бай Шиле":

    Еконормите това е ....отгоре им пускат закона ако искат да продават ще изпълняват....е някои послъгват ама където играят много пари знаеш как е....
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Пешо

    11 2 Отговор
    Ауди 3.0TDI - 6 години след чипосването - без никакви проблеми.По около 25000 на годна.
  • 64 vasik atanasova

    3 8 Отговор
    аудито ми е напомпано при Дунев мотор спорт
  • 65 Бате бате

    13 2 Отговор

    До коментар #37 от "Пасаториста":

    То и сегашните мис Българии са едни красавици, направо ум да ти зайде.
  • 66 Vivo

    9 7 Отговор

    До коментар #56 от "Opel zafira tourer cdti 165hp":

    Тоя Опел/Пежо е по принцип мъртво роден. Имам си F11 530d. E, 3 литровият мотор си е 3 литров. Имам 245 коня и са ми абсолютно достатъчни. Все пак е семейно комби, но когато искам мога да бягам до някъде с другите коли.
  • 67 Гост

    9 2 Отговор

    До коментар #56 от "Opel zafira tourer cdti 165hp":

    No replacement for displacement са казали краварите
  • 68 Прихващача

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Borislav Popov":

    Много си зле бе
  • 69 Каруцаръ

    6 3 Отговор
    Повишават мощността и намаляват разхода.....магьосници..........
  • 70 Механик

    10 6 Отговор
    Аз да попитам форумните умници!?
    Как мислите, чипосано моторче 1.6литра до 220к.с. и 3.0литра двигател със само 120к.с , как ще се представят? Нещо да сравним, нещо да кажем?!
    Все едно да ми кажете, че жена пълна със силикон е по-за предпочитане и вървежна от натурална, едрогърда, стройна и пъргава красавица. Или да ми сравните някой, съвременен БГ артист с Г. Парцалев, Т. Колев,С. Мутафова и т.н.

    Коментиран от #86

  • 71 wwwcommonrailbg

    3 1 Отговор
    https://commonrail.bg/xhp-flashtool/
  • 72 гуньо простия

    8 3 Отговор

    До коментар #16 от "Готин":

    Готин, примера трябва да е следния: имаш кренвирш, но ти е обелен до половината, слагат ти чип- белиш другата половина и го извждаш целия!И в прекия и в преносния смисъл.
  • 73 Тони

    0 1 Отговор
    "води до икономия на гориво, нарушават се и екологичните норми" демек към по-добро?
  • 74 type-R

    3 3 Отговор

    До коментар #23 от "neon":

    Защо? Ремарке със слама ли ще теглиш или искаш скорост? Въртящ момент = трактор. Мощност = скорост!

    Коментиран от #78

  • 75 дсса

    12 0 Отговор
    Преди 25 години тактовата честота на процесорите остаряваше за три месеца. Купуваш последен модел 133 MHz, след три месеца, този процесор вече не е в производство най-слабия е 266MHz. Само че, това беше нова технология, сега се достигна някаква граница и вече увеличаването не е с такива темпове.
    Във формула 1. От 1000 кубика изкарват 1000 конски сили мощност. И двигателят изминава 1000 километра. Две състезания с тренировките. На следващите две са с друг двигател. Имах опел астра Ф 1,6 бензин 75 к.с.. Сега гледам, че има астра Й 1,6 бензин 180 к.с.. Само че, металургията е стара технология, доближила е границите на усъвършенстване на материалите отдавна, за 20 години не може да направи 2,5 пъти по-здрави и устойчиви материали. Повече мощност от същото количество метал означава само едно - работа на двигателя при по-тежки и разрушаващи условия. А който е оцелял пет години след чип тунингът, да благодари на Господ и да не си насилва късмета като сменя колата!

    Коментиран от #81

  • 76 Венци Радев

    1 2 Отговор
    Карам бмв 530д218к.с.направихаго на 300к.с.така го купих,вярно много върви но искам дасиго възвърна на оригиналните 218 да нямам проблем.
  • 77 Много чупосани дизели

    2 0 Отговор
    Много пушилка,големо чудо.
  • 78 neon

    6 1 Отговор

    До коментар #74 от "type-R":

    Понеже явно си Хонда фен, а те като повечето японски автомобили не се славят с много Nm ще ти поясня. Въртящия момент отговаря за ускорението, а конските сили - за максималната скорост. Е поради тази причина аз предпочитам да имам добро ускорение, вместо успокоението, че мога да вдигна 200-230км/ч, които вероятно никога няма да използвам.
    П.П. Има една мисъл на Крол Шелби - "Horsepower sells cars, torque wins races!"
  • 79 Дизел център

    1 0 Отговор
    Ремонт на дизелови дюзи и гнп комън реил
    https://commonrail.bg/
  • 80 Юри

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Стефан":

    Аз не Осещем нищо, а усещам че си неграмотен.😂
  • 81 инж химик

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "дсса":

    Даа, помня си компа това... Cyrix 486 133Mhz, 1mb video, 32 ram... The Tetris Monster!
  • 82 Дардалина

    2 2 Отговор
    Аз едно не мога да разбера..... Как така аджеба дее** повишаваш мощността и намаляваш разхода, това е пълна простотия. Няма логика, колата за да върви и трябва повече въздух и какво??? повече гориво, по малки горивни камери, друг изпускателен колектор и куп други простотии, какви чип тунинги кви 500 коня!!
  • 83 Тодор

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "ФАКТ":

    Къде и кой ви прави ремапа?
  • 84 Петар Петров

    1 0 Отговор
    www.VRPerformance.net аз тиксо направих колата и засега 30000км нямам проблеми 👍
  • 85 Туба

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "заз на газ":

    Газаджиите да не коментират.
  • 86 Туба

    2 0 Отговор

    До коментар #70 от "Механик":

    Не пич, това е все едно да сравниш Ивет Лалова с някоя дебела свиня. Не, мерси - избирам Ивет Лалова
  • 87 Мариян

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Boxer 3.0":

    И аз мисля да си сложа чип на колата но някой хора ми викат като хода да си сложа чип дане е на макс а да е около 20 кс но незнам на кой да вярвам някой ми викат че сеидинител се чупи други викат че турбо гарми и незная на кой да вярвам искам да си сложа чип на голф 3 1.9 тди 90кс но можете ли да ми кажете колко конски сили да кача от горе на тия 90кс и ако можете да ми кажете някакъв добър маистор в гр монтана които може да ми сложи тоя чип благодаря на всички предварително!
  • 88 Пешо

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Готин":

    На човека с кремвирша,ще дам пример с моят мотор поставян на фолксваген файтон 3.0 тди комън рейл от 2004 до 2016г.от 2004до2007 е 224к.с.
    от 2007до 2009 е 233к.с.
    от 2009 до 2014 е 239к.с.
    и от 2014-е 245 к.с.
    един и същт мотор с 4 мощности дефакто ако си с 224к.с. можеш да превърнеш кремвирша в суджук 245к.с.
    аз ремапнах моят до 260к.с.

    Коментиран от #89

  • 89 AUDI

    1 0 Отговор

    До коментар #88 от "Пешо":

    Тея 3.0 TDI са толкова еднакви, колкото VW е AUDI.