11 Февруари, 2020 18:09 17 262 13

Как да удвоите експлоатационния живот на всеки лагер в автомобила

  • лагери-
  • смазване-
  • автомобили-
  • съвети
Как да удвоите експлоатационния живот на всеки лагер в автомобила - 1

Годините на бившия соц. режим у нас научиха шофьорите на много трикове, някои от които са доста актуални и днес. Един такъв е свързан с лагерите на автомобилите. Той е измислен във времената, когато никой не знаеше за WD-40, а магазините за автомобили приличаха повече на музеи, където човек не можеше да открие почти никакви резервни части. Но да се върнем на темата.

Ако отворите нов лагер, можете да видите количеството грес, което е недостатъчно дори на пръв поглед. Под прашника на нова част са скрити няколко капки с такъв необходим химичен състав, че да смазват лагера. Но при най-малката повреда в него, те бързо изчезват под въздействието на вода или по-висока температура, оставяйки метала без смазване. Какво ще се случи по-нататък е ясно за всички.

Ето защо в много гаражни сервизи почетно място заемат веществата литиева грес и графит. Графитът поддържа контакт с водата малко по-добре, а литиева грес - температурата. И какво се прави например с лагера на колелото, който винаги е в контакт с вода, но се нагрява от спирачките? Как да удължим живота му?

Днес всичко е много по-просто: всяко устройство има собствена специализирана смазка, а универсалните съединения станаха много по-добри в справянето със задачите на общо ниво. Например, съвременните смазочни материали от известни производители могат безопасно да се впишат във всички лагери, които не контактуват директно с водата.

Съществува „химия“, която издържа на температура до 300 градуса: тоест спирачният диск трябва да се нагрява до червено, за да се разтече смазката. Освен това на пазара се появиха специални добавки за смазочни материали, с които можете да подобрите една или друга способност на смазките. Но главното е да не избирате от реклами, а да търсите собствената си рецепта.

Всички лагери, независимо дали става въпрос за такъв на ремъчна шайба или на главина, е препоръчително да бъдат смазвани след определен брой обороти. И понеже няма как да разберем кой лагер, колко е навъртял, препоръката за смазване на основни лагери по автомобила е на всеки 70 000 км пробег на колата.

Допълнителното смазване, което може да се извърши от всеки гаражен майстор ще удължи живота на лагера. Ако това ви се струва трудоемко или излишно, то тогава ще се наложи да сменяте лагери (особено на главините) по-често. А те не са от най-евтините. С допълнително смазване можете да увеличите живота им двойно.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    19 12 Отговор
    Елементарно Уотсън, но много от младите шофьори въобще не знаят как работи лагера, камо ли да го смазват. Съветът, макар и прост, е важен, ако наистина искате да удължите живота на лагерите, особено на главините.

    Коментиран от #6

  • 2 Баш майсторът

    20 12 Отговор
    Нъпълно съм съгласен със статията и с коментар 1, макар че сега ще започнат едни коментари от разбирачи с "нови" BMW-та, които ще твърдят, че това са глупости и техните лагери не се нуждаят от допълнително смазване, ама нищо, аз на такива най-лесно им вземам парите

    Коментиран от #4

  • 3 да де

    48 10 Отговор
    Ха-ха ще ме уморят от смЕх какви лагери какви пет лева бе неграмотници това важи за автомобилите от преди 30 години. На кой съвременен автомобил може да се смажат лагери на главините като те са комплект лагерглавина, на водната помпа или на каквото и да е, всичка е капсоловано и не подлежи на разглобяване.
  • 4 Баш реалиста

    20 4 Отговор

    До коментар #2 от "Баш майсторът":

    Независимо каква марка е колата лагерите както и много други части се правят в Китай.Единсвените разлики са в размерите за да не може например от Дачия да става за Ауди.
  • 5 незнайко

    18 3 Отговор
    Това се отнася за тези които си правят ремонтитие сами !!! За да смаже лагера, майстора ще вземе толкова пари за труд, колкото да го смени с нов лагер ! Друг е въпроса какво е качеството на новия лагер и колко и каква смазка има в него ако е затворен ! НОВИТЕ ЛАГЕРИ ИМАТ ПО ГОЛЕМИ ХЛАБИНИ !
  • 6 Емил

    19 9 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Един лагер струва колкото смазването му! Това са препоръки за хора, които не ценая личното си време и труд - т.е. руснаци!
  • 7 Миризлив пор

    22 4 Отговор
    Хм... Статията е писана само по четене на научни трудове в нет-а. Лагерите са доста интересни като материя - избират се в зависимост от обороти, натоварване и работна температура. Ако на изправен лагер избран по тези параметри му сложиш повече и неподходяща смазка може да го съсипеш. Графита е абразивен, повечето смазка пък води до "питинг" и т.н.
  • 8 DARK

    22 2 Отговор
    Aбе факти.бг излезте на балкона соца свърши няма Москвич 408 , Жигули , Опел Олимпия , ГаЗ-21 по улиците всичко е пресовано капсуловано и да не говорим , че не са и ролкови а са по 2 реда съчмени обикновенно и живеят къде къде повече.

    На лагуната десния преден дето яде най много бой му свърши живота на 200 000км сега колата е на 270 000 и никой друг не се е обадил още а е кола 1998г. на 22 години. По скоро не си дръжте колите накиснати в локви поляни и всекви тини и си гледайте маншоните по полуоските.
  • 9 централата

    5 2 Отговор
    Викаме всички троли на лагер-сбор. Ще им смазваме някои части.
  • 10 ужаст

    10 2 Отговор
    поредната УНИКАЛНО безсмислена статия на тема автомобили!
    сина ми на 5 може по смислени неща да каже по темата !
  • 11 Коmapak

    4 2 Отговор
    След като минах през всички прехвалените шведски немски и японски си реших проблема с един американски. Тройно по-евтин от останалите. Тунинговах една бормашина и вместо да върти с 3200 оборота макс я докарах до 11000. Главните на автомобила разбира се не въртят с такава екстремна скорост така че, както колегата с реното спомена, издържат 280000 км. При мен ги навърта за една седмица. Американския издържа около 4 до 5 пъти повече от уж висококачествените... Апропо няма как да го смажа защото е капсулован😊

    Коментиран от #12

  • 12 баба ви

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Коmapak":

    Амерския лагер е най-добрия лагер ...
  • 13 олеееееееее

    4 1 Отговор
    Служебната Шкода Фабия на 480 000 я бракуваха, само един лагер на колелата беше сменен за тия километри. Другите 3 - оригиналните от завода. Ка ли не бих седнал да разглабям главини на колелата, че да ги смазвам на всеки 70 000. Пълна простотия.