Годините на бившия соц. режим у нас научиха шофьорите на много трикове, някои от които са доста актуални и днес. Един такъв е свързан с лагерите на автомобилите. Той е измислен във времената, когато никой не знаеше за WD-40, а магазините за автомобили приличаха повече на музеи, където човек не можеше да открие почти никакви резервни части. Но да се върнем на темата.
Ако отворите нов лагер, можете да видите количеството грес, което е недостатъчно дори на пръв поглед. Под прашника на нова част са скрити няколко капки с такъв необходим химичен състав, че да смазват лагера. Но при най-малката повреда в него, те бързо изчезват под въздействието на вода или по-висока температура, оставяйки метала без смазване. Какво ще се случи по-нататък е ясно за всички.
Ето защо в много гаражни сервизи почетно място заемат веществата литиева грес и графит. Графитът поддържа контакт с водата малко по-добре, а литиева грес - температурата. И какво се прави например с лагера на колелото, който винаги е в контакт с вода, но се нагрява от спирачките? Как да удължим живота му?
Днес всичко е много по-просто: всяко устройство има собствена специализирана смазка, а универсалните съединения станаха много по-добри в справянето със задачите на общо ниво. Например, съвременните смазочни материали от известни производители могат безопасно да се впишат във всички лагери, които не контактуват директно с водата.
Съществува „химия“, която издържа на температура до 300 градуса: тоест спирачният диск трябва да се нагрява до червено, за да се разтече смазката. Освен това на пазара се появиха специални добавки за смазочни материали, с които можете да подобрите една или друга способност на смазките. Но главното е да не избирате от реклами, а да търсите собствената си рецепта.
Всички лагери, независимо дали става въпрос за такъв на ремъчна шайба или на главина, е препоръчително да бъдат смазвани след определен брой обороти. И понеже няма как да разберем кой лагер, колко е навъртял, препоръката за смазване на основни лагери по автомобила е на всеки 70 000 км пробег на колата.
Допълнителното смазване, което може да се извърши от всеки гаражен майстор ще удължи живота на лагера. Ако това ви се струва трудоемко или излишно, то тогава ще се наложи да сменяте лагери (особено на главините) по-често. А те не са от най-евтините. С допълнително смазване можете да увеличите живота им двойно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #6
18:11 11.02.2020
2 Баш майсторът
Коментиран от #4
18:13 11.02.2020
3 да де
18:20 11.02.2020
4 Баш реалиста
До коментар #2 от "Баш майсторът":
Независимо каква марка е колата лагерите както и много други части се правят в Китай.Единсвените разлики са в размерите за да не може например от Дачия да става за Ауди.18:20 11.02.2020
5 незнайко
18:22 11.02.2020
6 Емил
До коментар #1 от "Марио":
Един лагер струва колкото смазването му! Това са препоръки за хора, които не ценая личното си време и труд - т.е. руснаци!18:22 11.02.2020
7 Миризлив пор
18:37 11.02.2020
8 DARK
На лагуната десния преден дето яде най много бой му свърши живота на 200 000км сега колата е на 270 000 и никой друг не се е обадил още а е кола 1998г. на 22 години. По скоро не си дръжте колите накиснати в локви поляни и всекви тини и си гледайте маншоните по полуоските.
19:47 11.02.2020
9 централата
07:14 12.02.2020
10 ужаст
сина ми на 5 може по смислени неща да каже по темата !
09:37 12.02.2020
11 Коmapak
Коментиран от #12
12:29 12.02.2020
12 баба ви
До коментар #11 от "Коmapak":
Амерския лагер е най-добрия лагер ...11:55 13.02.2020
13 олеееееееее
20:41 13.02.2020