11 Април, 2020 13:00 3 519 46

Емисиите на CO2 в Европа все още са твърде високи

  • co2-
  • въглероден двуокис-
  • регулации

От 2020-а автопроизводителите трябва да намалят емисиите на въглероден двуокис на своите модели в Европа до средно 95 грама на километър. През изминалата година обаче средната им стойност на Стария континент е била 121,8 грама (NEDC). Това показват данните на JATO Dynamics, като при проучването са разгледани 23 страни.

Въпреки че емисиите на въглероден двуокис намаляват бързо между 2007-а и 2016-а, през последните няколко години отново се наблюдава ръст в стойността им. 

JATO оправдава увеличението с по-ниските дизелови квоти поради Дизелгейт, както и с все по-популярните SUV модели, които емитират повече CO2. Тези две тенденции в европейската автоиндустрия все още не могат да бъдат неутрализирани от нарастващото търсене на електрифицирани коли, които представляват само 6 процента от общия брой на новите регистрации.

През 2019-а със 129,9 грама CO2 на километър Германия отчита по-лоши стойности от средните за Европа. Само Швейцария с традиционните за нея големи, мощни и често 4x4 модели и Полша се представят по-зле в класацията на JATO. Испания и Италия се намират малко под средното равнище за Европа, а от големите държави на Стария континент Франция изглежда с най-реален шанс да се справи с новите регулации за CO2 на ЕС.

 

(Забележка за таблицата: Стойностите на Дания, Португалия и Финландия не могат да се сравняват с тези на другите държави, тъй като те публикуват данни, измервани посредством стандартите WLTP, а не NEDC)

В статистиката за отделните автоконцерни Toyota заема челна позиция, изключвайки изцяло електрическия производител Tesla. През 2019-а новите коли на японската компания са отделили средно 97,5 грама въглероден двуокис на километър, което се дължи на изключително високия дял на хибридни превозни средства от 60 процента.

 

В групата на PSA пък Peugeot и Citroen са се представили значително по-добре от Opel и Vauxhall. Renault и Nissan са непосредствено един до друг на съответно четвърта и пета позиция, докато Dacia изостава.

Не можем да не споменем и най-големия автопроизводител в Европа - Volkswagen, чиито коли са отделили средно 121,2 грама въглероден двуокис през 2019-а.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Точно така

    4 7 Отговор
    Въздух
  • 2 Госあ

    23 9 Отговор
    електромобилите и още повече боклуците на продавача на вестници с полузавършено полу образование по полу физика и полу мениджмънт не трябва никога да бъдат в едно изречение с думата ЕКО, освен ако не става въпрос за антиекология.

    Коментиран от #8

  • 3 Gen Gurko

    24 7 Отговор
    Стига вече бе кретени зомбирани. Стига вече бе! Аман бе! Не знаете нито кога да спрете, нито кога да почнете. Нямате си представа как сте дотегнали на всички.
  • 4 Бачо Киро

    28 6 Отговор
    Тея не спряха да занимават хората с глупостите си ... Я да сметнат замърсяването там, където се произвеждат батериите и да го прибавят към уравнението.

    Коментиран от #6

  • 5 Peci kupona

    18 1 Отговор
    Едначат от "Закон за запазване на енергията": енергията не може да бъде разрушена или създадена, само преминава от една форма в друга. Та ако колата гори 6л./100км единствено по-висока температура на изгаряне може да "подобри" нещата и съответно да намало живота на двигателя! Всичко останало като MAP, PAF, BAU и JAF филтри са измислици и глупости!

    Коментиран от #20

  • 6 Добре

    5 17 Отговор

    До коментар #4 от "Бачо Киро":

    Батериите на Тесла се правят в Америка! Ще се правят и в Германия! След като най-големия завод за батерии е в Америка, можеш да видиш дали се е увеличил техния въглероден двуокис.

    Коментиран от #7, #28, #34, #35

  • 7 Баци

    16 4 Отговор

    До коментар #6 от "Добре":

    Прочети първо какви суровини са нужни за направата на батериите и как се добивът, и после коментирай кое е по-замърсяващо.

    Коментиран от #9, #11

  • 8 Хехе

    5 6 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Тъпия гайдар продукт на БФ се обади.

    Коментиран от #10

  • 9 Факт

    6 8 Отговор

    До коментар #7 от "Баци":

    Америка е тайъв хегемон че само да ви настъпят по главите и ще ви излезе мозъка през ушите.
  • 10 Госあ

    6 4 Отговор

    До коментар #8 от "Хехе":

    Продукт на Софийски Университет, CNRS и RIKEN. Тия последните нищо няма да ти говорят,ама я кажи нещо за себе си, освен това, което знаем ??? Между другото, сигурен съм, че ако си пред мен нема да ми говориш така. Имам чувството, че освен с интелекта си ощетен и с физиката. Обикновено интуицията ми е вярна.

    Коментиран от #12

  • 11 А нефта

    8 7 Отговор

    До коментар #7 от "Баци":

    Нефта как се добива? Там чисто ли е?

    Коментиран от #18

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Госあ

    5 5 Отговор

    До коментар #12 от "Филип Борин":

    Просто констатирам. Много често физически недъгавите са и интелектуално ощетени. Ще си кажеш,че са скачени белези 🤔

    Коментиран от #14, #24

  • 14 До клоуна от БФ

    4 5 Отговор

    До коментар #13 от "Госあ":

    Клоун.

    Коментиран от #16

  • 15 Рошко

    11 9 Отговор
    Искам един месец в годината карантина, без фабрики самальоти коли новини Интернет даже и електричество не искам, планетата земя да си почине от най долното и същество, човека, обичам те плането наша
  • 16 Госあ

    7 6 Отговор

    До коментар #14 от "До клоуна от БФ":

    Що си мислиш, че кварталното соу е най доброто образование 😂 ти от там ли наУчи, че електрокарите и теслята са най екологични 😄
  • 17 Тия са неуморими!!!

    20 5 Отговор
    Когато някой започне да ме убеждава, колко са вредни ДВГ и как замърсяват, да намери филма "Измамата Глобално затопляне". За съжаление на тези платени палячовци, от всички газове на земята CO 2 е само 0.48% от тях! Някой яко плаща за да се чувстват хората виновни, че карат коли! Малката откачалка Тумберг е Черешката на тортата на Световна конспирация от "учени", които успеха да избрулят милиярди долари от над 140 правителства, които се поддадоха на този натиск. А Земята влиза в цикли, застудяване и затопляне, независимо от човешката дейност. Помните онзи Ал Гор, който заявяваше, че 2020 океана ще залее Ню Йорк и крайбрежието на САЩ? И къде си купи тлъст имот този борец за климата, точно на крайбрежието. Тези "учени" бяха първоначално около 120 дущи, а днес са 14 000!!!!! Паричките ги обединиха бързо!

    Коментиран от #19

  • 18 Random

    7 1 Отговор

    До коментар #11 от "А нефта":

    По е чисто от тец

    Коментиран от #25

  • 19 Глей ся

    8 15 Отговор

    До коментар #17 от "Тия са неуморими!!!":

    Хората сами го виждат, колко се изчисти въздуха след като всичко спря. Така че е трудно да убеждаваш, колко са чисти колите с ДВГ.

    Коментиран от #21

  • 20 Random

    9 0 Отговор

    До коментар #5 от "Peci kupona":

    Филтъра не работи чрез преобразуване на енергия бе умник, а чрез химични реакции.
  • 21 Случаен

    13 2 Отговор

    До коментар #19 от "Глей ся":

    А дали не е защото и фабриките спряха? А и то праховите частици по-скоро са се слегнали отколкото да са изчезнали(демек въздуха е чист защото няма какво да вдига прахта)

    Коментиран от #26

  • 22 До 19

    19 1 Отговор
    Не защитавам ДВГ но защо се крие колко замърсява производството на батерии за електрическите? ОК, да се забранят ДВГ и какво ще ядем? Комбайни, трактори, кораби, камиони, самолети и разни производства изискват горива!!! Платените палячовци у нас хвалят електрическите без да казват едно, какво ще правят със старите батерии? Ще замърсява ли процеса, да. А производството им е 16 пъти по-мръсно от това на колите с двигатели. Има изледване в което се показва, че ако имаме 2 милиона електрически, ще трябва още една АЕЦ за да се зареждат. Да не си мислиш, че зареждането ще е стотинки? Кой ще те остави така? Ще става все по-скъпо, а и битката за зареждане ще е огромна!!!! Опитите да се отрече и заклейми ДВГ с непрекъснатото обработване на общественото съзнание е прикриване на огромни проблеми. А за София е ясно, града е в долина, без вятър, отопление на дърва и въглища, ненормално парно от което хората бягат, и една кола да не се движи си е мръсно! Чудя се на тези наивници които пищвт непрекъснато за чистота на въздуха. В тази ограбена държава, с милиони бедни които едвам оцеляват, с най-корумпирано управление в ЕС, с най-некачествените горива, с лошо организиран и скъп градски транспорт, с корумпирана СО, с държава с най-нисък жизнен стандарт, беьумно скъп лизинг за нови коли, колко могат да си позволят нови или електрически? Колко милиярда са откраднати от България от 10.11.89? Приблизително над 200 милиарда!!!!!

    Коментиран от #23

  • 23 До 22

    2 15 Отговор

    До коментар #22 от "До 19":

    Електрическите коли, са по-екологични даже и тока да идва от ТЕЦ. Като е сметнато производство, използване и рециклиране на батериите. Статия на Форбс. https://www.forbes.com/sites/mikescott/2020/03/30/yes-electric-cars-are-cleaner-even-when-the-power-comes-from-coal/#35527142320b

    Коментиран от #27

  • 24 Типична блондинка

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "Госあ":

    Разсъждаваш като типична блондинка. Мислят си, че след като са красиви значи са и умни. По твоята логика, Стивън Хокинг би трябвало да е красив атлет, предвид интелектът му, Бог да го прости. Тоест ти си много по-умен от него, предвид физиката и самочувствието ти, нали? Аман от комплексари!

    Коментиран от #31

  • 25 Ами не е

    2 7 Отговор

    До коментар #18 от "Random":

    Ами не по-чисто от ТЕЦ. Ако си спомняш дори тук беше публикувана онази скалъпена статия, в която проучване на учени "доказваше", че производството на електромобили и тяхното движение били по-мръсни през първите 80 000 км. Като за база взимаха производство на батерии и последващото им зареждане с 100% електроенергия произведена от въглища. Освен това, за дизеловия автомобил, смятаха само това, което излиза от ауспуха, без да се отчита въглеродният отпечатък на самото гориво. И въпреки тези стъкмистики, все пак след 80 хиляди километра електромобила вече беше по-чист. При това смятаха за батерия 100 киловатчаса, каквато в момента има един-единствен електромобил в света, останалите са с два пъти по-малки батерии.
  • 26 Какъв прах?

    4 5 Отговор

    До коментар #21 от "Случаен":

    Теорията ти издиша много яко. За какъв прах говориш през зимата в кишата, когато смогът е най-гаден? Освен това, въпреки че фабриките не работят, тецовете продължават да си работят, защото хората са си денонощно по домовете и консумират електроенергия. Очевидно тецовете не замърсяват въздуха чак толкова, че да се усети от 99% от населението. За сметка на това, съседът като си запали дизеловия Фолксваген пред блока, чак на третия етаж те се усеща миризмата и буквално се вижда, ако през това време сме оставили прозореца да се проветрява.

    Коментиран от #42

  • 27 Госあ

    2 5 Отговор

    До коментар #23 от "До 22":

    Така ли ? Ами защо тогава таблицата друго показва? В рефериран журнал,точно и ясно е сметнато и казано колко точно са по чисти хибридите. И те са с 14 пъти по нисък въглероден отпечатък от електрокарите от електрокарите. Така че докато не минем на водород, хибридите са най удачни.
  • 28 перничанин

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Добре":

    САЩ не участва в споразумението за парниковите газове.
  • 29 dsadsa

    2 1 Отговор
    Ако някой все още не знае защо масово се правят коли по 0.9 литра 100 коня, ето това е причината.
  • 30 kick

    5 0 Отговор
    Нещо за хамериканците и техните мпста да напишат бееее
  • 31 Госあ

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Типична блондинка":

    Между другото, Стивън Хокинг е бил в отбора по гребане на Оксфорд преди да де отключи заболяването му, а Едуин Хабъл шампион по бокс при полупрофесионалисти, Кимура, който обясни математически точно как стоят нещата с еволюцията е бил изявен джудист и т.н. Далеч съм от мисълта да мисля като блондинка, става дума за интелектуално, духовно и физическо развитие.

    Коментиран от #32

  • 32 Ами замисли се

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "Госあ":

    Не е лошо да си спомниш тези неща следващия път, като решиш да обиждаш някого на недъгав. Това показва твоето интелектуално ниво, а не това на този, към когото е адресирана обидата.
  • 33 Русенец

    5 1 Отговор
    В Русе вече доказаха, че замърсяването не е от заводите. Единият от тях вече втора седмица не работи заради извънредното положение, и онзиден са му отишли на проверка, докато е спрял, мерили са му нивата на вредни емисии и сега кмета гордо развява резултатите, оневиняващи горкичкият ни инвеститор. Ей тъй са прай! Иначе, през работно време се съдираха русенци да звънят на екоинспекцията с оплаквания, ама все не бил удобен момента за проверка.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Друсан ли си

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Добре":

    Младеж?
  • 36 TSLA

    4 4 Отговор
    Хаха пичувйе вий още сте някъде в 90-те.
    В момента сме третото десетилетие на 21-век. Фабриката за изкопаеми брички спря производство. В ход е проект "Battery 2030+" на European Battery Alliance за химично неутрални батерии. В проекта участват 17 организации от девет европейски държави. Залага се на контролиране на реакциите вътре в клетките и способността им да се самовъзстановяват.
    И как точно с магаретата и катърите ще спрете лавината на прогреса? Кой точно ще се занимава с омазани майстори и ще виси по каналите? Кой ще кара бавни и мръсни коли? Кой ще купува тунджа по 3-5 кинта литъра?

    Куче лае срещу вятъра, Баце...

    Коментиран от #38

  • 37 TSLA

    4 1 Отговор
    Европа все още е ядро на прогреса и е поела окончателен курс към електрификация на масовия транспорт. Единственото нещо, което може да я забави, но не да я спре, е пряко попадение на метеорит. Това означава бутални коли само в автокъщите втора ръка, с безумни данъци, с безумни цени на горивата, с маса ограничения за достъп в населени места и прочее. Прогресът е като изгрева и залеза - харесва ли ти или не, не може да бъде спрян.
    Ама тресе ви носталгията? Третия свят е пред вас!
  • 38 Борко

    3 3 Отговор

    До коментар #36 от "TSLA":

    То понеже всички като минат на ел. коли тока ще стане без пари....😂😂😂😂....ей богу,колко наивници има?!
    Точно като с истерията около "страшния" корона вирус...😂😂😂😂

    Коментиран от #39

  • 39 Ами то токът вече стана без пари

    2 3 Отговор

    До коментар #38 от "Борко":

    Май пропускаш факта, че в момента цените на тока отново вървят от нулеви до отрицателни на моменти като всяка година по това време. И с всяка година тази тенденция ще се увеличава защото се изграждат нови и нови възобновяеми мощности, а пък потреблението се запазва и даже намалява. Електромобилите просто ще го задържат и балансират, зареждайки когато има излишък от ток. Пропускаш и фактът, че тази година купувахме евтин ток от Турция, която доскоро беше наш клиент, на който продавахме токът скъпо и прескъпо. Навсякъде има излишък от ток и това бута цената му, както тази на бензина в момента.

    Коментиран от #40

  • 40 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #39 от "Ами то токът вече стана без пари":

    Явно не плащаш сметките у вас. Моят ток се е качил. Твоят явно някой ти го е спрял. Отрицателна цена на тока значи че някой ти плаща за да му ползваш тока.

    Коментиран от #41

  • 41 А ти какво очакваш?

    0 2 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Все едно ми казваш - Абе как температурата ще е паднала до минус 20 градуса, вкъщи премерих плюс 25. Ще разбереш каква е температурата навън, само ако излезеш отвън.
    Ще разбереш какви са реалните цени на тока, като излезеш на либерализирания свободен пазар, а не плащаш по регулираните цени. Тогава ще псуваш през зимата, че цените са високи, защото има недостиг, но ще се радваш пролет и есен, че тока е почти без пари, а дори понякога ти дават пари да го ползваш.

    Коментиран от #43, #44

  • 42 Прав е

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Какъв прах?":

    Лугата, която сипят, и пътя изсъхва пръв
  • 43 Син

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "А ти какво очакваш?":

    Ако имахме газ по домовете, като нормалните хора, разхода на ток щеше да е много по нисък. Бай хей и рубладжиите са ни натресли на ток, за да им купуваме мижавите реактори, и да им правим оборот на калпавата индустрия. Лед крушките, пестят ток, уреди А++, консумацията може да се намали в пъти.

    Коментиран от #45, #46

  • 44 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "А ти какво очакваш?":

    И двата пръста в контакта, двата крака в легена и се правиш на бързовар. Начетохме се на твоите детски утопични мечти. Омръзнал си на всички ни с глупостите си.
  • 45 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Син":

    Аре възирай и ти ве рубладжииски трол.Да сменям един монополист с друг.От ток та на газ. Да не плащам на енергото а да ме дерат от газовата компания.Каква е разликата?Че и да треперя дали няма да ми се взриви апартамента от тия качествени инсталации, които правят с китайски чаркове.Няма и да си помисля за газ.
  • 46 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Син":

    И газта ти идва от Русия.Пак ще си на колене пред Путин.