27 Април, 2020 14:33 24 322 28

Нещо, което не сте виждали: Волга с V8 мотор, наричана "Цербер"

  • волга-
  • газ-24-
  • тунинг-
  • дрифт-
  • cerberus
Нещо, което не сте виждали: Волга с V8 мотор, наричана "Цербер" - 1

Украинският майстор Виталий Чванен направи истинско чудовище за дрифт в обикновен гараж в покрайнините на Харков. Автомобилът се базира на ГАЗ-24 и се нарича Cerberus. Тази Волга е оборудвана с петлитров двигател от Ford с инсталиран компресор, като това е най-необичайната и уникална Волга, която сме виждали.

Нещо, което не сте виждали: Волга с V8 мотор, наричана "Цербер"

Технически, ГАЗ-24 Cerberus няма аналози в света, колата е изцяло създадена и сглобена на ръка, а онези компоненти и възли, които са взети от готови автомобили, са претърпели множество доработки и модернизации. Купето на автомобила лежи на пространствена рамка, която е неразделна част от клетката за безопасност на автомобила.

Нещо, което не сте виждали: Волга с V8 мотор, наричана "Цербер"

Под капака е монтиран модернизиран двигател Ford V8, а за да подобри динамиката на петлитровия двигател, Виталий монтира компресор, с помощта на който мощността на двигателя надвишава 350 к.с. Но основният „коз” на този мотор е уникалният въртящ момент, който позволява да бъдат унищожени десетки гуми само за една тренировка.

Нещо, което не сте виждали: Волга с V8 мотор, наричана "Цербер"

Окачването на този автомобил също е създадено ръчно. В окачването няма гумени безшумни тампони, като вместо тях са персонализирани специални "панти" на лостовете, състоящи се от три индустриални лагера. Това е направено за подобряване на надеждността на окачването и както казва самият Виталий, е почти невъзможно да се счупи такова окачване.

Нещо, което не сте виждали: Волга с V8 мотор, наричана "Цербер"

В Cerberus напълно липсва електронен блок за управление на двигателя, всички настройки се извършват ръчно и затова тази кола може да се движи дори след ядрена война. Виталий, въпреки нивото на подобрения на Cerberus, успява да поддържа облика на Волга-та в него, макар и с акцент върху коли от сорта на тези от Mad Max. В салона има предпазна клетка и само една-единствена седалка.

Нещо, което не сте виждали: Волга с V8 мотор, наричана "Цербер"


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 39 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Случаен

    20 42 Отговор
    Да беше сложил VK56DE(Нисан 5.6) или 3UR(Тойота 5.7). Хамерите двигатели не могат да правят.

    Коментиран от #10

  • 2 ДА ИЗМЕТЕМ крадливата пасмина ГЕРБ

    48 20 Отговор
    Защо Волга? Нали е украинец, да модернизира някоя ЗАЗ-ка...

    Коментиран от #13, #20

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 тонко

    47 10 Отговор
    егати дзверо!!!! бравос!!!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Тираджия

    16 30 Отговор
    Поредната тъпа идея, като ще прави нещо нека цялата да е руска . Да ама Не . Иначе уважение за труда.
  • 8 Maрио

    39 12 Отговор
    Е това вече е само за похвали. Уникална кола.
  • 9 То тоз мотор на кои и кош

    15 19 Отговор
    Да го туриш ше пили гуми и ше върви така че не виждам с какво е уникално..виж всичко да е съветско и фабрично от завода да тогас ше прави впечатление а така само името и волга
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 гост

    12 21 Отговор
    Ами то вече не е Волга. Разбирам да е турбинирал оригиналния двигател, или поне да е монтирал руски от зил ве6, пак става, ама така всеки може да направи всичко.

    Коментиран от #15, #22

  • 12 Много грозно копие на дрифтърския

    35 1 Отговор
    Мустанг на Кен Блок, се е опитал да създаде Виталии, но с подръчни средства толкова, зад Кен Блок, стоят поне 20 спонсора и много кеш, едно е да се прави с много пари, друго е в собствения гараж, но все пак адмирации.
  • 13 куку руку ку

    16 6 Отговор

    До коментар #2 от "ДА ИЗМЕТЕМ крадливата пасмина ГЕРБ":

    Тунинговани зазки бол, само че на тях им слагат мотоциклетни двигатели.
  • 14 Димов

    9 6 Отговор
    Какво точно не сме виждали? В Русия Волги с мотори от Чайка или ГАЗ53 с лопата да ги ринеш. В България има няколко.
  • 15 Димов

    12 7 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    От ЗИЛ не става. Чугунен блок е и тежи много. Става, слагали са, ама само да покажат, че може. Много наникъде е. Редовната модификация е с мотор от Чайка, че е алуминиев блок. А който няма кинти за чайков (като мене), слага сиромашката му, по-малка версия - ГАЗков.

    Коментиран от #25

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 може още

    11 3 Отговор
    Той трябва и скоростна кутия, и диференциал от Америка да е взел, щото на стандартното предаване ще изпили зъбите. Но не е взел драг-диференциал. Те са с къси полуоски и не стърчат толкова задните колела.
  • 18 може още

    13 1 Отговор
    С тези панти за окачване или ще счупи рамката, или целите вибрации ще останат в рамката и ще търсят най-слабото място (купе или тампони на двигател и скоростна). Хората ползват полиуретан, а не гумени тампони. И на задната ос да беше сложил едни пружини, а не да останат ресьорите.
  • 19 Гогата

    5 4 Отговор
    Тез горните се чудят още как да направят кола
  • 20 Борислав

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "ДА ИЗМЕТЕМ крадливата пасмина ГЕРБ":

    Са, що му даваш идеи.
    Яка кола.
  • 21 aaa

    5 3 Отговор
    A.. a къв е тоя гайковерт боднат в задната гума?.. Милуоки? :)

    Коментиран от #26

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Владислав

    11 1 Отговор
    Абе човека е майстор,вложил е труд,пари ,идея и мисъл.Искал ,могъл направил ! А вие къде сте тръгнали да критикувате ? Не стига,че нямате пари антифриза да си смените или най ви обичам като ида да си сменям гумите и гледам някой с кола над 15,000 лв и няма пари за 4 джанти Ами сменя на едни джанти гумите а и те пък едни гуми !!! Мизерници седнали акъл да дават кой какво може и неможе .Като сте такива мераклий па направете вие по-добро да ви видим !
  • 24 Владислав

    10 0 Отговор
    Като тръгна по коя и да е магистрала и сте се наредили като на КПП по аварийната лента с отворени капаци щото са ви прегрели колите ! Колелата ви падат в движение защото нямате 50 лв за едно каре и трепете хората по пътищата .А За смяна на течността за спирачки и масло на скорости не искам и да говоря ,сигорно това е висш пилотаж за вас и чакам някой да ми обясни как фабрично не се сменяли ! Вие кола за 3000лв не можете да поддържате ,какво остава за по-скъпа и нова .Ама нали Ганьо гледа да го движи там колкото изкара и да я хвърля ,кой ти мисли за такива дреболии ! Смешници .
  • 25 Йо Несбьо

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "Димов":

    Не е така! От ЗИЛ става, но не камионът, а лимузината. Камионовият двигател е твърде бюджетно решение. Да не говорим колко стари автомобили има с огромни и мощни двигатели за едно 3-4 хил €. Как въобще ти хрумна да ползваш двигател на ЗИЛ в 21-ви век?! От 1989 насам има 31 години, не може ли Скания да ползват? Ужас просто ..

    Коментиран от #27

  • 26 Ivan S

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "aaa":

    Вероятно наченки на хибридно задвижване. Тунингован гайковерт +100 коня. Батерия 36v още 50 коня и т.н....
  • 27 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "Йо Несбьо":

    Щото с такъв съм виждал да я правят. Но беше нещо гротескно. Не знам кой модел е моторът на лимузината ЗИЛ. И най-многото модификации на ГАЗ24 са с ЗМЗ13 или ЗМЗ53. Моята беше с втория, щото това се намираше в БГ. А й честно казано, старият мотор й отива повече. Иначе има момчета, които й слагат и осмаци от Тойота и от БМВ, но нещо хич не ми пасват на хатъра.
  • 28 ТЪПОТИИ

    0 1 Отговор
    ТЪПОТИИ