Въпросът за ограничението на скоростта по магистралите е един от най-емоционалните дебати в Германия от десетилетия насам. След като през 2019-а клубът на немските автомобилисти ADAC отмени позицията си срещу въвеждането на мярката, сега по темата се изказа и Германският съвет за пътна безопасност DVR. Това предаде Motor1.
Тази седмица Германският съвет за пътна безопасност представи своята позиция по казуса, казвайки, че е за въвеждането на ограничение на скоростта до 130 км/ч по немските магистрали. По-високи ограничения на скоростта трябва да са възможни само "на подходящи участъци" и въз основа на "специални причини", обясняват от агенцията.
"През 2011-а немското правителство си постави за цел в своята програма за безопасност на движението да намали броя на жертвите по пътя с 40 процента до 2020-а. Германия е далеч от това. Освен това, в сравнение с останалите страни от ЕС, Федералната република е по средата по отношение на безопасността по магистралите“, се казва още в позицията на DVR.
От Германския съвет за пътна безопасност смятат, че ограничението на скоростта е „рентабилен и бърз принос“ за достигане на целта за по-малко жертви. Според агенцията, ограничението от 130 км/ч ще получи одобрение от населението.
От DVR твърдят, че магистралите са най-безопасният вид пътища по отношение на обема на трафика, но последиците от инциденти са тежки поради високите скорости. Това важи особено за участъците без ограничения, тъй като там разликата в скоростта на движение между бързодвижещите се леки коли и автобусите и камионите са особено високи.
Също така, от Германския съвет за пътна безопасност казват, че въвеждането на мярката ще противодейства на увеличените рискове от времето, строителните обекти, аварии, задръствания и други.
Според DVR, през 2018-а по немските магистрали са загинали 424 души, което представлява 12.9 процента от смъртните случаи на пътя. Тежко ранените за същата година пък са 5 910. Понастоящем ограничението на скоростта се прилага за около 30 процента от магистралната мрежа.
В допълнение към федералните и провинциалните министри на транспорта, в Германския съвет за пътна безопасност членуват професионални асоциации, автомобилни клубове, производители на автомобили, бизнес асоциации, застрахователи и други организации.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Б Б
10:36 16.05.2020
2 тесла намбър уан
10:49 16.05.2020
3 smeh
Коментиран от #4, #6, #11, #41
10:49 16.05.2020
4 mediator37
До коментар #3 от "smeh":
Като прочетох каква глупост се канят да направят германците и аз точно това си помислих. Искат да наложат миксерите и убиват със закон едно от големите предимства на колите с ДВГ- неограничената скорост- кеф ти 200, кеф ти 300 км/ч. Електричката това го не може. Ще й изпушат намотките при 110км/ч.- един от големите недостатъци на електричките. Маса рушвети раздава мафията на Илончо.Коментиран от #7, #12
10:56 16.05.2020
5 Ввв
10:58 16.05.2020
6 Джеймс
До коментар #3 от "smeh":
Абсолютно прав си. Първо ще е ограничението лимитирано като камионите. След това датчик за алкохол и наркотици, после датчик за разпознаване- анти кражба и каквото се сети човешкия мозък в борбата с пътните гамени. Но всичко това е единствено в полза на осъществяващия контрол- не в полза на потребителя. Аз мисля, че средно статистическия потребител ще го предпочете като сигурност на пътя.11:01 16.05.2020
7 Коmapak🆘️
До коментар #4 от "mediator37":
Нищо подобно колега. Карах от Нюрнберг до Мюнхен зад една тесла със 130. Нито за момент не намали или увеличи и си стигна безпроблемно, също като мен. Апропо не спря и за дозареждане. Не съм фен на електричките и карам хибрид по чиста случайност. Дори не знаех какво е това докато не го купих. 😁Коментиран от #9
11:24 16.05.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Гост
До коментар #7 от "Коmapak🆘️":
Няма и 200 км са, въобще не е многоКоментиран от #13
12:08 16.05.2020
10 Марио
12:27 16.05.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Пълни глупости
До коментар #4 от "mediator37":
Опасна е разликата в скоростта. Разликата между 100 и 300 км/ч е 200 км/ч! Знаеш ли как се излиза между автобус отпред и отзад? Гледаш, че няма никой в огледалото и докато се изнесеш и някой набива спирачките отзад здраво! Това се има предвид, че е опасно.Коментиран от #57
12:58 16.05.2020
13 Едно въпросче, на което няма да отговори
До коментар #9 от "Гост":
Интересно когато ви питат за отговор с цифри, никога не отговаряте. Сега ще се случи същото. Я да видим колко ще ти излезе да ходиш на работа с автомобилът който караш в момента, ако работиш на 200 километра от къщи и зареждаш горивото на днешните абсурдни цени, които са следствие на отрицателните цени на нефта?Дори ако караш 2,5 тона 7-местен петметров кросоувър Тесла модел Х 700 коня и го зареждаш на скъпите тарифи в Германия на supercharger на Тесла, за 4 хиляди километра месечно, ще платиш 1000квч х 30 евроцента =300 евро.
Ако караш модел 3 в България ще са 100лв за ток месечно, ако зареждаш в къщи.
Коментиран от #15
13:00 16.05.2020
14 LKW Fahrer
Коментиран от #26
13:10 16.05.2020
15 smeh
До коментар #13 от "Едно въпросче, на което няма да отговори":
Ама винаги ги смятате тея пробези при идеални условия. Все едно да си задам на трилитровия дизел константен разход 5 и да смятам по цените на Марешки. Само дето в реални условия и на ток, и на гориво разхода е далеч над обявеното. Отделно, че ако ще си броим стотинките за гориво, то изобщо не сме за коли, а за градския транспорт. Не знам какви автомобили и по колко ги карате, но застраховките и останалите "бонуси" покрай поддръжка и притежание, често надвишават драстично разходите за гориво, освен ако не въртите като бакшиши по 50к на година.13:12 16.05.2020
16 smeh
До коментар #11 от "Веро стана за смях!":
Така си е, изложихме се сериозно. 2.0тди 190кс има максимална скорост колкото конкретната тесла с 460кс :-). Това е и очеизвадният недостатък на електромобилите - ниската максимална скорост и невъзможността да поддържат например 200км/ч, която е напълно обичайна на аутобана. Ако целта е да се правят "ластици" по светофарите, безспорно тока има предимство. Но стъпвайки на магистралата по-добре да бие десния мигач, че унижението е голямо и държи дълго време :)Коментиран от #17, #20
13:20 16.05.2020
17 Какво?
До коментар #16 от "smeh":
Кое не може да поддържа 200 км/ч? Поддържа без проблеми, но трябва по-често да спира! Но ако тока не ти трябва за много километри, можеш да си караш и с 250 без проблеми!Коментиран от #18
13:25 16.05.2020
18 smeh
До коментар #17 от "Какво?":
Може, ама Тесла с много коне и не за дълго. Преди време направихме разходка с Нисан Лийф, София - Пловдив и обратно, и освен, че беше пълна комедия на магистралата с оставащия пробег до зареждане, максималната скорост беше далеч под 200км/ч при налични 200кс. Та, това имах предвид, че отричането на дадена технология, която се е наложила и има предимства при определени условия е в ущърб на потребителя.Коментиран от #19, #21
13:44 16.05.2020
19 Дрън-дрън
До коментар #18 от "smeh":
Тесла модел 3 може да поддържа 200 километра в час докато ѝ падне батерията.Предвид твоя личен опит, учудваш ли се защо Тесла се продават повече от останалите?
13:56 16.05.2020
20 Ти въобще гледа ли клипа?
До коментар #16 от "smeh":
GT3 бавен автомобил ли ти се струва? Кой на кого пречеше на аутобана и кой даде мигач? Хайде стига предразсъдъци. Погледни фактите в очите. Поддържаната скорост при всяка възможност беше доста повече от 200 километра в час. Доускорението също е по-добро при магистрална скорост, а не само ускорението от място. С 2.0тди можеш само да им видиш стоповетете.14:06 16.05.2020
21 Лъжа!
До коментар #18 от "smeh":
Лийф!? 200 коня!? 200 км/ч!? Я пак си помисли добре дали Лийф не е далееееч по-малко от 200 коня, а и максималната му скорост е 150, така че незнам как си доближавал 200! Поне като лъжеш, малко се ограмоти да бъде поне достоверно!Коментиран от #31, #54
14:40 16.05.2020
22 идиоти
Ама камерките носят приходи, а други неща не.
Който кара бързо, пак ще кара бързо и при по-ниски ограничения.
18:37 16.05.2020
23 АзАз
В Германия има много специфичен микроклимат, който е супер благоприятен за автомобилната индустрия. Този микроклимат се разпростира до всяка една друга страна. Там е мястото, където се създава автомобилния тренд и автомобилните традиции. Липсата на ограничения на аутобаните е една от многото предпоставки за това. Безброй изпитатели, тестери, журналисти и други могат да правят клипове, как определен автомобил си достига ограничението без да се притесняват от властите (които там не са палячовци, като тук и си глобяват солено).
Ограниченията ще доведат до нарушаване на гореописаните предпоставки и това ще навреди на германското автомобилостроене, което в момента така и така е притиснато от конкуренцията на Тесла, както и от азиатските производители.
19:15 16.05.2020
24 оня с коня
Коментиран от #25
19:56 16.05.2020
25 Прав си
До коментар #24 от "оня с коня":
А и сме единствената държава, където могат да проверят устойчивостта на окачването!20:00 16.05.2020
26 Коmapak🆘️
До коментар #14 от "LKW Fahrer":
Като знам на колко места има ограничения от 22-6 в Германия не са много спортистите. Но ги има безспорно. Живях 3 месеца на магистрала и повярвай ми съм виждал абсолютно всичко. Включително спане пред хотела ни в Ролс ройс!!! За високата скорост няма да коментирам, но нощем в Германия е опасно понеже се движат едни 60-90м камиони с извънгабаритни товари. Повечето са парчета от мостове, но съм виждал и цистерни. Та с 300 надали много може да реагираш на пилотката😂😂😂21:46 16.05.2020
27 Абсурд
22:10 16.05.2020
28 Gostenin
22:18 16.05.2020
29 TSLA
Коментиран от #40, #43, #45
05:05 17.05.2020
30 TSLA
05:18 17.05.2020
31 TSLA
До коментар #21 от "Лъжа!":
"Leaf e+" ("Leaf +" в Щатите) е 150kW (204 коня). Кой дрънка глупости сега?Коментиран от #33
05:24 17.05.2020
32 Голям Слон
Коментиран от #35, #36
08:45 17.05.2020
33 В грешка си
До коментар #31 от "TSLA":
214 коня е и максимална скорост 157 км/ч, ама той е доближавал 200. В Щатите го има, а у нас?08:58 17.05.2020
34 един от стадото
09:27 17.05.2020
35 Случаен
До коментар #32 от "Голям Слон":
Бате, вземи се гр*мни10:28 17.05.2020
36 Случаен
До коментар #32 от "Голям Слон":
Като те е страх от мечки, не ходи в гората. Като не можеш да караш не се качваш на колаКоментиран от #37
10:29 17.05.2020
37 Голям Слон
До коментар #36 от "Случаен":
Поради каква точно причина трябва да се гръмна? И за какъв страх ми приказваш в момента? Нито смятам да се гръмвам, защото някакъв случаен непознат със очевидно селски изказ и маниери желае това. Нито ме е страх да карам. Говорим за елементарни физични закони, които се учат някъде между 7-ми и 10-ти клас. И които, както се вижда, ти очевидно не знаеш и поради тази причина пренебрегваш. Ускорение, спирачен път, сцепление, опит, метеоусловия, време за реакция: това са все неща, които по отделно са значими, а когато всички заедно трябва да взаимодействат, а на практика не могат - тогава се случват епичните катастрофи, за които умираме да търсим причини, обикновено извън нас. Високата скорост е като пръднята, мой човек: трябва да знаеш къде и кога можеш да развалиш въздуха. Освен това има и правило на т.нар. 20% - трябва да се движиш максимум с 20% по-висока скорост от основния поток. Има ли смисъл да ти обяснявам повече? Твърдо НЕ!10:36 17.05.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 гост
Коментиран от #42
20:53 17.05.2020
40 V8 500 к с
До коментар #29 от "TSLA":
Ха ха ха, лол, по голяма смешка не бях чел скоро, я кажи колко пъти се разминахме по пътя за морето защото аз ЧЕСТО спирах да зареждам? карал съм го цялото разстояние с мръсна газ, разхода ми отива към 20л на 100 км, което значи едно зареждане някъде по пътя, а ако не съм постоянно с газ до ламарината, спирачки, газ, един резервоар от София ми е достатъчен.Коментиран от #44
21:07 17.05.2020
41 Хайл
До коментар #3 от "smeh":
От както жена им е канцлер се изпедерасиха немците21:25 17.05.2020
42 Хайл
До коментар #39 от "гост":
4 часа каране и 2 дена докато стигнеш.сигурно не си висял в задръствания и ремонти и по баирите не си я бутал...а да не ми обясняваш колко е велика тслата...и от хамбург няма как да стигнеш до мюнхен само по А7 ...не мисли че тук всички са будалиКоментиран от #46
21:31 17.05.2020
43 Хайл
До коментар #29 от "TSLA":
Не 300 км а 180 минава теслата със 160 недей да я хвалиш,не мислиш ли че и други може да са карали тоя боклук...450-500 км софия-морето го караш 3 дни21:35 17.05.2020
44 Хайл
До коментар #40 от "V8 500 к с":
Остави го тоя лаладжия,виж че само цитира маск и някакви списания за коли...имал тесла и живял в норвегия-друг път.това е някъв пубер от 6-7 клас21:38 17.05.2020
45 asdf
До коментар #29 от "TSLA":
Мерцедес е320 цди 8.0/100 при 200km/h а и каквото и да си говорим теслата не струва тези пари не е лоша колата ама да все още предпочитам мерцедес ако ще давам такива париКоментиран от #49
21:44 17.05.2020
46 гост
До коментар #42 от "Хайл":
Защо ли отговарям, чудя се, но все още тая надежда че не всички са тук само за да се заяждат. Всеки нормален човек запознат с пътищата в Германия ще разбере за какво става въпрос, а именно че ако вместо А7 хвана А9, разстоянието е малко по кратко но се губи повече време, с други думи избрал съм не най кратката а най бързата опция.Коментиран от #47, #48, #52
22:23 17.05.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Голям Слон
До коментар #45 от "asdf":
8 литра при 200 км/ч? :-)))) Това е много забавно. Средният разход на този двигател е по-висок. А ти приказваш за такива скорости. Вярвай си.10:13 18.05.2020
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Хайл
11:58 18.05.2020
52 Хайл
До коментар #46 от "гост":
Аз ти казах че нищо не разбираш ти мислиш че се заяждат всички с теб...не си запознат с пътищата в германия ИЗОБЩО...Да ти обясня малко по лесно да разбереш ако можеш - все едно да искаш да идеш от Видин до Кърджали само по Е 79...Е 79 е от видин до кулата за гърция...другия път който "кмпетентно" споменаваш е както от Русе до Кърджали-та как ще стигнеш по единия път от Видин до Кърджали без да се прехвърлиш на друг🤣🤣🤣🤣🤣къде е пресечната точка на две успоредни 🤣🤣🤣🤣🤣🤣ако ти бях учител още щеше да повтаряш12:07 18.05.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 smeh
До коментар #21 от "Лъжа!":
Личи си, че четеш само в нета и недостатъчно. Нисана си е 200кс, а максималната скорост написах, че е далеч от 200км/ч. Така, че не ми изопачавай думите. Гледам по-надолу говорите за Щатите, а даже не сте си направили труда да проверите, че от 2019г. Лийфа се предлага с "оптимизираната" батерия от 62кв и съответно мощността му е по-висока. Именно затова ми стана смешно, че по цял ден защитавате нещо с което не сте запознати. И човек като мен, който не може да се каже, че е симпатизант на тока, трябва да разяснява за елементарни неща с които е имал взимане-даване.Коментиран от #55
16:13 18.05.2020
55 Лъжа!
До коментар #54 от "smeh":
Запознат съм доста добре, не беше написал че става въпрос за голямата батерия. А аз ще ти кажа, друга тайна. На този Лийф само батерията и е голяма но не и мотора, за това е с такива характеристики. Тесла с 55 кВ батерия е по-мощна ускорява по-бързо, вдига повече а харчи по-малко и изминава почти същите километри като този Лийф!17:05 18.05.2020
56 Шаран БГ
08:40 19.05.2020
57 dadsa
До коментар #12 от "Пълни глупости":
Това да не ти е на БГ магистрала с 2 ленти ? При магистрала с 4-5 ленти са ти разделени на скорости и няма проблем в най-лява да е с 200 километра повече скоростта, лобираш или не ти достига сиво вещество ?11:03 19.05.2020