Автопроизводителите работят усилено, за да поддържат и да спечелят лоялността на клиентската си база, а нарастващата конкуренция само затруднява тази задача. Някои марки са по-добри в задържането на клиенти от други. Тазгодишното проучване за лоялност към автомобилните марки на американската маркетингова агенция J.D. Power, публикувано тази седмица, показва именно кои автопроизводители успяват да спечелят лоялността на клиентите си. Това предаде Motor 1.
Lexus оглавява класацията в луксозния сегмент, тъй като 48% от клиентите на автоконцерна се връщат към марката. С минимална разлика на второ място се нарежда Mercedes с 47,8%. Челната петица се допълва от BMW, Porsche и Audi с респективно 45,1%, 44,9% и 43,4%. По отношение на лоялността на клиентите зле се представят Jaguar, Infiniti и Maserati. Процентът на клиентите, които се връщат към тези марките при закупуването на нов автомобил е съответно 20,7%, 27,7% и 28,7%.
Масовите автопроизводители, които се наслаждават на висока лоялност са Subaru, Toyota и Honda. Завръщащите се клиенти при трите японски марки са респективно 60.5%, 60.3% и 58.7%.
Масовите автоконцерни, които пък страдат от ниска лоялност, включват триото на Fiat Chrysler Automobiles - Fiat, Chrysler и Dodge. Само 10.4%, 14.1% и 17.8% от клиентите на марките се връщат обратно при тях. Следва Mini с 26,8 процента лоялност.
Заместник-председателят на J.D. Power Тайсън Джомини заяви, че има „много фактори, които допринасят за клиентската лоялност към една марка“, включително самия процес на закупуване и как автомобилът кара собствениците да се чувстват, когато шофират. Той посочи, че в последно време автоконцерните са се фокусирали върху създаването на програми, въведени, за да помогнат на клиентите, които са били засегнати от коронавирусната пандемия. „Много автопроизводители предложиха финансова помощ на потребителите си. Подобни програми изграждат лоялност", обясни Джомини.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 123
Коментиран от #3, #5, #6
13:05 18.07.2020
2 Ракия
Коментиран от #8
13:10 18.07.2020
3 един от стадото
До коментар #1 от "123":
казах ти преди време. Купи си една Акура втора ръка като мене и ще имаш по много от двете в едно. Помисли за съветаКоментиран от #4
13:23 18.07.2020
4 123
До коментар #3 от "един от стадото":
Благодаря за съвета, ама искам ново! Със гаранцията, сервиза и другите простотии😀 Просто акъла вече ми е друг! Харесвам Субару много, но наистина ми е скъп! А и двигателите нещо не доразвиват, и така, ще почакаме😀, и за пари, и за моторизация!Коментиран от #11
13:31 18.07.2020
5 Komapak
До коментар #1 от "123":
Зависи от Лексуса. Моя е повечето кожа... 😊Коментиран от #9
13:37 18.07.2020
6 Lek Sos
До коментар #1 от "123":
Te lexus sa masa po zdravi ot subaro. Ne sum imal ama vsi4ki dokladi pokazvat 4e lexusa e mnogo napred v klasaciqta. Subaro sa psevdo iaponsko ka4estvo po4ti kato nissan. A 4arkovete ne sa osezaemo po evtini ot na lexus. Mnogo ot modelite spodelqt 4asti s ToyotaКоментиран от #7, #10
13:38 18.07.2020
7 Гладен
До коментар #6 от "Lek Sos":
Като ти гледам и българският ти е един псевдо...13:44 18.07.2020
8 Хайл
До коментар #2 от "Ракия":
И аз съм на субару и не мисля да го сменям скоро...първото субару купих 93 г и за 6 г му смених само съеденителя в началото-нищо друго13:51 18.07.2020
9 123
До коментар #5 от "Komapak":
Като знам японците, на '100%' е кожа, да знаеш😀, но щом се чувстваш добре, това е важното😉Коментиран от #12
13:52 18.07.2020
10 Хайл
До коментар #6 от "Lek Sos":
Нито си имал subarO,а leksos няма и да имаш.купи си опел да ти са еФтини частите осезаемо и на всяка смяна на масло да сменяш всичко по предницатаКоментиран от #16
13:55 18.07.2020
11 Хайл
До коментар #4 от "123":
Ня съвършенството няма какво да развиваш 😉Коментиран от #13
13:57 18.07.2020
12 Komapak
До коментар #9 от "123":
По принцип най удобен ми е ягуар, но за съжаление много се троши. Ако ще си купувам нов пак бих заложил на Лексус. От 4 години не е посещавал сервиз освен за консумативи. А субаруто си е доста обикновен автомобил. Не ми е по вкуса. Изключвам impresa wrc😊Коментиран от #15, #34
14:01 18.07.2020
13 123
До коментар #11 от "Хайл":
Така де, ама 150 коня? Аре малко пауър, а😀Коментиран от #14
14:01 18.07.2020
14 Хайл
До коментар #13 от "123":
Имат имат😉👍Коментиран от #19
14:11 18.07.2020
15 един от стадото
До коментар #12 от "Komapak":
ох котьо, не знаеш какво да караш, а. И аз си мислех за Лексус, ама айде другия път. Абе оня с беенветата що го няма ощеКоментиран от #22
14:12 18.07.2020
16 Lek Sos
До коментар #10 от "Хайл":
Segashniq mi avtomobil si go vzeh za 48k minalata godina. Zashto da ne si kupq i lexus.... Jivot i zdraveКоментиран от #17
15:43 18.07.2020
17 Хайл
До коментар #16 от "Lek Sos":
Ами да си жив и здрав да си купиш,но да казваш че едното е по добре от другото без да си го карал...малко не ти ли се струва неуместно...аз не съм имал лексус и не съм карал и за това си мълча и не казвам нищо защото не ми е познатоКоментиран от #36
16:33 18.07.2020
18 един от стадото
Коментиран от #21
16:59 18.07.2020
19 123
До коментар #14 от "Хайл":
Имат, нъцки😋. Нали от 3 години се чудя за пустия Форестър, ама сърце и джоб не ми дават пусто. При Форестъра макс 150, а при Бека 175 коня. Това е, по мощни по нашите ширини няма. А и за 70 000 лева, уфффф....Коментиран от #20
17:52 18.07.2020
20 Хайл
До коментар #19 от "123":
Намират се,стария форестър има 170 коня.баща ми имаше от първия форестър 122 коня-за риба ходеше редовно и никакви проблеми,а и името показва че не е за ралита..само да не се набуташ с дизелово че реването е голямо 😉Коментиран от #23
18:18 18.07.2020
21 Хайл
До коментар #18 от "един от стадото":
Ние с японските сме културни и вежливи,за тия с бенвето,дъстъра и теслата не гарантирам18:22 18.07.2020
22 Komapak
До коментар #15 от "един от стадото":
От доста време гледам Акура, но е по-рядка и от Инфинити в Европа. Ако започнат да ги предлагат по-мащабно бих опитал. Хонда са доста добри.Коментиран от #26, #28
18:23 18.07.2020
23 123
До коментар #20 от "Хайл":
Говоря за ново колега! Старо не искам вече, от никоя.марка! Дачия да е, ама това!Коментиран от #24
18:49 18.07.2020
24 Хайл
До коментар #23 от "123":
Разбрах че търсиш нова,просто за здравината говорех👍миналата година на една позната брат и и купи нова кола от дилър на хонда в германия и каза че била поне 5-6 000 € по-евтина от България-нейни са думите.що не провериш понеКоментиран от #25
18:57 18.07.2020
25 123
До коментар #24 от "Хайл":
Гледал съм ги. Това което казваш явно е била супер промоция, късмет някакъв. Колите в Германия са по скъпи от тука, при нови разликата е от минимум 10%. Повярвай ми, проверено на 100%!Коментиран от #27
19:01 18.07.2020
26 един от стадото
До коментар #22 от "Komapak":
вярно, рядка е, но то и Лексуса го няма на всяка пряка по Европа. Но то си е за тяхна сметка, шовинисти. Пък и гледам караш ново, не е по джоба ми, а и една Акура втора ръка като моята доста европейски легени ще захлюпи. А за части, доставка- но проблем, пък и не боли, нормални цени. А и по- малко се чупят пущините, за лукса и сигурността съм писал вече..19:10 18.07.2020
27 Хайл
До коментар #25 от "123":
Може и да има нещо такова-брат и има някакъв бизнес там и може да има отстъпка-нямам представа,просто това ми каза,а колата си е нова-повози ме 😉19:20 18.07.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 1010101010
Коментиран от #31
19:43 18.07.2020
30 Хайл
До коментар #28 от "Котарак":
Мога ли да попитам нещо-ако ти изникне к*р на челото ще го видиш ли?Коментиран от #32
20:54 18.07.2020
31 Хайл
До коментар #29 от "1010101010":
Ако няма качество,няма да има лукс-свързано е 😉21:09 18.07.2020
32 Komapak
До коментар #30 от "Хайл":
Имал съм имитатор😂 Има доста хора без въображение, един никнейм не могат да си измислят! Изключително интересно е как като статията не е за канадските светулки още никой не е споменал тесла😁Коментиран от #33
22:08 18.07.2020
33 Хайл
До коментар #32 от "Komapak":
Дори не ти го е писал както е твоя 🤣аз за това му писах но се покри 🤣 не предизвиквай съдбата за теслата,че ще опорочи всичко с разсъжденията си 🤣🤣🤣23:04 18.07.2020
34 Boxer 3.0
До коментар #12 от "Komapak":
Погледни Субару Трибека 3.0 или 3.6.Обща разработка със СААБ.
Фасона е уникален и отвън и отвътре.
Имам такава и много ме радва.
Все още могат да се намерят читави екземпляри, за 12 - 14 хил.
Внимавай за прегряване ( цялото купе отдолу е омазнено от протекли цилиндрови глави), ръжда и за предпочитане е да не е карана на газ.
Поздрави!
Коментиран от #35
08:26 19.07.2020
35 Komapak
До коментар #34 от "Boxer 3.0":
Може и да си прав. Не познавам и не мога да коментирам. Лексуса ще ми служи още поне 5 години. След това ще се оглеждам по-сериозно. 😊10:32 19.07.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Ракия
Коментиран от #39
14:38 19.07.2020
38 Komapak
До коментар #36 от "Lek Sos":
Благодаря. Ще си погледна бобината😁14:39 19.07.2020
39 Komapak
До коментар #37 от "Ракия":
++++++++😊Страхотна е, но не знам как ще мине джендърските еко ограничения в ЕС. И ти гарантирам, че не е за всеки ден. Окачването е доста твърдо предвид скоростта, която развива.14:45 19.07.2020
40 1234578
Коментиран от #46
15:20 19.07.2020
41 мъжкар
Коментиран от #47
18:49 19.07.2020
42 КИРЮ МОСКВИЧА
Коментиран от #43, #50
18:56 19.07.2020
43 Хайл
До коментар #42 от "КИРЮ МОСКВИЧА":
Боже колко си вдлъбнат-не си тап,не си плосАк-ти си вдлъбнат...сам си пишеш коментар и си отговаряш🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 точно като един дето спореше сам със себе си "без да се усети"...много време ти е отнело да си отговориш сам 🤣🤣🤣🤣🤣.добре че има такива като теб да затвърждават мнението за свещенната глупост 🤣🤣🤣🤣пък и аз ти сложих - на двата ти коментара които сам си хареса🤣🤣🤣🤣🤣Коментиран от #44, #45
20:33 19.07.2020
44 Komapak
До коментар #43 от "Хайл":
Много мъка има на тоя свят, боже. Многооо. 😊Коментиран от #49
21:18 19.07.2020
45 един от стадото
До коментар #43 от "Хайл":
нали ти казах. Ще има включване на Дойчевеле от филиала им в Горно нанадолнище. Че и моноспектакъл изнасят в две роли.Коментиран от #48
21:23 19.07.2020
46 Komapak
До коментар #40 от "1234578":
Всяка една машина трябва да се поддържа. Абсолютно всяка. За да изпълнява функциите за които е купена трябва да се отделя време за профилактика. Доста спорен е въпроса дали точно цитираните от теб марки са най-зле. Имал съм 8 опела през живота си. Амииииии.......... дори не смея да коментирам. Докато стигнат до сервиз минаха през Надин. 😂Коментиран от #51
21:23 19.07.2020
47 123
До коментар #41 от "мъжкар":
Абе то и аз карам немски автомобили от 15 години, но не мога да съм толкова краен в оценките си! А Субару, ех баце, това не е кола за всеки, като Волво, това не е ширпотреба! Да, не е дъ бест, ама си е автомобил с главно А! Вземи си нов, поддържайки го грамотно, и после ще говорим! Ауди, Субару, Мерц, Берц, ако не си читав драйвер, все тая😀Коментиран от #52
21:46 19.07.2020
48 Хайл
До коментар #45 от "един от стадото":
Даже е закъснял 🤣🤣🤣🤣🤣22:04 19.07.2020
49 Хайл
До коментар #44 от "Komapak":
😄😄😄 ама наистина е много🤣🤣🤣🤣22:06 19.07.2020
50 123
До коментар #42 от "КИРЮ МОСКВИЧА":
Кире, я се стопирай на червено, и.отзад да те подпре със 100+ едно В9, да те видим нали ще може да ни обогатяваш с коментарите си!Коментиран от #55
22:08 19.07.2020
51 един от стадото
До коментар #46 от "Komapak":
и през Фиат съм минал. На времето карах и едно Ритмо 1600, двувалка 100коня. Първата ми западна кола. Сериозно вървеше за тогава на фона на още големия ни руски автопарк. Като кукла я гледах, и лесно я продадох. Още първия клиент я взе. Сега станахме много капризни май, да времената са такива вярноКоментиран от #54
22:20 19.07.2020
52 един от стадото
До коментар #47 от "123":
бе ти си друга бира, с тоя ли ще се сравняваш. Пиша в два автофорума, но там работата е друга. Съмишленици, еднакви марки, общи интереси. В свободния сайт е друго, и колело да кара човек, интелигентен ли е намираш език с него. Пиша и по други теми тук. Мъча се да бъда обективен, избягвам грубости, но не винаги насреща са такива. Понякога ги режа, рядко. Но те от друго не разбиратКоментиран от #53
22:53 19.07.2020
53 123
До коментар #52 от "един от стадото":
😉На първо място съм шофьор, после фен, и след това, не знам, може.би момче.... На черното не мога, и няма да кажа бяло, само защото е японско или немско! На моменти човек има някакви залитания, крайности, но винаги пилците се борят наесен😜! Оценяваш едва кола когато я продадеш, но никога когато я придобиеш, защото едното е разум, преживяване, а другото адреналин от момента! Аз съм го имал, изпитвал, и със японци и със немци! И в крайна сметка съм бил доволен от всички! Защо? Защото е било осъзнат избор, а не избора на цялото, подчинен на догми, форуми и морги!23:21 19.07.2020
54 Komapak
До коментар #51 от "един от стадото":
Нито една машина не съм продал през живота си. Когато купувам съм наясно, че си е вечно моя. Отделям една неделя месечно за профилактика на машините си. Смазване, почистване и калибриране ако има нужда. Живея практично и ми е жалко, че се налага да си вадя хляба по цяла Европа. Когато си купих Лексуса не мислех за нищо друго освен за сигурен транспорт. Надявам се да ми служи вярно още 5 г. След като се прибера в България ще му мисля😊23:38 19.07.2020
55 КИРЮ МОСКВИЧА
До коментар #50 от "123":
БРАТЧЕТ САМО ИСКАМ ДА ТИ КАЖА ЧЕ НА МУСКВИЧА СЪМ МУ ЗАВАРИЛ ЕДНИ РАБОТИ ОТДОЛУ ЕДНИ П-ОБРАЗНИ ЖЕЛЕЗА И ЕЙ ТВА ДЕТО УЖ ША МА БЛЪСКА АКО ГО НАБАРАМ У КАЛТА И АКО ГО ВЪРЖА С ЕДНО ВЪЖЕ КАТ НАСТЪПЯ ГАСТА ДО ЛАМАРИНТА НАПРАВО НА ТОО ЯПОНСКИ ПЛАСМАСОВ САНДЪК ША МУ ИЗМЪКНА ПРЕДНИЦАТА.И ДА ПРИПОМНЯ САМО ЧЕ СЪМ С РУСКА ГАЗОВА АМА НЕ СЪМ МИНАВАЛ ПРЕГЛЕТ ОТКЪК САМ ГА ТУРИЛ ПЪК ЯЗ ГА ТУРВАХ У ГАРАЖА НА СЕЛО.БЕНЗИНОВАА МИ ПОМПА СТРУВА 20ЛВ ЧИСТАК НОВА РАЗБИРАШ ЛИ.ЗА 220ЛВ ПРАЯ ОСНОВЕН РЕМОНТ НА ДВИГАТЕЛА И ПОСЛЕ ПОЧВАМ ЯКО ДА НАЛЯГАМ.Коментиран от #56
23:42 19.07.2020
56 Хайл
До коментар #55 от "КИРЮ МОСКВИЧА":
А-сектанте къде ги дърпаш лятото? За пампоровец знаем-сега къде си да дойда да се дърпаме...що си с мусквич сига,чаушеско да не умря пак🤣🤣🤣🤣🤣00:58 20.07.2020
57 Лайбщандарт
Коментиран от #58, #61, #72
08:25 20.07.2020
58 Komapak
До коментар #57 от "Лайбщандарт":
Не съм имал случай последните 20 години да съм си купил нещо немско и да не съм псувал. На другия полюс нито една японска машина не ме е предала и гък не е казала. Приказките ти са последица от великата немска реклама не подплатена с нищо. Мога до утре да ти изброявам немски фирми боклуци. Със здраве си купувай германско и ремонтирай😁Коментиран от #59
13:47 20.07.2020
59 Plameni
До коментар #58 от "Komapak":
От статията и от моят опит оставам с друго впечатление.Коментиран от #63
15:50 20.07.2020
60 WRC
16:38 20.07.2020
61 един от стадото
До коментар #57 от "Лайбщандарт":
само един пример. То и руското автомобилостроене е така. Или крадяха или купуваха цели лицензи. Но си остана там в 60те години. Наистина стария Мерц, Грундинга, Блаупункта, стария Сименс, истинския Бош бяха еталон. И те си останаха там. Не е важно къде си бил, а къде си сега. И не е важно една кола как върви, а колко ти излиза във времето, ако ме разбираш какво искам да ти кажа18:40 20.07.2020
62 777777
19:12 20.07.2020
63 Komapak
До коментар #59 от "Plameni":
Само един единствен пример ще ти дам. Отивам във Вюрт и си купувам макетен нож. Острието е tajima. С класи под olfa, но все пак японски. На втората седмица вюрта сдаде багажа. Олфа имам вече 6 години и работи както в първия ден в който съм го купил. От 2000г нищо немско не е това, което беше. Събираме ви парите за старата ни слава. Не знам кога ще се осъзнаете, че новото немско е въздух под налягане. Нещо като дисциплина има (спорен факт) но с качеството са пълен провал. Японците никога не са занижавали качество за конкретни пазари, например източноевропейски докато при немците е практика.Коментиран от #64, #65
19:38 20.07.2020
64 един от стадото
До коментар #63 от "Komapak":
и от мене още един. Харесах си един ръчен часовник, немски- Цепелин. Гледам механизмите на моделите, швейцарски и японски. Е кое му е немското. Пак им прави чест, че залагат на сигурното19:57 20.07.2020
65 Plameni
До коментар #63 от "Komapak":
Страшно много примери има за немско качество. Купи си хладилник Либхер,пералня АЕГ,прахосмукачка Миеле, печка Бош инструменти Гедоре Книпекс водоструйка Кирхер и стотици другиКоментиран от #67
20:53 20.07.2020
66 Те Така Те
По това време , японците това го правеха масово , във всяка сфера. Резултатът -получи се един доооста добър и надежден автомобил. Реално ,японските автомобили са по-надеждни, по-икономични и по-измислени. Рядко имат мотори по 600 коня, но който толкова държи да е с 600 коня, винаги може да даде една чанта с пари за некой немски коптор ,като Мерцедес примерно ,който винаги е бил удължение на пишката.
Коментиран от #69
22:55 20.07.2020
67 Komapak
До коментар #65 от "Plameni":
Фирмата книпекс отдавна не е това което беше. Щом изкривих клещи а не се счупиха смятай какво е новото им качество. Относно гедоре никога не са давали лайфтайм гаранция. Ползвам snap on и съм повече от доволен. Останалите неща не познавам и не мога да коментирам. Прибави фирмите Metabo, Altendorf, holzher, Haffele, bosh (ръчни машини на батерии), westag getalit към черния списък. Тези са за които се сещам на първо четене. Тези са ми създали директни проблеми, някои от тях са ми коствали десетки хиляди. Фирмите Tessa и henkel имат двоен стандарт и продукта в Германия няма нищо общо с идентичния в България. Отдавна съм се отказал от всичко немско. Има достатъчно алтернативи на всеки един продукт. Който търси, намира... А да ме излъжат с няколко десетки хиляди за кола, няма да стане никога.Коментиран от #68
00:10 21.07.2020
68 Plameni
До коментар #67 от "Komapak":
Всеки има право на избор.Жив и здрав06:56 21.07.2020
69 Ввв
До коментар #66 от "Те Така Те":
Няма лошо,щом си вЕрваш,пък и мечтите са безплатни!10:19 21.07.2020
70 Сервиз
10:15 24.07.2020
71 Собственик на FIAT
Не съм имал Мазерати и Алфа, но предполагам са същите боклуци.
15:28 22.08.2020
72 9999
До коментар #57 от "Лайбщандарт":
ми карай си немските трошки от последните 20 годиниимам 2 броя субару форестер и оутбек и си свиркам
ееее лексъса е много кинти иначе е ок
23:10 23.08.2020