5 Август, 2020 13:02 14 026 60

Точно колко икономична е новата Corsa с 1.2-литров мотор от Peugeot

  • opel-
  • corsa-
  • тест

Точно колко икономична е новата Corsa с 1.2-литров мотор от Peugeot - 1

Добре известно е, че след като марката Opel стана част от PSA Groupe, автомобилите ѝ започнаха да се оборудват с френски мотори. Най-достъпното предложение на Opel в момента е Corsa, оборудвана с 1.2-литров трицилиндров двигател.

Този мотор не е снабден с турбокомпресор и разполага с мощност 75 конски сили. В Европа, както и у нас този вид субкомпактни автомобили са все още популярни, както заради малките си габарити, така и заради досъпната си цена.

Точно колко икономична е новата Corsa с 1.2-литров мотор от Peugeot

Ефективността обаче също е от съществено значение, особено за подобен род нискобюджетни автомобили. Ето защо се опитахме да разберем колко реално харчи новата Corsa с 1.2-литров двигател.

За целта ви показваме резултатите от един реален тест, направен от колегите ни от Motor1, които са на мнение, че заводските данни за разход на автомобили невинаги съвпада с реалния такъв.

За целта те правя пътуване от по маршрута между Рим и Форли, а отчетенините в последствие данни на немския хечбек с френски пълнеж успя да ни изненада. Средният разход на гориво е 3.95 л/100 км.

Точно колко икономична е новата Corsa с 1.2-литров мотор от Peugeot

Експертите отчитат още, че при такъв скромен апетит пълен 40-литров резервоар на новата Opel Corsa трябва да е достатъчен за да бъдат изминати над 1 000 километра без зареждане. По-конкретно 1 012 км.

Още за новата Corsa можете да прочетете в теста на mobile.bg, който беше направен от нашите експерти, по време на първото динамично представяне на модела, провело се в края на миналата година.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 32 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Онзи

    24 61 Отговор
    Имам Корса А ГСи и Поло Г40 и тоя нов пластмасарник не може да стъпи и на малкият им пръст на тема качество...
  • 2 Jack Bauer

    71 24 Отговор
    Да бе 4 на 100 разход. Качи го на магистралата със 130-140 и поне двама човека и пак ми кажи 4/100, поне 7 ще отиде.

    Коментиран от #3, #4, #12

  • 3 TBC

    35 23 Отговор

    До коментар #2 от "Jack Bauer":

    А да пробват на немския аутобан с 200+ да карат така 4-5 години и гаранцията няма да може да изкара. По-старите коли имаха поне запас за разлика от тия изтискани миксери, а не да си го купиш да го караш до следващия модел и ай в кофата. Като с мобилните телефони, минат се 2г. и хоп почне да забива с новите приложения, че да си купиш следващия ...

    Коментиран от #5, #6, #45

  • 4 00000014

    24 8 Отговор

    До коментар #2 от "Jack Bauer":

    Сам човек -100 кила - хубаво натоварена с около още 150 кила -- Варна-София, десетина пъти -- 4,5-5,0 литра. 20-годишна, с нулев разход на масло, 2-ра ръка от 4-годишна от Италия.

    Коментиран от #32

  • 5 00000014

    24 4 Отговор

    До коментар #3 от "TBC":

    Тя повече от 150 не може да вдигне. И да добавя - никаква ръжда няма.

    Коментиран от #8

  • 6 барабус

    42 13 Отговор

    До коментар #3 от "TBC":

    Това е малка кола -кви 200,кви 300 км/ч ви гонят?За това си има друг вид автомобили.
    И добре,че ПСА купиха Орел ,та да им дадат сносни мотори,особено дизели.

    Коментиран от #10

  • 7 Komapak

    10 17 Отговор
    Икономично, да. Здраво - Не. Много съм любопитен да видя краш теста на тая въшка.

    Коментиран от #47

  • 8 Komapak

    16 4 Отговор

    До коментар #5 от "00000014":

    Буса ми е електронно ограничен на 165 км/ч. Корса в Германия не съм успял да замина.... Факт.

    Коментиран от #9

  • 9 Онзи

    11 7 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    Вече ще можеш
  • 10 ти карал

    10 8 Отговор

    До коментар #6 от "барабус":

    ли си OPEL дизел, че ръсиш мозък

    Коментиран от #39

  • 11 В е л и к и я

    11 5 Отговор
    Ако са карали по целия път с 70 км ч може ... ! Тия френски двигатели на цялата нова гама на Опел над 120 км харчат много .. !
  • 12 Miusuka Madoto

    20 5 Отговор

    До коментар #2 от "Jack Bauer":

    Имам Хонда Сивик 1.6 дизел/120коня, КОМБИ!! - На извънградско съм го докарвал до 3,7, с двама човека и 85-90км/час! На магистрала със 120-140 - 4,7-4,8, пък ти си вервай в каквото искаш..

    Коментиран от #13, #21

  • 13 123

    13 10 Отговор

    До коментар #12 от "Miusuka Madoto":

    Шкода Октавия 1.9 дизелче среден разход от 4.1 при скорост на основен път 100-110 и на магистрала 120-130. Съвсем реален - мерен по резервоар...

    Коментиран от #34

  • 14 1234578

    17 6 Отговор
    Тъпа статия и некоректна. Не казват какво е растоянието и за колко време е взето. Много важна е средната скорост. Хора биха предочели да платят 1-2 литра повече на 100 км., но да стигнат 2-3 часа по-бързо.
  • 15 Притежател

    11 9 Отговор
    Мойта пък гори три пъти повече бензин от тая каручка. Ама от динамика не мога да се оплача, а с този Опел няма изпреварване особено ТИР.
  • 16 Huawei

    17 10 Отговор
    3 цилиндъра, литър и двеста, и с френски мотор... К'ъв Опел е т' ва, т' ва е Дачия!

    Коментиран от #20

  • 17 Истината

    7 3 Отговор
    Като има пара ти е все тая за разхода.
    Кой ли нормален човек се влачи по пътя за да му харчи по малко колата. Като искаш да ти евтино слагаш газ или метан, и така.

    Коментиран от #18

  • 18 Притежател

    2 5 Отговор

    До коментар #17 от "Истината":

    Така е, ама виж колко минуса са ми нащракали комплексарите в предният пост.
  • 19 В е л и к и я

    10 2 Отговор
    Предпочитам колата ми да е от тия които харчат повече ... ! А и числото три не ми е от любимите .. !
  • 20 Сребролюб Мангизлиев

    13 2 Отговор

    До коментар #16 от "Huawei":

    К'во общо има Дачия с PSA бе .(Peugeot u Citroën)
  • 21 Tæba Fustata

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "Miusuka Madoto":

    Браво! Евала ти правя!

    Коментиран от #38

  • 22 Усерковци

    9 14 Отговор
    Вече нищо добро не очакавам от Опел, откакто са притежание на фреснките смешници... които не умеят да правят коли....

    Коментиран от #24

  • 23 Виктор

    22 3 Отговор
    Карам Пежо 208 с тоя бензинов мотор 1.2 три цилиндъра само че е 82 коня. 2017 година го купих от Франс ауто. И ще ви кажа точно колко харчи. При 80 км в час около 3.7-3.8 на 100, при 90 около 3.9-4 на 100, при 120 около 5 на 100, а при 140 около 5.5-5.7. Градско около 6.5 на 100. Максималната скорост на няколко пъти съм пробвал е 180 -182 км. За три години и 45000 км до тук не ми се е наложило да ползвам гаранция.

    Коментиран от #25, #37

  • 24 Абсолютно точно

    11 8 Отговор

    До коментар #22 от "Усерковци":

    ФРАНЦУЗИТЕ И ИТАЛИАНЦИТЕ ПРАВЯТ САМО ХУБАВИ ЖЕНИ. ...ЗА КОЛИТЕ СА МАЛКО ЕВТИНИ НА МАТЕРИАЛИТЕ. ..НА ПЪРВО МЯСТО СА ЯПОНЦИТЕ. .ЮЖНО КОРЕЙЦИ. .ГЕРМАНЦИ

    Коментиран от #40

  • 25 един от стадото

    10 4 Отговор

    До коментар #23 от "Виктор":

    спомняте ли си старото Тико, 800- 900кубика. Нищо не харчеше, макар долара да гонеше 3000. И пак не си взех. И сега какво, ставате ли по- богати с тая сенокосачка с ''три на сто''
  • 26 джоджен

    15 3 Отговор
    Колко неизкореними могат да бъдат предразсъдъците. Особено при автомобилите, където клишетата сякаш са се набили в главите ни. Mercedes-итe возят меко, ВМW-тата спринтират добре, Mazda са вечни. А пък Fiat-итe постоянно се повреждат. Това е положението! Но идва моментът, в който предразсъдъкът се разпада като къщичка от карти.Фиат Браво 2 генерация, дизел. Стига със тия боклуци, опели, БМВ, МЕРЦЕДеС, във сервизите е пълно от немските дераци.

    Коментиран от #27, #35

  • 27 непознат

    19 3 Отговор

    До коментар #26 от "джоджен":

    Прав си колега, фиатите се чупят толкова колкото и другите коли. Фиат е много подценявана марка.Не са лоши коли, а дизелите им са вълшебни.

    Коментиран от #28

  • 28 един от стадото

    5 2 Отговор

    До коментар #27 от "непознат":

    прав си. С Ритмото ми 1.6 двувалка 100коня на времето им късах главите. А и по- млад бях. Минах на по- лежерни , ама дето вадят жилото си на подценителите
  • 29 Обикновен човек

    10 0 Отговор
    Това си е точно Пежо 208 с друга външност и интериор.
    За двигателите пък ако знаете един и същи на колко коли ги слагат.Един пример ви давам. Разработен съвместно от BMW и Citroen 1.6 бензин( който е доволно скапан) го монтират освен в тези две марки, също и в Peugeot i Mini.
  • 30 Алфа Ромео

    7 7 Отговор
    Опел с двигател Пежо, кво по-лошо може да стане.
  • 31 Да ти кажа

    9 3 Отговор
    Някой дето има нещо общо с алфа Ромео да коментира двигатели на Пежо

    Коментиран от #58

  • 32 Фауветофоревер

    5 6 Отговор

    До коментар #4 от "00000014":

    Сам човек, сто кила и Фолксваген Туран, 2004, 2.0 TDI, разход под 4/100, при скорост около 80.

    А Туранът е кола, с главно К, а не сапуниерка!
  • 33 Konq na onq

    10 0 Отговор
    Сам кон, без оня, 3 на сто!
  • 34 Хайл

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    С такава шкода 1,9 я свалихме на 3,7 ама повече от 90 не вдигнахме ама си е мъка
  • 35 Хайл

    3 2 Отговор

    До коментар #26 от "джоджен":

    Прав си-имах преди години вояджър с италиански дизел/VM/ перфектен двигател,с почти никакви разходи освен масла и филтри 👍
  • 36 Корса туран

    12 2 Отговор
    Турана е голяма кола .Пълен боклук.Корсата е класи пред него

    Коментиран от #54

  • 37 Asd

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "Виктор":

    Аз също съм с 1.2 малолитражка 70к.с.
    Разходът ти е с 0.5-0.7 литра по-висок в действителност за всички изброени километри, а в града може и до 8/100 да стигне. Явно караш много внимателно и винаги без товар.
  • 38 Musesaka Dabara

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Tæba Fustata":

    Само така!
  • 39 Скубиду

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "ти карал":

    Кой опелски дизел хвалиш? Турбовия на Кадет, който се чупеше по-често, отколкото му пълниш резервоара, или смешният на Вектра-Б, който с впечатляващите си 2 литра и 16 клапана с турбина едвам изкарва 100 коня? А нещо за недоразумението 2,5 ТДС на Омега-Б, да кажеш? Взеха го от БМВ а той им е най-осакатения мотор на всички времена. Там ремонтите са преди и след всяка смяна на маслото. Криви глава, разпуска верига, спира да пали на топъл мотор, харчи като ламя.... Айде не ми давай повод.

    Коментиран от #42

  • 40 Скубиду

    6 0 Отговор

    До коментар #24 от "Абсолютно точно":

    Мнго филми гледаш. За италиянските жени съм съгласен, но френските са хубави само на филм. Живял съм там. Всяка хубава жена във Франция не е французойка.

    Коментиран от #41

  • 41 Пламен

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Скубиду":

    Той намеква за способности явно.

    Коментиран от #44

  • 42 Алфа Ромео

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Скубиду":

    Опела е бензинова марка, беше, нямаше добър дизел както VW почти нямаше добър бензинов с малки изключения.

    Коментиран от #43

  • 43 Скубиду

    3 1 Отговор

    До коментар #42 от "Алфа Ромео":

    Да вярно е. Имаха добри бензинови мотори даже няколко. С20ХЕ, C20LET, С20NE, С20SEH, 18E, дори малките им 1,8 и 1,6 с по 8 клапана бяха вечни моторчета, макар и не силови. И точно последните не набиваха клапани ако скъсаш ремък. Стар опел се хвърляше заради заминало купе, но с работещ мотор. Но при дизелите са много зле. Единственият хубав дизел на Опел беше японския на старата Вектра.
  • 44 Скубиду

    5 0 Отговор

    До коментар #41 от "Пламен":

    И там са зле французойките. Където бях бяха големи пуританки. Пола над коляното няма да видиш. Деколте до гушата. А прическа грим или скъп тоалет забрави. Ходеха в офиса облечени като из двора на село. Голяма илюзия се оказаха френските филми.
  • 45 Иван

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "TBC":

    Ти пък! Корсата е малък градски автомобил, предназначен главно за употреба в населени места. Не е с цел да бъде използван 4-5 години всекидневно за шофиране с 200, но пък и моторът не е турбиниран, което не предполага проблем едно 8-10 години. За магистрали са подходящи съвсем други автомобили...
  • 46 Заради печалбата

    7 0 Отговор
    и корпоративния капитализъм, започва естествен процес на обезличаване на марките и моделите от 20 век -... сега опел, утре фиат с двигател на пежо, а после само пежо без двигател н само на ток, после без ток
  • 47 един от стадото

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Komapak":

    ти пък сега, краш тест. Искаш да откажеш хората ли, тамън ги кандърдисаха. Още малко и ще връща горивото. Носете по две туби, ама празни, иначе ще го хвърля на асфалта..Спрете се бе, някои като няма с какво да се похвалят почват с икономията, а всеки знае, че е майка на мизерията.

    Коментиран от #48

  • 48 един от стадото

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "един от стадото":

    някой ще ми каже, градска кола е, ти кво искаш бе. Ми като е градска да им забранят винетките. Едно подобно такова влачи цяла колона коли на завоите преди Слънчака нагоре по баирите. Надолу върви ама ни изкара душата. А можеше да го натисне малко, не е толкова слабо. Ма три на сто- закон
  • 49 PSA

    5 0 Отговор
    Който отрича, че след дългия застой ПСА изправиха Опел на крака и им направиха гамата атрактивна, да вземе да се грамне. Това е най-красивата Корса от всички генерации, като отдадем дължимото на Корса В за онова време.

    Коментиран от #50

  • 50 един от стадото

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "PSA":

    никой не отрича, PSA фен. Пежо в рали спорта, Пежо на Льо Ман. Дори Жан Габен караше Пежо, ако си чувал за него. Половин Африка на 405 и 505 го бяха подложили на жестока експлоатация и издържа. Дизелите са три на света, макар всеки да прави- Мерцедес, Пежо и Хонда, да и Фиата също. Пежо 605- DSна Ситроена беше лодката на французите, той парахода им. Искаш ли още.. Чакам си бирата
  • 51 PSA

    1 3 Отговор
    Имаш я. Мога да изброя още много, но само да добавя от личен опит, че 309-ката на тъста не си знаеше километрите и нямаше засечка. И още нещо - оня горе Скубиду явно не е стъпвал в Париж, че да ми говори за стила на французойките. Нямо по-елегентни жени от тях независимо от физическата красота на тялото. Всичко е с мярка и шикозно без непременно да е скъпои екзитично. И пуританството е най-ценното в тази мярка. Справка - вижте точно в този сезон нашите коври, които въртят еднотипно баджаци с късите гащи, завряни между чаталите, и стегнатите блузи, че да ти наврат в носа циците.
    ОТВРАТ, дами и господа, просто ОТВРАТ!

    Коментиран от #53, #55

  • 52 В десетката

    2 0 Отговор
    А колко са прости, бедна ви е фантазията!
  • 53 един от стадото

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "PSA":

    французойката ще я откриеш после, след Перното. И ако тя иска. Френската гражданка с неясен, по- скоро ясен произход дори не знае какво е Перно. Жули шотовете с неясен произход като нея и ще ме пита парле ву франсе със същия неясен акцент...
  • 54 Vагена

    2 1 Отговор

    До коментар #36 от "Корса туран":

    Кък пък разбра, чи е лоша кола? Карал ли си или само си баеш!?
  • 55 Германките са

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "PSA":

    ЕТАЛОН за стил и класа! Също, както WV за колите в среден сегмент.
  • 56 Тъпани

    1 1 Отговор
    Кви сте олиг....и не е истина и тъпани...смях
  • 57 Пешо

    1 0 Отговор
    Моят Москвич-412 с БМВ двигател беше по-добър.Харчеше 12 л. на 100 км
  • 58 куоре спортиво

    6 0 Отговор

    До коментар #31 от "Да ти кажа":

    Не подценявайте Алфа Ромео колега!
    Този двигател който Пежо кръстиха HDI, работи на принципа на комън ройл,а това от своя страна е разработка на Алфа Ромео от 1997г.
    Дизела на Алфа 1,9 и 2,4 са уникално здрави и безпроблемни за разлика от капризните франсетата.
    Варианта 1,9 се монтиране освен в Алфа и Фиат,също и в Опел( Астра и Зафира)
    Сузуки и Сааб.
    За жалост Сааб фалираха,но не беше изненада след като последния собственик беше GM
  • 59 ddдгххж

    3 1 Отговор
    Българите масово не разбират от коли. Дай му кожичка, лъскавко и край - най-хубавата кола. Фактът, че купуват 10 годишни аудита за по 25к, вместо да си купят 2-3 годишни Пежа, Шкоди и тн говори много. И после "много ли спести от гориво?" - да, и от ремонти спестих, и от нерви също. Купувайте си коли според джоба - взимаш 2к, караш кола за 8, а не дърта вечно счупена лимузина, която като закараш в сервиз и майсторите те гледат все едно са спечелили европроект.
  • 60 Притежател 2

    2 0 Отговор
    За класа си, колата е просто великолепна! Пълна с всички практични екстри, а за 100 си коня е пъргава и бърза. Противно на мнението на "капацитетите" пишещи тук 140/150 км.ч. с трима души ги прави и поддържа без абсолютно никакъв проблем. Що се касае до споменатия среден разход от 5,5 на сто е трудно постижим, но пък за добре разработения автомобил 6, 6,3 на 100 си ги постига. В заключение, ако имате възможност и необходимост от такъв клас кола, не се колебайте, автомобилът е МНОГО ДОБЪР!!!