1 Декември, 2019 13:00 24 930 54

Тествахме новата генерация на най-продавания Opel

  • opel-
  • corsa-
  • тест
Тествахме новата генерация на най-продавания Opel - 1

Шибеник, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Само преди месец, в Португалия, Peugeot проведе първите динамични тестове на новото 208, откъдето ви направихме преки свидетели на впечатленията си от френския субкомпактен автомобил. Сега дойде ред и на неговия нов "брат" Opel Corsa. От немската марка бяха избрали Хърватия, за да покажат на журналистите какво представлява шестото поколение на най-продавания им модел. Наш екип отново беше на мястото на събитието, а първото, с което ще започнем, е фактът, че определението "брат" не е съвсем точно. Ето и как видяхме новата Corsa F.

Екстериор

Тествахме новата генерация на най-продавания Opel


Още на пръв поглед се вижда, че Corsa F има подчертано германско лице. Въпреки че се прави на същата платформа CMP, на която французите вече произвеждат 208, колата изглежда различно. Подчертано германският дизайн прави Corsa малко по-консервативна и в същото време по-спортна. За това спомагат най-вече леко раздутите калници и хоризонталните линии в радиаторната решетка, които продължават с характерния, за моделите на Opel, светлинен подпис, който е ефектно интегриран във фаровете. Така колата изглежда и по-широка.

Тествахме новата генерация на най-продавания Opel

Всъщност обаче тя е по-тясна (1 745 мм) със само един милиметър от своя предшественик. Дължината е увеличена с 39 мм и вече е 4060 мм, а височината е намалена с 48 мм. Интерес от екстериорната визия представляват и още два акцента - скосеният в задната част таван, завършващ с ефектен спойлер и разтегленото с 28 мм междуосие, което е за сметка на задния надвес. Всичко това прави колата да изглежда стабилна и мускулеста. Като цяло дизайнът обаче е по-консервативен в сравнение с твърде екстравагантното Peugeot 208 - умишлено търсен ефект, който ще се хареса на по-голямата част на привържениците на германски автомобили.

Интериор

Тествахме новата генерация на най-продавания Opel


Вътре салонът е модерен, но подобно на външния вид не е екстравагантен. Предните седалки изглеждат спортни, не са големи и са с прилично изразена странична поддръжка. Те не са и меки, но предлагат много добра ергономия и дори и ръстови пасажери се чувстват достатъчно комфортно. Материалите в купето не са скъпи, но пък изглеждат добре, а сглобката е на много високо ниво - скърцания и паразитни шумове липсват. Арматурното табло също е решено в хоризонталната равнина и визуално разширява салона на колата. Уредите са информативни, изцяло дигитални в по-високите нива, като клъстерът от прибори пред водача се предлага и в аналогов вариант. Последният, макар и по-евтин, изглежда много по-добре от екрана, разположен пред водача във версиите с високо оборудване.

Тествахме новата генерация на най-продавания Opel

Именно този електронен клъстър е един от малкото минуси в салона на Corsa F. Другите такива са свързани с мястото за краката на пасажерите отзад, което подобно на това на Peugeot 208, не е от най-големите в сегмента. Завъртяната към водача централна конзола изглежда много добре, но именно заради ориентирането ѝ към водача, частта и от страната на пасажера създава лек дискомфорт за левия му крак. Ергономията на мястото на водача обаче е без каквито и да било забележки. Що се отнася до багажното пространство то не е голямо, но е практично, а обемът му се вписва идеално в средното за класа. Вместимостта от 309 литра е по-голяма с цели 24 литра от тази на предишното поколение. В обобщение ще кажем, че интериорът не е свръхлуксозен и въпреки някоите гореописани недостатъци, водачът и пасажерите се чувстват удобно и приятно, дори и при по-дълги пътувания.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме новата генерация на най-продавания Opel


Тук всъщност открихме най-съществените разлики между новата и старата Corsa, както и между Corsa F и Peugeot 208. Започваме с уточнението, че новото шесто поколение на Corsa се прави в завода на марката в Сарагоса, където се правеха всички предишни пет поколения. Именно там германските специалисти, които получават платформа и двигатели от французите, правят колата да е по-различна. Различните настройки на шасито (CMP), на скоростната кутия и на част от помощните възли и агрегати, правят возията по-твърда, а управляемостта - по-прецизна. Самата возия е по-твърда от тази на 208, но за сметка на това колата е доста по-стабилна в завои с висока скорост. Що се отнася до моторите и скоростните кутии те са идентични с тези на 208 - три бензинови трицилиндрови мотора и един четирицилиндров дизел. Базовият бензин без турбо не се представя добре, въпреки крайно ниското тегло от 980 килограма на новата Corsa. Дизелът има добър въртящ момент, но е по-тежък, което пък се отразява на управлението на автомобила в по-екстремни ситуации.

Тествахме новата генерация на най-продавания Opel

За разлика от 208, където според нас най-удачен бе бензиновият мотор със 130 коня, тук предпочитанията ни падат върху бензиновия мотор със 100 конски сили, работещ съвместно с механична трансмисия. В тази комбинация Corsa е по-безшумна, достатъчно динамична и икономична. При почти сходна динамика между тази комбинация и бензиновата със 130 к.с. плюс автоматична осемстепенна скоростна кутия, разликата в разхода е над литър на сто в полза на 100-коньовия вариант. Ако трябва да обобщим ситуацията, ще кажем, че германските специалисти са успели да направят доста "по-драйвърски" настройки от французите. Достатъчно мощната и много лека Corsa има свойството да насърчава шофьорите. Воланът е много информативен, а превключването на скоростите при механичната трансмисия е изключително леко и еластично. Доброто ускорение ни провокира да опитаме и по-опасни маневри с висока скорост, при които стабилизиращата система почти не се намесва, но не се и налага.

Цена

Тествахме новата генерация на най-продавания Opel


Екстрите на Corsa не са никак малко за автомобил от този клас, като от тях интерес представляват матричните LED-светлини, масажната функция на седалките, осемстепенната автоматична скоростна кутия, както и платформата, на която могат да се монтират, както двигатели с вътрешно горене, така и изцяло електрически силов тракт. Електрическата версия ще започне да се продава през пролетта на следващата година, но вече може да се поръчва в България. За стандартната Corsa F, цените у нас също са ясни. И те без колебание могат да бъдат определени, като атрактивни, а ДВГ версиите на Corsa F вече са налични в родната дилърска мрежа.

Тествахме новата генерация на най-продавания Opel


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 45 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    71 11 Отговор
    Е ми от прочетеното и от снимките мога да кажа, че новата корса ми харесва повече и от пежото, и от новото клио. Нямам търпения да дойде у нас и да я разгледам на живо.
  • 2 ШИПКА

    21 82 Отговор
    Последния корав Опел е астра ф всичко от тези серии нагоре след 98г са боклуци

    Коментиран от #5, #9

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 майстора

    36 37 Отговор
    От мен да знаете понеже съм човек вече на възраст и видял много от автомобилостроенето ; истинските Опел-и са (бяха) със задна дирекция, вътре са(бяха) мега просторни, макар и бързо гниещи изкарваха десетилетия защото имаше предостатъчно дебели ламарини и нямат нищо общо с икономията на гориво ... Точка !

    Коментиран от #7, #20

  • 5 майстора

    26 21 Отговор

    До коментар #2 от "ШИПКА":

    Корав колкото вестник !
  • 6 Алфа Вълкът

    46 19 Отговор
    Развалиха опелчето, нямат 2000cм³ двигатели вече. Няма го c20let, едно от най-добрите двигатечета на Опел. На първите инсигнии също бяха яки двигателите. Сега само малки пърдялници монтират на Опела!
  • 7 Алфа Вълкът

    9 12 Отговор

    До коментар #4 от "майстора":

    Говорим за Омегите 3.000см³ v6 нали? Я кажи можели кола със задно да стане 4x4.
    Имам такава мечта точно за този модел.

    Коментиран от #14, #33

  • 8 На тва купе му трябва

    18 18 Отговор
    Само 1 двигател и това е 4 цил 2 литра турбо с поне 200 кони и не трябва да има по слаб мотор
  • 9 Алфа Ромео

    23 12 Отговор

    До коментар #2 от "ШИПКА":

    Може да се каже донякъде, иначе ръждата го гризе яко. Имал съм Кадет 1.4 скъса ми нервите от ремонти, иначе беше стабилна кола и вървеше много за 60 коня, имал съм Ф-ка 1.8 моно здрава принципно но ръждата я унищожи. Иначе за новата Корса кво да кажа освен по-доброто Пежо, за съжаление...

    Коментиран от #29

  • 10 Караиванов

    36 1 Отговор
    Добър тест на Радо, според който новата корса е по-добра от пежото, но не и е спестил и недостатъците. Така трябва да се пишат ревюта, но повечето бг журналисти сипят само хвалебствия. При мобиле няма шест пет. Евала.

    Коментиран от #12, #22

  • 11 Мартин

    25 11 Отговор
    Корсичката изглежда супер, но и пежото не е за подценяване. Клиото да го ду,а.
  • 12 МаКаТа

    17 3 Отговор

    До коментар #10 от "Караиванов":

    Напълно съгласен, а за колата - отлична изглежда, ще посетя шоурума съвсем скоро.
  • 13 VikiLexusNX

    57 1 Отговор
    Хубава е - Нооо цената 1.2 турбо 130 коня стартово 38 200 лева! И нататък доплащане за кожен салон 2 000 лв. - още 2000 лв. за лед основни фарове и отиде на 42 500 лв.....егати Корсата на цената на Сузуки Витара 1.4 турбо 4х4 и то със седем години гаранция е витарата!
  • 14 Komapak

    16 3 Отговор

    До коментар #7 от "Алфа Вълкът":

    Колегата май има в предвид Рекорд или Капитен😊 Колкото до това да спечелят немския пазар, няма как да стане. В Германия опелите са по-редки и от Рено!!!
  • 15 Милен

    12 22 Отговор
    Пежото е доста по - добро от корсата...

    Коментиран от #24

  • 16 дявола

    22 8 Отговор
    Нямат живот тези автомобили когато почнеш да им се наслаждаваш то вече са за морга или почваш да плащаш нова във вид на ремонти.Измислено е караш 3 години и сменяш но това не е за нашия стандарт
  • 17 Забележително

    24 1 Отговор
    Не знам дали има друг модел в този клас за който се предлага 8 степенна автоматична трансмисия и седалки с масажна функция но определено си личи,че откакто Опел и Пежо работят заедно следват и по високи цели.
  • 18 Ооо

    34 4 Отговор
    Айде ще извиняват, но да дадеш за трицилиндров миксер 30 - 36 хил. лв е прекалено вече. За 38 ще си вземеш компактен киа хсеед и няма място за сравнение
  • 19 ФауВе

    14 2 Отговор
    Новата Корса е с размерите на Астра Г, патрулките.
  • 20 факт

    16 23 Отговор

    До коментар #4 от "майстора":

    Майсторе ти си деът комунистически тъпак.Кво мислиш или си видел нема ама никакво значение.Немците не могат да правят коли добре че Пежо ги стегнаха.

    Коментиран от #21, #23, #39

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Иван

    18 2 Отговор

    До коментар #10 от "Караиванов":

    Странно мнение! По принцип всички ревюта казват, че това е най-добрата Корса правена някога и то заради приноса на Пежо. Отделно Топ Гиър казват, че Корсата с 208 е точно като Шкода сравнена със Фолксваген но също потвърждават, че е най -добрата Корса някога.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Иван

    19 5 Отговор

    До коментар #15 от "Милен":

    Това наистина е така и дори от Опел го знаят. Много странно мнение на автора и много странни коментари. За коментарите не се изненадвам много защото в България имаме много ограничени познания и всичко е на база опит от 10-15 та дори 20 годишни коли. Да твърдиш, че на дренска кола ергонимият куца не в сериозно. За окачване бих се съгласил (макар, че колата не е направена да я караш по супките и да я катериш по бордприте зад панелката), но ергонимията е на много високо ниво. Пежо последно време правят много добри автомобили и всички списания пишат за солидната изработка и качествени материали. Явно ние ще ги обсъждаме тези неща след 10 години

    Коментиран от #26, #27

  • 25 Behemoth

    8 0 Отговор
    Количката е симпатична ще има и електричка ....колко ли ще струва след десет години новия внос? хихихииииии...
  • 26 333

    14 6 Отговор

    До коментар #24 от "Иван":

    Боклуците, за които говоря до един са служебни. Не са някакви скъпи, че да не мога да си позволя такива, освен това са нови, защото са служебни. Карани са предимно извъградско, не по "бордюрите зад панелката", което натоварва по-малко окачването. При едни и същи условия и шофьори, на Реното окачването е класа над това на Пежо като здравина. Хлопела е няколко класи отгоре.
    Клиото е много по-добре от няколкото автомобила на PSA, които съм карал. Не става дума за нация, очевидно, и едното и другото са френски. Дори дачиите в някои отношения са по-добре от малките на PSA. А полото е по-добро от клиото. Основно за седалката говоря, защото с тая кола често се пътува с часове. Полото вероятно ще излезе по-трошливо и то доста. Което не знам как го връзваш с някакво фенство. VW също няма да си купя доброволно, защото са надценени, и не са здрави вече. Аз колата си я избирам с гъз. Сядам в нея, и гледам да ми е удобно. Бюджет - гледам да не е надценена като VW. Грам не ми пука кой я произвежда и къде. Като почнат да ми ги подаряват, тогава ще ги хваля безусловно.
  • 27 333

    6 3 Отговор

    До коментар #24 от "Иван":

    Личната ми кола е корейска. Ама като търсих да я купя гледах и рено, и форд, и опел. Ситроен и Пежо не съм поради изброените причини. Ако се чувствам добре в такава, ще ги гледам и тях.
  • 28 111

    9 2 Отговор
    Маркетингови трикове, една и съща кола да се хареса на по-широка аудитория. " по-доброто Пежо" ха-ха- ха!
  • 29 1234

    12 3 Отговор

    До коментар #9 от "Алфа Ромео":

    Имах кадет 1.3 мина 800к само смяна сегменти съединител и два пъти смяна на гарнитура на глава няма ги вече тия коли

    Коментиран от #30, #42

  • 30 Komapak

    9 1 Отговор

    До коментар #29 от "1234":

    Колко изгни за 800к.?Всичко останало на старите опели ще издържи, ама ламарините... През 90-те карах служебен Опел рекорд. Страхотна лодка! Шефа ми я продаде заради разхода на гориво 😂😂😂 2.2 моноинжекция.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Крис

    13 0 Отговор
    Отлични ревюта на Радо от мобиле, прочетох внимателно и двете - и за пежото, и за корсата. Ревюто на пежото съвсем не е лошо, просто тем недостатъците са други, тук, при корсата, също има минуси, но са в друга плоскост, От материалите става ясно, а и смея да вярвам, че е така, че ПСА са направили две добри коли, като умишлено ги разграничават - едното по-луксозно и с по-мека возия (пежото) и другото по-драйвърско и малко по-спартанско (корсата)
  • 33 майстора

    6 2 Отговор

    До коментар #7 от "Алфа Вълкът":

    Омегите бяха последните дето ставаха за нещо ...но в същност говоря за комодор , сенатор ,адмирал ...в своята същност са представители на зад океанското автомобили строене от онези години ....нямат нищо общо с днешните пластмасови черупки
  • 34 Toko

    6 1 Отговор
    Вашите тестове ги знам ! Тествате ги по жицата .... Вива ла Фейсбук .
  • 35 мани мани

    5 3 Отговор
    нищо не сте тествали, ама 'айде от мен да мине :) то на картинки от нета и аз ей тъй всеки ден ги тествам :) че ги и карам на клипчета и на ел. игри :) ех лъжльовциии! :)

    Коментиран от #36

  • 36 Олег

    5 0 Отговор

    До коментар #35 от "мани мани":

    Ти луд ли си бе. Точн пичовете от мобиле са тези, които първо тестват колите, а да не говорим, че тестовете им са едни от малкото, които показват и недостатъци, защото другите само хвалят колите. За БГ това са най-обективните ревюта.
  • 37 audi a8

    2 13 Отговор
    Всички знаем че опел са еднодневки,но като гледам след 2003 горе долу стават,но пак са кенефи уви.По добре си ауди,бмв макари по нисък клас от колкото опел.Иначе като гледам коментарите по надолу се плаша.Вие май не сте добре трябва да се прегледате точно тоя дарак къдета е за 5,6 години каране като нов и на скраб.Нищо не става от него.Минусите са му твърде много.Да не говорим че зимата е трагедия.
  • 38 брей

    2 0 Отговор
    Декември месец е. Нова година. Много зеленина в таз Хърватия
  • 39 Алфа Ромео

    5 4 Отговор

    До коментар #20 от "факт":

    Добре че Корсата е с по-различни настройки и е по-стабилна и по-драйвърски настроена, Пежаците са с по-лигаво поведение не са ми по вкуса.
  • 40 ДВГ

    4 1 Отговор
    100 коня автомат ГС Лине 37 000 лева!!!! Айде няма нужда за френска посредствена кола която ще се кара от жена ти главно в града. То като ще е френско по добре Ц3 далееееч по-добър избор.
  • 41 3 цилиндъра и 5 клапана😂😂😂😂

    4 1 Отговор
    Ужастттттт
  • 42 1234

    5 1 Отговор

    До коментар #29 от "1234":

    Като го купих първата ми работа беше да напълня праговете и веждите с преработено масло около 5-6 литра, отворите на праговете се запушват с блокит, за да не изтича маслото бързо Продадох го в оригинален вид на двама братя цигани търкаляха го още дълго време.При смяна на сегментите счупих един и надра цилиндъра ако не беше станало така щях да го карам още.Тази несложна процедура удължава живота на ламарините много.
  • 43 незнайко

    3 7 Отговор
    Каквото и да правят си остава ОПЕЛ !!!
  • 44 Алфа Ромео

    5 0 Отговор
    Цените са цифромания за такава кола.
  • 45 Бай Цвятко

    6 0 Отговор
    Доста сте писали за Опел, ама на това вече само името му е ОПЕЛ.
    Всичко друго е PSA. И може би е добър брак по сметка.Със сигурност е по-широка от старата Астра, което си беше проблем.Аз поне трудно се побирах на шофьорското място, а и многото бутони..Тази е микс от Аурис и Ц4, и малко 308.Все добри коли.Да пожелаем успех в продажбите.Opel- das voiture!
  • 46 Алфредо

    1 0 Отговор
    Карам корса Е 2018 12месец мотор 1.2 70к. С. На 16000км стана вчера и съм много впечатлен като цяло. И като возия и като еластичност на мотора и прецизно настроената скоростна кутия, след 48км/ч сама препоръчва 5та да включа. Единствено разхода за такава малка кола не ми се нрави но и по каталог си я дават толкова 7.2 7.4. 100 процента корса ф ще е по съвършенна

    Коментиран от #47, #48

  • 47 Айде бе

    2 2 Отговор

    До коментар #46 от "Алфредо":

    70 коня еластична :)) Ама пускаш ли климатика лятото? А качваш ли жената и децата вътре или много натежават?

    Коментиран от #51

  • 48 Айде бе

    0 2 Отговор

    До коментар #46 от "Алфредо":

    Айде бе той дизелов СУВ гори толкова, ако сега кажеш и не се чупи само по няколко пъти на година ще ме убиеш :)))

    Коментиран от #52

  • 49 Не вярвам

    0 2 Отговор
    Корсата по широка от астра??? А дано ама надали.
  • 50 Факт

    2 0 Отговор
    DS =AUDI, PEUGEOT=VW, OPEL=SKODA, CITROEN=SEAT
  • 51 Алфредо

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Айде бе":

    Няма как да обясниш нещо на хора които за 11 хиляди Евро предпочитат 8 годишна кола ама 150 коня да е. Да доволно еластична си е дори очудващо добре. Бих сравнил еластичноста и развъртането на обороти единствено с японските автомобили
  • 52 Алфредо

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Айде бе":

    От както я имам си я карам само в Белгия и дори да се счупи нещо си има още 2 години пълна гаранция, следващото предвидено посещение в Опел е или на 30хил.км или след една година. Да 70 коня не са кой знае какво, но си ускорява при изпреварване е на 120 е на 3500 оборота на 5та. Да ме кара на работа и за ваканции до България пък живи и здрави да изтече гаранцията да може да я сменим по нов модел
  • 53 РЕАЛИСТ

    0 1 Отговор
    СТРАШНИ СЕНОКОСАЧКИ СА НАПРАВИЛИ С ТЕЗ ТРИ ЦИЛИНДРОВИ ДВИГАТЕЛЧЕТА.АБСУРТ ДА СИ КУПЯ ТАКОВА ЧУДО.
  • 54 gostenin

    1 0 Отговор
    Пежото е по красивия автомобил , но с този волан не знам как бих се чувствал , навярно не би ми се понравил. Двигателите са горе долу едни и същи и цените . Все пак Опела е по " традиционен " и бих избрал него.