Шибеник, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Само преди месец, в Португалия, Peugeot проведе първите динамични тестове на новото 208, откъдето ви направихме преки свидетели на впечатленията си от френския субкомпактен автомобил. Сега дойде ред и на неговия нов "брат" Opel Corsa. От немската марка бяха избрали Хърватия, за да покажат на журналистите какво представлява шестото поколение на най-продавания им модел. Наш екип отново беше на мястото на събитието, а първото, с което ще започнем, е фактът, че определението "брат" не е съвсем точно. Ето и как видяхме новата Corsa F.
Екстериор
Още на пръв поглед се вижда, че Corsa F има подчертано германско лице. Въпреки че се прави на същата платформа CMP, на която французите вече произвеждат 208, колата изглежда различно. Подчертано германският дизайн прави Corsa малко по-консервативна и в същото време по-спортна. За това спомагат най-вече леко раздутите калници и хоризонталните линии в радиаторната решетка, които продължават с характерния, за моделите на Opel, светлинен подпис, който е ефектно интегриран във фаровете. Така колата изглежда и по-широка.
Всъщност обаче тя е по-тясна (1 745 мм) със само един милиметър от своя предшественик. Дължината е увеличена с 39 мм и вече е 4060 мм, а височината е намалена с 48 мм. Интерес от екстериорната визия представляват и още два акцента - скосеният в задната част таван, завършващ с ефектен спойлер и разтегленото с 28 мм междуосие, което е за сметка на задния надвес. Всичко това прави колата да изглежда стабилна и мускулеста. Като цяло дизайнът обаче е по-консервативен в сравнение с твърде екстравагантното Peugeot 208 - умишлено търсен ефект, който ще се хареса на по-голямата част на привържениците на германски автомобили.
Интериор
Вътре салонът е модерен, но подобно на външния вид не е екстравагантен. Предните седалки изглеждат спортни, не са големи и са с прилично изразена странична поддръжка. Те не са и меки, но предлагат много добра ергономия и дори и ръстови пасажери се чувстват достатъчно комфортно. Материалите в купето не са скъпи, но пък изглеждат добре, а сглобката е на много високо ниво - скърцания и паразитни шумове липсват. Арматурното табло също е решено в хоризонталната равнина и визуално разширява салона на колата. Уредите са информативни, изцяло дигитални в по-високите нива, като клъстерът от прибори пред водача се предлага и в аналогов вариант. Последният, макар и по-евтин, изглежда много по-добре от екрана, разположен пред водача във версиите с високо оборудване.
Именно този електронен клъстър е един от малкото минуси в салона на Corsa F. Другите такива са свързани с мястото за краката на пасажерите отзад, което подобно на това на Peugeot 208, не е от най-големите в сегмента. Завъртяната към водача централна конзола изглежда много добре, но именно заради ориентирането ѝ към водача, частта и от страната на пасажера създава лек дискомфорт за левия му крак. Ергономията на мястото на водача обаче е без каквито и да било забележки. Що се отнася до багажното пространство то не е голямо, но е практично, а обемът му се вписва идеално в средното за класа. Вместимостта от 309 литра е по-голяма с цели 24 литра от тази на предишното поколение. В обобщение ще кажем, че интериорът не е свръхлуксозен и въпреки някоите гореописани недостатъци, водачът и пасажерите се чувстват удобно и приятно, дори и при по-дълги пътувания.
Двигател и ходови характеристики
Тук всъщност открихме най-съществените разлики между новата и старата Corsa, както и между Corsa F и Peugeot 208. Започваме с уточнението, че новото шесто поколение на Corsa се прави в завода на марката в Сарагоса, където се правеха всички предишни пет поколения. Именно там германските специалисти, които получават платформа и двигатели от французите, правят колата да е по-различна. Различните настройки на шасито (CMP), на скоростната кутия и на част от помощните възли и агрегати, правят возията по-твърда, а управляемостта - по-прецизна. Самата возия е по-твърда от тази на 208, но за сметка на това колата е доста по-стабилна в завои с висока скорост. Що се отнася до моторите и скоростните кутии те са идентични с тези на 208 - три бензинови трицилиндрови мотора и един четирицилиндров дизел. Базовият бензин без турбо не се представя добре, въпреки крайно ниското тегло от 980 килограма на новата Corsa. Дизелът има добър въртящ момент, но е по-тежък, което пък се отразява на управлението на автомобила в по-екстремни ситуации.
За разлика от 208, където според нас най-удачен бе бензиновият мотор със 130 коня, тук предпочитанията ни падат върху бензиновия мотор със 100 конски сили, работещ съвместно с механична трансмисия. В тази комбинация Corsa е по-безшумна, достатъчно динамична и икономична. При почти сходна динамика между тази комбинация и бензиновата със 130 к.с. плюс автоматична осемстепенна скоростна кутия, разликата в разхода е над литър на сто в полза на 100-коньовия вариант. Ако трябва да обобщим ситуацията, ще кажем, че германските специалисти са успели да направят доста "по-драйвърски" настройки от французите. Достатъчно мощната и много лека Corsa има свойството да насърчава шофьорите. Воланът е много информативен, а превключването на скоростите при механичната трансмисия е изключително леко и еластично. Доброто ускорение ни провокира да опитаме и по-опасни маневри с висока скорост, при които стабилизиращата система почти не се намесва, но не се и налага.
Цена
Екстрите на Corsa не са никак малко за автомобил от този клас, като от тях интерес представляват матричните LED-светлини, масажната функция на седалките, осемстепенната автоматична скоростна кутия, както и платформата, на която могат да се монтират, както двигатели с вътрешно горене, така и изцяло електрически силов тракт. Електрическата версия ще започне да се продава през пролетта на следващата година, но вече може да се поръчва в България. За стандартната Corsa F, цените у нас също са ясни. И те без колебание могат да бъдат определени, като атрактивни, а ДВГ версиите на Corsa F вече са налични в родната дилърска мрежа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
13:03 01.12.2019
2 ШИПКА
Коментиран от #5, #9
13:11 01.12.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 майстора
Коментиран от #7, #20
13:17 01.12.2019
5 майстора
До коментар #2 от "ШИПКА":
Корав колкото вестник !13:18 01.12.2019
6 Алфа Вълкът
13:19 01.12.2019
7 Алфа Вълкът
До коментар #4 от "майстора":
Говорим за Омегите 3.000см³ v6 нали? Я кажи можели кола със задно да стане 4x4.Имам такава мечта точно за този модел.
Коментиран от #14, #33
13:22 01.12.2019
8 На тва купе му трябва
13:24 01.12.2019
9 Алфа Ромео
До коментар #2 от "ШИПКА":
Може да се каже донякъде, иначе ръждата го гризе яко. Имал съм Кадет 1.4 скъса ми нервите от ремонти, иначе беше стабилна кола и вървеше много за 60 коня, имал съм Ф-ка 1.8 моно здрава принципно но ръждата я унищожи. Иначе за новата Корса кво да кажа освен по-доброто Пежо, за съжаление...Коментиран от #29
13:27 01.12.2019
10 Караиванов
Коментиран от #12, #22
13:29 01.12.2019
11 Мартин
13:30 01.12.2019
12 МаКаТа
До коментар #10 от "Караиванов":
Напълно съгласен, а за колата - отлична изглежда, ще посетя шоурума съвсем скоро.13:31 01.12.2019
13 VikiLexusNX
13:40 01.12.2019
14 Komapak
До коментар #7 от "Алфа Вълкът":
Колегата май има в предвид Рекорд или Капитен😊 Колкото до това да спечелят немския пазар, няма как да стане. В Германия опелите са по-редки и от Рено!!!13:51 01.12.2019
15 Милен
Коментиран от #24
14:00 01.12.2019
16 дявола
14:11 01.12.2019
17 Забележително
14:20 01.12.2019
18 Ооо
14:23 01.12.2019
19 ФауВе
15:23 01.12.2019
20 факт
До коментар #4 от "майстора":
Майсторе ти си деът комунистически тъпак.Кво мислиш или си видел нема ама никакво значение.Немците не могат да правят коли добре че Пежо ги стегнаха.Коментиран от #21, #23, #39
15:29 01.12.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Иван
До коментар #10 от "Караиванов":
Странно мнение! По принцип всички ревюта казват, че това е най-добрата Корса правена някога и то заради приноса на Пежо. Отделно Топ Гиър казват, че Корсата с 208 е точно като Шкода сравнена със Фолксваген но също потвърждават, че е най -добрата Корса някога.16:20 01.12.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Иван
До коментар #15 от "Милен":
Това наистина е така и дори от Опел го знаят. Много странно мнение на автора и много странни коментари. За коментарите не се изненадвам много защото в България имаме много ограничени познания и всичко е на база опит от 10-15 та дори 20 годишни коли. Да твърдиш, че на дренска кола ергонимият куца не в сериозно. За окачване бих се съгласил (макар, че колата не е направена да я караш по супките и да я катериш по бордприте зад панелката), но ергонимията е на много високо ниво. Пежо последно време правят много добри автомобили и всички списания пишат за солидната изработка и качествени материали. Явно ние ще ги обсъждаме тези неща след 10 годиниКоментиран от #26, #27
16:30 01.12.2019
25 Behemoth
16:32 01.12.2019
26 333
До коментар #24 от "Иван":
Боклуците, за които говоря до един са служебни. Не са някакви скъпи, че да не мога да си позволя такива, освен това са нови, защото са служебни. Карани са предимно извъградско, не по "бордюрите зад панелката", което натоварва по-малко окачването. При едни и същи условия и шофьори, на Реното окачването е класа над това на Пежо като здравина. Хлопела е няколко класи отгоре.Клиото е много по-добре от няколкото автомобила на PSA, които съм карал. Не става дума за нация, очевидно, и едното и другото са френски. Дори дачиите в някои отношения са по-добре от малките на PSA. А полото е по-добро от клиото. Основно за седалката говоря, защото с тая кола често се пътува с часове. Полото вероятно ще излезе по-трошливо и то доста. Което не знам как го връзваш с някакво фенство. VW също няма да си купя доброволно, защото са надценени, и не са здрави вече. Аз колата си я избирам с гъз. Сядам в нея, и гледам да ми е удобно. Бюджет - гледам да не е надценена като VW. Грам не ми пука кой я произвежда и къде. Като почнат да ми ги подаряват, тогава ще ги хваля безусловно.
16:59 01.12.2019
27 333
До коментар #24 от "Иван":
Личната ми кола е корейска. Ама като търсих да я купя гледах и рено, и форд, и опел. Ситроен и Пежо не съм поради изброените причини. Ако се чувствам добре в такава, ще ги гледам и тях.17:04 01.12.2019
28 111
17:44 01.12.2019
29 1234
До коментар #9 от "Алфа Ромео":
Имах кадет 1.3 мина 800к само смяна сегменти съединител и два пъти смяна на гарнитура на глава няма ги вече тия колиКоментиран от #30, #42
18:10 01.12.2019
30 Komapak
До коментар #29 от "1234":
Колко изгни за 800к.?Всичко останало на старите опели ще издържи, ама ламарините... През 90-те карах служебен Опел рекорд. Страхотна лодка! Шефа ми я продаде заради разхода на гориво 😂😂😂 2.2 моноинжекция.18:33 01.12.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Крис
19:03 01.12.2019
33 майстора
До коментар #7 от "Алфа Вълкът":
Омегите бяха последните дето ставаха за нещо ...но в същност говоря за комодор , сенатор ,адмирал ...в своята същност са представители на зад океанското автомобили строене от онези години ....нямат нищо общо с днешните пластмасови черупки19:27 01.12.2019
34 Toko
20:37 01.12.2019
35 мани мани
Коментиран от #36
20:58 01.12.2019
36 Олег
До коментар #35 от "мани мани":
Ти луд ли си бе. Точн пичовете от мобиле са тези, които първо тестват колите, а да не говорим, че тестовете им са едни от малкото, които показват и недостатъци, защото другите само хвалят колите. За БГ това са най-обективните ревюта.21:02 01.12.2019
37 audi a8
23:00 01.12.2019
38 брей
00:39 02.12.2019
39 Алфа Ромео
До коментар #20 от "факт":
Добре че Корсата е с по-различни настройки и е по-стабилна и по-драйвърски настроена, Пежаците са с по-лигаво поведение не са ми по вкуса.01:41 02.12.2019
40 ДВГ
04:46 02.12.2019
41 3 цилиндъра и 5 клапана😂😂😂😂
06:10 02.12.2019
42 1234
До коментар #29 от "1234":
Като го купих първата ми работа беше да напълня праговете и веждите с преработено масло около 5-6 литра, отворите на праговете се запушват с блокит, за да не изтича маслото бързо Продадох го в оригинален вид на двама братя цигани търкаляха го още дълго време.При смяна на сегментите счупих един и надра цилиндъра ако не беше станало така щях да го карам още.Тази несложна процедура удължава живота на ламарините много.07:57 02.12.2019
43 незнайко
08:30 02.12.2019
44 Алфа Ромео
09:28 02.12.2019
45 Бай Цвятко
Всичко друго е PSA. И може би е добър брак по сметка.Със сигурност е по-широка от старата Астра, което си беше проблем.Аз поне трудно се побирах на шофьорското място, а и многото бутони..Тази е микс от Аурис и Ц4, и малко 308.Все добри коли.Да пожелаем успех в продажбите.Opel- das voiture!
11:16 02.12.2019
46 Алфредо
Коментиран от #47, #48
18:18 02.12.2019
47 Айде бе
До коментар #46 от "Алфредо":
70 коня еластична :)) Ама пускаш ли климатика лятото? А качваш ли жената и децата вътре или много натежават?Коментиран от #51
18:30 02.12.2019
48 Айде бе
До коментар #46 от "Алфредо":
Айде бе той дизелов СУВ гори толкова, ако сега кажеш и не се чупи само по няколко пъти на година ще ме убиеш :)))Коментиран от #52
18:32 02.12.2019
49 Не вярвам
18:34 02.12.2019
50 Факт
19:09 02.12.2019
51 Алфредо
До коментар #47 от "Айде бе":
Няма как да обясниш нещо на хора които за 11 хиляди Евро предпочитат 8 годишна кола ама 150 коня да е. Да доволно еластична си е дори очудващо добре. Бих сравнил еластичноста и развъртането на обороти единствено с японските автомобили21:10 02.12.2019
52 Алфредо
До коментар #48 от "Айде бе":
От както я имам си я карам само в Белгия и дори да се счупи нещо си има още 2 години пълна гаранция, следващото предвидено посещение в Опел е или на 30хил.км или след една година. Да 70 коня не са кой знае какво, но си ускорява при изпреварване е на 120 е на 3500 оборота на 5та. Да ме кара на работа и за ваканции до България пък живи и здрави да изтече гаранцията да може да я сменим по нов модел21:18 02.12.2019
53 РЕАЛИСТ
08:40 03.12.2019
54 gostenin
14:33 06.03.2020