Daimler, компанията майка на Mercedes-Benz, постигна споразумение за около 2,8 милиарда долара, за да уреди граждански искове и екологични претенции относно манипулирането на данни за вредните емисии на около 250 000 превозни средства в САЩ. Със споразумението се слага край на съдебни процеси, в които участват групи като Американската агенция за опазване на околната среда, Калифорнийския съвет за въздушни ресурси, Министерството на правосъдието на САЩ, Митническата и граничната защита на САЩ, както и на колективен иск. Това предаде Reuters.
По споразуменията с регулаторите в САЩ автоконцернът ще плати 1,5 милиарда долара. За да уреди потребителският колективен иск пък, Daimler изчислява ще трябва да извади още 700 милиона евро. И накрая, компанията майка на Mercedes ще трябва да плати и допълнителни разходи, които ще са нужни, за да се изпълнят останалите изисквания от споразуменията и които според щутгартския автоконцерн възлизат на "средна деветцифрена сума". Ако приемем, че това са 500 милиона евро (590 милиона долара), тогава приключването на Дизелгейт ще струва на Daimler около 2,79 милиарда долара.
Daimler ще оповести окончателната сума за уреждане на всяка една от тези части на скандала след подаването на задължителни постановления за съгласие с различните агенции. Този процес трябва да приключи до средата на септември, съобщава Reuters.
В момента не е ясно дали и евентуално какви действия трябва да предприеме Daimler спрямо дизеловите "мерцедеси" с манипулирани емисии, които все още се движат по американските улици.
Вследствие на Дизелгейт, в който главната роля изигра Volkswagen, Американаска агенция за опазване на околната среда стана много по-строга и стриктна при оценката на дизеловите автомобили. Това принуди Mercedes да отмени плановете си за представяне на C300d 4Matic в САЩ. След това автомобилният производител реши да не си прави труда да сертифицира нито един от своите дизелови модели в страната.
Daimler вече се сблъска със скандала за манипулирането на вредни емисии в Европа. През 2018-а компанията трябваше да изтегли 774 000 превозни средства на Стария континент, след като Федералната служба за автомобилен транспорт установи пет софтуерни метода за измама с дизелови емисии.
Днес автоконцернът от Щутгарт е преместил фокусът си от производството на ДВГ върху електрифицираните коли.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #15
10:39 16.08.2020
2 сектант
10:41 16.08.2020
3 Daimler China
Уникална комбинация между стил, лукс и надеждност.
Жалко че запазените струват толкова скъпо, а на тези с по-нормални цени им е взет живота.
Коментиран от #5
10:42 16.08.2020
4 двоен аршин
Коментиран от #7, #8, #9
10:46 16.08.2020
5 някои си
До коментар #3 от "Daimler China":
Аз си мечтая за 123/300д ама чисто нов. Навремето със такъв минах близо 300000 без да пипна нищо освен филтри масло и накладки по него.Преди мен беше на 130000..според километража, ама предполагам че реално е бил на 400 500.....Уникално здрав с по добра возия от 124.Коментиран от #10
10:55 16.08.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 type-R
До коментар #4 от "двоен аршин":
Защото за разлика от тук, има забрана да се движат в града, под прозореца ти12:27 16.08.2020
8 type-R
До коментар #4 от "двоен аршин":
Бтв, вчера точно четох в Ютюб, американците най-открито се подиграха с европейците че продължават да дишат немските сажди, а плащат двойно за бензин!12:30 16.08.2020
9 Гост
До коментар #4 от "двоен аршин":
Само европейските и азиатски тирове замърсяват. Един краварски МАК с неговите 11 литра дизелов двигател е по-чист от маргаритка. Но, Жигулата на дядо ти била много вредна и трябвало да плаща троен данък.14:18 16.08.2020
10 dsadsa
До коментар #5 от "някои си":
Колко човека съм чувал със същите твърдения, минал съм еди си колко без да сменям нищо, колата е перфектна, пък като се качиш тя едвам върви, двигателя прекъсва гърми и пуши, като погледнеш гумите отзад разкрачени, цялото окачване все едно нещо ще изпадне всеки момент, ама както и да е :DКоментиран от #12, #13
15:02 16.08.2020
11 Суф
Коментиран от #14
15:03 16.08.2020
12 някои си
До коментар #10 от "dsadsa":
Единствената кола която при мен пушеше и я карах "разкрачена"...с повечко товар,но не прекъсваше и вървеше перфектно беше.... Вартбург. Единствено за гумите позна...Карам ги до конци или тел..Каквото се покаже...Поздрави.16:09 16.08.2020
13 Гост
До коментар #10 от "dsadsa":
И като го питаш защо това и онова едвам се държат той то отговаря, че те са си така и е нормално.20:55 16.08.2020
14 Лукашенко
До коментар #11 от "Суф":
Въртиш педалите на околовръстното, мин дил. Право е казал народа" Пази боже, сляпо да прогледа".21:33 16.08.2020
15 ракета Пейтриът
До коментар #1 от "Гост":
Вечна слава на чичо Сам за Дизелгейт. Вечна слава на зеления пророк Илон. Не, никой не го керти за екология и човешко здраве, но ефектите са неуспорими. Алчните тулупи изядоха шамарите и сега стягат зaдниците да произвеждат коли без ауспух.Коментиран от #16
05:17 17.08.2020
16 Соросоид
До коментар #15 от "ракета Пейтриът":
Спокойно, Брюкселските зелки, т.е. тукашния еврейски клан - фамилиите Ротшилд+Барух няма да пропуснат да си ги вземат тези пари от Рокфелеровци и Со - тамошния еврейски клан. В Европа от няколко години текат антитръстови, антимонополни и данчни дела срещу Амазон, Гоогле, Майкрософт, Епъл и пр., и е въпрос на време едни 10-15 милиарда да се върнат в Европа под формата на глоби и компенсации, ако същите искат да продължат да правят бизнес на територията на ЕС. От 100 години в света празно не остава и където се преместят едни милиарди, след време винаги се връщат.14:49 18.08.2020
17 Въпрос
15:52 18.08.2020