20 Август, 2020 15:00, обновена 25 Септември, 2020 10:06 17 770 54

Тествахме новото Audi A3 Sportback (и е по-добро от BMW 1er)

  • audi-
  • a3-
  • sportback-
  • y8-
  • тест

След Golf VIII, Skoda Octavia и Seat Leon се появи и премиум автомобилът от модулната субкомпактна платформа на VW

Тествахме новото Audi A3 Sportback (и е по-добро от BMW 1er) - 1

Новото Audi A3 Sportback се явява колата с най-висок статут, произвеждана на платформата MQB Evo. Планираната публична премиера трябваше да се състои през март в Женева, но заради Covid 19 автомобилното изложение в Швейцария беше отменено. Първите динамични тестове, на които трябваше да присъства екип на mobile.bg, бяха насрочени за края на март, но също бяха отложени. Все пак автомобилът беше представен онлайн, а сега вече е и физически на родна земя. Именно тук направихме първите динамични изпитания на новото Audi A3 Sportback (8Y). Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Тествахме новото Audi A3 Sportback (и е по-добро от BMW 1er)

Подобна на случая с родствениците Golf VIII, Skoda Octavia и Seat Leon и новото А3 се прави само във вариант с пет врати. Версия с три врати повече няма да се произвежда. Компания на варианта Sportback, впоследствие ще започне да прави А3 sedan. Но да се върнем към хечбека и да разберем какви са основните екстериорни промени.

Дизайнерите са се придържали към максимата "минимални експерименти, максимална разпознаваемост" и именно поради тази причина новото A3 Sportback в много отношения напомня на предшественика си. Различията обаче не са малко, като най-основните са в щамповането на страничните панели и вратите, новите диодни фарове, различна радиаторна решетка и променени задни светлини.

Отзад A3 Sportback изглежда представително дори в най-обикновеното си изпълнение. Като цяло външният вид е въпрос на вкус. Нашето мнение е, че екстериорът не е фантастичен, но дизайнерите са успели да постигнат модерна визия, запазвайки фирмената идентичност.

Интериор

Тествахме новото Audi A3 Sportback (и е по-добро от BMW 1er)

Попадайки за първи път в салона на новото A3 Sportback всеки би разбрал, че за разлика от външния вид, тук стилистите въобще не са се ограничавали. Оформлението на салона е толкова авангардно и стилно, че дори навява асоциации със салони на Lamborghini. Кокпитът е ориентиран към водача дори повече отколкото този на BMW първа серия.

10.1-инчовият широкоекранен мултимедиен сензорен екран се намира в центъра на предния панел на най-удобното за водача място. Освен това качеството на сглобката на A3 и функционалността на приборите са забележимо по-високи от тези на по-ниско позиционираните родственици. А що се отнася до самите материали в купето, те са доста по-добри и от тези на по-малкото Audi A1, и от тези на Octavia и Leon.

За разлика от осмата генерация на Golf, новото А3 не е обект на всеобщата мания за сензори. Да, някои от модулите за управление са в духа на новия Golf, но в същото време климатът се регулира с помощта на обичайните физически бутони. Всички уреди са удобни и същевременно функционални, като единствено чувствителната на допир шайба за регулиране на силата на звука до селектора на предавките изисква известно време за свикване.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме новото Audi A3 Sportback (и е по-добро от BMW 1er)

Новият хечбек запазва същата колесна база и височина на купето: A3 Sportback е нараснал само по дължина и широчина. Промените в габаритите са достатъчни , за да се увеличи леко капацитета на багажника в сравнение с предшественика (от 365-1100 литра до 380-1200 литра) и да осигури завидно място на задните пасажери. Дори човек с височина от 185 см се чувства комфортно на задната седалка. Предните кресла са оптимално големи, разполагат с подчертано изразена странична опора, твърди са, но същевременно са ергономични.

Един от вариантите е версията 35 TDI. Не питайте какво означават тези числа и не се притеснявайте. Само не забравяйте: това е името на най-мощната дизелова хечбек версия в момента. Тя разполага с двулитров турбо двигател с мощност от 150 конски сили и 360 Нм максимален въртящ момент. Този агрегат работи съвместно със седемстепенна автоматична трансмисия. Между другото, всички A3 Sportback 35 TDI, които се произвеждат в момента, са оборудвани изключително с тази роботизирана трансмисия. Все още не са предвидени алтернативи с механични скорости, с които се оборудват по-слабите агрегати.

Огромният цифров инструментален клъстер (срещу доплащане от 800 евро) винаги е пред очите ви. Той показва, наред с други неща, бордови компютърни съвети, които помагат да се спести гориво. Например, че приближаващият светофар ще бъде зелен още 26 секунди. Или препоръка да запазите скоростта от 50 км/ч, за да останете на „зелената вълна“. За целта обаче автомобилът трябва да разполага с пакета за навигация и инфотейнмънт за свързване на Audi и помощника за разпознаване на пътните знаци, а системата да се поддържа в дадената държава.

Тествахме новото Audi A3 Sportback (и е по-добро от BMW 1er)

Това ще рече, че светофарите във вашия град трябва да бъдат свързани с разширен контролен център, който споделя актуална информация за работата си с автомобилите чрез интернет. В Германия те се срещат само в Инголщат и Дюселдорф, в САЩ вече има около 10 000 такива, а у нас, както се досещате - нито един.

Напускаме града, където всъщност колата се държи съвсем прилично и дизеловият двигател чак сега ни показва на какво е способен. Предварителният избор на предавки е почти безупречен. Роботът неусетно сменя скоростите. Колата е стабилна в завои, моторът е безшумен, а динамиката - повече от приятна. И всичко това при разход на гориво от малко над пет литра на сто километра.

Ако все пак искате нещо повече, определено трябва да поръчате A3 с няколко допълнителни опции. Говорим за адаптивно окачване с Audi drive select (от 910 до 1130 евро) и електромеханично прогресивно управление (250 евро). И при двете, характерът на A3 Sportback може да бъде променен до неузнаваемост чрез персонализиране на настройките. Като цяло новото A3 е изключително приятно за каране.

Цена

Тествахме новото Audi A3 Sportback (и е по-добро от BMW 1er)

Най-достъпният бензин 35 TFSI ще струва най-малко 55 532 лв. По-маломощната дизелова версия 30 TDI е на цена 56 000 лв, а без да навлизаме в подробности, ще кажем, че цената на най-оборудвания вариант на A3 Sportback 35 TDI S-tronic започва от 63 000 лв.

Тествахме новото Audi A3 Sportback (и е по-добро от BMW 1er)

Обща оценка: 9/10

Новият A3 Sportback е най-добрата алтернатива на BMW 1 серия, която някога е правена. И това е може би е най-важното нещо, което трябва да запомните от този тест. Субективно, А3 надминава „Бавареца” по функционалност, организация на пространството и усещане за простор в кабината. Има обаче нещо, което обединява тези две коли. И в двата случая, ако искате да получите наистина интересна и приятна кола, можете да я конфигурирате за себе си - списъкът с опции позволява това.

Тествахме новото Audi A3 Sportback (и е по-добро от BMW 1er)


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 25 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    46 25 Отговор
    И аз смятам така, новата единичка съм я карал, това не съм, но от написаното мисля, че този път Ауди са задминали БМВ в луксозния голфов клас

    Коментиран от #21

  • 2 Караиванов

    45 11 Отговор
    Много добро ревю, браво. Относно колата - хубава е, но скъпичка.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Сектант

    23 31 Отговор
    Хубаво ревю
    Ще се радвам да видя и ревю на Дачия сандеро степауей 2021год. или Дъстър 2021 г.

    Коментиран от #24, #31

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Lambrev

    18 15 Отговор
    Като тествате а3 Sb защо качвате и снимки и на Q3
  • 7 евро цени

    41 38 Отговор
    Абе Ауди ..и то един курник
  • 8 Karaorman

    20 15 Отговор
    Хубави автомобили дай Боже повече хора в България да им се увеличат доходите и да шофират нови новенички автомобилчета. Ауди А1 2000 тди ми е мерак двуврата 140 коня 🛺
  • 9 Винету

    11 4 Отговор
    Това не е ли малко висичко за А3?!
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 В е л и к и я

    18 40 Отговор
    Организация на пространството в кух курник .. .. аз бих взел Беемвето или А класата ..
  • 12 евро цени

    31 5 Отговор
    Българина няма стандарт за подобни коли
    Дори да събере пари и да купи , после подръжката е скъпа и на всичкото отгоре , след 5 години е с поне 50 % надолу
    Аз преди време нали купувах нова кола , то не беше скъпо каско , то не бяха условия ...чудо .На втората година реших да я върна и да взема новия модел , оцениха ми я с 55 % по малко и се отказах

    Коментиран от #13, #17

  • 13 123

    12 2 Отговор

    До коментар #12 от "евро цени":

    Интересна оценка, със 55% надолу. Би ли споделил брандо и модела? Макар че, това едва ли е от значение, защото сигурно със всички е така!

    Коментиран от #18

  • 14 МаКаТа

    7 3 Отговор
    Обстоен и реалистичен тест, браво
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 АВЕ ЛАДАТА СИ Е

    10 6 Отговор
    ЛАДА....
  • 17 Диамантената ръка

    11 1 Отговор

    До коментар #12 от "евро цени":

    После й слагат 30 процента отгоре и пак я продават
  • 18 един от стадото

    14 3 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    казал съм отдавна, кола за 20се бона върви по- добре от ново Сандеро за същите пари, че и отгоре, и кола на лизинг за 60-70 бона, а даже де факто не е и твоя

    Коментиран от #22

  • 19 Матрицата на ВАГ в действие

    18 9 Отговор
    Не че отвън е хубава, но скования от облицовано ПДЧ интериор направо е противен. И пак дизели, ама те друго не могат ...

    Коментиран от #20

  • 20 123

    14 14 Отговор

    До коментар #19 от "Матрицата на ВАГ в действие":

    Колега, ако Ауди е ПДЧ, то поне 95% от останалите са мукава! Да не кажа 99%, защото интериора е ....

    Коментиран от #42

  • 21 Алфа Пор

    24 5 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Лулсозен Гоуф клас звучи като блиндиран талашит.
  • 22 123

    7 7 Отговор

    До коментар #18 от "един от стадото":

    Е да де, ама тази 'не твоя кола' за 5 години е в гаранция, и ти дреме, образно казано! Тази за 20 е твоя, и какво? Какво има повече от еквивалентната, ама нова? Технически новата е по добре, интериорно също, поддражката е близка, остава само цената! А когато говорим за пари, то спора е безмислен!

    Коментиран от #27

  • 23 Петър

    9 5 Отговор
    Скъпо, я за 5 бона си зех е класа

    Коментиран от #25

  • 24 Компетентен

    9 7 Отговор

    До коментар #4 от "Сектант":

    Моята Дачия Сандеро с чип ще обърне огледалата на това Ауди
  • 25 Алфа Чакал

    9 2 Отговор

    До коментар #23 от "Петър":

    96 година,но Е класа
  • 26 Асмилан

    5 7 Отговор
    Барака като всичко ново което излиза ..
  • 27 Асмилан

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "123":

    На тя тази гаранция та връща в първи клас а като изтече майкоо мила
  • 28 Зевс

    12 2 Отговор
    Жената може да е от село, но колата - от Германия
  • 29 101

    15 7 Отговор
    Не си представям защо някой ще даде 60 000 лева за тази кола?Тя след 3 години ще струва 30 000 и пак е много. Според мен големите марки и производители се движат по инерция натрупана от времето преди световната криза- финансова и пандемия. За 60000 лева може да си купите 3 чисто нови фиат типо.

    Коментиран от #40

  • 30 101

    9 5 Отговор
    Има и още един проблем с тази марка , ще разберете какъв ако на пътя се вгледате по-внимателно не в колата в това кой я кара :) ха - ха
  • 31 ДГД

    14 7 Отговор

    До коментар #4 от "Сектант":

    За твое съжаление тук показват ревюта на коли, дачиите са в раздел "Селско стопанство", там ги търси!!!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 ники

    8 2 Отговор
    Много грозно отпред голяма грозна решетка
  • 35 obs 106

    6 0 Отговор
    Както всички много добре знаем , колите се правят да издържат време колкото един хладилник Така че.....
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 jsb

    7 4 Отговор
    Всичко е много хубаво,но този най -мощен дизел 150 к.с!!!Ако го сравняваме с 2.0 дизел на БМВ ,преди 16 г. беше с такава мощност ако не се лъжа!

    Коментиран от #38, #48

  • 38 123

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "jsb":

    Ееее, леко се лъжеш, ама нищо, все пак сме любители!

    Коментиран от #49

  • 39 непознат

    2 1 Отговор
    Аха,роботизирана трансмисия та да се счупи по бързо,не си ли е ръчка 6 скорости, вечна трансмисия.И цена от 60 000 лв.прекалено много е.За тези пари ще си купиш далеч по добра алтернатива.

    Коментиран от #43

  • 40 непознат

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "101":

    Абсолютно си прав.Боже, колко неизкореними могат да бъдат предразсъдъците. Особено при автомобилите, където клишетата сякаш са се набили в главите ни. Mercedes-итe возят меко, ВМW-тата спринтират добре, Mazda са вечни. А пък Fiat-итe постоянно се повреждат. Това е положението! Но идва моментът, в който предразсъдъкът се разпада като къщичка от карти.

    Коментиран от #41

  • 41 123

    2 2 Отговор

    До коментар #40 от "непознат":

    Амиии, всъщност е точно така! За клишетата, имам предвид! А на теб като ти е кисело гроздето си замълчи, не си интересен! Дай да караме Дачия и Лада, щото най малко се вътриме! Абе лудница някаква, щуротия тотална....

    Коментиран от #44

  • 42 Матрицата на ВАГ в действие

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "123":

    Нямам претенции към качеството на интериорите на марката, а към ръбатия стил с насечени плоскости като скован от ПДЧ. По правилно щеше да е ако бях написал "скован от качествено облицовано ПДЧ". Такива са и на Шкода и на Фолка. Но в крайна сметка всичко е въпрос на вкус, от германците плавните форми на Мерцедес ми допадат повече. А извън немците има доста по-красиви интериори от този на Ауди...
  • 43 123

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "непознат":

    Нали все пак прочете,.нали,.говорим за нова кола! Иначе за алтернативата си прав! По евтина е със 10 000 и носи обозначението MK8! Останалото е емблема...
  • 44 непознат

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "123":

    Дечко ,я си купи билетче за транспорта и мълчи.Кисело било гроздето,кое грозде ,твоето ли?Където се редиш във Лидъл за евтин салам.Само мерцедец,бмв,и мазда се коли,я отивай да си лягаш и си вземи лексотанче.
  • 45 джоджен

    6 1 Отговор
    Колегата е прав за фиат,коли който не се чупят повече от другите марки коли.
  • 46 Алфа Ромео

    3 0 Отговор
    Във БГ 80% от хората карат коли струващи 2500-5000 лв на 15-20 години че някои и повече, но все пак благодарим за информацията.
  • 47 ГоЩо

    5 1 Отговор
    Почти всяко Ауди е по добър избор от същият клас БМВ! В някой клас може да се чудиш кое,но е радко! Виж Мерцедес си се изложиха тотално! От 15 години са страшен трошляк!

    Коментиран от #53

  • 48 jsb

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "jsb":

    Да извинявай,обърках се! 120d 2004г -163к.с.!
  • 49 jsb

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "123":

    Извинявай,обърках се!120d-2004г.-163к.с!
  • 50 Коментатор

    4 2 Отговор
    Никой нормален човек не кара ауди. Карат го недобре възпитани, които даже в пети клас са имали тройка.

    Коментиран от #51

  • 51 123

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Коментатор":

    Ееее, не, днес ти взимаш жълтата фланелка! Колега, това трябва да влезе в wikipedia, определено!
  • 52 www

    2 0 Отговор
    Поредният трошляк
  • 53 321

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "ГоЩо":

    Те за това Audi продават по- малко,защото са по-хубави от BMW и Mercedes, а са от един клас и конкуренти
  • 54 незнайко

    2 0 Отговор
    Докато не престанат да слагат ТУРБИНИ на бензинови мотори до 150 коня няма да ги бъде !!! От двулитров двигател спокойно се постигат тези коне без турбина .