"BMW никога няма да произведе М-ка с предно предаване" - това са думи на шефа на M GmbH, които той изрече съвсем наскоро. Новата първа серия на BMW обаче мина на предно предаване и явно няма връщане назад, защото е направена на такава платформа. Тя е обозначена с индекс UKL и се смята от специалистите за много добра, но... автомобилите, направени на тази база са с предно предаване.
Новото M135i обаче е снабдено със системата xDrive и на практика не е с предно, като на пръв поглед е доста сходно със своя предшественик M135i xDrive от 2015-а. Да, ама не, както каза един известен български журналист през 1992-а по съвсем друг повод. В нашия случай говорим за факта, че в предишната "единичка" 4х4 системата работеше основно на задния мост и при нужда включваше предния, докато сега, при новата версия е точно обратното. Това всъщност е най-голямата промяна при новото най-евтино BMW.
Въпреки това "Единичката" винаги е била и ще си остане един от европейските бестселъри на марката.Статистиката сочи, че от всички продадени до момента BMW-та от първа серия, 80% са реализирани на територията на Стария континент, а европейците обичат субкомпактни хечбекове с предно предаване (справка - най-продаваната кола в Европа от години е VW Golf). Така че преходът на предно предаване изглежда напълно логичен, но не и за хардкор феновете на марката.
Екстериор
Външно третото поколение на 1-series изглежда по-динамично и по-спортно. Реално то е направено на базата на субкомпактния ван BMW 2 Series Active Tourer, но е станало по-компактно. Дължината вече е 4 319 мм, а междуосието - 2 670 мм. Като цяло външността е типична за автомобил от С-сегмента, а спортната визия и агресивната "муцуна" са подсилени от по-големите "бъбреци" на радиаторната решетка. В случая обаче те не са прекалено големи.
Новата графика и форма на задните светлини пък определено прави "единичката" много по-модерна. Отстрани на очи се набиват преработената чупка на Хофмайстер, новите дръжки на вратите и опционните 19-цолови джанти. Като цяло дизайнът на автомобила е кардинално различен и промените по екстериора се виждат от пръв поглед. Не точно така стоят нещата в салона на колата, въпреки че и там има доста промени, както и значително повече екстри.
Интериор
Основната новост е свързана с различния кокпит, който вече е изцяло дигитален. Седалките са станали значително по-спортни, разполагат с изразена странична поддръжка, твърди са, но не са неудобни. За пръв път за модела ще се предлага като опция панорамен покрив. Още едно от положителни неща, свързани с прехода към предно предаване е фактът, че заради това салонът е станал по-широк. Разстоянието в областта на краката на пътниците отзад се е увеличило с 33 мм, над главите им - с 19 мм, а в зоната на раменете - с 13 мм. Багажното отделение също е малко по-голямо (+20 литра) и вече е 380 литра.
Арматурното табло се вписва напълно в стилистиката на останалите нови модели на компанията. Вдясно от приборния панел е разположен 8.8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система, който може да се управлява с жестове. На по-скъпите версии се монтира 10.25-инчов дисплей. Като цяло интериорното пространство впечатлява с качество, както са сглобката, така и на самите материали, с наличие на повече екстри, но освен новите дигитални уреди на таблото и различната (по-спортна) форма на седалките не се различава драстично от предшественика си.
Двигател и ходови характеристики
F40 се предлага с два бензинови двигателя и три турбодизела. Най-достъпната модификация 118i има трицилиндров 1.5-литров мотор с мощност 138 к.с. и въртящ момент 220 Нм, съчетан с 6-степенна механична трансмисия или 7-степенен автоматик. Базовата дизелова модификация 116d се оборудва с 1.5-литров агрегат със 115 к.с. и 270 Нм, а 118d - с четирицилиндров двигател с обем 2.0 литра, мощност 148 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм.
Най-мощният турбодизел на версията 120d xDrive има същата кубатура, но развива 188 коня и 400 Нм. На върха на гамата е версията M135i xDrive, която се оборудва с най-мощния 2.0-литров четирицилиндров мотор - 306 к.с. и 450 Нм. Последните два агрегата са оптимални за новата "единичка". Дизелът е икономичен, разполага с прилична тяга, но при по-спортна езда, заради новото предно предаване, определено има момент на недозавиване. С други думи и като возия, и като поведени е на пътя, новата първа серия на баварците няма недостатъци, но и не се отличава много от "масовката" в С-сегмента.
Цени
Въпреки че още в заглавието казваме, че става дума за най-евтиното BMW, новата първа серия съвсем не е евтина на фона на масовите конкуренти в голфовия клас. Тя обаче е от т.нар. премиум клас, където цените са далеч по-високи. За тези пари (виж ценовата листа по-долу) получавате един приятен за каране хечбек, който ще ви впечатли с технологии, с прецизно германско качество, с много екстри и с оптимална возия, но няма да ви достави същото удоволствие от шфирането, каквото бихте изпитали от неговия предшественик. Защото, вече е като всички останали в този клас - с предно предаване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Браво на BMW
Коментиран от #5, #16, #46
13:13 23.11.2019
2 Нов фолк хит
13:19 23.11.2019
3 Марио
Коментиран от #6, #28, #33, #34, #43
13:37 23.11.2019
4 баварски боклуци
Коментиран от #7, #69
13:46 23.11.2019
5 Киро
До коментар #1 от "Браво на BMW":
Това пък как го измисли "чалга дрифтаджии" ? ТъпоъгълникКоментиран от #9
13:54 23.11.2019
6 Киро Голфа
До коментар #3 от "Марио":
за 30 бона и Поло не може да си купи човек вече13:55 23.11.2019
7 Петър
До коментар #4 от "баварски боклуци":
Ходи се снимай13:55 23.11.2019
8 Немците най накрая разбраха, че
Коментиран от #38
13:58 23.11.2019
9 Елементарно
До коментар #5 от "Киро":
Когато съм виждал примати пързалящи вехти ВMWта по улиците,позной от тях какво се чува.Коментиран от #72
14:02 23.11.2019
10 Пардон
14:03 23.11.2019
11 Абе,
Коментиран от #48
14:06 23.11.2019
12 Brabus
Коментиран от #13, #21
14:45 23.11.2019
13 Brabus
До коментар #12 от "Brabus":
Имам предвид А176, новият- след шест години ще копират!14:50 23.11.2019
14 мани мани
Коментиран от #18
14:50 23.11.2019
15 Шофер Хофер
14:50 23.11.2019
16 Японеца
До коментар #1 от "Браво на BMW":
40г им трябваха, за да проумеят колко са назад с техниката!Коментиран от #24
14:58 23.11.2019
17 нали
14:59 23.11.2019
18 нали
До коментар #14 от "мани мани":
немски инженери проектират и Кия, и френски, и американски. Много си тъп!!Копирали били от корейците ))
Коментиран от #22
15:01 23.11.2019
19 Бай Онзи
Коментиран от #74, #75
15:35 23.11.2019
20 Селяния
Коментиран от #29
15:40 23.11.2019
21 Смешно
До коментар #12 от "Brabus":
Колкото и да е грозно това бмвенце не е по-грозно от табуретката а-клас на мерцедес с фарове като аквариуми. Двете си съперничат по грозота.15:43 23.11.2019
22 Смешно
До коментар #18 от "нали":
Хаха, ко речи?? Сигурно немски инженери проектират и хибридите и водородните коли на Тойота, та затова бмв иска ноу-хау от Тойота за водородните технологии,а не от немските си инженери.Коментиран от #23, #52
15:45 23.11.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 tctct
До коментар #16 от "Японеца":
И кой е по-напред от тях, и.. в кои точно свери на технологията?Коментиран от #31
16:27 23.11.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 ЛЕНИН
16:38 23.11.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Алфа Ромео
17:22 23.11.2019
31 авто фен
До коментар #24 от "tctct":
В автомобилите,моторите,компютрите,електрониката,техниката,строителната техника по-напред са японците.17:25 23.11.2019
32 123
Коментиран от #39
17:26 23.11.2019
33 Алфа Ромео
До коментар #3 от "Марио":
Старата 1-ца бяха я сложили до един Голф преди години в Топ гиър трябваше да им тестват максималната скорост на права мокра писта. БМВ-то движейки се направо се завъртя при 190 км/ч и се озова спряло на 400 метра от мястото на завъртането, Голфа вдигна 230 км/ч без да има проблеми. Джереми каза че тази кола се опитва да го убие, и си беше прав в случая поне.Коментиран от #59
17:33 23.11.2019
34 Жоро
До коментар #3 от "Марио":
Над 100к, но за M135, ако искаш да си купиш такъв Голф , то R ще струва 80-90к с екстрите.19:06 23.11.2019
35 Тея със задно не могат
19:19 23.11.2019
36 Токо
19:46 23.11.2019
37 118
20:05 23.11.2019
38 Мастер
До коментар #8 от "Немците най накрая разбраха, че":
Начин на употреба задно и предно разликата е голяма а малоумни те повече много неграмотни затова се трепат20:10 23.11.2019
39 9444
До коментар #32 от "123":
До "123" Малее, прав си!20:12 23.11.2019
40 Мастер
20:14 23.11.2019
41 факт
20:28 23.11.2019
42 Айшето
20:58 23.11.2019
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Реалист
Коментиран от #45
21:19 23.11.2019
45 Смешник
До коментар #44 от "Реалист":
Почти сигурен съм,че си Примат с вехто BMW спазарено за 3 цифрена сума и ръсиш тъпизми от лаптоп спазарен от заложна къща за 2 цифрена сума.Коментиран от #49
21:28 23.11.2019
46 Бърка маслото с вода
До коментар #1 от "Браво на BMW":
На прее*лите се да си купят такава тоалетна чиния от който и да е модел честито. Единствено Х6 и 7 серия харесвам возиш съм се и горе долу са ок но пък предпочитам Рейндж Роувър и Ягуар21:46 23.11.2019
47 Продадох едно Е46 страшен боклук
21:47 23.11.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Грешка
До коментар #45 от "Смешник":
Никога не съм си купувал бмв. И не пиша от собствен лаптоп а от смартфона на жената. Моя е Нокия с копчета. И личния ми автомобил е Газ 66 и свалям с него дърва от балкана22:36 23.11.2019
50 Бай Шиле
22:45 23.11.2019
51 Docenta
23:15 23.11.2019
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Dimirest
Коментиран от #57
02:04 24.11.2019
54 До коментар 44
07:51 24.11.2019
55 Фюрер
Въпросът е, че такива статийки са безсмислени за нашата татковина. Колко точно такива единички 135i се очаква да се продадат нови в бг, че чак статия се пише?
08:20 24.11.2019
56 hienata
Коментиран от #63
09:24 24.11.2019
57 nemeca
До коментар #53 от "Dimirest":
бмв с предно е като японец и лукс хаххахахКоментиран от #64
10:04 24.11.2019
58 Мерцедес
10:20 24.11.2019
59 Джейми Карагър
До коментар #33 от "Алфа Ромео":
По принцип си зависи от гумите, с които си, защото много от тях не са съвсем подходящи за мокър асфалт. Аз съм имал подобно изживяване докато отивам на работа, само че с е46, летни гуми (беше октомври) и скорост 80 км. Завивам на входа към магистралата, зад мен огромен тир, който незнайно как ме пропусна и не ме направи на сол и си спомням един с Ауди, който ми показва с ръка, че съм ненормален. Тъкмо се беше изсипал дъжд... Около 5 километра по-нататък друго черно е46 се беше размазало в мантинелата... И то с летни гуми... Оттогава БМВ само на снимка...10:30 24.11.2019
60 nik
11:50 24.11.2019
61 Телевизора на Елвис
11:53 24.11.2019
62 М power
12:44 24.11.2019
63 Фюрер
До коментар #56 от "hienata":
Хиена. Надали е било 135i.Не са много хората, които ще си купят кола с размер на лагерница за 100к лв, която има двигател, като за камион.
Ако е 1.4 дизел да. Но 3500 бенз върви на нещо като 7ца.
14:55 24.11.2019
64 японеца
До коментар #57 от "nemeca":
По-луксозна кола лт Лексус няма освен Ролс-Ройс. Ширпотребата на мерцедес и бмв е за бедните голфоджии. Лексус продава най-скъпо в Европа.Няма евтини версиики за голфоджии,за това е кола за богатите.Коментиран от #68
15:03 24.11.2019
65 Фюрер
Глупендери.
Всяка кола нова е хубава. Ако си работещ човек и мн пътуваш взимаш евтина. Ако си Роман абрамович и поддръжката на жена ти е 40 к паунда на месец няма да откриеш мн мотиви за защо дачия дъстър е по добра от с класа.
Колата е в зависимост от това колко пари на месец можеш да отделиш, за да я караш само в гаранция. Вс останало е за маркаджии. 300 е дъстър 500 лв е Тойота, 800 лв е вф, 1200 е БМВ, 1800 мерцедес. Тва е. Коя е по-хубава се знае.
15:08 24.11.2019
66 Факт
15:44 24.11.2019
67 гост
17:43 24.11.2019
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Коментара
До коментар #4 от "баварски боклуци":
Недоразумението което даваш за пример заприлича на нещо благодарение на това, че преди може би десетина години(може и по-малко да са) КИА наеха водещи дизайнери от Ауди и БМВ. И това си личи сериозно. Та като говориш за невероятния дизайн на КИА, говориш за европейски дизайн плод на хора работили за големи и утвърдени марки...айде у лево сега.08:08 25.11.2019
70 Ивайло
09:52 25.11.2019
71 :D:D:D:D
11:00 25.11.2019
72 Азис
До коментар #9 от "Елементарно":
Напипаааай гооо! Ей туй се чува :D20:08 25.11.2019
73 Трифонов
И едно не разбрах, като се тръби навсякъде как предното предаване било по-евтино за производство, що новата кола е по-скъпа от старата?! Ето ти още една причина да избереш друга марка в този клас. Не премиум при това, защото какъв е смисълът от премимум марката, като той самият клас не би могъл да е премиум!?
07:56 26.11.2019
74 Глупости
До коментар #19 от "Бай Онзи":
Какви карета какви маншони през две години бре,явно си на два масура но пък от бмв може да е така.Купи си Японски Автомобил и като ти се разтропа карето или ти се скъса маншона ми се обади по БНР.09:18 26.11.2019
75 Глупости
До коментар #19 от "Бай Онзи":
Какви карета какви маншони през две години бре,явно си на два масура но пък от бмв може да е така.Купи си Японски Автомобил и като ти се разтропа карето или ти се скъса маншона ми се обади по БНР.09:19 26.11.2019
76 Sofia
10:33 27.11.2019
77 Ooo
11:09 21.08.2020