22 Август, 2020 13:00 13 724 28

Кошмарът за VW продължава: Появиха се съмнения за манипулирани вредни емисии и при бензиновите двигатели

  • дизелгейт-
  • vag-
  • audi-
  • вредни емисии

Съдебна експертиза предизвиква съмнения за манипулация при бензиново Audi Q5 от 2015-а

Кошмарът за VW продължава: Появиха се съмнения за манипулирани вредни емисии и при бензиновите двигатели - 1

От избухналия през 2015-а скандал Дизелгейт знаем, че незаконните устройства за манипулиране на данните от тестовете за вредни емисии са често срещана практика при дизелите коли на VAG. Сега обаче, когато автоконцернът постигна съдебни споразумения в САЩ и Германия и е на път да затвори тази срамна страница от историята си, отново се появяват тревожни съмнения. Според изследване на германското Югозападно радио Südwestrundfunk (SWR), бензиновите двигатели на автопроизводителя също могат да бъдат засегнати от подобни манипулации.

В конкретния случай става въпрос за произведено през 2015-а Audi Q5 TFSI 2.0, което е сертифицирано съгласно Евро 6. Тестовете за емисии на този модел обаче показват, че SUV-то отделя значително повече вредни емисии при завъртане на волана. Те са извършени от съдебен експерт, като част от дело срещу Audi. SWR разполага с ексклузивния актуален доклад на регионалния съд в Офенбург. 

Според експертизата, при завъртане на предните колела въпросната бензинова Q5-ца отделя с 24 процента повече азотни оксиди (NOx) и 60 процента повече въглероден окис (CO). При това положение емисиите на азотни оксиди (NOx) възлизат на 80 милиграма на километър, което е значително над границата на Euro 6 от 60 милиграма на километър.

Съмнението в случая се изразява в това, че ако гумите на превозното средство се въртят като на ролков динамометър, но воланът остава неподвижен, автомобилът приема, че в момента е подложен на тест за вредни емисии. Тогава манипулираното управление на двигателя преминава в чист "тестов режим" с по-ниски стойности на вредни емисии. Експертите наричат ​​това „откриване на цикъл“, което беше и в центъра на Дизелгейт. По-просто казано, софтуерът на Audi използва завъртането на волана като индикация дали колата е на ролков динамометър.

SWR разполага и с вътрешни документи от VW Group, според които смяната предавки при бензиновите двигатели с автоматичната трансмисия AL 551 (както е случаят с въпросното Q5) е променена, ако воланът не е завъртян. Това би намалило вредните емисии при тестване. Audi не пожела да коментира случая по запитване на SWR във връзка с продължаващите съдебни производства.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мдаааа

    38 8 Отговор
    Гешефт-думичка немска ми се чини
  • 2 ХАНС ДИТРИХ БОЛЕН

    19 43 Отговор
    От написанто стана ясно ,че някакво никому неизвестно немско радио решило да си направи релама навирайки си носа там където не му е работата ! ???

    Коментиран от #4

  • 3 Ракия

    20 11 Отговор
    Всичко до голф 2 е кенеф
  • 4 газ бок

    28 8 Отговор

    До коментар #2 от "ХАНС ДИТРИХ БОЛЕН":

    ти да не си някой шано маниак дето е решил да отдава специално внимание и любов на продуктите на ВАГ?

    Коментиран от #18

  • 5 Komapak

    23 3 Отговор
    Много просто. Ще си карат само направо😁
  • 6 Lick

    19 40 Отговор
    Както и да ги маскарят отвъд Океана, немските коли са най-предпочитани.

    Коментиран от #7, #10, #15, #19, #21

  • 7 Komapak

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "Lick":

    Твърдението ти за Франция и Швеция не важи.
  • 8 Трифонов

    15 11 Отговор
    Сами си вкараха автогола. Сега ще го ядат. Те бяха единствените, които на 2 час от гръмването на скандала, като едни пълни аматьори, излязоха и си признаха всичко. Абсолютно всички производители манипулират тези тестове просто, защото бензиновите и дизеловите двигатели по никакъв начин не могат да покрият новите изисквания за евро 6. Имаше слухове и проверки и спрямо Мерцедес, и спрямо БМВ, и спрямо Волво и Форд, но те категорично отрекоха всичко и енергично твърдяха, че при тях такова нещо няма. И всичко си остана във фазата на проверката без резултати. Така се прави.
  • 9 Баннат от Факти

    23 13 Отговор
    Нормално няма как В-12 В-8 и тн да има емисии на Клио 1.1 три или четири цилиндъра.Вдички германски коли са за забрана.

    Коментиран от #14, #23

  • 10 Чебурашек

    27 5 Отговор

    До коментар #6 от "Lick":

    В щатите в луксозният сегмент се карат Лексуси и американските Линкълн Кадилак и в последно време Дженезис.Тва с немските мина беше 80-те и 90-те.
  • 11 Онoждaм отзад мъже

    13 12 Отговор
    Да бе Ауди W-12 харчи колкот Рено Меган.Хаха забрана за Дойчистан както в Събота ПСЖ ще забрани Бухча Мюмюнхен.
  • 12 Гост

    26 7 Отговор
    Селска марка.
  • 13 Gen Gurko

    30 6 Отговор
    Докато Меркел се гъне и приема малоумните зелени идиоти на Тумберг и други от лудницата, постепенно ще им унищожат автомобилостроенето. Само Алтернатива за Германия е спасението.

    Коментиран от #20

  • 14 Случаен

    8 3 Отговор

    До коментар #9 от "Баннат от Факти":

    Има начин, нарича се катализатор.
  • 15 Хайл

    26 3 Отговор

    До коментар #6 от "Lick":

    И за това зад океана си карат техни и японски,щото "предпочитали немските"

    Коментиран от #24

  • 16 cdscds

    26 8 Отговор
    Айде закривайте ги тия боклуци!
  • 17 Вальоо

    29 3 Отговор
    VAG и измама? Не може да бъде!
  • 18 ХАНС ДИТРИХ БОЛЕН

    6 5 Отговор

    До коментар #4 от "газ бок":

    Абе това е все едно вестник монитор да обвинява независимото автосветило списание "аутобилд" ,че тестовете им за гуми например са на базата на рушвет - който фирма за гуми им кихне повече тя побеждава в класацийте ;)
  • 19 Орландо

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Lick":

    Да, но не и ФВ
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Тесла

    4 3 Отговор

    До коментар #6 от "Lick":

    фв чаааааооооооооооооо
  • 22 Българин

    5 5 Отговор
    Анадолска марка.
  • 23 qwerty

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Баннат от Факти":

    доколкото съм запознат от години има система, която изключва 4 цилиндъра при ниско натоварване на двигателя и тогава би трябвало емисиите да намаляват, но кой кара осмак на 1.500 оборота?
  • 24 “Разбирачи” бол тук

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "Хайл":

    Зад океана масовката едвам издържат на стандарта в миризливите щати,тях ли даваш точно за пример?!Карат си ги,защото са евтини,не за друго!
  • 25 Край за ВАГ моля.

    5 4 Отговор
    Да закриват ВАГ най-добре, веднъж завинаги.
  • 26 коло

    1 4 Отговор
    Най- добрият СУВ АУДИ Q5, лидер сред тях.
  • 27 Кирил

    6 3 Отговор
    Като моторист ви казвам, че да караш зад vag автомобил е най-голямо наказание.
  • 28 Пак ли VW

    2 1 Отговор
    Имах 2014 година 2.0 TDI и го върнах на Фолксваген заради емисиите - buyback. Смених го пак с чисто нова кола 2016 VW Jetta GLI с 2.0 бензинов този път. Преди около година, трябваше да ходя в дилъра за рикол, който беше за ъпдейт на софтуеъра. Ако сега и бензиновата се окаже менте, направо спирам с тази марка, а и като цяло с немските коли. Неоправдано скъпи, а качеството след 100,000 мили пробег се изпарява. Лошото е, че Хонда/ Акюра и Нисан/Инфините лека полека започнаха да скапват качеството. Лексус за сега единствен държи качеството високо. Линкълн изненадващо много добре се справят, а Кадилак след 2014 година дръпнаха неимоверно също.