От избухналия през 2015-а скандал Дизелгейт знаем, че незаконните устройства за манипулиране на данните от тестовете за вредни емисии са често срещана практика при дизелите коли на VAG. Сега обаче, когато автоконцернът постигна съдебни споразумения в САЩ и Германия и е на път да затвори тази срамна страница от историята си, отново се появяват тревожни съмнения. Според изследване на германското Югозападно радио Südwestrundfunk (SWR), бензиновите двигатели на автопроизводителя също могат да бъдат засегнати от подобни манипулации.
В конкретния случай става въпрос за произведено през 2015-а Audi Q5 TFSI 2.0, което е сертифицирано съгласно Евро 6. Тестовете за емисии на този модел обаче показват, че SUV-то отделя значително повече вредни емисии при завъртане на волана. Те са извършени от съдебен експерт, като част от дело срещу Audi. SWR разполага с ексклузивния актуален доклад на регионалния съд в Офенбург.
Според експертизата, при завъртане на предните колела въпросната бензинова Q5-ца отделя с 24 процента повече азотни оксиди (NOx) и 60 процента повече въглероден окис (CO). При това положение емисиите на азотни оксиди (NOx) възлизат на 80 милиграма на километър, което е значително над границата на Euro 6 от 60 милиграма на километър.
Съмнението в случая се изразява в това, че ако гумите на превозното средство се въртят като на ролков динамометър, но воланът остава неподвижен, автомобилът приема, че в момента е подложен на тест за вредни емисии. Тогава манипулираното управление на двигателя преминава в чист "тестов режим" с по-ниски стойности на вредни емисии. Експертите наричат това „откриване на цикъл“, което беше и в центъра на Дизелгейт. По-просто казано, софтуерът на Audi използва завъртането на волана като индикация дали колата е на ролков динамометър.
SWR разполага и с вътрешни документи от VW Group, според които смяната предавки при бензиновите двигатели с автоматичната трансмисия AL 551 (както е случаят с въпросното Q5) е променена, ако воланът не е завъртян. Това би намалило вредните емисии при тестване. Audi не пожела да коментира случая по запитване на SWR във връзка с продължаващите съдебни производства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мдаааа
13:03 22.08.2020
2 ХАНС ДИТРИХ БОЛЕН
Коментиран от #4
13:12 22.08.2020
3 Ракия
13:20 22.08.2020
4 газ бок
До коментар #2 от "ХАНС ДИТРИХ БОЛЕН":
ти да не си някой шано маниак дето е решил да отдава специално внимание и любов на продуктите на ВАГ?Коментиран от #18
13:24 22.08.2020
5 Komapak
13:25 22.08.2020
6 Lick
Коментиран от #7, #10, #15, #19, #21
13:27 22.08.2020
7 Komapak
До коментар #6 от "Lick":
Твърдението ти за Франция и Швеция не важи.13:30 22.08.2020
8 Трифонов
14:08 22.08.2020
9 Баннат от Факти
Коментиран от #14, #23
14:11 22.08.2020
10 Чебурашек
До коментар #6 от "Lick":
В щатите в луксозният сегмент се карат Лексуси и американските Линкълн Кадилак и в последно време Дженезис.Тва с немските мина беше 80-те и 90-те.14:24 22.08.2020
11 Онoждaм отзад мъже
14:39 22.08.2020
12 Гост
14:56 22.08.2020
13 Gen Gurko
Коментиран от #20
15:20 22.08.2020
14 Случаен
До коментар #9 от "Баннат от Факти":
Има начин, нарича се катализатор.15:32 22.08.2020
15 Хайл
До коментар #6 от "Lick":
И за това зад океана си карат техни и японски,щото "предпочитали немските"Коментиран от #24
15:41 22.08.2020
16 cdscds
16:20 22.08.2020
17 Вальоо
16:39 22.08.2020
18 ХАНС ДИТРИХ БОЛЕН
До коментар #4 от "газ бок":
Абе това е все едно вестник монитор да обвинява независимото автосветило списание "аутобилд" ,че тестовете им за гуми например са на базата на рушвет - който фирма за гуми им кихне повече тя побеждава в класацийте ;)17:56 22.08.2020
19 Орландо
До коментар #6 от "Lick":
Да, но не и ФВ20:09 22.08.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Тесла
До коментар #6 от "Lick":
фв чаааааооооооооооооо20:15 22.08.2020
22 Българин
00:24 23.08.2020
23 qwerty
До коментар #9 от "Баннат от Факти":
доколкото съм запознат от години има система, която изключва 4 цилиндъра при ниско натоварване на двигателя и тогава би трябвало емисиите да намаляват, но кой кара осмак на 1.500 оборота?09:11 23.08.2020
24 “Разбирачи” бол тук
До коментар #15 от "Хайл":
Зад океана масовката едвам издържат на стандарта в миризливите щати,тях ли даваш точно за пример?!Карат си ги,защото са евтини,не за друго!09:41 23.08.2020
25 Край за ВАГ моля.
22:32 23.08.2020
26 коло
08:31 24.08.2020
27 Кирил
09:45 24.08.2020
28 Пак ли VW
13:35 25.08.2020