Според вътрешни източници, които са говорили с германския бизнес вестник Handelsblatt, VW и Audi уж преосмислят амбициите си за европейски електрически превозни средства. Целта на VW за 2033 година. за изцяло електрически автомобили на континента очевидно се преразглежда. Още по-смелият план на Audi да се откаже от двигателите с вътрешно горене в световен мащаб до същата година също среща съпротива.
Главният изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер вече намекна за по-„гъвкав“ подход към електрификацията. Във VW шефът на техническото развитие Кай Грюниц не изключва възможността настоящият Golf Mk8 да се произвежда и през следващото десетилетие. Въпреки че електрически Golf Mk9 все още е на дневен ред за края на десетилетието, VW може просто да продава двете поколения едно до друго в продължение на няколко години.
Ключовото решение относно по-нататъшните инвестиции в ДВГ се очаква в началото на март, пише Handelsblatt. Ако VW и Audi удвоят бензиновите мощности, ефектът вероятно ще се усети от Skoda и SEAT/Cupra. Въпреки това, мандатът на ЕС за нулеви емисии през 2035 година може в крайна сметка да принуди групата да действа, независимо от пазарното търсене.
Други марки на VW Group също коригират своите стратегии за електромобили. Porsche, позовавайки се на недостатъчните продажби на електрически превозни средства, вече смени посоката. Докато доставките на Taycan са спаднали с 49% през 2024 година, новият Macan е реализирал приличните 18 000 продажби. Въпреки това, според съобщенията Porsche се предпазва от рискове, като връща ДВГ в бъдещи модели, първоначално проектирани като електрически автомобили.
В класацията на луксозните автомобили Bentley отложи пускането на първия си EV модел с една година - от 2025 година на 2026 година Lamborghini, което изненадващо изпревари Bentley през миналата година, също отложи първия си електрически автомобил, Lanzador, за 2029 година. Следващото поколение на Urus, което трябва да се появи по същото време, ще бъде само електрическо. Но разяреният бик все още не се отказва от двигателите с вътрешно горене. Моделите V12 Revuelto и V8 Temerario ще продължат да се продават до началото на 2030 година.
Дори Bugatti Rimac, производителят на хиперавтомобили, съсобственик на Rimac и Porsche, няма да види първия си електромобил през това десетилетие. Първоначалният план под ръководството на VW беше да се замени W16 Chiron с електрически наследник. Но след като Rimac и Porsche вече са начело на компанията, тези планове се промениха.
Важно е да се помни, че правилото на ЕС от 2035 година не е пълна забрана на двигателите с вътрешно горене. То предвижда нулеви вредни емисии, като оставя вратичка за ДВГ, работещи със синтетични горива или водород. Въпреки това широкото разпространение на тези алтернативи до средата на 30-те години на ХХ век изглежда малко вероятно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 избягвам ваген групата
12:53 17.02.2025
2 Пилот на Ферари
13:00 17.02.2025
3 ако
13:15 17.02.2025
4 Ауто Билд
13:42 17.02.2025
5 Дизел 2018та
13:49 17.02.2025
6 BYD харесва това
15:05 17.02.2025
7 Анонимен
16:34 17.02.2025
8 гост
17:41 17.02.2025
9 Край
20:35 17.02.2025
10 Стоят
08:42 18.02.2025
11 Келеме Баш
22:54 18.02.2025
12 555
07:32 20.02.2025