23 Август, 2020 12:00 5 738 37

Porsche иска да запази атмосферните двигатели живи

  • porsche-
  • атмосферен двигател-
  • електрификация
Porsche иска да запази атмосферните двигатели живи - 1

По-рано тази година Porsche обяви част от бъдещите си "въглеродно неутрални" планове, които включват инвестиция от приблизително 10 милиарда евро за електрифициране на моделната гама на автоконцерна. Според изчисленията на марката, до 2025-а половината от продажбите ѝ ще бъдат електромобили и хибриди. Въпреки всичко това обаче , Porsche иска да запази своите атмосферни агрегати живи. Това предаде Autocar.

Пред изданието директорът на линията за спортни автомобили на компанията Франк-Щефан Вализер каза, че автопроизводителят е „много мотивиран“ да запази атмосферния двигател жив. Изглежда, че Porsche е готов на всичко нужно, дори и да електрифицира агрегата. Вализер обясни, че високооборотен двигател и достъпността на въртящия момент на електромотора биха си паснали перфектно. Според него, тази комбинация може да създаде уникално изживяване при шофиране.

Усилията на Porsche за електрификация тепърва започват, така че феновете на атмосферния двигател не трябва да се притесняват все още за пенсионирането му. През юли 2019-а автоконцернът заяви, че очаква атмосферните агрегати да се задържат поне още десетилетие. Сега обаче Вализер дава индикации, че компанията има по-дългосрочни планове. 

Вероятно масовото приемане на електромобилите ще настъпи през следващото десетилетие, поради което Porsche вече планира бъдещите си изцяло електрически модели. По-късно тази година трябва да видим Taycan Cross Turismo. На пазара ще се появи и напълно електрическа версия на следващото поколение Macan. Кросоувърът ще използва платформа, която Porsche разработва съвместно с Audi.

Изглежда, че следващото десетилетие на автомобилната индустрия ще бъде белязано от електрификацията. Правителствата по света продължават да затягат регулациите за вредни емисии и разход на гориво. Автопроизводителите спазват тези нови норми чрез даунсайзинг, хибриди и електромобили. Атмосферният двигател може да не оцелее в сегашния си вид, но комбинирането му с електромотор може да му осигури удължен живот.  


Поставете оценка:
Оценка 5 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    3 25 Отговор
    играчка за кифли и мутри
  • 2 Забраван

    6 37 Отговор
    Тия Порше кои бяха.

    Коментиран от #5

  • 3 фен

    39 5 Отговор
    Който твърди че двг е умрял има много здраве от Порше!

    Коментиран от #15

  • 4 ихуууууууу

    5 15 Отговор
    1.5 турбо = 300 кончета.

    Коментиран от #11

  • 5 един от стадото

    10 3 Отговор

    До коментар #2 от "Забраван":

    ми де знам, който трябва и го може ги знае
  • 6 Ракия

    21 4 Отговор
    Когато си позволите да карате Порше тогава коментирайте 😄

    Коментиран от #8

  • 7 Най

    14 3 Отговор
    доброто си е най добро. Тез които плюват никога няма да го имат
  • 8 Komapak

    13 5 Отговор

    До коментар #6 от "Ракия":

    Сядал съм и в старо и относително ново порше. Старото си е за шофьори. Новото си е за джендъри. Не можеш да изключиш всички спомагателни системи. Дрифта ти е силно ограничен... Ако и за в бъдеще такива глупости ще правят не отиват на добре нещата. Старото 911 и 912 е върха.

    Коментиран от #13, #29

  • 9 deaf

    4 15 Отговор
    Не се ли произнася Порш? Без буквата "е" накрая.

    Коментиран от #10, #12

  • 10 Случаен

    11 2 Отговор

    До коментар #9 от "deaf":

    Хамериканците не са много умни, не бих ги взимал за пример на произношения

    Коментиран от #27

  • 11 Бачо Киро

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "ихуууууууу":

    Тц, тук ще има от правилните хибриди, не като i8... 500 коня атмосфера и още 200-300 на ток... Точно такива хибриди трябва да има - V8 ~500 кс + 300 от ток. В случая на Порше 6-ак бокстер. i8 беше абсолютно недоразумение откъм агрегат... Я да беше 4л осмак + ток да видиш дали нямаше да се продава повече с тази визия... Тая 1.5 тор под капака просто бяха подигравка за такава кола.
  • 12 Бачо Киро

    10 0 Отговор

    До коментар #9 от "deaf":

    Имената се произнасят и пишат както са в оригинал. Демек е Порше. Да си видял да пишат някъде Porshe? Porsche е немска фирма и името на немска фамилия.
  • 13 Бачо Киро

    3 6 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    Да си сядал и да си карал са две различни неща. Говориш пълни глупости. Старите и новите имат огромни разлики във възможностите, та въобще дори не коментирай... Точно пък Порше да гледаш и да хвалиш по-малко прецизното е абсолютно в разрез с мотото на марката, която е еталон в прецизността... С други думи, на теб ти трябва да бръмчиш до кафето да те видят, не да подпукаш планинско или писта...
  • 14 Мдааааа

    12 3 Отговор
    Абе, колебая се от известно време каква кола да си купя. Порше или Дачия Дъстър. И двете са хубави и не мога да избера коя да бъде.
  • 15 Аха

    6 8 Отговор

    До коментар #3 от "фен":

    Не забравяй, че пазара определя! Когато електрическите са на по-ниски цени с по-добри характеристики, няма да са много хората които ще купуват ДВГ! Та какво казват от Порше, не е най-важното!

    Коментиран от #16

  • 16 фен

    7 3 Отговор

    До коментар #15 от "Аха":

    И коя година ЩЕ бъде това? 2050 или 2070
    Няма да доживея дотогава!!!;

    Коментиран от #21

  • 17 Димов

    3 2 Отговор
    Турбината позволява даунсайзинг, но атмосферата работи и с бедни смеси. Докато при бензинов с турбина бедната смес е пагубна.

    Коментиран от #19

  • 18 ΞLΞVΛTΞ

    5 15 Отговор
    Тотални немски кошове.С двигател зад задната ос.Символ на пълна инженерна некадърност.
  • 19 Да питам

    2 6 Отговор

    До коментар #17 от "Димов":

    Зятова ли турбо версията харчи по малко от атмосферната версия на същия мотор и дърпа в пъти по-добре в ниските обороти?

    Коментиран от #23, #30, #31

  • 20 Gen Gurko

    6 5 Отговор
    Изключително здрави и непретенциозни двигатели с висок пробег и лесно обслужване. Могат да стават и милионници.
  • 21 Аха

    0 4 Отговор

    До коментар #16 от "фен":

    Не не. Няма да е тогава. Наближава. Китайците настъпват с електричките. Разгледай Xpeng g3 и Xpeng p7 и техните цени. И не само. Навлизат и много електрически, малки на ниски цени.

    Коментиран от #22, #26

  • 22 фен

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Аха":

    Говоря за коли не за китайчета

    Коментиран от #24

  • 23 един от стадото

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Да питам":

    вземи си по- добре 2000кб атмосферен, от колкото 1000турбо. Говорим за бензин нали. Най- вероятно и двата няма да са първа младост, първо предимство на атмосферния. Второ, ще те бия където кажеш, особено ако карам Хонда ви-тек 2000. И трето, литър отгоре събаря ли те, в предвид колко струва едно турбо с пари на куп. Рецилкирано 500- 600, дизелово. При бензина нещата са по- сложни.

    Коментиран от #32

  • 24 Аха

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "фен":

    Как за коли говориш? Нали за повечето от тук коментиращите, колата беше средство за придвижване от точка А до точка Б? А изведнъж, вече за коли говорил!

    Коментиран от #25, #28

  • 25 фен

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Аха":

    Китайска кола НИКОГА няма да купя.Защо смени рекламите на Тесла с китайчета ?
    Такива коли се карат в Китай! Справка завода за коли до Ловеч
  • 26 дизела

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Аха":

    Чакаме датата 22 септември гост
  • 27 Прост лумкар

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "Случаен":

    Комунистите са най-умни
  • 28 рикша

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Аха":

    също ще ти свърши работа! Дават бонус китаец за двигател!
  • 29 глупости

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    ПЪЛНИ глупости. Ама пълни.
    Нямаш си на идея за какво говориш.
  • 30 падналия ангел

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Да питам":

    Недей да твърдиш неща, които не си проверил! Натисни турбото, особено на малолитражен двигател и ще видиш що е смок! Вчера гледах в Ю-тубето клип за гонка между Мазда 6 2.4 тубо и Тойота Камри 3.5 атмосферен. Разлика в конете 5-6 в полза на Камрито. Ми няма ниски, няма високи обороти, шест цилиндровото Камри отнасяше Маздата при различните им пускания-от място, в движение с различна скорост и т.н.

    Коментиран от #34

  • 31 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Да питам":

    Говоря за бедни смеси, не за икономичност. Правиш ли разлика? И не - турбото не харчи по-малко от атмосферката. Това може да стане само, ако атмосферката е прекалено малка за купето си и постоянно иска натискане за да не спре от умора. Има и такива случаи.

    Коментиран от #33

  • 32 Не разбрах

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "един от стадото":

    Че говорите за двадесет годишни коли. Аз говоря за нова. Все ще ми изтика турбината сто и петдесет хиляди. След това нова. А кола тон и четиристотин празна и 140 кс турбо бензин прави под 5 литра на 100 км разход. И върви поне колкото в литра атмосферен 160 кс
  • 33 Грешка

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Димов":

    Точно модерните турбо бензини с директно впръскване могат да работят и с бедни смеси - откъде мислиш че идват вредните азотни окиси - точно при бедна смес. А класическите инжекциони не могат много да бягат от стехиометрична смес нали?

    Коментиран от #35

  • 34 Проверил съм

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "падналия ангел":

    Карам точно турбо бензин. Среден разход 6 за смесено София/ извънградско/ магистрала. Не карам като 20 годишен - максимум 120 на магистрала, 95 извънграда. Автомобил тон и половина празен, 140 кс, ръчка 6 скорости

    Коментиран от #36, #37

  • 35 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "Грешка":

    Не само класическия инжекцион, ами и най-простия карбуратор може да работи на бедни смеси, и го правят. Кой те излъга, че не можели? Проблемът при бедните смеси на турбо-бензинките изобщо не идва от системата за впръскване, а от свободният кислород, който при тази температура и налягане за секунди ще разтопи буталата, все едно са от кашкавал.
  • 36 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "Проверил съм":

    Ти го изкара по-икономичен от дизела.
  • 37 падналия ангел

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "Проверил съм":

    Дръж си го Хюндай i30 комби, трета генерация! Това с 6 литра и го дават по технически характеристики-5.9л. Ако си мислиш, че турбото ще изкара 150 хиляди си оптимист, но знае ли се, корейците взеха да ги правят здрави машините. Моята е точно 160 к.с. атмосфера и може да си сигурен, че върви доста по-добре от твоята. Предпочитам дори петцилиндровия атмосферен на Волво във двата варианта 140 или 170 к.с.-неубиваеми са! Просто съм си косервативен-атмосферен с ръчна, над 150 к.с.