През последните дни автомобилният свят беше разтърсен от новини за предстоящи съкращения в ръководството на Porsche. Според германските медии, във връзка с резкия срив в продажбите на електрически превозни средства, компанията е решила да освободи от борда на директорите предсрочно финансовия директор Лутц Мешке и директора по продажбите Детлев фон Платен.
Освен това позицията на главния изпълнителен директор Оливър Блуме също е застрашена и той може да бъде заменен от Клаус Зелмер, главен изпълнителен директор на Skoda.
Основната причина за такива драстични промени в ръководния персонал са финансовите провали на Porsche, особено в сегмента на електрическите превозни средства. На най-големия пазар на марката - Китай, продажбите на автомобили Porsche са паднали с почти една трета, което предизвиква сериозни притеснения сред инвеститорите и ръководството на компанията. Моделът Taycan, който трябваше да бъде флагманът в сегмента на електрическите автомобили, загуби половината си клиенти.
Освен това акциите на Porsche се търгуват с 27% под първоначалната IPO цена, определена за есента на 2022 година. В сравнение с пиковите стойности от май 20230а пазарната капитализация на компанията е намаляла наполовина, което също се отразява негативно на имиджа и финансовото състояние на марката. Маржът на печалба падна до 10-12%, което е значително по-ниско от планираните 17-19% и консенсусната прогноза от 14.8%.
Една от основните грешки, довели до тези тежки финансови загуби, е надценяването на новото електрическо превозно средство Macan. Дългоочакваният заместител на бензиновия бестселър не оправда очакванията, като търсенето му е доста под прогнозите. В резултат на това Porsche обмисля връщане към традиционните бензинови модели, като дори обмисля удължаване на жизнения цикъл на вече остарелия модел Cayenne.
Публикуването на резултатите за годината, планирано за 12 март, може да окаже значително влияние върху по-нататъшното развитие на компанията. Настроенията на инвеститорите в момента са изключително негативни и има вероятност пълната промяна в ръководството да настъпи преди срещата на борда.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Селянин
12:22 10.02.2025
3 Жокера
- зелени сделки, парникови газове, вредни емисии и други тинтири- минтири,звучащи като новогодишни пожелания
12:27 10.02.2025
4 Ей, големи
Коментиран от #13
12:29 10.02.2025
5 лъжа
а вие като сте б а л ъ ц и купувайте скъпите бензин и нафта
Коментиран от #16
12:32 10.02.2025
6 б а л ъ ц и
а вие като сте б а л ъ ц и купувайте скъпите бензин и нафта
Коментиран от #7, #11
12:32 10.02.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 тъй шъй
12:48 10.02.2025
10 Гощо
12:49 10.02.2025
11 Старец
До коментар #6 от "б а л ъ ц и":
Това става, ако не се отдалечаваш повече от 100 км от вкъщи.Коментиран от #12
12:59 10.02.2025
12 Гост
До коментар #11 от "Старец":
Може и повече от 100 километра,ако имаш макара с дълъг кабел.Може и с ремарке генератор.13:14 10.02.2025
13 Антиелектрика
До коментар #4 от "Ей, големи":
Ако си говорим честно колите на ток въобще не са глупост. Все пак през 1900г. 1/3 от колите са били на ток. НО ... запоследните 125 години технологично и икономически ДВГ се развиват и усъвършенстват много повече от електричките. Няма какелектрокарите да наваксат в развитието си 120 пропуснати години. И към момента въобще не са това за което ги рекламират. От друга страна няма как политически да наложиш продукт който е нежелан от клиента и е с по-лоши характеристики от конкурентите. Трябваше съвсем просто електрическите коли в момента да бъдат на 1/2 от цената на ДВГ и хората масово щяха да си ги ползват като втори автомобил за градско. Сега китайците ще ни покажат как стават тези работи.Коментиран от #19
15:27 10.02.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Ха ха ха ха
16:00 10.02.2025
16 Е на хаирлия
До коментар #5 от "лъжа":
да ти са. Ползвай си ги със здраве. Нас, балъците не ни успивай.16:03 10.02.2025
17 Край
20:03 10.02.2025
18 г-н Иван Лубрикант Гешев
20:12 10.02.2025
19 тъй шъй
До коментар #13 от "Антиелектрика":
Нищо не може да ни покаже Китай. Това са други хора, много различни от европейците и с огромна бездна в културно развитие и не само. В чия полза е ясно.Елкола за градско ползване е само една опорка на електриците. И аз мислех, че стават за града, но отдавана съм убеден, че и за това не стават. Ще висят жици от балкони или нови локални зарядни със скъп ток. А цената на елкара, даже и наполовина излиза повече от Айго, И10 и подобни малки модели, икономични и много надеждни. Такива мъници с бокс на покрива, може да се ползват и за дълги пътувания, а малките електрокари по никакъв начин.Със Суифт 1.0 съм минавал по 2000 км със спирания за по 5-10 мин.
Коментиран от #20
20:47 10.02.2025
20 Край
До коментар #19 от "тъй шъй":
Така и не разбра, че ел колите идват за да нямат бедните коли. Това с кабелите от панелките го забрави. Това с втора и пета употреба ел коли също.23:37 10.02.2025