Заради електромобилите и Porsche го закъса сериозно. Компанията уволнява ключови шефове

10 Февруари, 2025 12:16 1 747 20

  • porsche-
  • електромобили-
  • резултати-
  • загуби

Ръководството на Porsche ще бъде уволнено поради силно влошени финансови резултати през 2024 година

Заради електромобилите и Porsche го закъса сериозно. Компанията уволнява ключови шефове - 1
Снимка: Shutterstock

През последните дни автомобилният свят беше разтърсен от новини за предстоящи съкращения в ръководството на Porsche. Според германските медии, във връзка с резкия срив в продажбите на електрически превозни средства, компанията е решила да освободи от борда на директорите предсрочно финансовия директор Лутц Мешке и директора по продажбите Детлев фон Платен.

Освен това позицията на главния изпълнителен директор Оливър Блуме също е застрашена и той може да бъде заменен от Клаус Зелмер, главен изпълнителен директор на Skoda.

Основната причина за такива драстични промени в ръководния персонал са финансовите провали на Porsche, особено в сегмента на електрическите превозни средства. На най-големия пазар на марката - Китай, продажбите на автомобили Porsche са паднали с почти една трета, което предизвиква сериозни притеснения сред инвеститорите и ръководството на компанията. Моделът Taycan, който трябваше да бъде флагманът в сегмента на електрическите автомобили, загуби половината си клиенти.

Освен това акциите на Porsche се търгуват с 27% под първоначалната IPO цена, определена за есента на 2022 година. В сравнение с пиковите стойности от май 20230а пазарната капитализация на компанията е намаляла наполовина, което също се отразява негативно на имиджа и финансовото състояние на марката. Маржът на печалба падна до 10-12%, което е значително по-ниско от планираните 17-19% и консенсусната прогноза от 14.8%.

Една от основните грешки, довели до тези тежки финансови загуби, е надценяването на новото електрическо превозно средство Macan. Дългоочакваният заместител на бензиновия бестселър не оправда очакванията, като търсенето му е доста под прогнозите. В резултат на това Porsche обмисля връщане към традиционните бензинови модели, като дори обмисля удължаване на жизнения цикъл на вече остарелия модел Cayenne.

Публикуването на резултатите за годината, планирано за 12 март, може да окаже значително влияние върху по-нататъшното развитие на компанията. Настроенията на инвеститорите в момента са изключително негативни и има вероятност пълната промяна в ръководството да настъпи преди срещата на борда.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Селянин

    39 1 Отговор
    Няма как да накараш някой да си купи електрическа бегачка с пробег 200 км.
  • 3 Жокера

    25 2 Отговор
    Не бих искал да съм лош пророк, само се замислих и за:
    - зелени сделки, парникови газове, вредни емисии и други тинтири- минтири,звучащи като новогодишни пожелания
  • 4 Ей, големи

    37 3 Отговор
    Тикви се оказаха всички уж умници! От самото начало беше ясно, че колите на ток са една глупост и заравяне на главите в пясъка. Сега да си сърбат попарата! Кофти, че Европа потъна!

    Коментиран от #13

  • 5 лъжа

    6 36 Отговор
    статията е подвеждаща. хората слагат фотоволатаици батерии и произвеждат сами енергията си карат електрички и ги боли ......
    а вие като сте б а л ъ ц и купувайте скъпите бензин и нафта

    Коментиран от #16

  • 6 б а л ъ ц и

    4 31 Отговор
    статията е подвеждаща. хората слагат фотоволатаици батерии и произвеждат сами енергията си карат електрички и ги боли ......
    а вие като сте б а л ъ ц и купувайте скъпите бензин и нафта

    Коментиран от #7, #11

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 тъй шъй

    25 1 Отговор
    Не можеш да уволниш и накажеш клиентите, наказваш шефовете. А ние клиентите въобще не можем да разберем какво пропускаме. Самозапалваща се кола с малко пробег и много нерви по стоянките, вечно твоя или подарена на втори нещастен собственик. Впрочем мой много близък купи точно това нещо-седана на ток нов и не му се говори много.
  • 10 Гощо

    25 0 Отговор
    Нямат грижи! Може да дойдат да работят на нашето черноморие! Търсят работници за хиляда и петстотин лева на месец!
  • 11 Старец

    15 0 Отговор

    До коментар #6 от "б а л ъ ц и":

    Това става, ако не се отдалечаваш повече от 100 км от вкъщи.

    Коментиран от #12

  • 12 Гост

    17 1 Отговор

    До коментар #11 от "Старец":

    Може и повече от 100 километра,ако имаш макара с дълъг кабел.Може и с ремарке генератор.

  • 13 Антиелектрика

    14 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ей, големи":

    Ако си говорим честно колите на ток въобще не са глупост. Все пак през 1900г. 1/3 от колите са били на ток. НО ... запоследните 125 години технологично и икономически ДВГ се развиват и усъвършенстват много повече от електричките. Няма какелектрокарите да наваксат в развитието си 120 пропуснати години. И към момента въобще не са това за което ги рекламират. От друга страна няма как политически да наложиш продукт който е нежелан от клиента и е с по-лоши характеристики от конкурентите. Трябваше съвсем просто електрическите коли в момента да бъдат на 1/2 от цената на ДВГ и хората масово щяха да си ги ползват като втори автомобил за градско. Сега китайците ще ни покажат как стават тези работи.

    Коментиран от #19

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Ха ха ха ха

    9 1 Отговор
    И тея с искат с трици маймуни да ловят. Ако щат и целия персонал да сменят, пак няма никакъв ефект да има. Пълна порнография са електрокарчетата. Кой се полъга, не ще и да помисли за тези щуротии. По този начин фирмата се самоубива.
  • 16 Е на хаирлия

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "лъжа":

    да ти са. Ползвай си ги със здраве. Нас, балъците не ни успивай.
  • 17 Край

    3 0 Отговор
    Немеца не може да напави климтик, телевизор, смартфон - излишно се пъне да прави ел. коли. Добре прави талиги за коли. Българчето пък добре шие седалки. Света вече не е европоцентричен - свиквайте.
  • 18 г-н Иван Лубрикант Гешев

    1 1 Отговор
    Пуснете нова Калибра с V8 бре кауни и веднага ще си оправите балансите
  • 19 тъй шъй

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Нищо не може да ни покаже Китай. Това са други хора, много различни от европейците и с огромна бездна в културно развитие и не само. В чия полза е ясно.
    Елкола за градско ползване е само една опорка на електриците. И аз мислех, че стават за града, но отдавана съм убеден, че и за това не стават. Ще висят жици от балкони или нови локални зарядни със скъп ток. А цената на елкара, даже и наполовина излиза повече от Айго, И10 и подобни малки модели, икономични и много надеждни. Такива мъници с бокс на покрива, може да се ползват и за дълги пътувания, а малките електрокари по никакъв начин.Със Суифт 1.0 съм минавал по 2000 км със спирания за по 5-10 мин.

    Коментиран от #20

  • 20 Край

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "тъй шъй":

    Така и не разбра, че ел колите идват за да нямат бедните коли. Това с кабелите от панелките го забрави. Това с втора и пета употреба ел коли също.