С осмото поколение Volkswagen Golf претърпя една от най-радикалните промени в своята дълга история. Ако досега това беше автомобил за шофьори, които не толерират модите и най-вече не обичат големи промени, то тези времена свършиха още с появата на конвенционалната осма генерация. Екипът ни направи един от първите тестове на Golf VIII, а сега дойде ред и на иновативните "меки хибриди". Това са коли с бензинов двигател и електромотор, който позволява доста драстично снижаване на разхода на гориво. Предлага се в три мощностни варианта, като ние тествахме най-мощният - 1.5 eTSI със мощ от 150 к.с. Ето и впечатленията ни.
Екстериор и интериор
Новият Golf ясно показа още с появата си, че е направил голяма крачка в дигиталната ера. Въпреки че основните пропорции и характеристики са запазени, сега конструкторите търсят внимание с нови, необичайни отличителни форми. Фаровете са "опънати" доста настрани, решетката на радиатора е тясна почти като на електрическа кола, а логото в центъра е преработено. Що се отнася до интериора, то концепцията му представлява истинска революция. Вътре има само няколко механични бутона, а всичко останало е сензорно. По този начин вътрешното пространство изглежда минималистично и доста футуристично.
Уредите на арматурното табло сега представляват двойка големи дисплеи, които са обърнати към водача. Инструменталната група пред водача определено се е отървала от традиционните аналогови прибори и разчита изключително на дисплея, в основната версия с диагонал 8 инча, в по-високите версии с диагонал 10.25 инча. Подобна концепция предлагат и от Mercedes, но инженерите на Volkswagen са отишли една стъпка по-напред. Контролът разчита основно на допир. Единствените бутони са центрирани около копчето за аварийни светлини и са общо четири.
Хибриден силов тракт и ходови характеристики
И докато при конвенционалния Golf VIII двигателната гама ни е добре позната, то сега под капака също има малка революция. Както вече споменахме тествахме версията 1.5 eTSI мек хибрид, оборудвана с четирицилиндров бензинов двигател, който е свързан със седемстепенната DSG трансмисия с двоен съединител. Невзрачната буква "e" обозначава бордова ел. мрежа от 48 волта и стартер-генератор, който съхранява енергия в акумулатор, разположен под седалката на предния пътник. Под седалката на водача пък е разположен преобразувателя на напрежението
На практика това означава, че двигателят стартира и спира по-плавно и бързо, по-еластичен и динамичен е, а разходът на гориво е значително по-нисък. Старт-стоп системата тук работи по напълно ненатрапчив начин и по наши изчисления спестява около една десета от горивото. Освен това помага на двигателя да работи безпроблемно, така че стартовете са много по-плавни и в същото време първоначалното закъснение при натискане на газта практически е изчезнало.
Седемстепенният автоматик е много добре съчетан с двигателя, превключва предавките плавно и без придръпване, като сякаш дори и тук хибридната технология помага за по-гладката работа. Единствено изключително малкият скоростен лост, който не е механично свързан с трансмисията не ни допадна, но това определено е въпрос на вкус. И още нещо интересно. По време на шофиране двигателят може да изключи половината цилиндри при ниско натоварване.
Това обаче го може и класическата версия на 1.5 TSI. Мекият хибрид обаче има възможност да изключи и целия двигател по време на шофиране. И това електрониката го прави прави изненадващо често, почти всеки път, когато сваляте крака си от газта. Инерцията е наистина забележителна, а загубата на скорост е минимална. В такава ситуация бордовото оборудване или, например, усилителят на спирачките се захранва от другата батерия, а ефектът върху разхода наистина е впечатляващ без това да се отразява на работата на помощните възли и агрегати.
По наше мнение, в сравнение с класическия 1.5 TSI, неговата "мекохибридна" версия е с около 15% по-икономична. С други думи новият еTSI Golf е динамичен, достатъчно мощен и в същото време показва доста приличен разход на гориво, сравним с този на дизелов аналог. Средният разход, който отчете борд компютъра след тридневно шофиране и в градска, и в извънградска среда беше 5.4 литра на 100 километра.
Що се отнася до управлението, то може да се счита за еталон в този клас. Това се дължи на модифицираната платформа MQB, благодарение на която колата е малко по-дълга и по-ниска и има малко по-голямо междуосие. Окачването на еTSI e с адаптивни DCC амортисьори. С изключение на класическите режими на шофиране, те имат много нива на настройки и разликата между тях е наистина забележима.
Топ версията на шасито в комбинация със седемнадесет инчови джанти работи чудесно. Шасито абсорбира неравностите много добре дори по разбитите родни пътища. При гладки настилки eTSI,но в спортен режим, може да предложи по-рязко и доста приятно шофиране. Той не се накренява прекалено много в завои, а системата XDS със спиране на вътрешното колело още повече му помага в пъргавината на планински пътища със завои.
Заключение и цена
Осмото издание на германския бестселър носи много промени. С новата интериорна концепция трябва да се свикне и според нас с малко повече класически контроли, би била абсолютно перфектна. Но със своите динамични характеристики обаче eTSI представлява един отличен компактен хечбек, който напълно отговаря на очакванията.
Шасито е безопасно, удобно и добре шумоизолирано, така че километрите зад волана му преминават напълно неусетно. Мекият хибриден двигател 1.5 eTSI, който има отлични показатели е не на последно място много икономичен. А що се отнася до цената и по-конкретно дали е висока или ниска - преценете сами. Започва от 46 807 лева с ДДС, но с много богато базово оборудване и автоматична DSG трансмисия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
Коментиран от #23
13:04 07.09.2020
2 Wv-фен
13:05 07.09.2020
3 барабус
Коментиран от #6, #7, #36, #73
13:07 07.09.2020
4 минута е много
13:08 07.09.2020
5 Жоро
Магистралата 160-170 никакви проблеми не се чува колата че работи.
Коментиран от #11, #17, #25, #74
13:11 07.09.2020
6 TBC
До коментар #3 от "барабус":
За какво ти е ресурс, след 5-6 г взимаш следващата ..Коментиран от #20
13:11 07.09.2020
7 Гаргамел
До коментар #3 от "барабус":
Moщност на 1 литър:2.2 д 160 коня - 72,72 к.с на литър
1,5 150 коня - 100 на литър
А иначе си прав, турбо сешоари дето за нищо не стават
Коментиран от #9, #38
13:12 07.09.2020
8 Стара технология
И кое му е интересното на това?? Половината коли го имат. А на Кадилак даже от 80-те години са им така двигателите
13:16 07.09.2020
9 барабус
До коментар #7 от "Гаргамел":
Само дето на дизела КПДто е малко по друго.Карах и на Пежо(макар да съм фен на ПСА) 1.2 бензин с турбо,три цилиндъра 120 коня-е до 100км/ч върви и после умира,само ръмжи.Отделно това старт/стоп системата за мен е пълен боклук измислен само заради уж намаляване на вредните емисии.
Коментиран от #24
13:18 07.09.2020
10 Антимилиционер
Коментиран от #29
13:19 07.09.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Петър
13:20 07.09.2020
13 Валентин Яначкин
След като прочетохме статията се отказваме от покупката на Голф ! Според описанието ви, автомобилът не ни допада.
Благодаря за статията.
Коментиран от #16
13:24 07.09.2020
14 jар
13:26 07.09.2020
15 pffff
13:30 07.09.2020
16 Стига бе
До коментар #13 от "Валентин Яначкин":
при толкова по изгодни компактни модели не разбирам как изобщо ви е хрумвало да гледате Голф...?Една Киа или Хюндай с високо ниво на оборудване струват много по евтино от базов Голф(който няма и радио) а гаранцията им е 5-7години.13:32 07.09.2020
17 Калитко
До коментар #5 от "Жоро":
И масалце доливаш ама не казваш.Коментиран от #30
13:36 07.09.2020
18 Доцента
13:52 07.09.2020
19 До 16
Не търсим автомобил с високо ниво на оборудване, а точно обратното, с по-малко електроника за да бъде надежден. За това се отказваме от този.
Коментиран от #27
13:58 07.09.2020
20 КАРУЦАР БЕЗ КОН
До коментар #6 от "TBC":
ТЕ НЕМОГАТ ДА ИЗКАРАТ 2 ГОДИНИ ТИ МИ ГОВОРИШ ЗА 5-6 ГОДИНИ ОЩЕ НА ПЪРВАТА ГОДИНА ПОЧВАТ ПРОБЛЕМИТЕ КОЛЕГА14:12 07.09.2020
21 някой
14:19 07.09.2020
22 Истината
14:27 07.09.2020
23 нула лева
До коментар #1 от "Емил":
фабрично на пропан се правят само селските автомобили за стиснати дръжки14:35 07.09.2020
24 Hellish
До коментар #9 от "барабус":
Така е, не е ли V8-ак не ми го хвали. Миналия месец изтървах оферта, щях да си напазарувам автомобил с V12.15:08 07.09.2020
25 Байч0
До коментар #5 от "Жоро":
АЗ ПЪК НА ПЕЖОТОТО МУ СЛАГАМ АВИО ДИЗЕЛ И НА НА МАГИСТРАЛАТА. НА НЕРАВНОСТИТЕ ИСКА ЛЕТИ15:18 07.09.2020
26 Ккк
Коментиран от #33
15:31 07.09.2020
27 Тогава
До коментар #19 от "До 16":
базова Дачия Сандеро за под 15000лева ще ви свърши чудесна работа.Техниката е толкова опростена,че и стъклата се свалят ръчно а двигателите са разработени преди 20 години и са доказали надеждността си.15:33 07.09.2020
28 Огнян Белчев
15:43 07.09.2020
29 Боби
До коментар #10 от "Антимилиционер":
Бъркаш се и то много! А и гледам, че само плюсове са ти написали. Хибридите всъщност, са най-ефективни в града, а извън града не толкова! ДВГ гори много при тръгване, старт. След това разхода не е толкова висок. Когато това тръгване се поеме от батерията с ел. мотор, разхода пада доста. И разход, за зареждане на тази батерия не се използва, защото се зарежда от спирането. В града имаш много спирания и тръгвания, така че батерията се зарежда и помага Разхода на хибридите по принцип е по-висок, извън града. Ел. мотора не ти помага, защото батерията е малка и всъщност носиш, баласт (батерия и ел. мотор). Така, че например при постоянна скорост от 150 км/ч например, един хибрид би горял повече, от чист бензинов същия мотор без батерия и ел. мотор.16:08 07.09.2020
30 Жоро
До коментар #17 от "Калитко":
Да сипвам масло доволно. Проверявам щеката редовно по вече от колкото проверявам шишчетата запечени ли са вече.Ако нямам пари за 20лв масло спукана ми е работата. Ако се прецака двигателя имам пари да си сложа 2-3 рециклирани на негово място, така че работата е опечена.
Коментиран от #50
17:01 07.09.2020
31 комбайнер
17:08 07.09.2020
32 Жоро
Моя кретерии: външен вид по зле от Голг 5/6/7
Качество на сглобка: По зле от 6 и 7 (виждат се китайските пластмасови бутони отдалече)
По-вече електроника - по зле след изтичане на гаранцията; проблеми по време на гар. срок - за незапознатите по случая VW сервизите в България са много зле (Сливен, Търново ит.н); Варна - добрей другите градове не знам;
Пластмасовите "Фалшиви" аусписи ми драйфа от тях.
Цена - твърде висока. След 3 години 50.000лв Голф 8 с екстрите ще струва 25 хил. След 6-7 година под 20 хил. Просто лоша инвестиция ми се виждат тия коли.
Бих искал хубава седмица не 8-ца. Мисля да я прескоча ;)
17:09 07.09.2020
33 гост
До коментар #26 от "Ккк":
Когато стигне на Тойота хибридите ,тогава приказвай!17:16 07.09.2020
34 Ник
Коментиран от #37
17:23 07.09.2020
35 123
17:39 07.09.2020
36 Китодар
До коментар #3 от "барабус":
Само тупан като теб, си купува кола с идеята да я кара 20+ години. Отърсете се от скапано си консервативно мислене!!!Коментиран от #49, #53
17:45 07.09.2020
37 Китодар
До коментар #34 от "Ник":
Какъв стартер, какъв акумулатор бе, чиче. Седни прочети малко. Стартера и акумулатора са само за първото (студено) палене, като на абсолютно всеки друг автомобил. Много сте назад и поне не се излагайте, да ви се смея хората. :))) Четете, алоооо, четете. Само с форуми не става. хахахаКоментиран от #46, #56
17:48 07.09.2020
38 Василев
До коментар #7 от "Гаргамел":
Нещо не са ти ясни мерните единиците във физиката. Явно си пропуснал доста часове по физика в училище.Коментиран от #66
18:13 07.09.2020
39 Ха ха
18:47 07.09.2020
40 дърт шофьор
Коментиран от #47
18:51 07.09.2020
41 VAGina
Ще си купя... Волво!
Коментиран от #43
19:01 07.09.2020
42 незнайко
19:06 07.09.2020
43 незнайко
До коментар #41 от "VAGina":
Браво . Това е истината, но малко младежи го знаят !!! Volvo S40 2.5 T5 4х4 220 кс.19:26 07.09.2020
44 Генерал Иванушка Водков
Голфажия!
19:36 07.09.2020
45 442
Ти физиката не може да я излъжеш. Дизела никога бензин не може да го бие по икономия и въртящ момент.
А колкото до тоя голф, това ще умре след 10г. в буквалния смисъл. Просто фолксваген правят иновативни боклуци и после клиента си блъска главата. Ще ви кажа една истина забравете за Фолксваген и Алди в близките 10г. ако искате да избегнете много проблеми. По добре други марки взимайте там пак има проблеми но от фолсваген се разсипаха.
19:39 07.09.2020
46 Ник
До коментар #37 от "Китодар":
Я чиче разясни как спира да се ползва стартера, за да се запали двигателя. Наистина ми е интересно, аз не намерих информация да става по друг начин. Ако ти имаш напиши я подробно. Не да ми говориш за някакви студени стартове-ЧИЧЕ.19:44 07.09.2020
47 Жоро
До коментар #40 от "дърт шофьор":
Ако по някаква причина си впечатлен от колата и все пак и платиш 50 бона, след 5 години не мисля че някой ще я погледне. АКо искаш да я караш до гроб вече друг въпрос. 15-25-30 години не знам дали ще изкара тоя мотор и електроника все си мисля че новите коли държат до края на гаранията (или по рано) и после дават фира но ти ако си мислиш да я караш 20 години примерно ОКей.19:56 07.09.2020
48 Иванов
Коментиран от #54
20:16 07.09.2020
49 Ми ако земам 1000 евро на ден надница
До коментар #36 от "Китодар":
Може и на 5 месеца да я сменям колата или ако ми я подарява някои също но с 1500лв заплата не мога да купувам нова кола на всеки 4 години така че вземам една и я карам 30 години..така ни направиха политиците20:19 07.09.2020
50 Дфен
До коментар #30 от "Жоро":
Чи ти си готов за автомонтьор аз на джамията на 300 000 не го гледам даже защото знам че е колкото съм налял при смяната.Мале мале и му е драго даже аз ще го хвърля или продам веднага ако е на този хал20:58 07.09.2020
51 Дфен
21:05 07.09.2020
52 123
21:17 07.09.2020
53 Тойота
До коментар #36 от "Китодар":
Какъв е смисъла от тази „икономия” като при повреда ще платиш в пъти повече от спестеното. При производство и рециклиране на автомобила ще се отделят повече вредни газове, отколкото този компютър може да спести. Истинският автомобил трябва да може да издържи 25-30 години и около 500 000 км и да е максимално опростен и лек.Коментиран от #67
21:30 07.09.2020
54 Драганов
До коментар #48 от "Иванов":
“Разбирач” си ти!!!Ще те викат в Германия,за да се консултират с Ганьо!!!!21:52 07.09.2020
55 оня с коня
22:19 07.09.2020
56 незнайко
До коментар #37 от "Китодар":
Не Ви апострофирам а искам да Ви кажа. Тази кола няма "истински" стартер . Двигател-генератора който е в маховичната част изпълнява тази функция. Куплиран е директно с коляновия вал. Затова е и този акумулатор от 48 волта . В ТАЗИ КОЛА НЯМА БЕНДИКС И СТАРТЕР !!! Няма студено няма топло, мислете какво са написали в статията.22:45 07.09.2020
57 Алфа Ромео
23:13 07.09.2020
58 В сервизите само Голфове
Коментиран от #75
00:05 08.09.2020
59 ГРАД КОЗЛОДУЙ
00:12 08.09.2020
60 ГРАД КОЗЛОДУЙ
00:13 08.09.2020
61 Румпелщилцхен
Косачките за трева са малко по-мощни.
Не еTSI а ако ще и BeTSI да кръстят това нещо то то си остава онуй нещо.
Коментиран от #65, #68, #78
00:49 08.09.2020
62 ДГД
05:46 08.09.2020
63 Иво
Коментиран от #64
09:22 08.09.2020
64 фауве
До коментар #63 от "Иво":
Руски бензин и немска кола не си подхождат.09:34 08.09.2020
65 фауве
До коментар #61 от "Румпелщилцхен":
Ти си истински мъж бе, ако под 5 литра и е по малко от 500 к.с. не става, евлал абате гоуем си!09:36 08.09.2020
66 Гаргамел
До коментар #38 от "Василев":
я ми обясни какво общо има в моя пост физиката бе смешко, на теб за физиката не знам, ама явно математиката си я пропуснал и то първите нива още09:47 08.09.2020
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Георги
До коментар #61 от "Румпелщилцхен":
Бъркаш се нещо. Ама откъде да знаеш, като не си карал още...10:33 08.09.2020
69 откровен
Иначе колата си супер, има си всичко.
Коментиран от #81
10:45 08.09.2020
70 Баце
11:23 08.09.2020
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Перничанина
12:22 08.09.2020
73 Стоян
До коментар #3 от "барабус":
Противоречиш си-от малък обем-голяма мощност, а пък после литровата мощност била малка. Има и понятие "въртящ момент на двигателя" , ако си чувал . Пишеш колкото да си чешеш пръстите.12:28 08.09.2020
74 Offf
До коментар #5 от "Жоро":
Аз от няколко седмици си карам 8-цата и никак не ми е зле. Пък ти продължавай да си караш 6-цата, щото новата не ти допада ;)13:27 08.09.2020
75 Сервиза
До коментар #58 от "В сервизите само Голфове":
Ти говориш сигурно за онези в тийнеджърска възраст, на по 10-15-20 години.Болшинството коментиращи на нова кола не са се возили, не да карат или купят, а да се возят. Ама иначе с много претенции и много ги разбират. Бай Ганьовска работа.
15:08 08.09.2020
76 Питанка
Коментиран от #77
16:52 08.09.2020
77 123
До коментар #76 от "Питанка":
И кой ще я купи? Всеки трети се хвърля на немски 'премиум' кош на 15 години и 400 000 пробег! Ама е премиум ей, не някоя си 'проста' нова Дачия, нали? Имам такъв познат, Е класа, гони 15 години, като я запали се чудиш как нещо не изпада от нея! Сажди, дим, мирис, ама ТЕЦ Марица ...! Ама Мерц, премиум демек, с гуми 3 употреба за по 15 лева бройката! И те така...Коментиран от #82
17:15 08.09.2020
78 Само идеята
До коментар #61 от "Румпелщилцхен":
Формула 1 карат с 1.6 и ел.17:16 08.09.2020
79 Гост
19:03 08.09.2020
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 ГОСТ 235746
До коментар #69 от "откровен":
Пич не е само до образованието и знанията а и до интелекта.С тези дадености които ги имаш можеш да взимаш много повече а не да чакаш мисията да дойде и да ти вдигне заплатата.А какво да кажат бедните и необразовани хора те нямат перспектива в живота.Коментиран от #83
22:33 08.09.2020
82 Балъци бол
До коментар #77 от "123":
Тоя Мерцедес дори и на милион е по-добре от Дачията бе пич,всеки си знае де,но ако мислиш,че Дачия е кола,значи си в сериозна заблуда!22:52 08.09.2020
83 мисията
До коментар #81 от "ГОСТ 235746":
Ми то много интелект, много нещо...23:31 11.09.2020
84 Еди
11:25 13.09.2020
85 Еди
11:28 13.09.2020