Париж, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Третото поколение на Citroen C3 се сдоби с актуализация, която според французите придава по-интелигентен външен вид, има нови по-комфортни седалки и повече помощни системи за шофиране, предназначени да улеснят ежедневието ни. Рестайлинг версията няма революционни промени, но козметичните корекции са точно на място. Тази кола продължава да е много различна от всички други в т.нар. В сегмент, а по-конкретно за промените след модернизирането ѝ, ще ви разкажем сега. Марката направи представянето на обновения Citroen C3 в Париж, а наш екип беше на място на събитието. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
От известно време PSA Group налага марката Peugeot в по-горния ценови диапазон, а премиум излъчването е оставено на автомобилите с емблема DS. Всичко това принуждава Citroen да се върне към вида производител, който някога е бил, забавен, иновативен и различен. И трябва да кажем, че с C3 успява да стори това. Именно привлекателният и различен външен вид превръщат С3 в бестселър на марката, както в Европа, така и у нас. В България през 2019-а С3 е най-продаваният хечбек модел в сегмента. Както вече споменахме, новостите по външния вид не са много, но пък са достатъчно за да задържат модела на върха на модната вълна. Най-отличителните промени са свързани с обновената предна част в която се отличават новият подпис на Citroen и новите LED светлини. За още по-претенциозните млади хора, към които е насочена новата С3-ка, французите са предвидили и по-големи възможности за персонализация с 97 външни комбинации (36 при предишната версия). Нов е и дизайнът на протекторите Airbump, които предпазват автомобила в градска среда. Като цяло привлекателната визия е запазена, като са добавени още модерни нотки.
Интериор
Тук основната промяна е свързана със новите седалки, които наистина предлагат много приличен комфорт. Макар C3 да се прави още на предишното шаси PF1, автомобилчето не отстъпва по комфорт на своите "събратя" Peugeot 208 и Corsa, въпреки че те са изградени на по-модерната модулна платформа CMP. В салона на обновеното С3 вече има опция за пакет „Techwood ambiance“ с облицовка „lightwood“, меки на допир материали и специални шевове. С други думи салонът е станал по-луксозен и по-комфортен. Основният акцент, както вече споменахме, са седалките Advanced Comfort Seats, които са разработка на Citroen. Иновативните кресла създават усещането, че седите на фотьойла в дневната си. Удобни са, по-скоро меки и с по-малка странична поддръжка, но като цяло много ергономични. И за капак, новият C3 вече разполага и с подлакътник от страната на водача.
Иначе уредите на таблото са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, информативни са и са изключително интуитивни за управление. Като цяло материалите и самата сглобка са станали по-качествени, а всички останали неща са както преди. От Citroen казват, че е вдъхновен едновременно и от пътуването, и от дизайна на дома, за да създаде интериор, който има за цел да се почувства като продължение на дома на водача. За целта е нужен и достатъчен простор в салона. Той определено е постигнат, особено в предната част. Възприятието за пространство се засилва от хоризонталното табло, което минава през цялата ширина на автомобила. Дизайнът на вътрешната облицовка и формата на хромираните отвори за въздух също се комбинират отлично, като допълнително подобряват възприемането за широчина. И докато отпред всичко е без забележки, то задната седалка не е особено голяма според стандартите за този клас, но пък е идеална за деца. Зад нея има и прилично голям 300-литров багажник.
Ходови характеристики
Още с първите километри се усеща, че това не е кола за спортни изживявания. По-меката настройка на возията прави С3 малко по-нестабилен в завои с висока скорост. Това може да се стори за някои, като лоша новина, но повечето купувачи на коли от В сегмента обикновено не искат да мерят сили с пилотите от WRC. Това, което повечето от тях биха предпочели, е модел, който вози меко, въпреки малките си размери, което е особено важно за родните, ужасяващи на места, пътища. А новият Citroen C3 до голяма степен го прави. Всичко зависи от начина, по който е настроено окачването, а както е известно французите са майстори именно на возията. Недостатъкът е единствено по-голям крен в завоите, което в никакъв начин не означава загуба на сцепление, а напротив - новата С3-ка предлага повече сцепление отколкото бихте си помислили.
Двигатели
Що се отнася до двигателите, добре е, че трицилиндровият 1.2-литров PureTech агрегат е сравнително пестелив, но не е много динамичен, докато 1.5-литровият BlueHDi дизел е "друга бира". Без колебание го нареждаме сред най-чистите и най-икономични двигатели от този тип в индустрията. Иначе и бензиновите агрегатчета не са за подценяване. 1.2-литровият бензинов PureTech агрегат се предлага с две мощностни характеристики - с 83, или със 110 к.с., като определено за предпочитане е по-мощният с турбо. И двата харчат около шест и половина литра гориво на сто километров пробег. Вариантът с турбо и 110 к.с. получава 6-степенна ръчна скоростна кутия, но може да бъде поръчан с опционална автоматична скоростна кутия EAT6 на Aisin. Дизелът BlueHDi е с мощ от 100 конски сили, но по-високият му въртящ момент е причина и за значително по-прилична динамика. С3 с този мотор показа разход малко над четири литра. Като цяло който и вариант да изберете, ще имате изпитан агрегат, който отдавна се е отърсил от "детските си болести".
Оборудване и екстри
За разлика от другите нискобюджетни предложения на нашия пазар, при новата C3-ка нивата на оборудване остават доста щедри. Дори базовата версия на новия C3 получава възможност за 16-цолови алуминиеви джанти Matrix, MirrorScreen система за сдвояване на мултимедията със смартфон с Apple CarPlay и Android Auto, предупреждение за напускане на лентата, автоматичен климатик, 7-инчов цветен сензорен екран и избор до четири опционални цвята на покрива. Освен това има някои наистина умно измислени опции. От тях нашата любима се оказа системата ConnectedCAM Citroen. Тук получавате обърната напред двумегапикселова камера с GPS, монтирана в огледалото за обратно виждане. Тя е там по две причини; функционалност и забавление. При първата на преден план е способността да записва всякакви пътнотранспортни произшествия, тъй като се активира при удар и съхранява предходните 30 секунди и следващите 60 секунди. Има обаче и забавна цел, която е свързана със записването на любими моменти от шофирането ви.
Резюме и цени
Като субкомпактен автомобил от B сегмент, този подобрен C3 не е ортодоксален избор, но това е част от привлекателността му. С почитаната от времето мода на Citroen, C3 е малко по-различен, с интелигентен, леко странен външен вид и с някои забавни естетически опции, ако ги искате разбира се. Ако пък гоните ниска цена, в крайна сметка нямате нужда от страничните кросоувър апликации. Вероятно можете да оцелеете при пътуване до супермаркета и без Airbump защитата на страничните панели. И дали вашите приятели наистина ще искат да гледат снимки от ConnectedCAM на вашето пътуване до фитнеса в техните Twitter емисии? Вероятно не. Каквото и да изберете, важното е, че изборът от персонализации и екстри не е никак малък. От обективна гледна точка този C3 не е най-добрият автомобил в класа. Субективно обаче можем спокойно да кажем, че в този сегмент няма нещо, което да ни докосне. Всичко зависи от това как гледате на автомобилния свят. Смятаме, че този C3 го прави едно по-светло място, при това на изключително достъпни цени.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #18
17:06 16.09.2020
2 Марио
Коментиран от #52, #53
17:09 16.09.2020
3 МаКаТа
17:12 16.09.2020
4 Ню джендърейшън
Коментиран от #21
17:16 16.09.2020
5 Миризлив пор
Коментиран от #6, #13, #72
17:19 16.09.2020
6 Серго
До коментар #5 от "Миризлив пор":
За тази пише, че качеството на материалите и сглобката са подобрени, ако е така, а аз мисля, че е, значи нямаш основание да недоволстваш. Имайки предвид цената естествено.17:23 16.09.2020
7 Банго Васил
Коментиран от #32, #45
17:23 16.09.2020
8 Госあ
Коментиран от #27
17:35 16.09.2020
9 Ганьо
Коментиран от #14, #15
17:49 16.09.2020
10 Хохохо
Коментиран от #11
17:50 16.09.2020
11 Шеврон фен
До коментар #10 от "Хохохо":
Киата е за хора без стил. Виж ситроенчето е друга бира, но няма как да ти го обясняя17:53 16.09.2020
12 Мошеници
Коментиран от #23, #28, #68
18:01 16.09.2020
13 умен пор
До коментар #5 от "Миризлив пор":
глупости, карам ново Берлинго - за 50К км,абсолютно нищо не скърца и тропа из салона. Единствено дразнещо нещо е педалът на съединителя , който скърца в жегата18:03 16.09.2020
14 Госあ
До коментар #9 от "Ганьо":
Като гледам как си изписал името 😂 си от баш състезателите, А ? Най големите 😂18:04 16.09.2020
15 Госあ
До коментар #9 от "Ганьо":
Ко е туй америка (с малка буква) ве ? 😂18:05 16.09.2020
16 В е л и к и я
18:08 16.09.2020
17 Komapak
Коментиран от #30
18:28 16.09.2020
18 Адаш
До коментар #1 от "Караиванов":
За тази кола,цената е мнооооого восока!Яко се оливат с цените,прав си!18:44 16.09.2020
19 Така е
19:22 16.09.2020
20 Шаран БГ
Съседът ми е болен по всичко френско : " През живота си - казва-не си ли пил френско вино, не си ли карал френска кола и не си ли спал с французойка -- не си живял !"
19:56 16.09.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Токо
Коментиран от #24, #31, #35
20:05 16.09.2020
23 токо
До коментар #12 от "Мошеници":
бла бла бла .... аз пък си взех хеликоптер и ми хвръкна задната перка . Не ми признаха гаранцията щото съм го карал във ветровито време ...Коментиран от #41
20:14 16.09.2020
24 Пежонец
До коментар #22 от "Токо":
208 пежо е отврат също..ако не е алюр.Пластмаса от най отврата.и тясна.Пълно разочарование.Вътре е леш.А Ц3 ситроена,съм тествал предния,като светне слънцето и нищо се не види по таблото и екрана..абе ,леш си е.А за тези пари е безумиееее,!!!Не повече от 22000 висок клас обурудване.Всички надуха яко цените,но пежо направо се осраха.Аз съм фен на Пежо,и карам само,но това е безумие!!!!20:26 16.09.2020
25 Японеца
20:27 16.09.2020
26 Вальоо
20:45 16.09.2020
27 Мангъров
До коментар #8 от "Госあ":
Сигурно знаеш , че Себастиян прибира по 3 милиона от тях на година , срещу реклама , а тая котура иначе е за скраб , още като я вземеш от магазина..........20:48 16.09.2020
28 Честен
До коментар #12 от "Мошеници":
Честно ли на служебната баничарка и въртиш само 17000 км ?То ще излезнат верни обявите данните за 10-годишни коли, на по 160 000 км.
Пиши като тръгнеш да я продаваш, това ще е най-запазената служебна кола за която съм чувал. А иначе съм виждал всякакви "майстори" зад волана, дето се чудят що им се чупят колите.
Особено пък на чужда (служебна) кола.
Коментиран от #40
21:14 16.09.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Писи, писи
До коментар #17 от "Komapak":
Зависи какво сравняваш.Ако сравняваш Ситроен или Рено къса база с дълги от същата марка, разбира се дългите ще возят по-меко. Но ако сравняваш Ситроен С3 с Фолксваген Пасат, със Пасата ще преброиш повече дупки.
Коментиран от #76
21:18 16.09.2020
31 Сравнение
До коментар #22 от "Токо":
От изброените от теб коли съм се карал Ситроен С3 и съм се возил в Хюндай И20. Отвън Хюндай беше много приятен, все пак беше на 2-3 години, но вътре жива скръб. Табло с по-грозна пластмаса и от Фиат Пунто.Ситроена беше от 2015 и много приятен отвътре.
Не бих го взел, само защото предпочитам по-големи коли, но при възможност бих го карал с удоволствие.
21:25 16.09.2020
32 Еблю
До коментар #7 от "Банго Васил":
В който и сервиз да идеш не можеш да се вредиш от прехвалените немски кошове...21:31 16.09.2020
33 Критик
21:33 16.09.2020
34 C3 shine
Коментиран от #39
21:36 16.09.2020
35 Крис
До коментар #22 от "Токо":
Ако следиш авто тестовете в сайта, ще разбереш, че именно Радо Славчев ходи на всички първи тестове на нови коли, а това което ми харесва е, че не им спестява недостатъци за разлика от другите автомобилни сайтове у насКоментиран от #59
21:36 16.09.2020
36 Капоне
21:39 16.09.2020
37 123
21:52 16.09.2020
38 Минаващ
21:59 16.09.2020
39 xxx
До коментар #34 от "C3 shine":
А какво според теб трябва да си правил/ремонтирал за 40000км от нова?Ако не си някакъв гороломник, то естестевено че освен масло друго няма да има!
22:21 16.09.2020
40 По принцип
До коментар #28 от "Честен":
я използвам за доставки на козметични продукти в София по едни и същи маршрути и обекти.На ден изминавам 50-70км.Преди нея имах един Опел Комбо който непрекъснато се разваляше и купих Ситроен-а нов с идеята да го карам поне 5 години без сериозни ремонти но сметките ми не излезнаха правилни.Коментиран от #44, #63
22:28 16.09.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Clio
22:36 16.09.2020
43 Коли
Просо това е новите коли са скъпи , та сравнението с немски премиум марки е нелепо , там не знам ясно ли ви е какви са цените на самите коли а камоли на опциите , та може да се замислите защо може да си купите 4 годишна тройка на цената на Ц3 и на колко километра ще , а после ще ревете че новите коли се чупят
22:45 16.09.2020
44 Ситроен
До коментар #40 от "По принцип":
Не знам дали ти е ясно ,ама тая кутия най-вероятно я има в още 50 модела коли , и просто си попаднал на дефектна ,което се случва и при нови автомобили от всяка маркаКоментиран от #46
22:50 16.09.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Прав си
До коментар #44 от "Ситроен":
но поведението на вносителя беше подло и просташко.Платих колата в брой(около 26000 лева) и когато вземаха парите бяха усмихнати до уши и лицемерно любезни като ме уверяваха,че като техен клиент съм изключително важен и значим.Когато колата дефектира обаче се отнесоха с мен като с натрапник.Коментиран от #47
23:13 16.09.2020
47 Вальоо
До коментар #46 от "Прав си":
Истината е че Автомотор значително занишиха качеството си на дилър,резервните части са калпави в някой случаи,нямат читави автомонтьори въобще идилията е пълна. Когато махнаха и хидропневматиката сякаш реномето им се срина тотално. Жалко за марката.23:22 16.09.2020
48 Димчи
23:54 16.09.2020
49 Ввв
00:05 17.09.2020
50 Автоексперт
00:43 17.09.2020
51 брокер
Иначе караме С3 Hdi 1.4 от 2014, на 98К км вече 5 г след лизинга
Истината е че на завоите може да изтървеш контрол и оградата е сигурна. Дамска кола иначе вади фасон.
03:59 17.09.2020
52 ABCD
До коментар #2 от "Марио":
Кога за последно си купувал нова кола, защото аз съм купувал вече няколко и една от тях е Дачия Дъстър. Смело мога да ти кажа, че по нищо не се различава от другите. Вярно направена е с по евтини материали, но затова и цената е такава.07:41 17.09.2020
53 Логан ДЦИ
До коментар #2 от "Марио":
Защо Дачията да не става за нищо? Аз един Логан дизел ,вече 290 000 км го карам. И се возя и работа върша с него, пък вие си говорете врели некипели...10:09 17.09.2020
54 Иванов
С3 е за женички ,да возят детето на училище- има голям фасон, жените по тва избират кола
10:13 17.09.2020
55 Дрът шифиьор
Коментиран от #56, #66, #67
10:31 17.09.2020
56 Вальоо
До коментар #55 от "Дрът шифиьор":
Смея да твърдя че и С5 и С6 са доста хубави модели! Вярно с повече електроника но все пак. С5 е един от най-здравите модели в последните години!11:36 17.09.2020
57 Цецко
Коментиран от #58
11:53 17.09.2020
58 Вальоо
До коментар #57 от "Цецко":
Ок цецко,мерси за мнението което чакахме да чуем с нетърпение! Карай голф 3ката и се кефи на най-добрата кола!11:57 17.09.2020
59 Въпрос от Токо
До коментар #35 от "Крис":
Крис , ти как разбра , че Радо ходи на всички тестове?? :)) Сега да ти кажа ... Във едно списание за автомобили (няма да кажа кое ) ГЛАВНИЯТ РЕДАКТОР Е МОЙ РОДНИНА ПО ПЪРВА ЛИНИЯ !!! Та въпросният '' ТЕСТЕР '' на автомобили съм го проучил :))) Беше много лесно и бързо . Ходил е на две три изложения в София и Пловдив със акредитация ! В чужбина е МИРАЖЖЖЖЖ ....Коментиран от #73
12:19 17.09.2020
60 Токо
12:24 17.09.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Azazaz
12:50 17.09.2020
63 Токо
До коментар #40 от "По принцип":
.... на ден изминавам по 50-70 км и доставям козметични продукти . Купих ситроена нов но сметките не ми излезнаха ....Е Няма как да ти излязат сметките :)) Ти на практика не си работил и не си продавал . Какви сметки искаш да ти излязат ? Аз не работя и правя по 50 км на ден в София :)))
12:57 17.09.2020
64 ууууууу
14:32 17.09.2020
65 Miusuka Madoto
16:57 17.09.2020
66 ***
До коментар #55 от "Дрът шифиьор":
Пропускаш Citroen Xsara - Exclusive18:03 17.09.2020
67 ***
До коментар #55 от "Дрът шифиьор":
Пропускаш Citroen Xsara - Exclusive18:03 17.09.2020
68 Тото
До коментар #12 от "Мошеници":
Това е нормално за България и официалния представител на Ситроен още от самото му създаване в страната09:39 18.09.2020
69 Гост
11:54 18.09.2020
70 100
12:38 18.09.2020
71 Съдията Дред
14:15 18.09.2020
72 Тисъна
До коментар #5 от "Миризлив пор":
Карам Пежо 308 дизел от нова-11г. 187000км-много съм доволен. И никакви скърцане и тропане досега. Иначе за Ситроен- харесвам DS-5.15:17 18.09.2020
73 Марто
До коментар #59 от "Въпрос от Токо":
В голяма заблуда си. Аз също следя материалите на Радо Славчев, защото ми харесват и съм влизал във ФБ профила му, който е отворен. Там можеш да видиш и разбереш, че пътува на всички международни тестове, защото си качва забавни снимки от дестинациите. Дори сега, за този тест е пуснал снимки от празното летище в Париж.19:12 18.09.2020
74 Плам
22:52 18.09.2020
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Passat B7
До коментар #30 от "Писи, писи":
Абе Колега, не ми се сърди но изобщо не съм съгласен със мнението ти! Не може да сравняваш градска кола като C3 и семеен автомобил като Passat. Един колега имаше предишното C3 (2008) и със него сме патували от Манчестър до Лондон (В една посока е около 320 км). Колата се представяше ок ама беше шумна, тясна и със неудобни седалки. В същото време следващата седмица бяхме със моят Пасат (2013, 2.0TDi). Разликата беше от тука до луната. Пасатът е със дължина 4.8м а Ситроенът е едвам 3.8м. И двете коли са със нормално окачване (А не като старото Ситроенско от едно време което си беше удобно). Разликата е, че Пасатът беше направен за по дълго каране а не за градът. А и по-голями седалки, по-хубава щумоизолация помагат много. Да не говоря, че при такова патуване приятелите обикновенно спат в Пасата докато в C3-то и Polo-то на колегата не се спи толкова. Иначе нямам нищо против C3. Просто едната е кола, другата е кола с главно К. :)21:15 22.09.2020
77 Костадин Димитров
21:48 23.03.2021