Париж, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Явяващ се като брат, но не близнак на Peugeot 3008 и Opel Grandland X, най-голямото SUV на Citroen, носещо обозначението C5 Aircross, се радва на доста голям интерес в Европа. От появата си на пазара през 2017 година моделът е продаден в тираж от повече от 250 000 бройки. Именно тези данни веднага го изкараха на подиума на най-продаваните SUV-та във Франция, точно зад Peugeot 3008, също прясно преминал към хибридизация. Двата модела споделят своята платформа и много технически елементи, така че беше логично и C5 Aircross от своя страна да се възползва от електрификацията. Това вече е факт, а първите тестове "Шевроните" организираха в предградията на Париж, където бе и наш екип. Ето и впечатленията ни.

C5 Aircross е изградил известността си с оригиналния си дизайн, неподражаемия си комфорт и преди всичко семейните си предимства, които са доста близо до тези на минивановете. Колата е доста по-практична и различна от горепосочените си братя, така че не е странно и защо Citroën следва различен път, когато става въпрос за конфигуриране на иновацията по хибридизация. Французите са решили, че С5 Aircross ще се предлага само с "разумно" ниво на мощност. Целта е да се предоставят на клиентите всички предимства на хибридизацията без жертви.

По този начин огромното пространство отзад, модулността с 3-те независими и плъзгащи се задни седалки (малко тесни) и рекордният обем на багажника (600 литра) са запазени въпреки монтирането на батерия. Единствената жертва, направена от марката, е незначителното намаляване със седем литра на резервоара за гориво, което, както стана ясно след теста, който направихме, няма никакво влияние върху автономния пробег на автомобила.

Що се отнася до интериора, промените спрямо стандартния C5 Aircross са малко. Качеството е налице, комфортът също, като за последното основна роля играят два фактора - големите и меки седалки и различното окачване. Едно от най-големите достойнства на този автомобил е именно окачването и по-конкретно амортисьорите с хидравлични буфери и с прогресивни характеристики. Т.нар. Progressive Hydraulic Cushions технология е налична и при хибрида и работи в крайните положения - сгъване и разгъване на амортисьорите, което прави ударите от неравности почти неусетни за пътниците. С други думи возията на C5 Aircross е мека. И докато при стандартните версии с ДВГ на C5 Aircross от това неминуемо се увеличава кренът в завоите, когато те се взимат с по-висока скорост, тук по-ниският център на тежестта, който се постига заради разположените в пода батерии, намалява накланянето, като същевременно оставя возията свръхкомфортна.

Другият основен плюс на новия хибрид е изключително ниският разход на гориво. Хибридният силов тракт се състои от четирицилиндров бензинов двигател с компресор 1.6 Puretech с мощност 180 к.с. и електрически мотор с мощност 80 кВт (110 к.с.), разположен над осемстепенната автоматична скоростна кутия. Последният се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 13,2 кВтч, поставена, както вече споменахме, под пода. Общо максималната системна мощност достига 225 к.с., а въртящият момент - 360 Нм, което е напълно достатъчно за една доста прилична динамика на най-големия Citroen. И докато динамиката е много добра, но не и свръхвпечатляваща, разходът на гориво е.

Мястото на водача и контролните уреди са идентични с тези на класическата версия, но има два нови бутона. Първият, поставен до скоростната кутия, управлява различните режими на шофиране (хибриден, електрически и спортен). Вторият бутон е в подножието на мултимедийния екран и позволява преглеждането на енергийните потоци, консумацията и пестенето на батерията. По този начин при желание може да се използва 100% електрически режим. Например при попадане в зона с ограничен трафик.

Маршрутът на теста в покрайнините на френската столица беше съставен предимно от градски и второстепенни извънградски пътища. Решихме да проведем част от теста в изцяло „хибриден“ режим, този, който ще се използва в повечето случаи. Тук електрониката се грижи за всичко и бордовият компютър ви казва каква енергия се използва в реално време. Удобно настанени в големите меки седалки от програмата „Advanced Comfort“, ние потеглихме в катедралната тишина. Превозното средство ви кани да шофирате плавно, тихо и удобно. Когато класическият двигател с вътрешно горене се събуди, защото е необходим въртящ момент (или батерията е изтощена), шумът в купето не се увеличава осезаемо. С други думи шумоизолацията е на много високо ниво.

Иначе, независимо в какъв режим се движите, електрониката много точно изчислява необходимата мощност, за да се чувствате уверени във всички ситуации (изпреварване, дълго ускорение и т.н.). Електрическата енергия предлага преди всичко максимален въртящ момент от 360 Нм, който е наличен моментално. И така стигаме до разхода на гориво. Макар французите да казват, че той е малко под два литра бензин, това не е съвсем така, но пък и не са излъгали с много. За отсечка от 165 километра, когато засичахме разхода, смесвайки различни пътни профили, при температура на околната среда от 22 ° C и без да практикуваме еко шофиране, постигнахме среден разход на гориво от 2.9 л/100 км и изминахме 66% от времето в режим на нулеви емисии.

Това според нас е един отличен резултат, който може да се подобри и благодарение на наличието на режим В на скоростния лост, регенериращ батериите при повдигане на крака от педала на газта. Дори и когато батериите са с минимален заряд, ако използвате този режим, C5 Aircross ще показва по-нисък разход от дизелова малолитражка. След като батериите се изтощиха напълно, консумацията стана малко по-висока от тази на класическия Puretech 180, поради наднорменото тегло на акумулаторите. Тогава разходът е около 6/100 км, което също е отличен разход за бензиново SUV с мощност 180 к.с.

В 100% електрически режим хибридът C5 Aircross предлага обхват от 55 км според хомологационния цикъл WLTP, като това е напълно постижимо и в реални условия - изпробвахме го. Имайте предвид, че електрическият режим може да действа самостоятелно до 135 км/ч. При тази скорост обаче автономността се топи като сняг на силно слънце.

Що се отнася до зареждането, ако имате т.нар. wall box, времето за напълване на батерията е два часа. Ако обаче не желаете да инвестирате в допълнителното зарядно устройство от 7.4 кВт (струва около €300), ще са ви необходими седем часа с използване на класически битов контакт. Люкът за зареждане с ток е разположен на левия заден калник на автомобила.

C5 Aircross е един от малкото хибридни "джипки", поддържащи много високо ниво на комфорт. Недостатък за нас се явява фактът, че задвижването е само на предния мост, но французите заявиха, че 74% от закупените в Европа такива автомобили са само с предно предаване. Другият минус е свързан с по-високата цена и липсата на облекчения за подобни автомобили в нашата страна. Въпреки това колата е свръхикономична, предлага доста комфорт както в салона, така и чрез меката си возия, и определено дава заявка за добър избор сред все по-налагащите се хибридни кросоувъри.

Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #37
15:44 01.10.2020
2 Гост
15:47 01.10.2020
3 zeus
Коментиран от #4, #51
15:52 01.10.2020
4 МаКаТа
До коментар #3 от "zeus":
Първите 200, а после 6 на 100 - прочети добре материалчето, много е добро. А и 6 на 100 за такава голяма кола със 180 коня си е направо 6Коментиран от #11, #34
15:55 01.10.2020
5 Ниби
Коментиран от #6, #7
16:07 01.10.2020
6 Марио
До коментар #5 от "Ниби":
Това повече ми харесва от пежото, но на второ място красирам именно пежото. А що се отнася до теста - много е добър и минусите на тази кола са точно такива - цена и липса на 4х4.16:10 01.10.2020
7 Бангеев
До коментар #5 от "Ниби":
няма 4х4, но пък има по-различно окачване и респективно по-мека возия. поне така пише в ревюто и предполагам е така. тук ревютата са обективни или поне най-обективни от бг изданията.16:12 01.10.2020
8 чичо Пешо
Коментиран от #55
16:23 01.10.2020
9 Емил
16:29 01.10.2020
10 м-р Костов
Коментиран от #12, #27
16:31 01.10.2020
11 Боби
До коментар #4 от "МаКаТа":
А ако няма къде да зареждаш, колко ти е? Повече от тази без батерия! Четете! Ако имаш къде да зареждаш, можеш с електрическа!16:32 01.10.2020
12 Ситроен ц5
До коментар #10 от "м-р Костов":
Не можеКоментиран от #14
16:39 01.10.2020
13 До 8
16:40 01.10.2020
14 ттт
До коментар #12 от "Ситроен ц5":
Не лъжи човека.Всяка бензинова кола може да се пригоди на газ,само че цената на оборудването ще е няколко хиляди лева.17:21 01.10.2020
15 Вальоо
Коментиран от #60
17:38 01.10.2020
16 Гошо
Коментиран от #17, #28, #45
18:20 01.10.2020
17 Очуден
До коментар #16 от "Гошо":
Ти какви двигатели искаш 7л биг блок ви ейгхт?18:40 01.10.2020
18 ГРАД КОЗЛОДУЙ
18:58 01.10.2020
19 ГРАД КОЗЛОДУЙ
18:59 01.10.2020
20 Боби
19:13 01.10.2020
21 Toko
Коментиран от #25
19:44 01.10.2020
22 Японеца
19:45 01.10.2020
23 Токо
Коментиран от #24
19:55 01.10.2020
24 Дфен
До коментар #23 от "Токо":
Ти на тая схема ако сметнеш бмв или мерц това ще ти се стори дачияКоментиран от #62
20:39 01.10.2020
25 ДЕДО ВИ КРАЧУН
До коментар #21 от "Toko":
ПРАВ СИ И ТО МНОГО, ТОВА Е ЯКА НАБУТВАЦИЯ.20:40 01.10.2020
26 Само ганю го боли корема като прочете
20:47 01.10.2020
27 Скъсан чорап
До коментар #10 от "м-р Костов":
Може и на Газ, и на МАЗ, със крадена нафта и по-инерция.Явно си голям скъсаняк за да ти дойде това на ум.3л. Бензин са 5.40лв. 4л.Газ са колко?Разлика една баница,не е за теб таз кола купи си колело ще имаш всеки ден на кеш в джоба по 5.4лв.и 90бона в банката20:58 01.10.2020
28 умник
До коментар #16 от "Гошо":
Карам такъв "педалски" ситроен с 1.5 hdi 131hp и с лекота изпреварва дърти бангии 2.2 Dci i 2.2 Cdi с по 150 коня.Коментиран от #65
22:14 01.10.2020
29 Йййбцгйб
22:34 01.10.2020
30 Готин
03:56 02.10.2020
31 Лудогорец9
06:09 02.10.2020
32 АНОНИМЕН
06:56 02.10.2020
33 Citroen
Коментиран от #36
06:59 02.10.2020
34 Реалист
До коментар #4 от "МаКаТа":
6/100 само при попътен вятър, гуми макс 165 с налягане близо 3 атм., прав път със специална настилка, резервоар в режим на резерва и гърчав, незакусил, но дефекирал и уринирал пилот, който от два дни е на диуретици08:22 02.10.2020
35 Име
09:16 02.10.2020
36 Еблю
До коментар #33 от "Citroen":
Първите произведени C5 airkross са през 2017 така че незнам за каква 2015г говориш!?09:44 02.10.2020
37 Сър
До коментар #1 от "Караиванов":
За нашите стандарти - Лада Крос за 19к лв. Толкоз.09:54 02.10.2020
38 истинко
09:59 02.10.2020
39 Коментара
10:31 02.10.2020
40 101
10:42 02.10.2020
41 onq s konq
11:47 02.10.2020
42 Кочат
12:03 02.10.2020
43 аха
12:22 02.10.2020
44 Kevin
Коментиран от #46
12:32 02.10.2020
45 Язе
До коментар #16 от "Гошо":
Не Ситроен а Пежо премахнаха хидроактива.ПСА премахна конкуренцията м/у Ситроен и Пежо в средния клас.13:00 02.10.2020
46 Язе
До коментар #44 от "Kevin":
Чукча не читател,той писател.Къв висок център ма тежестта бре?Батериите да не са на покрива🤣🤣🤣13:01 02.10.2020
47 ЯНКУЛОВ
13:09 02.10.2020
48 Миро
13:10 02.10.2020
49 Всичко се вижда
Пробегът 12 хил км годишно при разход на бензин 6 на сто прави 720 литра, по 2 лева литъра за А98 = 1440 лева,
плюс задължителното сервизно обслужване, струващо няколко стотин лева - масла, филтри, антифриз, и малко пари за ток, ако зареждате у дома понякога = 2000 лева,
или 92 000 лева до края на първата година, или годишни разходи 7500 лева.
По 5 години = 37500, добавени към цената на колата като нова = 122 000 лева.
2025 година тръгвате да я продавате и ще й вземете около 22 000 лева.
Резултат : 100 000 лева загуба за 5 години, това са 60 месеца, което прави над 1600 лева месечно.
Коментиран от #52, #64
13:44 02.10.2020
50 сектант
14:04 02.10.2020
51 type-R
До коментар #3 от "zeus":
Дори повече. Тази буца сигурно тежи над 2 тона! Защо лъжете? А и не обичам да "шофирам плавно и тихо" :D14:24 02.10.2020
52 type-R
До коментар #49 от "Всичко се вижда":
Ами със всички нови коли е така.... Но хей! Затова пък плащаме по 17 лв за кило кашкавал с брашно, а от другата седмица: по 18 лв! Не се ли гордееш, че даваш всичките си пари на спекулантите!?!?Коментиран от #53
14:29 02.10.2020
53 750 е 38
До коментар #52 от "type-R":
Кашкавал не ям от години, защото ме запича и сея чакъл после.Цените на всичко растат като луди и това е вярно.
Но в нашите възможности е поне да намалим разходите си, при положение, че не можем да пипаме цените.
Бмв 750 - 12 цилиндрово, купено на старо и карано 5 години, няма да достигне дори 50 000 лева с всички пари, дадени за него, горивото му, гумите, застраховките и дори ремонтите, ако има такива. Сори, ама нещо Ситроена губи чар, ако въобще има такъв.
14:36 02.10.2020
54 Грую
14:42 02.10.2020
55 Внука
До коментар #8 от "чичо Пешо":
Чичо пешо при 45 год комунизъм президент каун фатмаков и лидер на бсп седесар какво очакваш освен приватизация и божков да ги съветва15:08 02.10.2020
56 Бен гъзаря
15:27 02.10.2020
57 Грую
17:00 02.10.2020
58 Уфффф
21:11 02.10.2020
59 слави
22:29 02.10.2020
60 Анти ГМО
До коментар #15 от "Вальоо":
Пробвал ли си возията на C5 Aircross или просто така си размишляваш?08:36 03.10.2020
61 Коко
Недостатъци на SUV по-висок център на тежестта =нестабилност в завой,по-високо тегло и по-лошо аеродинамика=по-бавно ускорение и по-висок разход,по-малко вътрешно пространство.
Предимства по-висок клиренс,но за какво ти е клиренс по асфалта,а за офроуд тези автомобили не стават.4х4 безмислено задвижване за шосето ,неоправдано е защото вдига и разхода и намалява динамиката ,дори и зимата,то ако си слаб шофьор нищо не помага.
За калта си имам и джипка,която ще направи извън асфалта всеки SUV смешен.
За джипката изискванията са висок клиренс,къса база и задвижване с бавни предавки и ако има и блокаж на диференциалите-това е .
08:38 03.10.2020
62 Токо
До коментар #24 от "Дфен":
Ами не е точно така , въпреки ,че да по тази схема така излиза ! Но ! БМВ и Мерецедес всеки иска да ги кара . И бедни , и богати ! Вторичният пазар на тези автомобили е ГАРАНТИРАН !!! За този Ситроен на практика вторичният пазар е мираж !!! Друго нямам какво да кажа.14:22 03.10.2020
63 goro
Хибрид, който се усъвършенства от 1997г. до днес.
На това пежо му нямам доверие.
21:46 03.10.2020
64 101
До коментар #49 от "Всичко се вижда":
За такива суми ще карам 7-ца на лизинг. Когато ми омръзне връщам я.07:15 08.10.2020
65 Легнум
До коментар #28 от "умник":
Те знаят ли, че се състезавате?22:51 13.04.2021