Следвайки цялата група Volkswagen, марката Audi обяви увеличение на инвестициите в нови продукти. От 2021 до 2025 г. производителят ще похарчи 15 милиарда евро за разработка, от които 10 милиарда ще отидат само за изцяло електрически превозни средства.
Ние обаче се интересувахме от една, малко по-различна цифра. От Audi казват, че марката ще има 30 презареждащи се автомобила до 2025 г., от които 20 ще бъдат напълно електрически, а останалите "щепселни" хибриди. Това е много впечатляваща цифра.
Първо, това са вече съществуващите кросоувъри e-tron и неговата купе версия e-tron Sportback. На второ място, в Китай вече има компромисен електрически автомобил, базиран на кросоувъра Q2. Компанията обяви и още два кросоувъра, базирани на платформата MEB - Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback.
И накрая, спортният седан e-tron GT и кросоувърът Q5 e-tron, които може да имат и версия Sportback и ще се правят на съвместна PPE платформа с Porsche. Така се получават общо осем коли. Да предположим също, че Audi разглежда отделно спортните версии с буквата "S" в името, тогава електромобилите стават 15 (електрическият Q2 няма версия S и такава не се планира).
Останаха още пет. Можем само да предположим, че говорим за относително компактни модели на същата MEB платформа, които ще заменят хечбеците A3 и A1 с нещо подобно на версиите на Volkswagen ID.3 и ID.2. Като се вземат предвид и тези електрически коли, цифрата изглежда точна.
Преди няколко дни в международната преса се появи новината, че ръководителят на концерна Volkswagen Херберт Дийс призовава Audi да стане основният конкурент на Tesla, намеквайки, че самата VW ще действа в по-евтин и по-масов пазарен сегмент. От VW планират да се преодолее техническото изоставане от Tesla до 2024 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Пешо карбуратора
14:12 04.12.2020
2 Бг Батка
Коментиран от #4
14:15 04.12.2020
3 реалистъ
Tesla A1, A2, A3, A4, A6, A8 и т.н
14:16 04.12.2020
4 Б.Б.
До коментар #2 от "Бг Батка":
До тогава ще построим Белене и ще караме безплатно14:17 04.12.2020
5 Мъск
14:19 04.12.2020
6 Реалист
Коментиран от #10, #11, #13
14:22 04.12.2020
7 Язе
14:25 04.12.2020
8 👍👍👍👍👍👍😀
14:43 04.12.2020
9 Сатаната
15:49 04.12.2020
10 гост
До коментар #6 от "Реалист":
Интересно какви си мислиш че са 300-400 човека , купили вече електромобили за по 250-300 000 лева , не само Тесла , но и Порше , Ауди , Мерцедес , движещи се в момента в България ?? Сигурно бедняци на заплата ??16:07 04.12.2020
11 гост
До коментар #6 от "Реалист":
Преди 2-3 дни видях в София чисто нов Мерцедес EQC със старозагорски номер !!! Да не говорим колко варненски и добрички Тесла съм виждал в София !! Значи не само ги купуват , а обикалят България с тях , въпреки опорките ви , че са за украса !!!16:12 04.12.2020
12 смях
17:58 04.12.2020
13 Българче
До коментар #6 от "Реалист":
Ами от тостер точно никога не съм виждал, обаче от Тайкани (да вече са не един и два тук) и Тесли съм виждал да слизат и мутри, и бизнесмени, и известни настоящи и бивши политици и жените им, братле. Ти недейКоментиран от #14
19:23 04.12.2020
14 и само повече ще стават, не по-малко.
До коментар #13 от "Българче":
Който се е качил на електрическа, не се е върнал обратно. И за автоматите говорехме така навремето, че са боклук и само тъпите американци ги карат, а сега само бедняците си купуват с ръчни скорости. Да не говорим че нови автомобили с ръчни скорости са не повече от 20 процента. Дори и камионите. Така ще стане и с това. Светът назад никога не се е връщал. Дори и при война.Коментиран от #18
06:21 05.12.2020
15 Край
без думи.
22:26 05.12.2020
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 vasik atanasova
19:27 06.12.2020
18 Черен
До коментар #14 от "и само повече ще стават, не по-малко.":
Ама точно така е, верно та верно. Като карах първия си автоматика много отдавна, ми се смее ха. После, почнаха да си купуват автоматици и да казват,, лелее, колко съм бил прост ", сега хибрида го одумват, ама почват да си търсят да си купят. Електричните още са скъпи, но до 2-3 години, всичко отива на там.20:54 07.12.2020