7 Декември, 2020 12:24 22 431 85

Евро 7 или краят на двигателите с вътрешно горене

  • емисии-
  • автомобили-
  • екология-
  • двг

ЕС се подготвя за въвеждането на нов еко стандарт Евро 7, което заплашва автомобилната индустрия с глоби, спиране на инвестициите и дори пълна забрана на ДВГ

Евро 7 или краят на двигателите с вътрешно горене - 1

Прекалено активният ангажимент на ЕС за чист въздух може да има сериозни икономически последици. При това - отрицателни. Това предупреждават от Европейската асоциация на автомобилните производители ACEA. От организацията са на мнение, че отговорните органи в ЕС обръщат внимание само на автомобилите, а тяхната вреда е представлява само 30% от общите вредни емисии и 25% от парниковите газове. Въпреки това именно към автомобилните производители са е насочено цялото внимание и всички санкции на Европейската комисия.

Европейският съюз има за цел да намали емисиите на парникови газове от горива, продавани за автомобилен транспорт, до 6% под нивата от 2010 г.

Това е включено в целите на ЕС за климата и енергетиката за 2020 г. Според показателя за данни за качеството на горивата в ЕИП обаче емисиите са намалели само с 3.7% между 2010 и 2018 г. Главно поради увеличеното използване на биогорива. По този начин целта за намаляване с 4% до 2017 г. не е постигната.

Следователно, за да се постигнат зададените цели за емисии, от 2026 г. само превозни средства с нулеви емисии ще бъдат класифицирани като екологични. Това означава, че хибридните модели ще загубят зелената си марка и вече няма да се броят за общите емисии от моделната гама. Съответно, европейските производители на автомобили добавят превозни средства с нулеви емисии към своята гама, за да отговорят на новите ограничения за автомобили (средно 95 g CO2 / km), което може да ги спаси от глоби.

Например изпълнителният директор на PSA Peugeot Citroen Group Карлос Таварес заяви, че компанията вече няма да инвестира в двигатели с вътрешно горене. Не случайно продажбите на изцяло електрически превозни средства в ЕС са скочили със 71% през първите три тримесечия на 2020 г. Проблемът е, че общият им обем е само 4% от всички продажби на нови автомобили.

За да стимулира развитието на електрическия транспорт, ЕС иска да въведе нови правила за оценка на инвестициите в автомобилната индустрия. Автомобилните производители ще трябва да спазват строги ограничения за емисии, за да могат техните операции да бъдат класифицирани като устойчиви инвестиции.

В съответствие с правилата за зелено финансиране, които ще влязат в сила в края на 2021 г., ЕС ще определи кои инвестиции могат да се считат за „устойчиви“.

Критериите за оценка ще бъдат „значителен принос“ за смекчаване или адаптиране към изменението на климата. Съгласно тези правила производството на автомобили ще се счита за „устойчива“ инвестиция в превозни средства, които отделят по-малко от 50 g CO2 на км. Това изискване ще важи както за леки, така и за товарни с тегло под 3,5 тона.

Европейската комисия публикува предложения за правила за зелено финансиране миналата седмица, като ги разсекрети за обществеността, преди да финализира тази година. Реакцията на Европейската асоциация на автомобилните производители последва незабавно. „Автомобилният сектор е загрижен, че регулирането може да изплаши инвеститорите, като в същото време са необходими допълнителни средства за преминаване към по-чисти решения“, казват от ACEA.

Тази ускорена електрификация е от голямо значение за производителите на автомобили. Те се притесняват от близкото бъдеще на двигателите с вътрешно горене, които все още играят голяма роля. Ето защо ACEA и CECRA изпратиха писмено становище до комисар Бретон, като искат от него гаранции, че двигателите с вътрешно горене няма да изчезнат от полезрението по време на дебата за Евро 7. И молят Комисията да предостави такива писмени уверения на държавите-членки.

„Европейската комисия не трябва да използва Евро 7 като оправдание за отказване от двигателите с вътрешно горене, които ще продължат да играят ключова роля в търговските превозни средства, използващи нисковъглеродни горива в дългосрочен план“, каза Ралука Мариан, представител на IRU в ЕС.

Освен това коалиция от заинтересовани страни в транспорта и енергетиката, която включва IRU, Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), Европейската асоциация на автомобилните доставчици (CLEPA), FuelsEurope и Асоциацията на превозните средства с природен газ (NGVA), също пише до Европейската комисия ... Те изразяват загриженост относно начина, по който Консултативната група за стандарти за емисии на превозни средства планира да приложи Евро 7.

Членовете на коалицията също искат ясни цели за новия регламент Евро 7. А новите цели за емисии да отговарят на реалността, така, че заинтересованите страни да имат достатъчно време да анализират данните , преди да се вземат окончателни решения. Ясно е, че по този начин производителите на автомобили искат да спечелят време и да избегнат глоби, тъй като те не винаги имат време да адаптират новите си модели към бързо затягащите се разпоредби на ЕС. Но има и обективни причини за това. Става въпрос за карантината, която се шири на много места по света.

Тъй като ситуацията с COVID-19 се влоши, много държави от ЕС въвеждат отново т.нар. "локдаун"или скоро ще бъдат блокирани. А дилърите са или затворени, или продават много малко автомобили. В резултат на това се създава ситуация, при която дилърите разполагат с наличности от превозни средства. Проблемът е, че тези автомобили отговарят на настоящите норми за емисии. Но след като не бъдат продадени до края на годината ще минат в графата „мръсни“, защото новите стандарти за леки и лекотоварни автомобили влизат в сила на 1 януари 2021 година.

Броят на такива превозни средства далеч надвишава възможните обеми на продажби до края на годината. Това означава, че през 2021 г. производителите могат да бъдат изправени пред глоби, тъй като те няма да се впишат в средните показатели за емисии.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ню Джендърейшън

    114 14 Отговор
    НЕ, краят, ще е "Джендър 10" !

    Коментиран от #6

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Велосипедист

    33 124 Отговор
    Само така. Гочитата с дъртите смърдялници умират. Ще карате на батерии!

    Коментиран от #9, #30, #38

  • 4 БАЙ Х@Й

    102 10 Отговор
    Евро 7 ще важи ли в Северна Африка ??!! Щото уж сте загрижени за Планетата! А като ми забранят да 3,14.кая в басейн в който другите 3,14.каят той няма да е по-чист !

    Коментиран от #34

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Бонев

    32 44 Отговор

    До коментар #1 от "Ню Джендърейшън":

    Като е така, спри са снимаш с тоя джендърски китайски смартфон и си купи железен фотоапарат с филм, който проявяваш сам.

    Коментиран от #10, #42

  • 7 Scuderia

    84 6 Отговор
    Докладът на ACEA тепърва трябва да бъде публикуван в цял размер и си заслужава четенето дори и да не ви засяга като купувач или производител.Абсолютен типичен пример за
    глупави решения на Европейската комисия без никакво допитване до производителите.Експертни мнения се дават от "зелени" без да се взима предвид икономическия и технологичния аспект както и реалното въвеждане на подобни рестрикции.

    Коментиран от #80

  • 8 Евро 7

    41 29 Отговор
    Докога ще бъде търпяно пропагандирането и парадирането с хетеросексуалната ориентация на гражданите целуването и натискането по улиците.Всеки да прави под зявивките каквото си иска не е длъжен да го показва навън.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Вече е очевАдно!

    50 8 Отговор
    Господарите на света искат да го обърнат с хастара навън! Ние ли? Тежко ни и горко!
  • 12 смях

    93 19 Отговор
    Това е безкрайна глупост. Все едно да почистиш и подредиш хола, но да оставиш кухната да е кочина....Аман от псведо акции... Всичките хибриди са направени единствено и само за да може автопроизводителите да имат коли отговарящи на новите изисквания, но това не означава че харчат или тровят по-малко.... да не говорим за чистите електрички, които са пълен смях погледнати през философията им ЕКО - нищо еко няма в тях .. 20 годишен дизел е в пъти по чист за природата от нова електричка.

    Коментиран от #82

  • 13 Справедлив

    87 7 Отговор
    В България не искат да ни газифицират.Топлим се на въглища,голям процент от тока се произвежда от тецове те до автомобилите опрели.
  • 14 Ха ха

    43 3 Отговор
    Просто няма да се купуват нови. Регистрирани Евро 5/6 ще се търкалят и така. Под тези еко стандарти вече ще е добре да се отървете. Това разбира се на теория, на практика в България е много по-различно !
    Късмет и здраве на вскички
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Справедлив

    36 5 Отговор
    В България не искат да ни газифицират.Топлим се на въглища,голям процент от тока се произвежда от тецове те до автомобилите опрели.
  • 17 Велосипедист

    10 20 Отговор
    Кацни ми на рамката! Ще ти олекне
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Пацо

    97 6 Отговор
    Леко полека света отива на пущинак. Щеше да е демокрация, щеше всеки да е свободен и да има избор. Какво стана?! Разпоредби,забрани,ограничения ,тарифи,такси,данъци, наказания,глоби то няма край това. Пуснете рикши, каруци и спрете всички коли и камиони и автобуси. Велосипеди и това е и да се приключи с тази мъка.

    Коментиран от #22, #26, #32, #69

  • 20 Гост

    53 4 Отговор
    Тези юдеи не стига,че искат да уморят 4-5 милиарда души ами да им оставят и планетата чиста ...

    Коментиран от #21

  • 21 двукрака напаст

    19 41 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Че кво лошо има в това? Да поизчистят Земята от пет милиарда двукраки? Много се наплодиха напоследък. Всяко двукрако иска кола, хладилник, пълен корем. Тя тая планета да не е за един ден?

    Коментиран от #48

  • 22 Битника

    38 6 Отговор

    До коментар #19 от "Пацо":

    Еднополюсният модел обслужва богатите изроди.Вярвам в събуждането на народите!- Х.Ботев
  • 23 Разсеян

    26 21 Отговор
    Тези защо се правят на изненадани, както нашите фирми винаги са изненадани от първия сняг? Още от преди 10 години знаят какви ще са изискванията за 2021 година. Обаче упорито се правиха на разсеяни, очаквайки отново да им се размине, защото не предвидиха бързото развитие на технологиите за електромобили и останаха в страни от него, придържайки се към високите печалби от ДВГ. Пак високите печалби ги накараха да произвеждат повече SUV, които пък още повече вдигнаха средното ниво на емисиите на цялото производство.

    Сега тази печалба в краткосрочен план ще им изяде главите в дългосрочен план. Този път няма да им се размине. Ако не се преориентират много бързо, съвсем скоро ще бъдат изкупени от китайците.
  • 24 Хост

    13 38 Отговор
    Тъкмо сега като им падне цената на акциите, Тесла ще ги изкупи всички наред за жълти стотинки.

    Вчера четох статия в която се говореше че първата жертва на Тесла ще е Mercedes. Цената е била толкова ниска, че Илон Мъск дори не трябвало да се съветва с борда на директорите, за покупката. трябвало да иска разрешение само за фирми които струват повече от 20% от цената на Тесла.

    Коментиран от #62

  • 25 Край

    13 35 Отговор
    От кога ви пее радиото - возенето с кола ще бъде за богатите.
    Бедния на влака/трамвая/колелото.
    Ел колите ще са скъпи и малко и за това екологични.
    Света ще се пробва да забави развитието си което води до смърт на планетата.
  • 26 Феродо за Гоуф

    10 21 Отговор

    До коментар #19 от "Пацо":

    Мъката е за тебе! Вие не сте дорасли за демокрация. Само диктатура за вас! Който няма акъл да мисли, има дупе да носи!

    Коментиран от #28

  • 27 Criminal

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ню Джендърейшън":

    Ми щом си мисли, че КНДР са в ЕС и са джендъри..............
  • 28 Какво е демокрация?

    11 26 Отговор

    До коментар #26 от "Феродо за Гоуф":

    Демокрация не е ли всеки да има правото да поиска да диша чист въздух?

    Ако някой иска да диша чист въздух, а друг иска да му го цапа, чие право има по-голям приоритет?

    Ако на тебе ти се живее, а сериен убиец има нужда от убиване, с какво право ще поставяш своите нужди пред тези на убиеца? Според твоите разсъждения, той няма ли демократичното право на глас? Твоят глас срещу неговия?

    Замърсеният въздух убива повече хора годишно, отколкото covid 19.

    Коментиран от #31, #47, #53, #79

  • 29 Екологь

    28 3 Отговор
    Откога твърдя че най-екологично е електричка произведена в Китай или Корея и докарана с дизелов контейнеровоз в Европа.
  • 30 един от многото

    43 4 Отговор

    До коментар #3 от "Велосипедист":

    А батериите какво ще ги правим и за изработването им какво е замърсяването? Или дай да пишем глупости!

    Коментиран от #35

  • 31 Феродо за Гоуф

    10 24 Отговор

    До коментар #28 от "Какво е демокрация?":

    Ами не е! Демокрация е власт на народа буквално. Тук народът иска да кара 30г гоуф дизел. Тук народът ЗАВИЖДА на Тиквун че има власт и пари, и си казва “Ех ако можех така и аз!”. Затова - дик-та-ту-ра! Българите не са дорасли за демокрация. Доказаха го за 30г
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Бай Пешо карбуратора

    29 10 Отговор
    Ами тия еврогейчета да си карат тостерите! Не ми ли замирише на масло и бензин, къв автомобил е? Да излизаме от ЕС!!! Ама ВЕДНАГА
  • 34 авто

    9 10 Отговор

    До коментар #4 от "БАЙ Х@Й":

    По-голяма простотия не можа ли да измислиш.Евростандарт за Африка,ами ако разбираш смисъла на думите трябва да ти е ясно,че ЕК не може да го налага на други държави където и да е.

    Коментиран от #41

  • 35 Корона глад

    27 4 Отговор

    До коментар #30 от "един от многото":

    Те мн.хора си мислят че ел.колите са по екологично чисти,обаче не си дават сметка ,че производството на батерията замърсява в пъти повече от един дизел изминал 200-300х.км. Да не говорим за зареждането,защото само като си помисля колко ток ще трябва за да си заредят колите да кажем във Варна.....и от къде ще дойде тази енергия?

    Коментиран от #36

  • 36 Пешо

    9 9 Отговор

    До коментар #35 от "Корона глад":

    Преди седмици излезна поредното изследване което доказваше че, електромобилите стават по-чисти чак след 80 000 километра. Оказа се че е поредното фалшиво изследване, финансирано от шефа на Астън Мартин, като го е "изпълнила" съпругата му, която се води шеф и единствен служител на агенцията. Оказва се, че хал хабер си няма от подобни изследвания.


    Паралелно изследване доказа че в Великобритания, за където уж е правено и изследването за Астън Мартин, след само 16 хиляди километра един електромобил изчиства въглеродния си отпечатък, а с изчистване на микса дори тези километри ще намаляват за живота на автомобила. В същото време, заради усложняване на системите за пречистване, въглеродния отпечатък на автомобилите с ДВГ се увеличава.

    Коментиран от #43

  • 37 Бойко Борисов

    24 1 Отговор
    В България само тецовете на Ковачки покриват Евро 7.
  • 38 бай онзи

    12 2 Отговор

    До коментар #3 от "Велосипедист":

    все тая, ти пак няма да имаш пари за кола... ограничени създания, опитващи се да налагат ограничения си начин на живот на останалите

    Коментиран от #78

  • 39 Митко

    28 0 Отговор
    Евро 7 тинтири минтири, света не е само Европа. Китайци, корейци, индийци южно американци, австралийци и още много ще продължат да си правят автомобили с двигатели. Докато има нефт, ще има двг

    Коментиран от #44

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 БАЙ Х@Й

    25 1 Отговор

    До коментар #34 от "авто":

    Не, по-голяма простотия от стандарт само за 300 милиона жители от над 7 милиарда и така да опазвали Планетата няма !
  • 42 Кабинчо

    11 3 Отговор

    До коментар #6 от "Бонев":

    Абе Бонев, джендър и китайски фотоапарат въобще не са съвместими. Но джендър и евро седем напълно си пасват. Още ли си мислиш, че това е правилната посока на развитие на Европа. Повярваха си много и взеха много да диктуват. Такова дърво ще ядат в областта на търговията, че просто не е истина. Не случайно в проектите на новото преразпределение на пазарите което си дпретват Великите, Европа е в сиво, т.е. без голямо значение.
  • 43 БАЙ Х@Й

    14 3 Отговор

    До коментар #36 от "Пешо":

    Само че един и същ модел бензинка и хибрид имат разлика около 20 хилки ! Айде сметни го в бензин е около 100'000км ще измине първият докато втория още е в гаража ! Тогава тръгва разликата за водача ! Айде производители и правителства да приближат цените и хората ще опазват и те природата!

    Коментиран от #45

  • 44 Не не

    9 7 Отговор

    До коментар #39 от "Митко":

    Докато има хора, да купуват, ще има ДВГ! А тези хора, намаляват с всяка изминала година! Така, че производителите няма да произвеждат вечно, нещо на което пазара постоянно пада!
  • 45 Да де

    7 6 Отговор

    До коментар #43 от "БАЙ Х@Й":

    Това, ще стане! Скоро субсидии, няма да им трябват на електричките! Цените им падат и то бързо!

    Коментиран от #66

  • 46 Пламен

    16 2 Отговор
    САЩ е краят на Европа! Честито на Великобритания - пак усетиха вятъра на промяната навреме
  • 47 Язе

    27 1 Отговор

    До коментар #28 от "Какво е демокрация?":

    Да те попитам щом искаш чист въздух-като ползваш ток примерно,дали ти пука за хората живеещи близо до ТЕЦ Марица Изток,които душат отровите за да можеш ти да си заредиш телефона на 200 или 300км от тях?Как пътуваш за море,зад граница?Пеш,колело,на кон или?Много "зелени" станахте пък всичко което имате без да го е докарал някой от някъде с кораб,камион или самолет няма как да стане.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Вашата .........

    12 7 Отговор
    Харесвам МОЩНИ ПУШЕЩИ КОЛИ.
  • 50 даскала

    18 1 Отговор
    Евро7 - нова такса , прехвърлена върху гърба на потребителя ! Поредното бъркане в джобовете ни .
  • 51 Старите коли са желязни

    13 2 Отговор
    Новите коли са пластмасови.
    Който разбира , той подбира.
  • 52 Едно време у нас.

    11 1 Отговор
    Нова кола , ако ще трабант да е.
    Вече не е така.
    Стара кола от най - висок клас.
    Коли за богаташи , но стари.
    Например: Старо Ферари , старо Бугати , дърт мерджан.
  • 53 Лудогорец9

    21 2 Отговор

    До коментар #28 от "Какво е демокрация?":

    Хората са ти го написали колите са само 25 %-30% процента от замърсяването! А като искаш чист въздух върви в планината живей и си дишай бвкой кара ли те да си в големия град? Мислиш ли, че ако няма коли и ще дишаш алпийски, въздух ами не! Знаеш ли ветровете какео носят от хиляди километри при теб пак не! Ако няма коли сега в твоят град и духне мръсен вятър от африка и ти донесе мръсотивта тогава кого ще виниш?

    Коментиран от #55

  • 54 SafeNaturе

    20 1 Отговор
    Защо никой не говори за корабите, самолетите и централите?!?
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Дедовия

    10 2 Отговор
    Само някой, да ми барне колата.Ще го пратя в планината.

    Коментиран от #59

  • 57 Грета Тунберг

    6 6 Отговор
    Ами, айде умирайте, бесете се и пр. Та да се изчисти природата! Велсипедистите и те, докато карат отъпкват почвата или искат асфалт, а той зловреден. Освен това пускат газове в тях има метан, а той руши озоновия слой. Айде мрете! Електричеството да се спре, откъдето и да е вреди на екологията. Хората да се махат, да живеят маймуните, вирусите тоже!
  • 58 TSLA

    2 3 Отговор
    Аааа, га ядохте кифтетата ни ривахти, а? А ся ривети!

  • 59 КАТ

    4 18 Отговор

    До коментар #56 от "Дедовия":

    Няма да ти я бараме дядо, просто я спираме от движение, поради неотговаряне на допустимите норми и се репатрира за скрап. Можеш да ни изиграеш едно пайдушко хоро ако искаш :)

    Коментиран от #67

  • 60 232332323

    13 4 Отговор
    Това никога няма да стане. Ще стане воина ако се забранят коли с Евро 5 и 6.Никога няма да се получи това защото 60% от хората ще останат без коли.Кои ще ги компенсира и с какво. Някакви мизерни 5-8000 евра.
  • 61 Spawn234

    22 3 Отговор
    Помнете ми думите! Тези електрически коли са голяма грешка... Аз в България не виждам как ще се направи такава голяма мрежа за зареждане на колите... Просто електрическата кола никога няма да е функционална като двг
  • 62 PlimP

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Хост":

    гледаш много телевизия :D:D:D
  • 63 PlimP

    15 3 Отговор
    бих карал електричка, но първо да ги направят да не се самозапалват и др. подобни благини и когато започнат да минават по 600, 700км при -30 с едно зареждане да се обадят, ай отвореното шоп да тръгне към морето, то така става, пръдни-вържи, ще пътуват по 3дни до скапаното осрано море, тук пак става въпрос за яките кинти, винаги има наши и ваши, тая загриженост да я пробутват на някой друг

    Коментиран от #74

  • 64 Sts

    19 2 Отговор
    Докато има нефт ще има и ДВГ.
    Радвайте се на празниците ,не ги мислете тези теми.Те са измислени вече!

    Коментиран от #68

  • 65 Xaxaxa

    10 0 Отговор
    Спрете колите,че да видим как ще ни рекетират ,гадове
  • 66 Да,да,прав си

    14 1 Отговор

    До коментар #45 от "Да де":

    Те тори и да им паднат цените и се изравнят с тези на ДВГ,българина с неговите възможности пак ще кара МАСОВО 15-20-30 годишни трошки.
  • 67 Дрън-дрън-дрън/та пляс

    6 1 Отговор

    До коментар #59 от "КАТ":

    Говориш колкото да не заспиш. По-голяма простотия не можа ли да измислиш?!!
  • 68 Точно така е!

    2 2 Отговор

    До коментар #64 от "Sts":

    И абсолютно вярно👏👏👏👏👍👍👍👍
  • 69 Кольоо

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Пацо":

    И ваксини пропусна колега😀
  • 70 Убедих се че

    11 1 Отговор
    Няма по-лош народ от българския в днешно време!!!

    Просто вижте отношението си към вашите сънародници - и то дори към хора които не познавате! То са обиди, клетви, заплахи, злоба, завист, то е всякакви други л*йна! И то за какво - за една статия на тема ДВГ срещу ЕМ!

    Абе, Левски и Ботев така ли са се псували и яли ако например са имали различни мнение относно кои обувки са били по-удобни за бой - цървулите или ботушите!?

    Каравелов и Бенковски така ли са стигали до заплахи и репчене, защото например единия е смятал, че шкембето е по-вкусно, пък другия - лещата?

    Побъркахте ли се, бе, хора? За какво се ядете, какво делите в едни коментари!?

    Коментиран от #77

  • 71 ЕВРО НАЗАДД

    6 3 Отговор
    ИЗГОРЯХМЕ НИЕ СЪС ТЕЗИ ТАРАЛЯСНИЦИ НА 20 ГОДИНИ НА ГАЗЗ И СЪС 950 ЛЕВА ЗАПЛАТА КАК ЩЕ Е КАРАМЕ НЕ ЗНАМ ИСКАТ ЕВРО 7 АААА АЗ КАРАМ ЕВРО 2 МНОГО СМЕ НАЗАД ОТ ИИИИЗИСКВАНИЯТААААА😂😂😂😂😂🛴🛴🛴🛴🛴🎂🎈🎶🪐👏

    Коментиран от #76

  • 72 6Х6

    13 1 Отговор
    Автомобил с ДВГ замърсява повече след като е произведен, а автомобил с акумулаторни батерии замърсява повече преди да бъде произведен. Въпросът е кога, а не колко се замърсява. После ще стане интересно когато дойде време да се сменят батериите.
  • 73 Бг Батка

    7 1 Отговор
    Неоснователно се притесняваме за авто производителите .
    Двигателите с вътрешно горене ще продължават да се използват , но за пазари като Китай,Индия Русия ,САЩ и др , където нямат изисквания за евро 7 . За мен хубав двигател означава 2. 2.5 литра атмосферен бензин около 150 -180 к.с . Говоря за кола за семейството за всеки ден и преходи в страната
    За мен 50 -70 хил.лева за електрическа кола е твърде скъпо
    Отделен е въпроса , че не може да изкара километрите от Варна до София . Затова сега ще си карам каквото си имам и няма да мисля за кола през годината
  • 74 Точно така е!

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "PlimP":

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
  • 75 Японеца

    11 1 Отговор
    Тока ще идва от тец-те на Ковачки! А те горят боклук! Другите Марици, кюмюр! Къде е екологията на ЕК '?
    Целите са : Русия и арабите да останат без пари и да бъдат разграбени земните им блага!

    Коментиран от #84

  • 76 Споко,бе човек

    4 1 Отговор

    До коментар #71 от "ЕВРО НАЗАДД":

    То ЕС отива към разпад покрай тая коронакриза,те за евро7 ми говорят. Притесняваш се за глупости. Живей си живота,пък каквото стане-стане.
  • 77 dsadsa

    4 2 Отговор

    До коментар #70 от "Убедих се че":

    Хитлер като е нахлувал в една държава е казал "Тези хора са като примати, подчовеци..." Та така..

    Коментиран от #83

  • 78 Велосипедист

    2 11 Отговор

    До коментар #38 от "бай онзи":

    Велосипедът ми струва повече от половината автопарк в България. Ясно е че твоят смърдялник е по-евтин от колелото ми. Мизерията в главата ти е създала мизерията в която живееш.
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 7789

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Scuderia":

    Имаш доста грешна представа как се взимат решения на европейско ниво...
  • 81 ALFER

    4 1 Отговор
    Сега ще ти обясня какво е демокрация. На теб и всчики остали еко д.....ри "Витошка" е най-скъпата улица в софия от гледна точка цени на имоти. Там живеят предимно реститути и мега гъзари. Представи се сега, че според някаква конюктурана ситуация IT специалистите се замогват много и почват да купуват имоти и да живеят там. Стига се до насишане на пазарната ниша 70/30 в полза на реститутите и гъзарите. Обаче първите не се"кефят" на вторите и решават да се закачи по една кофа ескременти на всяка улична лампа. Организират месте референдум и резлутата е по една кофа с ескременти на всяка улична лампа. Това нагледно представлява демокрацията. Проблемите на Света са съвсем други, уважаеми еко д.....ри . Общо взето опират до преразпределение и оптимизация на ресурсите. Тия 20 %, дето повръщат черен хайвер от яхтите си, не са съгласни останалите 80 % да ядат бял хляб. Това е.
  • 82 2748

    2 5 Отговор

    До коментар #12 от "смях":

    Точно 20-годишният дизел е в пъти по-мръсен за природата от който и да е електромобил. Доказано е от изследователи в областта, че до 3-та година електромобилът се изравнява по отделени вредни емисии до кола с двигател с вътрешно горено при нормален пробег 30 000 км годишно и оттам нататък електромобилите отделят много по-малко вредни емисии, свързани с тяхното захранване. Не ми вярвай на това, което пиша - виж видеото на Engineering Explained. Няма нужда и на него да му вярваш - прочети тогава научните статии, на които то се базира.

  • 83 Убедих се че...

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "dsadsa":

    Възкликнал е Untermenschen! (подчовеци) на немски, или както се казва на по-разпространения английски - underman/sub-human. За американците и британците с които е воювал, и които изобщо не са били повече цвете за мирисане, не е говорил така. Но за славянските нации на изток - не ги е зачитал за пълноправни човешки същества. Може би просто защото е бил психично болен. А може би е видял достатъчно, за да види и истината. Знае ли се...
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Дарин Щерев

    1 0 Отговор
    Аз предлагам на всички коли с ДВГ да се монтират външни климатици така ще охладим атмосферата и ще спрем глобалното затопляне и като се сложат и филтри от противогази на аспусите всички коли ще бъдат супер екологични и от Евро7 може спокойно да се мине на Евро10 стандарт.