5 Юли, 2021 09:38 20 308 61

Канада забранява продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене

  • канада-
  • двг-
  • забрана

Забраната влиза в сила от 2035 година

Канада забранява продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене - 1

Премиерът на Канада обяви пълна забрана за продажба на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене от 2035 година. До тази дата в продажба трябва да останат само превозни средства с електрически силови трактове. Забраната се отнася за леки и лекотоварни превозни средства. Интересно е, че в САЩ все още няма национални планове за забрана на двигателите с вътрешно горене - с изключение на Калифорния. В Канада досега само 3.5 процента от новите автомобили са електрически, а в САЩ два процента.

Канада официално се присъедини към нарастващия списък на градовете, щатите, териториите и страните по света, които планират да премахнат автомобилите с изкопаеми горива в близко бъдеще. Информацията е на Ройтерс, които цитират канадският премиер Джъстин Трюдо. От 1 януари 2035 г. в шоурумите трябва да останат само превозни средства с нулеви емисии. Забраната, както вече споменахме, се отнася за леки и лекотоварни автомобили. Все още тежките камиони и търговските превозни средства не са класифицирани.

Инвестициите от властите и други правителствени инициативи трябва да спомогнат за улесняване на прехода към електрическа тяга за производителите на автомобили, според нов план на канадските служители. В крайна сметка целта на Канада е да постигне нулеви емисии до 2050 г. Засега електрификацията на страната трудно може да се нарече успешна - в момента само 3.5 процента от новите автомобили в Канада са оборудвани с електрически двигатели. Според експерти няма да е лесно тази цифра да се увеличи до 100 процента за 14 години.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 име

    73 5 Отговор
    Гръмко заглавие, пак отдолу, че евентуално щяло да стане ама след 14 години.

    Коментиран от #8

  • 2 Онзи

    64 11 Отговор
    Всички ще карате Тесла и ще седите по задръствания защото приложението на телефона е спряло да работи
  • 3 хахаххахахахахаха

    55 15 Отговор
    ех мечти мечти… има да си мечтаят джендърите да се забранят двг-тата ама няма да им се получат нещата щото до 15г сащ ще са история

    Коментиран от #5, #17, #60

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 гост

    24 59 Отговор

    До коментар #3 от "хахаххахахахахаха":

    То и в Норвегия преди само 5-6 години , като обявиха , че ще забранят кюмбетата електромобилите бяха под 1 процент , ама вече са над 70% , а имат още 4 години до забраната ! Май даже ще изпреварят срока , ама то нормално , кой луд ще си купи пушилник , като знае , че след 5 години може единствено да го закара до моргата !

    Коментиран от #11

  • 6 САТЪРА НА ХАНА

    91 6 Отговор
    В КАНАДА СА ЕКОЛОЗИ - СЕКАТ 200 ГОДИШНА ГОРА - ИЗНАСЯТ Я В КИТАЙ ..... И ОТ ТАМ ВНАСЯТ КЛЕЧКИ ЗА ЗЪБИ :))

    Коментиран от #46

  • 7 плевен

    66 7 Отговор
    Дрън, дрън! Това са празни политически изявления, без никаква тежест. До 2035 от Трюдо като политик, няма и помен да е останало.Такива като него превърнаха Канада и Калифорния в помийната яма на континента.

    Коментиран от #16

  • 8 гост

    7 52 Отговор

    До коментар #1 от "име":

    Ами хората така обявяват , да имат време дървените глави да омекнат и да "преживеят" новината ,а да не реват , че е "неочаквано" !! Всъщност нещата ще се случат много по-рано , щото нормалните хора , които са повечето , като знаят какво предстои още 4-5 години преди това ще спрат да купуват кюмбета !! Днешен пример Норвегия ! При оставащи над 4 години до забраната над 80% от продажбите вече са на електромобилите !

    Коментиран от #21, #23

  • 9 Джипко-Бибитков

    26 4 Отговор
    А ние тогава през 2035 ще спрем да внасяме втора употреба автомобили с ДВГ

    Коментиран от #12

  • 10 Димов

    48 2 Отговор
    Миналата година отпуснаха 2,5 млрд канадски долара (около 1,8 млрд щатски) за да почистят и възродят петролните си кладенци, понеже петролната и газовапромишленост им съставлявала 10,5% от БВП. Днес щели да забраняват продажбата на ДВГ?! Пушенето е разрешено, стига да не е под прозореца на господарската раса.
  • 11 Димов

    29 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Следващата ти кола пак ще е на петрол.

    Коментиран от #14

  • 12 гост

    2 20 Отговор

    До коментар #9 от "Джипко-Бибитков":

    Всъщност ще е много по-рано , щото от 2024 трябва по закон да са оборудвани със система за принудително ограничаване на скоростта , която струва поне 1500-2000 евро , демек коли под 10 000 евро е глупост да даваш такива пари за допълнително оборудване !
  • 13 mi6osp

    54 4 Отговор
    Когато шофирахме нови тесли- пеехме, като дойде време да сменяме батерията - ревяхме.

    Коментиран от #15, #22

  • 14 гост

    3 12 Отговор

    До коментар #11 от "Димов":

    Тц , не позна , хахах !!

    Коментиран от #18

  • 15 гост

    9 12 Отговор

    До коментар #13 от "mi6osp":

    Еми нали "стогодишните" заливат пазара с електромобили , що пак за тесли ревете , хахаха !! Или тя пак е по-заляла , ти да видиш !!
  • 16 Гост

    7 18 Отговор

    До коментар #7 от "плевен":

    Плевен критикува Канада.. Защо не направиш Канада от Плевен? Да бягат при теб , а не ти да ходиш при тях.
  • 17 плякам русо

    5 35 Отговор

    До коментар #3 от "хахаххахахахахаха":

    Русофилче,ГОВОРИ СЕ ЗА КАНАДА !!!!! Ама къде толкова акъл в един русофил.За него САЩ и Канада са едно и също. Географските ви познания стигат до Сибир.

    Коментиран от #61

  • 18 Plameni

    15 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Още ще си с колелото ,или с реното на комшията

    Коментиран от #19

  • 19 гост

    1 14 Отговор

    До коментар #18 от "Plameni":

    Тц , и ти не позна !!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Прочел поне заглавието

    24 6 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Нищо не сте разбрал, а коментирате с плам. Никой не се кани да забранява ползването на автомобили с ДВГ, а продажбата им от определена дата.
    Ама чукча писател, не читател.

    Коментиран от #33

  • 22 MagnaVolt

    5 40 Отговор

    До коментар #13 от "mi6osp":

    Нито едното не сте правили. Батерията на колата е в гаранция 8 г. БЕЗ ограничения в оробега. За справка всички други дават до 160 хил. км. Кой ти кара повече от 8 години една кола? Че тя за тва време ще е купила втора подарък само от гориво, консумативи и ремонти.

    Коментиран от #24, #26

  • 23 DrivingPleasure

    24 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Ами така е, може да наложите една пропаднала техника, само като забраните друга и я оставите без алтернативна.

    Коментиран от #31

  • 24 Гост

    21 5 Отговор

    До коментар #22 от "MagnaVolt":

    Зависи колко пари си дал за колата. Ако си богат можеш да сменяш коли за 100 000 лв на всеки 4 години. Ако си средна класа човек, кола за 100 000 лв ще я къткаш поне 20 години, защото скоро няма да имаш пари за друга.

    Коментиран от #49

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 DrivingPleasure

    20 4 Отговор

    До коментар #22 от "MagnaVolt":

    Аа... глупости, на т'слите батерията е гаранция 8 години ИЛИ 100 до 120 000 мили в зависимост от модела. Обаче общата гаранция за колата - всичко извън батерията е 2 или 4 години не помня, но със смешните 50 000 мили (80 хил км). А при покупката на една кола е важно и каква е остатъчната и стойност.
    Първия собственик със сигурност не може да си избие парите които е платил за електричка сравнено с еквивалентен модел с ДВГ - винаги ще е вътрешно, та ако ще да върти педали да си прави тока сам...

    Коментиран от #29

  • 27 гост

    11 9 Отговор
    Не става със забрани, а със стимули и подходящи продукти. Ето, вижте статистиките, Тесла модел 3 и У са от най-желаните коли. В САЩ имат ниска цена 35-45х.долара и нищожни разходи след това. За няколко години се изплаща по-високата цена и караш бърза и тиха кола. Така се прави, ама в ЕС същата кола се продава за 55х.евро, как да стане?

    Коментиран от #43

  • 28 Буха ха

    41 6 Отговор
    Тесларите удобно пропускат че навсякъде по света електроенергията за потребителя е дебело субсидирана от държавата, докато петролните продукти са немилостиво обложени с жестоки данъци, такси и акцизи. Ако утре всички минат на електромобили, държавата ще убие кокошката със златните яйца и като вече няма да може да облага петролните продукти ще трябва обложи или електроенергията, или всеки който диша въздух затова че издишва въглероден двуокис. Да са ви честити спестяванията, тесловци, норвежци и пр.

    Коментиран от #30, #32

  • 29 Да де

    3 15 Отговор

    До коментар #26 от "DrivingPleasure":

    Тесла губи по-малко от стойността си от ДВГ коли! Можеш да си го провериш и коментираш, след това!

    Коментиран от #55

  • 30 Точно така

    6 4 Отговор

    До коментар #28 от "Буха ха":

    А ако кара и кола на ДВГ, ще си плаща още и горивото! Така, че мислете добре!
  • 31 Хмммм

    5 15 Отговор

    До коментар #23 от "DrivingPleasure":

    Когато има алтернативна техника, която замърсява по-малко, тя трябва да бъде субсидирана! Такъв е и принципа при ел. централите. Иначе, ще си караме на въглища до живот! Това което замърсява се облага с данъци и такси за сметка на екологични продукти! И ако с ток стане по-скъпо(а то ще стане), на бензин ще е още по-скъпо, за да не купуват хората коли с ДВГ!

    Коментиран от #53, #58

  • 32 Никата

    16 3 Отговор

    До коментар #28 от "Буха ха":

    Не знам в коя страна на чудесата виждаш субсидиране на тока, той също си има акцизче, има и ДДС, и куп таксички към него. Изграждането на мрежа за зареждане не е само бочкане на колонка с щепсел - тва са кабели, нови трафопостове, защото консумация, нови договори за вноси и износ на ток, още централи, било то слънце/ВЕЦ/ТЕЦ/АЕЦ/ или вятър, кабели, като - много кабели, не жички.. надценка над цената - щот тоя дет стопанисва колонката не яде на фотосинтеза, и не бачка на мерси, не знам дали имаш капацитета да допуснеш дори за миг, че зареждането на електромобил, на първо време ще ти е 2х цената на Пропан-бутан до горе, след тва ще задмине и петрола.. смятай с мен ако искаш, готов съм да ти изготвя план за 20-50г ;) давам до 3ст отклонение, защото има и инфлация...

    Коментиран от #35, #40

  • 33 гост

    3 13 Отговор

    До коментар #21 от "Прочел поне заглавието":

    Ауу , добре че се намери кой да ми обясни , хахах !! Ако не си забелязъл , за да има употребявани коли , първо трябва да има нови !! А в Канада , както и в САЩ и Европа средната възраст на автомобилите е 9-10 години , а не 25-30 като в България ! И то преди да почнат сегашните ограничения за влизането в градовете на коли по-стари от 4-5 години !! И туй като както написах продажбите на нови кюмбета почти ще изчезнат още 5-6 години преди забраната , какви употребявани ще купуват викаш ??? 10 годишни може би ?? Мооооже , ама за Аляска , дето се пада по 1 кола на квадратен км , хахахха !!! В канадски град това няма как да стане , преживейте го ! А и не само канадски !

    Коментиран от #36

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 гост

    5 14 Отговор

    До коментар #32 от "Никата":

    "Експерте" , проблема досега беше , че енергетиката беше монопол на държавата , съответно с цена каквато държавата реши !! Само че в момента това свърши !!!! Щото има панели и перки , които не зависят от държавата !! Само ще ти кажа , че само за тая година има ОДОБРЕНИ НОВИ мощности от ВЕИ за над 2000 Мвт !!!!! Без субсидии и без договори за изкупуване !!!! И с цена на тока ПОД 5 цента на квт !!! И ти се надяваш , че ако наистина има дефицит и високи цени , няма хора които да направят достатъчно и дори повече от това мощности ??? Ми че само след 10 години всяка сграда , дори панелките трябва да произвежда сама енергията , която ползва !! А те ползват три пъти повече от цялата индустрия !! Която също усилено строи собствени мощности !! И тогава за кой ще работи тая АЕЦ и тия държавни тецове и язовири ??? Бедна ти е фантазията колко много начини има да няма дефицит на ток , за разлика от петрола !!!

    Коментиран от #37, #39, #57

  • 36 Домакин

    8 1 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Ти гледай точно обратното да не стане,че ти как ще го преживееш...не знам! Сто пъти съм ти казвал,когато изкараш книжка,ще коментираш автомобили чааак тогава хахахаха хахаха. Специално ти трябва да коментираш ВЕЛОСИПЕДИ,а не автомобили хахахаха... Сигурно нямаше и 2*1лева в джоба,ама се мяташ като риба на сухо хахаха.
  • 37 Пфффф

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Вярвай си!
  • 38 ха ха

    12 3 Отговор
    стига с тия забрани които си измисляте от факти. електрически боклуци които замарсяват от една страна с батериите а и те няма да черпят ток от слънцето а ще се зареждат от някоя въглищна централа.

    Коментиран от #45

  • 39 Грета Тунберг

    6 0 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Няма да ми закачате гаджето,грубияни!!! Норвежеца гост моят любим кара Тесла в Норвегия,не в Канада.
  • 40 Тцтцтцтц

    3 14 Отговор

    До коментар #32 от "Никата":

    Айде стига с тези глупости! Какви мрежи, какво чудо ще правиш? По принцип, ел. колите се зареждат нощно време, когато консумацията е ниска! След като консумацията е много по-ниска, какво натоварване ще имаш на мрежата? Като не ти светят лампите и телевизора и ще имаш енергия да зареждаш колата! Какъв е проблема? За 10 часа през нощта, ще заредиш за 100 километра! Какви супер мрежи ви гонят?

    Коментиран от #54

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Turbo

    11 0 Отговор
    Пак си измисляш норвежец.Забраната е за продажба на НОВИ автомобили.Може да си купиш нов автомобил с двг преди забраната и да си го караш до 2055 г.
    В Норвегия електромобилите са около 50% от всички автомобили,пак лъжеш.

    Коментиран от #48

  • 43 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Като не става със забрани защо тогава забраняват ДВГ?

    Коментиран от #44

  • 44 Хихи

    3 4 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Дават го, за да подготвят населението! А иначе, до тогава могат да не ги забранят, а да ги направят скъпи за използване! Тогава няма да са забранени, но няма да се използват! Това е просто да подготвят и производителите, че държавата се отказва от ДВГ!
  • 45 гост

    4 10 Отговор

    До коментар #38 от "ха ха":

    Абе дай ги тия батерии , къде ги виждаш да си събера малко , покажи !!!!! В света вече има над 10 милиона електромобила , всяка година излизат още милиони , продават се от над 10 години , трябваше според вас досега да сме се заринали с изхвърлени батерии !!!! Само ги покажи , аз ще ги "разчистя" , че даже комисионна мога да ти дам , хахаха !!!

    Коментиран от #47

  • 46 Смех

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "САТЪРА НА ХАНА":

    Я снеси повече инфо?
  • 47 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    ЗакОпани са у сейдолската нива.
  • 48 Буха ха

    5 2 Отговор

    До коментар #42 от "Turbo":

    В БГ прякорът на тесльото е “норвежец”, а в Норвегия e “sigøyner”, хахахахах
  • 49 Пурко

    3 5 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Младежо богатите Не си купуват коли за 100000 лв, а за много повече! Нещо бъркаш социалния статус сравнявайки го със себе си! За теб това са прекалено много пари и за това си мислиш че това е богатство! Но не е повярвай!

    Коментиран от #52

  • 50 ПЕТРОВ

    1 0 Отговор
    НЕКА ОДАТ ПЕШ
  • 51 анонимен

    4 0 Отговор
    Бях се притеснил за тойотата си, която е на 400 000км, но вече ми е спокойно, ще я изхвърля на 1млн.
  • 52 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #49 от "Пурко":

    E, Пурко си си. Ако богатите на си купуват коли за по 100 000, кои тогава? Бедните ли? При средна заплата 1300 лв, кой от средната класа кара кола за 100 000 лв? Покажи ми един, моля!
  • 53 Shadow Fiend

    7 1 Отговор

    До коментар #31 от "Хмммм":

    Въпреки това следващата ми кола 100% ще е с двг,тея джендърски истории с ел кашоните са жалки,както и техните им фенбойчета!
  • 54 Shadow Fiend

    8 1 Отговор

    До коментар #40 от "Тцтцтцтц":

    Смешен за 10 часа ще заредя 100 камиона,че и повече,нещо напоследък доста фанатични станахте с вашите тъпи ел бракми,стига сте ни ги пробутвали!

    Коментиран от #56

  • 55 Back 2 Unity

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Да де":

    Тесла са тотални боклуци!
  • 56 Ъхъ

    1 4 Отговор

    До коментар #54 от "Shadow Fiend":

    Ти ще ги заредиш, ама не можеш да си ги платиш! Зареждането на ел. кола е 2 секунди, 1 секунда включваш и 1 изключваш! Друго няма! Колата ти стои 95 процента от времето, ама иначе време за зареждане нямаш! 😂😂
  • 57 Съдията Дред

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Тия мощности къде са, в България или в ЮеСЕй ? Или в Кенада, за която става дума ? Щото тука цената на квч от ВЕИ в микса е кошмарен!
  • 58 ежко

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Хмммм":

    Чакам момента когато бразилците, конгоанците или бирманците ще кажат:"Тази година нащите гори са трансформирали едиколко си милиона тона въглероден двуакис в кислород и искаме това да ни се плати.Имаче -сечем поголовно".Да видите тогава какъв вой ще се дигне.А като те таксуват здраво за въглеродните квоти в енергетиката, смятате,че е нормално и така трябва,нали?
  • 59 ВИСОКО КРЪВНО

    4 0 Отговор
    Никога няма да ги забранят.След няколко години батерийте ще отровят земята,ядрената енергетика ще ни облъчи .И пак ще ги върнат .
  • 60 Голем смях

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "хахаххахахахахаха":

    Ушанка,все пак става дума за Канада.А САЩ са последната държава ,която ще затвори вратата след края на света.Но мечтите са безплатни.Дано си жив след 15 години ,че да се кефиш на просперитета на САЩ.
  • 61 Bai...

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "плякам русо":

    А ми ква е разликата бе, шебек?! Канада е Македония за САЩ!