21 Декември, 2020 10:10 18 283 43

Китайците показаха уникален кросоувър с 680 к.с., струващ наполовина на BMW X5

  • китайски кросоувър-
  • dongfeng-
  • voyah free

Големият високопроходим автомобил Voyah изненада с дизайн, технологии и цена

Китайците показаха уникален кросоувър с 680 к.с., струващ наполовина на BMW X5 - 1

Китайският концерн Dongfeng показа електрически кросоувър, носещ названието Voyah Free. Електромобилът е с мощност от 680 конски сили, като мощността съвсем не е единственият коз на иновацията. Външният дизайн принадлежи на небезизвестното стузио Italdesign, а автономният пробег на колата достига 860 километра. Още нещо любопитно е, че прогнозната цена на модела е 400 хиляди юана (€50 000), тоест Voyah Free струва на половината от цената на BMW X5, а двата кросоувъра са сравними по размер.

Voyah Free е производствената версия на смелата концепция i-Free, представена на автомобилното изложение в Пекин през септември. В основата на модела е заложена новата платформа ESSA (Electric Smart Secure Architecture) с двулостово окачване отпред, многолостово отзад и с идеално разпределение на теглото на батерията, която е между осите.

Китайците показаха уникален кросоувър с 680 к.с., струващ наполовина на BMW X5

По отношение на размерите, кросоувърът на Dongfeng е съпоставим с настоящото BMW X5. Дължината, широчината и височината му са съответно 4 905, 1 950, 1 690 милиметра, а междуосието е 2 955 милиметра. По отношение на пропорциите електрическата кола не се различава от конкурентите с двигател с вътрешно горене Студиото Italdesign запазва дълъг капак и каросерия, постигайки добър аеродинамичен коефициент на въздушно съпротивление Cx = 0.28 (за BMW X5 G05 тази цифра е 0,31).

Външността на Voyah Free е лаконична и няма възмутителни щрихи или излишна агресия, които са типични за китайските коли, въпреки че съотношението мощност/тегло дава възможност за доста по спорта визия. Dongfeng назова характеристиките на версията с задвижване на четирите колела. Мощността ѝ достига 680 конски сили, а максималният въртящ момент е 1 000 Нм! Собственото тегло не се разкрива, но очевидно китайският кросоувър е доста тежък, тъй като ускорява от нула до 100 километра в час за 4.8 секунди, а максималната скорост не надвишава 200 километра в час.

Китайците показаха уникален кросоувър с 680 к.с., струващ наполовина на BMW X5

Декларираната автономност на електрическото превозно средство също е впечатляваща. Базовата версия е способна да измине 500 километра без презареждане в цикъла NEDC, а автономността на хибридната модификация с 1.5-литров бензинов двигател с мощ от 109 коня в ролята на "Range Extender" - допълнителен генератор на ток, който зарежда батерията по време на движение, е 860 километра.

Марката Voyah се счита за премиум, така че оборудването на модела Free е доста богато. Стандартното оборудване включва въздушно окачване, адаптивен круиз контрол, четиризонов климатроник, многоконтурни предни седалки с електрическо регулиране, вентилация, отопление и масаж.

Китайците показаха уникален кросоувър с 680 к.с., струващ наполовина на BMW X5

Салонът е предназначен за пет места. Водачът и пътникът са разделени от висок тунел. Предният панел има три екрана, комбинирани под едно стъкло. Информационно-развлекателният комплекс е способен да разпознава жестове и гласови команди, има технология Face ID и ефирни актуализации. Dongfeng твърди, че серийната версия на Voyah Free ще получи 20 (!) системи за подпомагане на водача, интелигентна навигационна система, активна технология за нощно виждане и много други.

Пълен списък с конфигурации и цени за новия продукт ще бъде разкрит през първата половина на 2021 г., а Voyah Free ще започне да се продава в Китай през третото тримесечие на следващата година. Началната цена от 400 хиляди юана (50 000 евро) изглежда много привлекателна, тъй като BMW X5 в Поднебесната империя струва от 860 хиляди юана 107 000 евро).


Поставете оценка:
Оценка 4 от 27 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 8597

    132 6 Отговор
    Май през 2021-2025 ще наблюдаваме експанзия на китайската електрическа мобилност. Имат всичко - пари да купят европейски дизайнери, ресурси и технологии на да направят електроника, агрегати и батерии. А качеството го подобряват всяка година. И щом могат да пуснат на пазара луксозен автомобил на половин цена на X5 , "традиционните" производители трябва да се замислят. Може би да свият разходите за меринджеите и любовниците и да намалят нормата на печалба на произведен автомобил от 40% на 20....

    Коментиран от #6, #8, #16

  • 2 ДругоЛиЕ

    57 4 Отговор
    Дали е друго да купуваш, китайска стока с европейски етикети .... "индустрията", която практикува Европа от 20 години насам?
  • 3 Pavlin

    48 0 Отговор
    Отпред Мазерати отзад Порше

    Коментиран от #19, #42

  • 4 Гость

    13 72 Отговор
    Какво изненадващо има прилича на новия Хюндай тусон. Крадено и ниско качествено като всичко китайско

    Коментиран от #7, #35

  • 5 Пацо

    91 7 Отговор
    Китайците започнат ли да произвеждат нещо другите производители трябва да търсят други пазарни ниши за да оцелеят. Жална им майка на тези в Германия.

    Коментиран от #21

  • 6 Пламен

    24 1 Отговор

    До коментар #1 от "8597":

    Евроконцерните се оправят със "санкции", не ги мисли. Фатката е, че извън санкционираната зона няма КОЙ?? ще купува немските фаЕтони. А за Бя изобщо не говорим като пазар. Ние ток не купуваме както трябва и бягат през-глава, та камоли автомобили.
  • 7 НемскаБившва

    34 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гость":

    Да, Немците това го повтаряха много години в вмного сфери на техниката и познай .... ами вече нямат индрустрия в тези области, където си мислеха, че тяхното е по-качествено и си струва неколкократно по-голямата цена от китайската. От 20 години наблюдавам техническата сфера и развитието ти и смело мога да кажа, че мнението ви звучи по-скоро като призив на загиваща икономика от 90-те отколкото да има реално смисъл в сегашните години.
  • 8 Реалист

    30 1 Отговор

    До коментар #1 от "8597":

    Мечтай си. Меринджеите вечно ще гушат. Най-много да го отнесат обикновените работници и да засилят монтажа на БМВ в Чехия и Словакия, за да им работят без пари за около 800 евра, сума която в Германия мениджмънта оставя само за обяд в луксозен ресторант
  • 9 гост

    10 37 Отговор
    Е да де ама друго си е да слезеш от БМВх5 или от накаво си Voyah Free,дори не знам как звучи на български,ами няма го газарлъка да кажеш-аз с БМВ-то така и така направих и никой не може да ми се опре.А с това не се получава накакси"Аз с Voyah Free-то карам по магистралата и всички са ми като спрели,ми не изглежда убедително,повечето няма и да разберат за какво им говориш.

    Коментиран от #12, #17

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Бандерас

    5 24 Отговор
    Ха-ха! Жапката стои като на японски кросоувър от 90те години!
  • 12 Не не

    38 5 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    С тези характеристики, бързо ще научат името на колата! Така, както бързо се научи кои са Тесла!

    Коментиран от #15

  • 13 Бачо Киро

    13 37 Отговор
    Струвало наполовина спрямо Х5, а било сравнимо по размер... Ми тя и руската джипка от 82 е сравнима по размер, но цената и е колкото гумите на Х5... От кога размерът на купето определя цената? Що за глупости? Форд Транзит пък е по-голям от Бугати Вейрон, значи е голяма далавера.... Драскането на статийки е малко по-сложно, когато не става дума за снимките на Андреа примерно.
  • 14 666

    9 38 Отговор
    Който иска да си рискува живота и парите да си купи китайско менте. Евтиното винаги излиза скъпо.
  • 15 гост

    9 13 Отговор

    До коментар #12 от "Не не":

    Стига да могат да го прочетат.Не става така при автомобилите,за много хора отношението към автомобила е повече емоционално,те и Ферари във времето не са били най-технологичносъваршени автомобили но са участвали във всички сътезания и логично са печелили немалко от тях и така е стнало готино да кажеш" моето Ферари"имало и има много по-добри автомобили,но хората искат да се идентифицират с победителя,а не с най-добрия защото това не могат да преценят.И с БМВ е така те са фактор с който много се сравняват,когато и това дето не му помня името стане такова може би ще го запомним,не казвам че не е добро просто такова е положението.
  • 16 Коментара

    7 7 Отговор

    До коментар #1 от "8597":

    Могат да се замислят и за качеството на продукцията която предлагат....въобще има върху какво да си помислят. Въпросът е имат ли време...
  • 17 8597

    51 4 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Навремето, като извадех телефона - Nokia E52, всички му се радваха като на космическо устройство. Къде е сега Нокия при телефоните? Работя с мрежово оборудване и мога да ти кажа, че китайците разказват играта на Cisco, Nokia, Ericsson и пр. "традиционни" производители в тази област. Последните се принудиха да се рекламират, че гарантират повече надеждност, защото не могат да се конкурират с китайците по цена/параметри. Но и по надеждност не могат да се конкурират, та се наложи да им наложат "санкции" за китайските компании защото шпионирали и пр.

    Коментиран от #18

  • 18 Госта

    7 32 Отговор

    До коментар #17 от "8597":

    Пич,тва не е телефон,вземи се стегни малко,китайски бракми никой нормален не купува

    Коментиран от #25, #33

  • 19 Директора

    1 4 Отговор

    До коментар #3 от "Pavlin":

    Това няма никакво значение. ;)
  • 20 Моше лихваря

    27 2 Отговор
    Навремето (средата на90те)и азбях супер скептичен за корейските автомобили,за което мога откровено да им се извиня.Нямате си на идея колко от тях се карат в Сащ,имам предвид,това което у нас се води среден клас и също ниския сегмент на луксозния клас,например Кia Optima -голяма част са около и над 200к. с.Какво им пречи на китайците да си наемат водещи дизайнери и инжинери,ако нямат.Имат фабрики имат и пари.Въпрос на време.
  • 21 Хо хо хо

    3 24 Отговор

    До коментар #5 от "Пацо":

    Хахах за да е евтино едно нещо това означава че материалите са шит в което съм убеден.Това е поредното китайско недоносче.

    Коментиран от #22

  • 22 Тц не

    25 1 Отговор

    До коментар #21 от "Хо хо хо":

    Или просто другите си слагат голяма печалба, като има хора да се връзват на марката! А ти си мислиш, че е направена от скъпи материали и за това е скъпа!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Знайко

    28 0 Отговор
    Преди 5 години цените на BMW, AUDI, Mercedes бяха наполовина на сегашните. Германците неоправдано и яко си надуха двойно цените. Китайския джип просто си е с нормална цена.
  • 25 Знайко

    21 1 Отговор

    До коментар #18 от "Госта":

    Ако не си разбрал от няколко години колите и телефоните ползват много еднакви технологии. А някъде след 2030 г. заради политиците, алчните шефове на автоконцерни и "зелените талибани" в Европа няма да има коли с ДВГ технологии. Вече автоконцерните рекламират колите като ноблягат на броя на дисплеите, операционната система, тъчскрийна и липсата на копчета, големината на батерията и броя електромотори/ 1, 2 , че дори и 4 електромотора/. Младото поколение не знае какво е брой цилиндри, турбо, резервоар, стрелкови километраж/оборотомер, копче... Всичко вече е тъчскрийн, скоро и кормилото и педалите ще станат тъчскрийн. И ще трябва да ровиш надълбоко в менюто за да достигнеш до тях.
  • 26 jsb

    4 2 Отговор
    Нека да го тестваме и след това да коментираме цени и удоволствие от шофирането!
  • 27 Поздрави от далече,далече на запад

    11 4 Отговор
    А бе,Ганьo!!! Това че в БълXария всичко е долнокачествено неозначава че китайците не правят качествени стоки за западния пазар!!!За бедняците аборигени купуващи само най-еФтиното са второкачествените стоки а качествените са за по-интелигентните купувачи на запад който знаят къде и как да си вложат парите...Бих го взел ако се продава в новата ми родина на подобна цена...тук комплексари каращи 15 годишни "премиуми" няма )))

    Коментиран от #29

  • 28 Mpowered

    4 10 Отговор
    И все пак щях да си купя X5 ако имах тези пари.
    Тая пародия с тия тясни гуми хич не ми я хвалете.

    Коментиран от #30, #37

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Адолф

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "Mpowered":

    Ако ти е проблем широчината на гумите,смени ги-"умен"!!!!
  • 31 Еладжията

    3 0 Отговор
    И да започва плуенето по елрктичарките ! Мисля , че е време да видим колко бързо сега ще започнат да се изкарват " закъснелите " немски електрички. Китайския и азиатския пазар е необятен и лесно ще намерят начин да продават и в Америка . Но какво ли ще направи старата Европа , предстои да видим !

    Коментиран от #36

  • 32 Българин

    5 5 Отговор
    Стига сте робували на прехвалени марки . Един автомобил с ДВГ , когато достигне 180000 км , положението започва да се влошава , независимо дали е мерцедес , бмв , или каквото щете. Безспорно на електрика няма какво да му се скапе и спокойно изкарва няколко пъти по 180000 км.
  • 33 kkk

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "Госта":

    Заповядай да ти покажа фирменият автопарк на един дето хич не е нормален- 20 + коли, всяка на минимум 350 000км. и ония ненормалният вече е поръчал 5 нови коли, ПАК китайски... Как го правят жълтите не знам, но тяхното ДСГ спокойно издържа 120 000км. в режим "служебна кола" и после обслужването му струва под 2 бона- за същият "ремонт" у Шкода се изръсваш с поне 3500лв., да ти е кеф...
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Японеца

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гость":

    Много си назад с информацията колега! Ай фон и Тесла китайско лошо качество ли са? Примери много!

    Коментиран от #38

  • 36 Японеца

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Еладжията":

    Единият вариант в китайците да ги завладеят! Другият, не мога да се досетя!
  • 37 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Mpowered":

    Ти само за гумите на тази "пародия" нямаш пари бмв ще купуваш
  • 38 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Японеца":

    Тесла и качество,айфона не е на шмък....мъск
  • 39 NIO

    1 1 Отговор
    NIO-то ми харесва повече.
  • 40 меринжейка

    0 5 Отговор
    Само едното платно на яхтата ми струва десет пъти повече от това нещо . Кво да говорим.
  • 41 незнайко

    1 0 Отговор
    Само китайците ще пресекат монопола на МЕРЦЕДЕС , БМВ, АУДИ, и тем подобни скъпи коли !!!
  • 42 незнайко

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Pavlin":

    А вътре супер китайско !!! Какво значение има външния вид пред съвременната технология ???
  • 43 Abv

    0 0 Отговор
    Радославе- много ти благодаря за подробната спецификация на окачването на автомобила!
    Това е първия автомобил в света с лостово окачване! Дано да е по-здраво и дълготрайно от съществуващите.
    А сега сериозно- Гугъл не е добър преводач на технически термини. Понаучи малко ако ще пишеш за автомобили.
    С най-добри пожелания за празниците!