31 Януари, 2021 13:00 19 592 190

Дизелът няма да надживее бензина

  • дизел-
  • бензин-
  • двг-
  • електромобили

Повсеместната електрификация ще настъпи, дизеловите мотори постепенно ще изчезнат, но бензиновите агрегати с вътрешно горене ще се задържат още дълго на пазара

Дизелът няма да надживее бензина - 1

През последните години автомобилите, оборудвани с двигатели с вътрешно горене -бензинови и още повече дизелови, се сблъскват с проблеми под формата на ограничения и забрани от властите. Натискът за повсеместна електрификация на автомобилите е толкова голям, че автопроизводителите се принуждават да наблягат на производството на електромобили.

Първи с офанзивата в Европа започна концерна Volkswagen, а сега и френските производители ударно се преориентират. Според най-новите данни заводът Stellantis в Тремери, Франция, известен като най-големият завод за сглобяване на дизелови двигатели в света, ще започне да произвежда по 180 000 електрически мотора на година.

Очаква се до 2025 г., когато някои европейски държави ще спрат да продават автомобили с двигатели с вътрешно горене, производствените мощности във Франция да бълват по 1 000 000 електрически мотора годишно. В същото време персоналът може да има проблеми заради факта, че в един електромотор има значително по-малко части от тези, необходими за дизелов агрегат, така че централата няма да има нужда да задържа толкова много служители.

В същото време в САЩ президентът Джо Байдън също заема "зелена" позиция и още с встъпването си в длъжност призовава за създаването на един милион работни места в автомобилните заводи за производство на електрически автомобили. Освен това в близко бъдеще той планира да прехвърли целия федерален автомобилен парк към екологичен транспорт.

По-рано беше съобщено и, че през есента на 2020 г. продажбите на електрически автомобили в Европа вече надвишават продажбите на автомобили с дизелови двигатели. Дори германците спират постепенно с разработката на нови дизелови агрегати, като освен към електрически се ориентират и към малки по обем бензинови мотори.

По всичко личи, че повсеместната електрификация ще настъпи, дизеловите мотори постепенно ще изчезнат, но бензиновите агрегати с вътрешно горене ще се задържат още дълго на пазара. Те, в основната си част ще бъдат използвани за производство на хибриди, но бензинът ще остане фактор. Така че, дизелът няма да надживее бензина.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шекел

    124 26 Отговор
    Повсеместна електрификация няма да има.Ако има се изнасям в Африка там нема да дойде поне доде съм жив

    Коментиран от #24, #83

  • 2 БАЙ Х@Й ‼

    113 15 Отговор
    Причина за това няма да е функционална, нито икономическа , а политическа !

    Коментиран от #5

  • 3 БАЙ Х@Й ‼

    103 15 Отговор
    Дори в близките пет години Европа няма да има електроенергия за захранване на милионите електромобили !

    Коментиран от #9

  • 4 Фен на Дизела

    137 50 Отговор
    Много ми е интересно как тировете ще станат електрически и като свършат тока ще остават кой където остане. Изобщо ще е весело. Циркът с тези електрически миксери ще е повсеместен. Аз докато има дизелови коли само това ще карам това е.

    Коментиран от #10

  • 5 ПазарНаикоН

    79 6 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Да винаги от дъражавите борещи се за "пазарна икономика" идват политически решения ... и от първия ден разбираш, че не пазара определя какво да се произчежда, а няколко чиновника в "друга държава". 90-те ни лъжеха за пазарната икономика, че определял цената ... сега имоти не се търгуват, а цените са същите като преди ... а това сега пазарна икономика ли е или н е?
  • 6 БАЙ Х@Й ‼

    79 9 Отговор
    Интересно, ако се остави пазарния принцип, тогава електроенергията би поскъпнала в пъти, а бензина и дизела биха се върнали на нива под 5лв за резервоар !

    Коментиран от #28

  • 7 дявола

    71 44 Отговор
    От дизеловия двигател по-добър двигател кой каквото до говори и заблуждава

    Коментиран от #169

  • 8 Kentucky today

    83 12 Отговор
    Като почват всички да зареждат електрически автомобили, особено през ноща, когато няма слънце, това критично натоварване на електрическа мрежа, няма въглищните ТЕЦове, няма руски АЕЦ има само желание да угодим на началниците.

    Коментиран от #29

  • 9 Ще има

    79 8 Отговор

    До коментар #3 от "БАЙ Х@Й ‼":

    но цената ще е "европейска" и едно зареждане на "бързите" станции може да струва колкото нафтата за 3 пъти повече пробег.
  • 10 Да,да,прав си

    68 21 Отговор

    До коментар #4 от "Фен на Дизела":

    Не знам колега,кой ли им плаща на тия за да пишат подобни глупости?! Да ви кажа имам един братовчед международен шофьор който често е на път из ЦЯЛА европа и е много по-наясно с автомобилният парк на запад,от повечето коментирали тук! И не е вярно,че хората на запад масово се отказват от дизеловите и не се търсят! Нищо подобно! Това е лъжа!! Карат си хората масово дизеловите и много-много не ги вълнуват ограниченията за дизеловите в по-големи градове да кажем. Така,че не вярвайте на 100% на всичко прочетено и празни приказки на разни псевдо "еколози" Между другото да кажа на рокаджиите преди да са изпаднали в екстаз,че електропреносната мрежа на запад също не е на лице все още с което ме информира братовчед ми. Та по-полека малко с електрическите тротинетки.

    Коментиран от #11, #34

  • 11 Лада Веста Крос

    52 46 Отговор

    До коментар #10 от "Да,да,прав си":

    Карат и защото вече са си купили Евро 6 и 5 дизели. Но след точно 5 годни т.е. 2025-та картинката ще е тотално различна когато Ханс си изплати дизела или тези Евро 5 станат на 10г и тръгне да си купува нова кола... и хоп вече няма дизел. Тези които сега си купуват кола вече нямат също избор. Това е, промяната няма да стане веднага. У нас се нядявам силно да затегнат ГТП и чадилките с чипче и без катализатор да не минават изобщо.

    Коментиран от #27, #167

  • 12 Има лесно

    51 36 Отговор
    Като ти направят нафтата 5лв и данъка двоен, сам ще се откажеш.

    Коментиран от #91, #113, #184

  • 13 гост

    51 33 Отговор
    Ами сега минаваме покрай една дизеларка и детето ми вика, че му е прилошало и му се повръща. Ама собственника я оставил да чука на оборот, нали му гори 5л, той бил беден, теглил кредит и купил за 5х.лв дизел, да му е евтино, джамбазина изрязал всички филтри, а този платил даже някой лев да му махнат егр-ра, че "да не прави проблеми". Ганчо е умен, не е като тези, които изхвърлят старите дизели, той не се "цака" като го купи нова и с работещи системи. Те онези простите европейци само така казват, че било скъпо да караш дизел, ама те не знаят ли, че той харчи 5л и други разходи няма?

    Коментиран от #38, #92

  • 14 What

    46 10 Отговор
    Газа хем ше ги надживее и двете, хем ше надживее и тока

    Коментиран от #37

  • 15 Васил

    39 30 Отговор
    У нас дизела няма да умре по простата причина че е по евтин от бензина а Бай Ганьо си купува дизел с нагласата че ще кара с крадена нафта по левче. В някой западни държави в градовете им е забранено да влизат дизелови автомобили ама тука нещата са винаги на обратно.

    Коментиран от #32, #93

  • 16 дедо Йоцо

    73 7 Отговор
    Автора на статията знае ли че от нефта се получавя колкото бензин толкова и дизел.Ако позваме само бензина,дизела ще трябва да връщаме обратно в петролните кладенци,защото не става да миеме улиците с него.Има и друго гениално решение.Изгаря се в ТЕЦ-ове,правим ток и зареждаме с него еко-електричките.
  • 17 Гошко

    39 35 Отговор
    Колкото и да са ви песимистични прогнозите и очакванията, електромобилите и хибридите ще се наложат по един или друг начин, това е бъдещето. Недостиг на електроенергия няма да има, тъй като дори и сега имаме двойно повече инсталирани мощности (около 11000 МВ) отколкото ползваме и в най-пиковото натоварване на елсистемата (6-6500 МВ), а и недейте правете сметки, че всеки един електромобил всеки ден/нощ ще се зарежда до 100%, това няма как да се случи. За пример само да попитам - всички автомобили с ДВГ, които имаме в Бг (около 4 млн) ли си пълнят резервоарите догоре с гориво всеки ден/нощ? А ще издържи ли снабдяването с горива, ако това се случваше? Щото освен приходната агенция, друг щастлив от този факт нямаше да има. В реалността (почти) всеки си ползва колата за съвсем кратко време - до и от работа, по задачи, малко са тия, които кръстосват страната от край до край и имат нужда от пълни резервоари (изключваме част от бизнеса). Та моля ви, малко по-оптимистично да гледате на нещата. Проблеми със зареждането ще имат живеещите в блоковете, без гаражи и паркоместа, но всеки проблем си има решение, стига да има и желание, останалото са оправдания...

    Коментиран от #21, #22, #94

  • 18 pbdan

    45 4 Отговор
    Да, дизелът ще изчезне, но от леките автомобили. Селскостопански, пътностроителни машини, военна техника, кораби, тирове - те ще останат на дизел. Преди 10-на години минах покрай строяща се магистрала в Гърция. На всеки 5 метра имаше или булдозер, фадрома, багер, тежък самосвал в на 10-20 км разстояние. Ако бяха на ток не знам как щяха да ги зареждат. И друго - ако бензина остане какво ще правим дизела, на мен ми останаха 2 нафтови печки, ще ги лъскам май. Петролната империя няма да се предаде без бой. Ще смъкнат 2-3 пъти цената на петрола.

    Коментиран от #19

  • 19 Какво да се каже

    16 36 Отговор

    До коментар #18 от "pbdan":

    Вече има почти всички тези машини на ток! Та незнам, какво чак толкова не може да изчезне от тях! Има самосвали на ток, трактори на ток, всичко има на ток!

    Коментиран от #23, #36, #41

  • 20 Не може

    31 16 Отговор
    Не може, не може! Нищо не може! Добре, че светът не чака на българина да го движи напред, че още щяхме да сме на каруци! Не мислете, да не ви се спука някой вена на главата! Има хора, които могат и мислят! Само, ще ви напиша, че хората които сега толкова харесват дизела, в началото пишеха, че никога няма да се качат на кола с мотор от трактор! Така, ще е сега и с електрическите! За това и тези, които се качат да карат електрическа, назад не се връщат!

    Коментиран от #26

  • 21 pbdan

    15 8 Отговор

    До коментар #17 от "Гошко":

    Проблема с нощното натоварване и несъвместимостта на фотоволтаиците и нощното зареждане го виждам така. Зареждане на служебния паркинг през деня, когато си на работа. Ако предприятието е заможно може да има закрит паркинг с фотопанели и с допълнителен ток от мрежата за зимата. Така и живеещите в блок, без гараж ако работят в такава фирма ще зареждат там.
  • 22 БАЙ Х@Й ‼

    31 6 Отговор

    До коментар #17 от "Гошко":

    На това моят дядо му викаше " СМЕТКА БЕЗ КРЪЧМАР"! 1. Дори да вземем допълнителната 6'500МВт ел. енергия ( ще работим без резерв и само на пикова мощност ) тези 6'500 МВт за колко коли на заряд ще стигат ? Само във Варна са над 500'000 ! 2. Всеки ще зарежда с ток на макс защото с 20% няма да измине колкото от 100% до 80% ! 3. Грешиш и с ДВГ - консумацията не зависи от това колко е пълен резервоара, а от пробега и разхода ! Просто едни няколко х.тона ще са вместо в цистерните в резервоарите! 4. Прав си само , че всеки проблем има решение стига да има желание ! Проблема е , че властите не решават проблемите на хората а създават нови !

    Коментиран от #30

  • 23 pbdan

    26 5 Отговор

    До коментар #19 от "Какво да се каже":

    Прочети за това което видях при строежа на магистрала. Сигурно една мобилна АЕЦ ще им трябва. Ако се зареждат както трябва (бавно) кой ще ги чака 6-8 часа. Каква батерия трябва да има един 30т. самосвал? Според мен поне 400-1000кВтч. Колко и какви зарядни(мобилни) ще трябва да има на пътният участък. Излиза, че само джипа на Боко ще е с ДВГ.
  • 24 По-добре стой в България

    26 7 Отговор

    До коментар #1 от "Шекел":

    Тук електрификацията ще дойде по-късно и от Африка, защото всичките тези смръдливи дизели от белите страни трябва да се изнесат някъде. Тук ще си ги караме докато си жив.

    Коментиран от #69

  • 25 сектант

    9 14 Отговор
    бензин само косачка
  • 26 БАЙ Х@Й ‼

    51 3 Отговор

    До коментар #20 от "Не може":

    Ако не си забелязал у нас още има доста каруци ! Доста неща в Света са измислени или направени от българи , но явно не си запознат ! А МПС с електродвигател не е новост - Порше го е използвал още преди 120г ! Всичко е пари и интереси Приятелю! Да ти напомня ли, че запада се смееше на нашите пазарски чанти и се фукаше с найлонките? А днес ни поучава колко е добра пазарската чанта!

    Коментиран от #33

  • 27 Фен на Дизела

    32 13 Отговор

    До коментар #11 от "Лада Веста Крос":

    С тези твои разбирания ще стигнем най-много до велосипеда, ама я ми кажи зимата как ще го караш? Може би и вериги ще му сложиш? Или предлагаш да се върнем на каруците теглени от магарета, коне, и всякакъв друг впрегаем добитък?
    Ей от къде ви изкопават такива "умници" ?
    Ситга сте напъвали за тези изпърдяни електрички. Нима не разбрахте, че те са МНОГО по-мръсни от дизелите и при изработката на батериите и при тяхното рециклиране, а за количеството вода, което отива за тази дейност да не говорим. Защото днес вече и водата е кът. И не се заблуждавайте, че дизеловите двигатели са по-мръсни от бензиновите. Лъжа е. Ако ще е бензинов двигателя то по добре да е с газова уредба.
    Ако започнеш да ми говориш за водороден двигател вече бих могъл да се съглася, че има бъдеще, ама от тези електрички вече ми писна.

    Коментиран от #47, #78

  • 28 Пазарен принцип

    6 6 Отговор

    До коментар #6 от "БАЙ Х@Й ‼":

    А какво мислиш че означава либерализация на пазара, която трябва да превключи в България на първи юли тази година?

    Всичката електрическа енергия тогава ще се търгува на борсата. Дори в момента, за всеки час от деня, цените на тока се определят от борсата спрямо търсенето и предлагането, а не с политическо решение за цените на тока за цяла година напред, независимо от сезона, независимо от търсенето и независимо от предлагането, както си свикнал.

    Когато след 2025 година излезеш и като битов потребител на свободния пазар, ще плащаш евтин ток през лятото когато пече слънце и работят фотоволтаиците, а през зимата три пъти по-скъп, от евтините въглища, които защитаваш в момента и евтината атомна енергия.

    Коментиран от #35

  • 29 И кой ще е лудия

    9 6 Отговор

    До коментар #8 от "Kentucky today":

    Който ще зарежда на скъпа цена през нощта, ако има недостиг, а няма да си зареди електромобила през деня, когато пече слънцето, фотоволтаиците правят излишък на тока и цените са ниски? Мислиш хората за идиоти ли?
  • 30 Ееееее

    7 5 Отговор

    До коментар #22 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Не разбра ли, че вечер зареждаш, това което изгориш през деня? Ако през деня караш 30 километра, при разход от 20 кВч на 100, ще ти трябва да заредиш 6 кВч през нощта! Защото това, ще си изгорил! И при зареждане с 2кВч, енергия, това ти е 3 часа, да зареди през нощта!

    Коментиран от #50

  • 31 Знайко

    33 5 Отговор
    Имам въпрос към "Зелените талибани". Откъде идва БЕНЗИНА? За тези, които са бягали от час по химия и не знаят. БЕНЗИНА идва от пререботката на нефта. При този процес на "производство" но БЕНЗИН има "отпадъци". И те са АСФАЛТ, БИТУМ, МАЗУТ, базови МАСЛА, ДИЗЕЛ, КЕРОСИН/самолетно гориво/, ПРОПАН-БУТАН. Мазута се използва за корабно горово, битума в строителството. Маслата са за смазки. Керосина за самолетно гориво. Пропан-бутана в бита и за автомобилно гориво и като заместител на природния газ. Та господа "Зелените талибани", когато забраните дизеловите двигатели: Какво ще го правите дизеловото гориво? Ще го складиране ли? Къде ще го складиране? Или пък ще го изгаряте? Независимо къде изгаря дизела дали в двигатела на автомобил, камион, трактор ... котле за отопление. Където и да изгаря дизела пак отделя едно и също количество СО2 в атмосферата при горенето.

    Коментиран от #40, #170

  • 32 Фен на Дизела

    17 6 Отговор

    До коментар #15 от "Васил":

    Василеее, Василе и в кои точно западни държави е забранено на дизеловите автомобили да влизат в градовете им ?
    И къде си оставят автомобилите тези хора на входа на града ли ги паркират?
    Ей пубер стига си драскал глупости, които си чул от този и онзи, които са били на запад. Върви, виж сам и се убеди, че казаното от от теб е пълна лъжа и повече не пиши глупости.
  • 33 Така е

    19 4 Отговор

    До коментар #26 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Много неща са измислени от българи, но знаеш ли кои? От тези, които са емигрирали и не живеят в България! Нашата държава, не развива талантите на хората, а и не се и опитва! Българина не е глупав, но развитието му спира в зародиш, освен ако не се изнесе от България, за да получи повече възможности!
  • 34 Вервай си

    10 13 Отговор

    До коментар #10 от "Да,да,прав си":

    Ей това вярата е голяма работа. Особено за дизеловите сектанти. Вярват на брат'чеда, ама това официалните статистики за продажбите за годината бил и голяма лъжа. Това че само тази година, производството на електроенергия от възобновяеми източници се е увеличило с 45 тераватчаса, при положение, че за зареждане на всичките продадени електромобили за годината са необходими 3 тераватчаса и това е лъжа и някаква измама.

    Я питай братовчед ти коя от тези цифри които са му казал е лъжа?

    Коментиран от #52, #57, #59, #62, #65

  • 35 БАЙ Х@Й ‼

    5 3 Отговор

    До коментар #28 от "Пазарен принцип":

    Не защитавам въглища. Но сам го казваш либерализация. Само, че примерно на пазара има свободни 100 МВт , а търсенето е за 1'000 МВт познай колко ще стигне цената на МВт! Тогава може да платиш и над 50лв за да изминеш 100км и да се прибереш !

    Коментиран от #44

  • 36 Фен на Дизела

    16 5 Отговор

    До коментар #19 от "Какво да се каже":

    О, ма да повервахме ти. Даже валяците, танковете, и самолетите са вече на ток. Пхахахахаха.
  • 37 Ти да видиш!

    4 9 Отговор

    До коментар #14 от "What":

    Как ще ги надживее газа, като още днес, се продават повече електромобили, отколкото автомобили на газ?
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Аха

    6 9 Отговор
    Да ти качвам ли да гледаш, какво има и какво няма на ток? Не забравяй, че и дизела да го запалиш, го палиш с акумулатор и стартер, така че пак стартира с ток!
  • 40 pbdan

    12 6 Отговор

    До коментар #31 от "Знайко":

    Да допълня нещо за дизела. Когато изгаря в турбодизелов двигател при високи температора и налягане се получават много по-вредните азотни окиси. Аз затова се пошегувах с нафтовата печка, която на определен оптимален режим има красив син пламък и минимум сажди.
  • 41 домакин

    14 7 Отговор

    До коментар #19 от "Какво да се каже":

    Не знам на какви наркотици си,но и аз искам да съм такъв оптимист. Всъщност не знам и каква батерия трябва да има един трактор,за да може да оре като забие плуга в земята,проф,хохохохо...??!!..

    Коментиран от #43, #46, #48, #55

  • 42 Аха

    10 6 Отговор
    Ето трактор на ток! И доста върви!

    Коментиран от #68

  • 43 Аха

    4 5 Отговор

    До коментар #41 от "домакин":

    На точно ти го качих, след малко ще го видиш, като го пуснат! Но да не се изненадаш!
  • 44 Ето ти още един пазарен принцип

    5 4 Отговор

    До коментар #35 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Заради който ще се стимулира ползването на автомобили с големи батерии. Ако знаеш, че довечера в 18:00, тока ще струва левче за киловатчас, а в 12:00 на обяд като пече слънце ще струва 5 стотинки за киловатчас, системата е либерализирана и можеш да купуваш и продаваш когато искаш, няма ли да купиш стотина киловатчаса на обяд и да ги продадеш или ползваш вечерта?

    Същата работа със старите батерии от електромобили, които се водят бракувани когато вместо първоначалните 100 киловатчаса, започнат да събират само 80 киловатчаса след десетина, двайсет, трийсет години?

    Колкото са по-големи разликите в цените на тока в рамките на деня, толкова по разумно е да имаш огромна батерия под ръка. Като започнат да ти се сменят цените, сам ще стигнеш до този извод. Особено като предварително знаеш цените за всеки час за 24 часа напред.

    Коментиран от #82

  • 45 БАЙ Х@Й ‼

    7 2 Отговор
    От мрежата ::::: "Мощно слънце грее за Соларинг 2010 ЕООД по 31:09 часа на денонощие, Солмекс ЕООД – 30:58 часа, Сънмекс ЕООД – 31:13 часа, Ценкел Солвест ЕООД – 31:24 часа в денонощие.
    Проверка в Търговския регистър показа, че всички гореизброени фирми в Пловдивско са собственост на Солар Инвест трейдинг ЕООД с управител Барбара Панитц.
    Фирмата е регистрирана през февруари 2009 година от лицата Иван Вичев и Христо Синджирлиев, които година по-късно прехвърлят капитала на Хелмут Панитц, а той от своя страна – след 10 дни – на Барбара Панитц....."

    Коментиран от #60

  • 46 Аха

    9 6 Отговор

    До коментар #41 от "домакин":

    Ето ти и електрически камион! Волво! А, да! И това не е "ще", а са факти! Реални неща! Не е анимация!

  • 47 pbdan

    10 3 Отговор

    До коментар #27 от "Фен на Дизела":

    Нaпишeтe в гугълa - "Вoдoрoднa eнeргeтикa – мeчти и нeрeшeни прoблeми". Oгрoмни прoблeми имa при вoдoрoдa, тaм дoбрe e oпиcaнo.
  • 48 Аха

    10 4 Отговор

    До коментар #41 от "домакин":

    Глей, глей, глей ко стаа! А, абе то и електрически булдозер има! Катерпилар!

    Коментиран от #49

  • 49 pbdan

    11 3 Отговор

    До коментар #48 от "Аха":

    Прочети ми пост 18 и 23. Не, че не може да се направи. Очаквам да видя и роторните багери в рудник "Марица", които също са на ток. Има електрокари, огромните камиони в рудниците по 300т. също са на ток(с дизелов генератор). Дизелите в ЖП-то също са на ток.

    Коментиран от #51

  • 50 БАЙ Х@Й ‼

    6 4 Отговор

    До коментар #30 от "Ееееее":

    Ееее, проблема не е в тези 2-3 часа. Пак ли да ти го сметна! Само Варна е над 500'000 жители. Всяко семейство има кола, някой по две, много хора имат лична и служебна . Та сложи ги 500'000 коли. Нека са не по 30 ами по 20 км ( някой не карат всеки ден ) това са 10'000'000 км ! Нека им трябват както пишеш по 2кВт на 10 км . Това са 2'000 МВт! Само за Варна !

    Коментиран от #53, #63

  • 51 Аха

    1 3 Отговор

    До коментар #49 от "pbdan":

    Че аз да не качвам само до теб?

    Коментиран от #54

  • 52 Че на теб ли да вярвам бе???!

    11 2 Отговор

    До коментар #34 от "Вервай си":

    Нямаше да ти обърна внимание,но виждам,че токаджиите сте вече все по-екзалтирани,ще ти дам на тенджера информация,пък ти ме оборват ако щеш и до утре! Та: "Политиците по света бленуват за "зелено"бъдеще,което разбира се,ще бъде платен но от данъкоплатците и което вероятно ще си остане просто утопия." Причината е,че реалността обикновенно се разминава пожелателно им мислене. То обаче може да понесе нов удар,именно заради производството на електромобили. Само от началото на годината цената на кобалта се изстреля с над 20%,като днес на лондонската минерална борса той се търгува при цена 39,6 хиляди долара за симетричен тон. Металът се използва в литиево-йонните батерии и на практика присъства във всяко едно устройствен само в електромобилите. Проблемът е,че търсенето няма скоро да се свие,но и вероятно ще продължи да расте,докато предлагането ще се понижи,смята експерт по базираната в лондон компания за проучване на ресурсите Roskill Кинг Лу.
  • 53 Така е

    7 7 Отговор

    До коментар #50 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Е и? Какво? Та те копачките за биткойни източиха ток за няколко града, даже без да ги усетят, че някой дърпа тока, а ти си седнал тук да обясняваш! Я кажи, колко ел. енергия изразходва Нефтохима? И, че тази енергия направо ще зареди много електрички, без да е нужен бензин! Като го намериш, пиши пак!

    Коментиран от #61, #80

  • 54 pbdan

    4 2 Отговор

    До коментар #51 от "Аха":

    Извинявай ако съм те засегнал. Просто тия машини макар и нови демонстрират нещо което отдавна го има и съм ги споменал в поста си.

    Коментиран от #56

  • 55 Аха

    4 3 Отговор

    До коментар #41 от "домакин":

    На какви наркотици си?

    Коментиран от #58

  • 56 Аха

    4 5 Отговор

    До коментар #54 от "pbdan":

    Има, това написах и аз, че тези машини ги има на ток! Качвам, защото много хора мислят, че тока става само да си бъркат тортата с миксери! Ама не, става и за други неща!
  • 57 Че на теб ли да вярвам бе???!

    2 4 Отговор

    До коментар #34 от "Вервай си":

    ...и така..;. Причината е че почти целият кобалта на света се добива в демократична република Конго,от където се изнася към република Южна Африка,след което поема към Китай. Но в страната от години се водят битки между въоръжени групировки и правителството,а рециклираният кобалта от вече използвани батерии е МНОГО МАЛЪК дял от общото предлагане. А изстрелването на цената му няма да е безпрецедентен феномен. Преди три години цената на метала удари 93,5 хиляди долара за симетричен тон,т.е.три пъти над настоящата си стойност и четири пъти над цената на метала от преди това.

    Коментиран от #64

  • 58 домакин

    4 1 Отговор

    До коментар #55 от "Аха":

    На същите като теб!
  • 59 Че на теб ли да вярвам бе???!

    4 4 Отговор

    До коментар #34 от "Вервай си":

    Положението на пазара не се подобрява от факта,че байдън върна САЩ в парижкото споразумение за климата и обещава "зелено"бъдеще пред страната,включително и създаването на 1 000 000 нови работни места в автомобилната индустрия и инфраструктурата,занимаващи се със "законопроекти. Това означава изстрелване на търсенето на всички метали,използвани при производството на батерии,включително на кобалта.
  • 60 Точно

    7 0 Отговор

    До коментар #45 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Много правилно!Познавам ги лично и двамата.Гоеми измамници със замесени корумпирани политици.Само далавераджии и измамници успяват в България,затова нормалните хора емигрирахме.Корумпираната власт ни изгони.
  • 61 БАЙ Х@Й ‼

    6 3 Отговор

    До коментар #53 от "Така е":

    Тъкмо да светна и изгаснах! Знаеш ли , че Ваньо Танов реши да спре Нефтохима? На другия ден го светнаха, че Нефтохима не прави само бензин за леки коли ! И Ваньо направи каквото прави охлюв когато го бутнат по "рогцата"!
  • 62 Че на теб ли да вярвам бе???!

    4 4 Отговор

    До коментар #34 от "Вервай си":

    Автомобилите производители се нуждаят от цената на метала от около 100 долара на киловатчас,за да могат да произвеждат масовите електромобили,посочват от Zero He she. В момента при цена от 137 долара киловатчас допълнителното поскъпване на компонентите,използвани за производство на батерии са ужасно лоша новина за производителите,които все още не могат да ИЗЛЯЗАТ НА ОЕЧАЛБА ОТ ПРОДАЖБАТА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ!!!!!!! Проумейте го това бе коне с капаци!!!! Това няма да го прочетете във "ФАКТИ"!!!!
  • 63 Колко милиарда е България?

    7 6 Отговор

    До коментар #50 от "БАЙ Х@Й ‼":

    "Та сложи ги 500'000 коли. Нека са не по 30 ами по 20 км ( някой не карат всеки ден ) това са 10'000'000 км ! Нека им трябват както пишеш по 2кВт на 10 км . Това са 2'000 МВт! Само за Варна !"


    Значи само във Варна има половин милион коли. Колко милиарда има в цяла България? Приятелю, в България има няколко милиона регистрирани автомобила, но ако се съди по застраховките, по-малко от 2 милиона от тях са в движение. Тоест дори по твоите сметки, за България са нужни 8 гигаватчаса за денонощие, и 3 тераватчаса годишно. Само АЕЦ Козлодуй произвежда 18 тераватчаса годишно. Износът силно замря, но въпреки това изнасяме над пет тераватчаса годишно. Тоест ако всички автомобили от утре минат само на ток, България все още ще изнася ток, ако има на кой, защото заради високите цени, никой не иска българския ток, а дори за българското потребление се внася през голяма част от годината заради по-ниската цена на тока от турските и гръцките ВЕИ.
  • 64 На симетричния тон вервай!

    3 4 Отговор

    До коментар #57 от "Че на теб ли да вярвам бе???!":

    Какво точно трябва да е това симетричен тон? И какво се впечатляваш, че започнала да се вдига цената на нещо, при положение че дори В статията която цитираш, се казва че цената му се е сринала четири пъти, в сравнение с преди 3 години?

    Вземи прочети кой ще ползва кобалт след някоя друга година? Tesla премина на никел, като даже си купи мина в Индонезия, където ще строи преработвателно предприятие и завод за клетки за батерии там, чието производство ще става със 100% чиста енергия. Света си върви напред, въпреки че ти вярваш на статии за СИМЕТРИЧНИ тонове.

    Коментиран от #66

  • 65 Друг фен на дизела

    4 1 Отговор

    До коментар #34 от "Вервай си":

    Пост #32 също се отнася и за теб!!!
  • 66 Че на теб ли да вярвам бе???!

    4 2 Отговор

    До коментар #64 от "На симетричния тон вервай!":

    Исках да кажа МЕТРИЧЕН тон,извинявам се. Просто техническа грешка.

    Коментиран от #67

  • 67 Техническа грешка е веднъж!

    4 7 Отговор

    До коментар #66 от "Че на теб ли да вярвам бе???!":

    Но ти го повтори ВСЕКИ ПЪТ, когато спомена думата тон! Поредния преписвач, който дори не разбира какво преписва и си мисли че е някакво доказателство и изглежда умен, но всъщност доказва, точно обратното!

    Коментиран от #72

  • 68 Komapak

    8 3 Отговор

    До коментар #42 от "Аха":

    Сега ми покажи кораб на ток. Ама голям, примерно контейровоз...

    Коментиран от #71, #135

  • 69 Шекел

    2 5 Отговор

    До коментар #24 от "По-добре стой в България":

    Не вярвам.Бг е в ЕС и като спуснат някоя директива обща за целият союз ще я въведат и тук.

    Коментиран от #74, #95

  • 70 А сега не сме ли в ЕС?

    8 0 Отговор
    Като гледам караме абсолютно същите автомобили като в Германия, Австрия и Италия.
  • 71 И корабите

    5 6 Отговор

    До коментар #68 от "Komapak":

    Корабите ще са на водород. Тоест пак на ток, но вместо в батерии, той ще се съхранява във вид на водород. Зелен водород произведен от фотоволтаици и вятърни генератори.

    Коментиран от #76

  • 72 Че на теб ли да вярвам бе???!

    3 4 Отговор

    До коментар #67 от "Техническа грешка е веднъж!":

    Просто пиша бързо бе,умник. Преписвач съм бил. Просто клавиатурата ми отчита грешно,когато пиша бързо. Ама и ти щом не можеш да оспорил тези мои твърдения с твои факти,явно нямаш никакви ОПОРКИ и си поредният драскач тук който се хваща за някаква си техническа грешка. Като повечето плампаш тук които не знаят за какво спорят,пха,ха ха...
  • 73 Анонимен

    13 4 Отговор
    Пропагандата за светлото зелено бъдеще много напомня по стил и похвати за светлото социалистическо бъдеще . Знаем много добре къде завърши второто , вероятността да завърши там и първото е много голяма . Защо ли ? Защото всичките активности по неговото налагане са изцяло политически, а досега опита е показал че политическите опити да се влияе на икономиката , технологията че дори и физичните закони винаги са завършвали със зрелищен крах . Западния свят ни се смя отстрани като ни гледа след края на социализма . Сега мисля местата ще се сменят. Запитайте се защо в бившите социалистически страни хората не налапват въдицата за светлото зелено бъдеще . Защото вече са се парили от подобно.

    Коментиран от #75, #77

  • 74 домакин

    9 4 Отговор

    До коментар #69 от "Шекел":

    Не вярвам просто ЕС е една утопия и още малко и ще се разпадне.
  • 75 Точно така е!

    10 3 Отговор

    До коментар #73 от "Анонимен":

    И абсолютно вярно! Електрички,"зелени"енергии,карикатуристи,пандемия,ваксини,носене на маски,всичко това са временни налагани директиви от богатите,джендърски,соросоидно корпорации.👍
  • 76 Komapak

    7 3 Отговор

    До коментар #71 от "И корабите":

    Пълен фантазьор. Вземи слезни на земята
  • 77 Въпросче

    4 3 Отговор

    До коментар #73 от "Анонимен":

    Коя е най-евтината енергия от новоизградени централи в момента и каква е нейната цена?

    Коментиран от #79

  • 78 Лада Веста Крос

    5 4 Отговор

    До коментар #27 от "Фен на Дизела":

    Има и закрити триколки, в някои държави ги ползват. Но за съжаление за мен лично е сложно да минавам 50км дневно с колело. За повечето хора обаче не е които палят колата за 1-2-3-5км при това на равно. Сега сериозно - бензиновия двигател е по чист от дизела. Както и сам го каза има и алтернативни горива които още повече променят картинката. Зарядните станции не са бъдещето, те са само ако ти се наложи. Истината е да си пуснеш заряда на колата като я прибереш в гаража, за повечето хора това е дори 1-2 пъти на седмица със сегашните технологии. Естествено трябва да имаш гараж първо, така че това донякъде ще застави много много градски хора изобщо да нямат кола.
  • 79 Анонимен

    6 1 Отговор

    До коментар #77 от "Въпросче":

    Ако намекваш че това е електричеството от вятър/фотоволтаици много грешиш ! Мантрата че това е най-евтиното електричество не взима под внимание много важна характеристика на електроснабдяването , а именно неговото постоянство . Не знам нормална държава в света която би желала да има ток само когато духа вятър или има слънце . Така че ако позволиш бих перефразирал въпроса ти така : Коя новоизградена електроцентрала осигурява най-ниска цена за постоянно и надеждно доставяни електричество ?
    Тук отговора определено не е вятърна / фотоволтаици защото за да изпълнят изискването за постояннство те трябва да бъдат подсигурени от резервни мощности . И там вече сметките отиват в съвсем друга посока . Шампионите по зелено електричество в Европа - Германия и Дания са и с най-високите цени . Това заради евтиния ток ли е ?

    Коментиран от #84

  • 80 Дизела

    14 2 Отговор

    До коментар #53 от "Така е":

    Нефтохима използва водна пара в производството си,а не ток.Чакам да публикуваш самолет,хеликоптер и ракета на ток.Самолета дали ще литне с тежките батерии?Стига с тия приказки,че хората карали по 20 км на ден.Днес за един ден минах над 1000 км по работа с един резервоар,току що се прибрах.Ако бях с електричка сега щях да вися на зарядна станция и да се прибера в понеделник.

    Коментиран от #86

  • 81 незнайко

    4 2 Отговор
    А какво ще се случи с ДИЗЕЛОВИТЕ КАМИОНИ И КОРАБИ ? Тях на бензин ли ще ги преправят ?
  • 82 Turbo

    6 4 Отговор

    До коментар #44 от "Ето ти още един пазарен принцип":

    Батерии на 20-30 години хахахаха Максимум 1000 цикъла на зареждане и от 3 до 5 години живот.Батерията на телефона ми след третата година изобщо не може да се зареди.365 дни по 3 години са малко над 1000 цикъла.
  • 83 ММА сlub

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Шекел":

    и в БГ няма да дойде, тук има места по-зле от Африка, както върви страната....слез на 10 км от магистралата
  • 84 Ерих Фон Клинкерхофен

    4 4 Отговор

    До коментар #79 от "Анонимен":

    Преди няколко десетки години е измислено едно чудо ПАВЕЦ - за по-простите помпено-акумулираща-водно-електрическа-централа. Съсредоточете се върху "акумулираща" 😀
  • 85 Ерих Фон Клинкерхофен

    2 3 Отговор
    Иначе в науката съществува симетричен тон! Той е като метричния, но симетричен на него!!!

    Коментиран от #99

  • 86 Аха

    3 2 Отговор

    До коментар #80 от "Дизела":

    Айде стига, стига! Толкова много караш, че от форума не излизаш! Ти да не пишеш, докато караш? Не е позволено! Че и четеш в движение! 😂😂 Има една статия, или не статия, а ПДФ файл с дневния разход на енергия (не само ел. енергия) на Нефтохима! Там е и разхода на много тона газ и още доста неща! Напиши в Гугъл, разход на енергия на Нефтохим Бургас и четеш! Дневния разход е 2000 МВч на ел. енергия! И нататък, четеш тоновете газ! Който също можеш да заредиш в коли на газ, а тока в електрически!

    Коментиран от #87, #102

  • 87 Леополд Фон Флокенщофен

    3 2 Отговор

    До коментар #86 от "Аха":

    Това съвсем не е вярно, Нефтохима ток не потребява, а съветския нефт е най-безаналогово-екологичния нефт!
    А от друга страна за изминаване на 1км с електромобил са необходими 3.14 симетрични тона въглища, американска електроцентрала и живота на 2 африканчета в нубийските мини!

    Коментиран от #90

  • 88 Тодор Живков

    6 2 Отговор
    Симетричния тон другари, нашия социалистически симетричен тон, ще довърши безнравствения капиталистически метричен тон!
    Казах!!!

    Коментиран от #104

  • 89 Ерих Фон Клинкерхофен

    4 3 Отговор
    Никой не може да ми забрани да ви обичам, другарю Живков!!!
  • 90 Аха

    4 3 Отговор

    До коментар #87 от "Леополд Фон Флокенщофен":

    Хаха. Така е! От нефта излизат само цветя!
  • 91 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Има лесно":

    И като се откажеш, какво ще караш? И като не караш, кой ще прави оборот на бензиностанцията? И като няма печалба лукойла, познай кой министър ще го отнесе?
  • 92 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Ти нали беше с Рено дизел? Какво си тръгнал да хулиш другите?
  • 93 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #15 от "Васил":

    Като почнете да плащате на работника у нас, колкото му плащат и в Германия, тогава Ганьо сам ще си купи екологична кола.

    Коментиран от #96, #97

  • 94 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #17 от "Гошко":

    В България имаме милион и половина движещи се коли на частни собственици. Не броя служебни и на фирми. Тези коли минават по средно 30 километра на ден. За 250 работни дни в годината, изминават общо 11 милиарда и 250 милиона километра. Ако ги заменим с електрически, всяка от които ще харчи около 20 киловат часа ток на 100 километра, ще трябват 5 625 000 киловат часа ток. Или 5 гигават часа ток, само за личните коли на българите, на година.

    Коментиран от #123

  • 95 Терминатор

    2 1 Отговор

    До коментар #69 от "Шекел":

    Което няма как да стане,защото ние сме в ЕС само на карта,а иначе сме съвсем друга гоберня! Когато стандартът на живот ни се изравни с държавите от ЕС и ьапочнем да получавамежи по-високи доходи,могат да ни поставят подобни директиви чак тогава!
  • 96 Така е

    4 4 Отговор

    До коментар #93 от "Гост":

    Само не занам защо обиждаш българина на "ганьо", а и не само ти ми и много коментиращи тук?!
  • 97 Тодор Живков

    3 5 Отговор

    До коментар #93 от "Гост":

    Ганьо другари, никога няма да получава заплата, каквато получават на запад, основно защото е Ганьо и ще си остане такъв!

    Коментиран от #100, #101, #109

  • 98 Тодор Живков

    5 4 Отговор
    Другари и другарки, по друг начин казано, Ганьо и 10000 германски марки да получава, пак ще покрадва, пак няма да работи, пак ще кара стар дизел и пак ще пие ракия в работно време! Аз затова ви лъжех, че ви плащаме, а вие ме лъжехте, че работите! Та и поради тези съображения - германска заплата никога! Не че не може, а не трябва!

    Коментиран от #103, #106, #107, #120, #122

  • 99 Верно ли бе?

    1 2 Отговор

    До коментар #85 от "Ерих Фон Клинкерхофен":

    Аз пък не знаех! Вместо да се подиграваш на технически грешки вземи се информирай малко,щото звучиш адски тъпо!
  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 домакин

    3 1 Отговор

    До коментар #97 от "Тодор Живков":

    Ми то тогава и ти ще си останеш пълен и смешен непрокопсаник! Така ли да те разбирам жалък филмиран пубер?!
  • 102 Дизел

    2 1 Отговор

    До коментар #86 от "Аха":

    Няма да намериш мой коментар за събата и неделя.Нефтохима използва отпадъчен газ от производството на горива за да получи в ТЕЦ нужната за проиизводството пара.Ток за производството не се ползва с изключение на помпи,осветление.Чак 2000 МВЧ да потребяват,май послъгваш?

    Коментиран от #105

  • 103 Верно ли бе?

    1 2 Отговор

    До коментар #98 от "Тодор Живков":

    А ти драги ми господинчо не заслужаваш,даже на бай ти Тодор прахът под подметките му да оближеш,да не кажа друга дума...
  • 104 Ами да представи си

    0 2 Отговор

    До коментар #88 от "Тодор Живков":

    Нещо като комуниЗъма и социалиЗъма!? Нещо такова трябва да е!!? Нали пуберче? Е,наистина трябва да ти призная,че унижението е признак на малоценност!! НЕПРОКОПСАНИК НЕГРАМОТЕН!!!

    Коментиран от #108

  • 105 Аха

    2 2 Отговор

    До коментар #102 от "Дизел":

    Написах! Пишеш разход на енергия на Нефтохим и ти излиза ПДФ файл и четеш!
  • 106 Терминатор

    2 4 Отговор

    До коментар #98 от "Тодор Живков":

    Така и не мога да разбера защо МОДЕРАТОРЧЕТО търпи подобни тъпи коментари,които се подиграват посмъртно с висши държавници и най вече обиждат българина на "ганьо"!!!??? Би трябвало да ги трие веднага,както е написано в правилата,ама защо ли не го прави???!!....
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Тодор Живков

    2 1 Отговор

    До коментар #104 от "Ами да представи си":

    Другари! Разбирате сега защо запада ни победи. Ракията на обед - аз лично против нямах, но... Капиталиста не спеше, работеше, учеше се и строеше много повече от нас. По мое време всички /почти/ живеехте по-добре, отколкото заслужавахте. Затова и само с добро ще ме споменавате...

    Коментиран от #111

  • 109 Пфффффф

    1 2 Отговор

    До коментар #97 от "Тодор Живков":

    Не виждам от коментиращите тук да има някъде по- голям "ганьо"от теб,налъм плосък!

    Коментиран от #115

  • 110 Тодор Живков

    1 1 Отговор
    Както се казва биле сме млади, аз колкото съм могъл - направил съм.....
  • 111 А бе лаладжийо

    1 1 Отговор

    До коментар #108 от "Тодор Живков":

    Хубаво прочети пост #107
  • 112 Тодор Живков

    3 1 Отговор
    Много добре помня, че по мое време сички искахте капитализъм, дънки и цветни телевизори. Ама не искахте като германци да работите. Те, бай ви Тошо да ви каже - то така не става!
  • 113 Ким Ир Сен

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Има лесно":

    А НЕМА ЛЕСНО, ЗАЩОТО И НИЯ НЕ СМЕ А НЕКА ДИГНАТ С 5 ЛЕВА И УЛАЗИМ С КАРТЕШНИЦАТА У ПАРЛАМЕНТО, ЗАЩОТО НАЙ ГОЛЕМИТЕ ЦЪРВУЛИ СА ТАМ 95% НАРОДА КАРА С ДВГ , ЗНАЕШ ЛИ КЪВ БУНТ ЩЕ СТАНЕ ЗА ТОВА , ДА НАПРАВИТЕ ХОРАТА ДА СИ ОСТАВЯТ АВТОМОБИЛИТЕ , А ТИ БОГО ПОМАЗАН ЛИ СИ ГЕРБЕРАСКА ТРОЛ ,ЗА ТЕБ ПРАВИЛА НЯМА ЛИ?
  • 114 Тито

    1 2 Отговор
    Шмекер и съветска подлога беше, и си остана бай Тодоре...

    Коментиран от #117

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Реалист

    2 2 Отговор
    Прост българин беше Тато, но вярно и сега ви говори! За съжаление...

    Коментиран от #118

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 БАИ ВИ ТОШО ЖИВКОВ ОТ ОТВЪДНОТО

    4 1 Отговор

    До коментар #116 от "Реалист":

    ПРОСТ СЪМ БИЛ , ЗАТОВА СЪТВОРИХ ДЪРЖАВА ,РАЗГРАБЕНА И УНИЩОЖЕНА ОТ ДРУГАРЯ ВЪЛКО ЧЕРВЕНКОВ , ЗА ТОВА СЪМ ПРОСТ , А ВИЕ УМНИЦИТЕ ОТ МНОГО УМ РАЗТУРИХТЕ ВСИЧКО НАПРАВЕНО НА ГОТОВО , ГОТОВАНЦИ НИЕДНИ , ЗА ТОВА НЯКОГА ЩЕ СИ НОСИТЕ КРЪСТА , ОТ КРАДЛИВИТЕ УПРАВНЙЦИ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬
  • 119 Тито

    3 1 Отговор
    Могли сме взели сме... Ти другарю Живков, не помня проблем да си ми правил. Така де - нали голяма армия имахте, защо ви беше? Да могат старшинките да живеят като бейове?
    Та под секрет да ти кажа - армията ви беше армия по царско време, с царските офицери....
    Те затова сме ги взели /безнаказано/, щото за вас българосъветската дружба беше по-важна от истинските българи... И те така...

    Коментиран от #121

  • 120 БАИ ВИ ТОШО ЖИВКОВ ОТ ОТВЪДНОТО

    1 1 Отговор

    До коментар #98 от "Тодор Живков":

    ТИ ЦАРВУЛ , НЕ ДЕЙ ДА ПИШЕШ ОТ МОЕ ИМЕ И ДА НАСТРОЙВАШ ХОРАТА СРЕЩУ МЕН , ПРИЗОВАВАМ ДЕЦА РОДЕНИ СЛЕД 90 ГОДИНА ДА НЕ КОМЕНТИРАТ ПОЛИТИКА ИЛИ ОЩЕ ПОВЕЧЕ МЕН , ЗАЩОТО НЕ СТЕ ЖИВЯЛИ В ОНЯ СТРОЙ ПО МОЕ ВРЕМЕ , И НЕ МИ СЕ ПРИСМИВАЙТЕ ЗАЩО ПИША НЕГРАМОТНО С УДАРЕНИЯТА ЗАЩОТО ТОВА КОЕТО ПИША ИСКАМ ХОРАТА ДА МЕ РАЗБЕРЪТ , И ПРЪСТИТЕ СА МИ ДЕБЕЛИ КАТО КЕБАБЧЕТА И МНОГО БЪРЗАМ КОГАТО ПИША И ГРЕША,!!!!!!!!.

    Коментиран от #126

  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 Още един незавършил четвърти клас

    2 1 Отговор

    До коментар #94 от "Гост":

    Няма ли да се научите да смятате най-накрая, или пък техническа грешка?

    "За 250 работни дни в годината, изминават общо 11 милиарда и 250 милиона километра. Ако ги заменим с електрически, всяка от които ще харчи около 20 киловат часа ток на 100 километра, ще трябват 5 625 000 киловат часа ток. Или 5 гигават часа ток, само за личните коли на българите, на година."

    Откога 11,25 милиарда умножено по 0,2 е равно на 5,62 милиона?

    Тези 5 гигаватчаса, които си сметнал, че са необходими за годишния пробег на всички автомобили в България, се произвеждат от АЕЦ Козлодуй за два часа и половина.

    Хайде да видим, дали можеш да направиш правилната сметка и сам да си намериш грешката и да сметнеш за колко време през Козлодуй ще произведе необходимата енергия и съответно колко още атомни централи трябва да построим, за да ги произвежда за годината?

    Коментиран от #138, #139

  • 124 abv

    4 0 Отговор
    Не се бойте.
    С тоя стандарт дето го имаме в България, поне още 50 г. ще си караме ДВГ.
    Да може и да въведат еконорми за центровете на по-големите градове, като София, Пловдив,,Варна, Русе, Стара Загора, Русе, Бургас идр., но какво от това. Както във всичко останало богаташчетата ще могат да покриват еконормите и ще влизат с тях в центровете на градовете. Ние ще можем да караме навсякъде другаде. Новата Наредба за ГТП ще излезе през м. юли тази година, но вървайте ми ще продължат фалшивите прегледи на които минават метър коли пушещи като печка на брикети дори при работа на място.
    Днес бях със семейството си до Форума в Тракия, гр. Пловдив. На паркинга отзад тръгна един дизелов Ровър, който беше супер издухан, със сигурност без или с неработещ катализатор.
    Да ме извиняват такива хора, но колите им трябва незабавно да се спират от движение.
    И аз не съм богат, но колите ми макар и на години не бълват черни облаци дим.
    Тъпо е това което готви държавата по отношение на замърсяващите коли,като предвижда да ги проверява по пътищата.
    Ако ГТП се извършва реално нещата ще се подобрят доста по отношение на въздуха, особено в големите градове.
    Лицензираните фирми се притесняват от новата Наредба защото отлично знаят, че при реално замерване на изгорелите газове от 10 коли ще минават 2 или 3., т.е по-малко пари.

    Коментиран от #127

  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Пфффффф

    1 0 Отговор

    До коментар #120 от "БАИ ВИ ТОШО ЖИВКОВ ОТ ОТВЪДНОТО":

    ТИ СИ ЦАРВУЛ!!!! НЕ МОЖЕШ ДА СВЪРЖЕШ ДВЕ И ДВЕ НО ВЛЕЗЕШ ЛИ ТУК СИ ВЕЛИК!!! НЕ ЗНАМ ЗАЩО МОДЕРАТОРЧЕТО ТЪРПИ ПОДОБНИ ТЪПОТИИ??!!!
  • 127 домакин

    1 0 Отговор

    До коментар #124 от "abv":

    Колега,принципно си прав за много неща,сякаш аз говоря,ОК👍. Обаче има един малък въпрос,който също е от голямо значение и не е за пренебрегване,т.е. нали знаеш,че на 0.4.0.4.2021г.предстоят избори и не се знае до юли месец дали въпросната власт ще се задържи,за да предприеме такава подобна наредба!!? Та въпроса е ако правителството на тиквата падне април месец,то коя ли власт ще предложи подобна наредба?!

    Коментиран от #129

  • 128 TSLA

    4 2 Отговор
    Хенри Форд го е казал: ако питаме хората какво искат, ще отговорят искаме по-бърз кон и да пасе по-малко. Умствено човекът не е мръднал на йота: искаме си дизелаците, ама да харчат по-малко. И Мъск като Форд не слуша. И историята за невиждан успех се повтаря.

    Коментиран от #133, #154

  • 129 Ракета Пейтриът

    1 5 Отговор

    До коментар #127 от "домакин":

    Никой няма да чака Мара да се побара! Като ти чади някой отпред - снимаш и цаак сигнал. После цаак Господари на ефира по ГТП - пунктовете. Цаак дела в Страсбург срещу властта за несправяне с проблема с мръсния въздух и масово погазване на закона за минаване на ГТП. Защото по закон не можеш да минеш без катализатор, било то дизел или бензин - и в двата случая има такъв, за който не е наясно. Цаак санкции от срещу държавата за неспазване на евро-директиви и щат-не щат ще клекнат.

    Коментиран от #130, #132

  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 домакин

    1 0 Отговор

    До коментар #130 от "домакин":

    Прощавай,ама исках да кажа,става въпрос за КАТАЛИЗАТОРИТЕ,а не анализаторите както ме отчете клавиатурата от бързо писане пък и пръстите са ми дебели като кебапчета....
  • 132 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 133 Гоуст

    3 0 Отговор

    До коментар #128 от "TSLA":

    Само че енергиината плътност в литър бензин е много по-голяма от в кг батерия.

    Коментиран от #136

  • 134 оня с коня

    2 3 Отговор
    Дизелът ОТДАВНА е надживял Бензинката по простата причина че поради 2 пъти по-ниските си ТЕХНОЛОГИЧНИ ОБОРОТИ Двигателът се амортизира съответно и 2 Пъти ПО-МАЛКО,а също и Харчи с 30-40% ПО-МАЛКО гориво.
  • 135 AC DC

    3 0 Отговор

    До коментар #68 от "Komapak":

    Атомния ледоразбивач е на ток, че и сам си го прави, и така 20 години без да зарежда!
  • 136 Водородът е с по-голяма енергийна плътно

    5 1 Отговор

    До коментар #133 от "Гоуст":

    Компанията Scania, която е водещ производител на товарни автомобили от Швеция, след продължителни тестове заяви, че товарния транспорт с електрически двигатели е много по-изгоден от използването на водородни горивни елементи. Дъщерната компания VW Group спира научноизследователските и конструкторските работи относно водородните технологии и се концентрирана върху по-перспективната електрификация. Компанията Scania планира към 2030 година да увеличи продажбите на електрически камиони до 50% по отношение на своя товарен транспорт.
  • 137 Готин

    1 3 Отговор
    През целият си живот до преди две години моите автомобили са били бензинови и карани само на бензин. В момента в който започна офанзивата срещу дизеловите двигатели, купих нов дизелов автомобил. Защо ли!? Почакайте и ще разберете защо, само до две години. Едва ли, аз съм най-големият тъъъпанар
  • 138 pbdan

    3 0 Отговор

    До коментар #123 от "Още един незавършил четвърти клас":

    2,25TWh е правилният отговор при производство около 40ТВтч годишно у нас. Не съм Гост. При пълна електрификация ще е необходима 3-4 повече еленергия. 10 000км по 20кВтч/100км е 2000кВтч годишно за кола и по 4млн коли е 8ТВтч.
  • 139 Turbo

    4 3 Отговор

    До коментар #123 от "Още един незавършил четвърти клас":

    Козлодуй с два работещи блока има мощност 2 МВт.Хайде пак да смяташ за колко време ще се произведат 5 Гвтч.За 2,5 часа Козлодуй може да произведе 5 мегаватчаса,а не 5 гигаватчаса.Според моите сметки трябват 2500 часа,което е 104 дена,първокласнико!

    Коментиран от #142, #146

  • 140 домакин

    1 1 Отговор
    Ей това модераторче много обича да трие коментари които съдържат неудобни въпроси за властта брейиии...Сега ще задам същия въпрос още веднъж и ако пак ме изтриеш,няма да вляза в глобалният ви сайт близките 3-4 МЕСЕЦА! Защото публикувате само лъжи!! Та въпроса ми е защо държавата нищо не прави срещу крадците на катализатори????!!!
  • 141 Готин

    4 0 Отговор
    Колко много хора ще останат учудени, когато стоката наречена ,,Ел. Енргия,, поскъпне многократно и алтернативи няма да има. Евентуалните варианти за двигатели, тогава ще станат ценово непосилни за обикновенните хора. Ще дойде време когато парният котел у дома ще го паля с дизелово гориво за ,,без пари,, а ,,тока,, ще си го правя сам в автономната ми умна къща. Това не са болни амбиции и фантазии, а реалност.

    Коментиран от #143

  • 142 Асдф

    3 2 Отговор

    До коментар #139 от "Turbo":

    Изтървал си само 3 нули ама карай...от теб да мине

    Коментиран от #144, #153

  • 143 pbdan

    6 0 Отговор

    До коментар #141 от "Готин":

    Има надежда и това са фотоволтаиците с минерала "перовскит". Казват, че не са по-ефективни от силициевите, но са 5-6 пъти по евтини. Сега 1кВтп фотоволтаик струва 800лв. и ако станат по 200лв. за 1000лв. купуваш 5кВтп. За година това са 6500кВтч еленергия. Е, ще трябва контролер, инвертор, но ще имаш кола с 100кВтч акумулатор или само него;).
  • 144 Е какво са три нули

    4 3 Отговор

    До коментар #142 от "Асдф":

    При антиелектриците 10 000% грешка не е никакъв проблем! Те затова виждат проблеми там където ги няма! Една сметка не могат да направят като хората, но за сметка на това се опитват да предвиждат бъдещето по грешните си сметки.
  • 145 Бла бла бла

    5 2 Отговор
    Електричките ще се наложат, но и генераторите на дизел и бензин също ще вървят. Танто за кукуригу, но и така да е пак е по-добре за природата. Затова и беше идеята за хибридите , защото е най-разумното в настоящата ситуация. И като ви поскъпне тока и падне дизела, здравей генертор.
  • 146 Цифри от тази минута

    2 1 Отговор

    До коментар #139 от "Turbo":

    MW %
    АЕЦ 2112 32.46%
    Кондензационни ТЕЦ 2016 30.99%
    Топлофикационни ТЕЦ 406 6.24%
    Заводски ТЕЦ 133 2.04%
    ВЕЦ 1052 16.17%
    Малки ВЕЦ 208 3.20%
    ВяЕЦ 494 7.59%
    ФЕЦ 63 0.97%
    Био ТЕЦ 22 0.34%
    Товар на РБ 5790

    Колко време трябва да работи АЕЦ с мощност 2112 киловата, за да произведе 5000 киловатчаса? Сметка за второкласник с която съм сигурен, че ще се затрудниш да се справиш, защото е много над интелектуалното ти ниво.
  • 147 Бла бла бла

    4 1 Отговор
    Така и ще вървят камионите на ток ,но и ще ги побългарят с встроен дизелгенератор и пей сърце
  • 148 Упс

    2 1 Отговор
    Да се чете 2112 мегавата и 5000 мегаватчаса.
  • 149 GTE

    3 3 Отговор
    Милиардите дизелови камиони, които движат световната икономика, милионите дизелови камиони, които ще бъдат произвеждани след 2021 г. корабите, влаковете и самолетите - за тях няма реална и обозрима преспектива за замяна с друго.

    Коментиран от #150

  • 150 Самоцитирам се, преспектива има

    2 3 Отговор

    До коментар #149 от "GTE":

    Компанията Scania, която е водещ производител на товарни автомобили от Швеция, след продължителни тестове заяви, че товарния транспорт с електрически двигатели е много по-изгоден от използването на водородни горивни елементи. Дъщерната компания VW Group спира научноизследователските и конструкторските работи относно водородните технологии и се концентрирана върху по-перспективната електрификация. Компанията Scania планира към 2030 година да увеличи продажбите на електрически камиони до 50% по отношение на своя товарен транспорт.
  • 151 Alex

    5 1 Отговор
    В Нидерландските градове от днес 1-ви фвруари, ни бензин, ни дизел, ни електричка ще можеда се движи от петък 12 часа на обяд до неделя срещу понеделник в полунощ. Само велотранспорт и електро байкове и електро скутери ще бъдат разрешени за придвижване. Всички четриколесни и мотори с двг ще остават, където са в петък , в 12:00 часа.
  • 152 Daro

    4 2 Отговор
    Закупуването сега, през 2021, на електрокар е все едно закупуването на дизелов лек автомобил през 1960

    Коментиран от #159

  • 153 Turbo

    2 3 Отговор

    До коментар #142 от "Асдф":

    Смятай да видим как ще произведеш 5 гигаватчаса с 2 мегавата реактор?

    Коментиран от #155, #156, #181

  • 154 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #128 от "TSLA":

    Това с тревата ти ли си го добави?Народен фолклор,всеки редактира!За бързият кон е вярно.Едва ли Форд си е мислил за 2сек .ускорение до 100 км/ч?
  • 155 Дай цитат

    2 0 Отговор

    До коментар #153 от "Turbo":

    Колко е мощността на АЕЦ Козлодуй?
  • 156 Асдф

    5 1 Отговор

    До коментар #153 от "Turbo":

    Ще си направиш ли труда да провериш отново дали са 2 мегавата или 2000 мегавата г-н турбоСметка
  • 157 W123 300D

    4 0 Отговор
    Хич не ме интересуват тези глупости. Попитайте един вещ колко замърсява околната среда един кораб ако обиколи Земята по екватора, и колко един самолет като прелети от Токио до Вашингтон. Ще си карам Бенца с неразрушимия мотор докато съм жив. Приятен път на всички!

    Коментиран от #158

  • 158 един

    3 1 Отговор

    До коментар #157 от "W123 300D":

    Споко пич, ретрото винаги е атракция, децата ще се радват!
  • 159 Alex

    4 0 Отговор

    До коментар #152 от "Daro":

    Така е, дизелът се развива бурно в края на 80-те и най-вече в началото на 90-те, когато масово в леките коли се поставя турбина и интеркулер, което го прави пъргъв, ефективен и малко харчещ. При 6-то поколение комън рейл вече е достиганл епогея си, но това е след 2015 г.
    Електричките още са в началото на развоя, тоест доста преди аналогията с 1980 година за дизела.
  • 160 Фен на електромобила

    4 6 Отговор
    Много се палите, а повечето нямат никакъв опит и даже допир до модерна кола на ток. Как си вярвате, че двигател с вътрешно горено е по-надежден от двигател без триене?!? Щом сте толкова против тая технология, значи нямате мобилни устройства? Много от вас пишат, че колите се зареждат всеки ден по няколко часа, малко поне прочете преди да пишете!!!
    Кола с пробег 300-400 км на ток зареждам на седмица макс един път на фастчарджер за 30 Мин. до като пазаря! Вече има коли който зареждат с по над 200 квч. И технологията все още се развива.
    Само да допълня, повечето коли на ток няма инспекции, понеже освен спирачна течност няма какво да се сменя, имат 8 години или 160 000 км гаранция на батерията (ако падне под 70% се сменя)
    И пак да повторя който ползва мобилни устройства като телефон или лаптоп да не ми обеснява колко са вредни батериите!
  • 161 стефчо

    3 3 Отговор
    Ако всички хора бяха закостенели като Ганчо,щяхме да сме в ерата волските каруци и свинските навуща още!
  • 162 Жорката

    3 0 Отговор
    Бензинът ще надживее дизела, особено при големите камиони:) Всичко зависи от клиента. Модерно е турбо, слагаме турбо. Модерно е дизел, слагаме дизел. Друг е въпроса колко е турбо и колко е дизел.

    Коментиран от #180

  • 163 Пак Жорката

    2 0 Отговор
    Сегашната статистика не е толкова важна за населението. Важното за българина е състоянието на автомобила след 10 годишна експлоатация. Особено важна е боята.
  • 164 pbdan

    3 1 Отговор
    Нефтодобивът ще продължи защото е необходим битум за асфалтовите пътища, масла за всички видове машини, керосин за самолети и ракети, а дизелът, бензина и пропан-бутана ще поевтинеят много като "отпадък". Човек не забравил лъка и стрелата, каруцата, радиолампата, радиото, морзовата азбука, корабите с платна и други по-стари технологии. Всяко ново е добре забравеното старо. Първите автомобили също са били на ток.
  • 165 123

    2 2 Отговор
    Айде де, а корабите и влаковете на бензин ли ще минат.

    Коментиран от #166

  • 166 pbdan

    4 0 Отговор

    До коментар #165 от "123":

    Нека някой да даде смислено приложение какво да правим с пропан-бутана, бензина и дизела в големи количества, без ДВГ или изгаряне в ТЕЦ за ток(което е безсмислено, пак топлинна машина).
  • 167 Хайл

    2 4 Отговор

    До коментар #11 от "Лада Веста Крос":

    Има да чакаш това да стане електроджендъре...от 120 г се чака електрото да бие двг ама нанайсииии
  • 168 Иванкин

    5 3 Отговор
    При всички плюсове на еклектромобилите, които не отричам, все пак с електричка, не мога да стигна до Виена. С моя скапан дизел, извънградско ще стигна до Виена с един резервуар.
    Ако утре 80 000 електрокара тръгнат към Кулата - Промахон, а 100 000 към Бургас, къде ще заредят аджеба?
    Електрокара не става за извънграда, при положение, че едно Пежо е-208 е 1500 кг празно, с 4 човека и багаж става 2 тона, със сигурност със 110 км/ч няма да може да мине повече от 260 км и трябва да зарежда. Не става само с фаст чардж, защото батерията издъхва. Колко батерии на един мобилен телефона има в Хюндай Кона или е-208 ? Моя мобилен телефон е с 8000 Ам/ч батерия и до края на деня изяжда още 2 външни батерии по 5000 Ам/ч. На колата няма как да си тегля ремъркето с външна батерия с мен. Технологията има нужда от време, за да се усъвершанства. Ясно е, че ДВГ-то отива на залез, но това няма да стане до 2025 нито до 2035, нито до 2055.

    Коментиран от #171, #174

  • 169 Перун

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "дявола":

    турбо бензин дава съповтавим разход, има тяга в ниските обороти и ако не е с директно впръскване е далеч по-евтин за поддръжка от дизел. Опелския 1.4 турбобензин от Бургас до София ми даде точно 5,1 разход с включен климатик през Август. И се газифицира без грижи
  • 170 Гумена глава

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "Знайко":

    Дизела ще се използва при корабите, които сега са на мазут, защото има изискване за от 2025 да се ползва гориво с 0,01% сяра. Мазута не знам какво ще го правят обаче

    Коментиран от #172

  • 171 домакин

    3 0 Отговор

    До коментар #168 от "Иванкин":

    Ами то мога само да кажа,че по-точно и изчерпателен коментар,не може и да има.
  • 172 Хайл

    1 3 Отговор

    До коментар #170 от "Гумена глава":

    Мазута ще го загробват,както загробват неподлежащите на рециклиране батерии...Т.е. зеленото няма да бъде много зелено...В Германия излезлите от употреба ветрогенератори се загробват,соларните панели също

    Коментиран от #173

  • 173 Ти винаги казваш истината

    3 1 Отговор

    До коментар #172 от "Хайл":

    Например че АЕЦ Козлодуй има мощност 2 мегавата.
    Или че 11 милиарда умножено по 0,2 е равно на пет милиона!
    Трябва да ти се има пълна Вяра! Всичко което казваш е истината и само истината!
  • 174 Тези нули за нищо ги нямате

    2 2 Отговор

    До коментар #168 от "Иванкин":

    "Моя мобилен телефон е с 8000 Ам/ч батерия и до края на деня изяжда още 2 външни батерии по 5000 Ам/ч."

    Егати телефона! Акумулатора на автомобила ми е с капацитет 50 амперчаса.

    Тоест твоят телефон има 160 пъти по-голям капацитет, а външните ти батерии още 200 пъти по толкова.

    Този телефон заедно с външните батерии с ТИР ли ги превозваш? По колко хиляди лв ток месечно ти струва зареждането на телефона?


    И като тръгнат 80 000 електрокара към Кулата дневно с по четири човека в тях, след една седмица в България няма да остане жив човек! Всички ще са минали през Кулата!

    Това ли си разправяте на партийните събрания? Това ли са опорките в защита на нефта?
  • 175 Subaru Japan

    3 1 Отговор
    Най-после да разберат, че нафтовите печки си отиват в историята.
  • 176 Qwerty

    3 2 Отговор
    Абв кой ви каза, че електрокарите са зелени. Само начина на добив на материалите за батериите и след това изхвърлянето на тоя боклук, да речем след 200 000 км който ще се разгражда тровейки почвата 200 000 години, след като последният собственик на електро бричката е напуснал този свят.
    А в ютюб погледайте как се самозапалват тези консерви, какво отделят докато не изгорят и нямат загасяне, докато не изгорят токсичните съставките на тази отрова.

    Коментиран от #179

  • 177 Транспортер

    1 1 Отговор
    В армията и спец.машините всичко е дизел,а има и растителен дизел с О-ви емисии...

    Коментиран от #178

  • 178 Терминатор

    1 0 Отговор

    До коментар #177 от "Транспортер":

    Тоест,т.нар. БИОДИЗЕЛ.
  • 179 Пак много нули

    3 0 Отговор

    До коментар #176 от "Qwerty":

    Многото нули ли са ви опорките? Само че си объркал технологиите. Новите дизелови и бензинови автомобили вече са толкова сложни, че едва изкарват 200 хиляди километра. Новите електромобили, дори китайските, са с батерии проектирани за два милиона километра.

    Дори само половината да изкарат, това е повече отколкото средностатистически шофьор минава за целия си живот. Следователно, дори всеки път да зареждаш на бърза зарядна станция, дори всяка нощ да ползваш батерията за съхранение на енергия за домакинството или за продаване, електромобил е пак ще изкара повече, отколкото дизелов автомобил, а после батерията може да се ползва за стационарно съхранение на енергия, за да се затворят въглищните централи. След това материалите в батерията се рециклират на 90% още днес. За в бъдеще ще са повече проценти.
  • 180 Камион ме блъсна, трактора ме гази...

    2 1 Отговор

    До коментар #162 от "Жорката":

    И защо реши че точно при тежките камиони дизела има предимство? Още първия електрически камион на Тесла е много по-мощен от последно поколение дизел, дори ако два от четирите електрически двигателя са му повредени. Точно при тежките камиони, много по-бързо ще се премине на ток, в сравнение с леките автомобили.

    Първо защото при камионите цената на километър е най-важната, а електрическите предлагат много по-добра цена, а второ, защото камионите имат много по-кратък жизнен цикъл, защото ресурса им свършва след 5-6 години сериозна експлоатация, за разлика от леките автомобили чиито живот е от 10 до 30 години.
  • 181 После пак обяснявай че нямаш сестра

    1 1 Отговор

    До коментар #153 от "Turbo":

    Първо пишеш с Гост, после премина на турбо, а веднага след това дизела. Прозрачен си вече. Поне не слагай никове, а всеки път слагай заглавие на поста, че се излагаш!
  • 182 АНОНИМЕН

    1 0 Отговор
    Всички форумни експерти се вторачили в двигателите! Всички забравят, че във всяко превозно средство с какъвто и да е двигател има лагери/ основно търкалящи; ролкови, съчмени, иглени;радиални, аксиални, радиално-аксиални.../! Живота на лагерите при добро производство и поддръжка е около 50 000 работни часа, което при съвременен автомобил е около 250 000 километра! Едва ли има производител, който ще си позволи лукса да произведе акумулаторна батерия с полезен живот по-дълъг от този на един лагер! Друга е темата какво пляскат авто мисирките за гарантиран пробег от примерно 2 000 000 километра за автомобилна акумулаторна батерия! Ще рече, че тази батерия ще се мести от автомобил на автомобил Х пъти докато се "сдуха"!? Това сериозно, ли?!

    Коментиран от #183

  • 183 Дрън-дрън

    3 2 Отговор

    До коментар #182 от "АНОНИМЕН":

    Двигателите на Тесла модел 3 са проектирани за 1000000 мили до първо обслужване. Същите се ползват и за камиона, Тесла модел У, а вече и в Тесла модел S и Тесла модел Х.

    Не забравяй че тези 50 хиляди часа се отнасят за експлоатация с максимални обороти, а това не е фуражомелка, където оборотите да са винаги максималните. Кой нормален човек ще кара 50 000 часа с 250 км в час ? 99% от шофьорите никога няма да вдигнат над 200 км в час.

    Батериите няма да се ползват за други автомобили, защото след десетина години ще са морално остарели, тежки и с малък капацитет и мощност (от мощността зависи бързината на зареждане и рекуперация), спрямо тогавашното производство. Но пък ще са идеални за домашно съхранение на енергия, където обемът и теглото нямат такова значение, за разлика от автомобила. Там дори половината капацитет и една десета от първоначалната мощност на батерията, са абсолютно достатъчни .
  • 184 радио елто

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "Има лесно":

    като направят нафтата 5лв/литъра ти няма да можеш си купиш хляб да ядеш бастун
    комбайната дето жъне не е на ток , тира дето ще ти донесе зърното и той е на дизел и не е на ток, ама ти си с една гънка само защо ли ти обяснявам
    няма камиони, комбайни и трактори на ток , няма и да има

    прототипите дето през ден ги показват са само прототипи и никога няма да бъдат серийни модели

    Коментиран от #185

  • 185 Хайде бе?

    2 1 Отговор

    До коментар #184 от "радио елто":

    Производството на камиона на Тесла започва още тази година. Вече има хиляди заявки за него. Ти продължавай да си вярваш, че това са само прототипи.
  • 186 Браво!!!

    0 0 Отговор
    Изчетох всички коментари,много неща знаех,много инфо прочетох за първи път,замислих се....Страхотна и ползотворна за мен дискусия!!!От години не съм чел тук такава!!!
  • 187 Браво!!!

    0 0 Отговор
    Карам на газ....Не прочетох нищо за "течната фаза"...но мнението на всеки прочетох с удоволствие.Нека има повече такива дискусии👍
  • 188 Не е важно кой съм

    0 0 Отговор
    До 25 сектант
    Дизел само дънки
  • 189 Дедо

    1 1 Отговор
    абсолютни глупости на тръкалета - бензина и ел.изгъзиците ще надживеят дизела, когато всички кораби, камиони и автобуси тръгнат на бензин и ток ... maby one day
  • 190 Кила

    1 0 Отговор
    Тировете корабите подводниците на дизел отдавна са отживелица,.Зелената енергия е електрическо задвижване атомни реактори, които движат най мега хипер супер самолетоносачите на САЩ .Така че дизела е пътник. Един ел.влак може да носи товар колкото 100 тира. От гарите има камиончета електрически които разнасят до по големите складове а оттам с Ел. Малки коли дори велосипедни за разнасяне на товари.Това отдавна работи в развитите страни.