През последните години автомобилите, оборудвани с двигатели с вътрешно горене -бензинови и още повече дизелови, се сблъскват с проблеми под формата на ограничения и забрани от властите. Натискът за повсеместна електрификация на автомобилите е толкова голям, че автопроизводителите се принуждават да наблягат на производството на електромобили.
Първи с офанзивата в Европа започна концерна Volkswagen, а сега и френските производители ударно се преориентират. Според най-новите данни заводът Stellantis в Тремери, Франция, известен като най-големият завод за сглобяване на дизелови двигатели в света, ще започне да произвежда по 180 000 електрически мотора на година.
Очаква се до 2025 г., когато някои европейски държави ще спрат да продават автомобили с двигатели с вътрешно горене, производствените мощности във Франция да бълват по 1 000 000 електрически мотора годишно. В същото време персоналът може да има проблеми заради факта, че в един електромотор има значително по-малко части от тези, необходими за дизелов агрегат, така че централата няма да има нужда да задържа толкова много служители.
В същото време в САЩ президентът Джо Байдън също заема "зелена" позиция и още с встъпването си в длъжност призовава за създаването на един милион работни места в автомобилните заводи за производство на електрически автомобили. Освен това в близко бъдеще той планира да прехвърли целия федерален автомобилен парк към екологичен транспорт.
По-рано беше съобщено и, че през есента на 2020 г. продажбите на електрически автомобили в Европа вече надвишават продажбите на автомобили с дизелови двигатели. Дори германците спират постепенно с разработката на нови дизелови агрегати, като освен към електрически се ориентират и към малки по обем бензинови мотори.
По всичко личи, че повсеместната електрификация ще настъпи, дизеловите мотори постепенно ще изчезнат, но бензиновите агрегати с вътрешно горене ще се задържат още дълго на пазара. Те, в основната си част ще бъдат използвани за производство на хибриди, но бензинът ще остане фактор. Така че, дизелът няма да надживее бензина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шекел
Коментиран от #24, #83
13:03 31.01.2021
2 БАЙ Х@Й ‼
Коментиран от #5
13:03 31.01.2021
3 БАЙ Х@Й ‼
Коментиран от #9
13:05 31.01.2021
4 Фен на Дизела
Коментиран от #10
13:09 31.01.2021
5 ПазарНаикоН
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":
Да винаги от дъражавите борещи се за "пазарна икономика" идват политически решения ... и от първия ден разбираш, че не пазара определя какво да се произчежда, а няколко чиновника в "друга държава". 90-те ни лъжеха за пазарната икономика, че определял цената ... сега имоти не се търгуват, а цените са същите като преди ... а това сега пазарна икономика ли е или н е?13:10 31.01.2021
6 БАЙ Х@Й ‼
Коментиран от #28
13:11 31.01.2021
7 дявола
Коментиран от #169
13:12 31.01.2021
8 Kentucky today
Коментиран от #29
13:12 31.01.2021
9 Ще има
До коментар #3 от "БАЙ Х@Й ‼":
но цената ще е "европейска" и едно зареждане на "бързите" станции може да струва колкото нафтата за 3 пъти повече пробег.13:16 31.01.2021
10 Да,да,прав си
До коментар #4 от "Фен на Дизела":
Не знам колега,кой ли им плаща на тия за да пишат подобни глупости?! Да ви кажа имам един братовчед международен шофьор който често е на път из ЦЯЛА европа и е много по-наясно с автомобилният парк на запад,от повечето коментирали тук! И не е вярно,че хората на запад масово се отказват от дизеловите и не се търсят! Нищо подобно! Това е лъжа!! Карат си хората масово дизеловите и много-много не ги вълнуват ограниченията за дизеловите в по-големи градове да кажем. Така,че не вярвайте на 100% на всичко прочетено и празни приказки на разни псевдо "еколози" Между другото да кажа на рокаджиите преди да са изпаднали в екстаз,че електропреносната мрежа на запад също не е на лице все още с което ме информира братовчед ми. Та по-полека малко с електрическите тротинетки.Коментиран от #11, #34
13:25 31.01.2021
11 Лада Веста Крос
До коментар #10 от "Да,да,прав си":
Карат и защото вече са си купили Евро 6 и 5 дизели. Но след точно 5 годни т.е. 2025-та картинката ще е тотално различна когато Ханс си изплати дизела или тези Евро 5 станат на 10г и тръгне да си купува нова кола... и хоп вече няма дизел. Тези които сега си купуват кола вече нямат също избор. Това е, промяната няма да стане веднага. У нас се нядявам силно да затегнат ГТП и чадилките с чипче и без катализатор да не минават изобщо.Коментиран от #27, #167
13:35 31.01.2021
12 Има лесно
Коментиран от #91, #113, #184
13:36 31.01.2021
13 гост
Коментиран от #38, #92
13:37 31.01.2021
14 What
Коментиран от #37
13:39 31.01.2021
15 Васил
Коментиран от #32, #93
13:45 31.01.2021
16 дедо Йоцо
13:49 31.01.2021
17 Гошко
Коментиран от #21, #22, #94
13:50 31.01.2021
18 pbdan
Коментиран от #19
13:51 31.01.2021
19 Какво да се каже
До коментар #18 от "pbdan":
Вече има почти всички тези машини на ток! Та незнам, какво чак толкова не може да изчезне от тях! Има самосвали на ток, трактори на ток, всичко има на ток!Коментиран от #23, #36, #41
14:04 31.01.2021
20 Не може
Коментиран от #26
14:12 31.01.2021
21 pbdan
До коментар #17 от "Гошко":
Проблема с нощното натоварване и несъвместимостта на фотоволтаиците и нощното зареждане го виждам така. Зареждане на служебния паркинг през деня, когато си на работа. Ако предприятието е заможно може да има закрит паркинг с фотопанели и с допълнителен ток от мрежата за зимата. Така и живеещите в блок, без гараж ако работят в такава фирма ще зареждат там.14:13 31.01.2021
22 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #17 от "Гошко":
На това моят дядо му викаше " СМЕТКА БЕЗ КРЪЧМАР"! 1. Дори да вземем допълнителната 6'500МВт ел. енергия ( ще работим без резерв и само на пикова мощност ) тези 6'500 МВт за колко коли на заряд ще стигат ? Само във Варна са над 500'000 ! 2. Всеки ще зарежда с ток на макс защото с 20% няма да измине колкото от 100% до 80% ! 3. Грешиш и с ДВГ - консумацията не зависи от това колко е пълен резервоара, а от пробега и разхода ! Просто едни няколко х.тона ще са вместо в цистерните в резервоарите! 4. Прав си само , че всеки проблем има решение стига да има желание ! Проблема е , че властите не решават проблемите на хората а създават нови !Коментиран от #30
14:19 31.01.2021
23 pbdan
До коментар #19 от "Какво да се каже":
Прочети за това което видях при строежа на магистрала. Сигурно една мобилна АЕЦ ще им трябва. Ако се зареждат както трябва (бавно) кой ще ги чака 6-8 часа. Каква батерия трябва да има един 30т. самосвал? Според мен поне 400-1000кВтч. Колко и какви зарядни(мобилни) ще трябва да има на пътният участък. Излиза, че само джипа на Боко ще е с ДВГ.14:20 31.01.2021
24 По-добре стой в България
До коментар #1 от "Шекел":
Тук електрификацията ще дойде по-късно и от Африка, защото всичките тези смръдливи дизели от белите страни трябва да се изнесат някъде. Тук ще си ги караме докато си жив.Коментиран от #69
14:21 31.01.2021
25 сектант
14:23 31.01.2021
26 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #20 от "Не може":
Ако не си забелязал у нас още има доста каруци ! Доста неща в Света са измислени или направени от българи , но явно не си запознат ! А МПС с електродвигател не е новост - Порше го е използвал още преди 120г ! Всичко е пари и интереси Приятелю! Да ти напомня ли, че запада се смееше на нашите пазарски чанти и се фукаше с найлонките? А днес ни поучава колко е добра пазарската чанта!Коментиран от #33
14:27 31.01.2021
27 Фен на Дизела
До коментар #11 от "Лада Веста Крос":
С тези твои разбирания ще стигнем най-много до велосипеда, ама я ми кажи зимата как ще го караш? Може би и вериги ще му сложиш? Или предлагаш да се върнем на каруците теглени от магарета, коне, и всякакъв друг впрегаем добитък?Ей от къде ви изкопават такива "умници" ?
Ситга сте напъвали за тези изпърдяни електрички. Нима не разбрахте, че те са МНОГО по-мръсни от дизелите и при изработката на батериите и при тяхното рециклиране, а за количеството вода, което отива за тази дейност да не говорим. Защото днес вече и водата е кът. И не се заблуждавайте, че дизеловите двигатели са по-мръсни от бензиновите. Лъжа е. Ако ще е бензинов двигателя то по добре да е с газова уредба.
Ако започнеш да ми говориш за водороден двигател вече бих могъл да се съглася, че има бъдеще, ама от тези електрички вече ми писна.
Коментиран от #47, #78
14:28 31.01.2021
28 Пазарен принцип
До коментар #6 от "БАЙ Х@Й ‼":
А какво мислиш че означава либерализация на пазара, която трябва да превключи в България на първи юли тази година?Всичката електрическа енергия тогава ще се търгува на борсата. Дори в момента, за всеки час от деня, цените на тока се определят от борсата спрямо търсенето и предлагането, а не с политическо решение за цените на тока за цяла година напред, независимо от сезона, независимо от търсенето и независимо от предлагането, както си свикнал.
Когато след 2025 година излезеш и като битов потребител на свободния пазар, ще плащаш евтин ток през лятото когато пече слънце и работят фотоволтаиците, а през зимата три пъти по-скъп, от евтините въглища, които защитаваш в момента и евтината атомна енергия.
Коментиран от #35
14:28 31.01.2021
29 И кой ще е лудия
До коментар #8 от "Kentucky today":
Който ще зарежда на скъпа цена през нощта, ако има недостиг, а няма да си зареди електромобила през деня, когато пече слънцето, фотоволтаиците правят излишък на тока и цените са ниски? Мислиш хората за идиоти ли?14:31 31.01.2021
30 Ееееее
До коментар #22 от "БАЙ Х@Й ‼":
Не разбра ли, че вечер зареждаш, това което изгориш през деня? Ако през деня караш 30 километра, при разход от 20 кВч на 100, ще ти трябва да заредиш 6 кВч през нощта! Защото това, ще си изгорил! И при зареждане с 2кВч, енергия, това ти е 3 часа, да зареди през нощта!Коментиран от #50
14:31 31.01.2021
31 Знайко
Коментиран от #40, #170
14:32 31.01.2021
32 Фен на Дизела
До коментар #15 от "Васил":
Василеее, Василе и в кои точно западни държави е забранено на дизеловите автомобили да влизат в градовете им ?И къде си оставят автомобилите тези хора на входа на града ли ги паркират?
Ей пубер стига си драскал глупости, които си чул от този и онзи, които са били на запад. Върви, виж сам и се убеди, че казаното от от теб е пълна лъжа и повече не пиши глупости.
14:33 31.01.2021
33 Така е
До коментар #26 от "БАЙ Х@Й ‼":
Много неща са измислени от българи, но знаеш ли кои? От тези, които са емигрирали и не живеят в България! Нашата държава, не развива талантите на хората, а и не се и опитва! Българина не е глупав, но развитието му спира в зародиш, освен ако не се изнесе от България, за да получи повече възможности!14:36 31.01.2021
34 Вервай си
До коментар #10 от "Да,да,прав си":
Ей това вярата е голяма работа. Особено за дизеловите сектанти. Вярват на брат'чеда, ама това официалните статистики за продажбите за годината бил и голяма лъжа. Това че само тази година, производството на електроенергия от възобновяеми източници се е увеличило с 45 тераватчаса, при положение, че за зареждане на всичките продадени електромобили за годината са необходими 3 тераватчаса и това е лъжа и някаква измама.Я питай братовчед ти коя от тези цифри които са му казал е лъжа?
Коментиран от #52, #57, #59, #62, #65
14:36 31.01.2021
35 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #28 от "Пазарен принцип":
Не защитавам въглища. Но сам го казваш либерализация. Само, че примерно на пазара има свободни 100 МВт , а търсенето е за 1'000 МВт познай колко ще стигне цената на МВт! Тогава може да платиш и над 50лв за да изминеш 100км и да се прибереш !Коментиран от #44
14:37 31.01.2021
36 Фен на Дизела
До коментар #19 от "Какво да се каже":
О, ма да повервахме ти. Даже валяците, танковете, и самолетите са вече на ток. Пхахахахаха.14:37 31.01.2021
37 Ти да видиш!
До коментар #14 от "What":
Как ще ги надживее газа, като още днес, се продават повече електромобили, отколкото автомобили на газ?14:40 31.01.2021
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Аха
14:41 31.01.2021
40 pbdan
До коментар #31 от "Знайко":
Да допълня нещо за дизела. Когато изгаря в турбодизелов двигател при високи температора и налягане се получават много по-вредните азотни окиси. Аз затова се пошегувах с нафтовата печка, която на определен оптимален режим има красив син пламък и минимум сажди.14:42 31.01.2021
41 домакин
До коментар #19 от "Какво да се каже":
Не знам на какви наркотици си,но и аз искам да съм такъв оптимист. Всъщност не знам и каква батерия трябва да има един трактор,за да може да оре като забие плуга в земята,проф,хохохохо...??!!..Коментиран от #43, #46, #48, #55
14:45 31.01.2021
42 Аха
Коментиран от #68
14:46 31.01.2021
43 Аха
До коментар #41 от "домакин":
На точно ти го качих, след малко ще го видиш, като го пуснат! Но да не се изненадаш!14:46 31.01.2021
44 Ето ти още един пазарен принцип
До коментар #35 от "БАЙ Х@Й ‼":
Заради който ще се стимулира ползването на автомобили с големи батерии. Ако знаеш, че довечера в 18:00, тока ще струва левче за киловатчас, а в 12:00 на обяд като пече слънце ще струва 5 стотинки за киловатчас, системата е либерализирана и можеш да купуваш и продаваш когато искаш, няма ли да купиш стотина киловатчаса на обяд и да ги продадеш или ползваш вечерта?Същата работа със старите батерии от електромобили, които се водят бракувани когато вместо първоначалните 100 киловатчаса, започнат да събират само 80 киловатчаса след десетина, двайсет, трийсет години?
Колкото са по-големи разликите в цените на тока в рамките на деня, толкова по разумно е да имаш огромна батерия под ръка. Като започнат да ти се сменят цените, сам ще стигнеш до този извод. Особено като предварително знаеш цените за всеки час за 24 часа напред.
Коментиран от #82
14:47 31.01.2021
45 БАЙ Х@Й ‼
Проверка в Търговския регистър показа, че всички гореизброени фирми в Пловдивско са собственост на Солар Инвест трейдинг ЕООД с управител Барбара Панитц.
Фирмата е регистрирана през февруари 2009 година от лицата Иван Вичев и Христо Синджирлиев, които година по-късно прехвърлят капитала на Хелмут Панитц, а той от своя страна – след 10 дни – на Барбара Панитц....."
Коментиран от #60
14:49 31.01.2021
46 Аха
До коментар #41 от "домакин":
Ето ти и електрически камион! Волво! А, да! И това не е "ще", а са факти! Реални неща! Не е анимация!14:49 31.01.2021
47 pbdan
До коментар #27 от "Фен на Дизела":
Нaпишeтe в гугълa - "Вoдoрoднa eнeргeтикa – мeчти и нeрeшeни прoблeми". Oгрoмни прoблeми имa при вoдoрoдa, тaм дoбрe e oпиcaнo.14:51 31.01.2021
48 Аха
До коментар #41 от "домакин":
Глей, глей, глей ко стаа! А, абе то и електрически булдозер има! Катерпилар!Коментиран от #49
14:53 31.01.2021
49 pbdan
До коментар #48 от "Аха":
Прочети ми пост 18 и 23. Не, че не може да се направи. Очаквам да видя и роторните багери в рудник "Марица", които също са на ток. Има електрокари, огромните камиони в рудниците по 300т. също са на ток(с дизелов генератор). Дизелите в ЖП-то също са на ток.Коментиран от #51
15:02 31.01.2021
50 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #30 от "Ееееее":
Ееее, проблема не е в тези 2-3 часа. Пак ли да ти го сметна! Само Варна е над 500'000 жители. Всяко семейство има кола, някой по две, много хора имат лична и служебна . Та сложи ги 500'000 коли. Нека са не по 30 ами по 20 км ( някой не карат всеки ден ) това са 10'000'000 км ! Нека им трябват както пишеш по 2кВт на 10 км . Това са 2'000 МВт! Само за Варна !Коментиран от #53, #63
15:05 31.01.2021
51 Аха
До коментар #49 от "pbdan":
Че аз да не качвам само до теб?Коментиран от #54
15:06 31.01.2021
52 Че на теб ли да вярвам бе???!
До коментар #34 от "Вервай си":
Нямаше да ти обърна внимание,но виждам,че токаджиите сте вече все по-екзалтирани,ще ти дам на тенджера информация,пък ти ме оборват ако щеш и до утре! Та: "Политиците по света бленуват за "зелено"бъдеще,което разбира се,ще бъде платен но от данъкоплатците и което вероятно ще си остане просто утопия." Причината е,че реалността обикновенно се разминава пожелателно им мислене. То обаче може да понесе нов удар,именно заради производството на електромобили. Само от началото на годината цената на кобалта се изстреля с над 20%,като днес на лондонската минерална борса той се търгува при цена 39,6 хиляди долара за симетричен тон. Металът се използва в литиево-йонните батерии и на практика присъства във всяко едно устройствен само в електромобилите. Проблемът е,че търсенето няма скоро да се свие,но и вероятно ще продължи да расте,докато предлагането ще се понижи,смята експерт по базираната в лондон компания за проучване на ресурсите Roskill Кинг Лу.15:07 31.01.2021
53 Така е
До коментар #50 от "БАЙ Х@Й ‼":
Е и? Какво? Та те копачките за биткойни източиха ток за няколко града, даже без да ги усетят, че някой дърпа тока, а ти си седнал тук да обясняваш! Я кажи, колко ел. енергия изразходва Нефтохима? И, че тази енергия направо ще зареди много електрички, без да е нужен бензин! Като го намериш, пиши пак!Коментиран от #61, #80
15:09 31.01.2021
54 pbdan
До коментар #51 от "Аха":
Извинявай ако съм те засегнал. Просто тия машини макар и нови демонстрират нещо което отдавна го има и съм ги споменал в поста си.Коментиран от #56
15:12 31.01.2021
55 Аха
До коментар #41 от "домакин":
На какви наркотици си?Коментиран от #58
15:13 31.01.2021
56 Аха
До коментар #54 от "pbdan":
Има, това написах и аз, че тези машини ги има на ток! Качвам, защото много хора мислят, че тока става само да си бъркат тортата с миксери! Ама не, става и за други неща!15:15 31.01.2021
57 Че на теб ли да вярвам бе???!
До коментар #34 от "Вервай си":
...и така..;. Причината е че почти целият кобалта на света се добива в демократична република Конго,от където се изнася към република Южна Африка,след което поема към Китай. Но в страната от години се водят битки между въоръжени групировки и правителството,а рециклираният кобалта от вече използвани батерии е МНОГО МАЛЪК дял от общото предлагане. А изстрелването на цената му няма да е безпрецедентен феномен. Преди три години цената на метала удари 93,5 хиляди долара за симетричен тон,т.е.три пъти над настоящата си стойност и четири пъти над цената на метала от преди това.Коментиран от #64
15:16 31.01.2021
58 домакин
До коментар #55 от "Аха":
На същите като теб!15:17 31.01.2021
59 Че на теб ли да вярвам бе???!
До коментар #34 от "Вервай си":
Положението на пазара не се подобрява от факта,че байдън върна САЩ в парижкото споразумение за климата и обещава "зелено"бъдеще пред страната,включително и създаването на 1 000 000 нови работни места в автомобилната индустрия и инфраструктурата,занимаващи се със "законопроекти. Това означава изстрелване на търсенето на всички метали,използвани при производството на батерии,включително на кобалта.15:24 31.01.2021
60 Точно
До коментар #45 от "БАЙ Х@Й ‼":
Много правилно!Познавам ги лично и двамата.Гоеми измамници със замесени корумпирани политици.Само далавераджии и измамници успяват в България,затова нормалните хора емигрирахме.Корумпираната власт ни изгони.15:27 31.01.2021
61 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #53 от "Така е":
Тъкмо да светна и изгаснах! Знаеш ли , че Ваньо Танов реши да спре Нефтохима? На другия ден го светнаха, че Нефтохима не прави само бензин за леки коли ! И Ваньо направи каквото прави охлюв когато го бутнат по "рогцата"!15:27 31.01.2021
62 Че на теб ли да вярвам бе???!
До коментар #34 от "Вервай си":
Автомобилите производители се нуждаят от цената на метала от около 100 долара на киловатчас,за да могат да произвеждат масовите електромобили,посочват от Zero He she. В момента при цена от 137 долара киловатчас допълнителното поскъпване на компонентите,използвани за производство на батерии са ужасно лоша новина за производителите,които все още не могат да ИЗЛЯЗАТ НА ОЕЧАЛБА ОТ ПРОДАЖБАТА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ!!!!!!! Проумейте го това бе коне с капаци!!!! Това няма да го прочетете във "ФАКТИ"!!!!15:34 31.01.2021
63 Колко милиарда е България?
До коментар #50 от "БАЙ Х@Й ‼":
"Та сложи ги 500'000 коли. Нека са не по 30 ами по 20 км ( някой не карат всеки ден ) това са 10'000'000 км ! Нека им трябват както пишеш по 2кВт на 10 км . Това са 2'000 МВт! Само за Варна !"Значи само във Варна има половин милион коли. Колко милиарда има в цяла България? Приятелю, в България има няколко милиона регистрирани автомобила, но ако се съди по застраховките, по-малко от 2 милиона от тях са в движение. Тоест дори по твоите сметки, за България са нужни 8 гигаватчаса за денонощие, и 3 тераватчаса годишно. Само АЕЦ Козлодуй произвежда 18 тераватчаса годишно. Износът силно замря, но въпреки това изнасяме над пет тераватчаса годишно. Тоест ако всички автомобили от утре минат само на ток, България все още ще изнася ток, ако има на кой, защото заради високите цени, никой не иска българския ток, а дори за българското потребление се внася през голяма част от годината заради по-ниската цена на тока от турските и гръцките ВЕИ.
15:35 31.01.2021
64 На симетричния тон вервай!
До коментар #57 от "Че на теб ли да вярвам бе???!":
Какво точно трябва да е това симетричен тон? И какво се впечатляваш, че започнала да се вдига цената на нещо, при положение че дори В статията която цитираш, се казва че цената му се е сринала четири пъти, в сравнение с преди 3 години?Вземи прочети кой ще ползва кобалт след някоя друга година? Tesla премина на никел, като даже си купи мина в Индонезия, където ще строи преработвателно предприятие и завод за клетки за батерии там, чието производство ще става със 100% чиста енергия. Света си върви напред, въпреки че ти вярваш на статии за СИМЕТРИЧНИ тонове.
Коментиран от #66
15:42 31.01.2021
65 Друг фен на дизела
До коментар #34 от "Вервай си":
Пост #32 също се отнася и за теб!!!15:45 31.01.2021
66 Че на теб ли да вярвам бе???!
До коментар #64 от "На симетричния тон вервай!":
Исках да кажа МЕТРИЧЕН тон,извинявам се. Просто техническа грешка.Коментиран от #67
15:47 31.01.2021
67 Техническа грешка е веднъж!
До коментар #66 от "Че на теб ли да вярвам бе???!":
Но ти го повтори ВСЕКИ ПЪТ, когато спомена думата тон! Поредния преписвач, който дори не разбира какво преписва и си мисли че е някакво доказателство и изглежда умен, но всъщност доказва, точно обратното!Коментиран от #72
15:53 31.01.2021
68 Komapak
До коментар #42 от "Аха":
Сега ми покажи кораб на ток. Ама голям, примерно контейровоз...Коментиран от #71, #135
16:03 31.01.2021
69 Шекел
До коментар #24 от "По-добре стой в България":
Не вярвам.Бг е в ЕС и като спуснат някоя директива обща за целият союз ще я въведат и тук.Коментиран от #74, #95
16:04 31.01.2021
70 А сега не сме ли в ЕС?
16:07 31.01.2021
71 И корабите
До коментар #68 от "Komapak":
Корабите ще са на водород. Тоест пак на ток, но вместо в батерии, той ще се съхранява във вид на водород. Зелен водород произведен от фотоволтаици и вятърни генератори.Коментиран от #76
16:12 31.01.2021
72 Че на теб ли да вярвам бе???!
До коментар #67 от "Техническа грешка е веднъж!":
Просто пиша бързо бе,умник. Преписвач съм бил. Просто клавиатурата ми отчита грешно,когато пиша бързо. Ама и ти щом не можеш да оспорил тези мои твърдения с твои факти,явно нямаш никакви ОПОРКИ и си поредният драскач тук който се хваща за някаква си техническа грешка. Като повечето плампаш тук които не знаят за какво спорят,пха,ха ха...16:13 31.01.2021
73 Анонимен
Коментиран от #75, #77
16:14 31.01.2021
74 домакин
До коментар #69 от "Шекел":
Не вярвам просто ЕС е една утопия и още малко и ще се разпадне.16:15 31.01.2021
75 Точно така е!
До коментар #73 от "Анонимен":
И абсолютно вярно! Електрички,"зелени"енергии,карикатуристи,пандемия,ваксини,носене на маски,всичко това са временни налагани директиви от богатите,джендърски,соросоидно корпорации.👍16:20 31.01.2021
76 Komapak
До коментар #71 от "И корабите":
Пълен фантазьор. Вземи слезни на земята16:28 31.01.2021
77 Въпросче
До коментар #73 от "Анонимен":
Коя е най-евтината енергия от новоизградени централи в момента и каква е нейната цена?Коментиран от #79
16:40 31.01.2021
78 Лада Веста Крос
До коментар #27 от "Фен на Дизела":
Има и закрити триколки, в някои държави ги ползват. Но за съжаление за мен лично е сложно да минавам 50км дневно с колело. За повечето хора обаче не е които палят колата за 1-2-3-5км при това на равно. Сега сериозно - бензиновия двигател е по чист от дизела. Както и сам го каза има и алтернативни горива които още повече променят картинката. Зарядните станции не са бъдещето, те са само ако ти се наложи. Истината е да си пуснеш заряда на колата като я прибереш в гаража, за повечето хора това е дори 1-2 пъти на седмица със сегашните технологии. Естествено трябва да имаш гараж първо, така че това донякъде ще застави много много градски хора изобщо да нямат кола.16:51 31.01.2021
79 Анонимен
До коментар #77 от "Въпросче":
Ако намекваш че това е електричеството от вятър/фотоволтаици много грешиш ! Мантрата че това е най-евтиното електричество не взима под внимание много важна характеристика на електроснабдяването , а именно неговото постоянство . Не знам нормална държава в света която би желала да има ток само когато духа вятър или има слънце . Така че ако позволиш бих перефразирал въпроса ти така : Коя новоизградена електроцентрала осигурява най-ниска цена за постоянно и надеждно доставяни електричество ?Тук отговора определено не е вятърна / фотоволтаици защото за да изпълнят изискването за постояннство те трябва да бъдат подсигурени от резервни мощности . И там вече сметките отиват в съвсем друга посока . Шампионите по зелено електричество в Европа - Германия и Дания са и с най-високите цени . Това заради евтиния ток ли е ?
Коментиран от #84
16:55 31.01.2021
80 Дизела
До коментар #53 от "Така е":
Нефтохима използва водна пара в производството си,а не ток.Чакам да публикуваш самолет,хеликоптер и ракета на ток.Самолета дали ще литне с тежките батерии?Стига с тия приказки,че хората карали по 20 км на ден.Днес за един ден минах над 1000 км по работа с един резервоар,току що се прибрах.Ако бях с електричка сега щях да вися на зарядна станция и да се прибера в понеделник.Коментиран от #86
17:04 31.01.2021
81 незнайко
17:16 31.01.2021
82 Turbo
До коментар #44 от "Ето ти още един пазарен принцип":
Батерии на 20-30 години хахахаха Максимум 1000 цикъла на зареждане и от 3 до 5 години живот.Батерията на телефона ми след третата година изобщо не може да се зареди.365 дни по 3 години са малко над 1000 цикъла.17:22 31.01.2021
83 ММА сlub
До коментар #1 от "Шекел":
и в БГ няма да дойде, тук има места по-зле от Африка, както върви страната....слез на 10 км от магистралата17:57 31.01.2021
84 Ерих Фон Клинкерхофен
До коментар #79 от "Анонимен":
Преди няколко десетки години е измислено едно чудо ПАВЕЦ - за по-простите помпено-акумулираща-водно-електрическа-централа. Съсредоточете се върху "акумулираща" 😀18:11 31.01.2021
85 Ерих Фон Клинкерхофен
Коментиран от #99
18:13 31.01.2021
86 Аха
До коментар #80 от "Дизела":
Айде стига, стига! Толкова много караш, че от форума не излизаш! Ти да не пишеш, докато караш? Не е позволено! Че и четеш в движение! 😂😂 Има една статия, или не статия, а ПДФ файл с дневния разход на енергия (не само ел. енергия) на Нефтохима! Там е и разхода на много тона газ и още доста неща! Напиши в Гугъл, разход на енергия на Нефтохим Бургас и четеш! Дневния разход е 2000 МВч на ел. енергия! И нататък, четеш тоновете газ! Който също можеш да заредиш в коли на газ, а тока в електрически!Коментиран от #87, #102
18:18 31.01.2021
87 Леополд Фон Флокенщофен
До коментар #86 от "Аха":
Това съвсем не е вярно, Нефтохима ток не потребява, а съветския нефт е най-безаналогово-екологичния нефт!А от друга страна за изминаване на 1км с електромобил са необходими 3.14 симетрични тона въглища, американска електроцентрала и живота на 2 африканчета в нубийските мини!
Коментиран от #90
18:34 31.01.2021
88 Тодор Живков
Казах!!!
Коментиран от #104
18:37 31.01.2021
89 Ерих Фон Клинкерхофен
18:39 31.01.2021
90 Аха
До коментар #87 от "Леополд Фон Флокенщофен":
Хаха. Така е! От нефта излизат само цветя!18:51 31.01.2021
91 Гост
До коментар #12 от "Има лесно":
И като се откажеш, какво ще караш? И като не караш, кой ще прави оборот на бензиностанцията? И като няма печалба лукойла, познай кой министър ще го отнесе?18:57 31.01.2021
92 Гост
До коментар #13 от "гост":
Ти нали беше с Рено дизел? Какво си тръгнал да хулиш другите?18:58 31.01.2021
93 Гост
До коментар #15 от "Васил":
Като почнете да плащате на работника у нас, колкото му плащат и в Германия, тогава Ганьо сам ще си купи екологична кола.Коментиран от #96, #97
19:00 31.01.2021
94 Гост
До коментар #17 от "Гошко":
В България имаме милион и половина движещи се коли на частни собственици. Не броя служебни и на фирми. Тези коли минават по средно 30 километра на ден. За 250 работни дни в годината, изминават общо 11 милиарда и 250 милиона километра. Ако ги заменим с електрически, всяка от които ще харчи около 20 киловат часа ток на 100 километра, ще трябват 5 625 000 киловат часа ток. Или 5 гигават часа ток, само за личните коли на българите, на година.Коментиран от #123
19:06 31.01.2021
95 Терминатор
До коментар #69 от "Шекел":
Което няма как да стане,защото ние сме в ЕС само на карта,а иначе сме съвсем друга гоберня! Когато стандартът на живот ни се изравни с държавите от ЕС и ьапочнем да получавамежи по-високи доходи,могат да ни поставят подобни директиви чак тогава!19:27 31.01.2021
96 Така е
До коментар #93 от "Гост":
Само не занам защо обиждаш българина на "ганьо", а и не само ти ми и много коментиращи тук?!19:31 31.01.2021
97 Тодор Живков
До коментар #93 от "Гост":
Ганьо другари, никога няма да получава заплата, каквато получават на запад, основно защото е Ганьо и ще си остане такъв!Коментиран от #100, #101, #109
20:00 31.01.2021
98 Тодор Живков
Коментиран от #103, #106, #107, #120, #122
20:05 31.01.2021
99 Верно ли бе?
До коментар #85 от "Ерих Фон Клинкерхофен":
Аз пък не знаех! Вместо да се подиграваш на технически грешки вземи се информирай малко,щото звучиш адски тъпо!20:06 31.01.2021
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 домакин
До коментар #97 от "Тодор Живков":
Ми то тогава и ти ще си останеш пълен и смешен непрокопсаник! Така ли да те разбирам жалък филмиран пубер?!20:14 31.01.2021
102 Дизел
До коментар #86 от "Аха":
Няма да намериш мой коментар за събата и неделя.Нефтохима използва отпадъчен газ от производството на горива за да получи в ТЕЦ нужната за проиизводството пара.Ток за производството не се ползва с изключение на помпи,осветление.Чак 2000 МВЧ да потребяват,май послъгваш?Коментиран от #105
20:16 31.01.2021
103 Верно ли бе?
До коментар #98 от "Тодор Живков":
А ти драги ми господинчо не заслужаваш,даже на бай ти Тодор прахът под подметките му да оближеш,да не кажа друга дума...20:19 31.01.2021
104 Ами да представи си
До коментар #88 от "Тодор Живков":
Нещо като комуниЗъма и социалиЗъма!? Нещо такова трябва да е!!? Нали пуберче? Е,наистина трябва да ти призная,че унижението е признак на малоценност!! НЕПРОКОПСАНИК НЕГРАМОТЕН!!!Коментиран от #108
20:27 31.01.2021
105 Аха
До коментар #102 от "Дизел":
Написах! Пишеш разход на енергия на Нефтохим и ти излиза ПДФ файл и четеш!20:28 31.01.2021
106 Терминатор
До коментар #98 от "Тодор Живков":
Така и не мога да разбера защо МОДЕРАТОРЧЕТО търпи подобни тъпи коментари,които се подиграват посмъртно с висши държавници и най вече обиждат българина на "ганьо"!!!??? Би трябвало да ги трие веднага,както е написано в правилата,ама защо ли не го прави???!!....20:34 31.01.2021
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Тодор Живков
До коментар #104 от "Ами да представи си":
Другари! Разбирате сега защо запада ни победи. Ракията на обед - аз лично против нямах, но... Капиталиста не спеше, работеше, учеше се и строеше много повече от нас. По мое време всички /почти/ живеехте по-добре, отколкото заслужавахте. Затова и само с добро ще ме споменавате...Коментиран от #111
20:39 31.01.2021
109 Пфффффф
До коментар #97 от "Тодор Живков":
Не виждам от коментиращите тук да има някъде по- голям "ганьо"от теб,налъм плосък!Коментиран от #115
20:39 31.01.2021
110 Тодор Живков
20:41 31.01.2021
111 А бе лаладжийо
До коментар #108 от "Тодор Живков":
Хубаво прочети пост #10720:41 31.01.2021
112 Тодор Живков
20:44 31.01.2021
113 Ким Ир Сен
До коментар #12 от "Има лесно":
А НЕМА ЛЕСНО, ЗАЩОТО И НИЯ НЕ СМЕ А НЕКА ДИГНАТ С 5 ЛЕВА И УЛАЗИМ С КАРТЕШНИЦАТА У ПАРЛАМЕНТО, ЗАЩОТО НАЙ ГОЛЕМИТЕ ЦЪРВУЛИ СА ТАМ 95% НАРОДА КАРА С ДВГ , ЗНАЕШ ЛИ КЪВ БУНТ ЩЕ СТАНЕ ЗА ТОВА , ДА НАПРАВИТЕ ХОРАТА ДА СИ ОСТАВЯТ АВТОМОБИЛИТЕ , А ТИ БОГО ПОМАЗАН ЛИ СИ ГЕРБЕРАСКА ТРОЛ ,ЗА ТЕБ ПРАВИЛА НЯМА ЛИ?20:45 31.01.2021
114 Тито
Коментиран от #117
20:47 31.01.2021
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Реалист
Коментиран от #118
20:53 31.01.2021
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 БАИ ВИ ТОШО ЖИВКОВ ОТ ОТВЪДНОТО
До коментар #116 от "Реалист":
ПРОСТ СЪМ БИЛ , ЗАТОВА СЪТВОРИХ ДЪРЖАВА ,РАЗГРАБЕНА И УНИЩОЖЕНА ОТ ДРУГАРЯ ВЪЛКО ЧЕРВЕНКОВ , ЗА ТОВА СЪМ ПРОСТ , А ВИЕ УМНИЦИТЕ ОТ МНОГО УМ РАЗТУРИХТЕ ВСИЧКО НАПРАВЕНО НА ГОТОВО , ГОТОВАНЦИ НИЕДНИ , ЗА ТОВА НЯКОГА ЩЕ СИ НОСИТЕ КРЪСТА , ОТ КРАДЛИВИТЕ УПРАВНЙЦИ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬21:04 31.01.2021
119 Тито
Та под секрет да ти кажа - армията ви беше армия по царско време, с царските офицери....
Те затова сме ги взели /безнаказано/, щото за вас българосъветската дружба беше по-важна от истинските българи... И те така...
Коментиран от #121
21:06 31.01.2021
120 БАИ ВИ ТОШО ЖИВКОВ ОТ ОТВЪДНОТО
До коментар #98 от "Тодор Живков":
ТИ ЦАРВУЛ , НЕ ДЕЙ ДА ПИШЕШ ОТ МОЕ ИМЕ И ДА НАСТРОЙВАШ ХОРАТА СРЕЩУ МЕН , ПРИЗОВАВАМ ДЕЦА РОДЕНИ СЛЕД 90 ГОДИНА ДА НЕ КОМЕНТИРАТ ПОЛИТИКА ИЛИ ОЩЕ ПОВЕЧЕ МЕН , ЗАЩОТО НЕ СТЕ ЖИВЯЛИ В ОНЯ СТРОЙ ПО МОЕ ВРЕМЕ , И НЕ МИ СЕ ПРИСМИВАЙТЕ ЗАЩО ПИША НЕГРАМОТНО С УДАРЕНИЯТА ЗАЩОТО ТОВА КОЕТО ПИША ИСКАМ ХОРАТА ДА МЕ РАЗБЕРЪТ , И ПРЪСТИТЕ СА МИ ДЕБЕЛИ КАТО КЕБАБЧЕТА И МНОГО БЪРЗАМ КОГАТО ПИША И ГРЕША,!!!!!!!!.Коментиран от #126
21:14 31.01.2021
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Още един незавършил четвърти клас
До коментар #94 от "Гост":
Няма ли да се научите да смятате най-накрая, или пък техническа грешка?"За 250 работни дни в годината, изминават общо 11 милиарда и 250 милиона километра. Ако ги заменим с електрически, всяка от които ще харчи около 20 киловат часа ток на 100 километра, ще трябват 5 625 000 киловат часа ток. Или 5 гигават часа ток, само за личните коли на българите, на година."
Откога 11,25 милиарда умножено по 0,2 е равно на 5,62 милиона?
Тези 5 гигаватчаса, които си сметнал, че са необходими за годишния пробег на всички автомобили в България, се произвеждат от АЕЦ Козлодуй за два часа и половина.
Хайде да видим, дали можеш да направиш правилната сметка и сам да си намериш грешката и да сметнеш за колко време през Козлодуй ще произведе необходимата енергия и съответно колко още атомни централи трябва да построим, за да ги произвежда за годината?
Коментиран от #138, #139
22:41 31.01.2021
124 abv
С тоя стандарт дето го имаме в България, поне още 50 г. ще си караме ДВГ.
Да може и да въведат еконорми за центровете на по-големите градове, като София, Пловдив,,Варна, Русе, Стара Загора, Русе, Бургас идр., но какво от това. Както във всичко останало богаташчетата ще могат да покриват еконормите и ще влизат с тях в центровете на градовете. Ние ще можем да караме навсякъде другаде. Новата Наредба за ГТП ще излезе през м. юли тази година, но вървайте ми ще продължат фалшивите прегледи на които минават метър коли пушещи като печка на брикети дори при работа на място.
Днес бях със семейството си до Форума в Тракия, гр. Пловдив. На паркинга отзад тръгна един дизелов Ровър, който беше супер издухан, със сигурност без или с неработещ катализатор.
Да ме извиняват такива хора, но колите им трябва незабавно да се спират от движение.
И аз не съм богат, но колите ми макар и на години не бълват черни облаци дим.
Тъпо е това което готви държавата по отношение на замърсяващите коли,като предвижда да ги проверява по пътищата.
Ако ГТП се извършва реално нещата ще се подобрят доста по отношение на въздуха, особено в големите градове.
Лицензираните фирми се притесняват от новата Наредба защото отлично знаят, че при реално замерване на изгорелите газове от 10 коли ще минават 2 или 3., т.е по-малко пари.
Коментиран от #127
22:44 31.01.2021
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Пфффффф
До коментар #120 от "БАИ ВИ ТОШО ЖИВКОВ ОТ ОТВЪДНОТО":
ТИ СИ ЦАРВУЛ!!!! НЕ МОЖЕШ ДА СВЪРЖЕШ ДВЕ И ДВЕ НО ВЛЕЗЕШ ЛИ ТУК СИ ВЕЛИК!!! НЕ ЗНАМ ЗАЩО МОДЕРАТОРЧЕТО ТЪРПИ ПОДОБНИ ТЪПОТИИ??!!!23:04 31.01.2021
127 домакин
До коментар #124 от "abv":
Колега,принципно си прав за много неща,сякаш аз говоря,ОК👍. Обаче има един малък въпрос,който също е от голямо значение и не е за пренебрегване,т.е. нали знаеш,че на 0.4.0.4.2021г.предстоят избори и не се знае до юли месец дали въпросната власт ще се задържи,за да предприеме такава подобна наредба!!? Та въпроса е ако правителството на тиквата падне април месец,то коя ли власт ще предложи подобна наредба?!Коментиран от #129
23:12 31.01.2021
128 TSLA
Коментиран от #133, #154
23:17 31.01.2021
129 Ракета Пейтриът
До коментар #127 от "домакин":
Никой няма да чака Мара да се побара! Като ти чади някой отпред - снимаш и цаак сигнал. После цаак Господари на ефира по ГТП - пунктовете. Цаак дела в Страсбург срещу властта за несправяне с проблема с мръсния въздух и масово погазване на закона за минаване на ГТП. Защото по закон не можеш да минеш без катализатор, било то дизел или бензин - и в двата случая има такъв, за който не е наясно. Цаак санкции от срещу държавата за неспазване на евро-директиви и щат-не щат ще клекнат.Коментиран от #130, #132
23:24 31.01.2021
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 домакин
До коментар #130 от "домакин":
Прощавай,ама исках да кажа,става въпрос за КАТАЛИЗАТОРИТЕ,а не анализаторите както ме отчете клавиатурата от бързо писане пък и пръстите са ми дебели като кебапчета....23:39 31.01.2021
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Гоуст
До коментар #128 от "TSLA":
Само че енергиината плътност в литър бензин е много по-голяма от в кг батерия.Коментиран от #136
00:55 01.02.2021
134 оня с коня
02:38 01.02.2021
135 AC DC
До коментар #68 от "Komapak":
Атомния ледоразбивач е на ток, че и сам си го прави, и така 20 години без да зарежда!07:36 01.02.2021
136 Водородът е с по-голяма енергийна плътно
До коментар #133 от "Гоуст":
Компанията Scania, която е водещ производител на товарни автомобили от Швеция, след продължителни тестове заяви, че товарния транспорт с електрически двигатели е много по-изгоден от използването на водородни горивни елементи. Дъщерната компания VW Group спира научноизследователските и конструкторските работи относно водородните технологии и се концентрирана върху по-перспективната електрификация. Компанията Scania планира към 2030 година да увеличи продажбите на електрически камиони до 50% по отношение на своя товарен транспорт.07:39 01.02.2021
137 Готин
08:57 01.02.2021
138 pbdan
До коментар #123 от "Още един незавършил четвърти клас":
2,25TWh е правилният отговор при производство около 40ТВтч годишно у нас. Не съм Гост. При пълна електрификация ще е необходима 3-4 повече еленергия. 10 000км по 20кВтч/100км е 2000кВтч годишно за кола и по 4млн коли е 8ТВтч.09:12 01.02.2021
139 Turbo
До коментар #123 от "Още един незавършил четвърти клас":
Козлодуй с два работещи блока има мощност 2 МВт.Хайде пак да смяташ за колко време ще се произведат 5 Гвтч.За 2,5 часа Козлодуй може да произведе 5 мегаватчаса,а не 5 гигаватчаса.Според моите сметки трябват 2500 часа,което е 104 дена,първокласнико!Коментиран от #142, #146
09:16 01.02.2021
140 домакин
09:17 01.02.2021
141 Готин
Коментиран от #143
09:29 01.02.2021
142 Асдф
До коментар #139 от "Turbo":
Изтървал си само 3 нули ама карай...от теб да минеКоментиран от #144, #153
09:32 01.02.2021
143 pbdan
До коментар #141 от "Готин":
Има надежда и това са фотоволтаиците с минерала "перовскит". Казват, че не са по-ефективни от силициевите, но са 5-6 пъти по евтини. Сега 1кВтп фотоволтаик струва 800лв. и ако станат по 200лв. за 1000лв. купуваш 5кВтп. За година това са 6500кВтч еленергия. Е, ще трябва контролер, инвертор, но ще имаш кола с 100кВтч акумулатор или само него;).09:38 01.02.2021
144 Е какво са три нули
До коментар #142 от "Асдф":
При антиелектриците 10 000% грешка не е никакъв проблем! Те затова виждат проблеми там където ги няма! Една сметка не могат да направят като хората, но за сметка на това се опитват да предвиждат бъдещето по грешните си сметки.10:36 01.02.2021
145 Бла бла бла
10:39 01.02.2021
146 Цифри от тази минута
До коментар #139 от "Turbo":
MW %АЕЦ 2112 32.46%
Кондензационни ТЕЦ 2016 30.99%
Топлофикационни ТЕЦ 406 6.24%
Заводски ТЕЦ 133 2.04%
ВЕЦ 1052 16.17%
Малки ВЕЦ 208 3.20%
ВяЕЦ 494 7.59%
ФЕЦ 63 0.97%
Био ТЕЦ 22 0.34%
Товар на РБ 5790
Колко време трябва да работи АЕЦ с мощност 2112 киловата, за да произведе 5000 киловатчаса? Сметка за второкласник с която съм сигурен, че ще се затрудниш да се справиш, защото е много над интелектуалното ти ниво.
10:43 01.02.2021
147 Бла бла бла
10:45 01.02.2021
148 Упс
10:46 01.02.2021
149 GTE
Коментиран от #150
11:01 01.02.2021
150 Самоцитирам се, преспектива има
До коментар #149 от "GTE":
Компанията Scania, която е водещ производител на товарни автомобили от Швеция, след продължителни тестове заяви, че товарния транспорт с електрически двигатели е много по-изгоден от използването на водородни горивни елементи. Дъщерната компания VW Group спира научноизследователските и конструкторските работи относно водородните технологии и се концентрирана върху по-перспективната електрификация. Компанията Scania планира към 2030 година да увеличи продажбите на електрически камиони до 50% по отношение на своя товарен транспорт.11:04 01.02.2021
151 Alex
11:12 01.02.2021
152 Daro
Коментиран от #159
11:17 01.02.2021
153 Turbo
До коментар #142 от "Асдф":
Смятай да видим как ще произведеш 5 гигаватчаса с 2 мегавата реактор?Коментиран от #155, #156, #181
11:18 01.02.2021
154 Дизела
До коментар #128 от "TSLA":
Това с тревата ти ли си го добави?Народен фолклор,всеки редактира!За бързият кон е вярно.Едва ли Форд си е мислил за 2сек .ускорение до 100 км/ч?11:25 01.02.2021
155 Дай цитат
До коментар #153 от "Turbo":
Колко е мощността на АЕЦ Козлодуй?11:34 01.02.2021
156 Асдф
До коментар #153 от "Turbo":
Ще си направиш ли труда да провериш отново дали са 2 мегавата или 2000 мегавата г-н турбоСметка11:36 01.02.2021
157 W123 300D
Коментиран от #158
11:43 01.02.2021
158 един
До коментар #157 от "W123 300D":
Споко пич, ретрото винаги е атракция, децата ще се радват!12:33 01.02.2021
159 Alex
До коментар #152 от "Daro":
Така е, дизелът се развива бурно в края на 80-те и най-вече в началото на 90-те, когато масово в леките коли се поставя турбина и интеркулер, което го прави пъргъв, ефективен и малко харчещ. При 6-то поколение комън рейл вече е достиганл епогея си, но това е след 2015 г.Електричките още са в началото на развоя, тоест доста преди аналогията с 1980 година за дизела.
12:36 01.02.2021
160 Фен на електромобила
Кола с пробег 300-400 км на ток зареждам на седмица макс един път на фастчарджер за 30 Мин. до като пазаря! Вече има коли който зареждат с по над 200 квч. И технологията все още се развива.
Само да допълня, повечето коли на ток няма инспекции, понеже освен спирачна течност няма какво да се сменя, имат 8 години или 160 000 км гаранция на батерията (ако падне под 70% се сменя)
И пак да повторя който ползва мобилни устройства като телефон или лаптоп да не ми обеснява колко са вредни батериите!
12:57 01.02.2021
161 стефчо
13:34 01.02.2021
162 Жорката
Коментиран от #180
14:32 01.02.2021
163 Пак Жорката
14:41 01.02.2021
164 pbdan
14:50 01.02.2021
165 123
Коментиран от #166
14:51 01.02.2021
166 pbdan
До коментар #165 от "123":
Нека някой да даде смислено приложение какво да правим с пропан-бутана, бензина и дизела в големи количества, без ДВГ или изгаряне в ТЕЦ за ток(което е безсмислено, пак топлинна машина).15:00 01.02.2021
167 Хайл
До коментар #11 от "Лада Веста Крос":
Има да чакаш това да стане електроджендъре...от 120 г се чака електрото да бие двг ама нанайсииии16:04 01.02.2021
168 Иванкин
Ако утре 80 000 електрокара тръгнат към Кулата - Промахон, а 100 000 към Бургас, къде ще заредят аджеба?
Електрокара не става за извънграда, при положение, че едно Пежо е-208 е 1500 кг празно, с 4 човека и багаж става 2 тона, със сигурност със 110 км/ч няма да може да мине повече от 260 км и трябва да зарежда. Не става само с фаст чардж, защото батерията издъхва. Колко батерии на един мобилен телефона има в Хюндай Кона или е-208 ? Моя мобилен телефон е с 8000 Ам/ч батерия и до края на деня изяжда още 2 външни батерии по 5000 Ам/ч. На колата няма как да си тегля ремъркето с външна батерия с мен. Технологията има нужда от време, за да се усъвершанства. Ясно е, че ДВГ-то отива на залез, но това няма да стане до 2025 нито до 2035, нито до 2055.
Коментиран от #171, #174
17:46 01.02.2021
169 Перун
До коментар #7 от "дявола":
турбо бензин дава съповтавим разход, има тяга в ниските обороти и ако не е с директно впръскване е далеч по-евтин за поддръжка от дизел. Опелския 1.4 турбобензин от Бургас до София ми даде точно 5,1 разход с включен климатик през Август. И се газифицира без грижи17:51 01.02.2021
170 Гумена глава
До коментар #31 от "Знайко":
Дизела ще се използва при корабите, които сега са на мазут, защото има изискване за от 2025 да се ползва гориво с 0,01% сяра. Мазута не знам какво ще го правят обачеКоментиран от #172
18:04 01.02.2021
171 домакин
До коментар #168 от "Иванкин":
Ами то мога само да кажа,че по-точно и изчерпателен коментар,не може и да има.18:33 01.02.2021
172 Хайл
До коментар #170 от "Гумена глава":
Мазута ще го загробват,както загробват неподлежащите на рециклиране батерии...Т.е. зеленото няма да бъде много зелено...В Германия излезлите от употреба ветрогенератори се загробват,соларните панели същоКоментиран от #173
20:25 01.02.2021
173 Ти винаги казваш истината
До коментар #172 от "Хайл":
Например че АЕЦ Козлодуй има мощност 2 мегавата.Или че 11 милиарда умножено по 0,2 е равно на пет милиона!
Трябва да ти се има пълна Вяра! Всичко което казваш е истината и само истината!
20:45 01.02.2021
174 Тези нули за нищо ги нямате
До коментар #168 от "Иванкин":
"Моя мобилен телефон е с 8000 Ам/ч батерия и до края на деня изяжда още 2 външни батерии по 5000 Ам/ч."Егати телефона! Акумулатора на автомобила ми е с капацитет 50 амперчаса.
Тоест твоят телефон има 160 пъти по-голям капацитет, а външните ти батерии още 200 пъти по толкова.
Този телефон заедно с външните батерии с ТИР ли ги превозваш? По колко хиляди лв ток месечно ти струва зареждането на телефона?
И като тръгнат 80 000 електрокара към Кулата дневно с по четири човека в тях, след една седмица в България няма да остане жив човек! Всички ще са минали през Кулата!
Това ли си разправяте на партийните събрания? Това ли са опорките в защита на нефта?
21:20 01.02.2021
175 Subaru Japan
22:06 01.02.2021
176 Qwerty
А в ютюб погледайте как се самозапалват тези консерви, какво отделят докато не изгорят и нямат загасяне, докато не изгорят токсичните съставките на тази отрова.
Коментиран от #179
22:38 01.02.2021
177 Транспортер
Коментиран от #178
23:54 01.02.2021
178 Терминатор
До коментар #177 от "Транспортер":
Тоест,т.нар. БИОДИЗЕЛ.04:13 02.02.2021
179 Пак много нули
До коментар #176 от "Qwerty":
Многото нули ли са ви опорките? Само че си объркал технологиите. Новите дизелови и бензинови автомобили вече са толкова сложни, че едва изкарват 200 хиляди километра. Новите електромобили, дори китайските, са с батерии проектирани за два милиона километра.Дори само половината да изкарат, това е повече отколкото средностатистически шофьор минава за целия си живот. Следователно, дори всеки път да зареждаш на бърза зарядна станция, дори всяка нощ да ползваш батерията за съхранение на енергия за домакинството или за продаване, електромобил е пак ще изкара повече, отколкото дизелов автомобил, а после батерията може да се ползва за стационарно съхранение на енергия, за да се затворят въглищните централи. След това материалите в батерията се рециклират на 90% още днес. За в бъдеще ще са повече проценти.
08:00 02.02.2021
180 Камион ме блъсна, трактора ме гази...
До коментар #162 от "Жорката":
И защо реши че точно при тежките камиони дизела има предимство? Още първия електрически камион на Тесла е много по-мощен от последно поколение дизел, дори ако два от четирите електрически двигателя са му повредени. Точно при тежките камиони, много по-бързо ще се премине на ток, в сравнение с леките автомобили.Първо защото при камионите цената на километър е най-важната, а електрическите предлагат много по-добра цена, а второ, защото камионите имат много по-кратък жизнен цикъл, защото ресурса им свършва след 5-6 години сериозна експлоатация, за разлика от леките автомобили чиито живот е от 10 до 30 години.
09:34 02.02.2021
181 После пак обяснявай че нямаш сестра
До коментар #153 от "Turbo":
Първо пишеш с Гост, после премина на турбо, а веднага след това дизела. Прозрачен си вече. Поне не слагай никове, а всеки път слагай заглавие на поста, че се излагаш!09:49 02.02.2021
182 АНОНИМЕН
Коментиран от #183
11:47 02.02.2021
183 Дрън-дрън
До коментар #182 от "АНОНИМЕН":
Двигателите на Тесла модел 3 са проектирани за 1000000 мили до първо обслужване. Същите се ползват и за камиона, Тесла модел У, а вече и в Тесла модел S и Тесла модел Х.Не забравяй че тези 50 хиляди часа се отнасят за експлоатация с максимални обороти, а това не е фуражомелка, където оборотите да са винаги максималните. Кой нормален човек ще кара 50 000 часа с 250 км в час ? 99% от шофьорите никога няма да вдигнат над 200 км в час.
Батериите няма да се ползват за други автомобили, защото след десетина години ще са морално остарели, тежки и с малък капацитет и мощност (от мощността зависи бързината на зареждане и рекуперация), спрямо тогавашното производство. Но пък ще са идеални за домашно съхранение на енергия, където обемът и теглото нямат такова значение, за разлика от автомобила. Там дори половината капацитет и една десета от първоначалната мощност на батерията, са абсолютно достатъчни .
11:58 02.02.2021
184 радио елто
До коментар #12 от "Има лесно":
като направят нафтата 5лв/литъра ти няма да можеш си купиш хляб да ядеш бастункомбайната дето жъне не е на ток , тира дето ще ти донесе зърното и той е на дизел и не е на ток, ама ти си с една гънка само защо ли ти обяснявам
няма камиони, комбайни и трактори на ток , няма и да има
прототипите дето през ден ги показват са само прототипи и никога няма да бъдат серийни модели
Коментиран от #185
14:20 02.02.2021
185 Хайде бе?
До коментар #184 от "радио елто":
Производството на камиона на Тесла започва още тази година. Вече има хиляди заявки за него. Ти продължавай да си вярваш, че това са само прототипи.14:54 02.02.2021
186 Браво!!!
01:01 03.02.2021
187 Браво!!!
01:06 03.02.2021
188 Не е важно кой съм
Дизел само дънки
13:12 24.07.2021
189 Дедо
09:58 13.09.2021
190 Кила
20:04 05.11.2021