20 Февруари, 2021 10:30 31 215 92

Тест и цени на обновеното Peugeot 3008

  • peugeot-
  • 3008-
  • пежо-
  • цени-
  • тест
Тест и цени на обновеното Peugeot 3008 - 1

Моделът 3008, първоначално замислен като миниван, претърпя сериозна метаморфоза и се превърна в истинско SUV, но без 4х4 предаване. С течение на времето, французите непрекъснато модернизираха модела, който взе, че се хареса на европейската публика (в това число и на родната) и се превърна в един от бестселърите в сегмента на компактните кросоувъри. Сега на ход е последната модернизация на 3008, която вече е на нашия пазар и впечатлява с малки, но доста прецизни корекции, като още преди обновяването вече има и вариант 4х4. Ето ги през нашия поглед, след като направихме обстоен двудневен тест на най-новото Peugeot 3008.

Екстериор

Тест и цени на обновеното Peugeot 3008

След като главния дизайнер на "лъвчетата", отговорен за визията на SUV-то 3008, премина при конкуренцията от Renault, със задачата да осъвремени един от най-продаваните кросоувъри на Peugeot, се зае Матиас Хосан, който, според нас е не по-малко способен от Видал. Така новото 3008 продължава да впечатлява с визия и промените, макар и козметични, са точно на място.

Тест и цени на обновеното Peugeot 3008

Основните са в предната част, където фаровете са изцяло нови и се характеризират с "по-спокойна" форма. Агресията обаче идва от новите LED-дневни светлини, познати ни от мъника 208, които са отлично съчетани с черни дизайнерски елементи в двата края на бронята, подобни на хриле. Отзад светлините са изцяло черни, но продължават да поразяват с имитацията на резки от ноктите на лъв. В същото време, заради по-големи въздухозаборници, леко раздути калници, джанти "19-ки" и други подобни трикове, новото 3008 изглежда масивно.

Интериор

Тест и цени на обновеното Peugeot 3008

Интериорът на обновения вариант е трудно различим от досегашния, но всъщност и по него французите са направили доста прецизни козметични операции. Това, което се набива на очи е отличното качество на материалите. Сглобката също е на ниво, като паразитни шумове в купето липсват. Т.нар. i-Cockpit продължава да изглежда силно авангарден, което не се харесва на едни, но други просто се влюбват в него. По-малкият волан не е неудобен, но трябва известно време за да се свикне с него.

Тест и цени на обновеното Peugeot 3008

Уредите са изцяло дигитални, вече на 10-инчов дисплей, информативни са, но с едно малко изключение - дигиталният оборотомер. Стрелката му се движи на обратно - решение, което е доста объркващо, докато човек свикне с него. Още нещо различно е, че въпросният оборотомер, както и уредът, отчитащ скоростта, са разположени над волана, тоест водачът вижда тези прибори над кормилото, а не както е при другите автомобили между централната част на волана и обръча му. С други думи салонът продължава да се отличава с авангардни решения, но в същото време те не причиняват дискомфорт, а напротив. Водачът и пасажерите се чувстват комфортно.

Двигател и ходови характеристики

Тест и цени на обновеното Peugeot 3008

Моторизацията на обновеното Peugeot 3008 включва два бензинови мотора с обем 1.2 и 1.6 литра, които разполагат с мощност от 130 и 180 к.с., съответно. Дизелова версия също има, като тя е поверена на мотора 1.5 Blue HDi с мощ от 130 к.с. На разположение е и вариант с хибриден силов тракт, който е най-интересен от техническа гледна точка. Той разполага с три мотора - един ДВГ и два електрически, като особеното при него е, че благодарение на един от електромоторите, тази версия има и задвижване и на задния мост. Хибридът обаче все още е прекалено скъп за стандартите на средностатистическия българин, така, че нашата препоръка е да се обърне внимание на по-мощния бензинов мотор. Той предлага оптимална динамика и приличен разход на гориво от около 8 литра на 100 километра пробег.

Тест и цени на обновеното Peugeot 3008

Що се отнася до ходовите характеристики на автомобил, можем да кажем, че това не е кола за офроуд, но високият клиренс и дава много предимства. Возията е една идея по-мека, което се отразява добре на общия комфорт, но пречи на управляемостта при шофиране с по-висока скорост. Воланът не предлага очакваната обратна връзка, тоест - малко по-неинформативен е, а заради по-меката возия и високият общ център на тежестта, колата е с по-изразен крен в острите завои. Като цяло обаче, това SUV е приятно за каране, функционално е и предлага доста комфорт.

Цена

Тест и цени на обновеното Peugeot 3008

Няма как по-високото качество на материалите, подобрената сглобка и новите технологии да са евтини. Освен това Peugeot вече ориентира моделите си към т.нар. премиум сегмент, като това обаче се отразява и на цената. Тя не е ниска, но това, оказва се, не е пречка, защото именно 3008 е в тройката на най-продаваните SUV-та в Европа. Ето и ценовата листа на обновеното 3008.

Тест и цени на обновеното Peugeot 3008

Тест и цени на обновеното Peugeot 3008


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 31 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 3008

    8 38 Отговор
    Произведен в Корея?

    Коментиран от #5

  • 3 гост райдър

    77 23 Отговор
    Цената е над нормалната...За тия пари 2 броя кия.

    Коментиран от #50

  • 4 Демократ

    46 56 Отговор
    Френско недоразумение - няма4х4.

    Коментиран от #13

  • 5 Schmidt

    40 8 Отговор

    До коментар #2 от "3008":

    Фабриката се намира в Sochaux във Франция...

    Коментиран от #23

  • 6 Шекел

    43 16 Отговор
    Ще се продава яко това в БГ от старият модел забелязвам много тук
  • 7 gggw

    63 3 Отговор
    добра е, но прекалено скъпа... уж технологиите се развиват и трябва да става по-евтино, ама не

    Коментиран от #83

  • 8 100

    56 6 Отговор
    Интересно е че най скъпите версия е 101 хиляди лева. Най евтината 49 хиляди.
    Вместо най скъпите можеш да си вземеш 2 от най евтината и да ти останат джобни за горивото за първите 6 месеца.
    Не че нещо , но е любопитно като факт.
  • 9 БАЙ Х@Й ‼

    46 14 Отговор
    Пежо успя да създаде проблем от нещо отдавна решено- приборите на таблото се падат ТОЧНО ЗАД горната част на волана ‼Успех на пишещите, как волана можел да се регулира!
  • 10 минаващ

    42 9 Отговор
    Днес да не е 1-ви април??Тези се шегуват с нас.
  • 11 1024

    81 10 Отговор
    Погледнете цените, след това си спомнете за призива да не се карат стари коли :) Е, всички със коли над 10 години сме на път да бъдем обявени за абсолютни нещасници и замърсители, гадна паплач дръзнала да кара по националната пътна мрежа.А никой не казва нищо за цените на тези прехвалени пластмасови боклуци с двигател от косачка!

    Коментиран от #14, #16

  • 12 Да бе

    43 23 Отговор
    Това недоразумение е просто нелепо за парите, които му искат!

    Коментиран от #15

  • 13 Рено ентусиаст

    32 25 Отговор

    До коментар #4 от "Демократ":

    Няма 4х4 щото и никой и не иска 4х4.Има Нива 4х4 щом си мераклия
  • 14 Денислав

    45 8 Отговор

    До коментар #11 от "1024":

    На кой му пука, производтството е ориентирано с пазара далеееч, далеч от България. Където не плащаш на мошенници в сервизите и рекетьори на гишетата, защото си купуваш нова и след изтичане на гаранцията пак нова и пак нова.
    И аз бях ентусиаст, когато преди години стъпих в Германия за пръв път, мислех, че ще си караю стари дранголници от дядовци, да ама не, скъсват ти главата от данъци и застраховки, защото на над 5годишна кола ти смятат почти 100% риск, а цената на сервизите да не говорим.
    И така по трудния начин разбрах защо хората следват това да карат само ново било го и с двигател на косачка.

    Коментиран от #17

  • 15 Много поздрави

    10 16 Отговор

    До коментар #12 от "Да бе":

    За около 25хил евро не можеш да си купиш кой знае какво различно от това, може да е форт фокус, някоя киа, а идентичния на това пежо грандланд пак с двигател 1.2
    Виж инаще може и S класа на към 400хил.км
    Но за нова кола не виждам по-евтина.
    А да и изобщо не съм им фен на френските дс не си помислиш нещо

    Коментиран от #72

  • 16 Гоуст

    21 2 Отговор

    До коментар #11 от "1024":

    Ми купи си Г класа бе има ги и нови.

    Коментиран от #79

  • 17 от Берлин

    46 4 Отговор

    До коментар #14 от "Денислав":

    Няма такова нещо. Аз живея в Германия. Хората тук карат всякакви коли. Има и нови, има и много стари. Данъците не са проблем за никой, защото са съобразени с доходите.

    Коментиран от #19, #20

  • 18 Пежо

    24 7 Отговор
    И аз се бях спрял на него, но наистина слаб двигател, затова поръчах 5008.
    И по-голям и по-мощен, и по комфортен.
    Абе Пежо все ще си изкара гаранцията после смяна с новия, за тия пари толкова
  • 19 От мюнхен

    14 4 Отговор

    До коментар #17 от "от Берлин":

    Не ви знам законите какви са в Берлин, знам че в Бавария стари коли няма, освен на хора новодошли без кой знае какви възможности, както бях и аз. А от автокъщите съм чувал, че ги товарят и ги пращат към Бранденбург, Вестфалия и др.

    Коментиран от #21

  • 20 Гоуст

    12 0 Отговор

    До коментар #17 от "от Берлин":

    На това му минава времето.Щом Ферари се отказват от В12 смятай.
  • 21 Blackthorn

    27 3 Отговор

    До коментар #19 от "От мюнхен":

    Ами така ще е след като политиците в определени области са легнали на автопроизводителите и подкрепят идеологията "Купи, хвърли, купи". В недалечен план обаче Германия (и не само) я чака падане от много високо, което боли бая, но всичко с времето си. ;)

    Коментиран от #47

  • 22 Инспектора

    30 7 Отговор
    Аз ще продължа да си карам 10-годишното ЦРВ. Не че е кой знае каква хубост, но поне е 4х4 и не създава проблеми. Пък и съм дърт за такива намазани колици.
  • 23 франсе

    13 1 Отговор

    До коментар #5 от "Schmidt":

    Фабриката на Пежо за някои модели поне за 508 е в Montbéliard. Магистралата минава точно покрай завода.Огромен е и могат да се видят паркирани,готовите коли.

    Коментиран от #26, #30

  • 24 ГруЮ

    43 8 Отговор
    Пежо, бюджетен клас за 50-100 хиляди лева!? Накъде отива този свят?

    Коментиран от #25, #35

  • 25 Тъп коментар брат ми

    7 11 Отговор

    До коментар #24 от "ГруЮ":

    50к лв са 25к евро?

    Коментиран от #31, #33

  • 26 Рено ентусиаст

    9 1 Отговор

    До коментар #23 от "франсе":

    За 508 е в Мюлюз а за 5008 и 3008 е в Сошо и Рен за 5008
  • 27 Порно

    26 13 Отговор
    Пежо се ориетирали към премиум сегмента ? Да не е 1 април? Имал съм 308 , харесвам марката , но са си масов клас , какъв премиум ги гони?

    Коментиран от #28

  • 28 Шекел

    9 5 Отговор

    До коментар #27 от "Порно":

    Ми кожа екстри.Кво да е друго?
  • 29 Коцето

    15 5 Отговор
    Даже да се вземе нещо около 65 70 хил. С автокаско и фирмен сервиз за лизинга накрая пак ще премине 90 100 хиляди.
  • 30 Уточнение

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "франсе":

    И двамата сте прави😊 Заводите на Пежо във Франция(повечето са съвместни със Ситроен) са няколко. В Сошо се произвежда 3008, в Рен 5008 и в Монбеляр-508...Странно, но новият 2008 го преместиха от Мюлуз в завода във Виго, Испания.

    Коментиран от #32

  • 31 ГруЮ

    18 3 Отговор

    До коментар #25 от "Тъп коментар брат ми":

    25к евро за базов модел Пежо, без никакви екстри ...как ти се струва?
  • 32 В грешка съм

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "Уточнение":

    Второто (актуално) поколение на 508 се произвежда в Мюлуз, моля заизвинение😊
  • 33 ГруЮ

    17 3 Отговор

    До коментар #25 от "Тъп коментар брат ми":

    Цените на аналогичните модели на Рено и Опел завършват малко над цените, откъдето Пежо започва - 26-27к евро.

    Коментиран от #34

  • 34 Тъп коментар брат ми

    14 23 Отговор

    До коментар #33 от "ГруЮ":

    Нормално Пежо е по-висок клас от Рено и Опел

    Коментиран от #44

  • 35 Бай

    4 3 Отговор

    До коментар #24 от "ГруЮ":

    Що реши че е бюджетен клас ?

    Коментиран от #45

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Шиклош

    10 14 Отговор
    Това прилича на тоалетна
  • 39 Не струва и 1 лев тор кен*ф

    10 21 Отговор
    5 лв не струва
    Само утай*ите ги купуват тия таралясни*и

    Коментиран от #40

  • 40 Коко

    26 6 Отговор

    До коментар #39 от "Не струва и 1 лев тор кен*ф":

    Голям умник си ! Кой те знае в кое село живееш и като си пийнете с дружките и започвате да си хвалете голфарките на 25 г
  • 41 Егати цените

    5 16 Отговор
    После пък разправяйте, че електромобилите били скъпи. На peugeot цените се вдигат, а на Тесла падат.
    Ето новите цени на истинско SUV с четири задвижващи колела Тесла модел У, което е по-голямо от 3008

    Ето ценовите разлики за всички 3 комплекта на модела Y:

    Стандартният диапазон на Tesla Model Y - сега: $ 39 990 - беше: $ 41 990
    Tesla Model Y Long Range (AWD) - сега: $ 49,990 - беше: $ 49,990
    Performance Tesla Model Y (AWD) - сега: $ 60 990 - беше: $ 59 990


    За по-малко пари, получаваш много повече отколкото от 3008. Цените започват от 65000 лв, а най-скъпият вариант е 98000 по днешния курс на долара.

    Дори самата идея за сравнение на двата автомобила е неуместна. Вижте обикновено с какво сравняват модел У

    Коментиран от #46

  • 42 Клипа

    5 0 Отговор
    Ами не сравняват с 3008, за съжаление. Явно не е достатъчно "премиум"

  • 43 [email protected]

    32 3 Отговор
    Карам такова Пежо 3008,1.2 двигател.
    Чудесен автомобил.Лошото в този тип коли е,че когато ги имаш,живота ти е минал!Вече гоня 60години.Карал съм и карам всякакви др.тсралясници!

    Коментиран от #49

  • 44 ГруЮ

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "Тъп коментар брат ми":

    Кой те излъга брат ми?
  • 45 ГруЮ

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Бай":

    Добре, бюджетен SUV от среден клас. Така Ок ли е?
  • 46 Turbo

    11 5 Отговор

    До коментар #41 от "Егати цените":

    Тесларче,цените на това Пежо са в лева.На Теслата е в долари.Курса на долара е 1,60лева.

    Коментиран от #55

  • 47 Нали се сещаш

    6 4 Отговор

    До коментар #21 от "Blackthorn":

    Че подобен модел става само и инединствено с платежоспособност на населението и пари с които да купуват, а то не е такова само в Германия а във всички силно-икономически държави.Ама ти си светило във макроикономиката, геополитиката и персоналните финанси няма как да се спори с теб
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 дядо Йоцо гледа

    2 1 Отговор

    До коментар #43 от "[email protected]":

    И ти като мен..
  • 50 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост райдър":

    Има за какво да се драчим. Инак нйе виждам тука седим с едни по 70 000 пара и се чудим бе колко ли е пежото?
  • 51 КХБГУ

    5 6 Отговор
    Peugeot=НА ГРЪСНИЦА!!!
  • 52 коч

    8 14 Отговор
    трябва да си завършен идиот, за да дадеш такива пари за тая кола.

    Коментиран от #54, #57

  • 53 Е така де! Кога ли си могъл да смяташ!

    6 4 Отговор
    Колко са 39 900$ за най-евтината и 60 900$ обърнато в лева?


    При това получаваш много по-добър автомобил! Очаква се при изведените в Берлин да са още по-евтини. А както виждаш, цените на тези с ДВГ постоянно се качват.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Предишното мнение беше до тебе

    1 5 Отговор

    До коментар #46 от "Turbo":

    Петролопитече!

    Коментиран от #59

  • 56 Хасан Азис

    1 1 Отговор
    Само лада нивааа. Ахметеееее
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Асен

    11 2 Отговор
    Аз карам Шкода Кодияк и скоро се качих да пробвам Пежо 3008 ,2017г е разликата в интериора е космическа за екстериора всеки го вижда
  • 59 Turbo

    16 5 Отговор

    До коментар #55 от "Предишното мнение беше до тебе":

    Ти купувал ли си нова кола, тесльо?При 50 000 лв за Пежо 3008 с коледна отстъпка за 2020 г от 17% цената става 41 500 лв.Отстъпката може да бъде и по-голяма,ако си стар клиент и купуваш втора или трета кола от София Франс ауто.Ако реша да я взема на фирмата си ще ползвам данъчен кредит 6 917 лв.Пежото ще ми излезе 34 583 лв .Теслата е 39 900 $ или 63840 лв.Е тесльо кое е по-изгодно?

    Коментиран от #60, #61, #63

  • 60 Ами купи си!

    4 7 Отговор

    До коментар #59 от "Turbo":

    Но не забравяй, че в Европа за разлика от България има десетина хиляди евро субсидии за всеки автомобил, освен данъчните преференции.

    Пък и доживотно безплатно зареждане на supercharger е доста по-добра отстъпка от 11% от цената, ако ще говорим за промоции. Как мислиш пак ще се купува повече догодина като почнат продажбите на европейските модел У? Защото европейските и световните продажби са тези които са важни както за peugeot така и за Тесла, а не продажбите в България. За тях сме деветата дупка на Кавала.

    Коментиран от #64

  • 61 Пропуснах

    6 7 Отговор

    До коментар #59 от "Turbo":

    И да не забравяме, че сравнявам модел y с 3008, просто защото нямам с какво друго да го сравня. Като големина, вероятно по-правилното сравнение ще е с новия модел на Тесла за 25 хиляди долара, който ще е по-евтин от 3008, още преди да си ползва десетте хиляди евро субсидии. След като ги ползва, ще струва колкото Дачия.

    Коментиран от #62

  • 62 Рено ентусиаст

    5 4 Отговор

    До коментар #61 от "Пропуснах":

    Нали се сещаш че за да струва нещо толкова евтино иои трябва да е ротален бклук с материали 10-то качество или трябва да е правено в амазонските джунглинот полуграмотни с препаски или и двете.Тоя Мъск вярва ли си на глупостите.Модел ЕС струва колкото Феррари.
  • 63 Рено ентусиаст

    15 4 Отговор

    До коментар #59 от "Turbo":

    С Тесльото пробег 300-400 км със средна скорост 30км/ч(сиреч градска кола) и време за зареждане до 80% за 30 минути.
    С пежото пробег 1000+км със средна скорост 80-90 км/ч и време за зареждане 2-3 минути почти навсякъде.
  • 64 Turbo

    8 2 Отговор

    До коментар #60 от "Ами купи си!":

    В България субсидии за електромобили НЯМА!Тесла за 25 000 $ още НЯМА.

    Коментиран от #65, #66

  • 65 Рено ентусиаст

    3 1 Отговор

    До коментар #64 от "Turbo":

    Субсидията представлява държавна помощ сиреч взимат ти от данъците за да ти платят част от цената на ел.колата тоест да стане по-евтина.Ама тия данъци ги взимат пак от теб.

    Коментиран от #68, #69

  • 66 Пешо

    2 0 Отговор

    До коментар #64 от "Turbo":

    То и пари НЯМА. Кой ни бръска за слива?
  • 67 Веселин

    6 5 Отговор
    Цената на най-скъпия хибрид е близка до GLC хибрида и....не бих избрал 3008...
  • 68 Така е!

    5 1 Отговор

    До коментар #65 от "Рено ентусиаст":

    Държавата ни взе милиард от джобовете, за да ги даде на ТЕЦ Марица Изток 2.
    Същите тези пари, щяха да са достатъчни за субсидиране на 50 000 електромобила с по 20 000лв.

    Едното от действията помага да се изчисти въздуха в градовете, а другото помага да продължи да се замърсява и да поскъпва тока. Кое ли е по-доброто оползотворяване на средствата?

    Коментиран от #70

  • 69 Така е!

    4 2 Отговор

    До коментар #65 от "Рено ентусиаст":

    Само за информация, към момента всички електромобили в България са по-малко от 2000.

    Фотоволтаичната мощност е 1000 мегавата, а по днешни цени изграждането и струва точно 1 милиард.

    Ако ги беше вложила в това, тези пари дори можеха да дойдат по програма от ЕС, вместо сега да ни съдят за неправомерна подкрепа на ТЕЦ.

    Можеше да построим и още 3000 мегавата с парите за реакторите с мощност 2000 мегавата, които се търкалят някъде в Белене.

    И още 3000 мегавата, с парите от пАтока, и държавата щеше да печели повече, отколкото от транзитни такси на газ, който дали ще минава и докога, никой не знае.

    Вместо това, въпреки че са взели вече тези пари от джобовете ни, няма нищо насреща и ще станем вносители на ток, вместо износители, ако ги бяхме изградили 7000 мегавата фотоволтаични мощности, върху покривите на сградите с държавни пари така или иначе излезли от джобовете ни.
  • 70 Рено ентусиаст

    4 1 Отговор

    До коментар #68 от "Така е!":

    Това е направено по две причини
    Първо запазват се работни юеста свързани с ТЕЦ-овете
    Второ по-евтината цена на тока от ТЕЦ поради наличието на въгоищна рудА в Маришкият басейнъ

    Коментиран от #75

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Steks

    2 6 Отговор

    До коментар #15 от "Много поздрави":

    Точно пък за 50хил лева отивам и си взимам новата октавия стартово е около 30 буташ за 15/20хил лева тия от пежо малко да се осъзнаят какви пари искат за некви детски играчки

    Коментиран от #73, #74

  • 73 Steks

    2 1 Отговор

    До коментар #72 от "Steks":

    Изпуснал съм думичката екстри за 15/20 хил лева
  • 74 Интересно мислене.

    7 2 Отговор

    До коментар #72 от "Steks":

    Къде сравни кашона Октавия с Това?

    Коментиран от #77

  • 75 Дрън-дрън

    3 2 Отговор

    До коментар #70 от "Рено ентусиаст":

    Отчетената към края на септември загуба се повишава до внушителните 191 млн. лв., а дълговете се увеличават с нови 130 млн. лв. само за шестте месеца от април до септември. В същото време произведената енергия е с 45% по-малко, а продажбите на ток на енергийната борса са невъзможни заради ВИСОКАТА ПРОИЗВОДСТВЕНА ЦЕНА на ТЕЦ-а.

    Централата реално съществува само защото държавата я поддържа изкуствено, очевидно страхувайки се от стачки на работниците. Реално от ТЕЦ "Марица-изток 2" в момента НЯМА ПОЧТИ НИКАКВА НУЖДА И ПОЛЗА, тъй като спокойно може да бъде заместена с по-голямото натоварване на т.нар. американски ТЕЦ, както и на ВЕЦ-овете на НЕК в Рило-родопския регион, където проблем с нивото на водите няма. Но в момента тези мощности се ограничават, за да може все пак ТЕЦ "Марица-изток 2" да припалва котлите си - средно централата е работила с около 25% от мощността си през първите 9 месеца на тази година. Скъп детайл е, че за произведена енергия централата получава ПРЕФЕРЕНЦИАЛНА ЦЕНА, която плащат всички крайни потребители - и битовите, и компаниите.

    Тоест плащаме им ПО-ВИСОКА цена от пазарната, от джоба си в сметката за ток, после им даваме милиард от данъците и въпреки това са на ЗАГУБА.

    Какво произвеждат тези работници, освен ЗАГУБИ?

    По добре да им подарим 1 гигават панели еднократно и да се свършва!

    Коментиран от #76

  • 76 Рено ентусиаст

    6 1 Отговор

    До коментар #75 от "Дрън-дрън":

    Панелите не могат да решат нищо те са неустойчив енергиен източник.Непредвидимостта е лоша за бизнеса.Решението е само в изграждането на Аец Белене с новодоставените руски реактори.

    Коментиран от #78

  • 77 Steks

    2 8 Отговор

    До коментар #74 от "Интересно мислене.":

    Ти това за някаква хипер луксозна и флагманска кола ли го имаш ? Горе долу на нивото с дачия само пежото е с по интересен интериор от дачията и до там единственото пежо което си струва парите е 508 и то комбито това тук нито е джип нито е градска нито е комби нито е нищо общо взето и да октавията е около 150 пъти по добра от това най малкото е че знам от кухнята как се произвеждат частите и за едните и за другите за моделите на шкода не позволяваха и ни най малка грешка докато франсетата бяха давай то е малко криво ще мине толкоз за пежото

    Коментиран от #80

  • 78 Фотоволтаиците са по-добро решение

    1 2 Отговор

    До коментар #76 от "Рено ентусиаст":

    За онзи милиард, както и за следващите хвърлени на вятъра в ТЕЦ Марица Изток 2

    Поне през лятото щяха да дават някаква БЕЗПЛАТНА енергия, а сега какво получаваме насреща? Поне газови централи да бяха изградили с тези пари, защото така или иначе ще трябва да ги направим, а са по-необходими и по-евтини от АЕЦ Белене, а ще вършат същата че и по-добра работа. АЕЦ Белене не може да го палиш само за три-четири месеца през годината когато ще ни трябва, нито пък може да го палиш само през деня и да го гасиш всяка нощ, понеже потреблението пада под три гигавата през по-голяма част от годината. Дари тази нощ за два часа потреблението беше по-ниско отколкото производството на две атомни централи, а температурите бяха под нулата.

    Коментиран от #81

  • 79 101

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гоуст":

    Ге класа купувам само ако приватизирам нещо, и след като върна под масата ми останат, или да източа няколко евро проекта.
  • 80 Дфен

    0 1 Отговор

    До коментар #77 от "Steks":

    Имаш корона ..вирус
  • 81 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #78 от "Фотоволтаиците са по-добро решение":

    ВЕИ не са рещение,справка Швеция и Тексас.Всички ТЕЦ могат да се газифицират.Чакаме новите слънчево лунни фотоволтаици, друсаното афро обещава 25 часа работа в денонощието.

    Коментиран от #82

  • 82 Не можеш да видиш доказателствата

    1 1 Отговор

    До коментар #81 от "Turbo":

    Защото си сложил кафявите очила. Ако погледнеш фактите, ще видиш че в Швеция където произвеждат зелените мощности токът беше в излишък и нямаше какво да го правят в северната част на страната, и затова цената му беше осем пъти по-ниска отколкото в южната част, където разчитаха на горенето на въглерод. Там дори не се стигна до спиране на тока, а просто беше скъп в определени часове.

    В Тексас пък да не говорим. Там за разлика от Швеция, цените не се вдигнаха 8, а 1000 пъти, но въпреки това тока спря.

    Когато спря вятъра и трябваше да се включват заместващите мощности, 30 гигавата въглищни и газови централи не можаха да се включват, защото на едни замръзнали въглищата, на други газопроводите, а на трети не им работят помпите на газопроводите, защото минават през област в която са спряли тока.

    Да не говорим за "сигурните" атомни централи, при положение, че и една от тях замръзна и спря работа.

    Изводите са ясни - и на двете места, проблеми нямаха само тези които имаха инсталирани батерии Tesla powerwall или подобни. В Тексас само домовете с такива батерии светеха в цели градове.

    В бъдеще, когато всички електромобили могат да връщат ток в мрежата, подобни случаи ще са немислими. В батерията на всеки електромобил има достатъчно мощност за поддържане на основните мощности в къщата.

    Коментиран от #84, #85

  • 83 Алфа Чакал

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "gggw":

    Не е скъпа ,ами ние сме бедни.
  • 84 Алфа Чакал

    5 0 Отговор

    До коментар #82 от "Не можеш да видиш доказателствата":

    А един агрегат за 1000 лв не може ли или задължително трябва Тесла

    Коментиран от #87

  • 85 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #82 от "Не можеш да видиш доказателствата":

    Колко време ще си захранваш къщата в Тексас с батерията на Теслата?Говоря за отопление,осветление и всички електроуреди.Дали ще рискуваш да си изразходиш батерията на колата и да останеш без транспорт?Заслужава ли си инвестицията от 100 000$ за тесла,като една печка или дизелов агрегат ще ти свършат по-добра работа?

    Коментиран от #88

  • 86 шумахер

    4 0 Отговор
    Киа Кона 40 000хил. лв. с всички екстри !!!!
  • 87 За какво им е агрегат

    1 4 Отговор

    До коментар #84 от "Алфа Чакал":

    Токът в Тексас не е спирал от 40 години и вероятно през следващите 10 няма да спре за толкова време. Никой няма в къщата си агрегат, освен ако не е някой строител който да млъкне агрегати по обектите където няма ток.

    От друга страна, Tesla powerwall батерии са масово явление, защото си съхраняват енергията от покрива, когато пече слънце, за да я ползват когато им трябва и дори да се зареждат електромобилите вечерно време от нея.

    Към момента са направени хиляди заявки за такива батерии след последните събития.
  • 88 Абе смешко

    1 3 Отговор

    До коментар #85 от "Turbo":

    Мислиш ли, че дори тези които са имали ток, са го разхищавали за глупости, при цена 9 долара за киловатчас? Един пример: за загряване на 100 литров бойлер са необходими около 8 киловатчаса, което струва 72 долара, при положение, че обикновено струва около долар .

    При положение че съседите ти бедстват и мръзнат на отрицателни температури вътре в къщите си, не мислиш ли, че е малко нагло да искаш да захраниш цялата си къща, все едно нищо не се случва наоколо? При всички случаи ще ти е по-добре от останалите дори ако спиш в автомобила. В новините даваха как едно семейство с новородено, бяха спасени от студа в Тесла модел 3, защото котелът им се нуждаел от ток за да работи, въпреки че се отоплявали на газ. Същото е и с котлите на твърдо гориво. И те имат водни циркулационни помпи които са на ток, а имат и вентилатори в самия котел.

    Ако можеше да подаде ток към къщата от автомобила си, можеше да я стопли с минимално количество електроенергия, необходими само за електрониката на котела и циркулационната помпа.

    Коментиран от #89

  • 89 Turbo

    2 1 Отговор

    До коментар #88 от "Абе смешко":

    Казваш в Тексас се топлят през зимата с котли и локално парно при тропически климат?хахахахахаха тесльо *мотан там са на климатици през зимата там е 20 градуса хахахаха

    Коментиран от #90

  • 90 Ето ти разказа от първо лице

    1 1 Отговор

    До коментар #89 от "Turbo":

    r / тесламотори
    u / Razzooz аватар
    Раззооз

    Моята Тесла предпази семейството ми от замръзване снощи.
    Общ
    Изживяваме историческа зимна буря тук, в Тексас. Електрическата мрежа не е в състояние да се справи с този тип търсене и много квартали изпитват прекъсвания на електрозахранването в продължение на часове, когато температурата навън е едноцифрена. Имахме ток за 6 часа снощи. Къщата ни НЯМА ГАЗ, А НИЕ ОСТАНАХМЕ БЕЗ ДЪРВА ... какво ще правим. Само да имахме някакъв спящ шушулка със 75kw батерия, която да ни стопли през нощта. О, чакай да го направим. Така че съпругата ми, кучето ми и новородената ми дъщеря спяха в гаража в нашия Model3, всички приятни и уютни. Ако нямах тази кола, щеше да е много тежка нощ.

    Благодаря за всички истински поддръжници.

    А за „полезните“ използвайте съвет от одеяло ... не можете просто да увиете бебе в куп одеяла и да заспите.

    КРАЙ

    Ти как мислиш? Дали тези дърва ще ги горят в кюмбе или в котел? Ако къщата беше газифицирана, дали пак нямаше да има комбиниран котел с опция за проточен бойлер, като във всяко газифицирано жилище? Да си видял такъв котел, който не се нуждае от никакъв ток?

    Коментиран от #91

  • 91 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #90 от "Ето ти разказа от първо лице":

    Браво и разказ измисли.Пробвай се да напишеш роман.
  • 92 Карал такова

    0 0 Отговор
    Карах тази кола година и половина, преди фейслифта. Много нестабилен в завои, особено при по-висока скорост при спускане по път със завои. В най-високата си версия имаше места, на които пластмасите не пасваха и имаше остри ръбове - например отдясно на централната конзола. Автономният автопилот е изключително примитивен (много рязко ускорява и спира), при новото 508 са го изчистили