Тъй като новият Opel Mokka е толкова по-различен от първото поколение, което се продаваше от 2012 до 2019 г. и бе базирано на GM платформата Gamma-II, можем да разберем защо симпатизантите на A-модела, с представянето на Mokka B, бяха меко казано обидени. Това обаче важи само за една група от хардкор фенове на Opel, които трудно "преглъщат" промените, довели до факта, че новите Opel-и вече се правят на френска платформа. За останалите, в това число и за нас, новата Mokka е един интересен кросоувър, изпълнен типично по германски, но с френски възли и агрегати. Ето и впечатленията ни.
По-компактни размери, невероятно модерен дизайн и... най-голямата критика на феновете - заради новата CMP платформа на PSA Group, Mokka остава без 4х4 система. Въпреки това обаче нашият тест обяснява защо новата Mokka, с бензинов двигател с мощ от 130 к.с. в спортния GS Line пакет, все пак не е никак лоша кола. Не искаме да сме категорични по отношение на визията. Трябва да решите сами дали ви харесва или не. Екипът ни обаче смята, че предната и задната част са изключително успешни. Силуетът, от друга страна, изглежда малко къс и донякъде "насечен", особено в задната част на автомобила.
Освен това смятаме, че е страхотно, че Opel предлага "GS Line" с черен покрив и черен капак, но червените апликации на джантите и червената лайстна на линията на покрива са малко в повече. Харесваме го в един цвят. Такъв естествено е наличен при дилърите в страната. Но всичко това е субективно. Иначе, сравнявайки го с модела от предишното поколение новият кросоувър е дълъг 4,15 метра, широк 1,79 метра и висок 1,53 метра и следователно става с дванадесет сантиметра по-къс (!). От друга страна, той е малко по-широк и най-вече по-нисък от своя предшественик.
Ако четейки сухите цифри си мислите, че старата Mokka е по-просторна от новата... тогава грешите
И това е така, тъй като платформата на PSA Group е значително по-добра от тази на GM. Само един пример: междуосието остава почти идентично (+ 2 мм, а дължината е скъсена с 120 мм). Всичко това води до следната ситуация във вътрешността на новата Mokka: Сядате на седалките на първия ред, които са изненадващо (или пък не, защото са AGR) удобни и установявате, че видимостта е отлична, просторът - осезаем, а уредите пред вас (изцяло дигитални) - са силно информативни.
Прави впечатление, че регулируемите по височина седалки позволяват при желание много ниска позиция на седене. Ще го кажем по друг начин: Ако в старата Mokka преди сте седели "на" колата, сега наистина седите "в" колата. С други думи отпред всичко в новата Mokka е наред. Не така обаче стоят нещата на втория ред седалки. Мястото за краката за пасажерите от задния диван е малко по-малко, отколкото при предишното поколение. Мястото за главите също е недостатъчно за ръстови пътници, което се дължи на новата шикозна линия на покрива. С други думи отзад е за малки деца.
Що се отнася до обема на багажника, обаче почти нищо не се е променило. Около 350 литра обем и подвижен товарен под, са сравними с тези на A поколението. Багажникът не може да се нарече непременно голям, но най-вече го определяме като достатъчен. А пък ако ви е малко товарното пространство, когато задната седалка се свали, Mokka може да поеме огромно количество багаж.
Досадното по отношение на багажника е отварянето на петата врата. Отворът е в ръба точно над регистрационната табела. Отначало това място е трудно да се намери и след натискане на съответния бутон капакът отваря "процеп", но ръката трябва да смени позицията си преди да приложи нужното усилие за отварянето. С други думи отваряте задната врата в две стъпки? Наистина би могло да има по-умно решение!
Но обратно към първия ред в салона. Новата Mokka всъщност е "силна" точно тук
Хубаво е, че основните функции за информационно-развлекателната система и климатика имат физически бутони и копчета. Иначе, всичко което е необходимо на водача по време на движение, е интегрирано в добре подредения и ясно четлив екран. А с хубави цветни детайли и качествена тапицерия, прекомерното използване на пластмаса почти не се забелязва.
Гледката напред също заслужава внимание. Освен добрата видимост към пътя, оребреният капак ще ви накара да се замисляте дали седите в Rekord C или Commodore A, въпреки че Mokka всъщност черпи своето дизайнерско вдъхновение от Manta A. Последното е видимо от оформлението на предницата. Под споменатия оребрен преден капак и зад "муцуната в стил Manta" с интегрирани LED фарове, в нашия случай вече има двигател, който от самото начало влудява гореспоменатото хардкор ядро на Opel феновете. Става дума за познатия ни от моделите на PSA 1.2-литров турбо бензинов двигател със мощност 130 к.с.
ДА, двигателят е трицилиндров. ДА, звучи като трицилиндров. Но НЕ, не е лош двигател
Той идеално пасва на компактната Mokka и заедно с осемстепенния автоматик предлага смесица от комфорт и прилична динамика при шофиране, но за спортно каране не може да става и дума. GS Line допринася само оптически (ако изобщо допринася) за спортния облик на колата. Кормилното управление е добро, возията - по-скоро мека, а заради по-високия клиренс крен в завои се усеща. Автомобилът обаче е снабден с три основни режима, които доста променят поведението на новата Mokka.
Всичко това обаче не означава, че ще имате проблем при шофиране. Липса на тяга почти не се усеща, защото 230 нютон метра въртящ момент е наличен още от ниските 1 750 оборота, а времето за ускорение до сто е по-малко от десет секунди. Реално постижимата максимална скорост пък е около 200 км/ч. Какво повече може да желае човек от кола за нормална ежедневна употреба. Така че, когато пътувате между дома и работата или до супермаркета едва ли ще имате нeщо против, че трицилиндровия двигател харчи около седем литра бензин. На извънградско разходът може да падне с около литър, литър и половина, като по този начин възможният среден разход на гориво от шест литра на 100 км е повече от приемлив.
Плюсовете на новата Mokka са повече, но колата си има и недостатъци
За съжаление новата генерация няма 4х4 система, което лишава кросоувъра от възможността за преминаване през по-трудни пресечени местности, но новата, хипстърска и градска целева група най-вероятно ще ѝ прости това. Голяма част от старата целева група обаче ... вероятно не.
Ето и това, на което новата целева група - точно като нас - ще се радва:
Когато става въпрос за свързаност и помощни системи те вече са на доста по-високо ниво, Mokka не допуска грешки. Е, сензорите за паркиране все още издават по-лош звук от този на Тамагочи, което не е хранено от дни, но пък системата за връзка между смартфона и колата работи точно толкова гладко, колкото взаимодействието на интелигентния круиз контрол и предупреждението за напускане на лентата. Последното е толкова шокиращо добро, че искаме да го подчертаем отново в това изречение.
Остава въпросът за цената
С базова цена под 35 000 лева можем да кажем, че Mokka се намества с една идея над "златната среда". Богатото стандартно оборудване на GS Line версията обаче трябва да бъде оценено положително. Допълнителните екстри, които могат да са ви необходими за надграждането му не са много - LED матрични светлини и отопление на предните седалки за общо около 2 000 лв. Всъщност дали новата Mokka е скъпа или пък не е, преценете сами.
По-добра ли е Mokka от своя предшественик? Не. Но не е и по-лоша. Тя е просто различна и с новия си (наистина много успешен) външен вид и съвременни технологии под капака и в интериора достига до нова и малко по-различна публика. Във всеки случай ние харесваме радикалната промяна на Opel-ите от 2020. Дори това да означава сбогом на задвижването на четирите колела. Ако пък не сте фен на тестваната от нас бензинова версия, то моделът предлага алтернативи - и дизелова, и изцяло електрическа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1010
12:05 29.05.2021
2 1010
12:07 29.05.2021
3 Петър
Коментиран от #5, #9
12:10 29.05.2021
4 Нормален
12:37 29.05.2021
5 viki
До коментар #3 от "Петър":
НЕ - няма да се купува и на запад! - така успешно както беше първата германска Мокка! За 3 цл. със 129 коня само на предно и 45 000 лв. че и за капак е едва 153 см. висока Мока 2021 - няма да има никакъв пазар над 10%! За същите пари има Сузуки Витара Мек Хибрид 130 коня с 4ВД е 44 500 лв. за 4х4 варианта и 162 см. височина със 17 цола!!! и то с Би лед основни фарове и лед стопове с климатроник в цената и 7 г. гаранция!Коментиран от #6, #33
12:52 29.05.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 франзел
До коментар #7 от "vikilexus":
Е тва че си профи шофер абсолютно доказва че си нямаш и идея от маркетинг и пазари.Това бебче ще се продава като топла франзела из Европата.
14:24 29.05.2021
9 сектант
До коментар #3 от "Петър":
има много луди за връзване, които ще си го купят, повярвай ми15:22 29.05.2021
10 Мартина
Коментиран от #11, #13, #29
15:31 29.05.2021
11 Ицо
До коментар #10 от "Мартина":
Евала мацка, и аз съм на твоето мнение. Уникално красива кола, а иначе под капака всички от масовите вече са еднакви.15:33 29.05.2021
12 барабус
любимото ви ОРЛе няма да го лови кафявата чума/ръжда и ,че най накрая ОРЕЛ ще имат хубав дизелов двигател виете на умряло.
А оня профи шофьора от 98г-а ве мушмул,аз нея година имах сума ти хиляди км навъртени той тръгнал да се хвали-поне си мълчи тактично.
15:39 29.05.2021
13 факт
До коментар #10 от "Мартина":
Естествено на никой не му трябва 4 по 4 за градски СУВ само да му вдига разхода и подръжката.Но това бугарина няма как да го схване
16:16 29.05.2021
14 Умен шофьор
До коментар #7 от "vikilexus":
И аз съм шофьор и съм сменил много лични автомобили и никога няма да си купя нов 4х4, защото не ми е необходимо усложнения, от там и ускъпен ремонт на такова задвижване. Нито пък с такава кола и да има 4х4 ще се завра в драките.Ти колко немски 4х4 си видял по черните пътища, нови, не разни гнилочи, дето са ги прежалили вече ?
16:23 29.05.2021
15 ддд
До коментар #7 от "vikilexus":
На Сузуки Витара се монтират френски мотори!18:21 29.05.2021
16 Много разбирачи
Коментиран от #34
18:23 29.05.2021
17 Колата е топ
18:43 29.05.2021
18 Гост
01:00 30.05.2021
19 ШИфьора
11:16 30.05.2021
20 Гост
Корите са изцяло пластмаса с опит да я направят по-разчупено, но е като евтино Рено.
Екраните не са нещо супер сензационно, а и е доста пластмасова.
Иначе колата има доста екстри, 130к.с., автомат, но цената беше около 52к лв за 3 цилидъра двигател и предно....
Рено Каптюр ми се струва доста по-добра алтернатива предвид, че цената там е доста по-ниска.
Тука цената трябва да е с поне 7-8к надолу за да е смислена (45к макс с всичко). За 60к може да се купи БМВ 3-та серия на под 2 години, та дори с 4х4.
Коментиран от #22
11:34 30.05.2021
21 Порно
Коментиран от #23
11:41 30.05.2021
22 факт
До коментар #20 от "Гост":
Сравняването с втора ръка кола е безпредметно с оглед на факта че ведняга излезло от магазина това бмв губи 1/3 от стойността си.Я виж на ново цените какви са безумни.12:28 30.05.2021
23 същият е смисъла като да купиш сеат или
До коментар #21 от "Порно":
шкода Две фирми все фв12:29 30.05.2021
24 w140
12:56 30.05.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 гост
14:09 30.05.2021
27 ШИфьора
Коментиран от #32
14:15 30.05.2021
28 Мухоморко
16:18 30.05.2021
29 6A13TT
До коментар #10 от "Мартина":
Благодарение на такива като теб, пазара е залят от боклуци еднодневки в красива опаковка. И нормалните хора са се хванали за главите, чудейки се какво да купят.23:28 30.05.2021
30 име
13:24 31.05.2021
31 Знайко
00:10 01.06.2021
32 Знайко
До коментар #27 от "ШИфьора":
Защото не си карал VW Костенурка, дизелов Мерседес 123 или Волво 244, Волво 144.00:13 01.06.2021
33 Shadow Fiend
До коментар #5 от "viki":
Вие тука всички сте болни,за 45 к си взимам най бруталния 5.2 литров мустанг където за него има всичко вече и ще си правя кефа а,а вие си карайте тея смешни миксери с дисплеи...21:58 01.06.2021
34 Косе Босе
До коментар #16 от "Много разбирачи":
В допълнение-щом в Англия Пежо са едни от най продаваните коли,значи качеството е на високо ниво-да не говорим за дизайна!!!всеки си има гледна точка:за едни -мераците/мерак кола не кара/,за другите колата/парите карат колата/В крайна сметка всеки има право на мнение/в това е свободата/,другото е фелдфебелско философстване ,кое е първично-яйцето или кокошката? Не се правете на фелдфебели,говорете от първо лице,единствено число и с уважение,останалото е парадиране с вашето ЕГО!!!13:55 03.10.2021
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Ангел
Засега нямам забележки.
16:01 10.08.2022
37 Гост
00:03 15.08.2023