Официалното представяне на четвъртото поколение Skoda Octavia се проведе в Прага на 11 ноември 2019 година, а първият екземпляр от новия модел на чешката автомобилна марка излезе от поточната линия в края на същия месец. Трябва да отбележим, че по време на производството на всички поколения на модела, т.нар. версия лифтбек и комбито са еднакво популярни сред автомобилистите.
Следователно, и четвъртата Octavia получи и двете опции на каросерията наведнъж. Локдаунът миналата година забави доставките на новата Octavia и у нас, но въпреки пандемията към днешна дата вносителят за България разполага с всички модификации на модела. Ние избрахме за тест хибридния вариант. Ето и впечатленията ни от него и от новата Octavia, като цяло.
Още от пръв поглед се вижда, че в този модел почти всичко се е променило: размери, екстериор и интериор. Производителят разширява и гамата от двигатели , както и списъка с основни и допълнителни опции. В това ревю ще разгледаме какво точно са засегнали промените.
Екстериор
Автомобилът е построен на обновената модулна платформа MQB, която започва да се използва от Volkswagen Golf 8. Тази архитектура позволява на производителя бързо да променя техническите характеристики на автомобила, без да е необходимо да надгражда нещо на конвейера. Следователно четвъртата генерация на Octavia получава голямо разнообразие от различни вариации.
Що се отнася до габаритите на новата Octavia в сравнение с третото поколение иновацията е станала по-голяма. Размерите, съответно на лифтбек и на комби версията са: Дължина - 4689/4689 мм, широчина - 1829/1829 мм, височина - 1470/1468 мм и междуосие - 2686/2686 мм. Обемът на багажника в литри е 600/640, а теглото - 1343/1365 кг.
По-интересното е, че въпреки използването на модулно сглобяване, производителят успява да създаде персонализиран автомобил, който не прилича на конкурентните модели и по-специално на Golf. Оригиналните фарове на автомобила от трето поколение не предизвикаха положителни емоции сред автомобилистите, а производителят много бързо осъзна грешката си и в новата генерация отказа да използва преграда между секторите.
Визуално обаче изглежда, че оптиката е проектирана в стила, познат от предишните поколения, но всъщност фаровете са изцяло нови. Те получават L-образни дневни светлини, които визуално разделят фаровете на две части. Като цяло дизайнът е значително модернизиран, като в същото време е запазена идентичността на модела.
Следователно по пътя винаги ще бъде възможно да разпознаете новата Octavia не само по емблемата отпред. Сред новостите са оригинална броня с допълнителна мрежеста вложка, която се намира под основния въздухозаборник. Задните светлини и капакът на багажника също са преработени за по-модерен външен вид.
Двигател и ходови характеристики
С голямо разнообразие от опции, както за окачването, така и за силовите трактове купувачът може да избере идеалната модификация според своите предпочитания. Що се отнася до окачването производителят предлага 4 опции: стандартен MacPherson, окачване с нисък пътен просвет (127 мм.), както и такова за лоши пътища при което просветът се увеличава до 156 мм.
Независимо от клиренса, новата Octavia показва прилична динамика. Ясна реакция на силовия агрегат, която се усеща към педала на газта и "откат", който се осигурява от турбокомпресора и от електромотора са фактори, които осигуряват едно сигурно шофиране. Батерията на хибридния тракт не е голяма, но с нея автомобилът може да се движи на ток в реални условия малко над 40 километра, което според нас е достатъчно за ежедневните нужди в градска среда.
Иначе бензиновият двигател е с малък обем, но в комбинация с турбо компресора и DSG трансмисията, колата прилича повече на спортен автомобил, отколкото на семейно комби. Естествено, не предлага потресаваща динамика, но пък ускорение и доускорение не липсват в нито един от оборотните режими. Новата хибридна Octavia има свойствата да се кара, както спокойно, така и по-спортно.
Освен тестваната от нас хибридна версия, производителят предлага голямо разнообразие от силови агрегати. Между другото, съставът им е добавен с някои интересни за нашия пазар опции, като например, един от тях е двугоривен двигател на бензин и метан. Две хибридни версии са добавени към дизеловите и бензиновите двигатели. Първата е тествания от нас Plug-in hybrid, а вторият е т.нар. Mild Hybrid, който осигурява плавен старт с помощта на системата start-stop и по-ниски емисии.
От хибридите, определено този, с възможност за зареждане си заслужава най-много. Тази версия се характеризира с нисък разход на гориво (реален извънградски под 7/100), като в града може да се кара само на ток, което също излиза доста евтино, стига да има къде да го зареждате през нощта на битов ток.
Интериор
Интериорът на чешката иновация прилича донякъде на 8-мото поколение на Volkswagen Golf. Автоматичните версии с DSG трансмисии нямат познатия скоростен лост. Вместо това е налице малък, но удобен превключвател, позициониран в хоризонталната част на централната конзола. Уредите са изцяло дигитални, като трябва да се отбележи много подобрената (спрямо предходния модел) мултимедийна система.
Връзката между телефон и системата, посредством приложението Android Auto е перфектна и се осъществява безжично, дисплеят е голям и с много добра разделителна способност, а управлението на всички помощни системи чрез него става доста интуитивно.
Качеството на интериорния дизайн също заслужава внимание и веднага говори за желанието на компанията да изведе автомобила в по-премиум клас. Конзолата вече няма обичайните механични превключватели. 8,25-инчовият дисплей отговаря за всички настройки, а в най-високите нива на оборудване екранът е с размер десет инча.
Всички пластмасови елементи са изработени от по-висококачествени материали в сравнение с моделите от трето поколение, като още от пръв поглед се вижда, че и самата сглобка е подобрена. С други думи чехите са обърнали сериозно внимание на интериора на техния бестселър, като той е станал по-луксозен, без това да пречи на прословутата му практичност и функционалност.
Цена
Началната цена за новата Skoda Octavia е 35 000 лв. Това ниво обаче не предлага много екстри, а добавяйки опции и мощност, цената се покачва почти двойно - до 68 000 лв. Хубавото е, че ценовият избор е голям и всеки може да прецени по джоба си, каква версия да избере.
Ако трябва да обобщим, след тридневното ни тестовото шофиране, новата Skoda Octavia се оказа стилна и практична кола. Тя не е лишена от динамиката на спортния автомобил, като в същото време удобният и ергономичен интериор прави всяко пътуване приятно. Ето и пълната ценова листа на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шкода
Коментиран от #20
10:18 23.03.2021
2 C2H5OH
10:19 23.03.2021
3 ХАВАЙ БЕЙБИ
Коментиран от #31, #46
10:21 23.03.2021
4 Qerty
Коментиран от #8, #18
10:22 23.03.2021
5 Госта
10:26 23.03.2021
6 джамбаз кире
10:30 23.03.2021
7 Пурко
10:31 23.03.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 По добре seat
Нищо общо с VAG-групата.
Коментиран от #17
10:35 23.03.2021
10 Предишната за мен беше по хубава
Коментиран от #48
10:37 23.03.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Мрън мрън
Коментиран от #19
10:39 23.03.2021
13 Ставри
Коментиран от #22, #58
10:43 23.03.2021
14 Антон
Коментиран от #39, #72
10:44 23.03.2021
15 )43):!7.
Коментиран от #37, #41
10:51 23.03.2021
16 Коментара
10:57 23.03.2021
17 123
До коментар #9 от "По добре seat":
Олеле, ти карал ли си Сеат някога. Само дизайна им е хубав. Иначе испанците така и не се научиха да правят автомобили.. Всъщност Сеат, дори нямат аналог на Октавията, която е перфектен мултифункционален автомобил. Жалко само, че с новия модел малко им вдигнаха цената.11:01 23.03.2021
18 Емил
До коментар #4 от "Qerty":
Искаш да кажеш - кола за посредственици!11:03 23.03.2021
19 123
До коментар #12 от "Мрън мрън":
Ха, ха ... точно щях да напиша същото. Коментиращите не са се качвали са Октавия или Шкода. А тези, които твърдят, че качеството било по-ниско от останалите ФВ, явно са любители на Голф 2 и познанията им за групата са останали някъде в 90-те години.Коментиран от #21
11:03 23.03.2021
20 S Class
До коментар #1 от "Шкода":
за тази сума е просто обидно толкова много пластмаса да има... поне да бяха сложили кожа на дръжките на вратите.. аз ако съм клиент ще съм доста обиден от това че ми пробутват подобен боклук.. тя си има вид на еднодневка от километри на живо като ги видях приличат на някоя дачияКоментиран от #32
11:11 23.03.2021
21 S Class
До коментар #19 от "123":
качвал съм се на чисто нова октавия на метан няма такъв боклук и такава пластмаса - говоря за очиларката - предходния ръбест модел, който прилича на кола от 2005та година.... абсолютна кочина и недуразомение е тая кола за непоръбени хора без въображение, които искат да приличат на оптична илюзия - перфектната кола ако си ПЕНСИОНЕРКоментиран от #33, #50
11:13 23.03.2021
22 viki lexus
До коментар #13 от "Ставри":
Корола ХИБРИД Комби е конкурента на Октавия Комби Хибрид и хибридната Корола комби е 59 000 лв. - хибридната октавия комби е 64 000 лв....Но и Октавия Комби Хибрид е най-големият лек автомобил с хибрлиден тракт. Другият голям хибрид за ЕС е завърналият се Тойота КАМРИ Хибрид с цена 79 000 лв.11:16 23.03.2021
23 mik
Коментиран от #24
11:18 23.03.2021
24 S Class
До коментар #23 от "mik":
Когнитивния дисонанс е най-силен, когато караш конфекция.11:20 23.03.2021
25 ПЕТРО
11:51 23.03.2021
26 Павел Пенев
12:13 23.03.2021
27 Косачката
12:38 23.03.2021
28 Jack Bauer
И пак смех - ... се характеризира с нисък разход на гориво (реален извънградски под 7/100) , ами те и "старите" 2.2HDi/175к.с. си дават на извънградско под 7/100.
То за това са я кръстили Шкода Оставия ...
12:54 23.03.2021
29 Шкодилак
Коментиран от #34
13:19 23.03.2021
30 Кирчо
13:32 23.03.2021
31 шофйор
До коментар #3 от "ХАВАЙ БЕЙБИ":
Аз имах две никога повече.колкото по нови толкова по големи боклуци,кола 4,60тежи 1300 кг от капачки за буркани ли ги правя вече как ще държи магистрала като мине тир или камион покрай теб нокарайте и тогава купувайте13:56 23.03.2021
32 Грую
До коментар #20 от "S Class":
Тъкмо щях да питам дали БГ цени означава и БГ качество или за да не засегна някой БГ , качество, като за БГ и ти прочетох коментара. Съгласен! Туй 40 километра на ток ама къде да си заредя батерията ако стои пред блока и след колко зарядни цикъла тези 40 километра ще вземат да стават 30, 20 10 , 5 и така нататък. Имах така един телефон Алкател, за който много трудно намирах батерии, които в началото , когато имаше нови изкарваха по една седмица, а после дори новите не можеха а изкарат един ден и то без да го използвам. Ако и тези електрически возила и разните му хибриди ли са, кибрити ли, са така въобще да ми отварят приказка за тях!Коментиран от #35
14:17 23.03.2021
33 123
До коментар #21 от "S Class":
Ами ти за 30 000 лева какво искаш. Толкова струваха тези Октавии от миналия модел. Тъй като са аналог като колемина почти на Е класа - аналогичен Мерцедес ще струва към 100 000, а пък ако е и на метан - отиде на 110 000. Та въпросът беше за сравнението между Октавията и Голфа. За мен Октавията е много по-добра, особено поради наличието на багажник.14:30 23.03.2021
34 Антон
До коментар #29 от "Шкодилак":
След като тази шкодата ти се вижда топ като материали, вдигатели, вървене какво да кажем ние с едни други марки коли. Когато човек прави подобки изказвания, не е лошо да ги съобрязява с общия, отколкото с личния си мирогледКоментиран от #38
14:32 23.03.2021
35 321
До коментар #32 от "Грую":
Виж сега, това, че не правиш разлика между електрически автомобил и хибрид е простимо. Ама защо се вълнуваш от такива модели, като живееш в блок. Те електричките и хибридите - особено новите са за хора, които могат да си ги позволят. Такива хора обикновено живетят в къща, имат гараж или ако са в блок поне имат гараж или паркомясто с ток до него, каквито няма в панелните блокове. Тази кола е да излезеш градско 30-40 км и вечерта пак да я пуснеш в контакта за утре. Ако караш на дълъг път - бензиновия агрегат - едни 5-6 лита на 100 и си свиркаш. В града си хем екологичен, хем икономичен, защото не само, че няма да пушиш като комин, ами ще пестиш - вместо 10 литра на 100, ще даваш за тези 50 км на нощната тарифа - към 1.0 - 1,50 лева на 100 км.14:38 23.03.2021
36 BG Driver
90% от коментиращите не са и помирисвали нов автомобил ( или най-много някоя служебна дачия ), но бълват простотии. От 6г. карам нови автомобили, късметът и нуждата ме заведоха преди години в Шкода. От 3 месеца имам новата Октавия и съм брутално доволен. Направих дълго пътуване до Португалия и Мароко, с ръка на сърце мога да кажа, че през цялото време се наслаждавах на пътуването. Преди Шкода, имах: Е класа 2002г., S класа 2006 и Тойота Авенсис 2009г. Убих се да ги правя, а колко пъти са ме оставяли на пътя, не е истина. Повече нищо различно от нова кола, за сега е Шкода....за сега поне. Българинът е комплексар по-природа, с 5 кирливи лева в джоба и със заем за циганска тройка или мерцедес коптор. Октавия и Супърб са най-продаваните автомобили в класа си години наред, прочетете малко.....ако можете, селски пръчки. Айде със здраве ;)
Коментиран от #43, #49, #60
14:40 23.03.2021
37 Кръндела
До коментар #15 от ")43):!7.":
Ти голям експерт излезе бре. Обслужване на C-клас 200d 150 к.с. струва близо 800 лв, докато на Октавия 2.0TDI 150 к.с. струва 367 лв в Еуратек. Естествено, че Мерцедеса е по-хубав и луксозен, но недей да плещиш глупости, па и да си вярваш на всичко отгоре.Коментиран от #42
14:51 23.03.2021
38 123
До коментар #34 от "Антон":
Виж сега. В България около 5 % карат нови автомобили - до 5 години. От тях най-сериозните продажби за автомобили като Шкода, Рено, Форд, Фолксваген, Дачия. Те държат половината от пазара. Премиумите като МБ и БМВ - които се отличават с по-добро качество продават общо около 7-8%. Тоест, такива автомобили карат в страната някъде около 0,4 % от общата бройка или това са към 10-12 000 автомобила. Ако си сред тях - браво. Ако караш стара кошница - дори да е премиум, няма какво повече да си видял от Шкодата. Та, думата ми беше, че дори да си от тези с премиумите - ти си един от много малкото и общия мироглед е на тези каращи Шкода, тоест мнението ти няма особена стойност.14:51 23.03.2021
39 Джони Ринго
До коментар #14 от "Антон":
Я отивай на очен лекар ,ама хубаво да ти отвори очите.Пълно е с втора ръка Октавия 1,2 и 3.Шкода стана народната кола. Отдавна Фау Ве не е кола за всеки.14:55 23.03.2021
40 Кръндела
Коментиран от #61
14:57 23.03.2021
41 Пецата
До коментар #15 от ")43):!7.":
Хммм, аз имам личен C class W205 2015 и две Октавии за служебни. Мерцедеса е страхотен автомобил със страхотни проблеми, три пъти е влизал в сервиза след тотален срив на електрониката, грешки и софтуерни проблеми, окачване, загряваше и тн. Шкодите са на по 230000км и не съм разбрал нищо ! За обслужването е просто смешно да ги сравняваш, двете Октавии заедно ми идват с 200лв по-евтино за обслужване на масло и филтри. За други разходи разликите са фрапантни. Ако сега ми кажат тръгни за Франция спешно, ще отида с някоя от Шкодите, просто нямам доверие на Мерцедеса !15:08 23.03.2021
42 Dimirest
До коментар #37 от "Кръндела":
Колега малко информация от извора, обслужване филтри и масло на VW Тигуан - 650 лева. Масло за халдекса и спирачна течност стана близо 900 лева. Говорим за оторизиран сервиз.Коментиран от #70, #71
15:11 23.03.2021
43 Торашко
До коментар #36 от "BG Driver":
Каквото и да им разправяш, няма да те разберат. Ганя Булгаристански си знае 20 г. дизел е най-икономичното и най-доброто. Октавия е една от най продаваните коли в Европа. Че ония там да не са абдали да ги купуват тия коли.Аз съм с метанова Октавия G tec от магазина взета. За 20 лв метан минавам 280 км Пловдив градско, какво да искам повече.
Коментиран от #47
15:24 23.03.2021
44 Ууууууу
15:32 23.03.2021
45 Георги
15:38 23.03.2021
46 Лопатата
До коментар #3 от "ХАВАЙ БЕЙБИ":
Някоя нов внос на САМО 120 000 хил. км.хахахахаах
16:04 23.03.2021
47 Антон
До коментар #43 от "Торашко":
Да приемем че октавията е от най-продаваните коли в Европа. Това не в прави автоматически най-добра. То и количеството домашна ракия изпито за 1 година е в пъти повече от изпитото синьо джони.....:16:05 23.03.2021
48 Директора
До коментар #10 от "Предишната за мен беше по хубава":
Стига с това ограничено мислене!!!16:05 23.03.2021
49 Антон
До коментар #36 от "BG Driver":
Викаш българина комплексар с кирливи ризи.....а ти тръгнал до Мароко с кола....да си чувал за самолети.....сега по твойта логика мога да кажа че си якия киртак...:кой ходи с кола до Мароко бре...ахаххааххаКоментиран от #57
16:07 23.03.2021
50 ss kolko da e s
До коментар #21 от "S Class":
Нямаш нищо между ушите.Сигурен съм.Чети повече,не мрази коли и хора и като не харесваш шкоди не чети за тях и не се заяждай.16:13 23.03.2021
51 321
Коментиран от #53
16:15 23.03.2021
52 4376
16:19 23.03.2021
53 Леле
До коментар #51 от "321":
темата за мароко ли коментираш? Обикновен работник не можел да си позволи пътуване с кола до там. Е тоя къде ходи с кола до мароко ама със шкода ще да е някакъв необикновен работник свръх успял бачкатор. За първа, за бизнес класа по самолетите да сте чували, оставете ги лоу кост полетите. По вашата логика преуспелите бизнесмени пътуват по света с ролсове а не със самолети. Мани мани взел шкодата и помислил че вече е хай човек. Същия като тези с премиумите на незнайни километри16:23 23.03.2021
54 вес
16:28 23.03.2021
55 Жоро
16:53 23.03.2021
56 5555
Коментиран от #62
17:18 23.03.2021
57 сол
До коментар #49 от "Антон":
Вие може и да не пътувате с кола, не означава,че други не пътуват. Много места се пропускат при пътуване със самолет.18:02 23.03.2021
58 ВаГ
До коментар #13 от "Ставри":
Хибридната Шкода с всички екстри е 78 бона, а хибридната Корола комби 2.0 с 180 коня, пак с всички екстри е 62 бона.Коментиран от #63
18:49 23.03.2021
59 Бива,карах такава
19:34 23.03.2021
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 прост
До коментар #40 от "Кръндела":
те и Форд много го ползват за такива работи, ама не струва. Не струва и като тоя лагерна количка на снимката! Грозотия!20:17 23.03.2021
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Психо от Курило
До коментар #58 от "ВаГ":
Виж таблицата с цените. RS има всички екстри и е под 70 000. Тойота е с 65к.с по-слаба и е 65 000лв. Чети правилно.20:31 23.03.2021
64 Антон
Коментиран от #69
20:55 23.03.2021
65 гост
21:07 23.03.2021
66 Един
08:26 24.03.2021
67 Един
08:28 24.03.2021
68 жгтжж жт
08:37 24.03.2021
69 Дфен
До коментар #64 от "Антон":
Нещо за разхода на масло да кажеш10:06 24.03.2021
70 Кръндела
До коментар #42 от "Dimirest":
Я се научи да отсяваш мухите от кюфтетата "колега" и тогава давай мнения, оценки и се пробвай да спориш с по-грамотни от теб. Говорим за средна ръка Мерцедес и средна ръка Шкода в сравнение при текущо, стандартно обслужване, ти изведнъж ни в клин, ни в ръкав намесваш някакъв Тигуан, па и ми говориш за обслужване на Халдекс и смяна на спирачна течност. Първото се прави почти на 100 000 км, другото се препоръчва да се прави на всеки 2 години. Що не добави и антифриза, проверка на климатика, смяна на масло скорости и за всеки случай и Ad Blue да долеят?10:20 24.03.2021
71 Ам Чи
До коментар #42 от "Dimirest":
Ами смени и кутията и цената ще си дойде до обслужване на простия мерцедес12:04 24.03.2021
72 Шоп от СО
До коментар #14 от "Антон":
Нещо си се объркал. Аз съм с Фабия 1 на 260 000. Няма ръжда по прагове и отдолу. За сравнение Голф 5ци не са третирани отдолу против ръжда(факт според autobild, нали знам немски) и такива внесени от Германия вече са почнали да се разяждат отдолу и по праговете (лично съм виждал, и в статията на autobild се обръща внимание на това. Потърси Golf 5 Gebrauchtwagentest autobild).12:36 24.03.2021
73 zz123
след няколко години ще трябва да си избера много внимателно колата с идеята да я карам много дълго време, нещата стават абсурдни.
15:02 24.03.2021
74 Съдията Дред
20:25 24.03.2021
75 Дидо
Коментиран от #76
09:25 25.03.2021
76 Ввв
До коментар #75 от "Дидо":
Къде сравняваш Мазда с Шкода,разликата е от Земята до Марс!14:17 25.03.2021
77 Жоро
18:57 25.03.2021