5 Май, 2021 13:15 18 484 46

Официално: Ето я новата Skoda Fabia

  • skoda-
  • fabia

Турбо двигатели, сензорни екрани и интелигентни функции са част от новостите в субкомпактния чешки автомобил

Официално: Ето я новата Skoda Fabia - 1

Skoda представи четвъртото поколение компактен хечбек Fabia, който получи по-мощни двигатели и увеличи размера си. Автомобилът получи и по-мощни двигатели, модерни електронни системи и мултимедия, а също така вече е по-голям по размер в сравнение с предшественика си.

Официално: Ето я новата Skoda Fabia

Четвъртата Skoda Fabia е построена на платформата MQB-A0, която е в основата на други субкомпактни модели на концерна Volkswagen, включително Volkswagen Polo, Seat Ibiza и Audi A1. Дължината на новата Fabia e 4 108 мм, което е със 111 мм повече от jdpr kd предшественика, а размерът на междуосието е нараснал с 94 мм - до 2 564 мм.

Официално: Ето я новата Skoda Fabia

Обемът на багажното отделение се е увеличил с 50 литра до 380 литра, а при сгънати задни седалки полезното товарно пространство ще се увеличи до 1 190 литра. От Skoda заявиха, че новата Fabia се е превърнала в автомобила с най-доброто аеродинамично представяне в своя клас: коефициентът на съпротивление е намалял от 0,32 на 0,28 в сравнение с хечбека от трето поколение.

Официално: Ето я новата Skoda Fabia

Част от това подобрение е постигнато благодарение на активната клапа на радиатора в долния въздухозаборник на предната броня. В салона на Skoda Fabia се вече има отделен мултимедиен сензорен дисплей, който ще се предлага в две версии: с диагонал 6,8 и 9,2 инча. Освен това за първи път за този модел ще се предлага 10,25-инчов виртуален инструментален клъстер като опция.

Официално: Ето я новата Skoda Fabia

Списъкът с наличните електронни „асистенти“ включва адаптивен круиз контрол, система за поддържане на лентата и асистент за паркиране. Общо за колата са осигурени почти 50 различни полезни решения от линията Simply Clever, включително допълнително отделение за кредитни карти и монети в централния тунел, подвижен държач за чаши, сенник за панорамен покрив, както и USB-C порт в салонното огледало...

Официално: Ето я новата Skoda Fabia

Двигателната линия на новата Skoda Fabia включва два 1.0-литрови атмосферни трицилиндрови бензинови агрегата с мощност 65 и 80 конски сили. В допълнение има избор от два турбодвигателя с един и същ обем, които са с мощност 95 и 110 сили. Двигателите с мощност от 65 до 80 сили работят съвместно с петстепенна механична скоростна кутия, а по-мощните разполагат с избор от шестстепенна "механика" или "робот" DSG с два съединителя.

Официално: Ето я новата Skoda Fabia

В горната част на линията е 1,5-литров турбо четирицилиндров мотор, развиващ 150 к.с. и 250 Нм максимален въртящ момент, който работи само с роботизираната DSG трансмисия. Такъв автомобил е способен да ускори до 100 за 7,9 секунди, а максималната му скорост е 225 км в час.

Официално: Ето я новата Skoda Fabia


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 jap

    33 36 Отговор
    Предната част е изкопирана от Киа Сийд.

    Коментиран от #2

  • 2 рено ентусиаст

    34 46 Отговор

    До коментар #1 от "jap":

    Къде намеси чКиа при истинските коли?!
  • 3 DrivingPleasure

    43 10 Отговор
    Доста симпатичен "мънк". Това е размера на Голф 3 и всъщност повече кола почти не ти трябва...

    Коментиран от #19, #36

  • 4 Иво

    58 26 Отговор
    Продължават да лансират 3 цилиндъровите курници,дето живота им е 50хил км...

    Коментиран от #15, #26, #44

  • 5 Кио

    11 3 Отговор
    Гледахме я вече вчера по сайтовете
  • 6 Гого

    44 24 Отговор
    За тези пари,по добре Кия сийд или Хюндай i30...

    Коментиран от #30, #39

  • 7 Дидо

    25 26 Отговор
    Много ми е чудно,кой нормален човек би си купил чисто нова кола с три цилиндъра,че това си е жив мъртвец...Няма да си изкарва и гаранцията..А както знаем,бензиновите врагове горят повече масло от екотека на 20годишна астра..
  • 8 Димитър Димитров

    42 14 Отговор
    Карам 3годишен бензинов голф TSI, маслото го лапа както бензина...
  • 9 Пчелата

    35 21 Отговор
    TSI моторите на ваг,са тотална щета...За нищо не стават...За по малко от 1000км горят над литър масло..Реално няма нужда да се сменя...

    Коментиран от #16

  • 10 яко ни лъжат

    17 6 Отговор
    ТАЯ МНОГО ПРИЛИЧА НА КИЯ. КОЙ ОТ КОГО Е КРАЛ. ИЛИ ВЕКЕ ВСИЧКИ КОЛИ СИ ПРИЛИЧАТ ЯКО.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Шкодиак

    30 13 Отговор
    Стига лъга бе! Карам от 3 години чисто нов 1.4 TSI 150 к.с.- направил съм 50000 км и не е изял и милилитър масло! Колкото сипят - по средата на мин-макс на пръчката, до следващата смяна след 10000 км - пак там си седи.
    Друг е въпросът, че от сервиза ми обясняват, че тяхното масло издържало 25000 км, но аз не им вярвам и го сменям на 10 хил. Отделно - карам си нормално и не се правя на състезател - това също има значение. DSG-то ми сменя скоростите на 2500 оборота - реално никога не я юркам до 4-5 хил об.
    Така че TSI си е чудесен двигател - просто трябва да се кара (и да е бил каран) нормално и да се обслужва навреме.

    Коментиран от #45

  • 13 Дфен

    16 17 Отговор
    На това купе ако сложат двигател от дачия няма да има грешка
  • 14 ДВГ

    41 0 Отговор
    Аз и един приятел имаме абсолютно еднакви Хонда CR-V първо поколение, 150 к.с. 2.0 литра атмосферен двигател. Моята харчи по литър масло на 2000 км, неговата - не пипа маслото от смяна до смяна (10000 хил. км). В задачата се пита: сега това от двигателя ли е (японските инженери) или от немърливите предишни собственици (италианци)?
    Да, понякога има калпаво измислени двигатели, но по-често има калпава поддръжка!

    Коментиран от #18

  • 15 123

    33 6 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Колко такива си карал и счупил до 50000? Защото от опит мога да ти кажа, че спокойно карат поне до 200 000 ако се поддържа навреме. Е, и ако не си някой кърък да купиш дефектна. На предишната Фабия с трицилндов 1.2 някои таксиджии навъртяха по 500-600 000 км без ремонти, ама ти си пиши, ей така за си оправдаеш карането на дизелов шестак от преди 30 години.
  • 16 321

    18 5 Отговор

    До коментар #9 от "Пчелата":

    Не пич, не са тотал щета. Просто ти си купуваш тотал щети от Горубляне. Реставрирани милионници с превъртяни километражи. Имаше едни TSI 1.8 от преди 10 години, които бяха по-проблемни, ама през далечната 2013-та ги оправиха.

    Коментиран от #21

  • 17 Най добре

    21 14 Отговор
    модификацията 1.0 65к.с да бъде предлагана с отварящ се под за да може шофьора да си помага по баирите.
  • 18 jap

    14 7 Отговор

    До коментар #14 от "ДВГ":

    Този двигател е един от най надеждните в света и се чудя на какво може да са го подлагали "жабарите" за да ти харчи толкова масло.Вероятно последното сервизно обслужване е правено докато колата е била в гаранция.
  • 19 Гост

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "DrivingPleasure":

    Не ти трябва повече кола ако живееш в града, ползваш я основно за пазаруване и ходене на работа, и нямаш семейство. При семейство с две деца тръгнали на почивка, в багажника ще е грозна картинка, а вървежът ще е осезаемо по-слаб.
  • 20 Шкодата

    30 4 Отговор
    Навремето, когато бях на 22 г. карах Голф 2 с 1.3 карбуратор 55 к.с. Изобщо не ми се виждаха малко - стигаха да возя мен и гаджето из цяла България, счупихме се да обикаляме. Колата служеше да ни закара с нормална скорост 90-100 км/ч натам накъдето бяхме тръгнали.
    Сега някакви познавачи ми обясняват, че 65 к.с. били малко. Ми купи си 3 литров дизел 200 к.с. да пердашиш с 200 км/ч по магистралата и да се правиш на мъж, щом не намираш друг начин да го покажеш!

    Пп. След години си купих и 3.0 дизел BMW. Покарах го, покарах го, па го продадох и вече си карам новата шкода и си свиркам!

    Коментиран от #22, #23

  • 21 По принцип

    18 8 Отговор

    До коментар #16 от "321":

    бензиновите двигатели с турбо(независимо от марката)винаги харчат масло защото частите им са подложени на големи термични натоварваня но при VAG проблема е,че много е пестено при изработката.Виждал съм разглобен 1.4TSI от Голф и буталата му са тънки като вестник заради което лесно се деформират и няма как високия разход на масло да бъде избегнат.Помня също,че ангренажната верига беше по тънка от тази на детски велосипед.

    Коментиран от #29, #31

  • 22 Аз пък

    19 1 Отговор

    До коментар #20 от "Шкодата":

    имах Голф 2 1.6 дизел(без турбо)който ускоряваше до 100 за почти една цигара време но харчеше малко и не се повреди дори когато заради скъсан маркуч остана практически без капка вода.Сега имам Мерцедес W211 E320CDI и въпреки,че не е милионник(купих го от първия му собственик) почти няма месец в който да не е в сервиза.

    Коментиран от #37

  • 23 Гост

    13 14 Отговор

    До коментар #20 от "Шкодата":

    Сравнявате несравними неща. Преди 20-30 години гъстотата и средната скорост на трафика в България е била много по-ниска. Сега ако караш с 90-100 на широк прав път, постоянно някой ще е на 20 санта от задната ти броня, и дори автобуси и тирове ще те изпреварват. Сигурната кола трябва да може на правилните места да държи 130-140 без да е шумна и да е стабилна.

    Друг е въпросът, че заради сиромашкия стандарт в България, подобни Шкоди са единствените нови коли които хората могат да си позволят. И като само това могат да си позволят, щат не щат почват да ги хвалят и харесват.
  • 24 Wsx

    15 2 Отговор
    Истината е ,че атмосферните двигатели вече не отговарят на трафика./малките / Колите са с 200,300кг. По тежки от преди 20 години.Така че голф 2 с 55 коня може да е повече от фабия със 75.Имам такава и е страшно.Не бих я препоръчал.Ползваме и шкода рапид със 1.0 с турбо 110 коня.Няма база за сравнение.С него пътуваме и на магистрала на 6та е с 160 на 3000 оборота.Харчи почти колкото 2.0 тди

    Коментиран от #25

  • 25 Хахахаха

    8 11 Отговор

    До коментар #24 от "Wsx":

    Със 160к.м 1.0 двигател е на 3000 оборота...?Повярвах ти.Аз пък карам 3.0 и с 200к.м държи обороти като на празен ход.
  • 26 Пешо

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    1 литър двигател, 225 км/час ...
    Иначе на фасон нормална кола, с нищо не блести, ако и цената е съобразена с невзрачността и ще е добре.
  • 27 Гост

    10 3 Отговор
    Сниманият интериор бас ловя, че е от най-скъпата версия. Иначе супергадната твърда черна пластмаса. Освен това изостават в скопяването, FIAT отдавна имат двуцилиндров двигател
  • 28 Wsx

    5 0 Отговор
    Да с турбина и 6 скорости.Аз с коли не се хваля а си споделям опита.
  • 29 321

    7 1 Отговор

    До коментар #21 от "По принцип":

    Не се съмнявам, че е така. Ясно е, че двигателя не като на Додж от 1970-та. Всичко се намалява и прави по-износващо се. Но, при все това, автомобилите изкарват поне 50 % от гаранцията си без съществени проблеми, ако се поддържат добре. Тоест - едни 250 000 км. Дори и с най-малките моторчета. В крайна сметка пазара налага това. Ако човек има възможност да си сменя всеки 5 години колата с нова, да не е луд да кара стара. И така е прието в повечето европейски пазари. Ние сме толкова малки, че не оказваме влияние на тренда, въпреки, че понеже сме бедни основно караме стари автомобили. Та производителите работят за големия богат пазар, а не за бананови екзотики като нас. А TSI, както и TDI си горят по малко масло - особено ако се кара във високи обороти и турбината се развърта на максимум. Правило ми е впечатление, че на 15-20 000 км, обикновено се налага леко доливане от 5-600 мл. и така се кара до 35-30 000, колкото обикновено е пробега за смяна на новите автомобили с лонг лайф масла. Но тези 20 лева за масло са несъщесвени спрямо други екологични екстри, като ад-блу или хилядите електронни джади, които покачват консумацията на гориво.
  • 30 перничанин

    8 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гого":

    Не би трябвало да я сравняваш с тези коли, от класа на Фабия са КИА Рио и Хюндай I20. Със сигурност като цена ще е по-евтина от корейките. Не се заблуждавайте, цените на Хюндай/КИА вече са подобни на тези на Тойота и Хонда.
  • 31 перничанин

    3 4 Отговор

    До коментар #21 от "По принцип":

    То на всичките малки мотори , веригите са много тънки. Виждал съм на Ярис, Корса и Микра почти еднакво тънки са , а и не е необходимо да са дебели, въртят три малки валчета. Отделно, никой вече не прави "вечни" мотори.

    Коментиран от #34

  • 32 Welcome to Vratza, bace

    12 2 Отговор
    Айде пак инженерите съсипаха темата! Първо на големина е перфектна, по голяма от Голф 4, който е най масовия у нас в момента! Второ, 1.0 TSI вече е доказан двигател, и със 110 коня, на това тегло, е перфектен за дейли юзич! И трето, тази въшка с 1.5 TSI ще е просто супер динамична кола със никакъв разход! И четвърто, кой ще го кара това 150 000? Юзерите вече са други бацета....

    Коментиран от #33

  • 33 Wsx

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Welcome to Vratza, bace":

    Абсолютно си прав. Само че с 1.5 е с dsg и ще сигурно35000
  • 34 16 хди

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "перничанин":

    глупости, тойота, хонда и дори някои митсубишита както и исузу правят мотори които държат яко. дачия колкото и да не ти се вярва изкарват по 500 000 км и нагоре
  • 35 Фау Ве

    7 2 Отговор
    Това с DSG-тата и T(F)SI моторите важи за 5-10 годишни изкъртени от каране и на по 400-500хил км. автомобили събирани от цяла Европа, които са ги карали до дупка и са се отървали от тях точно преди да почнат сериозните проблеми. Ако купувате нов автомобил работата е съвсем различна - първо вече двигателите и DSG-тата са много по-усъвършенствани спрямо тези отпреди 10-ина години, второ който купува ново се предполага, че има пари след 5-10 години да я замени отново за нещо ново и така да кара коли, които да не правят проблеми, а и за 10-15 години в БГ трудно се навъртат повече от 200-300хил км а тези двигатели са правени да издържат безпроблемно една-две смени на вериги (1.5 TSI), което са едно 400-600 хил км. при правилна експлоатация. Не че повече няма да могат, говорим без да има някакви сериозни проблеми.

    Освен това карам 1.5 TSI от две години и от личен опит мога да кажа, че за този клас е чудесен и до момента съм направил една смяна на масло откакто е излязла от завода и общо съм долял на първите 10к КМ 400мл и то не защото се е налагало наистина, ами колкото да стигне отново най-горното ниво на щеката, понеже беше стигнало малко под средата. Реално за от смяна до смяна не се налага доливане, в най-лошия случай половин литър е достатъчен, което е напълно в нормата.
  • 36 Играч

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "DrivingPleasure":

    Истината е ,че в Европа Шкода прави най-добри съотношение на цена-качество.....НО.Защо от 1 литров атмосферен мотор вадят 80 коня, а не от 1,4.Защо са я наблъскани с мулти медия и дигитален километража,а не с аналогов .Тогава цената ще падне доста
  • 37 W124

    0 6 Отговор

    До коментар #22 от "Аз пък":

    Тия ги разправяй на бабите пред блока. Имам го същия от 7 години. Навъртял съм му 130 хиляди и не съм имал никакви проблеми. З20 цди 204 коня. Купих го от мой близък който преди това го взел от автокъща в България. Внесен от Италия. А ти ми говориш за кола от първи собственик

    Коментиран от #38

  • 38 Купих

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "W124":

    колата от Германия и платих на човек който ми я докара през 2016-та.Имам всички фактури от сервизните обслужвания и дори преди да я взема си платих за справка в "Силвър Стар".Модела е "EVO" от 2008-ма 224к.с и с изключение на 4-матic има максималното оборудване.Най големи проблеми съм имал с въздушното окачване(4 пъти)и запушване на дюзи и DPF(от "качествена" нафта) но скоро прокапа шибедаха и изглежда ще трябва да купя комплект с оригинални уплътнения защото уж го ремонтираха но проблема пак си появи.При последната смяна на маслото забелязах зараждащ се теч от топлообменника който го охлажда и като знам как се сменя ще отстъпя това "удоволствие" на следващия собственик.Сега се оглеждам за W212 след 2013-та(фейслифт) но този път ще е бензинов.
  • 39 Селянин

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гого":

    Къде пише колко струва?

    Коментиран от #41

  • 40 Станке Димитров

    7 0 Отговор
    чакаме го след 5 години "нов внос" на пазара в Дупница от починали от Covid баби германки
  • 41 Филко

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Селянин":

    В сайта им...
  • 42 бегачка

    1 0 Отговор
    Много взето от Сеат Леон
  • 43 Тео

    1 0 Отговор
    Мини Октавия
  • 44 факт

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Карам 3 цилиндрова, сега е на 41 х.км. масло не бара 0w30 и сипвам
  • 45 Милен

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Шкодиак":

    Сменяй маслото на 10х.км и не ги слушай какво ти говорят и аз така правя, не само на новата, а и на старата
  • 46 Skoda

    0 0 Отговор
    Прилича на Дачия Логан,но Дачията е на по-изгодно цена.