Малките градски автомобили остават все повече на заден план, измествани от практични кросоувъри или дори не толкова практични по-големи SUV-та. Въпреки това, на пазара все още съществува такъв сегмент, който има своите почитатели, а ние тествахме един от най-достъпните автомобили в него.
Последната генерация на Suzuki Swift беше представена за моделната 2017 година, а през септември миналата година бе показан и рестайлинг, който донесе повече промени при задвижването и технологиите, отколкото такива по дизайна.
Версията която тествахме се отличава с бял цвят, 1.2-литров бензинов двигател от типа мек хибрид и предно предаване. Визирайки предното предаване, трябва да отбележим и, че моделът е единственият в този клас който се предлага и със задвижване на четирите колела.
Екстериор
Както споменахме, визуално моделът не се различава много от версията преди рестайлинга, като във външността можем да отличим предните фарове с LED технология, които разполагат и с автоматично превключване между къси и дълги светлини, както и доста стилните дневни LED светлини.
В страничната линия впечатление правят вградените дръжки на задните врати, които са интегрирани в „C“ колонката, което се прави с цел автомобилът да прилича на такъв с три врати. Стоповете също разполагат с LED технология, а в долната част на задната броня е монтирана светлината за мъгла, напомняща на тази при автомобилите от Формула 1.
Като цяло автомобилът е с доста практични размери, дължината му е малко над 3.8 метра, а теглото не надвишава 1000 кг, дори и при най-високите нива на оборудване. Тестовият Swift беше оборудван с алуминиеви 16-цолови джанти, но ако изберете базовото ниво на екипировка ще трябва се задоволите с 15-цолови джанти.
Интериор
Трябва да си признаем, че тук бяхме доста приятно изненадани. Въпреки сравнително малките размери на колата, мястото в интериора е напълно достатъчно. Това се дължи най-много на позицията на предните седалки, които при максимално издърпване назад, застават точно в средата на Suzuki-то. Важно е да се отбележи, че тогава мястото за краката на пътниците в задната част става почти нищожно, но дори и водачът и пасажерът до него да са с ръст от 190 см, настройката на предните седалки не трябва да е в максимално крайна позиция.
Що се отнася до останалата част от салона, то впечатление правят някои ефектни и функционални опции. Една такава например е климатроникът, който е с физически „врътки“, което напоследък е все по-рядко срещано явление. Над него пък се вижда 7-инчов екран с вградена навигация, Android Auto и Apple Car Play. Свързването на „ябълкови“ устройства обаче е по-трудно, освен ако не става въпрос стандартната Bluetooth връзка за разговори. От друга страна пък при Android-ските устройства нямаше никакви проблеми.
Обръщайки внимание на материалите, които са използвани в салона, то очаквано, те не са от най-скъпо изглеждащите, но едва ли и това е целта на марката с точно този модел. Сглобката обаче е на традиционното, прецизно за японските коли, ниво. Воланът се настройва по дълбочина и височина, а върху него можем да открием копчета за контрол на адаптивния круиз контрол, системата за следене на лентите, управление на мултимедията и бутон за смяна на показанията на дисплея пред водача.
За разлика от повечето нови автомобили, Swift се предлага с аналогов километраж и обортомер, но пък малък цветен екран между тях предлага доста информация. Традиционните изминати километри и разход на гориво могат да бъдат намерени именно там, като заедно с тях има и няколко опции за хибридната система които показват източника на задвижване (ДВГ/електромотор), както и това колко гориво е спестено благодарение на батерията. Другите показания напомнят тези при спортните автомобили, като показват скала за използвани конски сили и въртящ момент и дори т.нар. G-метър.
Освен вече споменатите адаптивен круиз контрол и система за следене на лентите с намеса при излизане от правилната траектория, то малкото Suzuki може да се похвали още със система за разпознаване на пътните знаци, както и система за предупреждение при сблъсък. Камера за задно виждане, заден парктроник и подгряване на седалките също бяха част от екипировката на тестовия автомобил.
Двигател и ходови характеристики
Автомобилът, който ни беше предоставен за тест, се задвижва от 1.2-литров бензинов двигател с така наречената мека хибридна система. Това означава, че колата разполага с 12V стартер-генератор, който се използва главно в помощ на старт-стоп системата. Батерията се зарежда от енергията при спиране или спускане, а електромоторът е с мощност от почти 3 конски сили. Общата мощност на Swift е 83 конски сили, а максималният въртящ момент достига 107 нютон метра при 2800 оборота в минута.
Както отбелязахме и в началото, автомобилът се предлага с предно предаване, какъвто тествахме ние, и със задвижване на четирите колела, който вярваме че ще е доста забавна играчка за снежните месеци. Като цяло колата се усеща доста пъргава, благодарение на ниското си тегло, въпреки че по каталожни данни, ускорението до 100 км/ч отнема 13.1 секунди. Ако изберете CVT трансмисия, а не механичната с 5 предавки, каквато пробвахме ние, то може да свалите близо секунда при спринтът до 100 км/ч. По-доброто ускорение обаче е за сметка на разхода. Според заводските данни Suzuki-то постига разход от 5.1 л. на 100 км в сравнение с 4.7/100 при механичната трансмисия.
Въпреки, че рядко можем да се съгласим със заводските данни когато става въпрос за разход на гориво, то този път можем да потвърдим този нисък разход на гориво. Шофирахме автомобила четири дни, през които изминахме около 200 км по магистрала, около 150 км по други извънградски пътища и около 300 км в градски условия, за където главно е предназначен Swift. При този наш цикъл, стойностите на борд компютъра варираха между 4.7 л/100км и 4.9 л/100км.
Цена
Цените на базово Suzuki Swift започват от 29 990 лв, но след общ бонус, който включва предаване на автомобил за рециклиране (2000лв) и бонус за това че закупувате хибриден автомобил (2500лв), то цената достига 25 990лв. Отстъпката е налична за всички модели, като за най-високо оборудван 4х4 Swift с механична трансмисия ще са ви нужни 34 590лв, а за версия като тази която тествахме ние ще трябва да се разделите с малко над 31 хиляди лева.
Въпреки сравнително ниските цени е интересно да се отбележи, че отваряйки най-големият български сайт за автомобили – mobile.bg, автомобилът държи доста висока цена на вторичния пазар и дори близка до тази на нов автомобил.
Обобщение
Като цяло новото Suzuki Swift предлага повече отколкото се вижда отвън. Като главни качества можем да отбележим просторния интериор и сравнително ниската цена, разбира се с уточнение, че мястото за пасажерите прави компромис с големината на багажника, чиито обем е 265 л с изправени облегалки. Мощността на двигателя е напълно достатъчна за спокойно шофиране, а що се отнася до хибридната система, то тя е по-скоро за да покрие еко-изискванията и едва ли ще забележите останалите предимства от нея. Като цяло един много добър автомобил в този клас, който в никакъв случай не трябва да пропускате ако сте се насочили към субкомпактен хечбек.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 нема
11:02 05.04.2021
2 сектант
11:03 05.04.2021
3 Хахаха..
Коментиран от #14
11:03 05.04.2021
4 Ъъъ
11:06 05.04.2021
5 Ко? Не.
11:09 05.04.2021
6 jap
11:09 05.04.2021
7 308
Коментиран от #9
11:12 05.04.2021
8 123
11:12 05.04.2021
9 Нико
До коментар #7 от "308":
Да. И постоянно в бокса. Ново съм купувал. Топ грешка правих. Сузулито е 20 пъти по-дървено и 100 пъти по-здраво.11:21 05.04.2021
10 GTE
Коментиран от #19
11:30 05.04.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Генерал Гоцев
12:01 05.04.2021
14 Plameni
До коментар #3 от "Хахаха..":
гост с колело ХАХАХА...и мечти за Тесла12:20 05.04.2021
15 Курбанколи Пардимагомедов
14:13 05.04.2021
16 антрашпиц
15:08 05.04.2021
17 хахахах
15:54 05.04.2021
18 Алфа Ромео
Коментиран от #21
16:01 05.04.2021
19 Готин
До коментар #10 от "GTE":
Неправилно сравняваш! Това нещо е в класа на Туинго, а не в Клио и т.н. Размера му е 3,80 м. За малък градски автомобил е ,, върхът на сладоледа,, но е супер скъпи за този клас.18:29 05.04.2021
20 перничанин
19:35 05.04.2021
21 Гост
До коментар #18 от "Алфа Ромео":
Карам Типо 1,4 Турбо, но екстрите вдигат доста цената, изброявам липсите: адптивен крюзконтрол(има радар за избягване на ПТП), камера, сензори за дъжд и светлина цената му беше 34хил.лв. Като цяло е добра. За три години и 55хил. км. няма ядове. Добра е колата!Коментиран от #24, #27
22:55 05.04.2021
22 F16
22:58 05.04.2021
23 8265
07:16 06.04.2021
24 Дфен
До коментар #21 от "Гост":
Освен че похапва масълцеКоментиран от #26, #28
08:28 06.04.2021
25 гост
08:47 06.04.2021
26 Алфа Ромео
До коментар #24 от "Дфен":
Важи за много от съвременните автомобили.14:22 06.04.2021
27 Алфа Ромео
До коментар #21 от "Гост":
Аз лично не държа много на глезотии, гледам други качества по колите, ако има климатик няма да го върна, въобще не ме бърка ако ще и да е с врътки на джамовете.14:27 06.04.2021
28 Гост
До коментар #24 от "Дфен":
Чистия 1.4 да, но 1.4турбо 120к.с. няма проблем! Дават го като доста надежден, провери.20:09 06.04.2021