Букурещ, Румъния. екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Под шапката на Renault, румънската марка Dacia стартира офанзивата си в Европа преди шестнайсет години. Планът още тогава беше да се предложат евтини автомобили, които да отговарят на основните нужди на купувачите. Рецептата се оказа доста успешна и проработи много бързо. Сега, когато на хоризонта се задава масова електрификация на новите автомобили, Dacia отново не изневери на принципите си и в буквален, и в преносен смисъл се явява предвестник на пролетта.
Става дума за лансирането на електромобил, носещ името Spring (пролет), който излиза със заявка да се превърне в най-евтината електрическа кола, както в Европа, така и у нас. Предварителните поръчки във Европа вече са факт. У нас също, като са ясни и цените. Електрическата Dacia ще се появи на пазара в България през септември тази година, на цена от 33 000 лева. Какво обаче получава клиентът за тези пари? Екипът ни посети румънската столица, където тества новата електрическата кола Spring. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Тенденцията към SUV е ясна още от пръв поглед. Производителите от доста време искат да използват тази модерна вълна и в сегменти, които не са непременно подходящи за нея. Електрическата Dacia е автомобил, позициониран в най-малкия А-сегмент и въпреки само 3,73 метра дължина (с 2,52 метра междуосие) и широчина, която почти отговаря на височината ѝ (1,58 метра широчина и 1,52 метра височина), Dacia Spring е своеобразен авантюрист, на който SUV излъчването му подхожда.
Трябва да уточним, че за теста, румънците ни предоставиха предсериен вариант при това на бизнес версията, т.е. модела за корпоративни клиенти и услуги за споделяне на автомобили. Както можете да видите на снимките, тези превозни средства са максимално опростени отвътре. Частните клиенти обаче ще имат повече опции за конфигурация и по-широк избор от цветове.
Интериор
Един от принципите на марката Dacia е да се направи автомобил без излишни екстри, като целта е цената да е възможно най-ниска. Това е така и при Spring. В интериора няма ненужни "украшения", но в същото време нищо не липсва. Има всичко, от което се нуждаете, а дали е стандартно или не, това зависи от нивото на оборудване.
Нашата тестова версия имаше климатик, шест въздушни възглавници, електрически прозорци, много проста, но адекватна информационно-развлекателна система, включително 7-инчов сензорен екран с поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto. Бутонът за гласов контрол на волана извиква Siri на iPhone или Google Assistant на Android. По отношение на свързаността, безплатното приложение "MyDacia" позволява отдалечен достъп до отоплението, процеса на зареждане и местоположението на автомобила.
Таблото напомня на старите автомобили Dacia, а не на новите, което е малко жалко, но и това не е катастрофа. Евтиният дух в салона си личи от твърдите материали и бутоните за ел.стъклата, поставени на централната конзола, както и наличието на само една чистачка, но с интересно решение - с две рамена. Усещането от шофирането обаче е прилично, ергономичността е много добра, уредите - информативни, а позицията на водача - висока. Вътре има и достатъчно място за съхранение на вещи.
Отзад е тесничко, но не прекалено, а имайки предвид класа в който е позиционирана Dacia Spring, си е направо просторно. Багажното отделение не е с равен под, но за сметка на това не е малко. Обемът му е 290 литра, а когато задните седалки се сгънат, той нараства до 620 литра. Като цяло максимално опростен салон, с евтини материали, но пък с качествена сглобка.
Пробег и зареждане
Със своята малка 27,4 kWh батерия, Dacia Spring предлага завиден пробег от 230 километра в комбинирания WLTP цикъл. Това, между другото, е нещо средно между Renaut Twingo Electric (22 kWh и 190 километра) и VW e-Up (36,8 kWh и 260 километра). За разлика от повечето електромобили, пробегът тук е напълно реален, в което се убедихме по време на теста.
От марката също така обръщат внимание на едно изследване, според което средното разстояние за пътуване на градски автомобил в Европа е само 31 километра на ден. А това, което трябва да знаете е, че при чиста градска експлоатация реалният пробег на Spring се увеличава до почти 300 километра - тоест, зареждате три пъти в месеца.
А що се отнася до зареждането, времето необходимо за това не е твърде дълго благодарение малката батерия. Пълният процес на зареждане отнема 13,5 часа от нормален битов контакт и само 4,5 часа с т.нар. wall box от 7,4 kW. На бърза зарядна станция с постоянен ток от 30 kW са нужни 1,5 часа. Кабелът за битовия контакт се предлага стандартно.
Платформа и шофиране
Dacia Spring използва синергиите в групата. Тя се прави на платформата CMF-A на Renault K-ZE, продавана в Китай , която от своя страна произлиза от Renault Kwid - кола с двигател с вътрешно горене за Индия и Бразилия. Dacia Spring се произвежда в същия китайски завод като K-ZE, но това не е странно. Наскоро ви разказвахме впечатленията си от теста, който направихме на BMW iX3, което също се прави само в Китай.
Електромоторът, който задвижва Spring е с ужасяващо стряскащи ТТ данни. Мощността му е само 33 кВт (44 к.с.), а максималният въртящ момент - 125 Нм. В същото време обаче Dacia Spring има малко общо с миниатюрните модели Citroën Ami и Renault Twizy. На практика обаче динамиката на колата не е никак лоша. Автомобилът се движи, както се очаква от официалните данни. Според тях спринтът до 100 км/ч отнема 19,1 секунди, максималната скорост е 125 км/ч, а ускорението от 80 до 120 км/ч отнема ... 26.2 секунди.
По-важното обаче е ускорението от 0 до 50 км/ч, което е малко над 5 секунди, а именно то е важното при градско шофиране. В обобщение ще кажем, че Spring се държи съвсем адекватно в града. Колата тежи под 1000 кг, мощността на електромоторчето е напълно достатъчна, а радиусът на завой е 4.8 метра, което означава уникално лесно маневриране и паркиране.
Висока седалка, нисък волан: няма съмнение, че сме в електрическа кола от Renault Group. Очевидно поради съображения за максимално намаляване на цената, настройка на кормилната колона и регулиране на височината на седалката не са налични. Както споменахме, седалките са много тесни и твърди, нещо подобно на тези в самолет, но от Dacia ни увериха, че серийните версии, които ще се появят през септември ще получат по-меки седалки.
Първите няколко километра са изненадващи: колата изглежда доста динамична, когато спринтира от 0 до 50 км/ч. Управлението е прецизно и гладко, а окачването е по-скоро меко. Именно то и клиренсът от 15 см обаче са причина за по-големия крен в завои на Spring, но отново подчертаваме, че това е типично градски автомобил. При високи скорости по неравен път трябва да държите волана с две ръце и понякога да сваляте крак от газта.
Dacia Spring има еко режим, който увеличава пробега с до десет процента. За целта обаче мощността на двигателя е ограничена до 23 kW (31 к.с.), а максималната скорост до 100 км / ч. Това е малко прекалено дори и за спокойни водачи, но ако все пак искате да пестите енергия, върши работа. Във всеки случай нашата "Пролет" не е герой, когато става въпрос за скорости над 50 км/ч, но под тази граница си е напълно реален динамичен и модерен градски автомобил.
За онези, които искат безопасна кола, ще кажем, че Dacia Spring е именно такава. Поне така ни уверяват от румънската марка, но и няма как да е по друг начин, тъй като мощността на двигателя ограничава излишния адреналин. На малки улички обаче бихме нарекли Spring забавна. По-малко забавна е на магистралата, особено в лявата лента, където се усеща липсата на мощ и прекалено голямото челно съпротивление.
Както всички електрически автомобили, Spring използва много енергия там. На магистрала измерихме около 23 kWh/100 километра разход при скорост 125 км/ч, което намалява обхвата до около 120 километра. При по-ниски скорости в града бордовият компютър показа около 11 kWh/100 км, което съответства на обхват от над 250 км.
Цена и заключение
И сега към най-важната глава: ценообразуване. Според Dacia, моделът Spring е най-евтиният електрически автомобил в Европа. В България цените започват от 33 100 лева с ДДС и достигат до 36 500 лв.
Dacia Spring не е толкова маневрена като Renault Zoe, но е много по-забавна за шофиране и най-вече е значително по-евтина. Spring е отличен втори автомобил, за кратки ежедневни пътувания и дори малко повече. Как ще се справи с продажбите, предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #20, #109
10:36 10.04.2021
2 Тествахте
10:39 10.04.2021
3 Джуган
Коментиран от #6
10:40 10.04.2021
4 jар
Коментиран от #60
10:41 10.04.2021
5 asan
10:43 10.04.2021
6 Пурко
До коментар #3 от "Джуган":
Тя по принцип и по дефолт за нищо не става! За споделеното пътуване ще ги разсипят за има няма една година! Пластмасова играчка с ел. моторче!Коментиран от #107
10:47 10.04.2021
7 тарикату
Коментиран от #64
10:47 10.04.2021
8 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #22
10:47 10.04.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 654
В България цените започват от 33 100 лева с ДДС и достигат до 365 000 лв.
365000 лв ?
Правете си труда да си четете статийте преди публикация.
10:51 10.04.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Батката
10:52 10.04.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #15, #69
10:58 10.04.2021
15 Реално
До коментар #14 от "БАЙ Х@Й‼":
изпреварването на някой ТИР би коствало заряда на батерията.11:18 10.04.2021
16 vikioslo
Коментиран от #21
11:23 10.04.2021
17 Модификацията
До коментар #13 от "Враца Баце":
"Пустиняк едишън" баце.В нея ще е вложен целия БВП на северозапада.11:23 10.04.2021
18 Произведено в България
Коментиран от #19, #83
11:31 10.04.2021
19 ел боклук
До коментар #18 от "Произведено в България":
НА ЧУШКОПЕКА АКО МУ СЛОЖИШ РЕОСТАТ И МУ ОГРАНИЧИШ ТЕМПЕРАТУРАТА СТАВА ПЕРПЕТО МОБИЛЕ, КЕ ПЕЧЕШ ЧУШКИ БЕЗ ДА ПЛАЩАШ ТОК. А ТУКА ГЛЕДАМ В ДВИГАТЕЛЯ СТАРТЕРЕН АКУМУЛАТОР , ТОЙ ЗА КО СЛУЖИ??? ГЛЕДАМ И РАДИАТОР ЗА АНТИФРИЗ, ТОЙ ЗА КВО ????? МОЖЕ БИ ИМА ДОПЪЛНИТЕЛЕН ДВУЦИЛИНДРОВ ДВГ ЗА ВСЕКИ СЛУЧАЙ ГА ТИ СПРЯТ БАТЕРИЙТЕ СЛЕД 80 КМ. МАНИ ТИЯ БОКЛУЦИ!Коментиран от #23
11:48 10.04.2021
20 яко ни лъжат
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":
ДАЧИЯ СТАРТИРА ОТ РЕНО ОЩЕ ПРЕЗ СОЦА С РЕНО 12 ПЪРВАТА ДАЧИЯ. ТА МНОГО СИ СЕ ОБЪРКАЛ. ОЩЕ ПО ВРЕМЕТО НА ЧАУШЕСКО. ОКОЛО 1970 ГОДИНА.Коментиран от #27, #33
11:53 10.04.2021
21 МАЙ НЕ
До коментар #16 от "vikioslo":
ТОВА Е КОЛИЧКА ЗА МАЛКИ ДЕЦА В ПАРКА, САМО ДЕКА СА ПО-БЪРЗИ ДИГАТ ДО 100 КМ.11:55 10.04.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Ами
До коментар #19 от "ел боклук":
Всички имат антифриз,охлаждат батерията и мотора да не гръмнат. И Теслата има.акумолатора движи един куп ел помпи,стъкла и други боклуци...климатика е на ток също12:17 10.04.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 стоян
До коментар #22 от "един от стадото":
До 22 ком -другарю -в статията на три места пише че тази Дачия е за градски автомобил-каква Варна -София -става за такси в градаКоментиран от #29, #31
12:21 10.04.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 БАЙ Х@Й‼
До коментар #20 от "яко ни лъжат":
Да де 👍👍👍👍👍👍👍12:26 10.04.2021
28 333
12:27 10.04.2021
29 БАЙ Х@Й‼
До коментар #25 от "стоян":
Ти къде видя да пише СОФИЯ ???12:31 10.04.2021
30 аванта
Коментиран от #59
12:35 10.04.2021
31 един от стадото
До коментар #25 от "стоян":
Стуене, каква Варна-София те тресе бе. Я чети пак поста ми. А такова елтакси няма да хвана никога, заради лакомията на някой таксиджия за 5-10лв още и му свърши тока на средата. А бързай после, да речем за болница..12:42 10.04.2021
32 Цецо
Коментиран от #34, #105
12:58 10.04.2021
33 БАЙ Х@Й‼
До коментар #20 от "яко ни лъжат":
Не съм се объркАл, а явно не си ме разбрал! Ние започнахме с Рено 8 и Рено 10, а Румъния с Рено 12 и Рено 16 още когато Радослав вероятно не е бил роден , 1966 -1968 г . Та не е 16 , а над 50г. Ама не исках да го обиждам момчето! / щото пак ще има триене и блокиране/Коментиран от #57, #63
13:03 10.04.2021
34 БАЙ Х@Й‼
До коментар #32 от "Цецо":
Не знам откъде са ти наблюденията 🤔 Пеш от кв.Владиславово или кв.Виница до центъра си е едночасово приключение! Автобус 148 пък върти на зог-заг и пак ти е над 30 минути в тълпата. Лете за Зл. пясъци с рейс - НЕ , благодаря! Ъа колата отдавна е станала от лукс в необходимост ! Това, че някой я въ,приемат като пишкомер е друга тема!Коментиран от #43
13:12 10.04.2021
35 Behemoth
13:14 10.04.2021
36 Метро
Вече за София не ти трябва кола, нужна е за извънградско.
Коментиран от #37
13:16 10.04.2021
37 един от стадото
До коментар #36 от "Метро":
А хвани метрото от Добрич или Девня и бягай всяка заран да бачкаш във Варна. Нещата се обърнаха отдавна. Преди половин Варна работеше във Девня и графиците/служебните автобуси/ хвърчаха постоянно. Сега пак хвърчат, ама хората с частните си коли посока Варна. От 15колеги шестима сме от града, най-близкия, който идва сутринта е от Гебеджа.Коментиран от #38, #40
13:54 10.04.2021
38 Метро
До коментар #37 от "един от стадото":
Прочети последното изречение от поста ми.Лек ден.
13:58 10.04.2021
39 гост
14:10 10.04.2021
40 Какъв ти е проблемът
До коментар #37 от "един от стадото":
Тази Дачия спокойно ще се справи с ежедневно пътуване до Добрич или до Девня. Вместо да даваш по 15 лв за гориво, всяка нощ можеш да зареждаш ток за по-малко от 2 лв.За по-малко от 10 години цялата кола ще излезе без пари, а не само разликата между бензиновата и електрическата версия.
Коментиран от #42, #62, #81
14:23 10.04.2021
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Пурко
До коментар #40 от "Какъв ти е проблемът":
Тази пластмасова сенокосачка няма никакъв шанс да издържи 10 години, а и не ми се вярва работник в Девня да има пари да си я купи понеже е твърде скъпа за възможностите му!14:36 10.04.2021
43 pokoloko
До коментар #34 от "БАЙ Х@Й‼":
стига с тая Варна бе, мутренски крими град пълен с комплексари. Още преди 20 години са ми точили бензина в кв. Левски, имаше едни бандитчета полустуденти, държаха фитнеса на пазар Левски, целия фитнес смърдеше на бевзин, повече гледам да не стъпвам в тоя граз. И кой живее във Виница и Владиславово, там по принцип трябва snowmobile и не е лошо да е брониран или поне с решетки.Коментиран от #44, #45
14:49 10.04.2021
44 БАЙ Х@Й‼
До коментар #43 от "pokoloko":
Те в 90-те бензина го точеха не само във Варна ! На познати, да не пиша къде, даже им бяха пробили отдолу резервоара с шило ли с отвертка ли ‼Коментиран от #46
15:00 10.04.2021
45 БАЙ Х@Й‼
До коментар #43 от "pokoloko":
Извинявай, че пиша отделно, ама проверяваха в гуглето какво е това snowmobile, щото тука три години сняг не сме виждАли, та да не е нещо друго и да се изложа 😉15:05 10.04.2021
46 кабел
До коментар #44 от "БАЙ Х@Й‼":
С ел.кола няма да имаш такива проблеми😃Коментиран от #49
15:08 10.04.2021
47 ала бала
16:27 10.04.2021
48 Пич
Коментиран от #91
16:28 10.04.2021
49 БАЙ Х@Й‼
До коментар #46 от "кабел":
😀😀😀 представих си пред блока 20 електрички и кабели от осемте етажа на блока 😀😀😀Коментиран от #82
16:33 10.04.2021
50 азазаз
17:54 10.04.2021
51 Антонн
Относно зареждането 14ч.
За приблизително толкова съм взимал,София-Виена с нормална бензинова кола 60л.резервоар.
С това излиза София-Кюстендил-София 2 дни.
18:07 10.04.2021
52 весипедиста
Коментиран от #67
18:41 10.04.2021
53 Нежна
19:05 10.04.2021
54 Андрешко
19:15 10.04.2021
55 Буха ха
19:50 10.04.2021
56 стефчо
20:22 10.04.2021
57 Танко
До коментар #33 от "БАЙ Х@Й‼":
Първата Дачия е Рено 8.Няма 16.20:38 10.04.2021
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 ID.3 шофер
До коментар #30 от "аванта":
Еми годишно си напред с 4 бона и нещо. Ти си ги сметни - за гаранцията на колата, тя ще се е избила сама, докато един дръгел ще си го платил 2 пъти от гориво, ремонти, чаркалаци и поддръжка.21:47 10.04.2021
60 Мрежа
До коментар #4 от "jар":
Зарядната мрежа в БГ наброява хиляди станции. Елдрайв, Финес чарджинг и еКарс монтират и стандартни (AC) и бързи (DC) зарядни, а Волтспот, EV Point, Kolkotok, Топ Груп +, Евродизайн и Ampeco също се занимават със зарядна мрежа. Вече не дават акт 16 на новите сгради без зарядни. Свалете си приложенията на горните фирми плюс PlugShare да видите колко зарядни има вече.21:54 10.04.2021
61 гост колл
Коментиран от #65
21:57 10.04.2021
62 Чайка
До коментар #40 от "Какъв ти е проблемът":
Всички в Толбухин сте на метан, какво гориво плащаш?По скоро някакви допълнителни реални курсове по кормуване или компютърен симулатор ли или и аз не знам, но сте понякога малко рискови на кръстовищата.
Коментиран от #87
22:02 10.04.2021
63 карача
До коментар #33 от "БАЙ Х@Й‼":
Много си активен в коментарите,ама "чукча писател, не читател"Прочети внимателно цялата статия и тогава ръси мозък.Изцяло позиционирон градски - бюджетен- автомобил ти искаш да ходиш до Шумен и около света.Като не ти се чете само да ти подскажа ,че Дачия започва с Рено-8 през 1968г. и никога Рено 16. Ето как започва статията и не е лошо да осмислиш изречението: -Публикувано във факти.бг: Под шапката на Renault, румънската марка Dacia стартира офанзивата си в Европа.....
Коментиран от #94
22:26 10.04.2021
64 Въп Рос
До коментар #7 от "тарикату":
И кво ще ги прайш, като има само 1 Перник?22:27 10.04.2021
65 555
До коментар #61 от "гост колл":
Така се изказвахте за първите Дачии ,а сега са най продаваните.Не прави втори път тази грешка, иначе будиш съмнения за интлектуален дифицит.22:32 10.04.2021
66 дядо бг
23:54 10.04.2021
67 555
До коментар #52 от "весипедиста":
Аз на работата си нося машини, инструминти , материали и др.Мисля ,че твоето колело ми е крайно неизгодно.Със сигурност ще съм на загуба.
23:58 10.04.2021
68 7777
00:55 11.04.2021
69 гост
До коментар #14 от "БАЙ Х@Й‼":
Ми то си пише - градска кола.00:55 11.04.2021
70 Aмии
01:17 11.04.2021
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Перник
Коментиран от #76
06:35 11.04.2021
73 мамалигар
си купува Дачия - ФАКТ.
07:13 11.04.2021
74 бкп
08:52 11.04.2021
75 случаен
09:03 11.04.2021
76 Луд
До коментар #72 от "Перник":
Пернишки хибрид-165 ампера акумулатор на Голфа.10:28 11.04.2021
77 HMM
13:02 11.04.2021
78 Mммм даааа
14:00 11.04.2021
79 Васил
Коментиран от #80
14:09 11.04.2021
80 Дфен
До коментар #79 от "Васил":
Този продукт ако беше го създал ти наистина нямаше до струва и стотинка защото можеш само едно райно да излезне от теб.14:22 11.04.2021
81 Иванчо
До коментар #40 от "Какъв ти е проблемът":
Вярно, сметката ти наистина излиза - пет дена в седмицата по 13 лева икономия от гориво - 65 лева, 50 работни седмици в годината - 3 250 лева икономия от гориво на година! За 10 години ще се изплати. Ще има и още икономии, електрическата кола няма нужда от смяна на маслото с масления филтър, свещите и всичко по един ДВГ. Има едно "но" - дали батерията на електрическата Дачия издържа 10 години?Коментиран от #84
14:36 11.04.2021
82 Иванчо
До коментар #49 от "БАЙ Х@Й‼":
Хората отдавна са го измислили в Канада: от всеки апартамент е изкаран кабел до паркомястото му. Не заради електрическите коли, които са отскоро, а защото зимата могат да си включат едно малко нагревателче, което се вкарва в пробката на двигателя и леко подгрява маслото, та сутринта да запали лесно и да предпази двигателя от износване поради работа при много ниска температура.14:46 11.04.2021
83 Суиз нюз
До коментар #18 от "Произведено в България":
СПЕЦЕАЛНО В АФРИКА ПЪК ОТГЛЕЕЖДАДАЛИ СПЕЦИЯЛНИ НПАТЛАДЖАНИ ЗА ТВОЯТА ЧЕРНА ТОЧКА ПОДХОДЯЩАА БИЛА ЗА ДО ДВВА ПАТЛАДЖАНА15:22 11.04.2021
84 Не се притеснявай
До коментар #81 от "Иванчо":
Още за тази година спекулират за 100$/квч при батериите в най-лошите вариант, 27квч ще струват 2700$ - 4400лв , което е спестеното за година и половина при сегашните цени. Но не забравяй, че преди 10 години, цената за киловатчас беше 1100$, тенденцията за спад продължава и след 10 години дори да не паднат толкова много, цената ще е под 2000лв.Вероятно много преди това ще си я сменил с по-голяма и лека, която се зарежда по-бързо, а тази ще я ползваш за домашно съхранение на енергия. Интересни времена предстоят!
16:27 11.04.2021
85 МадафакаДонкеле
16:44 11.04.2021
86 Гост
Коментиран от #88
16:57 11.04.2021
87 Пурко
До коментар #62 от "Чайка":
Видиш ли ТХ на номера бегай бързо много на далече бате! просто няма такива примати на пътя като тях! Мнение на милиони българи!17:22 11.04.2021
88 Размисли и страсти
До коментар #86 от "Гост":
Хахаха...Какво грозде бе...трябва да си малoумен мазохист да си хвърлиш парите за този боклyк!!!"Според тях спринтът до 100 км/ч отнема 19,1 секунди, максималната скорост е 125 км/ч, а ускорението от 80 до 120 км/ч отнема ... 26.2 секунди."
Хахаха ...дори трактор наема и по-бързо и вдига понече...хахаха...идЕоти
17:31 11.04.2021
89 Гост
18:15 11.04.2021
90 Грета
19:12 11.04.2021
91 Няма такова
До коментар #48 от "Пич":
нещо хубав и евтин (дървено желязо) - хубавите и евтините автомобили са различни марки и в различни магазини19:21 11.04.2021
92 101
Коментиран от #93, #99
21:51 11.04.2021
93 2323
До коментар #92 от "101":
Уж п*тка а на практика , дърво.21:53 11.04.2021
94 БАЙ Х@Й‼
До коментар #63 от "карача":
То хубаво четеш , ама аз съм съвременник ! Ние взехме рено 8, а Румъния рено 12 ‼ Виж как изглежда първата Дачия и нашето Булгаррено ‼Коментиран от #98
23:15 11.04.2021
95 Алфа Ромео
00:16 12.04.2021
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 GTE
09:12 12.04.2021
98 Танко
До коментар #94 от "БАЙ Х@Й‼":
И аз съм съвременник,ама ти провери най-накрая! Първата Дачия е Рено 8.Произвели са над 30хил..Колко пъти да ти го пишем?09:47 12.04.2021
99 Брадвата
До коментар #92 от "101":
Аз навремето като келеш имах такова Поло 1.0. От 0 до 100 за 19 секунди. От 0 до 60 късах някакви тежки баварци и мерцове на светофарите, те просто не знаеха, че се състезаваме :D. Полото като концепция с тоя мотор беше подобно на бебешка количка с тая разлика, че бебешката количка има по-добро ускорение, спирачки, а и по-големи гуми. Бебешката количка е и по-широчка и можеш да евеш вътре.. Та сигурно и дачийката е подобна09:57 12.04.2021
100 Шофер
09:59 12.04.2021
101 Гост
Коментиран от #102
10:56 12.04.2021
102 Гост
До коментар #101 от "Гост":
Синя Зона е безплатна за електричките . Но ти няма как да знаеш, защото във вашето село няма синя зона .11:32 12.04.2021
103 GTE
Коментиран от #104, #106
15:40 12.04.2021
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 НЕ НЕ
До коментар #32 от "Цецо":
Повечето хора имат по една лична кола и тя е универсална. не може да ходиш да чакаш влакове или автобуси за да закараш детето си на планина напр. Най малкото ще изхабиш много нерви и време. а е и жалко че има още хора които смятат, че автомобила е лукс в 21 век. Още по жалко е, че има хора които си мислят че електромобила е решението за замърсяването на планетата. защото това е промитото мислене на западно европееца. след толкова много държавни такси и регулации го принуждават да сменя колите макс. на 5 години. Но извън Европа нее така. Американците си карат огромните пикапи. В Китай купуват често често дълги бази. А в европа 1.6 ни се вижда супер голям мотор- ами нее15:28 13.04.2021
106 Готин
До коментар #103 от "GTE":
Отговора е, ДА!17:56 24.04.2021
107 Николай
До коментар #6 от "Пурко":
До тук нищо евтино, идеята е да е евтина и икономична. За 33 бона има и по добри идеи. Може и 2-ра употреба, че новата на лизинг като те почнат с каското да те гърбят излиза златна.08:43 25.04.2021
108 ehaaa
12:01 27.04.2021
109 9 дена 8 часа
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":
Да си я карат безопасно, бавно и полекичка, закъде да бързат.01:32 08.05.2021
110 изтерясах
09:43 28.05.2021