19 Май, 2021 13:59 10 150 23

Bugatti „пенсионира“ Chrion на 90 хиляди километра

  • bugatti-
  • chiron

Прототипът е използван за тест на софтуера на хиперавтомобила

Bugatti „пенсионира“ Chrion на 90 хиляди километра - 1
Снимки: Bugatti

Пробег от 90 хиляди километра не звучи като нещо страшно при автомобилите и дори има хора, които успяват да ги „навъртят“ за една година. Когато става дума за Bugatti, нещата стоят по малко по-различен начин и това най-вероятно е Chiron-ът с най-голям пробег, като за това си има и причина.

Bugatti „пенсионира“ Chrion на 90 хиляди километра

Автомобилът който може да видите на снимките носи кодовото име Chiron 4-005 и въпреки подобната номерация, не е част от филмите за Джеймс Бонд. Това е един от общо 8 прототипа, който е използван за разработване на софтуера на колата през годините.

Bugatti „пенсионира“ Chrion на 90 хиляди километра

Под софтуер разбирайте всичко, което командва функциите по автомобила, включвайки двигателя, различните системи, навигацията и музиката. Както може да видите интериорът също е пригоден за това, макар външно Bugatti-то да няма много разлики със серийния модел.

Bugatti „пенсионира“ Chrion на 90 хиляди километра

От френската компания съобщават, че след редица тестове и около 90 хиляди километра пробег, Chiron 4-005 ще бъде пенсиониран. Все още не е ясно какво ще стане с автомобила и дали той ще бъде използван отново за нещо, като от Bugatti са лаконични и казват, че той ще се отдаде на добре заслужена почивка.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1234

    24 7 Отговор
    Не знам защо автопроизводител ни съобщава за всяко тяхно решене. Дачия не обявяа колко коли е счупила днес в краштестове или са се обърнали на лосовия тест

    Коментиран от #11, #14, #15

  • 2 jigga

    24 4 Отговор
    Ще врътнат километража на 20000 км в някоя автокъща в Горубляне и в обявата ще пишат че някоя баба е ходила с наго до магазина за хляб само!

    Коментиран от #4

  • 3 Ники

    15 1 Отговор
    Ще го поизлъскат и ще го сложат в някой музей или шоурум ...
  • 4 о.0

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "jigga":

    Точно баба ще ходи за хляб с Чирона и ако въртяха този 90 000 километраж щеше да е добре, че тези на Горубляне някои са на 900 000кмрс. Мислете малко с тези глави, найстина. . .

    Коментиран от #21

  • 5 Ценко Чоков с ланеца

    4 2 Отговор
    Сега чакаме гост да влезне и да се изкаже по темата колко са боклуци тия коли и как не били масови!!!

    Коментиран от #13

  • 6 пилот на Ферари

    6 7 Отговор
    Най скъпия Пасат .
  • 7 Катеричка Рунтавелка

    5 6 Отговор
    За разлика от нашите коли , тази специално е мечта за всеки ,дори и да не си признае от първия път :) . Бугати са на ниво където др марки, възхвалявани от нас ,в България , сравнение с него прохождат, пеленачета

    Коментиран от #8, #9

  • 8 пилот на Ферари

    8 3 Отговор

    До коментар #7 от "Катеричка Рунтавелка":

    Даже и да ти го подарят - какво ще го правиш ? 20 лева за гуми на всеки 4 хил километра. Разход при 250 км / час - 67л/ 100 . За полиране на боята два пъти годишно по 12 хил лева. За данъци и застраховки няма да говорим.
    Само смяната на маслото струва 21 хил $ .
  • 9 пилот на Ферари

    10 0 Отговор

    До коментар #7 от "Катеричка Рунтавелка":

    20 хил за гуми . Пропуснал съм хилядарката. И то в $ .
  • 10 Морето

    4 1 Отговор
    Вариант 1- взима го някой нашенец, слага му газчица. Вариант 2-купува го някой тежкар от ОАЕ, търкаля го година, блъска го и на моргата в Дубай при другите суперскъпи и блъснати Ферарита, Ламборгинита, Поршета и т.н. Вариант 3- използват го в някой филм, примерно на новия Джеймс Бонд, като лошите ще го карат и ще гонят Астън Мартин-а. Вариант 4- частна колекция, без да се кара, само като паметник да стои. Докато някой ден в далечното бъдеще колата не излезе на пазара като антика.
  • 11 Бай Вес

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "1234":

    Защото едно Бугати струва колкото 200 дачии.
  • 12 Чоко Ценков със синджира

    5 14 Отговор
    Докато четох статията ме споходиха едни мисли които смятах да ви спестя, но щом питаш специално, ще ти отговоря преди гост.

    Веднага направих аналогия с Tesla roadster, който ще е по-бърз от това bugatti chiron, пет пъти по-евтино, но въпреки това, на 90 хиляди километра, тъкмо ще е почнало "да се разработва" . Батерията му тъкмо ще е направила стотина-двеста цикъла заряд, при положение че и дават 5000 цикъла живот.

    Мислех си и за пробега с едно зареждане. Очевидно пренебрегваме факта, че 200 киловатчаса батерия се зарежда за 24 лв, а 240 лв няма да ти стигнат да си напълниш резервоара, защото за собствениците на тези автомобили, това ще е последния критерий по който ще тръгнат да си избират автомобил.

    Тук обаче bugatti chiron губи съревнованието за пробег в километри. Официално пробег с един резервоар е 340 км градско, а на Tesla roadster 1000 километра и то при магистрално шофиране, което харчи доста повече, отколкото градско при електромобилите.

    Та какви са предимствата на bugatti chiron пред Tesla roadster, освен че едно зареждане трае пет минути, но пък ще трябва да зареди три пъти за същия пробег?

    Коментиран от #18, #19

  • 13 Предишния коментар беше до тебе

    0 4 Отговор

    До коментар #5 от "Ценко Чоков с ланеца":

    Очевидно.
  • 14 Ироничен

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "1234":

    Публикувано във факти.бг:" Дачия не обявява колко коли е счупила днес в краштестове или са се обърнали на лосовия тест"

    Тука логиката е друга. Все ще се намери някоя кифла да чете как една от снахите на кралицита имала главобол.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Bmw

    6 14 Отговор
    Бугатито си е боклук.Веднъж карах такова и не ме впечатли.А защо не казват колко двигателя са сменили за тези 90 хил км.На моя приятел още преди 5000км се развали.Кола само за музей , но да се шофира - не.Тя дори не е и бърза , защо не се пусне на ринга да я видим.

    Коментиран от #17

  • 17 Вълко Червенков

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Bmw":

    Вярваме ти.
  • 18 Девет минуса

    2 4 Отговор

    До коментар #12 от "Чоко Ценков със синджира":

    И нито един аргумент с какво не сте съгласни в мнението за да му сложите минус.

    Светът беше каквото беше, вече преминава на ток. Дори пикапите. Ford представи електрическия си f150 който е много по-бърз и може да захранва две три денонощия къщата ви, ако спре тока. При това на същата цена като бензиновите. Хайде познайте колко процента от продажбите ще са на електрическите когато започнат производство?
  • 19 Komapak

    6 1 Отговор

    До коментар #12 от "Чоко Ценков със синджира":

    В статия за Бугати се намеси някаква си Тесла. Няма отърване от спам !!!
  • 20 onq s konq

    0 0 Отговор
    Отдавна не бях се появявал тук, но ако го хвана с бенвето тоя черон, ще стане само на черон. Какав боклум
  • 21 Читател

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "о.0":

    Искам да ми прочетеш на глас тази дума - "найстина" :) Ще се учудиш как звучи.

    Коментиран от #23

  • 22 hhh

    1 0 Отговор
    Много интересно. Следващата новина ще е за подмяна на смесител в тоалетната на инженерите
  • 23 ъ. Ъ

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Читател":

    стина,
    по-стина,
    най-стина,
    :)