3 Октомври, 2021 12:00 23 907 67

Последният премиум Opel - много автомобил за малко пари

  • opel-
  • omega
Последният премиум Opel - много автомобил за малко пари  - 1

През 2003 г. Opel сложи край на дългогодишна традиция. Рестайлинговата версия на второто поколение Omega стана последният голям модел, с който марката пробва да се бори в бизнес класа. Неговото място в гамата бе заето от Signum - удължен вариант на Vectra.

Маркетинговото хитруване не мина и специалистите бързо прекръстиха хечбека на Vectrum като закачка с опита на рюселсхаймци да жонглират с автомобилните сегменти. Много почитатели на Opel и до днес съжаляват за оттеглянето на марката от луксозния клас.

Последният премиум Opel - много автомобил за малко пари

Omega бе сред малкото по-достъпни алтернативи на утвърдените лидери в него и един от последните европейски представители на породата "много автомобил за малко пари". Това важи с особена сила за модернизирания вариант на втората генерация, влязъл в жаргона с пояснението 2000 заради моделната си година.

Последният премиум Opel - много автомобил за малко пари

Този автомобил се произвеждаше между 1999-а и 2003-а и се различаваше чувствително от предшественика си, дебютирал през 1994-а. За да отговорят на завишените потребителските изисквания на към лимузините от такава категория, инженерите на Opel бяха внесли над 3 000 изменения и подобрения в конструкцията, които струваха на компанията 300 млн. марки.

Последният премиум Opel - много автомобил за малко пари

Макар и не радикално, повечето детайли на каросерията бяха обновени, благодарение на което модернизираната Omega доби по-солиден, масивен и престижен вид. Големите Opel-и винаги са следвали твърдата концепция "американски дизайн с германска технология". Последният от тях не прави изключение.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 53 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Банго Васил

    121 10 Отговор
    В такъв автомобил возеха Датската кралица, а не като Ганьо на мерцедес!
  • 2 Емил

    140 5 Отговор
    Последният СВЕСТЕН Опел! Както и Форд Скорпио! Ровър 75 и мн. др., заменени от въшки еднодневки!

    Коментиран от #61

  • 3 Пълен боклук както сичко от опил

    16 187 Отговор
    Този кош става за непретенциозни хора...от тази година алди правят разкошното а8 с8

    Коментиран от #12, #34, #53, #54

  • 4 Роро

    12 75 Отговор
    Еее това е на 100 години. Има ли още такива в движение?

    Коментиран от #7

  • 5 Ситроенчев

    25 85 Отговор
    Премиум и опел е нонсенс

    Коментиран от #8

  • 6 Имам опил сега ремонтирам зафира ц

    23 77 Отговор
    И не желая да имам никога повече къвто и опил ще да е тва е неква проклетия във всяко отношение
  • 7 Емил

    47 1 Отговор

    До коментар #4 от "Роро":

    Има доста! В Пловдив даже КАТ ползват една такава!
  • 8 Емил

    21 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ситроенчев":

    Така е! Ама след Омега!
  • 9 2loop

    31 81 Отговор
    Много ръжда за малко пари
  • 10 123

    17 70 Отговор
    Страшен таралясник.
  • 11 Alex

    21 75 Отговор
    БМВ 5-та серия Е39 от тези години, има запазени екземпляри, които са несрванимо по-добри. Няма т никаква база за сравнение направо.

    Коментиран от #20, #32, #59

  • 12 Опел

    107 4 Отговор

    До коментар #3 от "Пълен боклук както сичко от опил":

    Карам такава, поддържам я за три пъти по-малко от това трошливо Ауди

    Коментиран от #16

  • 13 ПСР

    74 2 Отговор
    Имал съм Омега 2-много добро за времето си.Возия,интериор,добро качество.Навяват ме носталгичи спомени.
  • 14 пролетариат

    50 1 Отговор
    Ейй, това също като бг. бачкатор, много работа за малко пари.
  • 15 от тея опели има с 5.7 хеми двигател

    75 5 Отговор
    оригинал. изпълнение на GM -Chevrolet. Страшна резачка за американският пазар. И с изключително здрава ходова част, не като меките предници на беемветата от тези години. А по екстри не отстъпваше на мерцедесите.

    Коментиран от #17, #33

  • 16 Аз имам и зафира а алди

    4 40 Отговор

    До коментар #12 от "Опел":

    Алдито не съм ремонтирал зафирата я имам от месец и вече започнах ремонтите

    Коментиран от #18, #21, #52, #63

  • 17 opel omega lotus

    63 2 Отговор

    До коментар #15 от "от тея опели има с 5.7 хеми двигател":

    страшен звяр. Тогава и сега обаче, хората са овце и предразсъдъците им убиват всичко наистина добро, заради поддържането на инат на известните марки. Овце, какво повече да каже човек.
  • 18 тая зафира е била служебна

    52 0 Отговор

    До коментар #16 от "Аз имам и зафира а алди":

    и са я карали на 3 смени-я хора, я стока. Поне на половин милион километра е- реални. Минимум. Ти какво очакваше Вземи си я нова и я карай до работа и обратно и ще видиш, че и внуците ти ще я карат.
  • 19 Иво

    74 5 Отговор
    Преди години имах такъв Опел и бях много доволен от колата защото беше много просторна,возеше комфортно и нищо не се повреди.Двигателя 2.0 бензин 115к.с се затрудняваше с теглото и често липсата на мощност се усещаше осезаемо но свикнах с това и когато изпреварвах го правех в максимално безопасни ситуации.Въпреки,че сега карам японска кола никога не бих казал лоша дума по адрес на този модел Опел.
  • 20 Опел

    38 0 Отговор

    До коментар #11 от "Alex":

    Да бе, обмислях го ама имах вече бмв, цените на частите са неоправдани щото всеки им се кефи уау леле бмв майко мила. Верно Омегата не може да и стъпи на е39 ма я купуваш на същото състояние два пъти по-евтина и я поддържаш пак много по-евтино, щото е Опел.
  • 21 Опел

    22 1 Отговор

    До коментар #16 от "Аз имам и зафира а алди":

    Е нали сравнявахме Омегата с А8-цата от тия години, кво я набутваш тая зафира. все едно аз да я сравнявам тая зафира с Ауди А2
  • 22 omega lotus 377 ps 0-100=4.8 sec.

    48 4 Отговор
    За времето си е по -бърза от M5, Ferrari, porshe 911. Тука е пълно с разбирачи. Страхотен автомобил. Маркетинга и тъпотията на хората убиха една наистина добра и надеждна марка. В сравнение с прехваленият фолксваген, опел винаги е бил народна кола. Евтина, надеждна и неотстъпваща по динамика на големите германски марки. Имал съм всякакви коли, и японски и германски, опел е здрав като японска кола. Единствено сегашният ми фолксваген излезе много корава душа, от германките които съм имал, но е щатско изпълнение и навярно е заради това.

    Коментиран от #24

  • 23 Човека с опелите

    46 2 Отговор
    Карам такава седанова вече 7-ма година ...купих я за 2100лв Към днешна дата колата е на 650-700 000 км пробег ... не е мръднала ...като цени за подръжка не е с нищо повече от колите в този клас произвеждани в ония години ... по-голяма е от очиларката на Мерцедес и от е39 на БМВ .. и вътре е по-просторна и от двете

    Коментиран от #25

  • 24 Опел

    14 0 Отговор

    До коментар #22 от "omega lotus 377 ps 0-100=4.8 sec.":

    Ама това е старата Омега и е супер рядка разработка, за какво я слагаш в кюпа тук ?

    Коментиран от #26, #43

  • 25 ДърТ

    10 7 Отговор

    До коментар #23 от "Човека с опелите":

    По-голяма от Е класата!? Няма начин!!!

    Коментиран от #27

  • 26 м5ферари и 911ширпотреба ли са извинявай

    30 3 Отговор

    До коментар #24 от "Опел":

    Взехте много условия да поставяте. Добре, от една и съща година 525 и омега 2.5 омегата е по-добра във всичко. макар, че е с 20 коня по-слаба. И ергономиката и и комфорта вътре е в пъти над бмв, а за А 6 цата от тея години да же няма какво да говорим.

    Коментиран от #30

  • 27 Човека с опелите

    27 1 Отговор

    До коментар #25 от "ДърТ":

    Като я погледнеш в първия момент не особено оптична илюзия ли е какво е незнам .... Като я паркираш до нещо обаче си проличава ...комшията от втория етаж има очиларка w210 и то комби ми брат с едни 10 сантиметра отгоре съм и на ширина е по голяма ...вътре най-много се усеща разликата като седнеш на задните седалки .... просто е гигантска
  • 28 В европа най-големият двигател е оме 3.2

    44 0 Отговор
    Мощен, стабилен, изключително удобен и просторен автомобил, бъкащ от екстри. Подгреви, ел щори, двузонови климатроници, хладилни жабка и барче, Всичко което има мерцедес, но на половин цена. Тогава бих го предпочел пред всички други на пазара.
  • 29 Оффффффф

    27 4 Отговор
    Опел е много повече кола от ауди а ваг да прави каквото прави вятара.
  • 30 Опел

    11 11 Отговор

    До коментар #26 от "м5ферари и 911ширпотреба ли са извинявай":

    Собственик съм на такава омега, не може да стъпи на БМВ-то ако трябва да съм честен, по-зле е. Но е по-евтина
  • 31 Опел

    3 14 Отговор
    Само бъркалки
  • 32 Нищо

    11 2 Отговор

    До коментар #11 от "Alex":

    Не каза .Виждам ги всеки ден в БМВ сервиза.Хахаха Опел и пак Опел
  • 33 Хайл

    7 1 Отговор

    До коментар #15 от "от тея опели има с 5.7 хеми двигател":

    Не съм сигурен дали в опел са слагали ХЕМИ мотори от Крайслер,ако е 5.7 на GM от шевролет съм съгласен...съгласен съм и на 3.2 литров 😉

    Коментиран от #35

  • 34 сектант

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "Пълен боклук както сичко от опил":

    имах такъв и го продадох на 340 000 километра внос от холандия
  • 35 0000

    2 6 Отговор

    До коментар #33 от "Хайл":

    Имат кадилак катера с някакъв шестак беше ,ама за осем гърла не съм чувал
  • 36 Като не сте чували

    8 9 Отговор
    влезте в аутодата и ги вижте. В нета има достатъчно видеа и инфо.Омега В 5.7 V 8 започва от 1990г.

    Коментиран от #38, #44

  • 37 AZZ

    12 1 Отговор
    На екстериорните снимки:Омега Б фейслифт,на интериора преди фейса :))))
  • 38 Опел

    14 0 Отговор

    До коментар #36 от "Като не сте чували":

    Аутодата са сложили само концепта, от който има 3-4 бр. произведени и са в Опел музея. Има инфо из нета , гледайте и четете. Пробвайте в магазин за авточасти да си поръчате нещо за V8 омега и аз ще ви се изсмеят. Най-големия и мотор е 3.2 V6. Това че има v8 по-сайтовете нищо не значи, казвам ви го като собственик натакава изчел квото има за нея.

    Коментиран от #39

  • 39 понеже е продаван само в америка

    9 7 Отговор

    До коментар #38 от "Опел":

    колко пъти да ви обяснява човек.
    Произвежда се ексклузивно за америка. Единични бройки са внесени в Европа.
    Много е трудно за разбиране, нали! Но това не означава, че е някакъв прототип. Реален автомобил, движещ се по пътищата, но в Америка.

    Коментиран от #40, #41

  • 40 Опел

    4 1 Отговор

    До коментар #39 от "понеже е продаван само в америка":

    Няма такова нещо, Кадилак Катера V8 НЯМА ! Ето ти извадка от международен сайт : The models engine was a 200 hp (149 kW) 54° L81 V6 manufactured in England at GMs Ellesmere Port facility, using an FR layout

    Коментиран от #42

  • 41 Опел

    2 4 Отговор

    До коментар #39 от "понеже е продаван само в америка":

    Единствено се е предлагал като доработка от тунинг ателие, ето ти пак инфо:

    Cadillac never stuffed a V8 engine into the Catera, the entry-level model it sold in the United States from 1997 to 2001, so American tuner Lingenfelter stepped in and offered to perform the conversion
  • 42 Пак продължаваш

    2 8 Отговор

    До коментар #40 от "Опел":

    Не го ворим за ирмшер. откъде, накъде намесваш Британците. Те направиха вектра А Лотус. Това е Дженеръл Моторс. УСА.

    Коментиран от #46

  • 43 Защото е супер рядка и незнам си какво

    7 0 Отговор

    До коментар #24 от "Опел":

    Затова в мобиле де, се продават 3 бройки. Цената е "не пипай" обаче ги има и не са някакво извънземно.
  • 44 Хайл

    3 2 Отговор

    До коментар #36 от "Като не сте чували":

    Че има омега с V8 има,но не помня дали беше 5.0 или 5.7 и не беше с хеми мотор GM е собственик на опел а не крайслер...имаше преди години и форд гренада с V8

    Коментиран от #45, #47

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Опел

    7 0 Отговор

    До коментар #42 от "Пак продължаваш":

    Продължавам, защото отказваш да мислиш и да отвориш гугъл и да се образоваш ! Няма Оmega V8 / Catera V8
  • 47 Опел

    10 0 Отговор

    До коментар #44 от "Хайл":

    Не е имало Omega V8 освен тия 3-4 бр. концепти. Имало е Holden Commodore (Австралийската Омега) която е имала единствено V8, но първо че коша е по-дълъг, магарето е по-дълго, роговете са други, рейката е по-високо и куп други промени, за да влезне мотора. Американците са продавали единствено V6 мотор и затова и при тях Омегата умира, защото няма V8 и продажбите са незадоволителни от GM. Неслучайно наследника след това е директно Cadillac CTS в който вече има V8-ци.
  • 48 напишете Omega 5.7 hemi в търсачката

    5 8 Отговор
    и ще ви излезе дори в тубата руснак, който и прави обзор и я пробва. Двигателят е на корвет, а задното движение е на Xолден. Страхотен автомобил, но само за US

    Коментиран от #49, #50

  • 49 Опел

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "напишете Omega 5.7 hemi в търсачката":

    И какво казва на клипа ? Мотора е саден от Хамър H2 .... не е оригинална.
  • 50 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #48 от "напишете Omega 5.7 hemi в търсачката":

    GM не слага двигатели от Крайслер в свои модели,Корвет 5.7 си е на GM мотор,HEMI 5.7 си е на Крайслер
  • 51 Бай Тошо

    12 0 Отговор
    Последния Опел със задно
  • 52 селтак

    9 4 Отговор

    До коментар #16 от "Аз имам и зафира а алди":

    Ако верно си купил Опел Зафира дизел,жална ти майчица! Махай го тоа боклук на мигъ!
  • 53 ПРОСТО АЗ

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Пълен боклук както сичко от опил":

    ееее щом е " АЛДИ " н.п.
  • 54 Аноним

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Пълен боклук както сичко от опил":

    Само първо отвори буквара и виж как се пише АУДИ и тогава спори с големите хора
  • 55 От селото

    14 0 Отговор
    Аз пък се сещам за Сенатор, един приятел имаше такъв като бях тинейджър, страшно хубав ОПЕЛ беше.....
    Предполагам че може да е някакво американско копие, но не съм толкова компетентен. Но Сенатор а беше убиец... 🤓🤓🤓

    Коментиран от #56

  • 56 Човека с опелите

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "От селото":

    Последната модификация за която е статията opel omega b2 1999-2003 е по-голяма като габарит дори от сенаторите за който говориш !!
  • 57 12345

    13 0 Отговор
    Имах Омега В, 136 к.с. Страхотен автомобил. Здрав, комфортен и непретенциозен за поддръжка. За съжаление вече не се произвеждат такива коли. Всичко стана ширпотреба, трошливо и адски скъпо.
  • 58 snail

    8 0 Отговор
    Имах Vectra B. За нищо не давам ходовата и част и возията. Взех я на 7 години и я карах още 10. За мен това е красива кола с доста конфорт в купето. Имаше си дори телефон със SIM карта. За 2000 година това си беше лукс. А двигателя 136 коня мъркаше и летеше по магистралата. Истинска кола за всякакви дупки по пътищата! Опела само гние и пак върви!
  • 59 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "Alex":

    И кое точно е по хубаво. Вие сте се побъркали с тези БМВ-та.
  • 60 Татко ти

    4 2 Отговор
    Абе не бяха лоши коли тия Опели ама много гниеха бе.Като оризова хартия бяха.Гледаш лека точица ръждичка на калника и след 2-3 месеца станало дупка.Ей туй им беше най-големия кусур.
  • 61 Ти май никога

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Емил":

    Ти май никога не си притежавал Роувър 75-тази кола с постоянните си проблеми може да разори и Бил Гейтс!
  • 62 хлапе

    4 0 Отговор
    като брат ми паркираше сенатора пред блока всички се събираха да го зяпат,бях малък но май си беше голяма кола
  • 63 Ха-ха

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Аз имам и зафира а алди":

    Що махна Ауди? Дойде време за смяна радиатори? Цената като за нова кола?
  • 64 Опел

    4 0 Отговор
    3.2 v6 218 к.с. Опел Омега, самолет. На полвин цена за подръжка в сравнение с същия клас Ауди.
  • 65 Кольо

    0 4 Отговор
    Този Опел не беше лош автомобил,но имаше някои тъпотии във него които караха хората да се удивляват! Първо отзад бяха сложили хем барабани и хем дискови спирачки едно във друго и това беше много тъпо! После като влезеш във салона има кожи,махагони и покрай всичкият лукс турили една проста и евтина пласт маса на централната конзола! Още нещо беше много тъпо,като Омегата имаше огромен борд компютър ,а километражите които измерваха километрите бяха механични ( старите кръгли със бели числа които се въртяха при движението на колата) и беше много грозно за кола след 2000 година и то премиум да няма лед светещи дисплеи,като дори и най простите Голф тройки,Сеатчета ...си бяха след 1992 със лед светещи дисплейчета! Бензиновите над 2000 кубиковите се спрявяха малко по добре,но бяха много жадни за гориво и имаше един модел на Омега със двигател на Лотос и той беше много бърз,но беше много рядък. Дизела 2.5 си беше двигател на BMW ,но със 136 кс.а не 150 беше добър,но другите два дизела 2.0 (101кс.) и 2.2 (125) си бяха боклуци. Беше логично да спрат Омегата както Форд Скорпион,Рено Сафран,Пежо 605,Ситроен ХМ...защото дори един ФВ Пасат Б5 като излезе през 1997 им разказа играта! Пасата беше пак толкова голям,но по лек,по икономичен,модерен,по качествен,много по модерен и качествен от всички дърти Мастодонти!

    Коментиран от #67

  • 66 Коко

    2 0 Отговор
    Имах такава бензинова омега,за 1година ми разказа играта,влязох в борчове,само ремонти и проблеми.Като я разкарах,си казах.НИКОГА ПОВЕЧЕ ОПЕЛ...И СИ СПАЗВАМ КЛЕТВАТА...
  • 67 Легнум

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "Кольо":

    Толкова глупости накуп си изписал, че се не трае. Лотос е растение, а онуй е Лотус, ама айде, минаваш. Дискови върху барабанни спирачки ... ехеее, ами то на повечето със задни дискове, ръчната е барабанна, бре...., даже и на Легнума ми - 280к.с. по док.