17 Юни, 2021 10:22 4 618 46

Porsche Cayenne постави нов рекорд на Нюрбургринг

  • porsche-
  • cayenne-
  • рекорд-
  • нюрбургринг

Най-наточената версия на модела записа обиколка за малко над 7 минути

Porsche Cayenne постави нов рекорд на Нюрбургринг - 1
Снимка: Porsche

Porsche ще представи нова версия на Cayennе в следващите дни, като загатна за нейната премиера чрез рекорд, който тя постави. Най-наточената версия на SUV-то успя да направи обиколка на небезизвестната писта Нюрбургринг за точно 7:38.925 минути, като подобри рекорда на Audi RSQ8 от 7:42.253 минути.

Porsche Cayenne постави нов рекорд на Нюрбургринг

По този начин спортният кросоувър от Щутгарт си заслужи титлата за най-бързо SUV на германската писта. Обиколката е направена от Ларис Кен с Coupe версията на Cayenne, като за целта в интериора е добавена спортна седалка и т.нар. ролкейдж, които да предпазят пилота максимално при инцидент.

Porsche Cayenne постави нов рекорд на Нюрбургринг

Според запознати с марката, конкретното Cayenne Coupe разчита на 4.0-литров V8, който генерира около 630 конски сили. Това далеч не е най-мощната версия, тъй като хибридната версия Turbo S E-Hybrid предлага 670 конски сили. Въпреки това, благодарение на някои промени по окачването и двигателя, новата версия се представя по-добре на писта.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    8 22 Отговор
    работата е там, че Кия Спортич е по-спортна и ще го бие на 24 часа състезание, защото това ще спира да зарежда през 5 минути. И е по комфортна
  • 2 Драг

    14 4 Отговор
    Е поне Порше имат някое друго евро, че могат да си позволят да резервират пистата, защото наскоро чух че Тесла нямала и събирала от феновете си по 1 долар да могат и те да се опитат да направят рекорд. Хаха е човека който набира средствата да помогне на Мъск за този бленуван момент.

    Коментиран от #3, #44

  • 3 Пак не разбрал?

    4 14 Отговор

    До коментар #2 от "Драг":

    Тесла има повече пари от porsche, но за разлика от тях не дава лев за реклама и даже няма рекламен и пиар отдел, нито пък за връзки с обществеността.

    Ще регистрират официално време, когато си заслужава. Тоест ще го очакваме, когато излязат в продажба джантите и гумите, които позволяват достигането на максималната скорост от 320 километра в час, защото все още не се продават и се очакват през есента. Сега не могат да регистрират рекорд за сериен автомобил с гуми, които не са серийно производство и не могат да бъдат поръчани при покупка на автомобила.

    Коментиран от #4, #46

  • 4 Драг

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "Пак не разбрал?":

    Ама Тесла до сега една кола ли имат тази новата🙂. Имат роадстера 1, 3 перформанс, наточена С-ка сега джантите и печели. Да слагат реактивните двигатели и да махат джантите и гумите тогава. Ти колко пари събра вече за рекорда?

    Коментиран от #5, #6, #7

  • 5 Я покажи

    2 5 Отговор

    До коментар #4 от "Драг":

    Една реклама която върви по телевизията за Тесла? Само една?
  • 6 Лагуна сека

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "Драг":

    Знаеш ли колко е рекорда на Тесла на Лагуна сека? За там бяха наели професионален пилот и бяха затворили пистата за да настроят автомобила и да направят рекорда?

    Коментиран от #8, #27

  • 7 Ето ти

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Драг":

    Тесла изпревари М3!

    Коментиран от #9

  • 8 Драг

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Лагуна сека":

    Първо поздравления че Мъск има поне някой долар да се пробва на никого неизвестна 3 км повтарям 3 км писта, догодина може да събере и за ринга :)
    Но да си дойдем на думата рекорда на Лагуна Сека на Тесла 3 Перформанс е 1:39:83 а между другото на Алфа Джулиа е 1:39:68 :))). Е сигурно някоя корсичка или Голфче ще може да бие ама с батковците все още не може да се мери :)).

    Коментиран от #10, #11, #12

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Хахахаха

    1 7 Отговор

    До коментар #8 от "Драг":

    Джулия е с мотор на Ферари. Научи преди да ръсиш мозък!
  • 11 Хахахаха

    0 5 Отговор

    До коментар #8 от "Драг":

    С над 500 коня е Алфата!

    Коментиран от #13

  • 12 Е именно де!

    1 3 Отговор

    До коментар #8 от "Драг":

    А колко е времето на Тесла модел S Плейд? Много му пука на Илон Мъск какво щяло да пише в списъците за да плаща! По-важно е автомобила на практика да е бърз! От официалности се интересуват такива като тебе, които търсят с какво да се заядат!

    Както виждаш аматьор на нюрбургринг в открит ден с други участници и пасажер на борда, прави 7:45 минути на нюрбургринг с модел 3. Това е много по-добро постижение, отколкото 7:38.925 минути на този cayenne на затворена писта с професионален пилот и подсигурен автомобил.

    Коментиран от #14

  • 13 Драг

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "Хахахаха":

    Ставашсмешен вече Алфата е 510 коня Перформанс 3 е 487 коня тоест 510-487=23 коня разлика!!!
    Но ето ти и друг пример:
    Тесла 3 Перформанс с 487 коня време 1:39:83
    Форд Мустанг Босс 302 ЛС с 443 коня прави 1:39:50
    Опсссссс форда назад с 44 коня и по бърз срааааааааааааааааааам :)))))))))))))))))))))))))))))))))

    Коментиран от #16

  • 14 Драг

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "Е именно де!":

    А на мистър олимпия един беше 150 кг чисто тегло дааааам натурален от до :)))). Явно не разбираш нищо от света и падаш от марс. Аз на сълзи и врели некипели не вярвам. Без комисия и проверяващи лица може да се дуе колкото иска нали затова е Илон самохвалкото.

    Коментиран от #18

  • 15 гост

    3 5 Отговор
    Илон Мъск е велик, един ден неговото дело ще бъде изучавано редом с Леонардо, Нютон, Колумб, Галилео Галилей и Айнщайн.
  • 16 Хихи

    3 3 Отговор

    До коментар #13 от "Драг":

    Ама нищо не написа за теста на М3 където губи? 😂😂😂 Губи ли? Губи! Закривам темата!

    Коментиран от #17

  • 17 Драг

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Хихи":

    Това тест за матура по БЕЛ и Математика ли е??
    Или тест кой е по голям сектант от сектата на Йахова или Тесларати.
    Факти факти и пак фати дай да видим къде са, само самохвалство????
    Поклон пред коментар 15 истински фен само така и напред.

    Коментиран от #19

  • 18 Като искаш комисия

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "Драг":

    Вместо да се подиграваш на нас, вземете Антиелектиците съберете по един долар и организирайте една комисия. АМА ОФИЦИАЛНА! Само после да не ревете какъв е резултатът, ЗАЩОТО ВЕЧЕ ЩЕ Е ОФИЦИАЛЕН.

    Още не са закарали Tesla Plaid в Европа, но ми се ще да видя макар и неофициално времена Нюрбургринг. А ти чакай официалностите и се радвай на списъчета в Уикипедия пък били те и официални.

    Коментиран от #20

  • 19 Хихи

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Драг":

    Пак продължаваш! Добре! Напиши Tesla model 3 TOP gear lap time! И ще видиш резултата на Стиг на пистата в Англия и къде е М3! И това са факти!
  • 20 Драг

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Като искаш комисия":

    Това е най-големият проблем на Тесларати феновете, не можете да дишате докато споменавате името на Тесла. Аз харесвам електричките даже като спаднат още малко цените ще купя една Киа електричка за жената. Но не, не харесвам самохвалци и хора с болно его познай кого визирам.
    И не няма да напиша Топ Геар не разбра ли че платени журналисти не ме вълнуват. Във всеки спорт или надпревара си има правила и независимо жури/съдии които ги следи, като не ти харесва стой си в сектата.

    Коментиран от #21, #22, #23

  • 21 Е хубаво де

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Драг":

    Нали точно по тези правила Тесла е най-бързия автомобил в света? Но за вас тези правила важат, докато Тесла не вземе титлата и изведнъж тези 100 годишни правила вече не са важни за никого и си измисляте нови, като например 1000 км каране без да спираш до тоалетна като пикаеш в бутилка ядеш мазни баници с боза и пушиш в автомобила, защото ако спреш за 10 минути, времето е пари и ще изгубиш милиони.

    Ускорение до 100 и четвърт миля не са ли класически дисциплини за тебе, които са служили от десетилетия за определяне на най-бързия автомобил?

    Същия като турбо си! Ако му кажеш да си купи електромобил, не може да си намери гараж в който да си го зарежда в целия град, но ако му кажеш че даваш гараж под наем, изведнъж целият град става пълен с празни гаражи, които никой не иска за 40 лв наем на месец и стоят празни!

    Никога няма да даде 100 бона за електромобил, защото ако ги завърти в бизнес ще ги удвои за година, но тръгва да си избира чисто ново пежо с базова цена без екстрите 45 000 лв на лизинг, уж за работен кон да му изкарва пари, а като го питаш бизнесмена защо със семейния автомобил кара стоката, изведнъж се оказва, че с този автомобил сина му си возил зaдника.
    .
    Много интересно се извърташ точно като него!
  • 22 Хихи

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Драг":

    Ами като не пишеш, не дрънкай! Времето е 1.21.5 на Тесла Модел 3! След него е БМВ М3 и то новия модел! Пред него с 1.21.4 е Алфата! Това се прави със жури и тестов пилот, естествено! Това не е американския а английския топ гиър!
  • 23 Хихи

    0 2 Отговор

    До коментар #20 от "Драг":

    Аз искам да ми намериш Опела си в таблото на Топ Гиър, да го видим колко е бързо? Какво беше, Опел Корса 1.6 ли там беше? Щото гледам че Тесла е от колите на върха, а Опела го няма там!
  • 24 Драг

    2 0 Отговор
    Накратко:
    1. Тесла е най-бързата сериина на 0-60 mph и на 1/4 миля драг. Това са типично американски дисциплини и може да видиш много гаражни майстори които постигат и по-бързи времена. 99% от състезанията с автомобили се провеждат по друг начин но няма да ти кажа как :).
    2.Не няма да дам 100 бона за кола независимо дали е ДВГ/Ел
    3. Журито от топ геар може би е от порно звезди или балерини? Я стига това са журналисти.
    4. Ти си толкова ограничен че не разбра че аз не съм фен на Опел. Дадох ти го за пример понеже Опел корса е един мъник с предно, но ти не знаеш дори какво означава да си с предно предаване на писта :))).
    И престани с тоя Топ геар не ме вълнуват платени журналисти, утре може да напишат че сестра ти е к...ва после ще признаеш ли?
    Има си състезания, правила, хора с лиценз следящи за спазване на правилата, резултати, това е точка.

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Хихи

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Драг":

    Ми че мен какво ме интересуват твоите времена на Ринга? Те са си твои!
  • 26 Да почнем с първото

    1 3 Отговор

    До коментар #24 от "Драг":

    Виж колко бързо се ориентираш! Квартални гаражни майстори могат да направят по-бърз автомобил на четвърт миля, но мултинационални автомобилни корпорации с милиардни бюджети не могат да постигнат тези времена с автомобилите, които произвеждат? Защо не започнеш с отговора на този въпрос?

    Знам че не вярваш и на дума излязла от устата на Илон Мъск, но за всеки който помисли малко, сигурно ще е вярно, че всеки може да направи прототип на супер автомобил, но трудното е да го произведе серийно на добра цена.

    Предвид характеристиките си, Тесла е изключително ефективен и икономичен автомобил с почти никакво техническо обслужване, точно обратното на гаражните изработки, а и на серийни автомобили с подобни параметри. Например живота на двигателя на Mercedes AMG one е 50 хиляди км а смяната му вероятно ще струва повече отколкото цяла Тесла с три двигателя, която на всичкото отгоре е по-бърза от него и може да развърти двигателя на два пъти по-високи обороти.
  • 27 А на тази на

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Лагуна сека":

    Нюрбургринг,кога ще направят,като тя се смята за най-добрата. Стези 320 км/ч и специални джанти няма да стигне и до средата на трасето,няма да има пауър ще увисне тролея за ток,така че не ми приказвай за 3,5 километровата пистичка Лагуна сека и рекорди.
  • 28 Неофициално

    0 2 Отговор
    Прототип на Tesla Model S в новата тримоторна конфигурация Plaid завъртя обиколка на Северната дъга на "Нюрбургринг" с цели 19 секунди по-бързо от Porsche Taycan, съобщава немското сп. Auto Motor und Sport. Постижението от 7 мин. и 23 секунди обаче не може да се смята за официално, тъй като времето е засечено ръчно от журналист от изданието, присъствал на тестовете.

    Резултатът има само ориентировъчен характер и по друга причина. В гамата на Tesla Model S все още няма модификация P100D+, каквато емблема носи прототипът. Тя ще бъде пусната в продажба чак догодина, а за рекорд могат да претендират само серийни електромобили.


    https://m.fakti.bg/avto/410315-tesla-schupi-rekorda-na-porsche-taycan-na-nurburgring


    Очевидно е подминала средата и е стигнала до края и то 25 секунди по-бързо от porsche cayenne в тази статия. И това беше първия прототип, за първоначални настройки. Следващият прототип свали още 15 секунди след няколко седмици.

    Сега разбра ли защо няма официално време? Ще има след няколко месеца, когато изкарат новите стандартни гуми, специално проектирани за модела, за да се задейства ограничителя на скоростта чак на 320 км в час. Тогава всичко по автомобила ще е серийно и ще се зачете постижението ОФИЦИАЛНО.

    Коментиран от #30

  • 29 Бързай бавно

    0 2 Отговор
    Автомобилният производител накара MotorTrend да извърши първите независими тестове на новия Model S Plaid.

    Преди да успеят да го направят обаче, Тесла ги накара да тестват новия седан на плъзгаща се лента с VHT-подготвена повърхност, основно лепкав асфалт, на пистата Famoso близо до Бейкърсфийлд, Калифорния.

    На тази повърхност новият Model S Plaid успя да постигне дори по-бързо от обявеното ускорение от 1,98 секунди от 0 до 60 мили в час и четвърт миля за 9,25 секунди при 152,6 мили в час, използвайки своя режим на изстрелване на лента, което отнема малко време за да се активира и да влезе в неговата „ позиция на гепардите “.
  • 30 Драг

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Неофициално":

    Неофициално журналист от US Today засече НЛО над Розуел. Очаква се до месец официално посещение от извънземната цивилизация. Дотогава можем само да гадаем как изглеждат зелените човечета, но много скоро ще ги разкрием.

    Коментиран от #31, #32

  • 31 Няма ли видео на случката

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "Драг":

    Защото видеа с тесла модел 3 под осем минути валяло!

    Коментиран от #33

  • 32 А нещо за предишния коментар

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Драг":

    Или от motor trend също лъжат? Доколкото разбрах там е официално!
  • 33 Драг

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Няма ли видео на случката":

    Има много видеа, но знаеш че тука не мога да слагам ликове.
    Кое е официално позицията на гепардите ли уооооооу супер мега хипер позиция от кама сутра показали журналистите.
    Състезание, правила, контролиращи, резултат, рекорд.
    Ако не можеш да ми покажеш такава хронология няма нужда да си губиш времето.

    Коментиран от #34

  • 34 Интернет ли нямаш

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Драг":

    Отваряш motor trend и четеш. Статията е озаглавена 2022 Tesla Model S Plaid First Test: 0–60 MPH in 1.98 Seconds*!

    Там всичко е описано. Даже са дадени и други тестове в реални условия, а не на писта за драг.

    Коментиран от #35

  • 35 Драг

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Интернет ли нямаш":

    Този тест е най-голямата пародия на света, като четох текста се сетих за българските продажби медии. Значи Тесла им дава някаква кола, казва им как и къде ще я тестват при техните условия и те се съгласяват, на специален асвалт със специални гуми и те притиснати да не получат нищо казват добре. И това ми било независима журналистика, по скоро ще ви дадем жълтини ама ще правите каквото ви кажа, отврат. Това ако е истински спорт аз никога няма повече да гледам състезания.
    Състезание, правила, хора съблюдаващи правилата, резултат, рекорд това искам.
    А не ето ви едни пари напишете че имам най-дългия..... на света.

    Коментиран от #37

  • 36 Дрън-дрън

    0 0 Отговор
    Ти освен началото, прочете ли статията докрай? Май не си?

    След толкова мрънкане по Тесла, заради първия ден, втория ден са си направили стандартните тестове както те си знаят и както тестват ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ АВТОМОБИЛИ.

    Прочете ли резултатите? Цитирам:

    "Времената, които трябва да победим, за да бъде най-бързият сериен автомобил, който някога сме тествали: 0-60 mph за 2.28 секунди, постигнати през 2017 г. на същата писта с Model S P100D Ludicrous + , и четвърт миля от 9.74 секунди при 148,5 mph, направено през 2015 г. с Ferrari LaFerrari .

    ...
    Веднъж готов и в своята позиция на гепардите, стартирането на Model S Plaid е без драма, дори без допълнителното предимство на VHT. Електрическата кола ускорява от 0 до 60 мили в час само за 2,07 секунди, с повече от 0,2 секунди по-бързо от предишния ни рекордьор. ...

    Разликата между времето на Model S на подготвени и неподготвени повърхности е удивително близка, тъй като само 0,09 секунди ги разделят до 60 mph.
    Край на цитата.

    Както виждаш, карането по лепкав асфалт е повече въпрос на семантика, отколкото на реална разлика в поведението и единствения смисъл от този тест е минаването под две секунди.
  • 37 И докато злобееше

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Драг":

    Вероятно си пропуснал още един рекорд за сериен автомобил на нормален асфалт точно както са тествани всички предишни автомобили на изданието ускоряване до 100 мили в час и спиране на място - 8,2 секунди, което 0,3 секунди по-бързо от предишния рекордьор в тази дисциплина Макларън Сена. Следващия път си го припомни, преди да обясниш колко трудно спира толкова тежък автомобил! Повечето "спортни" автомобили не могат само да ускорят до 160 километра в час за толкова време.

    По тяхно мнение, единственият по-добър автомобил ще е новия Римак, но ако не си забелязал той също е електромобил и ДВГ вече изгуби короната, каквато беше и единствената цел на Тесла с проектирането и продажбата на този автомобил! Очевидно го постигна без нуждата от по-бързата модификация Плейд плюс и затова се отказаха от него на този етап.

    Коментиран от #39

  • 38 Komapak

    1 0 Отговор
    И как един глупак можа да премести темата от Порше на Тесла още не ми става ясно. Обиколка на ринга струва 17 евро или поне толкова струваше 2019 края когато съм влизал. Има отделен пункт за допълнителна застраховка ако искаш. Зависи много от часа, но не е много натоварена. Не видях много поршета, в частност две. Бмветата бяха доста. Много малко хора карат на ръба на възможностите. Моят пилот си го биваше. Никой не успя даже да ни настигне камо ли да ни изпревари.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Пурко

    1 0 Отговор
    Само не разбрахме пак с двигателя TFSI на Ауди ли е рекорда или с техния оригинален боксер двигател?!!? В противен случай пак ще ни пробутат преоблечено ауди милите ми те хитреци, но за доста повече пари!
  • 44 Алабала

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Драг":

    Ама не виждаш ли, че Мъск си е продал и последната къща, завалията! Няма къде да живее, ти искаш писта да наема...

    Коментиран от #45

  • 45 Още не е

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Алабала":

    Все още се продава, но съвсем скоро ще остане без къща и ще живее под наем. Направо разби всички стереотипи на пух и прах този човек. Представяш ли си милиардер без собствено жилище?
  • 46 Факт

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Пак не разбрал?":

    С това Порше ще стигна бързо от София до морето. За по-малко от два часа. Няма тесла, която при бързо шофиране да стигне далеч.