29 Юни, 2021 09:30 5 442 4

Един модел, само за маниаци - Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG

  • mitsubishi debonair-
  • amg
Един модел, само за маниаци - Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG - 1

В днешно време AMG се употребява почти автоматично като допълнение към Mercedes-Benz. Преди да се превърне в синоним на тевтонската автомобилна свръхмощ обаче, тунинг ателието има някои “изневери”, за които историята рядко си спомня. Една от тях се случва през 1986-а, в разгара на японския автомобилен бум, когато Mitsubishi слага край на 22-годишната успешна кариера на Debonair.

Най-големият и престижен модел на компанията се появява през 1964 г. Той, разбира се, има задно предаване, от което японците решават да се отърват в полза на повечето полезен обем в купето и най-вече на задната седалка. За да подсилят юначния имидж на флагмана си, от Mitsubishi търсят помощта на AMG, върху която Mercedes-Benz все още няма пълен контрол.

Заслугата на германците за превръщането на Debonair в “нещо по-така” се изчерпва в доставката на не особено елегантен аеродинамичен пакет, странен волан и джанти. Купувачът обаче може да се хвали наляво-надясно с емблемите AMG и да печели завистта на собствениците на “обикновения” модел. Трилитровият V6 остава без изменения и може би това е за добро, тъй като седан с предно предаване, тегло от 1 620 кг и мощност над 200 к.с. не е най-безопасното возило на пътя. За да подчертаят специалния имидж на “тунингования” си флагман, от Mitsubishi подготвят няколко коли за участие в полицейската драма “Горила”, изпълнена с бесни преследвания.

Един модел, само за маниаци - Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG

Независимо от удареното немско рамо и активния маркетинг обаче, Debonair AMG се оказва пълен провал. Специалната версия струва 4.516 млн. йени, а не предлага абсолютно нищо смислено в повече от стандартния модел. Най-голямото Mitsubishi и бездруго разполага с купища глезотии, включително и електронно регулируемо на височина и твърдост окачване. Именно заради смехотворно ниския брой продажби обаче днес японско-германския седан е абсолютна рядкост и шансовете да бъде видян на живо клонят към нула.

Един модел, само за маниаци - Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG

Въпреки пазарния неуспех от Mitsubishi продължават сътрудничеството с AMG. В края на 80-те германците подготвят по-мощна с 30 к.с. версия на Galant. Макар и посрещнат с положителни оценки от специалистите, този автомобил също се проваля, тъй като е по-бавен от серийната топмодификация AWD VR4. През 1990-а пък на AMG е поръчан удължен със 150 мм вариант на Debonair. Той не успява да се справи срещу Nissan Cedric Brougham и окончателно слага край на флирта между “Трите диаманта” и знаменитото днес тунинг ателие на Mercedes-Benz.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ха ха ха

    10 0 Отговор
    ето откъде л@йно са откраднали дизайна в задницата на л@йно 21-цата ! Ха-ха-ха-ха-ха !
  • 2 6A13TT

    18 0 Отговор
    Правеха се коли едно време...
  • 3 Кольо Джибрата

    3 9 Отговор
    Японците са прокълнати да не им се получава дизайнът колкото и да се пънат.
  • 4 Някой си

    4 2 Отговор
    Май говориш за корейските талиги....