Кой какви коли купува в Европа

25 Април, 2025 10:00 1 116 4

  • продажби-
  • автомобили-
  • европа-
  • 2025

Продажбите на електрически превозни средства на европейския автомобилен пазар възобновиха растежа

Кой какви коли купува в Европа - 1

През първото тримесечие на 2025-а броят на регистрациите на нови автомобили в ЕС е намалял с 1,9% спрямо първото тримесечие на 2024-а, а данните за март 2025 година показват лек спад от 0.2% спрямо същия период на миналата година, тъй като световната икономическа ситуация остава особено предизвикателна и непредвидима за автомобилните производители.

На този фон обаче, продажбите на електрически превозни средства на европейския автомобилен пазар са се увеличили с 23,9%, заемайки 15,2% от общия пазарен дял в ЕС.

До март 2025 година електрическите превозни средства с батерии (BEV) представляват 15,2% от общия пазарен дял в ЕС, показвайки ръст в сравнение с изходно ниво от 12% през първото тримесечие на 2024 година. Хибридните електрически превозни средства са нараснали драстично, завладявайки 35,5% от пазара и оставайки най-добрият избор сред потребителите в ЕС. Междувременно общият пазарен дял на бензинови и дизелови автомобили спада до 38,3% спрямо 48,3% през същия период на 2024-а.

Кой какви коли купува в Европа

През първото тримесечие на 2025 година продажбите на нови акумулаторни електрически превозни средства са се увеличили с 23,9% до 412 997 единици, заемайки 15,2% от общия пазарен дял в ЕС. Три от четирите най-големи пазара в ЕС, които представляват 63% от всички регистрации на акумулаторни електрически превозни средства, отбелязаха значителен ръст: Германия (+38,9%), Белгия (+29,9%) и Нидерландия (+7,9%). Това контрастира с Франция, която отбеляза спад от 6,6%.

Данните за Q1 2025 също показват, че новите регистрации на хибридно-електрически автомобили в ЕС са се увеличили с 20,7%, благодарение на значителния ръст на четирите най-големи пазара: Франция (+47,5%), Испания (+36,6%), Италия (+15,3%) и Германия (+10,5%). Това доведе до 964 108 регистрирани единици през първото тримесечие на 2025 година, което представлява 35,5% пазарен дял в ЕС.

През първото тримесечие на 2025 година регистрациите на plug-in хибридни електрически превозни средства са се увеличили с 1,1% до 207 048 броя. Това се дължи главно на значително увеличение на обемите на ключови пазари като Германия (+41,8%) и Испания (+30,7%). В резултат на това Plug-in хибридните електрически превозни средства представляват 7,6% от общите регистрации на автомобили в ЕС, в сравнение със 7,4% през първото тримесечие на 2024 година.

Кой какви коли купува в Европа

Освен това през март 2025-а колебанията на годишна база показват ръст от 17,1% за електрическите превозни средства с батерии и 23,9% за хибридните електрически превозни средства, докато плъгин хибридните бележат ръст от 12,4%.

До края на първото тримесечие на 2025 година регистрациите на бензинови автомобили са намалели значително с 20,6%, като спад се наблюдава на всички основни пазари. Франция претърпя най-голям спад, където регистрациите са намалели с 34,1%, следвана от Германия (-26,6%), Италия (-15,8%) и Испания (-9,5%).

Със 779 817 регистрирани нови коли досега, пазарният дял на бензина е намалял до 28,7% в сравнение с 35,5% през същия период на миналата година. По същия начин пазарът на дизелови автомобили се свива с 27,1%, което води до 9,5% пазарен дял на дизелови автомобили през първото тримесечие на 2025 г. Като цяло повечето пазари в ЕС отбелязват двуцифрени спадове. Освен това март 2025 година спрямо същия период на миналата година показва спад от 20,7% за бензина и 25,5% за дизела.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Авто сервиз

    4 9 Отговор
    Бензина е предпочитан ,защото ако стане непоносима цената , веднага може да се сложи ГАЗ . Другата причина е , че няма токова грижи като при дизела , говорим обаче за бензин поне 1,8л, 2.0л , по малките недуразумения като 0.9 л ,1,2 л изобщо не ги коментираме .Хибрида е добре , само ако знаеш състоянието на батерията ,че там понякога става Мяу
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 2 Отговор
    Ако искате да скриете нещо -
    покажете го в проценти🚘
    Пример:
    2023г - 98 000 ДВГ 2 000 ЕА 🚘
    2% спрямо 98% 🤔
    2024г - 97 000 ДВГ 3 000 ЕА 🚘
    3% спрямо 97% , НО
    Уау , ръст от 50% на ЕА на пазара ‼️

    Коментиран от #4

  • 3 9434

    5 0 Отговор
    Вероятно нещо ми се губи в математиката - 15,2% ел. + 35,5% хибрид + 38,3% ДВГ = 89%

    Какви са останалите 11% регистрирани превозни средства? А, може би нещо с животинска тяга?

    Статията цитира леки автомобили!
  • 4 Хубав пример

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ама какво общо има със статията?

    До март 2025 година електрическите превозни средства с батерии (BEV) представляват 15,2% от общия пазарен дял в ЕС, показвайки ръст в сравнение с изходно ниво от 12% през първото тримесечие на 2024 година.

    Очевидно през 2024 не са били 3%.