През първото тримесечие на 2025-а броят на регистрациите на нови автомобили в ЕС е намалял с 1,9% спрямо първото тримесечие на 2024-а, а данните за март 2025 година показват лек спад от 0.2% спрямо същия период на миналата година, тъй като световната икономическа ситуация остава особено предизвикателна и непредвидима за автомобилните производители.
На този фон обаче, продажбите на електрически превозни средства на европейския автомобилен пазар са се увеличили с 23,9%, заемайки 15,2% от общия пазарен дял в ЕС.
До март 2025 година електрическите превозни средства с батерии (BEV) представляват 15,2% от общия пазарен дял в ЕС, показвайки ръст в сравнение с изходно ниво от 12% през първото тримесечие на 2024 година. Хибридните електрически превозни средства са нараснали драстично, завладявайки 35,5% от пазара и оставайки най-добрият избор сред потребителите в ЕС. Междувременно общият пазарен дял на бензинови и дизелови автомобили спада до 38,3% спрямо 48,3% през същия период на 2024-а.

През първото тримесечие на 2025 година продажбите на нови акумулаторни електрически превозни средства са се увеличили с 23,9% до 412 997 единици, заемайки 15,2% от общия пазарен дял в ЕС. Три от четирите най-големи пазара в ЕС, които представляват 63% от всички регистрации на акумулаторни електрически превозни средства, отбелязаха значителен ръст: Германия (+38,9%), Белгия (+29,9%) и Нидерландия (+7,9%). Това контрастира с Франция, която отбеляза спад от 6,6%.
Данните за Q1 2025 също показват, че новите регистрации на хибридно-електрически автомобили в ЕС са се увеличили с 20,7%, благодарение на значителния ръст на четирите най-големи пазара: Франция (+47,5%), Испания (+36,6%), Италия (+15,3%) и Германия (+10,5%). Това доведе до 964 108 регистрирани единици през първото тримесечие на 2025 година, което представлява 35,5% пазарен дял в ЕС.
През първото тримесечие на 2025 година регистрациите на plug-in хибридни електрически превозни средства са се увеличили с 1,1% до 207 048 броя. Това се дължи главно на значително увеличение на обемите на ключови пазари като Германия (+41,8%) и Испания (+30,7%). В резултат на това Plug-in хибридните електрически превозни средства представляват 7,6% от общите регистрации на автомобили в ЕС, в сравнение със 7,4% през първото тримесечие на 2024 година.

Освен това през март 2025-а колебанията на годишна база показват ръст от 17,1% за електрическите превозни средства с батерии и 23,9% за хибридните електрически превозни средства, докато плъгин хибридните бележат ръст от 12,4%.
До края на първото тримесечие на 2025 година регистрациите на бензинови автомобили са намалели значително с 20,6%, като спад се наблюдава на всички основни пазари. Франция претърпя най-голям спад, където регистрациите са намалели с 34,1%, следвана от Германия (-26,6%), Италия (-15,8%) и Испания (-9,5%).
Със 779 817 регистрирани нови коли досега, пазарният дял на бензина е намалял до 28,7% в сравнение с 35,5% през същия период на миналата година. По същия начин пазарът на дизелови автомобили се свива с 27,1%, което води до 9,5% пазарен дял на дизелови автомобили през първото тримесечие на 2025 г. Като цяло повечето пазари в ЕС отбелязват двуцифрени спадове. Освен това март 2025 година спрямо същия период на миналата година показва спад от 20,7% за бензина и 25,5% за дизела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Авто сервиз
10:08 25.04.2025
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
покажете го в проценти🚘
Пример:
2023г - 98 000 ДВГ 2 000 ЕА 🚘
2% спрямо 98% 🤔
2024г - 97 000 ДВГ 3 000 ЕА 🚘
3% спрямо 97% , НО
Уау , ръст от 50% на ЕА на пазара ‼️
Коментиран от #4
10:18 25.04.2025
3 9434
Какви са останалите 11% регистрирани превозни средства? А, може би нещо с животинска тяга?
Статията цитира леки автомобили!
11:15 25.04.2025
4 Хубав пример
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ама какво общо има със статията?До март 2025 година електрическите превозни средства с батерии (BEV) представляват 15,2% от общия пазарен дял в ЕС, показвайки ръст в сравнение с изходно ниво от 12% през първото тримесечие на 2024 година.
Очевидно през 2024 не са били 3%.
11:46 25.04.2025