5 Август, 2021 09:48 9 106 24

Без ДВГ за Alfa Romeo и Lancia

  • alfa romeo-
  • lancia-
  • двг
Без ДВГ за Alfa Romeo и Lancia - 1

Концернът Stellantis (съставен от FCA и PSA) проведе пресконференция, по време на която обяви, че планира да прехвърли марките Lancia, DS Automobiles и Alfa Romeo на електрическа тяга, като това ще се случи до 2027 година. Това решение е взето от ръководството на корпорацията поради липсата на търсене на тези марки, както и поради плановете на Европейския съюз да забрани продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 година.

Плановете на ЕС да забранят продажбите на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. накараха много автомобилни производители да помислят за частична или дори пълна електрификация на своята гама. Stellantis не направи изключение, чиито представители обявиха резултатите от продажбите по време на пресконференцията, а също така обърнаха специално внимание на прехода към електрическо задвижване на всички марки в концерна.

Според ръководството на компанията, марката Lancia ще премине към електрическа тяга до 2024 година. От същата година френската компания DS Automobiles ще спре производството на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Френската марката обаче все още няма да се отказва от производството на стари модели.

Alfa Romeo ще бъде другата марка, която се очаква напълно да премине към електрически двигатели. Електрификацията на моделната гама на марката ще бъде напълно завършена до 2027 година. В допълнение към забраната на ЕС подобно решение за спиране на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене е причинено от липсата на търсене на модели с емблемата на Alfa Romeo.

В средата на юли международният концерн Stellantis говори за планове за преминаване към електрическа тяга. За тази цел алиансът ще разработи четири нови модулни платформи. За всяка от тях ще бъдат създадени батерии с капацитет от 37 до 200 kWh, а пробегът с едно зареждане ще бъде от 500 до 800 километра.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Размисли и страсти

    30 4 Отговор
    Е сега е момента за нова АЕЦ, щото "утре" .....

    Коментиран от #2, #4

  • 2 СРС

    31 6 Отговор

    До коментар #1 от "Размисли и страсти":

    Света не узря като хората за атомната енергия (с някои изключния като Франция). Това е най-ефикасния и към момента най-добрия начин за създаване на ел. енергия в големи количества. Да не говорим, че от е и доста по-безвреден от всеки ТЕЦ. В България едни три АЕЦ-а ще са ни повече от достатъчни за всички нужди в близките години, а и дори ще можем да изнасяме излишъка.

    Коментиран от #22

  • 3 пешеходец

    10 61 Отговор
    Ето,хората си го казват
    - Алфа Умрело никой не ги търси и продажбите са слаби !
    Маняците да не ми ги хвалят колко са добри щом никой не ги търси.

    Коментиран от #13, #18, #19, #21, #23

  • 4 Хо хо хо

    11 19 Отговор

    До коментар #1 от "Размисли и страсти":

    За каквонти е Румъния има АЕц Турция също ако трябва ще купуваме от тех.
    Второ немците ще направят па некоя мошенгия и ще видиш чр и след 2035-та не само че че има двг ами и ще има v12 5.0 литра с по 700 коня от Джърмани.

    Коментиран от #5, #6, #7

  • 5 БАЙ Х@Й ‼️

    20 5 Отговор

    До коментар #4 от "Хо хо хо":

    Немците вече я направиха , мошенгията! За рали "Дакар" ще пуснат Ауди на ток ! Което обаче ще има ДВГ/TSI , който нямало да има връзка с трансмисията , а само да зарежда батериите 😉😉😉😉😉
  • 6 Размисли и страсти

    36 1 Отговор

    До коментар #4 от "Хо хо хо":

    По тая твоя логика, то турците и македонците имат домати, и краставици,поляците имат картофи, и зеле, да не изброявам още.......А ние българите у кафенетата и у Факти!
  • 7 гост

    3 18 Отговор

    До коментар #4 от "Хо хо хо":

    Блажени са вярващите , ама сламката още никой удавник не е спасила , хахах !! В Норвегия тази година , 4 години ПРЕДИ забраната на един продаден дизел се падат 16 (шестнадесет) електрички !! На бензинов 14 , хахахах !! А на бас , че догодина , 3 години преди забраната няма да има и един продаден дизел !!! Та 2035 само ще си спомняш за любимото си двг , то ще е непродаваемо от години , хахах !!

    Коментиран от #8

  • 8 Домакин

    10 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Детска радост,розови бонбонки,"анализ"по първолашки за два бонбона.🤣🤣🤣
  • 9 селтак

    11 5 Отговор
    Тва вече не е автомобил а бездушен електромотор!

    Коментиран от #11

  • 10 Ако политиците бяха умни

    3 14 Отговор
    И вече те бяха послушали и днес имаме три атомни централи, при положение, че тази седмица има рекордна консумация за последното десетилетие, потребяваната мощност е под 5 гигавата, какво щяхме да правим с 6,2 гигавата производство от АЕЦ и още 1 гигават от ВЕИ. Къде ще се дянат излишните 2 гигавата? Ами довечера когато потреблението падне до 3 гигавата, за какво са ни 6,2 гигавата производство само от АЕЦ? Какво ще ги правим ще ги включваме само през деня и ще ги изключваме през нощта?

    За износ забрави. Ако беше толкова добър източник на енергия, ние нямаше да сме най-умните нито сме най-богатите за да строим АЕЦ и да продаваме на останалите. Те самите щяха да си построят собствени и да ни продават ток, както в момента ни продават домати, сякаш не можем да си ги произведем сами.

    Както виждаш консумацията дори в най-натоварените периоди в годината, нощно време пада до 3 гигавата, следователно четири гигавата от две от умни централи са ни много. Оптималния вариант е още един реактор в Козлодуй да станат 3 гигавата и да поемат базовия товар без работа на тец-ове.

    Коментиран от #14, #24

  • 11 Ти да видиш!

    2 5 Отговор

    До коментар #9 от "селтак":

    Мнението напълно съвпада с Ника ти!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Реалността

    27 4 Отговор

    До коментар #3 от "пешеходец":

    "Любовта "към дадено нещо говори че много го харесваш и желаеш но липсата на собственна преценка говори за мозъчния ти ресурс. Никой не може да се нарече автоманияк ако един път в живота си не е притежавал автомобил от тази легендарна марка Алфа Ромео.
  • 14 Е не

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "Ако политиците бяха умни":

    А когато ДВГ бъдат заменени от електромобили, колко GW ще ти трябват допълнително? То и добива на петрол от океанското дъно е скъпо, но петролните компании"ЯКО" инвестират в добив

    Коментиран от #15

  • 15 Колко пъти? Един ли сто ли?

    7 6 Отговор

    До коментар #14 от "Е не":

    Не ви ли омръзна глупавия въпрос за атомните централи и електричките? Колко пъти трябва да ви се смята, че 3 милиона електромобила годишно харчат 7,5 тераватчаса енергия, а АЕЦ Козлодуй произвежда 16 тераватчаса годишно? Тоест е необходим по-малко от един блок, за да зарежда всички автомобили в България.


    С всички възможни кражби и измами, един такъв блок би струвал десетина милиарда евро, а иначе сега спрягат 5 милиарда. Как мислиш това ли ще е проблем или 300 милиарда за да купим три милиона електрички! Аз не виждам как ще има поне 300 хиляди електрички в България през 2030 година, а ти ми говориш за 3 милиона електрички утре и нужда от две нови атомни централи? Я се събуди!

    Коментиран от #16

  • 16 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "Колко пъти? Един ли сто ли?":

    Е тия 300 милиарда също са доста силно казани ! Първо масовите модели ще струват мнооого по-малко ! Даже сега електрическата Дачия е под 20 000 , а скоро ще има и електрички по 10 -15 000 , така че 3 милиона ще са не повече от 30-60 милиарда ! А това разхвърляно на 15-20 години вече си е съвсем поносима сума !

    Коментиран от #17

  • 17 Така де

    5 5 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    След 15-20 години, а не утре. Дотогава знаеш ли колко фотоволтаици ще са монтирани, дори при сегашната цена от 1 милиард лева за гигаватпик? Дори само по 700 мегавата на година, след 20 години ще имаме и 15 гигавата фотоволтаични мощности, които ще произвеждат по 20 тераватчаса на година - повече от АЕЦ Белене, но ще струват няколко пъти по-евтино, няма да имат нужда от гориво от което ще сме зависими, няма опасност от ядрени катастрофи, няма нужда от съхранение на ядрени отпадъци и реално всеки ще може да участва в тези мощности, а не един-единствен монополист, твърде вероятно от друга държава, която е инвестирала в АЕЦ.
  • 18 Гошко

    19 5 Отговор

    До коментар #3 от "пешеходец":

    Прост гоУфаджио, никой не ги търси, защото италианските коли са за изтънчени хора, не като калсипексия Бай Ганьо, който иска гоУф 3 1.6 на газ, най-селскиО модел на най-селяндурската марка....
    Айде Оди за караш кОмпир на село, селтак
    Не си карал АЛФА не говори!
  • 19 Андреа

    12 2 Отговор

    До коментар #3 от "пешеходец":

    Пушещите коли на ваг групата да не са по хубави?
  • 20 гого

    0 2 Отговор
    дано им сложат поне хубави двигатели наѝ–после. поне от Вида–4!
  • 21 Будинов

    9 2 Отговор

    До коментар #3 от "пешеходец":

    Най добре си купи по нови цървули и блъскай по прахоляка зза дупката от която си изпълзял.За Алфа нито имаш гънките да мислиш,нито възможности да си купиш та че
  • 22 инж Химик

    1 3 Отговор

    До коментар #2 от "СРС":

    Безвредни, докато не аварират и облъчат милиони хора. Не забравяй,че отработеното гориво трябва се съхранява някъде . За сега се заравя дълбоко в земята в Сибир, но това до кога може да продължава? След 100 години цял сибир ще е радиоактивен.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 ботта

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ако политиците бяха умни":

    ха ха откъде ли АЕЦ-а ще СПЕЧЕЛИ 1,3 МИЛИАРДА повече за 6 месеца до края на годината? Що не спечелят от ФЕЦа