7 Юли, 2021 11:11 8 691 58

Audi: Електромобилите ни ще са толкова печеливши, колкото и колите с ДВГ

  • audi-
  • електромобили-
  • двг

Според предвижданията на марката, това ще стане още през 2024 година

Audi: Електромобилите ни ще са толкова печеливши, колкото и колите с ДВГ - 1

Главният изпълнителен директор на Audi Маркус Дюсман изказа предположение, че електрическите автомобили ще бъдат също толкова печеливши, колкото бензиновите и дизеловите автомобили, като това ще се случи след две до три години. Ето защо той вече си поставя много по-строги цели за рентабилност.

Възвръщаемостта на продажбите на електромобили трябва да нарасне от 5.5% на над 11% през 2025 г., съобщава германското издание Der Spiegel , позовавайки се на хора от компанията. Това ще стане възможно чрез премията за покупка на електромобил и увеличения интерес на клиентите. Цитиран е Дюсман, който казва: „След две до три години нашите електрически автомобили ще бъдат също толкова печеливши, колкото колите с двигатели с вътрешно горене.“

Въпреки това, според доклада, изпълнителният директор на Audi ще трябва да следва нова стратегия. Акциите на електрическите автомобили трябва да продължат да нарастват и след няколко години Audi трябва да предлага само коли с електрически задвижвания. Остава обаче едно „но“ и то е, че Дюсман не трябва да спира „двигателите с вътрешно горене“. В края на краищата те трябва да продължат да допринасят за продажбите и печалбите още няколко години.

Вече стана ясно, че Дюсман ще поеме по-твърд електрически курс. През март той обяви в интервю, че няма да разработва нови двигатели с вътрешно горене от нулата - ще бъдат доразработвани само вече съществуващи двигатели. Това ще има последици и за други марки на VW Group, някои от които взимат двигатели от Audi.

През юни Audi извади на бял свят подробности за своя ускорен електрически курс, но в него имаше малки промени: Съгласно тях, производството на последния нов модел двигател с вътрешно горене ще започне през 2025 г., а от 2026 г. нататък всеки нов модел на Audi ще се предлага само в чисто електрическа форма. Последните модели с ДВГ, представени през 2025 г., трябва да бъдат спрени от производство до 2033 г. - и така Audi ще бъде чисто електрическа марка чак след дванадесет години.

Audi обаче държи отворена вратичка и за китайския пазар: Компанията очаква търсенето на коли с ДВГ там да продължи и след 2033 г., поради което ще продължи да прави автомобили с двигатели с вътрешно горене, но те ще се правят на местна почва - в Китай.

Също така бе съобщено, че марката възнамерява да продава своите електрически автомобили в т.нар. агентски модел от 2023 година . В този случай клиентът сключва договор директно с Audi, а местният дилър действа само като посредник/агент. Подробности за това обаче все още не са известни, тъй като между Audi и дилърите ще трябва да бъдат договорени нови отношения. Развръзка по този казус не се очаква преди 2022 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фъфльо Дилов

    15 9 Отговор
    Нищо от ВАГ груп отдавна не купувам, големи шмекири са.
  • 2 Айде няма нужда

    22 3 Отговор
    Да се чете: електромобилите ни ще са толкова трошливи, колкото и колите с ДВГ. Резервните части ще са с толкова надути цени, колкото и при тези с ДВГ.

    Коментиран от #16, #57

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 az #Победа76

    0 0 Отговор
    Невъзможно!
  • 6 Jack Bauer

    9 0 Отговор
    Разбира се че ще са печеливши, нали ги продават на два пъти по-висока цена спрямо тези с ДВГ.
  • 7 гост

    6 4 Отговор
    До 2033 Ауди ще е затихваща фирмичка с дребно производство , така че какви планове си прави и тоя и следващите директори са приказки на мегдана !!! По-добре да си направят от сега клубове за ретро автомобили , щото това само ще остане от тях !

    Коментиран от #8, #10, #21

  • 8 гост

    9 4 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Както вече никой не помни фирми като ДКВ , Хорш и НСУ , от които излезе това немско недоразумение , така ще забравят и че някога е имало Ауди !
  • 9 DrivingPleasure

    5 5 Отговор
    Хахаха, ще стане чрез премията за покупка на автомобили - значи ти ще държиш високи цени, а държавата ще ти покрива печалбите - електрификацията наистина е за крайно проблемни в умствено отношение.
  • 10 DrivingPleasure

    7 5 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    да. да знаем до 33та ще съществува само т'слата и ще продава по 200 милиона автомобила щото ще изнася и за Марс - айде сега бягай пак да биеш чело пред плаката на Илончо и ако ти се появи мозъчна гънка ела пак да кажеш нещо ;)

    Коментиран от #11, #12, #13

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #10 от "DrivingPleasure":

    Ми не , няма да е само Тесла , тя ще има най-много 20-25% от пазара ! Само че тепърва предстоят да се включат такива дребни фирмички като Епъл , Гугъл , Амазон , да не говорим за китайците , да не говорим , че само в Германия , от немски фирми има поне 20 нови фирми конкуренти , едната от които , също дребната DHL за 4-5 години вече произвежда ПОВЕЧЕ лекотоварни от Фолксваген , след като преди това беше най-големия клиент на същия !!! А пазара няма да расте , даже ще се свие !! Тоест откъде идват тия бройки , ами освен от стогодишните няма откъде другаде !!

    Коментиран от #17

  • 13 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "DrivingPleasure":

    Даже такива като любимия ви "Хуйвей" се гласят да се преориентират основно в производство на електромобили и то в милиони бройки , почти не остана държава , дето да не е заявила собствена марка електромобили , дори такива като Турция и Виетнам , дето досега само са сглобявали такива на старите фирми !!! И това тепърва ще расте , с поевтиняването и разрастването на електромобилите все повече ще стават мераклиите за нови производители !! Та както казах откъде ще дойдат тия бройки ??? Ами за съжаление само и единствено от такива като ВАГ и най-вече от "умниците" Тойота и БМВ , дето щели да развиват двг и водород , ахахаххахахаххахах !!!

    Коментиран от #15

  • 14 Димов

    4 3 Отговор
    И тези почнаха на ЩЕ. Икономиката на бъдещето няма да се основава на факти, а на ЩЕ.
  • 15 Димов

    4 5 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Това, дето Хуавей и разни други марки за бяла техника почват да правят електромобили, е малко като онази поговорка, за жабата и коня. Нека се пробват, хората. Само избирайте умно и с акъл.

    Коментиран от #18, #19, #20

  • 16 Така е

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Айде няма нужда":

    Точно това си помислих, докато четях заглавието.
  • 17 Грета Тунберг

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Обичам те скъпи!!
  • 18 Грета Тунберг

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "Димов":

    Димов няма да ми обиждаш гаджето.Моят приятел гост кара Тесла и е приятел с Илон Мъск.
  • 19 Точно умните ще са huawei

    5 2 Отговор

    До коментар #15 от "Димов":

    Дори не се усещаш в каква игра на думи се вкара. Мога да се обзаложа че когато huawei започне да произвежда автомобили, тези автомобили ще са по-умни от автомобилите на стогодишните производители, защото точно в това е силата на huawei.

    Отдавна вече телефоните не са онези неща с шайбите които служат само за обаждане от един адрес на друг, като задължително трябва да въведеш и кода на града в който се обаждаш. А като се замислиш дори не беше чак толкова отдавна. Ако тогава някой ти беше казал, че телефоните след 20 години ще са по-мощни от настоящите най-добри настолни компютри и ще имат вграден gps, интернет, фотоапарат, видеокамера с резолюция която тогавашните телевизори не могат да възпроизведат, и касетофон, който не ползва касетки, но въпреки това можеш да събереш музиката от 1000 касетки в него, плюс видеокасетофон на който можеш да гледаш както клиповете, които си снимал така и всички филми, които някога са снимани и всичко това ти е в джоба. Щеше да помислиш този човек за луд, нали? Щеше да кажеш че такова устройство е безсмислено и никога няма да ти трябва, но в момента го държиш в джоба, нали.
    Точно така ще е и с автомобилите след 20 години.

    Последното нещо което ще се интересуваш при покупка на автомобил ще е възможността за предвижване от точка а до точка б. Повече ще те интересува колко камери има, колко му е мощен компютъра и колко е капацитета и мощността на батерията. Ускорение до 100 няма да фигурира в характеристиките, защото щ

    Коментиран от #37

  • 20 Точно умните ще са huawei

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "Димов":

    Последното нещо което ще се интересуваш при покупка на автомобил ще е възможността за предвижване от точка а до точка б. Повече ще те интересува колко камери има, колко му е мощен компютъра и колко е капацитета и мощността на батерията. Ускорение до 100 няма да фигурира в характеристиките, защото ще е ограничено до две секунди заради сцеплението на гумите и всички автомобили ще имат такова.

    Коментиран от #22, #38

  • 21 Фалит

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Я виж сега под чаршава дали се подмокри. Само фалити са ти в главата, всички ще фалират само Тесла ще произвежда всичко и хляб и ракия и тоалетна хартия.
  • 22 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Точно умните ще са huawei":

    Визионера теслю пак се изцепи хахахахаха а пръстите му пак в контакта хахахахахаха и плащал 300 лева заплата при минимална работна заплата в хиляди лева хахахаха

    Коментиран от #24, #39

  • 23 Павел Пенев

    4 1 Отговор
    Евреите от Шпигел правят реклама на евреите производители,след което идва ред на евреите търговци. Да му мислят будалите от България.
  • 24 Защо?

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "Turbo":

    Това също ли ти звучи непознато? Говоря за същото онова време, по което се даваха видеокасети и DVD под наем. Точно тогава вие обяснявахте как мобилните телефони никога няма да навлязат масово, защото били адски скъпи и трябвало да се зареждат всяка седмица! Обаче не виждам нито един от вас, който да ползва още стационарен телефон и да няма мобилен. Такива дървени философи като тебе съм слушал и за цифровите апарати и за двд-тата, и за full HD телевизорите и за акумулаторните инструменти и за фотоволтаиците и за всяка една новост която им се струва глупава и скъпа. И накрая винаги те излизат глупаците като се погледне в рестриктивен план.

    Помниш ли какви ви бяха подигравките когато в целия свят имаше само един милион електромобила в движение, само преди няколко години, когато Ви казвахме че електромобилите са бъдещето и Тесла ако не фалира ще стане един от големите автомобилни производители? Давахте пример как за една година Тесла била продавала само 20 хиляди автомобила, а дори porsche продавали по 200 хиляди къде е сега Тесла а къде е porsche в продажбите? Тогава поршетата бяха по-евтини от Tesla.

    Коментиран от #25, #28, #55

  • 25 Порше

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Защо?":

    Абе те да дават Макана колкото Тесла Y пък нека да съм първобитен и си карам поршето. Ама няма бе няма порше колкото 3ката и Y. A това са над 90% от продажбите.

    Коментиран от #26

  • 26 Айде още един!

    1 4 Отговор

    До коментар #25 от "Порше":

    Когато Тесла произвеждаха по 20 хиляди автомобила годишно, дори идея нямаше за производство на модел У. Ако не си статията за теслата на Джей Лено, иди я прочети. Ще си продаде седемгодишната Тесла по-скъпо от чисто ново Порше макан. Ама иначе много разбирате от цени и заплати и се подигравате на останалите, но накрая все вие се излагате, като в случая!

    Коментиран от #29, #40

  • 27 аууууууу

    4 0 Отговор
    За печеливши - не знам. За чупливи - сигурен съм.
    Двете тоалетни , от поне 25 години , не са произвели безпроблемен и здрав модел. Всичко е усложнено и ненадеждно ,при Ауди. Който го влече - да си ги кара и да виси по сервизите и да дава по една шащка пари за ремонти.
  • 28 аууууууу

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "Защо?":

    Маани ги ,бе колега. Няма как да обясниш на абориген, че не може да застреля слънцето с копие.
  • 29 Порше

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "Айде още един!":

    Незнам незнам не ги купуват много тея Ски да не са чупливи? Как реши да сравняваш продажбите на Порше и Тесла в момента като основните продажби на Тесла са евтините 3ки и Уки??? Поршерата са скъпи как да ги купуват хората.

    Коментиран от #31

  • 30 дада

    2 1 Отговор
    как няма да са по печеливши караш не караш на 7мата година вземаш нова, Че батерията умрела а струва много ще е по добре нова кола от подмяна на батерия.

    Коментиран от #32

  • 31 Ти да видиш!

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Порше":

    И колко да са скъпи поршетата? Колко струва един porsche macan и колко струва Тесла модел У или 3? Приблизително на една и съща цена са. Едните 50 хиляди а другите 60 хиляди евро. Ама да се чуди човек защо не си купуват значително по-евтините електромобили от другите марки, които ги продават по 30 и 40 хиляди евро, а купуват скъпите Тесла модел 3 два пъти повече от останалите?

    И точно това е уловката. Когато Тесла продаваше по 20 хиляди бройки годишно, а porsche продаваше по толкова на месец, никой от вас не вярваше че Тесла ще продава по-евтини автомобили след години. Все пак тогава една Тесла струваше колкото два макана. Точно, както сега не вярвате, че след три-четири години, Тесла ще продава милиони автомобили по 20-25000 евро, плюс камиони, микробуси, пикапи и кой знае какво още.

    Коментиран от #33

  • 32 Не не

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "дада":

    Няма чак толкова прост народ колкото си мислиш, за да даде 120 бона за 7-годишен електромобил, ако това за батерията беше вярно. Дори 10-годишните модели с батериите от лаптоп, с които започнаха производството и бяха доста проблемни, все още си бачкат перфектно, ако не са им навъртели повече от 300 400 хиляди километра. Батерия от 2015-а на 30 хиляди километра е почти чисто нова. Химическото остаряване започва след 20-ата година.
  • 33 Порше

    0 2 Отговор

    До коментар #31 от "Ти да видиш!":

    Тесла 3 струва 40 000 долара не евро и то без субсидията. Със субсидията в много държави може да падне и до 33 000 долара. Хайде сега ти провери колко е Макана.

    Коментиран от #34, #35

  • 34 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "Порше":

    Току що обявиха , че Модел 3 за юни ПАК е най-продавания модел във Великобритания !!!!! От ВСИЧКИ , не от електрическите и е със 15 % повече продажби от Голф !!!! Просто ми е жал какви новини ще преглъщате само след година две , хахахах !!

    Коментиран от #36

  • 35 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #33 от "Порше":

    Нали не си забравил , че предстои Тесла за 25 000 долара /евро ??? За нея вече ще има сбивания и то до кръв , само с опашки няма да мине , хахахха !!
  • 36 Хихи

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Само за юни във Великобритания, а в Норвегия е най-продаваната кола за първите 6 месеца!
  • 37 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Точно умните ще са huawei":

    Поредното доказателство, че ти никога не си имал кола. Особено последният ти абзац. Дано не ти изтрият поста, че подобна "творба" рядко се случва. Като си купувам автомобил нямало да гледам дали ми е удобен, дали вратите му не се затварят и ми духа от там, дали има стойка на пътя, дали спира като хората, дали завива нормално или недозавива и т.н., а съм щял да гледам колко инча му е дисплея и колко мощен РАМа. Ти кола ли си купуваш или таблет?
  • 38 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Точно умните ще са huawei":

    Просто нямам думи. Айнщайн е бил прав.
  • 39 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Turbo":

    Той, като си купувал автомобил щял да гледа колко РАМ имал. А като си купувал компютър щял да пита колко коня е. А като си изпие хаповете се пооправя, ама точно тогава не му дават да пише на компа.
  • 40 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Айде още един!":

    Колата на Лено струва пари, защото е на Лено, а не защото е на Тесла.

    Коментиран от #41

  • 41 Хихи

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Димов":

    Модел 3 е една от колите, които губи най-малко от стойността си! Модел С е малко повече, но губи по-малко от много коли с ДВГ! И статистиката е правена от коли които не са на Лено!

    Коментиран от #42

  • 42 Километраж

    1 2 Отговор

    До коментар #41 от "Хихи":

    Да виждаме когато цифрите говорят по-добре да замълчим. Гаражна кола от първи собственик на 37 000 км се продава за 45% от цената супер нека да замълчим и да го обмислим.

    Коментиран от #43

  • 43 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Километраж":

    Гаражната кола от собственик се продава на цена 20% ПО-ВИСОКА от чисто нова , това как ти звучи !!! Щото Модел 3 Пърформанс струва 52 000 чисто нова , а тази 62 000 и до края на търга може и 140 да мине , за колкорто я е купил !! А Модел 3 е с по-голяма батерия от тази , съответно по-голям пробег (доста при това) и доста по-бърз от тази !!! Даже да беше 30 000 , както ви се ще , пак е много при положение че има на пазара нова с много по-добри показатели за 50 000 !!! Преди да излезе Модел 3 , само преди 2 години тези коли държаха 75-80 % от цената си независимо от годините и километрите !! Но естествено никой не е луд вече , при положение че има чисто нов модел за 50 000 да дава повече за употребяван !!

    Коментиран от #44

  • 44 Километраж

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Бла Бла Бла Бла в приказките за Аладин килимите летят а факта 130 000 долара нова след 37000 км се продава за 45 процента от цената, тишина. Приказките под шипковият храст ги разправяй на децата си всеки може да види мобилето, а ти ставаш смешен.

    Коментиран от #45, #46

  • 45 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #44 от "Километраж":

    Поне си направете труда да прочетете какво съм написал , преди да плещите по опорки !!! Модел 3 Пърформанс със ускорения под 3 секунди до 100 и пробег над 500 км в съседна Румъния струва 40 000 евро след субсидия !!!!! ЧИСТО НОВ с гаранция , фактура и на лизинг за 500-600 евро на месец !!!! В САЩ същия след субсидия е 42-43 000 долара , което е дори по-евтино !! И със лизинг ПОД 400 долара на месец !!!! При това положение 62 000 долара за 7 годишна кола със доста по-лоши показатели , та дори и на Лено не ти ли се струва предостатъчно ??? При положение , че малко по-нагоре твърдеше , че НИКОЙ няма да я купи дори без пари ??? Хахахахах !!!

    Коментиран от #47

  • 46 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #44 от "Километраж":

    Между другото най-малкия Модел С в момента , щото този вече не се продава , струва под 70 000 долара след субсидия !!! Също нов със фактура и много по-добри показатели !!! И ти пак ще твърдиш , че 62 000 за 7 годишен били малко !!!!! Хахаха , ще се задавиш от злоба , ама файда йок !!
  • 47 Километраж

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    Ти верно ли си толкова т... п да сравняваш кашон с кола и да казваш ама ускорението какво било. Е то и корсата по бърза от ролса смешни.... к. И не ми преписваи думи на друг ти си тоя дето пишеш под чужди никове.

    Коментиран от #48

  • 48 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "Километраж":

    Сега да уточним кое е кашон и кое кола , при положение , че говорим САМО за Тесла !!!!!!!! Да не би да имаш предпочитан модел ??? Който даже признаваш за "кола" ???? Хахахахаххахаха !!!!

    Коментиран от #49

  • 49 Километраж

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "гост":

    Да Тесла С е скъпа и тежка кола, аз нямам проблем с марки.
  • 50 Гост

    0 0 Отговор
    След толкова много хвалби за електромобилите пак остава висящ въпроса, кога форумните теслюфци ще минат на тесли? Сериозна неяснота е надвиснала над този въпрос и никой не иска да го поосветли, дори малко.

    Коментиран от #51, #52

  • 51 Да да

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    Скоро като отворят магазина и сервиза в България, доста хора ще минат! Чакай и гледай!

    Коментиран от #54

  • 52 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    Скоро , Госте , скоро , хахахах ! По-скоро отколкото можеш да понесеш !!! Обаче по-важния въпрос е как вие ще прежалите кюмбетата , щото това ще е с нежелание , за разлика от "теслювците" , хахахах !! А ще ви се наложи , само гледай !!!

    Коментиран от #53

  • 53 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #52 от "гост":

    Не позна. Истинският въпрос е как Теслюфците с 2х2 в джоба ще си позволят Тесла хахахахахаха Нали знаеш, че фен не значи собственик?
  • 54 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Да да":

    От къде пари? От 50 лв от Бокича ли? хахахахаха
  • 55 miko

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Защо?":

    Така е,добре си написал.НО!Забравяш най-важното-че всичко това се прави не само за да има прогрес,а защото се прокламира(особено с колите),екосъобразност.А точно това не се случва.Едно време се произвеждаше котолон,който да работи поне 20 години и фирмата производител да се докаже.Сега се прави да изкара 2 год. до гаранция.И нов.
    А сега сметни за 20 год. колко котлона отиват на боклука?И колко литри вода,ток и прочие са отишли за рециклиране?
    И си направи извода,че всичко е бошлаф,диктуван от корпорациите>
    Иде време не корпоративен ДИКТАТ!!И жална ни майка!
  • 56 ааа

    0 0 Отговор
    Това не е сигурно въобще, при електрическите автомобили играчите ще са доста. Просто устройството им позволява включването на множество играчи на пазара. Няма необходимост ДВГ скоростни кутии и т.н компоненти. Добър ел.двигател качествени батерии и електроника хубав външен вид и няма да ти пука дали е Ауди, Мерцедес, просто играчите на този пазар ще са доста. Тесла го доказа.
  • 57 1234

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Айде няма нужда":

    Ако изобщо продават части, най-вероятно ще направят, като тесла и части ще има само в техните си сервизи на "конски" цени :)
  • 58 мамун

    0 0 Отговор
    електрокарчето е лесно за ремонт
    като тролей
    батерията е скъпа